En Embraer met hun grootste passagiersvliegtuig ooit (en tevens de grootste in Brazilië geproduceerd):quote:RENTON - Boeing heeft dinsdag de nieuwe 737 MAX 9 voor het eerst getoond. De roll-out vond plaats in Renton, in aanwezigheid van duizenden personeelsleden van de Amerikaanse vliegtuigbouwer. De 737 MAX 9 is de tweede versie van de MAX-serie en krijgt een capaciteit van maximaal 220 passagiers.
De komende weken vinden nog de nodige grondtests plaats. Daarna kan de eerste testvlucht plaatsvinden. De eerste 737 MAX 9’s zullen vervolgens in 2018 aan klanten worden geleverd.
De kleinere 737 MAX 8 vloog in februari vorig jaar voor het eerst. Norwegian neemt in het tweede kwartaal het eerste toestel van dit type in ontvangst.
Tevens heeft Qatar Airways op de ITB Berlin hun nieuwe Business Class onthuld; de eerste die er suites van maakt. Delta Airlines kondigde vorig jaar augustus ook Business suites aan voor hun eind dit jaar te ontvangen A350's onder het mom van de eerste in de industry met Business Suites. Troeft Qatar Airways het net af...quote:SAO JOSE DOS CAMPOS - Het was dinsdag 'roll-out day' bij vliegtuigbouwers Boeing en Embraer. Terwijl Boeing in de Verenigde Staten de 737 MAX 9 presenteerde, rolde bij Embraer in Brazilië de E195-E2 voor het eerst uit de fabriekshal. Volgens Embraer is het nieuwe toestel het meest efficiënte vliegtuig in de 'single aisle' jet markt.
Opvallend aan de E195-E2 is de lange romp. Ten opzichte van de bestaande E195 heeft de E2 drie extra stoelrijen. Daarmee kan het toestel 120 passagiers vervoeren in een tweeklassenconfiguratie en zelfs 146 in een configuratie met slechts een vervoersklasse. Het toestel heeft een vliegbereik van ruim 4.500 kilometer, ruim 800 kilometer meer dan zijn voorganger. Daarmee concurreert de E195-E2 rechtstreeks met de CSeries van aartsrivaal Bombardier.
Nieuwe motoren
Met het E2-programma borduurt Embraer voort op de bestaande E-Jets, waarvan er wereldwijd 1.300 in gebruik zijn. Naast de E195-E2 ontwikkelt Embraer ook E2-versies van de E190 en de E175. Dankzij gewichtsbesparingen, nieuwe vleugels en nieuwe motoren zal het brandstofverbruik van de E2 zo’n 24 procent lager liggen dan dat van de huidige E195, belooft Embraer. De onderhoudskosten liggen bovendien zo’n twintig procent lager.
Tijdens het testvliegprogramma van de E195-E2 zal Embraer twee vliegtuigen gebruiken. Het eerste toestel zal binnen enkele maanden vliegen. Het tweede toestel moet eind dit jaar voor het eerst het luchtruim kiezen. In 2019 staan de eerste leveringen aan klanten in de planning.
En tot zo ver de objectieve berichtgevingquote:Op woensdag 8 maart 2017 15:29 schreef Iemand91 het volgende:
[knip veel nieuws]
Jammer dat het zo'n verderfelijke maatschappij is...
Misschien niet objectief maar ik deel die mening wel. Die zandbakmaatechappijen maken ze rest kapot.quote:Op woensdag 8 maart 2017 15:56 schreef flipsen het volgende:
[..]
En tot zo ver de objectieve berichtgeving
Die maatschappijen krijgen dikke injecties vanuit de overheid van de oliestaten waarin ze gevestigd zijn. Daar valt niet tegen te concurrerenquote:Op woensdag 8 maart 2017 17:35 schreef DeeBee het volgende:
Moet de rest maar eens beter hun best gaan doen. #teamzandbak
Ik heb nooit gepretendeerd aan objectieve berichtgeving te doen. Daarnaast is het een forum; mag mijn mening hebben toch?quote:Op woensdag 8 maart 2017 15:56 schreef flipsen het volgende:
En tot zo ver de objectieve berichtgeving
Stoelen zijn verspringen ten opzichte van elkaar. Voeteneinde van de ene stoel gaat onder de 'tafel' van de ander.quote:Op woensdag 8 maart 2017 18:34 schreef buzz1291 het volgende:
Hoe zouden ze in die "gezellige" business suites de stoelen tot 180 graden flatbeds ombouwen? Ik zie het niet.
Toestel word niet langer hoor.quote:En met die Boeing 737 Max 9 lijkt me het einde van de verlenging wel in zicht als ze die staart heel willen houden.
twitter:ORDInsider twitterde op donderdag 09-03-2017 om 03:23:48Belt loader being used to load KLM flight caught on fire while attached to the aircraft at Gate M-8. Photo by Steve… https://t.co/6cx9LetGuL reageer retweet
Zal wel flink gestonken hebben in dat toestel.quote:Op donderdag 9 maart 2017 17:59 schreef inkjet het volgende:
Toestel (PH-BFE) is na vier uur vertraging alsnog vertrokken.
Slechts 1,68 meter idd, genoeg voor 12 extra stoelen.quote:Op woensdag 8 maart 2017 22:16 schreef Iemand91 het volgende:
Toestel word niet langer hoor.
Maar de Max 10 wordt wel langer, maar inderdaad met een beetje; juist om die reden.
(Maar ook omdat een flinke stretch andere motoren e.d. nodig heeft)
Ik heb elders gelezen over een 797 met twee isles en 230-260 seats. Deze zou over de Atlantische Oceaan moeten kunnen vliegen. Hij past tussen de 737 en 787 in. Er wordt al lang gespeculeerd over een 'Middle Of the Market' oplossing.quote:Het zal mij echter niks verbazen als Boeing nu voor de laatste keer met een verbetering komt op de 737 en dat over een aantal jaar een vernieuwde versie van de 757 wordt aangekondigd.
ah, je begrijpt, ik had voor het typen van mijn posts mezelf nog niet bijgelezenquote:Op donderdag 9 maart 2017 20:51 schreef inkjet het volgende:
Ik heb elders gelezen over een 797 met twee isles en 230-260 seats. Deze zou over de Atlantische Oceaan moeten kunnen vliegen. Hij past tussen de 737 en 787 in. Er wordt al lang gespeculeerd over een 'Middle Of the Market' oplossing.
Jep: https://www.upinthesky.nl(...)eing-aan-nieuwe-757/quote:Op donderdag 9 maart 2017 21:31 schreef derLudolf het volgende:
Vrij recent was toch ook gezegd dat ism Ryanair werd gewerkt aan een nieuwe 757?
Eigenlijk maakt het ook niet uit toch? Nieuwe typerating moet er toch wel komenquote:Op donderdag 9 maart 2017 21:38 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Jep: https://www.upinthesky.nl(...)eing-aan-nieuwe-757/
Maar O'Leary lijkt in dat artikel te zinspelen op een narrowbody, terwijl Boeing met een widebody zegt te komen.
Daarom zijn veel operators ook blij met de nieuwste A321's. Die leveren doorgroei in bereik en stoelen op binnen de al bestaande productlijn.quote:[
Eigenlijk maakt het ook niet uit toch? Nieuwe typerating moet er toch wel komen
Charter voor defensie. Komt wel vaker voor, Transavia vliegt ook wel eens voor defensie vanaf Woensdrecht.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:43 schreef biertapper het volgende:
Sinds wanneer vertrekken er vluchten vanaf Woensdrecht?
[ afbeelding ]
Duidelijkquote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:56 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Charter voor defensie. Komt wel vaker voor, Transavia vliegt ook wel eens voor defensie vanaf Woensdrecht.
Kan trouwens ook een afnamevlucht zijn, dit toestel gaat weer terug van Vueling naar AirBerlin.
Nog wat aanvullende info over de civiele activiteiten van Fokker op Woensdrecht:quote:
De tweede A330 staat al in Toulouse en zal binnen enkele dagen ook geleverd worden.quote:Iran Air heeft voor het eerst in tien jaar weer een nieuwe widebody in gebruik genomen. Airbus leverde de eerste A330-200 vrijdag af.
De A330-200 maakt deel uit van de grote order die Iran Air vorig jaar bij Airbus plaatste. De maatschappij bestelt honderd toestellen bij de Frans/Duitse vliegtuigbouwer. Het merendeel van de toestellen zijn widebody’s.
Het toestel is ingedeeld in twee klassen en biedt plaats aan 238 passagiers. De nieuwe Airbus wordt ingezet op routes naar Europa, Peking en Kuala Lumpur. Airbus bouwt vier A330-200’s voor Iran Air. Eerder leverde Airbus al twee A321’s aan de maatschappij.
A340
De laatste wideboydy die Iran Air in gebruik nam was een A340. Dit was in 2007, toen er al sancties tegen het land golden. De A340 was geen nieuw vliegtuig, maar werd een paar maanden geleaset van de Venezolaanse maatschappij Conviasa.
Snel
De maatschappij krijgt het toestel relatief snel nadat de firm order voor 100 nieuwe toestellen definitief werd. Dit gebeurde namelijk pas in december 2016. Het toestel dat Airbus vrijdag afleverde, was in eerste instantie bedoeld voor Avianca, meldt Reuters. De Colombiaanse maatschappij besloot echter om de order voor de A330’s te verkleinen.
De A330-200 die nu voor Iran Air is, was al gebouwd toen Avianca het toestel niet meer wilde. Tussen januari 2014 en januari 2017 stond het vliegtuig daarom gestald in de woestijn van Teruel in Spanje.
Het uitzenden van extra data via ADS-B is niet verplicht. Je ziet dus niet alles op flightradar en vergelijkbare sites, want die gebruiken juist die data.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 17:24 schreef derLudolf het volgende:
En hoezo zijn niet alle vliegtuigen zichtbaar op Flightradar24? Ik kon de heli die meevloog boven de ronde van Drenthe niet terug vinden toen die boven me hing.
quote:Op zaterdag 11 maart 2017 17:24 schreef derLudolf het volgende:
En hoezo zijn niet alle vliegtuigen zichtbaar op Flightradar24? Ik kon de heli die meevloog boven de ronde van Drenthe niet terug vinden toen die boven me hing.
Naast ADS-B toont FR24 bijvoorbeeld ook luchtverkeer aan de hand van MLAT en radar-data (in de VS).quote:Op zaterdag 11 maart 2017 17:30 schreef Piles het volgende:
Het uitzenden van extra data via ADS-B is niet verplicht. Je ziet dus niet alles op flightradar en vergelijkbare sites, want die gebruiken juist die data.
Toestel heeft uiteraard wel een transponder.
Heel veel GA (general aviation) zul je dus niet kunnen volgen.
quote:DUBLIN - CityJet stopt met vliegen tussen Rotterdam The Hague Airport en London City Airport. De laatste vlucht vindt plaats op 30 april, bevestigt de regionale luchtvaartmaatschappij op Twitter. Met het vertrek van CityJet verliest Rotterdam The Hague Airport opnieuw een vaste gebruiker.
In de afgelopen maanden staakten Turkish Airlines en Flybe al hun vluchten; binnenkort stopt ook BMI Regional met vliegen naar de Rotterdamse luchthaven. Daarentegen breiden Transavia, TUIfly en Corendon deze zomer het aantal vluchten uit.
De Ierse luchtvaartmaatschappij vliegt op dit moment nog tot vier keer per dag op deze route. Daarbij concurreert CityJet met British Airways. Die maatschappij blijft als enige tussen Rotterdam en de Londense stadsluchthaven vliegen.
CityJet was jarenlang actief op de route Rotterdam-Londen. Toen het bedrijf nog een dochterbedrijf was van Air France-KLM werden de activiteiten van VLM Airlines onder de CityJet-vlag uitgevoerd. Nadat CityJet werd overgenomen en vervolgens zelfstandig werd, bleef de maatschappij zelf op de route actief.
Nieuwe strategie
Het bedrijf is bezig met een strategiewijziging. Het aantal eigen lijndiensten wordt verminderd en in plaats daarvan legt CityJet zich meer toe op charters en vluchten in opdracht van andere maatschappijen. Zo vliegt de maatschappij op regionale routes voor SAS en worden komende zomer enkele Sukhoi Superjet 100’s ingezet voor Brussels Airlines.
Topman Pat Byrne zei eerder de maand dat nog dit jaar tachtig procent van de Avro RJ85’s, Sukhoi Superjets en Bombardier CRJ900’s worden ingezet ten behoeve van andere luchtvaartmaatschappijen en op charters. CityJet blijft wel vanaf Amsterdam en Antwerpen naar London City Airport vliegen.
Zou mooi zijn als KLM deze vluchten overneemt met een E175. Zie het helaas niet gebeurenquote:Op zaterdag 11 maart 2017 20:44 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
(I know; niet bepaald vaste prik op Rotterdam)
CityJet stopt met vluchten van Rotterdam naar London City
[..]
Niet meer vanaf Rotterdam inderdaad.quote:Op zondag 12 maart 2017 16:48 schreef zlotka het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als KLM deze vluchten overneemt met een E175. Zie het helaas niet gebeuren
Dat wordt dus nog even genieten van deze beesten van toestellen.quote:SCHIPHOL - Etihad Airways vergroot in het zomerseizoen tijdelijk de stoelcapaciteit op vluchten tussen thuisbasis Abu Dhabi en Schiphol. Vanaf eind april wordt de huidige Airbus A330-200 vervangen door de grotere A340-600.
Tussen 27 april en 20 mei komt de A340-600 zeer regelmatig langs op Schiphol. Dat is waarschijnlijk voor het laatst, aangezien de luchtvaartmaatschappij het type in de loop van dit jaar vaarwel zegt. Het viermotorige toestel wordt geleidelijk vervangen door de Boeing 787 Dreamliner en de Airbus A350, die een stuk zuiniger zijn in gebruik.
De A330-200 biedt bij Etihad plaats aan 22 passagiers in Business en 250 in Economy Class. De grotere A340-600 heeft 316 stoelen, verdeeld over Economy, Business en First Class.
Het exact aantal is 5.593.806 klachten. Dat zijn er 15.325 per dag ofwel elke 6 seconden een klacht.quote:FRANKFURT - Niet alleen Schiphol, maar ook Frankfurt Airport heeft last van een klein groepje omwonenden dat de luchthaven bestookt met klachten over geluidsoverlast. In 2016 ontving Frankfurt Airport het enorme aantal van 5,6 miljoen klachten. Dat komt neer op twaalf klachten per vliegbeweging.
Driekwart van alle klachten zijn afkomstig van slechts drie personen, door de luchthaven Fluglärm-Trolle worden genoemd.
Dat meldt de luchthaven in het jaarverslag over klachten over geluidsoverlast. De veelklagers verstoren de resultaten danig. De luchthaven wijst erop dat het aantal klagers is gedaald. In de afgelopen vijf jaar is gedaald van ruim 4. 000 naar iets meer dan 2.300. Het aantal 'veelklagers' is juist wel toegenomen.
De elfkoppige afdeling van Frankfurt Airport die zich bezighoudt met klachten over geluidsoverlast heeft het er maar druk mee. Het hoofd van de afdeling klaagt in Duitse media dat de mogelijkheid om diepgaand onderzoek naar klachten over geluidsoverlast te doen door de enorme stortvloed praktisch onmogelijk is.
Als maatregel is de norm om iemand als ‘veelklager’ aan te duiden naar beneden bijgesteld naar 3.000 klachten per jaar. Het aantal veelklagers is in 2016 daarmee gegroeid van 3 tot 96 personen, die gezamenlijk goed waren voor 97 procent van de 5,6 miljoen klachten.
Eerder deze maand bleek dat een groepje van 35 omwonenden Schiphol het afgelopen jaar heeft bestookt met 158.000 klachten over geluidsoverlast. Het Bewoners Aanspreekpunt Schiphol (BAS) noteerde in totaal 217.000 klachten, ingediend door bij elkaar 5.900 mensen uit de omgeving van Schiphol.
Kan dat volk niet gewoon aan het werk gaan en zich nuttig maken voor de maatschappij?quote:Op dinsdag 14 maart 2017 15:53 schreef Iemand91 het volgende:
En herinneren we ons nog het klachtenverhaal van de buren van Schiphol?
De Duitsers doen er nog een flink schepje bovenop:
[b]FRANKFURT AIRPORT HEEFT LAST VAN 'FLUGLÄRM-TROLLE'
[..]
Het exact aantal is 5.593.806 klachten. Dat zijn er 15.325 per dag ofwel elke 6 seconden een klacht.
En dus 3/4 van de klachten komen van 3 mensen. Dat is 1.398.451 klachten per persoon per jaar,
3831 klachten per dag, 160 klachten per uur, 2,7 klachten per minuut.
Schijnbaar stuurt een van die drie personen zo'n 5000 klachten per dag; 4x meer dan er vluchten zijn...
Volgens mij vliegen er soms ook 2 vluchten op een dag daar heen. Nooit 2x full pax 747.quote:Op donderdag 16 maart 2017 00:14 schreef FredvZ het volgende:
Over 747 combi's gesproken. De -BFH staat met panne op Curaçao.
Ik dacht altijd dat KLM alleen full pax naar Curaçao inzette
Dat was nog in de tijd dat Curaçao werd gecombineerd met st.Maarten, dan vloog er twee keer per week óók een A330-200 naar Curaçao.quote:Op donderdag 16 maart 2017 00:31 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Volgens mij vliegen er soms ook 2 vluchten op een dag daar heen. Nooit 2x full pax 747.
Dat laatste kan ik me niet voorstellen. Ik ben een keer of 7 die kant op geweest en alle vluchten een 100% bezetting op full pax.quote:Op donderdag 16 maart 2017 00:40 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat was nog in de tijd dat Curaçao werd gecombineerd met st.Maarten, dan vloog er twee keer per week óók een A330-200 naar Curaçao.
Nu wordt er zowel heen als terug rechtstreeks naar Curaçao en blijkbaar is het niet altijd lonend om een full pax in te zetten.
En toch vliegen de PH-BFH en -BFY in elk geval sinds januari dit jaar regelmatig die kant op.quote:Op donderdag 16 maart 2017 00:42 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dat laatste kan ik me niet voorstellen. Ik ben een keer of 7 die kant op geweest en alle vluchten een 100% bezetting op full pax.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 | 2017-03-15 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFB) 10:00 CET 10:39 14:50 AST Landed 14:42 2017-03-14 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFH) 10:00 CET 10:13 14:50 AST Landed 14:36 2017-03-13 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFG) 10:00 CET 10:52 14:50 AST Landed 15:11 2017-03-12 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFL) 10:00 CET 10:31 14:50 AST Landed 14:48 2017-03-11 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFH) 10:00 CET 10:21 14:50 AST Landed 14:48 2017-03-10 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFN) 10:00 CET 10:24 14:50 AST Landed 14:57 2017-03-09 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFL) 10:00 CET 10:20 14:50 AST Landed 14:48 2017-03-08 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFL) 10:00 CET 10:31 14:50 AST Landed 15:10 2017-03-07 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFH) 10:00 CET 10:20 14:50 AST Landed 15:14 2017-03-06 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFN) 10:00 CET 10:30 14:50 AST Landed 15:12 2017-03-05 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFB) 10:00 CET 10:38 14:50 AST Landed 15:22 2017-03-04 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFN) 10:00 CET 10:31 14:50 AST Landed 14:53 2017-03-03 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFL) 10:00 CET 10:33 14:50 AST Landed 14:36 2017-03-02 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFY) 10:00 CET 11:22 14:50 AST Landed 15:24 2017-03-01 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFB) 10:00 CET 10:40 14:50 AST Landed 15:14 2017-02-28 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFN) 10:00 CET 10:19 14:50 AST Landed 14:40 2017-02-27 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFH) 10:00 CET 10:22 14:50 AST Landed 14:30 2017-02-26 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFL) 10:00 CET 10:21 14:50 AST Landed 14:39 2017-02-25 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFG) 10:00 CET 12:36 14:50 AST Landed 17:05 2017-02-24 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFG) 10:00 CET 10:49 14:50 AST Landed 15:17 2017-02-23 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFN) 10:00 CET 10:46 14:50 AST Landed 15:02 2017-02-22 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFL) 10:00 CET 10:25 14:50 AST Landed 14:46 2017-02-21 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFG) 10:00 CET 11:27 14:50 AST Landed 15:52 2017-02-20 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFH) 10:00 CET 11:07 14:50 AST Landed 15:27 2017-02-19 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFB) 10:00 CET 10:26 14:50 AST Landed 14:40 2017-02-18 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFY) 10:00 CET 10:43 14:50 AST Landed 14:58 2017-02-17 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFG) 10:00 CET 10:52 14:50 AST Landed 15:13 2017-02-16 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFL) 10:00 CET 10:37 14:50 AST Landed 15:03 2017-02-15 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFH) 10:00 CET 11:09 14:50 AST Landed 15:43 2017-02-14 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFH) 10:00 CET 10:24 14:50 AST Landed 14:42 2017-02-13 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFL) 10:00 CET 10:32 14:50 AST Landed 14:41 2017-02-12 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFB) 10:00 CET 10:55 14:50 AST Landed 14:50 2017-02-11 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFH) 10:00 CET 12:16 14:50 AST Landed 14:50 2017-02-10 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFB) 10:00 CET 10:45 14:50 AST Landed 14:50 2017-02-09 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFG) 10:00 CET 10:30 14:50 AST Landed 14:40 2017-02-08 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFY) 10:00 CET 10:51 14:50 AST Landed 15:25 2017-02-07 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFB) 10:00 CET 10:44 14:50 AST Landed 15:26 2017-02-06 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFG) 10:00 CET 10:34 14:50 AST Landed 15:28 2017-02-05 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFN) 10:00 CET 10:34 14:50 AST Landed 15:21 2017-02-04 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFB) 10:00 CET 10:41 14:50 AST Landed 15:21 2017-02-03 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFB) 10:00 CET 10:27 14:50 AST Landed 15:18 2017-02-02 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFY) 10:00 CET 10:26 14:50 AST Landed 15:02 2017-02-01 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFB) 10:00 CET 10:44 14:50 AST Landed 15:31 2017-01-31 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFB) 10:00 CET 10:33 14:50 AST Landed 15:02 2017-01-30 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFB) 10:00 CET 10:38 14:50 AST Landed 15:02 2017-01-29 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFG) 10:00 CET 10:18 14:50 AST Landed 14:50 2017-01-28 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFN) 10:00 CET 10:33 14:50 AST Landed 14:45 2017-01-27 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFY) 10:00 CET 10:32 14:50 AST Landed 14:48 2017-01-26 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFB) 10:00 CET 10:55 14:50 AST Landed 15:04 2017-01-25 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFN) 10:00 CET 10:21 14:50 AST Landed 14:35 2017-01-24 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFG) 10:00 CET 10:45 14:50 AST Landed 15:02 2017-01-23 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFN) 10:00 CET 10:44 14:50 AST Landed 14:55 2017-01-22 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFY) 10:00 CET 10:52 14:50 AST Landed 15:12 2017-01-21 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFH) 10:00 CET 10:46 14:50 AST Landed 14:54 2017-01-20 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFL) 10:00 CET 10:47 14:50 AST Landed 15:03 2017-01-19 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFY) 10:00 CET 10:24 14:50 AST Landed 14:49 2017-01-18 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFN) 10:00 CET 10:50 14:50 AST Landed 14:47 2017-01-17 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFG) 10:00 CET 10:48 14:50 AST Landed 15:11 2017-01-16 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFB) 10:00 CET 10:29 14:50 AST Landed 14:53 2017-01-15 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFH) 10:00 CET 11:09 14:50 AST Landed 15:36 |
Daar waar ik de tweede keer BFH zei, bedoelde ik BFY - Stop de tijd!quote:
PH-BFH en -BFY zijn aan KLM geleverd als combi-toestellen maar zijn een paar jaar geleden omgebouwd naar full-pax.quote:Op donderdag 16 maart 2017 00:14 schreef FredvZ het volgende:
Over 747 combi's gesproken. De -BFH staat met panne op Curaçao.
Ik dacht altijd dat KLM alleen full pax naar Curaçao inzette
Welke kisten zijn er dan nu nog combi?quote:Op donderdag 16 maart 2017 00:59 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
PH-BFH en -BFY zijn aan KLM geleverd als combi-toestellen maar zijn een paar jaar geleden omgebouwd naar full-pax.
Van de overgebleven 19 747's allemaal behalve -BFB, -BFG, -BFL, -BFN en dus -BFH en -BFY.quote:
Vreemd. Ik ben er 7x geweest, altijd full pax.quote:Op donderdag 16 maart 2017 09:55 schreef ShaoliN het volgende:
Ik ben ook met een combi naar de antillen gebracht. Nooit met een full pax.
Ik ben er 4x geweest. 1x 747 combi 2x MD11 en een dreamliner.quote:Op donderdag 16 maart 2017 10:03 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Vreemd. Ik ben er 7x geweest, altijd full pax.
Dank je. Wel onhandig dat diverse systemen die omgebouwde machines als 747 combi aan blijven geven, terwijl andere systemen helemaal geen onderscheidt maken tussen full-pax/combi.quote:Op donderdag 16 maart 2017 01:09 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Van de overgebleven 19 747's allemaal behalve -BFB, -BFG, -BFL, -BFN en dus -BFH en -BFY.
Van de vertrokken 6 (6 alweer) ook allemaal behalve -BFA.
De 747-400 vloot bestond dus uit 7 full-pax en 15 combi's; 22 in totaal.
Raar dat Lufthansa de dans zo ontspringt.quote:Europese Commissie legt Air France-KLM miljoenenboete op om kartel
De Europese Commissie heeft Air France, KLM en vrachtdochter Martinair vrijdag opnieuw beboet voor verboden prijsafspraken op het gebied van luchtvrachtvervoer.
In totaal moet de Frans-Nederlandse luchtvaartgroep ruim 325 miljoen euro betalen. Ook acht andere luchtvrachtvervoerders kregen nieuwe boetes opgelegd. Eerder werd al bekend dat de Commissie van plan was om de boetes op te leggen.
Het totale boetebedrag komt op ruim 776 miljoen euro. Dat was oorspronkelijk bijna 800 miljoen euro. Lufthansa was eveneens bij het kartel betrokken, maar ontkomt aan een boete omdat het de misstanden bij de Europese Commissie aanhangig maakte.
(zie link voor hele artikel)
klinkt als een klokkenluidersregeling omdat zij het aangekaart hebben.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 12:19 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Raar dat Lufthansa de dans zo ontspringt.
Omdat ze zo vanuit Boeing zijn geleverd. Zelfde gold voor de Boeing customer code die Boeing tot voor kort gebruikte voor het aangeven van de originele klant van een specifiek toestel.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 11:05 schreef FredvZ het volgende:
Dank je. Wel onhandig dat diverse systemen die omgebouwde machines als 747 combi aan blijven geven, terwijl andere systemen helemaal geen onderscheidt maken tussen full-pax/combi.
quote:Norwegian krijgt op de trans-Atlantische long-haul routes vanuit Spanje concurrentie van twee A330’s van LEVEL. Dit is de naam van de nieuwe long-haul LCC van IAG.
Met LEVEL gaat IAG de concurrentie met Norwegian aan op de trans-atlantische routes vanuit Spanje. De maatschappij moet in juni 2017 van start gaan. Barcelona is de eerste basis van de maatschappij. Low-cost carrier Vueling kan vanaf die luchthaven als feeder dienen.
Iberia
De eerste bestemmingen van de carrier werden al eerder bekend en zijn Los Angeles, Oakland, Buenos Aires en Punta Cana. De nieuwe carrier maakt tijdelijk gebruik van twee A330’s van Iberia met plaats voor 314 passagiers. Ook de crew is van de Spaanse flagcarrier.
Reizigers mogen bij de maatschappij één stuk bagage gratis meenemen. Wie premium-economy vliegt, mag daarnaast ruimbagage meenemen en kan de gewenste stoel selecteren. Passagiers in economy class betalen voor een maaltijd. Voor alle reizigers is inflight-entertainment beschikbaar. Een internetverbinding is te koop vanaf negen euro.
Aanvulling
“LEVEL is een nieuw en opwindend merk van IAG. Het brengt een stijvol en moderne aanpak van vliegen. De prijzen zijn nog beter betaalbaar. LEVEL wordt IAG’s vijfde grote airline. Het vult onze bestaande airlines mooi aan”, aldus Willy Walsh, CEO van IAG.
Bestemmingen
De nieuwe carrier biedt in eerste instantie twee keer per week vluchten aan naar Los Angeles en Punta Cana. Naar Oakland en Buenos Aires wordt drie keer per week gevlogen.
A330 he, dat is altijd wel 2-4-2 volgens mij, net als de A340quote:Op vrijdag 17 maart 2017 14:57 schreef Randy_S het volgende:
Bijzondere indeling, een rij van twee en van vier?
Uit artikel blijkt 2-4-2, nvm
Ik las ergens in de Argentijnse media dat Norwegian inderdaad "goedkoop" van BUE naar Europa gaat vliegen. Maar in datzelfde artikel hadden ze het over een 737quote:Naar Oakland en Buenos Aires wordt drie keer per week gevlogen.
737's voor vluchten binnen Zuid-Amerika en mogelijk enkele Trans-Atlantische vluchten.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 15:02 schreef flipsen het volgende:
Ik las ergens in de Argentijnse media dat Norwegian inderdaad "goedkoop" van BUE naar Europa gaat vliegen. Maar in datzelfde artikel hadden ze het over een 737Dat kan toch helemaal niet
Ik ga me er toch maar eens in verdiepenquote:Op vrijdag 17 maart 2017 15:45 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
737's voor vluchten binnen Zuid-Amerika en mogelijk enkele Trans-Atlantische vluchten.
De langere vluchten inderdaad 787's.
Daarvoor hebben ze een zustermaatschappij (Norwegian Air Argentina) opgericht waar de 737's onder zullen vliegen vanaf Buenos Aires, Córdoba en mogelijk Mendoza.
Buenos Aires - Fortaleza - Sal - Amsterdam v.v. kan je vliegen met een 737. Vliegtijd bedraagt dan ongeveer 3x 6 uur + 2x 1 uur grondtijd.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 15:02 schreef flipsen het volgende:
Ik las ergens in de Argentijnse media dat Norwegian inderdaad "goedkoop" van BUE naar Europa gaat vliegen. Maar in datzelfde artikel hadden ze het over een 737Dat kan toch helemaal niet
Geen haar op mijn hoofdquote:Op vrijdag 17 maart 2017 16:28 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Buenos Aires - Fortaleza - Sal - Amsterdam v.v. kan je vliegen met een 737. Vliegtijd bedraagt dan ongeveer 3x 6 uur + 2x 1 uur grondtijd.
Moet je wel op een van de twee stops je crew wisselen en geduldige passagiers hebben.
Ja, die worden ook via Sal ingevlogen. TUI heeft tot net na het WK2014 in samenwerking met FlyBrazil twee keer per week de route Amsterdam - Sal - Natal - Fortaleza - Sal - Amsterdam gevlogen.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 16:33 schreef flipsen het volgende:
[..]
Geen haar op mijn hoofdMaar het kan inderdaad wel natuurlijk, Transavia least toch regelmatig 737s van GOL?
Nee hoor. KLM, Air Europe, Avianca, British Airways vliegen o.a. tussen Zuid-Amerika en Europa.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 16:27 schreef flipsen het volgende:
Ik ga me er toch maar eens in verdiepenDan zijn ze de eersten die met een 787 van Zuid Amerika naar Europa vliegen geloof ik? LAN/LATAM heeft ze wel, maar niet voor vluchten naar Europa voor zover ik weet.
Dat snap ik. Maar het kost ook nog wat moeite om iets wat je uit een cirkel slingert de juiste kant op te slingeren. Ik heb als kind aan discuswerpen gedaan en na 5 minuten was mij wel duidelijk waarom er van die grote kooien op het atletiekveld: het kost nog aardig wat inspanning om zo'n schijf bij het verlaten van de cirkel de juiste richting op te laten gaan.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 21:27 schreef inkjet het volgende:
Daarom zijn ze ook schuin. Schuiner aan de buitenkant voor hoge snelheid en vlakker aan de binnenkant voor lage snelheid. Het vereist dus wat stuurmanskunst om de krachten goed te compenseren. Maar ja, dat doe je ook als een een bocht vliegt en de koffie van de passagiers niet wilt morsen
Het duurt nog twee weken voordat het 1 april is.......quote:Op vrijdag 17 maart 2017 21:02 schreef FredvZ het volgende:
Ben benieuwd wat de middelpuntvliedende kracht doet met vertrekkende vliegtuigen als landings- en startbanen rond worden:
Alsof een afgebroken start op hoge snelheid nog niet gevaarlijk genoeg was. Die zullen dan altijd in tranen eindigen.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 21:02 schreef FredvZ het volgende:
Ben benieuwd wat de middelpuntvliedende kracht doet met vertrekkende vliegtuigen
Dan hebben ze wel hun best gedaan om ook een heel onderzoek te faken: http://www.endlessrunway-project.euquote:Op vrijdag 17 maart 2017 22:13 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Het duurt nog twee weken voordat het 1 april is.......
Alles mag hier gepost worden, maar van de vaste posters zijn veel vooral geïnteresseerd in civiel.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 17:47 schreef PluggieOD het volgende:
Volgens mij moeten ze dit gewoon het civiele airliner topic noemen.
Met algemene luchtvaart heeft dit helemaal niks te maken.
Plaatje is in ieder geval eeb beetje te optimistisch met één vliegtuig dat net van de runway afgaat en de volgende op de runway daar 250 meter achter. Mwah... geloof jij in sprookjes?quote:Op vrijdag 17 maart 2017 22:26 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dan hebben ze wel hun best gedaan om ook een heel onderzoek te faken: http://www.endlessrunway-project.eu
Die claim van de subsidie door de EU klopt ook: http://www.rvo.nl/subsidies-regelingen/projecten/endless-runway
Het lijkt in tegenspraak.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 22:40 schreef derLudolf het volgende:
de vaste posters zijn veel vooral geïnteresseerd in civiel.
Het staat je vrij trouwens om een topic over militaire luchtvaart te openen
Nog met de testregistratie:quote:Op zaterdag 18 maart 2017 00:15 schreef Iemand91 het volgende:
Normaal gesproken kan ik wel een foto vinden maar dit maal niet...
Is het niet, want alles wat vliegt mag je posten.quote:
Dat is een extra uitdaging inderdaad... hoewel de runway niet ophoudt natuurlijk, dus dat worden interessante discussies over V1 etcetera. Je zult niet zo snel in de ILS terecht komen.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 22:14 schreef OEM het volgende:
[..]
Alsof een afgebroken start op hoge snelheid nog niet gevaarlijk genoeg was. Die zullen dan altijd in tranen eindigen.
V1 kan je overboord gooien in principe. Maar zoals je al aankaart, lowvis naderingen en autolands gaan een stuk lastiger worden. ILS zoals dat nu operationeel is en waar zowat elk commercieel vliegtuig voor is uitgerust is zo goed als onmogelijk. Waar ga je bijvoorbeeld de localizer antenne plaatsen?quote:Op zondag 19 maart 2017 17:56 schreef inkjet het volgende:
[..]
Dat is een extra uitdaging inderdaad... hoewel de runway niet ophoudt natuurlijk, dus dat worden interessante discussies over V1 etcetera. Je zult niet zo snel in de ILS terecht komen.
Over ILS gesproken!
via rtvoostquote:Het vliegtuig komt vandaag of morgen aan vanuit het Spaanse Sevilla. Het vliegtuig wordt vervolgens gebruikt om remproeven uit te voeren, waarbij de landingsbaan kunstmatig nat wordt gehouden. Daarbij wordt een waterbak aangelegd op een deel van de landingsbaan.
Hevige regenval
De waterhoeveelheid in deze bak komt overeen met wat er tijdens hevige regenval kan ontstaan op een landingsbaan. Het doel van deze proeven is om te kijken wat de remprestaties van het vliegtuig zijn onder deze extreme condities. De kennis die hieruit wordt opgedaan zal worden gebruikt om regelgeving verder te verbeteren, wat de veiligheid weer ten goede komt.
De proeven worden gedaan in het kader van een Europees onderzoek naar de verhoging van de vliegveiligheid. Naar verwachting vertrekt woensdag het vliegtuig weer richting Sevilla.
Vorig jaar ook al testen
Eerder heeft het NLR al vergelijkbare testen op het Twentse vliegveld uitgevoerd. In september vorig jaar is daarbij gebruik gemaakt van een Cessna zakenjet.
Je zou om de tien graden een set localiser antennes en glide scope stations kunnen plaatsen. daarmee zou je het kunnen redden tot laten we zeggen 200 voet als je een traditionele (rechte) approach uitvoert. Maar zodra je dan de bocht inzet heb je toch weer een probleem. Voor meer dan cat. I is wel wat meer nodig en RNP gaat tot meen ik 0.3 NM in de APCH specifications en dat is veel te veel zoals je al typte.quote:Op maandag 20 maart 2017 10:02 schreef NewHorizon het volgende:
V1 kan je overboord gooien in principe. Maar zoals je al aankaart, lowvis naderingen en autolands gaan een stuk lastiger worden. ILS zoals dat nu operationeel is en waar zowat elk commercieel vliegtuig voor is uitgerust is zo goed als onmogelijk. Waar ga je bijvoorbeeld de localizer antenne plaatsen?
Wellicht in combinatie met RNP approaches maar die hebben zoals eerder aangekaart nog niet de gewenste nauwkeurigheid voor een autoland. Minima liggen ook hoger dan ILS-minima.
twitter:AirportWebcams twitterde op dinsdag 21-03-2017 om 14:18:06LIVE: KLM #KL601 Amsterdam-Los Angeles LAX (747 PH-BFR) has a problem & is returning/diverting. Track… https://t.co/dHs1N8qvUp reageer retweet
quote:Op dinsdag 21 maart 2017 16:17 schreef DeeBee het volgende:
Had vast een pax die een laptop openklapte aan boord.
Heb er een topic over aangemaakt:quote:Op dinsdag 21 maart 2017 00:25 schreef LintuxCx het volgende:
Als je dan denkt dat geen vloeistoffen meenemen dom is, het kan altijd nog erger zo blijkt.
https://www.theguardian.c(...)flights-13-countries
"US forbids any device larger than cellphone on airlines from 13 countries"
TERRISTS!
Is er überhaupt ook maar éénterroristische
aanslag
uitgevoerd met een toestel dat vanuit het Midden-Oosten naar de VS vloog?
Sorry, dit hoort ws meer thuis in POL of ONZ.
Heb toevallig een familielid op Feesboek die in die kist zit. Schijnbaar moest er een zieke passagier van boord.quote:
quote:Op dinsdag 21 maart 2017 16:17 schreef DeeBee het volgende:
Had vast een pax die een laptop openklapte aan boord.
En wij ook nietquote:Op woensdag 22 maart 2017 14:00 schreef Iemand91 het volgende:
Ik ga die foto's hier niet plaatsen want kan me voorstellen dat ze dat niet zouden waarderen...
Het is een TU134UBL, een test-toestel voor o.a. trainingen voor de TU160. Die ging een stuk sneller dan de TU134, dus een spitsere neus voor betere aerodynamica en dus hogere snelheden.quote:Op woensdag 22 maart 2017 06:33 schreef derLudolf het volgende:
M'n Russisch is ook niet meer wat het geweest isWaarom heeft deze Tu134 zo'n "spitse" neus?
Waarschijnlijk ILS kalibreren o.i.d.quote:Op woensdag 22 maart 2017 20:28 schreef gelly het volgende:
Iemand enig idee wat dit vliegtuig doet?
https://www.flightradar24.com/C550/cd202b2
Of diverse manouvres oefenenquote:Op woensdag 22 maart 2017 20:36 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ILS kalibreren o.i.d.
Dat is de PH-LAB, dus waarschijnlijk inderdaad voor de ILS kalibratie oid.quote:Op woensdag 22 maart 2017 20:28 schreef gelly het volgende:
Iemand enig idee wat dit vliegtuig doet?
https://www.flightradar24.com/C550/cd202b2
Oh, grappig inderdaad. Op FR24 stond geen registratie.quote:Op woensdag 22 maart 2017 20:55 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Dat is de PH-LAB, dus waarschijnlijk inderdaad voor de ILS kalibratie oid.
Op ADS-B welquote:Op woensdag 22 maart 2017 20:57 schreef gelly het volgende:
[..]
Oh, grappig inderdaad. Op FR24 stond geen registratie.
https://nl.wikipedia.org/wiki/PH-LAB
twitter:flyingdutchwx twitterde op zaterdag 18-03-2017 om 15:57:38Cargo North DC-3 on the ice of Pickle Lake yesterday....it's been a rough few days in Canadian aviation.....#dc3…
reageer retweet
70 jaar! toe maar.quote:Op woensdag 22 maart 2017 21:24 schreef FredvZ het volgende:
Daar lig je dan als 70 jarige dame:twitter:flyingdutchwx twitterde op zaterdag 18-03-2017 om 15:57:38Cargo North DC-3 on the ice of Pickle Lake yesterday....it's been a rough few days in Canadian aviation.....#dc3… [ afbeelding ] reageer retweet
quote:Op woensdag 22 maart 2017 21:57 schreef FredvZ het volgende:
[..]
73 jaar zelfs zie ik nu, ze is van november '43.
Nou nou... Begin anders zelf eens met wat meer info te posten bij je foto's?quote:Op vrijdag 24 maart 2017 01:58 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Begin eens met dat ding Tu-134UB-L te noemen. Dit is geen Tu-160 crew-trainer.
[ afbeelding ]
Lijkt me fake.quote:Op donderdag 23 maart 2017 22:49 schreef biertapper het volgende:
http://www.nu.nl/opmerkel(...)s-van-australie.html
[ afbeelding ]
Het gebeurt op zich vaker. Heb het jaren geleden ook al in het nieuws gezien.quote:
quote:In augustus 2009 wilde Jan Rutten (toen 70) samen met zijn kleinzoon Nick (toen 15) op bezoek gaan bij familie in Australië. Ze boekten een ticket via D-reizen naar Sydney en hadden al kunnen vermoeden dat er iets niet klopte toen ze na zo’n 15 uur vliegen alweer landden.
Toen ze uitstapten, bleken ze op het verkeerde continent te zijn. Ze hadden per ongeluk een ticket geboekt naar Nova Scotia (Canada), waar ook een Sydney ligt. De luchtvaartmaatschappij waarmee ze vlogen, regelde een slaapplek voor de reizigers, die overigens niet de eersten waren die dit overkwam. Een paar dagen later vlogen ze alsnog naar het juiste land.
Waarom gelijk zo'n denigrerend toontje?quote:Op vrijdag 24 maart 2017 01:58 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Begin eens met dat ding Tu-134UB-L te noemen. Dit is geen Tu-160 crew-trainer.
[ afbeelding ]
quote:
Niet alleen met "Sydney" gaat het mis. "San José" zorgt ook nog wel eens voor verwarring: https://airodyssey.net/2014/03/27/wrong-airport/quote:Op vrijdag 24 maart 2017 10:16 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Het gebeurt op zich vaker. Heb het jaren geleden ook al in het nieuws gezien.
https://www.quest.nl/arti(...)tdat-er-iets-misgaat
[..]
Bijzonder inderdaad. Voor de overstap in Chicago heb je een ESTA nodig en voor Canada heb je ETA nodig. Zonder die reistoestemmingen kom je het vliegtuig niet in.quote:
Als je de gevraagde info overneemt van je passport en tickets, dan krijg je die toch ookquote:Op vrijdag 24 maart 2017 12:09 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Bijzonder inderdaad. Voor de overstap in Chicago heb je een ESTA nodig en voor Canada heb je ETA nodig. Zonder die reistoestemmingen kom je het vliegtuig niet in.
Hij dacht dat hij een vlucht geboekt via Chicago -> Toronto -> Sydney (Australie). Dus dan heeft ie die waarschijnlijk netjes aangevraagd.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 12:09 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Bijzonder inderdaad. Voor de overstap in Chicago heb je een ESTA nodig en voor Canada heb je ETA nodig. Zonder die reistoestemmingen kom je het vliegtuig niet in.
quote:Op vrijdag 24 maart 2017 13:31 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Als je de gevraagde info overneemt van je passport en tickets, dan krijg je die toch ook
Ah ja, dat zou ook nog kunnen. Het gaat mij boven de pet dat er dan geen lampje gaat branden.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 14:26 schreef heite het volgende:
[..]
Hij dacht dat hij een vlucht geboekt via Chicago -> Toronto -> Sydney (Australie). Dus dan heeft ie die waarschijnlijk netjes aangevraagd.
Je staat er nog raar van te kijken hoeveel mensen geen flauw idee hebben waar wat op de aardbol ligt. Ondanks (of dankzij) alle moderne hulpmiddelen zoals Google en TomTom.Tel daar bij op dat voor veel mensen tijdzones abracadabra zijn en de chaos is compleet.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 15:10 schreef Tourniquet het volgende:
Ah ja, dat zou ook nog kunnen. Het gaat mij boven de pet dat er dan geen lampje gaat branden.
twitter:BoeingAirplanes twitterde op woensdag 22-03-2017 om 18:03:041st flight of the 787-10 #Dreamliner will be Mar. 31 subject to weather & other factors. Follow the webcast live at… https://t.co/EU22F9S8wL reageer retweet
Het grote boze Russische internet, inclusief het ministerie van defensie van Rusland, is het gewoon met je eens hoor: pilot trainer voor de Tu-22M en Tu-160. Wordt ook gewoon UBL genoemdquote:Op vrijdag 24 maart 2017 10:21 schreef FredvZ het volgende:
Zoals je inmiddels wel door hebt, ben ik veel bekender met burgerluchtvaart dan militaire luchtvaart. Voor zover mij bekend is het wel degelijk een trainingstoestel, wellicht niet voor de Tu-160, maar vertel me dan op zijn minst waar het dan wel een trainingstoestel voor is. Dan leer ik er ook nog eens wat van
Gezien z'n posts zo her en der (incl. hier) zou ik niet teveel aandacht besteden aan deze adhd-user.quote:Waarom gelijk zo'n denigrerend toontje?
quote:Op vrijdag 24 maart 2017 20:04 schreef OEM het volgende:
[..]
Het grote boze Russische internet, inclusief het ministerie van defensie van Rusland, is het gewoon met je eens hoor: pilot trainer voor de Tu-22M en Tu-160. Wordt ook gewoon UBL genoemd
[..]
Gezien z'n posts zo her en der (incl. hier) zou ik niet teveel aandacht besteden aan deze adhd-user.
Iets meer uitleg van wat we zien zal al erg fijn zijn. Het is vast niet allemaal oninteressant (understatementquote:Op vrijdag 24 maart 2017 21:17 schreef PluggieOD het volgende:
Ik zal me eens aanpassen hier en aardig gaan doen en wat netter communiceren.
Ik vind het woeste apparaten.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 01:36 schreef bluemoon23 het volgende:
Tu-95 ? Lelijke dingen vind ik dat![]()
Het schijnt dat die zoveel lawaai maken dat ze zelfs vanuit een onderzeeer te horen zijn.
quote:
Ik heb wel eens met de grotere EC365 en EC175 gevlogen en de ruimte aan de binnenzijde valt vies tegen tov de grootte van het toestel.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 15:38 schreef derLudolf het volgende:
Ik zag net deze staan (op dezelfde plek overigens)
[ afbeelding ]
EC155 in VIP uitvoering van een Oekraïnse firma. Gaaf ding, best groot ook wel.
Ik heb twee keer in een Schweizer 300 gezeten, in dat opzicht is het al snel groterquote:Op zaterdag 25 maart 2017 20:39 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik heb wel eens met de grotere EC365 en EC175 gevlogen en de ruimte aan de binnenzijde valt vies tegen tov de grootte van het toestel.
Veel kleiner dan dat gaat ook nietquote:Op zaterdag 25 maart 2017 21:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb twee keer in een Schweizer 300 gezeten, in dat opzicht is het al snel groter
Dit was dan ook niet offshorequote:Op zaterdag 25 maart 2017 21:23 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Veel kleiner dan dat gaat ook niet
Zo klein heb ik ze nog niet gevlogen, die mogen de zee in de meeste gevallen niet op.
Het kleinste waar ik ooit in heb gevlogen is een EC AS355. Het verst met een AgustaWestland AW139, dat was dermate ver dat er zelfs onderweg getankt moest worden en heb ik letterlijk een rondje over de Noordzee gehad voor we op de plaats van bestemming aankwamen.
Heli Hollandquote:Op zaterdag 25 maart 2017 21:38 schreef derLudolf het volgende:
Dit was dan ook niet offshoreTwee keer een rondvlucht vanaf de hoofdvestiging van Heli Holland
Ik heb een beetje mixed-feelings met dat toestel. Het is een mooi ding, maar de uitvoering waar ik mee vloog had 12 zitplaatsen dat is best knus met je offshore outfit aan. Hij vloog ook een stuk hoger dan ik gewend was van eerdere vluchten en in de herfst/winter was het ook aan in de frisse kant.quote:Zo'n AW139 is wel een gaaf ding zeg
Gaaf uitgezocht trouwens.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 11:04 schreef FredvZ het volgende:
Voor zover ik zo snel kan terug vinden moet je in elk geval in Atlanta, Bogota, Dallas, Guadalajara, Houston*, Los Angeles**, Mexico Stad, Newark en San Diego goed opletten in welk vliegtuig je stapt als je naar San José wil.
*) Vanaf hier kan je naar 3 steden met de naam "San José"
**) Vanaf hier kan je naar 4 steden met de naam "San José"
Van San José kan je ook non-stop naar San José vliegen:
[ afbeelding ]
Ik dacht dat alleen Prince-helikopters daar vloog voor rondvluchten en foto vluchten? Maar blijkbaar nietquote:Op zaterdag 25 maart 2017 21:54 schreef FredvZ het volgende:
. Soms word ik dan opgepikt op heliport "Zierikzee", eigenlijk niet meer dan een loods en een grasveld. Heel bijzonder om van zo'n locatie te vertrekken.
Ja, zo gaat dat met mensen waar ze graag van af willen offshore.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 21:23 schreef FredvZ het volgende:
Het kleinste waar ik ooit in heb gevlogen is een EC AS355. Het verst met een AgustaWestland AW139, dat was dermate ver dat er zelfs onderweg getankt moest worden en heb ik letterlijk een rondje over de Noordzee gehad voor we op de plaats van bestemming aankwamen.
Dat is inderdaad best krap als zo`n ding vol zit ja.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 21:54 schreef FredvZ het volgende:
Ik heb een beetje mixed-feelings met dat toestel. Het is een mooi ding, maar de uitvoering waar ik mee vloog had 12 zitplaatsen dat is best knus met je offshore outfit aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |