abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 22 maart 2017 @ 16:59:52 #101
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169702622
quote:
10s.gif Op woensdag 22 maart 2017 06:33 schreef derLudolf het volgende:
M'n Russisch is ook niet meer wat het geweest is :P Waarom heeft deze Tu134 zo'n "spitse" neus?
Het is een TU134UBL, een test-toestel voor o.a. trainingen voor de TU160. Die ging een stuk sneller dan de TU134, dus een spitsere neus voor betere aerodynamica en dus hogere snelheden.
So we just called him Fred
pi_169707546
Iemand enig idee wat dit vliegtuig doet?

https://www.flightradar24.com/C550/cd202b2
  woensdag 22 maart 2017 @ 20:36:46 #103
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_169707805
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:28 schreef gelly het volgende:
Iemand enig idee wat dit vliegtuig doet?

https://www.flightradar24.com/C550/cd202b2
Waarschijnlijk ILS kalibreren o.i.d.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  woensdag 22 maart 2017 @ 20:37:24 #104
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169707830
quote:
2s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:36 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Waarschijnlijk ILS kalibreren o.i.d.
Of diverse manouvres oefenen
So we just called him Fred
pi_169707884
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:37 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Of diverse manouvres oefenen
Beetje rare tijd om te doen toch?
  woensdag 22 maart 2017 @ 20:39:37 #106
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169707912
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:39 schreef gelly het volgende:

[..]

Beetje rare tijd om te doen toch?
In het donker moet een piloot het ook kunnen ;)
So we just called him Fred
  woensdag 22 maart 2017 @ 20:48:19 #107
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169708274
Dit is ook wel een bijzondere:
So we just called him Fred
pi_169708543
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:28 schreef gelly het volgende:
Iemand enig idee wat dit vliegtuig doet?

https://www.flightradar24.com/C550/cd202b2
Dat is de PH-LAB, dus waarschijnlijk inderdaad voor de ILS kalibratie oid.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2017 20:56:33 ]
pi_169708638
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:55 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Dat is de PH-LAB, dus waarschijnlijk inderdaad voor de ILS kalibratie oid.
Oh, grappig inderdaad. Op FR24 stond geen registratie.

https://nl.wikipedia.org/wiki/PH-LAB
pi_169708692
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:57 schreef gelly het volgende:

[..]

Oh, grappig inderdaad. Op FR24 stond geen registratie.

https://nl.wikipedia.org/wiki/PH-LAB
Op ADS-B wel

  woensdag 22 maart 2017 @ 21:24:43 #111
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169709706
Daar lig je dan als 70 jarige dame:
flyingdutchwx twitterde op zaterdag 18-03-2017 om 15:57:38 Cargo North DC-3 on the ice of Pickle Lake yesterday....it's been a rough few days in Canadian aviation.....#dc3… reageer retweet
So we just called him Fred
  woensdag 22 maart 2017 @ 21:43:46 #112
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_169710449
Een Dakota met verkeerde motoren :{w
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_169710841
quote:
11s.gif Op woensdag 22 maart 2017 21:24 schreef FredvZ het volgende:
Daar lig je dan als 70 jarige dame:
flyingdutchwx twitterde op zaterdag 18-03-2017 om 15:57:38 Cargo North DC-3 on the ice of Pickle Lake yesterday....it's been a rough few days in Canadian aviation.....#dc3… [ afbeelding ] reageer retweet
70 jaar! toe maar. :Y
  woensdag 22 maart 2017 @ 21:57:45 #114
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169710940
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 21:54 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

70 jaar! toe maar. :Y
73 jaar zelfs zie ik nu, ze is van november '43.
So we just called him Fred
pi_169719045
Enkele maanden geleden las ik de geruchten dat de kbx vervangen zou worden door een 737, nu lees ik dat schultz vasthoud aan de eis dat een nieuw toestel rechtsreeks naar de antillen moet kunnen vliegen.

Is dat haalbaar voor een 737?
pi_169719992
Ja dat kan qua range. Aruba en Curaçao is ongeveer 8600 - 8700km las ik ergens en de range van een BBJ afhankelijk van het model is ergens tussen de 11000 en 13000 kilometer
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_169725530
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2017 21:57 schreef FredvZ het volgende:

[..]

73 jaar zelfs zie ik nu, ze is van november '43.
:o
pi_169734010
I was built to be the best, the number one and nothing less!
  vrijdag 24 maart 2017 @ 01:58:58 #119
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169738124
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 16:59 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Het is een TU134UBL
Begin eens met dat ding Tu-134UB-L te noemen. Dit is geen Tu-160 crew-trainer.

  vrijdag 24 maart 2017 @ 05:10:29 #120
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_169738650
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 01:58 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Begin eens met dat ding Tu-134UB-L te noemen. Dit is geen Tu-160 crew-trainer.

[ afbeelding ]
Nou nou... Begin anders zelf eens met wat meer info te posten bij je foto's?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 24 maart 2017 @ 07:13:03 #121
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_169740644
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 07:13 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Lijkt me fake.
Het gebeurt op zich vaker. Heb het jaren geleden ook al in het nieuws gezien.

https://www.quest.nl/arti(...)tdat-er-iets-misgaat

quote:
In augustus 2009 wilde Jan Rutten (toen 70) samen met zijn kleinzoon Nick (toen 15) op bezoek gaan bij familie in Australië. Ze boekten een ticket via D-reizen naar Sydney en hadden al kunnen vermoeden dat er iets niet klopte toen ze na zo’n 15 uur vliegen alweer landden.

Toen ze uitstapten, bleken ze op het verkeerde continent te zijn. Ze hadden per ongeluk een ticket geboekt naar Nova Scotia (Canada), waar ook een Sydney ligt. De luchtvaartmaatschappij waarmee ze vlogen, regelde een slaapplek voor de reizigers, die overigens niet de eersten waren die dit overkwam. Een paar dagen later vlogen ze alsnog naar het juiste land.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  vrijdag 24 maart 2017 @ 10:21:01 #123
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169740724
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 01:58 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Begin eens met dat ding Tu-134UB-L te noemen. Dit is geen Tu-160 crew-trainer.

[ afbeelding ]
Waarom gelijk zo'n denigrerend toontje?
Zoals je inmiddels wel door hebt, ben ik veel bekender met burgerluchtvaart dan militaire luchtvaart. Voor zover mij bekend is het wel degelijk een trainingstoestel, wellicht niet voor de Tu-160, maar vertel me dan op zijn minst waar het dan wel een trainingstoestel voor is. Dan leer ik er ook nog eens wat van :P
So we just called him Fred
  vrijdag 24 maart 2017 @ 11:04:54 #124
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169741543
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 07:13 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Lijkt me fake.
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 10:16 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Het gebeurt op zich vaker. Heb het jaren geleden ook al in het nieuws gezien.

https://www.quest.nl/arti(...)tdat-er-iets-misgaat

[..]

Niet alleen met "Sydney" gaat het mis. "San José" zorgt ook nog wel eens voor verwarring: https://airodyssey.net/2014/03/27/wrong-airport/
De IATA-codes van die vliegvelden schelen ook maar één letter:
SJC: San José, Calfinornië
SJD: San José (del Cabo), Mexico
SJE: San José (del Gua), Colombia
SJI: San José, Filipijnen
SJO: San José, Costa Rica
SJS: San José (de Chiquitos), Bolivia

En dan heb je er ook nog een paar met iets meer afwijkende IATA-codes:
GSJ: (Puerto) San José, Guatemala
RHV: San José (Reid–Hillview Airport), Calfinornië
SYQ: San José (Province), Costa Rica
SIC: San José (Island), Panama

Voor zover ik zo snel kan terug vinden moet je in elk geval in Atlanta, Bogota, Dallas, Guadalajara, Houston*, Los Angeles**, Mexico Stad, Newark en San Diego goed opletten in welk vliegtuig je stapt als je naar San José wil.

*) Vanaf hier kan je naar 3 steden met de naam "San José"
**) Vanaf hier kan je naar 4 steden met de naam "San José"

Van San José kan je ook non-stop naar San José vliegen:
So we just called him Fred
pi_169742831
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 07:13 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Lijkt me fake.
Bijzonder inderdaad. Voor de overstap in Chicago heb je een ESTA nodig en voor Canada heb je ETA nodig. Zonder die reistoestemmingen kom je het vliegtuig niet in.
  vrijdag 24 maart 2017 @ 13:31:32 #126
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169744099
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 12:09 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Bijzonder inderdaad. Voor de overstap in Chicago heb je een ESTA nodig en voor Canada heb je ETA nodig. Zonder die reistoestemmingen kom je het vliegtuig niet in.
Als je de gevraagde info overneemt van je passport en tickets, dan krijg je die toch ook :?
So we just called him Fred
pi_169744931
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 12:09 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Bijzonder inderdaad. Voor de overstap in Chicago heb je een ESTA nodig en voor Canada heb je ETA nodig. Zonder die reistoestemmingen kom je het vliegtuig niet in.
Hij dacht dat hij een vlucht geboekt via Chicago -> Toronto -> Sydney (Australie). Dus dan heeft ie die waarschijnlijk netjes aangevraagd. :')
pi_169745778
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 13:31 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Als je de gevraagde info overneemt van je passport en tickets, dan krijg je die toch ook :?
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 14:26 schreef heite het volgende:

[..]

Hij dacht dat hij een vlucht geboekt via Chicago -> Toronto -> Sydney (Australie). Dus dan heeft ie die waarschijnlijk netjes aangevraagd. :')
Ah ja, dat zou ook nog kunnen. Het gaat mij boven de pet dat er dan geen lampje gaat branden. 8)7
  vrijdag 24 maart 2017 @ 16:56:49 #129
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169747521
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 15:10 schreef Tourniquet het volgende:
Ah ja, dat zou ook nog kunnen. Het gaat mij boven de pet dat er dan geen lampje gaat branden. 8)7
Je staat er nog raar van te kijken hoeveel mensen geen flauw idee hebben waar wat op de aardbol ligt. Ondanks (of dankzij) alle moderne hulpmiddelen zoals Google en TomTom.Tel daar bij op dat voor veel mensen tijdzones abracadabra zijn en de chaos is compleet.

En dan kan het best gebeuren dat iemand naar z'n ticket kijkt en denkt: "Het zal wel kloppen". Als je geen argwaan hebt, ga je ook niks uitzoeken
So we just called him Fred
  vrijdag 24 maart 2017 @ 17:02:48 #130
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169747614
Volgende week vrijdag gaat de 787-10 voor het eerst de lucht in:
BoeingAirplanes twitterde op woensdag 22-03-2017 om 18:03:04 1st flight of the 787-10 #Dreamliner will be Mar. 31 subject to weather & other factors. Follow the webcast live at… https://t.co/EU22F9S8wL reageer retweet
So we just called him Fred
  vrijdag 24 maart 2017 @ 20:04:54 #131
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_169751276
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 10:21 schreef FredvZ het volgende:
Zoals je inmiddels wel door hebt, ben ik veel bekender met burgerluchtvaart dan militaire luchtvaart. Voor zover mij bekend is het wel degelijk een trainingstoestel, wellicht niet voor de Tu-160, maar vertel me dan op zijn minst waar het dan wel een trainingstoestel voor is. Dan leer ik er ook nog eens wat van :P
Het grote boze Russische internet, inclusief het ministerie van defensie van Rusland, is het gewoon met je eens hoor: pilot trainer voor de Tu-22M en Tu-160. Wordt ook gewoon UBL genoemd
quote:
Waarom gelijk zo'n denigrerend toontje?
Gezien z'n posts zo her en der (incl. hier) zou ik niet teveel aandacht besteden aan deze adhd-user.
  vrijdag 24 maart 2017 @ 21:17:07 #132
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169753640
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 20:04 schreef OEM het volgende:

[..]

Het grote boze Russische internet, inclusief het ministerie van defensie van Rusland, is het gewoon met je eens hoor: pilot trainer voor de Tu-22M en Tu-160. Wordt ook gewoon UBL genoemd

[..]

Gezien z'n posts zo her en der (incl. hier) zou ik niet teveel aandacht besteden aan deze adhd-user.


Deze variant was een Tu-134UB-L en een crewtrainer voor een Tu-22M-3.
Er zijn 2 verschillende versies, dit is de andere.

Ik zal me eens aanpassen hier en aardig gaan doen en wat netter communiceren.
  Moderator vrijdag 24 maart 2017 @ 21:25:11 #133
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169753922
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 21:17 schreef PluggieOD het volgende:
Ik zal me eens aanpassen hier en aardig gaan doen en wat netter communiceren.
Iets meer uitleg van wat we zien zal al erg fijn zijn. Het is vast niet allemaal oninteressant (understatement ;) ) wat je laat zien. Maar als we niet weten wat we zien dan blijft het voor mij "gewoon een militaire kist" :)

Al eens een Tu95 gespot trouwens? Dat vind ik zulke bazen dingen _O_
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_169759936
Tu-95 ? Lelijke dingen vind ik dat :{w
Het schijnt dat die zoveel lawaai maken dat ze zelfs vanuit een onderzeeer te horen zijn.

Op een vakantie in Florida een paar jaar terug zag en hoorde ik een B1 bommenwerper overvliegen.
Dat zijn ook bazendingen _O_
  Moderator zaterdag 25 maart 2017 @ 12:16:59 #135
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169764042
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 01:36 schreef bluemoon23 het volgende:
Tu-95 ? Lelijke dingen vind ik dat :{w
Het schijnt dat die zoveel lawaai maken dat ze zelfs vanuit een onderzeeer te horen zijn.
Ik vind het woeste apparaten.
Dat ze veel lawaai maken komt hierdoor:


Twee propellers die tegengesteld ten opzichte van elkaar draaien. Daarmee bereikt dat ding snelheden van een straalvliegtuig, zo'n 900km/u 8-)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_169764168
van dichtbij helemaal lelijk :{w
  Moderator zaterdag 25 maart 2017 @ 13:09:31 #137
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169764839
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 12:26 schreef bluemoon23 het volgende:
van dichtbij helemaal lelijk :{w
Je moeder :6
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 25 maart 2017 @ 15:38:37 #138
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169767373
Ik zag net deze staan (op dezelfde plek overigens)


EC155 in VIP uitvoering van een Oekraïnse firma. Gaaf ding, best groot ook wel.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 25 maart 2017 @ 18:47:01 #139
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_169770936
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 13:09 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Je moeder :6
_O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 25 maart 2017 @ 20:39:23 #140
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169773474
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 15:38 schreef derLudolf het volgende:
Ik zag net deze staan (op dezelfde plek overigens)

[ afbeelding ]
EC155 in VIP uitvoering van een Oekraïnse firma. Gaaf ding, best groot ook wel.
Ik heb wel eens met de grotere EC365 en EC175 gevlogen en de ruimte aan de binnenzijde valt vies tegen tov de grootte van het toestel.
So we just called him Fred
  Moderator zaterdag 25 maart 2017 @ 21:11:27 #141
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169774883
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 20:39 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ik heb wel eens met de grotere EC365 en EC175 gevlogen en de ruimte aan de binnenzijde valt vies tegen tov de grootte van het toestel.
Ik heb twee keer in een Schweizer 300 gezeten, in dat opzicht is het al snel groter :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 25 maart 2017 @ 21:23:49 #142
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169775478
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 21:11 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik heb twee keer in een Schweizer 300 gezeten, in dat opzicht is het al snel groter :P
Veel kleiner dan dat gaat ook niet :D
Zo klein heb ik ze nog niet gevlogen, die mogen de zee in de meeste gevallen niet op.

Het kleinste waar ik ooit in heb gevlogen is een EC AS355. Het verst met een AgustaWestland AW139, dat was dermate ver dat er zelfs onderweg getankt moest worden en heb ik letterlijk een rondje over de Noordzee gehad voor we op de plaats van bestemming aankwamen.
So we just called him Fred
  Moderator zaterdag 25 maart 2017 @ 21:38:11 #143
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169776157
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 21:23 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Veel kleiner dan dat gaat ook niet :D
Zo klein heb ik ze nog niet gevlogen, die mogen de zee in de meeste gevallen niet op.

Het kleinste waar ik ooit in heb gevlogen is een EC AS355. Het verst met een AgustaWestland AW139, dat was dermate ver dat er zelfs onderweg getankt moest worden en heb ik letterlijk een rondje over de Noordzee gehad voor we op de plaats van bestemming aankwamen.
Dit was dan ook niet offshore :+ Twee keer een rondvlucht vanaf de hoofdvestiging van Heli Holland :)

Zo'n AW139 is wel een gaaf ding zeg 8-)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 25 maart 2017 @ 21:54:15 #144
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169776877
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 21:38 schreef derLudolf het volgende:
Dit was dan ook niet offshore :+ Twee keer een rondvlucht vanaf de hoofdvestiging van Heli Holland :)
Heli Holland _O_
Daar charteren we ook wel eens een heli. Soms word ik dan opgepikt op heliport "Zierikzee", eigenlijk niet meer dan een loods en een grasveld. Heel bijzonder om van zo'n locatie te vertrekken.

quote:
Zo'n AW139 is wel een gaaf ding zeg 8-)
Ik heb een beetje mixed-feelings met dat toestel. Het is een mooi ding, maar de uitvoering waar ik mee vloog had 12 zitplaatsen dat is best knus met je offshore outfit aan. Hij vloog ook een stuk hoger dan ik gewend was van eerdere vluchten en in de herfst/winter was het ook aan in de frisse kant.
Vooral het laatste stuk als je de laatste bent die gedropped wordt, dan is de rest er al uit en koelt het snel af.
So we just called him Fred
pi_169780372
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 11:04 schreef FredvZ het volgende:
Voor zover ik zo snel kan terug vinden moet je in elk geval in Atlanta, Bogota, Dallas, Guadalajara, Houston*, Los Angeles**, Mexico Stad, Newark en San Diego goed opletten in welk vliegtuig je stapt als je naar San José wil.

*) Vanaf hier kan je naar 3 steden met de naam "San José"
**) Vanaf hier kan je naar 4 steden met de naam "San José"

Van San José kan je ook non-stop naar San José vliegen:
[ afbeelding ]
Gaaf uitgezocht trouwens. :D ^O^
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_169783041
2 bijzondere toestellen vandaag gisteren op Schiphol.

Delta Airlines zette een 747-400 (N669US) in op de route Detroit - Amsterdam - Detroit.
En een 777-200ER Detroit - Amsterdam - Minneapolis.

Delta B747 by Ramon Kok, on Flickr
N866DA Delta Air Lines Boeing 777-200 - cn 29738 : 261 by marco bijmans, on Flickr

Over 747's gesproken; KLM's PH-BFN is vandaag naar Xiamen gevlogen voor een D-check.
Over een week of 7 wordt ze weer terug verwacht.
pi_169783363
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 21:54 schreef FredvZ het volgende:
. Soms word ik dan opgepikt op heliport "Zierikzee", eigenlijk niet meer dan een loods en een grasveld. Heel bijzonder om van zo'n locatie te vertrekken.
Ik dacht dat alleen Prince-helikopters daar vloog voor rondvluchten en foto vluchten? Maar blijkbaar niet :D

Zojuist 3 kwartier in een Saab 340a gezeten, met m'n benen in m'n nek :')
pi_169783402
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 21:23 schreef FredvZ het volgende:
Het kleinste waar ik ooit in heb gevlogen is een EC AS355. Het verst met een AgustaWestland AW139, dat was dermate ver dat er zelfs onderweg getankt moest worden en heb ik letterlijk een rondje over de Noordzee gehad voor we op de plaats van bestemming aankwamen.
Ja, zo gaat dat met mensen waar ze graag van af willen offshore.
"Zo, ga jij maar even een rondje Noordzee van 2 uur doen " ~O>

Het gebeurt ook wel eens dat ze met een vlucht vanuit Den Helder nog een paar platformen op het Engelse continentale plat "meepakken"

Platform F3 (Gaz de France) ligt (als je de kaart bekijkt) zowat op de grens met Denemarken/Duitsland https://goo.gl/maps/tZTr72EkPhy
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 21:54 schreef FredvZ het volgende:
Ik heb een beetje mixed-feelings met dat toestel. Het is een mooi ding, maar de uitvoering waar ik mee vloog had 12 zitplaatsen dat is best knus met je offshore outfit aan.
Dat is inderdaad best krap als zo`n ding vol zit ja.
Al valt het in een AW139 nog wel mee, in een EC155 zit je een stuk lager dat is helemaal beroerd.

[ Bericht 5% gewijzigd door bluemoon23 op 26-03-2017 03:01:55 ]
  zondag 26 maart 2017 @ 16:36:17 #149
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169792736
Ultimate skies over Ryazan-Djagilewo:
  zondag 26 maart 2017 @ 18:57:57 #150
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_169795963
D'r vliegen hier de hele dag door van die offshore bakken over.. lijkt wel een taxibedrijf _O-

Dikke klappen eruit, maar geen idee wat het zijn, ja heliflopters.. als ik van de week tijd heb zal ik er eens eentje knippen met mijn foon.. misschien dat jullie het weten :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')