Het is een TU134UBL, een test-toestel voor o.a. trainingen voor de TU160. Die ging een stuk sneller dan de TU134, dus een spitsere neus voor betere aerodynamica en dus hogere snelheden.quote:Op woensdag 22 maart 2017 06:33 schreef derLudolf het volgende:
M'n Russisch is ook niet meer wat het geweest is Waarom heeft deze Tu134 zo'n "spitse" neus?
Waarschijnlijk ILS kalibreren o.i.d.quote:Op woensdag 22 maart 2017 20:28 schreef gelly het volgende:
Iemand enig idee wat dit vliegtuig doet?
https://www.flightradar24.com/C550/cd202b2
Of diverse manouvres oefenenquote:Op woensdag 22 maart 2017 20:36 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ILS kalibreren o.i.d.
In het donker moet een piloot het ook kunnenquote:
Dat is de PH-LAB, dus waarschijnlijk inderdaad voor de ILS kalibratie oid.quote:Op woensdag 22 maart 2017 20:28 schreef gelly het volgende:
Iemand enig idee wat dit vliegtuig doet?
https://www.flightradar24.com/C550/cd202b2
Oh, grappig inderdaad. Op FR24 stond geen registratie.quote:Op woensdag 22 maart 2017 20:55 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Dat is de PH-LAB, dus waarschijnlijk inderdaad voor de ILS kalibratie oid.
Op ADS-B welquote:Op woensdag 22 maart 2017 20:57 schreef gelly het volgende:
[..]
Oh, grappig inderdaad. Op FR24 stond geen registratie.
https://nl.wikipedia.org/wiki/PH-LAB
twitter:flyingdutchwx twitterde op zaterdag 18-03-2017 om 15:57:38 Cargo North DC-3 on the ice of Pickle Lake yesterday....it's been a rough few days in Canadian aviation.....#dc3… reageer retweet
70 jaar! toe maar.quote:Op woensdag 22 maart 2017 21:24 schreef FredvZ het volgende:
Daar lig je dan als 70 jarige dame:twitter:flyingdutchwx twitterde op zaterdag 18-03-2017 om 15:57:38 Cargo North DC-3 on the ice of Pickle Lake yesterday....it's been a rough few days in Canadian aviation.....#dc3… [ afbeelding ] reageer retweet
73 jaar zelfs zie ik nu, ze is van november '43.quote:
quote:Op woensdag 22 maart 2017 21:57 schreef FredvZ het volgende:
[..]
73 jaar zelfs zie ik nu, ze is van november '43.
Nou nou... Begin anders zelf eens met wat meer info te posten bij je foto's?quote:Op vrijdag 24 maart 2017 01:58 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Begin eens met dat ding Tu-134UB-L te noemen. Dit is geen Tu-160 crew-trainer.
[ afbeelding ]
Lijkt me fake.quote:Op donderdag 23 maart 2017 22:49 schreef biertapper het volgende:
http://www.nu.nl/opmerkel(...)s-van-australie.html
[ afbeelding ]
Het gebeurt op zich vaker. Heb het jaren geleden ook al in het nieuws gezien.quote:
quote:In augustus 2009 wilde Jan Rutten (toen 70) samen met zijn kleinzoon Nick (toen 15) op bezoek gaan bij familie in Australië. Ze boekten een ticket via D-reizen naar Sydney en hadden al kunnen vermoeden dat er iets niet klopte toen ze na zo’n 15 uur vliegen alweer landden.
Toen ze uitstapten, bleken ze op het verkeerde continent te zijn. Ze hadden per ongeluk een ticket geboekt naar Nova Scotia (Canada), waar ook een Sydney ligt. De luchtvaartmaatschappij waarmee ze vlogen, regelde een slaapplek voor de reizigers, die overigens niet de eersten waren die dit overkwam. Een paar dagen later vlogen ze alsnog naar het juiste land.
Waarom gelijk zo'n denigrerend toontje?quote:Op vrijdag 24 maart 2017 01:58 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Begin eens met dat ding Tu-134UB-L te noemen. Dit is geen Tu-160 crew-trainer.
[ afbeelding ]
quote:
Niet alleen met "Sydney" gaat het mis. "San José" zorgt ook nog wel eens voor verwarring: https://airodyssey.net/2014/03/27/wrong-airport/quote:Op vrijdag 24 maart 2017 10:16 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Het gebeurt op zich vaker. Heb het jaren geleden ook al in het nieuws gezien.
https://www.quest.nl/arti(...)tdat-er-iets-misgaat
[..]
Bijzonder inderdaad. Voor de overstap in Chicago heb je een ESTA nodig en voor Canada heb je ETA nodig. Zonder die reistoestemmingen kom je het vliegtuig niet in.quote:
Als je de gevraagde info overneemt van je passport en tickets, dan krijg je die toch ookquote:Op vrijdag 24 maart 2017 12:09 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Bijzonder inderdaad. Voor de overstap in Chicago heb je een ESTA nodig en voor Canada heb je ETA nodig. Zonder die reistoestemmingen kom je het vliegtuig niet in.
Hij dacht dat hij een vlucht geboekt via Chicago -> Toronto -> Sydney (Australie). Dus dan heeft ie die waarschijnlijk netjes aangevraagd.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 12:09 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Bijzonder inderdaad. Voor de overstap in Chicago heb je een ESTA nodig en voor Canada heb je ETA nodig. Zonder die reistoestemmingen kom je het vliegtuig niet in.
quote:Op vrijdag 24 maart 2017 13:31 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Als je de gevraagde info overneemt van je passport en tickets, dan krijg je die toch ook
Ah ja, dat zou ook nog kunnen. Het gaat mij boven de pet dat er dan geen lampje gaat branden.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 14:26 schreef heite het volgende:
[..]
Hij dacht dat hij een vlucht geboekt via Chicago -> Toronto -> Sydney (Australie). Dus dan heeft ie die waarschijnlijk netjes aangevraagd.
Je staat er nog raar van te kijken hoeveel mensen geen flauw idee hebben waar wat op de aardbol ligt. Ondanks (of dankzij) alle moderne hulpmiddelen zoals Google en TomTom.Tel daar bij op dat voor veel mensen tijdzones abracadabra zijn en de chaos is compleet.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 15:10 schreef Tourniquet het volgende:
Ah ja, dat zou ook nog kunnen. Het gaat mij boven de pet dat er dan geen lampje gaat branden.
twitter:BoeingAirplanes twitterde op woensdag 22-03-2017 om 18:03:04 1st flight of the 787-10 #Dreamliner will be Mar. 31 subject to weather & other factors. Follow the webcast live at… https://t.co/EU22F9S8wL reageer retweet
Het grote boze Russische internet, inclusief het ministerie van defensie van Rusland, is het gewoon met je eens hoor: pilot trainer voor de Tu-22M en Tu-160. Wordt ook gewoon UBL genoemdquote:Op vrijdag 24 maart 2017 10:21 schreef FredvZ het volgende:
Zoals je inmiddels wel door hebt, ben ik veel bekender met burgerluchtvaart dan militaire luchtvaart. Voor zover mij bekend is het wel degelijk een trainingstoestel, wellicht niet voor de Tu-160, maar vertel me dan op zijn minst waar het dan wel een trainingstoestel voor is. Dan leer ik er ook nog eens wat van
Gezien z'n posts zo her en der (incl. hier) zou ik niet teveel aandacht besteden aan deze adhd-user.quote:Waarom gelijk zo'n denigrerend toontje?
quote:Op vrijdag 24 maart 2017 20:04 schreef OEM het volgende:
[..]
Het grote boze Russische internet, inclusief het ministerie van defensie van Rusland, is het gewoon met je eens hoor: pilot trainer voor de Tu-22M en Tu-160. Wordt ook gewoon UBL genoemd
[..]
Gezien z'n posts zo her en der (incl. hier) zou ik niet teveel aandacht besteden aan deze adhd-user.
Iets meer uitleg van wat we zien zal al erg fijn zijn. Het is vast niet allemaal oninteressant (understatement ) wat je laat zien. Maar als we niet weten wat we zien dan blijft het voor mij "gewoon een militaire kist"quote:Op vrijdag 24 maart 2017 21:17 schreef PluggieOD het volgende:
Ik zal me eens aanpassen hier en aardig gaan doen en wat netter communiceren.
Ik vind het woeste apparaten.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 01:36 schreef bluemoon23 het volgende:
Tu-95 ? Lelijke dingen vind ik dat
Het schijnt dat die zoveel lawaai maken dat ze zelfs vanuit een onderzeeer te horen zijn.
quote:
Ik heb wel eens met de grotere EC365 en EC175 gevlogen en de ruimte aan de binnenzijde valt vies tegen tov de grootte van het toestel.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 15:38 schreef derLudolf het volgende:
Ik zag net deze staan (op dezelfde plek overigens)
[ afbeelding ]
EC155 in VIP uitvoering van een Oekraïnse firma. Gaaf ding, best groot ook wel.
Ik heb twee keer in een Schweizer 300 gezeten, in dat opzicht is het al snel groterquote:Op zaterdag 25 maart 2017 20:39 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik heb wel eens met de grotere EC365 en EC175 gevlogen en de ruimte aan de binnenzijde valt vies tegen tov de grootte van het toestel.
Veel kleiner dan dat gaat ook nietquote:Op zaterdag 25 maart 2017 21:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb twee keer in een Schweizer 300 gezeten, in dat opzicht is het al snel groter
Dit was dan ook niet offshore Twee keer een rondvlucht vanaf de hoofdvestiging van Heli Hollandquote:Op zaterdag 25 maart 2017 21:23 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Veel kleiner dan dat gaat ook niet
Zo klein heb ik ze nog niet gevlogen, die mogen de zee in de meeste gevallen niet op.
Het kleinste waar ik ooit in heb gevlogen is een EC AS355. Het verst met een AgustaWestland AW139, dat was dermate ver dat er zelfs onderweg getankt moest worden en heb ik letterlijk een rondje over de Noordzee gehad voor we op de plaats van bestemming aankwamen.
Heli Hollandquote:Op zaterdag 25 maart 2017 21:38 schreef derLudolf het volgende:
Dit was dan ook niet offshore Twee keer een rondvlucht vanaf de hoofdvestiging van Heli Holland
Ik heb een beetje mixed-feelings met dat toestel. Het is een mooi ding, maar de uitvoering waar ik mee vloog had 12 zitplaatsen dat is best knus met je offshore outfit aan. Hij vloog ook een stuk hoger dan ik gewend was van eerdere vluchten en in de herfst/winter was het ook aan in de frisse kant.quote:Zo'n AW139 is wel een gaaf ding zeg
Gaaf uitgezocht trouwens.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 11:04 schreef FredvZ het volgende:
Voor zover ik zo snel kan terug vinden moet je in elk geval in Atlanta, Bogota, Dallas, Guadalajara, Houston*, Los Angeles**, Mexico Stad, Newark en San Diego goed opletten in welk vliegtuig je stapt als je naar San José wil.
*) Vanaf hier kan je naar 3 steden met de naam "San José"
**) Vanaf hier kan je naar 4 steden met de naam "San José"
Van San José kan je ook non-stop naar San José vliegen:
[ afbeelding ]
Ik dacht dat alleen Prince-helikopters daar vloog voor rondvluchten en foto vluchten? Maar blijkbaar nietquote:Op zaterdag 25 maart 2017 21:54 schreef FredvZ het volgende:
. Soms word ik dan opgepikt op heliport "Zierikzee", eigenlijk niet meer dan een loods en een grasveld. Heel bijzonder om van zo'n locatie te vertrekken.
Ja, zo gaat dat met mensen waar ze graag van af willen offshore.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 21:23 schreef FredvZ het volgende:
Het kleinste waar ik ooit in heb gevlogen is een EC AS355. Het verst met een AgustaWestland AW139, dat was dermate ver dat er zelfs onderweg getankt moest worden en heb ik letterlijk een rondje over de Noordzee gehad voor we op de plaats van bestemming aankwamen.
Dat is inderdaad best krap als zo`n ding vol zit ja.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 21:54 schreef FredvZ het volgende:
Ik heb een beetje mixed-feelings met dat toestel. Het is een mooi ding, maar de uitvoering waar ik mee vloog had 12 zitplaatsen dat is best knus met je offshore outfit aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |