abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 22 maart 2017 @ 16:59:52 #101
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169702622
quote:
10s.gif Op woensdag 22 maart 2017 06:33 schreef derLudolf het volgende:
M'n Russisch is ook niet meer wat het geweest is :P Waarom heeft deze Tu134 zo'n "spitse" neus?
Het is een TU134UBL, een test-toestel voor o.a. trainingen voor de TU160. Die ging een stuk sneller dan de TU134, dus een spitsere neus voor betere aerodynamica en dus hogere snelheden.
So we just called him Fred
pi_169707546
Iemand enig idee wat dit vliegtuig doet?

https://www.flightradar24.com/C550/cd202b2
  woensdag 22 maart 2017 @ 20:36:46 #103
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_169707805
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:28 schreef gelly het volgende:
Iemand enig idee wat dit vliegtuig doet?

https://www.flightradar24.com/C550/cd202b2
Waarschijnlijk ILS kalibreren o.i.d.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  woensdag 22 maart 2017 @ 20:37:24 #104
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169707830
quote:
2s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:36 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Waarschijnlijk ILS kalibreren o.i.d.
Of diverse manouvres oefenen
So we just called him Fred
pi_169707884
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:37 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Of diverse manouvres oefenen
Beetje rare tijd om te doen toch?
  woensdag 22 maart 2017 @ 20:39:37 #106
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169707912
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:39 schreef gelly het volgende:

[..]

Beetje rare tijd om te doen toch?
In het donker moet een piloot het ook kunnen ;)
So we just called him Fred
  woensdag 22 maart 2017 @ 20:48:19 #107
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169708274
Dit is ook wel een bijzondere:
So we just called him Fred
pi_169708543
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:28 schreef gelly het volgende:
Iemand enig idee wat dit vliegtuig doet?

https://www.flightradar24.com/C550/cd202b2
Dat is de PH-LAB, dus waarschijnlijk inderdaad voor de ILS kalibratie oid.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2017 20:56:33 ]
pi_169708638
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:55 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Dat is de PH-LAB, dus waarschijnlijk inderdaad voor de ILS kalibratie oid.
Oh, grappig inderdaad. Op FR24 stond geen registratie.

https://nl.wikipedia.org/wiki/PH-LAB
pi_169708692
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:57 schreef gelly het volgende:

[..]

Oh, grappig inderdaad. Op FR24 stond geen registratie.

https://nl.wikipedia.org/wiki/PH-LAB
Op ADS-B wel

  woensdag 22 maart 2017 @ 21:24:43 #111
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169709706
Daar lig je dan als 70 jarige dame:
flyingdutchwx twitterde op zaterdag 18-03-2017 om 15:57:38 Cargo North DC-3 on the ice of Pickle Lake yesterday....it's been a rough few days in Canadian aviation.....#dc3… reageer retweet
So we just called him Fred
  woensdag 22 maart 2017 @ 21:43:46 #112
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_169710449
Een Dakota met verkeerde motoren :{w
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_169710841
quote:
11s.gif Op woensdag 22 maart 2017 21:24 schreef FredvZ het volgende:
Daar lig je dan als 70 jarige dame:
flyingdutchwx twitterde op zaterdag 18-03-2017 om 15:57:38 Cargo North DC-3 on the ice of Pickle Lake yesterday....it's been a rough few days in Canadian aviation.....#dc3… [ afbeelding ] reageer retweet
70 jaar! toe maar. :Y
  woensdag 22 maart 2017 @ 21:57:45 #114
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169710940
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 21:54 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

70 jaar! toe maar. :Y
73 jaar zelfs zie ik nu, ze is van november '43.
So we just called him Fred
pi_169719045
Enkele maanden geleden las ik de geruchten dat de kbx vervangen zou worden door een 737, nu lees ik dat schultz vasthoud aan de eis dat een nieuw toestel rechtsreeks naar de antillen moet kunnen vliegen.

Is dat haalbaar voor een 737?
pi_169719992
Ja dat kan qua range. Aruba en Curaçao is ongeveer 8600 - 8700km las ik ergens en de range van een BBJ afhankelijk van het model is ergens tussen de 11000 en 13000 kilometer
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_169725530
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2017 21:57 schreef FredvZ het volgende:

[..]

73 jaar zelfs zie ik nu, ze is van november '43.
:o
pi_169734010
I was built to be the best, the number one and nothing less!
  vrijdag 24 maart 2017 @ 01:58:58 #119
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169738124
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 16:59 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Het is een TU134UBL
Begin eens met dat ding Tu-134UB-L te noemen. Dit is geen Tu-160 crew-trainer.

  vrijdag 24 maart 2017 @ 05:10:29 #120
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_169738650
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 01:58 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Begin eens met dat ding Tu-134UB-L te noemen. Dit is geen Tu-160 crew-trainer.

[ afbeelding ]
Nou nou... Begin anders zelf eens met wat meer info te posten bij je foto's?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 24 maart 2017 @ 07:13:03 #121
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_169740644
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 07:13 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Lijkt me fake.
Het gebeurt op zich vaker. Heb het jaren geleden ook al in het nieuws gezien.

https://www.quest.nl/arti(...)tdat-er-iets-misgaat

quote:
In augustus 2009 wilde Jan Rutten (toen 70) samen met zijn kleinzoon Nick (toen 15) op bezoek gaan bij familie in Australië. Ze boekten een ticket via D-reizen naar Sydney en hadden al kunnen vermoeden dat er iets niet klopte toen ze na zo’n 15 uur vliegen alweer landden.

Toen ze uitstapten, bleken ze op het verkeerde continent te zijn. Ze hadden per ongeluk een ticket geboekt naar Nova Scotia (Canada), waar ook een Sydney ligt. De luchtvaartmaatschappij waarmee ze vlogen, regelde een slaapplek voor de reizigers, die overigens niet de eersten waren die dit overkwam. Een paar dagen later vlogen ze alsnog naar het juiste land.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  vrijdag 24 maart 2017 @ 10:21:01 #123
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169740724
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 01:58 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Begin eens met dat ding Tu-134UB-L te noemen. Dit is geen Tu-160 crew-trainer.

[ afbeelding ]
Waarom gelijk zo'n denigrerend toontje?
Zoals je inmiddels wel door hebt, ben ik veel bekender met burgerluchtvaart dan militaire luchtvaart. Voor zover mij bekend is het wel degelijk een trainingstoestel, wellicht niet voor de Tu-160, maar vertel me dan op zijn minst waar het dan wel een trainingstoestel voor is. Dan leer ik er ook nog eens wat van :P
So we just called him Fred
  vrijdag 24 maart 2017 @ 11:04:54 #124
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169741543
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 07:13 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Lijkt me fake.
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 10:16 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Het gebeurt op zich vaker. Heb het jaren geleden ook al in het nieuws gezien.

https://www.quest.nl/arti(...)tdat-er-iets-misgaat

[..]

Niet alleen met "Sydney" gaat het mis. "San José" zorgt ook nog wel eens voor verwarring: https://airodyssey.net/2014/03/27/wrong-airport/
De IATA-codes van die vliegvelden schelen ook maar één letter:
SJC: San José, Calfinornië
SJD: San José (del Cabo), Mexico
SJE: San José (del Gua), Colombia
SJI: San José, Filipijnen
SJO: San José, Costa Rica
SJS: San José (de Chiquitos), Bolivia

En dan heb je er ook nog een paar met iets meer afwijkende IATA-codes:
GSJ: (Puerto) San José, Guatemala
RHV: San José (Reid–Hillview Airport), Calfinornië
SYQ: San José (Province), Costa Rica
SIC: San José (Island), Panama

Voor zover ik zo snel kan terug vinden moet je in elk geval in Atlanta, Bogota, Dallas, Guadalajara, Houston*, Los Angeles**, Mexico Stad, Newark en San Diego goed opletten in welk vliegtuig je stapt als je naar San José wil.

*) Vanaf hier kan je naar 3 steden met de naam "San José"
**) Vanaf hier kan je naar 4 steden met de naam "San José"

Van San José kan je ook non-stop naar San José vliegen:
So we just called him Fred
pi_169742831
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 07:13 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Lijkt me fake.
Bijzonder inderdaad. Voor de overstap in Chicago heb je een ESTA nodig en voor Canada heb je ETA nodig. Zonder die reistoestemmingen kom je het vliegtuig niet in.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')