Vreemd. Ik ben er 7x geweest, altijd full pax.quote:Op donderdag 16 maart 2017 09:55 schreef ShaoliN het volgende:
Ik ben ook met een combi naar de antillen gebracht. Nooit met een full pax.
Ik ben er 4x geweest. 1x 747 combi 2x MD11 en een dreamliner.quote:Op donderdag 16 maart 2017 10:03 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Vreemd. Ik ben er 7x geweest, altijd full pax.
Dank je. Wel onhandig dat diverse systemen die omgebouwde machines als 747 combi aan blijven geven, terwijl andere systemen helemaal geen onderscheidt maken tussen full-pax/combi.quote:Op donderdag 16 maart 2017 01:09 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Van de overgebleven 19 747's allemaal behalve -BFB, -BFG, -BFL, -BFN en dus -BFH en -BFY.
Van de vertrokken 6 (6 alweer ) ook allemaal behalve -BFA.
De 747-400 vloot bestond dus uit 7 full-pax en 15 combi's; 22 in totaal.
Raar dat Lufthansa de dans zo ontspringt.quote:Europese Commissie legt Air France-KLM miljoenenboete op om kartel
De Europese Commissie heeft Air France, KLM en vrachtdochter Martinair vrijdag opnieuw beboet voor verboden prijsafspraken op het gebied van luchtvrachtvervoer.
In totaal moet de Frans-Nederlandse luchtvaartgroep ruim 325 miljoen euro betalen. Ook acht andere luchtvrachtvervoerders kregen nieuwe boetes opgelegd. Eerder werd al bekend dat de Commissie van plan was om de boetes op te leggen.
Het totale boetebedrag komt op ruim 776 miljoen euro. Dat was oorspronkelijk bijna 800 miljoen euro. Lufthansa was eveneens bij het kartel betrokken, maar ontkomt aan een boete omdat het de misstanden bij de Europese Commissie aanhangig maakte.
(zie link voor hele artikel)
klinkt als een klokkenluidersregeling omdat zij het aangekaart hebben.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 12:19 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Raar dat Lufthansa de dans zo ontspringt.
Omdat ze zo vanuit Boeing zijn geleverd. Zelfde gold voor de Boeing customer code die Boeing tot voor kort gebruikte voor het aangeven van de originele klant van een specifiek toestel.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 11:05 schreef FredvZ het volgende:
Dank je. Wel onhandig dat diverse systemen die omgebouwde machines als 747 combi aan blijven geven, terwijl andere systemen helemaal geen onderscheidt maken tussen full-pax/combi.
quote:Norwegian krijgt op de trans-Atlantische long-haul routes vanuit Spanje concurrentie van twee A330’s van LEVEL. Dit is de naam van de nieuwe long-haul LCC van IAG.
Met LEVEL gaat IAG de concurrentie met Norwegian aan op de trans-atlantische routes vanuit Spanje. De maatschappij moet in juni 2017 van start gaan. Barcelona is de eerste basis van de maatschappij. Low-cost carrier Vueling kan vanaf die luchthaven als feeder dienen.
Iberia
De eerste bestemmingen van de carrier werden al eerder bekend en zijn Los Angeles, Oakland, Buenos Aires en Punta Cana. De nieuwe carrier maakt tijdelijk gebruik van twee A330’s van Iberia met plaats voor 314 passagiers. Ook de crew is van de Spaanse flagcarrier.
Reizigers mogen bij de maatschappij één stuk bagage gratis meenemen. Wie premium-economy vliegt, mag daarnaast ruimbagage meenemen en kan de gewenste stoel selecteren. Passagiers in economy class betalen voor een maaltijd. Voor alle reizigers is inflight-entertainment beschikbaar. Een internetverbinding is te koop vanaf negen euro.
Aanvulling
“LEVEL is een nieuw en opwindend merk van IAG. Het brengt een stijvol en moderne aanpak van vliegen. De prijzen zijn nog beter betaalbaar. LEVEL wordt IAG’s vijfde grote airline. Het vult onze bestaande airlines mooi aan”, aldus Willy Walsh, CEO van IAG.
Bestemmingen
De nieuwe carrier biedt in eerste instantie twee keer per week vluchten aan naar Los Angeles en Punta Cana. Naar Oakland en Buenos Aires wordt drie keer per week gevlogen.
A330 he, dat is altijd wel 2-4-2 volgens mij, net als de A340quote:Op vrijdag 17 maart 2017 14:57 schreef Randy_S het volgende:
Bijzondere indeling, een rij van twee en van vier?
Uit artikel blijkt 2-4-2, nvm
Ik las ergens in de Argentijnse media dat Norwegian inderdaad "goedkoop" van BUE naar Europa gaat vliegen. Maar in datzelfde artikel hadden ze het over een 737 Dat kan toch helemaal nietquote:Naar Oakland en Buenos Aires wordt drie keer per week gevlogen.
737's voor vluchten binnen Zuid-Amerika en mogelijk enkele Trans-Atlantische vluchten.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 15:02 schreef flipsen het volgende:
Ik las ergens in de Argentijnse media dat Norwegian inderdaad "goedkoop" van BUE naar Europa gaat vliegen. Maar in datzelfde artikel hadden ze het over een 737 Dat kan toch helemaal niet
Ik ga me er toch maar eens in verdiepen Dan zijn ze de eersten die met een 787 van Zuid Amerika naar Europa vliegen geloof ik? LAN/LATAM heeft ze wel, maar niet voor vluchten naar Europa voor zover ik weet.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 15:45 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
737's voor vluchten binnen Zuid-Amerika en mogelijk enkele Trans-Atlantische vluchten.
De langere vluchten inderdaad 787's.
Daarvoor hebben ze een zustermaatschappij (Norwegian Air Argentina) opgericht waar de 737's onder zullen vliegen vanaf Buenos Aires, Córdoba en mogelijk Mendoza.
Buenos Aires - Fortaleza - Sal - Amsterdam v.v. kan je vliegen met een 737. Vliegtijd bedraagt dan ongeveer 3x 6 uur + 2x 1 uur grondtijd.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 15:02 schreef flipsen het volgende:
Ik las ergens in de Argentijnse media dat Norwegian inderdaad "goedkoop" van BUE naar Europa gaat vliegen. Maar in datzelfde artikel hadden ze het over een 737 Dat kan toch helemaal niet
Geen haar op mijn hoofd Maar het kan inderdaad wel natuurlijk, Transavia least toch regelmatig 737s van GOL?quote:Op vrijdag 17 maart 2017 16:28 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Buenos Aires - Fortaleza - Sal - Amsterdam v.v. kan je vliegen met een 737. Vliegtijd bedraagt dan ongeveer 3x 6 uur + 2x 1 uur grondtijd.
Moet je wel op een van de twee stops je crew wisselen en geduldige passagiers hebben.
Ja, die worden ook via Sal ingevlogen. TUI heeft tot net na het WK2014 in samenwerking met FlyBrazil twee keer per week de route Amsterdam - Sal - Natal - Fortaleza - Sal - Amsterdam gevlogen.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 16:33 schreef flipsen het volgende:
[..]
Geen haar op mijn hoofd Maar het kan inderdaad wel natuurlijk, Transavia least toch regelmatig 737s van GOL?
Nee hoor. KLM, Air Europe, Avianca, British Airways vliegen o.a. tussen Zuid-Amerika en Europa.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 16:27 schreef flipsen het volgende:
Ik ga me er toch maar eens in verdiepen Dan zijn ze de eersten die met een 787 van Zuid Amerika naar Europa vliegen geloof ik? LAN/LATAM heeft ze wel, maar niet voor vluchten naar Europa voor zover ik weet.
Dat snap ik. Maar het kost ook nog wat moeite om iets wat je uit een cirkel slingert de juiste kant op te slingeren. Ik heb als kind aan discuswerpen gedaan en na 5 minuten was mij wel duidelijk waarom er van die grote kooien op het atletiekveld: het kost nog aardig wat inspanning om zo'n schijf bij het verlaten van de cirkel de juiste richting op te laten gaan.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 21:27 schreef inkjet het volgende:
Daarom zijn ze ook schuin. Schuiner aan de buitenkant voor hoge snelheid en vlakker aan de binnenkant voor lage snelheid. Het vereist dus wat stuurmanskunst om de krachten goed te compenseren. Maar ja, dat doe je ook als een een bocht vliegt en de koffie van de passagiers niet wilt morsen
Het duurt nog twee weken voordat het 1 april is.......quote:Op vrijdag 17 maart 2017 21:02 schreef FredvZ het volgende:
Ben benieuwd wat de middelpuntvliedende kracht doet met vertrekkende vliegtuigen als landings- en startbanen rond worden:
Alsof een afgebroken start op hoge snelheid nog niet gevaarlijk genoeg was. Die zullen dan altijd in tranen eindigen.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 21:02 schreef FredvZ het volgende:
Ben benieuwd wat de middelpuntvliedende kracht doet met vertrekkende vliegtuigen
Dan hebben ze wel hun best gedaan om ook een heel onderzoek te faken: http://www.endlessrunway-project.euquote:Op vrijdag 17 maart 2017 22:13 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Het duurt nog twee weken voordat het 1 april is.......
Alles mag hier gepost worden, maar van de vaste posters zijn veel vooral geïnteresseerd in civiel.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 17:47 schreef PluggieOD het volgende:
Volgens mij moeten ze dit gewoon het civiele airliner topic noemen.
Met algemene luchtvaart heeft dit helemaal niks te maken.
Plaatje is in ieder geval eeb beetje te optimistisch met één vliegtuig dat net van de runway afgaat en de volgende op de runway daar 250 meter achter. Mwah... geloof jij in sprookjes?quote:Op vrijdag 17 maart 2017 22:26 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dan hebben ze wel hun best gedaan om ook een heel onderzoek te faken: http://www.endlessrunway-project.eu
Die claim van de subsidie door de EU klopt ook: http://www.rvo.nl/subsidies-regelingen/projecten/endless-runway
Het lijkt in tegenspraak.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 22:40 schreef derLudolf het volgende:
de vaste posters zijn veel vooral geïnteresseerd in civiel.
Het staat je vrij trouwens om een topic over militaire luchtvaart te openen
Nog met de testregistratie:quote:Op zaterdag 18 maart 2017 00:15 schreef Iemand91 het volgende:
Normaal gesproken kan ik wel een foto vinden maar dit maal niet...
Is het niet, want alles wat vliegt mag je posten.quote:
Dat is een extra uitdaging inderdaad... hoewel de runway niet ophoudt natuurlijk, dus dat worden interessante discussies over V1 etcetera. Je zult niet zo snel in de ILS terecht komen.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 22:14 schreef OEM het volgende:
[..]
Alsof een afgebroken start op hoge snelheid nog niet gevaarlijk genoeg was. Die zullen dan altijd in tranen eindigen.
V1 kan je overboord gooien in principe. Maar zoals je al aankaart, lowvis naderingen en autolands gaan een stuk lastiger worden. ILS zoals dat nu operationeel is en waar zowat elk commercieel vliegtuig voor is uitgerust is zo goed als onmogelijk. Waar ga je bijvoorbeeld de localizer antenne plaatsen?quote:Op zondag 19 maart 2017 17:56 schreef inkjet het volgende:
[..]
Dat is een extra uitdaging inderdaad... hoewel de runway niet ophoudt natuurlijk, dus dat worden interessante discussies over V1 etcetera. Je zult niet zo snel in de ILS terecht komen.
Over ILS gesproken!
via rtvoostquote:Het vliegtuig komt vandaag of morgen aan vanuit het Spaanse Sevilla. Het vliegtuig wordt vervolgens gebruikt om remproeven uit te voeren, waarbij de landingsbaan kunstmatig nat wordt gehouden. Daarbij wordt een waterbak aangelegd op een deel van de landingsbaan.
Hevige regenval
De waterhoeveelheid in deze bak komt overeen met wat er tijdens hevige regenval kan ontstaan op een landingsbaan. Het doel van deze proeven is om te kijken wat de remprestaties van het vliegtuig zijn onder deze extreme condities. De kennis die hieruit wordt opgedaan zal worden gebruikt om regelgeving verder te verbeteren, wat de veiligheid weer ten goede komt.
De proeven worden gedaan in het kader van een Europees onderzoek naar de verhoging van de vliegveiligheid. Naar verwachting vertrekt woensdag het vliegtuig weer richting Sevilla.
Vorig jaar ook al testen
Eerder heeft het NLR al vergelijkbare testen op het Twentse vliegveld uitgevoerd. In september vorig jaar is daarbij gebruik gemaakt van een Cessna zakenjet.
Je zou om de tien graden een set localiser antennes en glide scope stations kunnen plaatsen. daarmee zou je het kunnen redden tot laten we zeggen 200 voet als je een traditionele (rechte) approach uitvoert. Maar zodra je dan de bocht inzet heb je toch weer een probleem. Voor meer dan cat. I is wel wat meer nodig en RNP gaat tot meen ik 0.3 NM in de APCH specifications en dat is veel te veel zoals je al typte.quote:Op maandag 20 maart 2017 10:02 schreef NewHorizon het volgende:
V1 kan je overboord gooien in principe. Maar zoals je al aankaart, lowvis naderingen en autolands gaan een stuk lastiger worden. ILS zoals dat nu operationeel is en waar zowat elk commercieel vliegtuig voor is uitgerust is zo goed als onmogelijk. Waar ga je bijvoorbeeld de localizer antenne plaatsen?
Wellicht in combinatie met RNP approaches maar die hebben zoals eerder aangekaart nog niet de gewenste nauwkeurigheid voor een autoland. Minima liggen ook hoger dan ILS-minima.
twitter:AirportWebcams twitterde op dinsdag 21-03-2017 om 14:18:06 LIVE: KLM #KL601 Amsterdam-Los Angeles LAX (747 PH-BFR) has a problem & is returning/diverting. Track… https://t.co/dHs1N8qvUp reageer retweet
quote:Op dinsdag 21 maart 2017 16:17 schreef DeeBee het volgende:
Had vast een pax die een laptop openklapte aan boord.
Heb er een topic over aangemaakt:quote:Op dinsdag 21 maart 2017 00:25 schreef LintuxCx het volgende:
Als je dan denkt dat geen vloeistoffen meenemen dom is, het kan altijd nog erger zo blijkt.
https://www.theguardian.c(...)flights-13-countries
"US forbids any device larger than cellphone on airlines from 13 countries"
TERRISTS!
Is er überhaupt ook maar één terroristische aanslag uitgevoerd met een toestel dat vanuit het Midden-Oosten naar de VS vloog?
Sorry, dit hoort ws meer thuis in POL of ONZ.
Heb toevallig een familielid op Feesboek die in die kist zit. Schijnbaar moest er een zieke passagier van boord.quote:
quote:Op dinsdag 21 maart 2017 16:17 schreef DeeBee het volgende:
Had vast een pax die een laptop openklapte aan boord.
En wij ook nietquote:Op woensdag 22 maart 2017 14:00 schreef Iemand91 het volgende:
Ik ga die foto's hier niet plaatsen want kan me voorstellen dat ze dat niet zouden waarderen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |