abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 4 maart 2017 @ 20:07:34 #1
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_169289253
Voor informatie over konijnen kijk op:
http://www.konijnen.nl
http://www.bunnybunch.nl
http://www.konijnenforum.nl
http://www.hetkonijn.nl
http://knagers.nl/
http://www.konijnentrefpunt.tk/

Een goede opvang die ook veel info op de site heeft:
http://www.bunnybin.nl
En een lijst met opvangen door heel Nederland:
http://www.konijnen.nl/diversen/opvangadressen.htm

Hier is een lijst met een aantal konijnvriendelijke dierenartsen (maar natuurlijk zijn er konijnvriendelijke dierenartsen die er niet op staan):
http://www.konijnen.nl/doktoren/konijnendokter.htm

Handige weetjes over konijnen:

Konijnen zijn niet solitair. Als je graag een konijn wilt, neem er dan liever twee! Met z'n tweeën zijn konijnen meestal gelukkiger dan alleen. Het koppelen moet wel goed gecontroleerd verlopen - lees hiervoor de adviezen op bijvoorbeeld de sites van Bunnybin en Konijnen.nl

Hooi is het belangrijkste voer voor een konijn. Geef ze 25 gram biks per kilo lichaamsgewicht, groenvoer in gevarieerde kleine beetjes, hoeveel ze gewend zijn, en geef ze zoveel hooi als ze willen. Kijk hier voor een lijst met groenvoer dat geschikt is, en groenvoer dat juist giftig voor konijnen is.

Een konijn kan 8 tot 15 jaar oud worden. Factoren die de leeftijd van een konijn negatief beïnvloeden zijn: ziekte, eenzaamheid, ruimtegebrek en slechte voeding.

Konijnen zijn haasachtigen, geen knaagdieren.

Het darmstelsel van een konijn is gevoelig. Pas op met onbekend groenvoer: bouw het geven hiervan altijd op. Koolsoorten niet of met mate geven, en nooit prei, knoflook, ui of aardappel geven. Als een konijn diarree, verstopping of gas heeft, moet je nooit te lang wachten met naar de dierenarts gaan. De pijngrens van konijnen ligt erg laag, dus ze overlijden snel aan ziektes.

Pas in de zomer goed op als je buiten konijnen houdt. Zorg voor schaduw en koelte: oververhitting is noodlottig. Controleer vaak de vacht rondom de anus. Als er poep aan plakt, kan je konijn madenziekte krijgen. Vliegen leggen dan eitjes in de vacht, waar maden uitkruipen die zich een weg naar binnen vreten. Een pijnlijke en vaak dodelijke ziekte.

Als een konijn zachtjes knarsetandt (als je het aait bijvoorbeeld) is het tevreden en geniet hij. Als het grote sprongen maakt en heen en weer rent voelt het zich super! Als het languit neerploft of languit ligt, is het helemaal op zijn gemak.

Als een konijn gromt is het vaak boos of bang. Piepen is ook een teken van angst. Konijnen kunnen ook gillen; dat doen ze meestal als ze in doodsangst of hevige pijn verkeren. Hard knarsetanden is een teken van pijn, maar zachtjes knarsen doen ze juist als ze genieten (zachtjes over het koppetje, de oren en de kaken wrijven vinden de meeste konijnen heel fijn).
Als een konijn last van zijn darmen heeft, kan het heel raar gaan liggen, bijvoorbeeld met zijn kont omhoog. Soms uit het zich juist in helemaal niet meer willen liggen, maar stilletjes in een hoekje zitten.

Beginnend gas bij een konijn kan worden verholpen door een zachte buikmassage. Doe dit alleen als je konijn dat ook toelaat.
Er is ook een middel voor mensen bij de apotheek te verkrijgen, Aeropax. Dit kun je toedienen als je konijn gas heeft. Alleen doen als je weet waarje mee bezig bent! Alleen geneesmiddelen met werkzame stof simethicon zijn veilig voor konijnen. In de UK en USA is Gas Relief te verkrijgen: dat werkt hetzelfde als Aeropax, maar smaakt lekkerder.

Pak je konijn alleen op als het strikt noodzakelijk is. Knuffelen en aaien is prima als je konijn het fijn vindt, maar oppakken kan gevaarlijk zijn. Een konijn heeft enorm sterke spieren maar zwakke botten, waardoor het zich los kan wringen, kan vallen en iets breken of zichzelf een hernia bezorgen.
Bovendien is het zielig: konijnen zijn prooidieren, en als ze worden opgepakt denken ze instinctief dat ze zijn gevangen door een roofdier.
Konijnen die zich laten oppakken doen dat vaak uit angst, hoewel er ook konijnen bestaan die eraan gewend zijn.
Dus doe het alleen voor zaken als nagels knippen, de gezondheid controleren (bijv. bij plakpoep) of als je konijn naar de dierenarts moet

Als het nodig is je konijn op te pakken, doe het dan NOOIT bij de oren. Pak het konijn met de ene hand "onder de oksels" en dan onder de borst, en ondersteun met je andere hand altijd het kontje. Hou het konijn vervolgens tegen je aan, voorzichtig maar stevig, zodat het zich niet loswringt en valt. Een tegenstribbelend konijn kan ipv onder de borst ook in het nekvel worden gepakt, maar altijd met de andere hand ondersteunen! Als je konijn erg bang is en tegenstribbelt, kun je een hand over de oogjes leggen, daar wordt het vaak rustiger van.

Een konijn moet eigenlijk doorlopend eten. Als je konijn langer dan ong. 12 uur niet eet, gaan de darmen stilliggen (stasis). Een konijn kan alleen poepen als het eet. Eenmaal stilliggende darmen komen maar heel moeilijk weer op gang.
Als je konijn stopt met eten moet je dus naar de dierenarts. Vaak ligt het aan het gebit: de tanden zijn scheefgegroeid of er zitten haakjes aan de kiezen. Indien nodig kan het konijn gedwangvoerd worden met speciaal verkrijgbaar poeder.

Veel foto's plaatsen hè!

Pics uit het vorige topic :

Bing met poezenvriendin Daisy van Snakelady


Betsy en Mr. White van Eisoep
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
  zaterdag 4 maart 2017 @ 20:08:00 #2
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_169289263
Mijn laatste post:
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 20:06 schreef Sjechov het volgende:
Nou, wie weet kan ik mij ook definitief melden hier in het topic.
Onze buren hebben vandaag een onverwacht nestje gekregen.
5 jongen, waarvan 2 het niet echt lekker doen.
Ze willen er zelf eentje houden en mijn vrouw ziet die andere 2 wel zitten volgens mij :')

Nou hebben we al 2 cavia's (binnen) en dit zouden dan 2 buiten konijnen worden .... volgens mij ga ik druk worden over 7 a 8 weken 8)7
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
pi_169290364
Ah, onverwachte gezinsuitbreiding. Wacht wel even hoe het verloopt met die 2, want er is best een kans dat ze het niet redden. Maar anders; alvast gefeliciteerd met de nieuwe gezinsleden ;).
Kijk je wel even goed of het een voedster en een rammetje zijn? Dat is vaak de meest stabiele combinatie (mits de ram gecastreerd wordt) Twee broers maar ook helaas twee zussen willen na de pubertijd echt nog wel eens niet meer klikken.

Even tip voor de buren: pa en ma konijn echt gelijk uit elkaar halen. Een voedster is namelijk direct na de bevalling weer vruchtbaar. Dus als dat nog niet gebeurt is, moeten ze er rekening mee houden dat er mogelijk over 4 weken nog een nestje komt. En de jongen ook op tijd laten seksen (liefst door een dierenarts of als dat niet kan in elk geval een beetje een prof. konijnenopvang) want anders dekt straks een van de zoons zijn moeder weer.
  zaterdag 4 maart 2017 @ 21:23:25 #4
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_169291342
Hebben jullie al wel eens konijnen gehad, Sjechov? Ik kan er niks aan doen, maar ik heb liever wat volwassenere konijnen. Ik heb altijd het idee dat ik zoveel fout kan doen met die hele kleintjes.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 5 maart 2017 @ 11:49:42 #5
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_169300157
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 20:50 schreef Candaasje het volgende:
Ah, onverwachte gezinsuitbreiding. Wacht wel even hoe het verloopt met die 2, want er is best een kans dat ze het niet redden. Maar anders; alvast gefeliciteerd met de nieuwe gezinsleden ;).
Kijk je wel even goed of het een voedster en een rammetje zijn? Dat is vaak de meest stabiele combinatie (mits de ram gecastreerd wordt) Twee broers maar ook helaas twee zussen willen na de pubertijd echt nog wel eens niet meer klikken.

Even tip voor de buren: pa en ma konijn echt gelijk uit elkaar halen. Een voedster is namelijk direct na de bevalling weer vruchtbaar. Dus als dat nog niet gebeurt is, moeten ze er rekening mee houden dat er mogelijk over 4 weken nog een nestje komt. En de jongen ook op tijd laten seksen (liefst door een dierenarts of als dat niet kan in elk geval een beetje een prof. konijnenopvang) want anders dekt straks een van de zoons zijn moeder weer.
Dit klopt. Van de 5 zijn er 2 al overleden. Moeders lijkt er ook niet heel veel aandacht aan te willen geven. Er zijn ook geen signalen geweest dat ze drachtig was, anders waren er meer maatregelen in de kooi geweest door de buren maar ok.

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 21:23 schreef livelink het volgende:
Hebben jullie al wel eens konijnen gehad, Sjechov? Ik kan er niks aan doen, maar ik heb liever wat volwassenere konijnen. Ik heb altijd het idee dat ik zoveel fout kan doen met die hele kleintjes.
Ik heb vroeger konijnen gehad.
Alleen op een gegeven moment niet meer aan begonnen, omdat ik er alleen met mijn werk niet zoveel tijd meer voor had. Nu zou het prima kunnen. We besteden veel aandacht aan onze cavia's en daar kunnen rustig 2 konijnen bijkomen al zou ik persoonlijk uitbreiding bij de cavia's leuker en makkelijker vinden, maar mijn vrouw wil heel graag weer konijntjes (we hebben dus beide er ervaringen mee).

We hoeven er niet meer over na te denken. Ik krijg net een seintje dat ze er allemaal niet meer zijn :'(

[ Bericht 3% gewijzigd door Sjechov op 05-03-2017 12:51:53 ]
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
  zondag 5 maart 2017 @ 12:56:55 #6
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_169301655
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 11:49 schreef Sjechov het volgende:

We hoeven er niet meer over na te denken. Ik krijg net een seintje dat ze er allemaal niet meer zijn :'(
;(
Dan misschien toch een keertje naar de konijnenopvang?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 5 maart 2017 @ 14:02:59 #7
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_169303386
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 12:56 schreef livelink het volgende:

[..]
;(
Dan misschien toch een keertje naar de konijnenopvang?
Ik denk dat als het aan mijn vrouw ligt wel. Zelf zou ik liever onze cavia clan uitbreiden *O*
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
  Moderator zondag 5 maart 2017 @ 16:28:38 #8
155227 crew  Guppy
dus
pi_169308227
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 11:49 schreef Sjechov het volgende:

We hoeven er niet meer over na te denken. Ik krijg net een seintje dat ze er allemaal niet meer zijn :'(
Ach wat sneu... Hopelijk overkomt het de buren niet nog een keer en kun jij met de tijd een leuk koppeltje konijnen uit de opvang halen. En daar hebben ze vaak ook heel erg leuke cavia's :7
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 6 maart 2017 @ 11:33:55 #9
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_169326795
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 16:28 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ach wat sneu... Hopelijk overkomt het de buren niet nog een keer en kun jij met de tijd een leuk koppeltje konijnen uit de opvang halen. En daar hebben ze vaak ook heel erg leuke cavia's :7
Wij hebben al 2 keer eerder cavia's uit de opvang gehaald, maar die bleken slecht te matchen. Nu hebben wij elke keer "oeps" nest cavia's :)
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
pi_170423858
Ik keek vanochtend vreemd op, toen ik een mus in de ren zag vliegen. :o Hij schrok van me, en vloog het hok in. Mijn konijnen keken niet op of om, die deden gewoon hun schoonheidsslaapje :'). Toen ik het deurtje van het nachthok openzette, wist het beestje niet hoe snel hij naar buiten moest vliegen.
Waarschijnlijk is hij langs de grootste gleuf van het dak van de ren naar binnen geglipt en kon toen de weg eruit niet meer vinden.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 21:43:15 #11
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_170891281




Heerlijk om mn duo zo te zien genieten buiten O+
  vrijdag 12 mei 2017 @ 21:45:01 #12
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_170891358
Geweldige foto's douche-eendje O+
Ik kan ook echt genieten van alleen maar het kijken naar mijn konijnen. Zoals de ene het laatste zonnestraaltje opzoekt om languit in te liggen en de ander juist direct de schaduw opzoekt als het zonnetje even schijnt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_170912265
Dat tongetje O+

Hier twee zonaanbidders. Zodra de zon schijnt, liggen ze languit of op hun zij.
  maandag 15 mei 2017 @ 15:38:49 #14
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_170960481
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 21:45 schreef livelink het volgende:
Geweldige foto's douche-eendje O+
Ik kan ook echt genieten van alleen maar het kijken naar mijn konijnen. Zoals de ene het laatste zonnestraaltje opzoekt om languit in te liggen en de ander juist direct de schaduw opzoekt als het zonnetje even schijnt.
Hier ook :) Het is zo'n ontzettend leuk koppel. Midas heeft regelmatig, als in een keer of 4-5 per dag, een dol kwartiertje waarin hij echt rondjes aan het racen is en continu binky's maakt. Aafje komt inmiddels ook steeds meer los en maakt ook met regelmaat een hupsje :D. Het is echt zo ontzettend schattig om te zien.
pi_171038078
Nadat ik een onthoofde duif in onze tuin vond, mogen de konijnen alleen nog onder toezichtlos lopen. Helaas voor hen. Maar op de zwoele zomeravond gisteren hebben ze er weer erg van genoten. Binkies, rollen in het zand, ineens een sprintje trekken en dan languit op je zij ploffen om uit te hijgen O+
  donderdag 18 mei 2017 @ 21:13:26 #16
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_171038338
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 21:07 schreef Hupje het volgende:
Nadat ik een onthoofde duif in onze tuin vond, mogen de konijnen alleen nog onder toezichtlos lopen. Helaas voor hen. Maar op de zwoele zomeravond gisteren hebben ze er weer erg van genoten. Binkies, rollen in het zand, ineens een sprintje trekken en dan languit op je zij ploffen om uit te hijgen O+
:X
Bij onze buren lag er ook een stuk duif. Kon ook alleen maar een roofvogel geweest zijn. Onze ren is wel open, maar ligt wel tegen het huis aan en bevat meerdere vluchtplekken die wel van boven afgesloten zijn en een kleine ingang hebben. Sterker nog, meestal liggen ze onder het afdak. Ik gok het er toch maar op.

Als ik naar bed ga, gaan ze wel naar binnen hoor. Maar overdag zijn ze niet altijd onder toezicht.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 24 mei 2017 @ 23:32:40 #17
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_171187241
Onze Harry heeft Hemelvaart helaas te letterlijk genomen...hij liep in de tuin, en begon opeens te stuiptrekken. Mijn vrouw kwam met hem naar binnen rennen, en we rolde hem in een oude handdoek om hem stil te houden, totdat we de pijnstillende drank konden pakken, in de hoop dat net misschien nog kon helpen. Maar hij is onder onze handen gestorven.

Tenminste niet alleen en bang in zijn hok in de nacht, maar met ons...en hij is best oud geworden. Maar het is altijd te vroeg
Hij ligt nu begraven naast z'n vrouwtje, en noem me sentimenteel, maar dat voelt goed. Zo goed als je je kan voelen nadat je zo'n lieve vriend hebt verloren. Dag Harry. Bedankt dat je bij ons was.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  Moderator donderdag 25 mei 2017 @ 05:21:01 #18
155227 crew  Guppy
dus
pi_171190492
Wat een verdrietig bericht ;( sterkte
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_171221427
Ach, wat sneu. En niks sentimenteel, ook het laatste wat je voor zo'n beestje kunt doen, wil je doen.
  maandag 29 mei 2017 @ 10:35:45 #20
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_171295501
Dit was Harry trouwens nog op woensdag. Heer en meester van de achtertuin!

Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  Moderator maandag 29 mei 2017 @ 10:41:09 #21
155227 crew  Guppy
dus
pi_171295597
Het haar van Harry zat beter als dat van mij :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 29 mei 2017 @ 11:52:43 #22
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_171296976
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 10:41 schreef Guppyfriend het volgende:
Het haar van Harry zat beter als dat van mij :')
Hij had geweldig haar. Z'n kinderen zijn helemaal haarballen...we hebben ze van de week geknipt, omdat ze in de hitte wegsmoorde. Nu zijn het net poedels....
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_171336700
Dan maar poedels, heet is ook niks.

Mijn konijnen hebben na al die dagen hitte nu (weer) eindelijk door dat het in de ren in de schaduw beter vertoeven is dan in het nachthok. :')
  maandag 5 juni 2017 @ 09:55:51 #24
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_171467623
Pfff net bijna een hardverzakking. Gommie kan met dit weer lekker zelf naar buiten. Groot gedeelte van de tuin is schutting, hek of huis en het gedeelte waar de heg staat hebben we de panelen van de ren tegenaan gezet. Zo loopt hij al bijna een week lekker naar buiten om daar te rennen of lekker te liggen.

Vanochtend was hij meteen weer naar buiten gegaan nadat we zijn hok binnen open hadden gedaan. Hoor ik op een gegeven moment gestommel en komt hij keihard naar binnen gerend achtervolgd door een kat! }:| Gelukkig geen verwondingen bij Gommie maar hij is wel enorm geschrokken, enorm aan het trillen ;( Binnenkort gaan we ook hoger gaas tegen de heg aan plaatsen zodat er hopelijk geen kat meer in kan en geen konijn of kind uit kan.
  zondag 2 juli 2017 @ 17:56:42 #25
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_172119013
Ons konijnenhok staat op de plek waar de laatste zonnestralen in onze tuin een kans krijgen. En dat is iets wat de katten ook hebben ontdekt :(

Steeds vaker moet ik de katten uit het hok jagen terwijl de konijnen lekker buiten zitten. Gelukkig lijkt het de konijnen helemaal niks te interesseren.

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_172120350
Haha, dat is weer eens wat anders :)
pi_172208163
Gisteren kreeg ik een appje van een collega dat ze een konijn had gevonden. Ik die kant opgegaan. Blijkt er ook een doos met zaagsel in de buurt te liggen. Gedumpt dus. Ik weet het, het is vakantietijd maar ik snap niet dat mensen zoiets kunnen doen ;(

Maar nijn is naar de opvang gebracht. Hopelijk vind ze een goed tehuis.
  donderdag 6 juli 2017 @ 11:18:15 #28
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_172210764
Smettan geniet van een nekmassage van onze dochter. Hij is zo tam, ik denk dat ie gewoon in een ontkennigsfase zit wat betreft z'n konijn zijn. Hij ziet zichzelf meer als het jongste kind ofzo...

Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  zaterdag 8 juli 2017 @ 09:06:08 #29
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_172261738
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 11:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Smettan geniet van een nekmassage van onze dochter. Hij is zo tam, ik denk dat ie gewoon in een ontkennigsfase zit wat betreft z'n konijn zijn. Hij ziet zichzelf meer als het jongste kind ofzo...

[ afbeelding ]
Zo, dat is inderdaad bijzonder. Ik vond het al heel wat dat we een konijn hebben dat naar je toe komt huppelen om geaaid te worden, maar dit is wel overtreffende trap.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 8 juli 2017 @ 20:32:52 #30
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_172277973
Hij ligt soms ook letterlijk op z'n rug te slapen. De eerste keer schrokken we ons te pletter, dachten nee niet weer een dood konijn...maar hij vind dat kennelijk lekker liggen. Ik dacht altijd dat dieren die op 4 poten lopen een soort rug hadden waardoor dt helemaal niet lekker zou liggen, maar kennelijk niet altijd...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  maandag 10 juli 2017 @ 19:18:33 #31
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_172324928
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 20:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hij ligt soms ook letterlijk op z'n rug te slapen. De eerste keer schrokken we ons te pletter, dachten nee niet weer een dood konijn...maar hij vind dat kennelijk lekker liggen. Ik dacht altijd dat dieren die op 4 poten lopen een soort rug hadden waardoor dt helemaal niet lekker zou liggen, maar kennelijk niet altijd...
Dit vraagt natuurlijk wel om een foto. Ik schrik altijd al als mijn konijnen op hun zij liggen. Hoe ze op hun rug liggen heb ik nog geen voorstelling van.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_172335216
Mijn konijnen liggen in überrelaxte stand best wel eens op hun zij in de zon, en bij het neerploffen belanden ze dan wel eens een paar tellen op hun rug, maar echt op de rug liggen, daar ben ik ook wel benieuwd naar!
  dinsdag 11 juli 2017 @ 15:34:35 #33
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_172342846
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 08:48 schreef Hupje het volgende:
Mijn konijnen liggen in überrelaxte stand best wel eens op hun zij in de zon, en bij het neerploffen belanden ze dan wel eens een paar tellen op hun rug, maar echt op de rug liggen, daar ben ik ook wel benieuwd naar!
Hij is moeilijk te filmen als hij helemaal op zn rug ligt (schrikt dan wel heel snel wakker), maar dit is zover de beste foto die ik heb, hij ligt soms extremer nog... Je schrikt je in het begin wild, hij lijkt best wel dood zo...


[ Bericht 1% gewijzigd door Captain_Fabulous op 11-07-2017 15:40:20 ]
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 11 juli 2017 @ 15:59:15 #34
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_172343452
Ik zou inderdaad schrikken, ja. Maar het is een teken dat je konijn zich heel ontspannen en goed voelt. Dat is toch wel een compliment!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 24 juli 2017 @ 21:52:07 #35
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_172653175
Ik heb net voor het eerst een konijn gemelked! Onze Lila heeft een hormonaal probleempje, 1 van haar tepels produceert soms melk, maar aangezien dat niet gedronken wordt natuurlijk, gaat de tepel helemaal opzwellen en verstoppen. Dus moet je dan voorzichtig haar, nu ja, melken...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_172659346
Laat ze dat toe of verzet ze zich?
  dinsdag 25 juli 2017 @ 10:09:47 #37
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_172660806
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 08:42 schreef Hupje het volgende:
Laat ze dat toe of verzet ze zich?
Je moet haar op haar rug op je benen leggen, en dan ligt ze helemaal stil. Anders is het geen doen, dan kan je er niet bij. En ze zou anders ook bijten, die neiging heeft ze als ze kwaad wordt. Ik weet dat er veel discussie is dat het heel eng is voor ze om op de rug te liggen, dat ze in feite verstijven van angst...maar moet ik haar dan met een pijnlijke, ontstoken tepel laten lopen? Je ziet haar gedrag veranderen, ze is een bitch tegen haar broer, achtervolgt hem soms door het hok, bijt...ze heeft er duidelijk heel veel last van! Elke keer onder narcose brengen is geen doen, en ook heel ongezond.

Soms moet je gewoon minder ideale dingen doen. Helaas.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_172666482
Zeker zo hoor Captain. Soms kan het gewoon even niet anders.
Is steriliseren geen optie? Aangezien het een hormonaal probleem is.
  dinsdag 25 juli 2017 @ 14:36:01 #39
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_172666771
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 14:17 schreef Candaasje het volgende:
Zeker zo hoor Captain. Soms kan het gewoon even niet anders.
Is steriliseren geen optie? Aangezien het een hormonaal probleem is.
We hebben het besproken, althans mijn vrouw is met haar naar de dierenarts geweest, en ik denk dat de narcose een issue was. Gevaarlijk in haar geval dan. Maar ik zal het nog eens met haar bespreken als ze terug is van familiebezoek...ze is niet Nederlands en nu het land uit. Normaal melkt zij 😆
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_172779553
Hoi allemaal!

hoewel ik hier eigenlijk weinig post in deze thread, en ik inmiddels al 25 jaar konijnenbaasje. Nu heb ik 1 konijntje (andere van het koppeltje is pas overleden op 9,5 jarige leeftijd) en een nieuwe is onderweg (ik ga een teddy widder halen binnenkort, wordt of 1 uit de kinderboerderij waar mensen de hunne gedumpt hebben of een oudere van een fokker "die niet meer gebruikt wordt") die hard toe zijn aan een nieuwe kooi.

Heb nu ongeveer deze: Kooi
Met een losse ren er vooraan van ongeveer 2-2,5 m2, en het hokje staat iedere dag ongeveer open als ik thuis ben (we hebben gelukkig geen katten hier in de buurt).

Nu wil ik er graag 1 zelf gaan maken (vind die hokken die je koopt altijd zo'n waardeloos hout voor wat voor bedragen je ervoor betaalt en allemaal net niet ... )

Mijn "eisen":
* max ~1,5 meter breed, hoogte is niet echt gebonden aan restricties, maar denk dat 2 lagen wel max is (We hebben een minituin nu dus veel groter als deze breedte voor de basiskooi kan even niet) - eventueel wel de mogelijkheid in de gedachte houden dat ik de kooi later groter kan maken omdat we op termijn willen gaan verhuizen en een grotere tuin is dan sowieso een must , niet alleen voor de konijnen :)
* deurtje voorin zodat ik er een ren los voor aan kan zetten zodat ze toch de ruimte hebben om rond te scharrelen (maar die ik weghaal als er heel veel mensen in de tuin zijn)

Ik zat nu meer te denken aan zoiets omdat dit boven groter is: nieuwe kooi
Maar dan in het bovendeel een deel dicht ivm wind ed en de hele kooi iets breder (dus die 1,5 meter). En de mogelijkheid om later een deel aan de kant eraan te maken zodat er een grotere buitenren ontstaat die goed afgesloten kan worden, naar zoiets. (maar dan dus niet op pootjes maar direct op de grond zoals de eerste).
En ik vraag me af of het "trappetje" zo eindigend aan de zijkant tegen de kant aan wel zo heel makkelijk is? Kan ik dat niet beter wat meer in het midden van de kooi laten eindigen zodat ze rechtdoor de bovenkooi in kunnen kopen? Maakt dat überhaupt verschil voor een konijn? ;) En is het handig om aan 1 kant glas te hebben of gewoon 1 kant open en 1 kant helemaal dicht?

En hoe zou ik het dan het beste kunnen doen met die "uitschuifbak" die nu de bodem van de tweede verdieping is? Want dat is niet zo makkelijk na te maken. hoewel ik natuurlijk de rand ook niet opstaand kan maken bij het deurtje, dan kan ik het makkelijk schoonmaken toch?

Ik zal later ook een topic open in Klussen als ik hieraan ga beginnen voor hulp en voortgang.

Mijn vraag aan alle konijnenkenners: hoe zouden jullie het doen (Is mijn idee hierboven wat?) en wat heeft jullie voorkeur qua kooi?

En bonusvraag ;) : wat mag er echt niet ontbreken in de kooi?

[ Bericht 0% gewijzigd door Tinkerbel_ACC_ op 30-07-2017 12:17:40 ]
  zondag 30 juli 2017 @ 20:07:40 #41
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_172791977
Ik ben geen expert in hokken, maar wij hebben ons hok ook zelf gebouwd. Je bent niet goedkoper uit kan ik je zeggen. Goed hout is duur, je dak moet goed waterdicht zijn en er gaat heel wat tijd in zitten.



Ik heb geen oplossing voor de uitschuifbak. Ik heb onderin twee bakken waarin ze hun behoefte doen en de rest maak ik gewoon schoon. Gaat goed, is waarschijnlijk iets meer werk.

Belangrijk is dat het dak goed uitsteekt en waterdicht is. Ook belangrijk is dat de verf niet giftig is. En het hang- en sluitwerk is belangrijk. Het gaat bij ons al jaren mee (Droppie en Spekkie zijn inmiddels al overleden).
We kijken hem wel elke zomer weer helemaal na. Kijken of het hout nog allemaal goed is en nergens gaat rotten enz.

Verkijk je er niet op, is mijn tip.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_172793534
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:07 schreef livelink het volgende:
Ik ben geen expert in hokken, maar wij hebben ons hok ook zelf gebouwd. Je bent niet goedkoper uit kan ik je zeggen. Goed hout is duur, je dak moet goed waterdicht zijn en er gaat heel wat tijd in zitten.

[ afbeelding ]

Ik heb geen oplossing voor de uitschuifbak. Ik heb onderin twee bakken waarin ze hun behoefte doen en de rest maak ik gewoon schoon. Gaat goed, is waarschijnlijk iets meer werk.

Belangrijk is dat het dak goed uitsteekt en waterdicht is. Ook belangrijk is dat de verf niet giftig is. En het hang- en sluitwerk is belangrijk. Het gaat bij ons al jaren mee (Droppie en Spekkie zijn inmiddels al overleden).
We kijken hem wel elke zomer weer helemaal na. Kijken of het hout nog allemaal goed is en nergens gaat rotten enz.

Verkijk je er niet op, is mijn tip.
Dank je wel!

Het gaat me ook niet om het goedkoper uit zijn, maar iig voor hetzelfde geld een beter/degelijker hok en naar mijn eigen ideeën en afmetingen :)

Nou dan moet mij het ook lukken zonder die uitschuifbakken! En zoals op je foto zodat je het er gewoon uit kan vegen lijkt me een mooie oplossing. Ik heb nu zo'n uitschuifbak in deze kooi zitten en vind het totaal geen goede oplossing, werkt bij mij voor geen meter ;) En mijn konijn nu heeft ook al een bak beneden staan waar ze mooi in poept, dus neem aan dat ze dat volhoudt in een nieuwe kooi.

Overstekend dak is een goeie, neem ik mee!

Verder is jouw hok ongeveer wat ik ook wil doen dus. Jij heb de loopplank omhoog ook meer in het midden zitten zie ik, of zit, als ze boven komen, meteen een plankje omhoog zodat ze als ze boven zijn naar links moeten draaien en niet rechtdoor kunnen (en hebben ze daar geen problemen mee)?

Ik heb volgende week een bbq met mijn vriend, vader en schoonvader, dus dan kunnen we het design nog wat verder uitwerken met alle input van hier ;)
pi_172794079
Wij hebben een gekregen standaardhok verstevigd, voorzien van ander gaas en er een vaste ren met deksel bij gemaakt. En aangezien ons hok op tegels staat, hebben we het gaas aan de onderkant weggelaten. Ons trapje begint in een boek en eindigt redelijk in een hoek, maar dat geeft geen problemen. Ze raken de trap soms amper als ze naar boven gaan :')
Onze ren hebben we gemaakt van (zelfgemaakte) losse panelen die je met stokken en oogjes aan elkaar vast kunt maken in de vorm die je wilt. Zo'nzelfde panelen liggen er als deksel los bovenop. Onze uitschuifla valt nog net in de ren, maar die is breed genoeg om de la er uit te kunnen halen.
Het principe van onze ren is een beetje vergelijkbaar met dit (andere vorm):
https://www.google.nl/img(...)jAC&iact=mrc&uact=8]

En tip: bij knaaggevoelige plekken: een hoekprofieltje erop (en ander knaaghout geven)
  zondag 30 juli 2017 @ 23:19:45 #44
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_172796977
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 21:05 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Dank je wel!

Het gaat me ook niet om het goedkoper uit zijn, maar iig voor hetzelfde geld een beter/degelijker hok en naar mijn eigen ideeën en afmetingen :)

Nou dan moet mij het ook lukken zonder die uitschuifbakken! En zoals op je foto zodat je het er gewoon uit kan vegen lijkt me een mooie oplossing. Ik heb nu zo'n uitschuifbak in deze kooi zitten en vind het totaal geen goede oplossing, werkt bij mij voor geen meter ;) En mijn konijn nu heeft ook al een bak beneden staan waar ze mooi in poept, dus neem aan dat ze dat volhoudt in een nieuwe kooi.

Overstekend dak is een goeie, neem ik mee!

Verder is jouw hok ongeveer wat ik ook wil doen dus. Jij heb de loopplank omhoog ook meer in het midden zitten zie ik, of zit, als ze boven komen, meteen een plankje omhoog zodat ze als ze boven zijn naar links moeten draaien en niet rechtdoor kunnen (en hebben ze daar geen problemen mee)?

Ik heb volgende week een bbq met mijn vriend, vader en schoonvader, dus dan kunnen we het design nog wat verder uitwerken met alle input van hier ;)
Die van mij moeten inderdaad aan het eind van het trapje naar links draaien, maar ik heb nooit gezien of gemerkt dat dat een probleem was. Ik denk er nu zelfs pas voor het eerst over na omdat jij het vraagt ;)

Nadeel van ons konijnehok is dat hij loodzwaar is. We moeten echt hulp inschakelen als we hem moeten verplaatsen. Ik denk dat het vooral door het dak komt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_172800317
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 23:19 schreef livelink het volgende:

[..]

Die van mij moeten inderdaad aan het eind van het trapje naar links draaien, maar ik heb nooit gezien of gemerkt dat dat een probleem was. Ik denk er nu zelfs pas voor het eerst over na omdat jij het vraagt ;)

Nadeel van ons konijnehok is dat hij loodzwaar is. We moeten echt hulp inschakelen als we hem moeten verplaatsen. Ik denk dat het vooral door het dak komt.
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 21:24 schreef Hupje het volgende:
Wij hebben een gekregen standaardhok verstevigd, voorzien van ander gaas en er een vaste ren met deksel bij gemaakt. En aangezien ons hok op tegels staat, hebben we het gaas aan de onderkant weggelaten. Ons trapje begint in een boek en eindigt redelijk in een hoek, maar dat geeft geen problemen. Ze raken de trap soms amper als ze naar boven gaan :')
Onze ren hebben we gemaakt van (zelfgemaakte) losse panelen die je met stokken en oogjes aan elkaar vast kunt maken in de vorm die je wilt. Zo'nzelfde panelen liggen er als deksel los bovenop. Onze uitschuifla valt nog net in de ren, maar die is breed genoeg om de la er uit te kunnen halen.
Het principe van onze ren is een beetje vergelijkbaar met dit (andere vorm):
https://www.google.nl/img(...)jAC&iact=mrc&uact=8]

En tip: bij knaaggevoelige plekken: een hoekprofieltje erop (en ander knaaghout geven)
Dank!

Dat standaardhok is nu idd aan vervanging toe, heeft het goed gedaan maar is aan het einde van de looptijd :) verstevigen is geen optie meer ...

Zo'n ren is wel mooi, ga ik even meenemen in het plan! Nu heb ik gewoon zo'n groen stevig gaas wat ik ook kan verplaatsen (als het mooi weer is en ik ben in de tuin zet ik de ren iedere keer op een andere plek in de tuin, wij hebben tegels maar redelijk wat onkruid, het konijn is ook meteen de onkruidverwijderaar, win-win zeg ik ;) )

Slim van hoekprofielen, die ga ik meenemen!

quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 23:19 schreef livelink het volgende:

[..]

Die van mij moeten inderdaad aan het eind van het trapje naar links draaien, maar ik heb nooit gezien of gemerkt dat dat een probleem was. Ik denk er nu zelfs pas voor het eerst over na omdat jij het vraagt ;)

Nadeel van ons konijnehok is dat hij loodzwaar is. We moeten echt hulp inschakelen als we hem moeten verplaatsen. Ik denk dat het vooral door het dak komt.
Haha nou dan moet dat geen probleem zijn!

Wel goed dat je het zegt, eens kijken of het een beetje in modules opgebouwd kan worden, want het zal in de loop der jaren nog wel een paar keer verplaatst moeten worden ...
pi_172800905
Ik vind het vooral prettig dat de ren aan de bovenkant dicht is, er zijn hier nogal wat grote (roof)vogels en soms katten en zo zitten de konijnen altijd veilig. Als ze los lopen in de tuin ben ik altijd in de buurt.
pi_172801827
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 09:12 schreef Hupje het volgende:
Ik vind het vooral prettig dat de ren aan de bovenkant dicht is, er zijn hier nogal wat grote (roof)vogels en soms katten en zo zitten de konijnen altijd veilig. Als ze los lopen in de tuin ben ik altijd in de buurt.
Ah oke, daar hebben wij gelukkig geen last van, we hebben zelfs geen katten in de tuin (nou ja, ik heb die van de buren 1 keer gezien toen hij apathisch naar de kerstboom zat te staren, maar die zijn nu verhuisd).

Los lopen in de tuin kan niet helaas, de schutting is niet konijnproof, denk dat ie dan zo bij de buren zit :) (als ik hier nog langer blijf wonen kan ik overwegen gaas langs de kant te spannen, maar dat is dan de volgende stap).
pi_172805661
Als we het dak van ons konijnenhok halen, kunnen wij ons hok met de ren aan elkaar vast met 2 man verplaatsen. Ideaal.
pi_172808867
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 13:26 schreef Hupje het volgende:
Als we het dak van ons konijnenhok halen, kunnen wij ons hok met de ren aan elkaar vast met 2 man verplaatsen. Ideaal.
Wel slim om het dus op te bouwen in delen, dan is verhuizen een stuk makkelijker. Ga ik rekening mee houden!
pi_174216239
Ik heb zoiets doms gedaan :@
Onze konijnen krijgen altijd 2x per dag (de helft van) hun voer. Op vaste momenten. En gisteren liep er wat anders en ben ik hun tweede portie vergeten te geven :o Op dierendag nog wel. Gelukkig hadden ze 's middags wel wat Konijnensnacks gekregen en hebben ze altijd veel hooi. Maar toch
  donderdag 5 oktober 2017 @ 19:33:06 #51
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_174217606
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 18:32 schreef Hupje het volgende:
Ik heb zoiets doms gedaan :@
Onze konijnen krijgen altijd 2x per dag (de helft van) hun voer. Op vaste momenten. En gisteren liep er wat anders en ben ik hun tweede portie vergeten te geven :o Op dierendag nog wel. Gelukkig hadden ze 's middags wel wat Konijnensnacks gekregen en hebben ze altijd veel hooi. Maar toch
Ze vergeven het je vast wel.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator donderdag 5 oktober 2017 @ 20:07:21 #52
155227 crew  Guppy
dus
pi_174218444
Awww hahaha :D wat kun je je schuldig voelen dan he. Gelukkig hadden ze onbeperkt hooi
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator zaterdag 7 oktober 2017 @ 15:53:44 #53
155227 crew  Guppy
dus
pi_174256458
Molly is vandaag weer gecheckt en geprikt door de DA. Ze was de oudste die vandaag op controle was, zei de DA, maar we weten niet eens precies hoe oud ze is.

Alles goed, iets te mollig (what's in the name :D ), maar verder helemaal goed O+

En ze moest een nieuw paspoort, want de oude was helemaal vol

[ Bericht 0% gewijzigd door Guppy op 08-10-2017 10:37:00 ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 8 oktober 2017 @ 08:56:48 #54
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_174274249
Een vol paspoort O+
Dat heb ik nog nooit bereikt met één van mijn konijnen. Hoewel het nu met de RHD2 wel sneller gaat.

Mijn eerste konijn is 11 jaar geworden. Daarna hebben ze dat nooit meer gehaald, hoewel ik ook nooit precies weet hoe oud ze zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_174735646
Wij hebben het hok weer verplaatst naar de winterplek. Zo staan ze wat meer beschut voor wind en regen (en kou tzt met afdak en 3 kanten muur) en hebben ze de ochtendzon O+

Ik vind het alleen zo jammer dat je ze dan vanuit binnen niet meer kan zien.
  zondag 29 oktober 2017 @ 16:41:41 #56
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_174737241
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 15:20 schreef Hupje het volgende:
Wij hebben het hok weer verplaatst naar de winterplek. Zo staan ze wat meer beschut voor wind en regen (en kou tzt met afdak en 3 kanten muur) en hebben ze de ochtendzon O+

Ik vind het alleen zo jammer dat je ze dan vanuit binnen niet meer kan zien.
Dat is ook erg jammer. Ik kan heel erg genieten van het kijken naar mijn konijntjes. Zoals ze vanochtend helemaal enthousiast op de herfstblaadjes aanvielen die vannacht in hun ren zijn gewaaid.

Maar ja, beschutting is wel noodzakelijk in de winter, ja.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator woensdag 22 november 2017 @ 21:10:03 #57
155227 crew  Guppy
dus
pi_175248115
Zo. Wij hebben dus 1 konijn, Molly. Al een hele tijd, in 2010 met een vriendje uit het asiel gehaald. Vriendje is al een hele tijd dood en na een dramatisch verlopen koppeling hebben we het eigenlijk niet meer geprobeerd.

Tot we op Facebook een konijntje langs zagen komen die in het lokale asiel zat. Een leuk grijs heertje van 8 jaar oud. Aangezien Molly sowieso 8 is, en waarschijnlijk flink ouder, dachten we dat het wel een mooie match zou zijn :)

En dus hebben we Benjamin uit het asiel gehaald. Bennie is een soort cuteness overload O+ Ik bedoel KIJK DAN!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alleen werkt Molly ontzettend tegen ;( ze moet 'm niet, dit is háár huis en ook alleen van haar. Schiet niet echt op dus. We hebben over de afgelopen dagen een aantal pogingen gewaagd, maar het is steeds vijandig.

Maar goed, suckers als wij zijn, zijn we natuurlijk al helemaal verliefd op Ben. En als je er over nadenkt, is een 8 jarig konijntje in het asiel natuurlijk ook kansloos. En dus hebben we besloten dat Benjamin bij ons mag blijven. Hij mag in Molly's oude twee-verdiepingen paleis wonen en Molly woont in haar eigen bungalow op de grond. En omdat Bennies hok op een plek in de kamer staat waar Molly 'm niet kan zien, heeft ze er ook geen last van. Dus nu hebben we weer twee konijntjes :')

Oh en Ben heeft talent. Voor yoga
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_175248171
Hihi, wat een schatje! Wat jammer dat Molly dat niet inziet.
  woensdag 22 november 2017 @ 21:13:06 #59
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_175248179
Ach, wat een schatje O+ O+

En een apart portret, die Molly van jullie. Maar waarschijnlijk wordt ze daarom ook zo oud. Lekker eigenwijs zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_175248519
O+ O+ O+ Omg, gewoon misdadig schattig
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_175249247
Ow gup wat een leukerd. Hoe heb je ze geprobeerd te koppelen? :)

Aaf en Midas zijn weer goedgekeurd bij de entingen. Aaf is nu wel echt ouder aan het worden en ik moet haar tanden in de gaten houden, 1 staat scheef.
  Moderator donderdag 23 november 2017 @ 08:19:45 #62
155227 crew  Guppy
dus
pi_175253139
We hebben gekoppeld op neutraal terrein, op plekken waar Molly nooit komt. Eerst in de bijkeuken.
Het begon niet eens verkeerd hoor. Molly reed wel op Benjamin, maar goed, de rangorde moet wel bepaald worden en het verbaast me niet dat Mol dominant was. Geeft ook niet.
Maar toen Bennie een keer van haar schrok en opsprong, sloeg de sfeer om en vond ze dat ie stom was.
Later nog een paar keer geprobeerd in de badkamer, maar steeds vliegen na een paar minuten de plukken haar van Ben in het rond en laat Mol 'm alle hoeken van de kamer zien. En dat vind ik dan ook zielig ;(

We zien wel, misschien proberen we t binnenkort nog wel eens keertje. En anders is het zo ook prima :) ze hebben allebei de ruimte en Bennie is ook helemaal blij en relaxed. Hij maakt zóveel bunny flops :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 23 november 2017 @ 18:20:05 #63
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_175263746
Ben is ongeloofelijk lief! Snap dat je hem niet meer wegdoet!

We hebben nu infrarood lampen in alle hokken gefixed, en vooral ouwe Antenkin, met arthrose in zn achterpoot is er dol op! Het zal wel overdreven zijn, dat we het doen, who cares...de nijnen vinden het fijn en zeker nu het weer gaat omslaan!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  Moderator donderdag 23 november 2017 @ 20:23:47 #64
155227 crew  Guppy
dus
pi_175266324
Awww lief!! O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_175266427
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 08:19 schreef Guppyfriend het volgende:
We hebben gekoppeld op neutraal terrein, op plekken waar Molly nooit komt. Eerst in de bijkeuken.
Het begon niet eens verkeerd hoor. Molly reed wel op Benjamin, maar goed, de rangorde moet wel bepaald worden en het verbaast me niet dat Mol dominant was. Geeft ook niet.
Maar toen Bennie een keer van haar schrok en opsprong, sloeg de sfeer om en vond ze dat ie stom was.
Later nog een paar keer geprobeerd in de badkamer, maar steeds vliegen na een paar minuten de plukken haar van Ben in het rond en laat Mol 'm alle hoeken van de kamer zien. En dat vind ik dan ook zielig ;(

We zien wel, misschien proberen we t binnenkort nog wel eens keertje. En anders is het zo ook prima :) ze hebben allebei de ruimte en Bennie is ook helemaal blij en relaxed. Hij maakt zóveel bunny flops :D
Ik heb bij Aaf en Midas toen dagenlang ze van kooi omgewisseld en de kooien naast elkaar gezet. Neutraal terrein werkte niet, dan raakte Aaf volledig in paniek. Na een week of 2 kooien wisselen en iedere avond een uur samen zitten ging het wel goed.

Ik was normaal ook altijd van neutraal terrein bij koppelen, maar er zijn ook andere methoden :)
  donderdag 23 november 2017 @ 20:28:59 #66
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_175266462
don't you hate that.... Molly who plays hard to get...
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Moderator donderdag 23 november 2017 @ 20:31:01 #67
155227 crew  Guppy
dus
pi_175266519
quote:
14s.gif Op donderdag 23 november 2017 20:27 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik heb bij Aaf en Midas toen dagenlang ze van kooi omgewisseld en de kooien naast elkaar gezet. Neutraal terrein werkte niet, dan raakte Aaf volledig in paniek. Na een week of 2 kooien wisselen en iedere avond een uur samen zitten ging het wel goed.

Ik was normaal ook altijd van neutraal terrein bij koppelen, maar er zijn ook andere methoden :)
Hokken wisselen staat hier ook nog op de nominatie :Y maar eerst maar eens een beetje rust in de tent. We merken dat Benjamin ook nog een beetje aan ons moet wennen O+ dus we doen alles op het gemak :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 10 december 2017 @ 13:05:53 #68
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_175618750
Hoe gaat het nu met Benjamin en Molly?

Ik had me zo verheugd op konijnenfoto's in de sneeuw, maar ze willen nog niet naar buiten komen -O-
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator zondag 10 december 2017 @ 13:10:46 #69
155227 crew  Guppy
dus
pi_175618877
Ze wonen nog steeds apart :') maar ze kunnen elkaar niet meer zien, dus de rust is aardig wedergekeerd. Misschien dat we het over een tijdje nog eens proberen, maar voorlopig vind ik het wel even prima zo.

Ik hoop wel dat er nog konijnenfoto's in de sneeuw komen hoor O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 10 december 2017 @ 13:20:33 #70
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_175619166
Smettan heeft net buiten gelopen, we gaan zo ee s kijken hoe de fotos zijn geworden!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  zondag 10 december 2017 @ 14:03:30 #71
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_175620200
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 13:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Smettan heeft net buiten gelopen, we gaan zo ee s kijken hoe de fotos zijn geworden!
Bij mij waren ze ook twee seconden buiten. Eén was er alweer binnen voordat ik een foto kon nemen. Ik had net de tijd om 1 foto te nemen, dus let niet op de kwaliteit.

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator zondag 10 december 2017 @ 14:05:00 #72
155227 crew  Guppy
dus
pi_175620239
Hahaha!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 10 december 2017 @ 14:40:29 #73
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_175621137
Smettan liep bujten toen het net begon, en hij mocht in de woonkamer zn vacht drogen na afloop, maar het deed hem njet zoveel, sneeuw.
Ik denk dat we de oudjes maar binnen laten, die zijn niet tam genoeg om binnen te komen, en een natte vacht is misschien te veel voor ze, ondanks de infra rood lamp in de kooi...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_175621871
Ik ga zometeen mijn konijnen eens van de sneeuw laten genieten. Alhoewel, het opaatje zit liever warm en droog en de hittepetit vond er vorige winter bar weinig aan. We zullen zien :+
  zondag 10 december 2017 @ 19:37:45 #75
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_175629102
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 14:40 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Smettan liep bujten toen het net begon, en hij mocht in de woonkamer zn vacht drogen na afloop, maar het deed hem njet zoveel, sneeuw.
Ik denk dat we de oudjes maar binnen laten, die zijn niet tam genoeg om binnen te komen, en een natte vacht is misschien te veel voor ze, ondanks de infra rood lamp in de kooi...
Die van mij zitten in de regen wel buiten en nu in de sneeuw niet of nauwelijks. Echt rare konijnen heb ik.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_175630419
Hier ook een haastfoto. Alleen gelokt met een konijnensnoepje waren ze bereid even de sneeuw in te gaan. Om vervolgens met hoge sprongetjes terug naar hun hok te sprinten en daar demonstratief de poten te wassen :D

pi_175632960
Als er morgen nog sneeuw ligt maak ik wel een filmpje van Midas voor jullie. Die vind sneeuw geweldig en heeft er uren in gerend en gegraven O+

Aafje is wat moeilijker vast te leggen in de sneeuw met haar witte schutkleur :+
  zondag 10 december 2017 @ 22:36:54 #78
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_175633869
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 20:30 schreef Hupje het volgende:
Hier ook een haastfoto. Alleen gelokt met een konijnensnoepje waren ze bereid even de sneeuw in te gaan. Om vervolgens met hoge sprongetjes terug naar hun hok te sprinten en daar demonstratief de poten te wassen :D

[ afbeelding ]
:D O+
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 10 december 2017 @ 22:37:33 #79
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_175633886
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 22:00 schreef douche-eendje het volgende:
Als er morgen nog sneeuw ligt maak ik wel een filmpje van Midas voor jullie. Die vind sneeuw geweldig en heeft er uren in gerend en gegraven O+

Aafje is wat moeilijker vast te leggen in de sneeuw met haar witte schutkleur :+
Filmpjes van Midas zijn altijd leuk natuurlijk :Y
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_175648389


Aafje vind de sneeuw helemaal niks. Koud gedoe aan je pootjes. Maar Midas, die spoort echt helemaal niet ;)
  maandag 11 december 2017 @ 16:38:51 #81
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_175648457
Ah, dat zijn inderdaad echte sneeuwpretfilmpjes *O* O+ *O*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator maandag 11 december 2017 @ 20:06:09 #82
155227 crew  Guppy
dus
pi_175654206
Oooh die laatste O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_175657916
Wat een blij sneeuwkonijn O+
pi_175680834
The day after... smeltende sneeuwpop en de konijnen azen op de afvallende onderdelen _O-

Hmz, hij is gedraaid. Ach ja.
pi_175880340
Wat tof een heus konijnentopic! Ik heb er ook 2 van 1,5 jaar Bram en Fleurtje. Ik heb ze binnen. Helaas is Fleurtje sinds gister eind van de middag ontzettend tam en besloot ik vandaag direct naar de dierenarts te gaan, urine laten onderzoeken en er zat bloed in. Ze heeft of een blaasontsteking of een baarmoederontsteking ;( Ik heb dwangvoer, ontstekingsremmer, pijnstiller en antibiotica dus het is op het moment een dagtaak, hoop dat ze er bovenop komt.
Fleurtje:

Bram:
  woensdag 20 december 2017 @ 23:50:49 #86
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_175882517
Wat een schatjes O+
Sterkte met Fleurtje. Ik hoop dat ze er goed bovenop komt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_175896417
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 23:50 schreef livelink het volgende:
Wat een schatjes O+
Sterkte met Fleurtje. Ik hoop dat ze er goed bovenop komt.
Ze lijkt na de middag iets te zijn opgeknapt, stribbelt gigantisch tegen tijdens dwangvoeren terwijl ze het eerst allemaal over zich heen liet komen. Morgen weer afspraak bij de dierenarts.
  donderdag 21 december 2017 @ 18:26:32 #88
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_175898006
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 17:18 schreef Lot88 het volgende:

[..]

Ze lijkt na de middag iets te zijn opgeknapt, stribbelt gigantisch tegen tijdens dwangvoeren terwijl ze het eerst allemaal over zich heen liet komen. Morgen weer afspraak bij de dierenarts.
Dat lijkt wel een goed teken te zijn. Eet ze ook al iets uit zichzelf?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_175898127
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:26 schreef livelink het volgende:

[..]

Dat lijkt wel een goed teken te zijn. Eet ze ook al iets uit zichzelf?
Nee dat helaas nog niet. Ben net wel een half uur bezig geweest om haar te vangen nadat ze 2 uur mochten rennen door de kamer. Ze ligt nu languit in de wcbak. Hoop heel erg dat ze morgen weer zelf wil eten..
pi_175913804
Eet ze wel eens kruiden zoals weegbree, peterselie of paardebloemblad? Zo ja, probeer dat eens (er zijn ook dierenwinkels die gedroogde kruiden verkopen), menig konijn eet dat eerder dan biks of hooi. (Wel met mate geven natuurlijk)

Beterschap! Hopelijk is ze snel weer de oude!
pi_176143629
Vraagje: onze konijnen wonen op het balkon, waar ze gewoon loslopen, maar nu twijfel ik wat te doen met oud en nieuw. Ze hebben wel een hok wat dicht kan.

We wonen (1e jaar) op 1 hoog, stenen balkon, geen tralies waar iets doorheen kan, maar wel overheen natuurlijk.

Halen jullie je konijnen naar binnen met o&n? Of geeft de binnensituatie te veel stress (en warmte) met zich mee?
  Moderator zaterdag 30 december 2017 @ 12:37:20 #92
155227 crew  Guppy
dus
pi_176143933
Ik zou ze in het dichte hok doen en zorgen dat er geen vuurpijlen in het hok kunnen komen. Verder wat extra hooi/stro om in te verstoppen. Is dit ook voor de konijnen het eerste jaar vuurwerk? Of kennen ze dat al?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_176144008
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 12:37 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik zou ze in het dichte hok doen en zorgen dat er geen vuurpijlen in het hok kunnen komen. Verder wat extra hooi/stro om in te verstoppen. Is dit ook voor de konijnen het eerste jaar vuurwerk? Of kennen ze dat al?
Nee, ze zijn 2 en 5 , maar ze zijn vanaf deze zomer naar buiten gedaan (er was eerst geen buiten). :) Dus ze hebben nog nooit vuurwerk buiten gehoord.
pi_176144077
En Ohja; het hok is al extra geïsoleerd, omdat het hun eerste winter buiten is, dus dat zit al goed. :) Bedankt voor je advies.
  Moderator zaterdag 30 december 2017 @ 12:44:11 #95
155227 crew  Guppy
dus
pi_176144152
Het gaat vast wel goedkomen :) als er niks in het hok kan komen, is er niet zoveel aan de hand. Ze zullen er wel van schrikken, maar binnenhalen levert (zoals je zelf al aangeeft) ook veel stress op
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 30 december 2017 @ 14:45:02 #96
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_176148032
Ik laat mijn konijnen gewoon buiten. Ze zullen zeker wel gestressed zijn, maar ik kan er verder weinig aan doen. Ik sluit ze op in hun hok en dat is het dan wel. Veel stro er in, zoals Guppyfriend al zei.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze er ziek van zijn geworden of zo.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_176154032
Ik laat ook de lamp bij het konijnenhok aan, zodat ze de flitsen minder zien. En als ik thuis ben geef ik ze om iets voor 12 iets wat ze heel lekker vinden en waar ze en poosje zoet mee zijn.
  zaterdag 30 december 2017 @ 17:25:50 #98
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_176154131
Ik heb kruidenhooi gekocht, wat ik morgenavond geef in hun binnenhok.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator zaterdag 30 december 2017 @ 17:50:01 #99
155227 crew  Guppy
dus
pi_176155171
Ik heb niks extra's gedaan :@ Molly is cold as ice als het op vuurwerk aankomt en vind het allemaal totaal niet boeiend. Van Benjamin weten we het niet, maar die staat met zijn hok helemaal achter in de kamer en hij heeft allerlei hoekjes en doosjes waar hij in weg kan kruipen, mocht het nodig zijn.

Het is niet hun eerste Oud en Nieuw, dus ze doen het er maar mee :P
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 31 december 2017 @ 14:25:39 #100
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_176191033
Mijn konijnen hebben zich vandaag nog niet buiten laten zien ;(
Kennelijk hebben ze zelf al besloten dat dit een dag is om binnen te blijven.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 31 december 2017 @ 14:31:34 #101
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_176191263
Er wordt ook carbid geschoten in een weiland redelijk dicht bij ons, dus de klappen zijn ook hard :X
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator zondag 31 december 2017 @ 18:40:56 #102
155227 crew  Guppy
dus
pi_176199910
Hebben ze het een beetje overleefd Livelink?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 31 december 2017 @ 19:15:02 #103
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_176200892
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 18:40 schreef Guppyfriend het volgende:
Hebben ze het een beetje overleefd Livelink?
Ik heb het hok maar alvast dichtgedaan vanmiddag. Ze kwamen toch niet buiten. En toen maakten ze allebei een niet al te gestresste indruk. Wat dat betreft doen ze het een stuk beter dan mijn katten, terwijl die gewoon binnen zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 1 januari 2018 @ 10:05:03 #104
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_176210951
Zo, back to normal hier. Nadat ze gisteren de hele dag niet buiten zijn geweest, huppelden ze vanochtend weer vrolijk naar buiten toen we het hok opendeden. Zo te zien zonder ernstige tekenen van stress.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_176211071
Hier gaat het ook prima met de rakkers buiten. Nu met een nieuw jaar zat ik weer even te denken, ons rammetje wordt dit jaar 8, als-ie het gaat halen. Hij wordt echt oud inmiddels.
  maandag 1 januari 2018 @ 13:18:00 #106
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_176213048
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 10:24 schreef Hupje het volgende:
Hier gaat het ook prima met de rakkers buiten. Nu met een nieuw jaar zat ik weer even te denken, ons rammetje wordt dit jaar 8, als-ie het gaat halen. Hij wordt echt oud inmiddels.
Ik heb helaas geen idee hoe oud mijn konijnen zijn. Beiden uit de opvang. Ik zou het wel willen weten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_176213282
Ik ga hierbij ook uit van de informatie die ik van de opvang heb gekregen. Zijn eerste baasje heeft hem afgestaan aan de opvang. De voedster komt ook van een opvang, was gevonden op straat en heeft een moeilijk te lezen tatoeage in haar oor.
pi_176213643
Fleurtje heeft het overleefd, is wel wat mager geworden maar dat zal wel weer bijtrekken. Ik heb mijn konijnen binnen en heb afgelopen weer de ren vergroot van 140 bij 140 naar 150 bij 4 meter :D zo leuk om te zien hoe blij ze zijn met de extra ruimte. Het ost mij 1/3de van mijn woonruimte maar ik heb geen tv nodig zo O+
  maandag 1 januari 2018 @ 13:46:04 #109
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_176213680
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 13:43 schreef Lot88 het volgende:
Fleurtje heeft het overleefd, is wel wat mager geworden maar dat zal wel weer bijtrekken. Ik heb mijn konijnen binnen en heb afgelopen weer de ren vergroot van 140 bij 140 naar 150 bij 4 meter :D zo leuk om te zien hoe blij ze zijn met de extra ruimte. Het ost mij 1/3de van mijn woonruimte maar ik heb geen tv nodig zo O+
Gelukkig dat Fleurtje is opgeknapt. Wat heb je voor een ondergrond in de kamer? Wij hebben parket en daar doen we de konijntjes binnen geen plezier mee.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_176213911
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 13:46 schreef livelink het volgende:

[..]

Gelukkig dat Fleurtje is opgeknapt. Wat heb je voor een ondergrond in de kamer? Wij hebben parket en daar doen we de konijntjes binnen geen plezier mee.
Ik heb laminaat maar onder de ren ligt antislipvinyl. Makkelijk schoon te houden en vooral Fleurtje vind dat prettiger. Bram hupst overal zonder problemen. Merk nu ik nieuw vinyl heb dat fleur zich ook meer laat zien.
  Moderator maandag 1 januari 2018 @ 14:38:21 #111
155227 crew  Guppy
dus
pi_176214818
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 13:18 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik heb helaas geen idee hoe oud mijn konijnen zijn. Beiden uit de opvang. Ik zou het wel willen weten.
Van Molly weten we het ook niet. Zeker 8, maar misschien zelfs wel ouder. We hebben haar al ruim 7 jaar en ze was al volwassen toen ze uit het asiel kwam. Van Benjamin weten we het wel, hij is 8,5 jaar. Hij komt ook uit het asiel, maar heeft tattoos in z'n oren en daarmee konden ze z'n leeftijd zien :Y

quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 13:43 schreef Lot88 het volgende:
Fleurtje heeft het overleefd, is wel wat mager geworden maar dat zal wel weer bijtrekken. Ik heb mijn konijnen binnen en heb afgelopen weer de ren vergroot van 140 bij 140 naar 150 bij 4 meter :D zo leuk om te zien hoe blij ze zijn met de extra ruimte. Het ost mij 1/3de van mijn woonruimte maar ik heb geen tv nodig zo O+
Awww! Heb je een foto van je konijnen met ren? O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_176214954
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 14:38 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Van Molly weten we het ook niet. Zeker 8, maar misschien zelfs wel ouder. We hebben haar al ruim 7 jaar en ze was al volwassen toen ze uit het asiel kwam. Van Benjamin weten we het wel, hij is 8,5 jaar. Hij komt ook uit het asiel, maar heeft tattoos in z'n oren en daarmee konden ze z'n leeftijd zien :Y

[..]

Awww! Heb je een foto van je konijnen met ren? O+
Zal ik maken als ze actief zijn !
  Moderator maandag 1 januari 2018 @ 14:56:15 #113
155227 crew  Guppy
dus
pi_176215229
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 14:44 schreef Lot88 het volgende:

[..]

Zal ik maken als ze actief zijn !
Leuk!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 3 januari 2018 @ 21:32:46 #114
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_176269052
We hebben onze Winnie vanmiddag moeten laten inslapen...gisteren zagen we dat ze haar rechterachterpootje opeens niet meer gebruikte, en toen we haar op de bank bekeken leunde ze helemaal naar de andere kant. Dus de dierenarts gebeld, maar die was al weg, dus na overleg met de assistente Winnie een flinme dosis pijnstiller gegeven ( wij hebben standaard dat in de koelkast liggen, onze dietenarts weet dat wij kunnen doseren) en vanochtend langs geweest...na de rontgenfoto bleek haar heupbeen gebroken, het was helemaal verzwakt en weggeteerd door botkanker oid...dus hebben we haar laten inslapen.
Volgens de administratie heeft ze 8,5 naar geleefd, dus ze heeft een mooi lang leven gehad, de grand old little lady, onze Winnie muis...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_176269181
Ach wat sneu. Sterkte.
  woensdag 3 januari 2018 @ 21:36:52 #116
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_176269187
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 21:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:
We hebben onze Winnie vanmiddag moeten laten inslapen...gisteren zagen we dat ze haar rechterachterpootje opeens niet meer gebruikte, en toen we haar op de bank bekeken leunde ze helemaal naar de andere kant. Dus de dierenarts gebeld, maar die was al weg, dus na overleg met de assistente Winnie een flinme dosis pijnstiller gegeven ( wij hebben standaard dat in de koelkast liggen, onze dietenarts weet dat wij kunnen doseren) en vanochtend langs geweest...na de rontgenfoto bleek haar heupbeen gebroken, het was helemaal verzwakt en weggeteerd door botkanker oid...dus hebben we haar laten inslapen.
Volgens de administratie heeft ze 8,5 naar geleefd, dus ze heeft een mooi lang leven gehad, de grand old little lady, onze Winnie muis...
Ach, wat triest ;(
Maar fijn dat ze een goed en mooi leven heeft gehad. Sterkte!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator woensdag 3 januari 2018 @ 21:44:48 #117
155227 crew  Guppy
dus
pi_176269422
Wat verdrietig ;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 4 januari 2018 @ 11:46:38 #118
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_176277510
Dank jullie wel! We hebben sinds begin 2017 nu geloof ik drie vriendjes verloren, allemaal op deftige leeftijd wel, maar ja, je hebt ze altijd te kort bij je! Maar als van je 6 konijnen een aantal al zes jaar of ouder zijn, gebeuren dit soort periodes helaas.
Nu maar hopen dat Winnies partner niet wegkwijnt, ze lagen altijd tegen elkaar te rusten en slapen, ondanks dat Antenkin altijd lekker hapjes voor haar neus wegpikte enzo, waren ze denken we een gelukkig koppeltje!
Hij is alleen het minst aanhalige van allemaal, dus het wordt moeilijker om bij hem het sociale contact op te vangen, moeten maar proberen hem veel stimuleren met speeltjes in het hok en vaak naar buiten laten. Kijken of die flapoor met z'n dikke kont nog een tijdje bij ons wil blijven...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_176278862
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 21:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:
We hebben onze Winnie vanmiddag moeten laten inslapen...gisteren zagen we dat ze haar rechterachterpootje opeens niet meer gebruikte, en toen we haar op de bank bekeken leunde ze helemaal naar de andere kant. Dus de dierenarts gebeld, maar die was al weg, dus na overleg met de assistente Winnie een flinme dosis pijnstiller gegeven ( wij hebben standaard dat in de koelkast liggen, onze dietenarts weet dat wij kunnen doseren) en vanochtend langs geweest...na de rontgenfoto bleek haar heupbeen gebroken, het was helemaal verzwakt en weggeteerd door botkanker oid...dus hebben we haar laten inslapen.
Volgens de administratie heeft ze 8,5 naar geleefd, dus ze heeft een mooi lang leven gehad, de grand old little lady, onze Winnie muis...
sterkte!
pi_176278886

Mijn ren. Ik ben nog aan het bedenken hoe ik een zandbak voor ze kan maken waar ze in kunnen graven zonder dat mijn hele huis onder het zand zit. Verder deze week even nieuwe tunneltjes kopen.
  Moderator donderdag 4 januari 2018 @ 14:00:09 #121
155227 crew  Guppy
dus
pi_176280111
Wat een paleisje!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 4 januari 2018 @ 17:59:26 #122
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_176285590
Schitterend!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_176286080
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 13:03 schreef Lot88 het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn ren. Ik ben nog aan het bedenken hoe ik een zandbak voor ze kan maken waar ze in kunnen graven zonder dat mijn hele huis onder het zand zit. Verder deze week even nieuwe tunneltjes kopen.
Oh, wat geweldig. Misschien kun je er nog een plantenbakje met eetbare plantjes in zetten.
Intratuin heeft planten voor knaagdieren.

If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  donderdag 4 januari 2018 @ 19:29:19 #124
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_176287312
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 18:26 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Oh, wat geweldig. Misschien kun je er nog een plantenbakje met eetbare plantjes in zetten.
Intratuin heeft planten voor knaagdieren.

[ afbeelding ]
Grappig idee. Ik ben benieuwd hoe snel mijn konijnen zo'n plantje volledig gesloopt zouden hebben. Ik zie ze daar echt niet lief aan knabbelen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 4 januari 2018 @ 19:30:07 #125
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_176287334
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 13:03 schreef Lot88 het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn ren. Ik ben nog aan het bedenken hoe ik een zandbak voor ze kan maken waar ze in kunnen graven zonder dat mijn hele huis onder het zand zit. Verder deze week even nieuwe tunneltjes kopen.
Wow, ik weet niet of ik zelf zo'n stuk van mijn woonkamer ervoor op zou willen geven, maar voor de konijntjes is het wel echt fantastisch!!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_176287378
Mijn konijnen zouden zo'n plant kaal hebben binnen 24u _O-
Wel toffe ruimte zo voor de konijnen!
  Moderator donderdag 4 januari 2018 @ 19:33:09 #127
155227 crew  Guppy
dus
pi_176287399
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 19:29 schreef livelink het volgende:

[..]

Grappig idee. Ik ben benieuwd hoe snel mijn konijnen zo'n plantje volledig gesloopt zouden hebben. Ik zie ze daar echt niet lief aan knabbelen.
Mol ook niet :') MOET KAPOT!! *heel de kamer vol stukjes plant en aarde*
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_176287886
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 18:26 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Oh, wat geweldig. Misschien kun je er nog een plantenbakje met eetbare plantjes in zetten.
Intratuin heeft planten voor knaagdieren.

[ afbeelding ]
snufffelblad heb ik idd regelmatig maar dat overleefd hier niet lang :+
pi_176287905
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 19:30 schreef livelink het volgende:

[..]

Wow, ik weet niet of ik zelf zo'n stuk van mijn woonkamer ervoor op zou willen geven, maar voor de konijntjes is het wel echt fantastisch!!
heb is denk ik 1/3de van mijn woonkamer dus ik heb nog voldoende ruimte over :P
  Moderator vrijdag 5 januari 2018 @ 05:51:55 #130
155227 crew  Guppy
dus
pi_176294912
Great. Wakker worden en Molly die niet wil eten ;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 5 januari 2018 @ 08:31:22 #131
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_176295568
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 05:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Great. Wakker worden en Molly die niet wil eten ;(
Oh shit :{ ;(
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator vrijdag 5 januari 2018 @ 08:36:22 #132
155227 crew  Guppy
dus
pi_176295600
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 08:31 schreef livelink het volgende:

[..]

Oh shit :{ ;(
Ja... eens in de zoveel tijd heeft ze dat. Dan voelt ze zich niet lekker en dan is alles stom. Vannacht nog wel gekeuteld, dus dat is goed. Ze heeft nu een dosis carprofen en ciseral gekregen en een spuitje critical care. Straks als ik wegga (11.30 uur) krijgt ze nog een spuitje critical care en als m'n vriend dan thuiskomt om 16.30 uur moeten er in ieder geval weer nieuwe keutels zijn.

Tenminste, zo ging het de voorgaande keren, duimen dat het nu ook weer zo gaat :{
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 5 januari 2018 @ 08:37:36 #133
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_176295614
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 08:36 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ja... eens in de zoveel tijd heeft ze dat. Dan voelt ze zich niet lekker en dan is alles stom. Vannacht nog wel gekeuteld, dus dat is goed. Ze heeft nu een dosis carprofen en ciseral gekregen en een spuitje critical care. Straks als ik wegga (11.30 uur) krijgt ze nog een spuitje critical care en als m'n vriend dan thuiskomt om 16.30 uur moeten er in ieder geval weer nieuwe keutels zijn.

Tenminste, zo ging het de voorgaande keren, duimen dat het nu ook weer zo gaat :{
Ik duim met je mee. Heb je dat allemaal standaard in huis?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator vrijdag 5 januari 2018 @ 08:39:42 #134
155227 crew  Guppy
dus
pi_176295636
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 08:37 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik duim met je mee. Heb je dat allemaal standaard in huis?
Ja :@ en eigenlijk ben ik er wel blij mee ook, het heeft haar al een aantal keer door zoiets heen geholpen. Vaak is het niet hoor, eens per half jaar of zo. Een paar keer ook mee naar de DA geweest, maar die adviseert steeds hetzelfde, precies wat ik hierboven omschrijf.

Dus ik hoop maar dat het dat nu ook weer is.

Uitgerekend ook op de dag dat ik niet thuis kan werken en een afspraak buiten de deur heb :') timing hoor
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 5 januari 2018 @ 09:55:12 #135
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_176296550
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 08:39 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ja :@ en eigenlijk ben ik er wel blij mee ook, het heeft haar al een aantal keer door zoiets heen geholpen. Vaak is het niet hoor, eens per half jaar of zo. Een paar keer ook mee naar de DA geweest, maar die adviseert steeds hetzelfde, precies wat ik hierboven omschrijf.

Dus ik hoop maar dat het dat nu ook weer is.

Uitgerekend ook op de dag dat ik niet thuis kan werken en een afspraak buiten de deur heb :') timing hoor
Sterkte vandaag :*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator vrijdag 5 januari 2018 @ 10:18:16 #136
155227 crew  Guppy
dus
pi_176296853
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 09:55 schreef livelink het volgende:

[..]

Sterkte vandaag :*
Dank je... Maak me ondanks alles altijd toch weer zorgen :') terwijl ze net wel een paar hapjes witlof uit m'n hand heeft gegeten. En ze drinkt wel gewoon. Da's een goed teken, toch?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 5 januari 2018 @ 10:20:51 #137
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_176296899
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 10:18 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Dank je... Maak me ondanks alles altijd toch weer zorgen :') terwijl ze net wel een paar hapjes witlof uit m'n hand heeft gegeten. En ze drinkt wel gewoon. Da's een goed teken, toch?
De witlof lijkt me een heel goed teken, ja.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator vrijdag 5 januari 2018 @ 10:21:57 #138
155227 crew  Guppy
dus
pi_176296928
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 10:20 schreef livelink het volgende:

[..]

De witlof lijkt me een heel goed teken, ja.
En ze wast zich af en toe ook een beetje O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 5 januari 2018 @ 10:23:02 #139
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_176296946
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 10:21 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

En ze wast zich af en toe ook een beetje O+
Het klinkt alsof ze er alweer zin in begint te krijgen. Volgens mij kan Molly wel meedoen aan de 'meest eigenwijze konijn'-award.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator vrijdag 5 januari 2018 @ 19:35:39 #140
155227 crew  Guppy
dus
pi_176308522
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 10:23 schreef livelink het volgende:

[..]

Het klinkt alsof ze er alweer zin in begint te krijgen. Volgens mij kan Molly wel meedoen aan de 'meest eigenwijze konijn'-award.
En ze krabbelt weer op :) eet weer voorzichtig hooi, brokjes en stukjes witlof O+

Nog eventjes aankijken, maar het lijkt erop alsof ze het weer doet :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 5 januari 2018 @ 23:00:21 #141
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_176313737
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 08:37 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik duim met je mee. Heb je dat allemaal standaard in huis?
Wij hebben ook standaard primparan in de koelkast voor de darmen, en een pijnstiller/onstekingsremmer. En een potje baby wortelpuree in de voorraadkast.
Nijnen zijn zo fragiel soms, en een nachtje binnen met het juiste medicijn helpt ze soms over die drempel heen. Dan weet je vaak niet wat ze nu hadden, maar dat is ook niet zo belangrijk als ze maar weer eten 😃
Onze dierenarts weet dat wij weten wat we doen, dus wij halen gewoon nieuwe voorraad bij de assistente af en toe. En het zijn orale middelen, geen injecties, dat zouden we ook niet durven denk ik!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_176313913
Fijn dat het beter gaat met Molly!
Wij hadden ook zo'n konijn wat af en toe ineens heel ziek was. Uiteindelijk toch een keer fout afgelopen. Maar daarvoor heel veel keer goed gegaan. Raar eigenlijk.
Wij hebben ook iets van medicatie en oplosbare dwangvoeding in huis om die reden. Sindsdien nooit meer nodig gehad (nu 1,5 jaar geleden).
  Moderator zondag 7 januari 2018 @ 22:12:44 #143
155227 crew  Guppy
dus
pi_176355544
En inmiddels doet Mol weer alsof ze nooit te eten krijgt en valt ze als vanouds aan op de brokjes die ze krijgt. De rest van de dag schranst ze d’r hooi naar binnen en denkt ze dat alles wat kraakt eten voor haat is. Zo kennen we d’r weer O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_176356539
Fijn! Toch altijd weer een opluchting.
pi_176784133
Goedenavond Allemaal,

Sinda afgelopen dinsdag hebben wij een nieuwe huisgenoot. Een nederlandse dwerghangoor. Hij heet pluk en is nu 9 weken oud.
officieel is hij het konijntje van mijn dochtertje maar in de praktijk houdt dat vooral in dat zij hem kroelt en eten geeft, De rest doe ik.

Onze pluk O+




S. 2014
J. 2016
  zaterdag 27 januari 2018 @ 21:25:38 #146
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_176784898
Wat een schatje. Ik heb nog nooit zulke jonge konijntjes gehad. En ook eigenljik nooit echt kroelbare konijntjes.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_176793042
Ach wat leuk! Geniet er van!
Weet je dat konijnen groepsdieren zijn, en het veel leuker vinden met z'n tweeën? Op termijn castreren (je schreef hij, dus ik ga er van uit dat je een rammetje hebt) en een vriendinnetje erbij zal hij leuk vinden :)

Als kind hebben wij ooit twee 6 weken oude konijntjes overgenomen van kennissen met een (tweede) onverwachts nestje. Dat zijn de meest aanhankelijke konijntjes geworden die ik ooit heb gezien. O+
  Moderator zondag 28 januari 2018 @ 15:28:00 #148
155227 crew  Guppy
dus
pi_176798425
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 21:25 schreef livelink het volgende:
Wat een schatje. Ik heb nog nooit zulke jonge konijntjes gehad. En ook eigenljik nooit echt kroelbare konijntjes.
Ik ook niet :')

Wat een schatje! Het is superleuk ook voor je dochter om bij je konijn te gaan zitten en dan lekker te aaien en hooitjes te voeren O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_176995683
Wat doen jullie vannacht met de buns? Het wordt hier in het noorden -6. Ik heb net tijdens het hok verschonen extra hooi boven op de normale hoeveelheid geplaatst en het hok is helemaal geïsoleerd, ze hebben ook nog een mandje. Ze zijn 2 en 6 jaar en ik wil natuurlijk niet dat ze doodvriezen. Iemand die nog iets anders doet?
  dinsdag 6 februari 2018 @ 18:07:28 #150
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_176995905
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 17:54 schreef 1410 het volgende:
Wat doen jullie vannacht met de buns? Het wordt hier in het noorden -6. Ik heb net tijdens het hok verschonen extra hooi boven op de normale hoeveelheid geplaatst en het hok is helemaal geïsoleerd, ze hebben ook nog een mandje. Ze zijn 2 en 6 jaar en ik wil natuurlijk niet dat ze doodvriezen. Iemand die nog iets anders doet?
Ik doe niks anders. Het hok zit vol met stro, ik controleer het water regelmatig en verder moeten ze het zien te redden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_176996346
Extra stro, 's avonds en 's ochtends vers water (in een bakje ipv de fles) en als het koud waait doe ik een deken over het gaas van het bovenhok.
pi_176996434
Extra stro en 2x per dag water controleren. Konijnen kunnen beter tegen -6 dan 30 graden ;)
  dinsdag 6 februari 2018 @ 19:08:47 #153
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_176997081
Voorlopig zitten mijn konijntjes nog lekker buiten in de ren. Ze hebben nog geen behoefte aan het extra stro, geloof ik.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_176997559
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:08 schreef livelink het volgende:
Voorlopig zitten mijn konijntjes nog lekker buiten in de ren. Ze hebben nog geen behoefte aan het extra stro, geloof ik.
Mijn Aafje wel hoor. Maar ja, die is ook nu wel echt oud aan het worden.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 19:55:48 #155
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_176998368
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:29 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Mijn Aafje wel hoor. Maar ja, die is ook nu wel echt oud aan het worden.
Ja, ik hou me maar voor dat ze zelf wel het beste weten wat goed voor ze is (alhoewel....)
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 21:11:53 #156
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_177000608
Extra stro in de hokken, dekentjes om de wind te blokken, en infraroodlamp in elk hok. Ze hebben het luxe...maar ja. Antenkin heeft arthrose in zn voorpoot, dus we dachten, is lekker voor hem. En als je toch bezig, kun je net zo goed alle drie hokken doen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_177009134
Lief van jullie O+
Ons konijnenhok staat in de winter onder een afdak met aan 3 kanten muur, dus dat scheelt nog wel wat. Als het daar echt te koud wordt, laten we ze 's nachts in een reserve hokje in de garage (vorstvrij) slapen. Maar dat is nog maar een paar keer gebeurd in 7 jaar. Ze zijn liever gewoon thuis.
pi_177454026
Nou, de kans is heel groot dat ik dit jaar ook een koppeltje ga nemen, uit een opvang wel te verstaan :)

De tuin wordt in de lente opgeknapt en opnieuw bestraat, en dan laat ik door een vriend van me een kooi met ren maken. Ik ben me aan het oriënteren nu en kijk nu al op internet rond naar opvang in de buurt van Tilburg. Als het allemaal gaat zoals ik het nu in mijn hoofd heb komen ze goed terecht O+

Alleen hoop ik wel dat ze snel wennen aan het starten van een motor :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_177455912
Konijnen wennen best snel. Wij hebben soms F16 en explosie geluiden en ons koppel (binnenkonijnen bij de vorige eigenaar) was daar al snel aan gewend. Zelfs met de compressor doen ze alleen maar even een oor omhoog en weer naar beneden.
pi_177456579
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 08:54 schreef El_Thijs het volgende:
Nou, de kans is heel groot dat ik dit jaar ook een koppeltje ga nemen, uit een opvang wel te verstaan :)

De tuin wordt in de lente opgeknapt en opnieuw bestraat, en dan laat ik door een vriend van me een kooi met ren maken. Ik ben me aan het oriënteren nu en kijk nu al op internet rond naar opvang in de buurt van Tilburg. Als het allemaal gaat zoals ik het nu in mijn hoofd heb komen ze goed terecht O+

Alleen hoop ik wel dat ze snel wennen aan het starten van een motor :P
Oh leuk! Ik kan je wel een adresje in Moergestel aanraden. :)
pi_177456630
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 10:41 schreef Hupje het volgende:
Konijnen wennen best snel. Wij hebben soms F16 en explosie geluiden en ons koppel (binnenkonijnen bij de vorige eigenaar) was daar al snel aan gewend. Zelfs met de compressor doen ze alleen maar even een oor omhoog en weer naar beneden.
Goed om te weten! Het blijven wel buitenkonijnen. Ik werk zelf de hele dag en ik wil dat ze gewoon samen hun ding kunnen doen en dat ze niet eenzaam zijn. Er kom straks daarom ook een grote buitenren met een afdakje en wat andere dingen waar ze mee kunnen spelen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_177456634
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 11:14 schreef WeirdlyWired het volgende:

[..]

Oh leuk! Ik kan je wel een adresje in Moergestel aanraden. :)
De Konijnenherberg heet dat toch? :D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_177457047
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 11:17 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

De Konijnenherberg heet dat toch? :D
Ja! Echt, zo'n topvrouw en wat ze allemaal over heeft voor de konijntjes.
pi_177457332
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 11:35 schreef WeirdlyWired het volgende:

[..]

Ja! Echt, zo'n topvrouw en wat ze allemaal over heeft voor de konijntjes.
Daar wil ik ook wel eens langsgaan idd. Kijken wat ze me allemaal kan vertellen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_177458175
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 11:17 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Goed om te weten! Het blijven wel buitenkonijnen. Ik werk zelf de hele dag en ik wil dat ze gewoon samen hun ding kunnen doen en dat ze niet eenzaam zijn. Er kom straks daarom ook een grote buitenren met een afdakje en wat andere dingen waar ze mee kunnen spelen.
Mijn duo zit ook altijd buiten, ook met dit prachtige winterse weer. Dat kunnen ze beter hebben dan extreme hitte. Geef ze lekker de ruimte, het zijn fantastische dieren.

Ik heb Aafje net maar weer eens uit haar hok gehaald, ze merkt vaak niet dat ze eruit kan. Ze is nu lekker van de zon aan het genieten O+ en Midas rent zijn rondjes.
pi_177460273
quote:
17s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:30 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Mijn duo zit ook altijd buiten, ook met dit prachtige winterse weer. Dat kunnen ze beter hebben dan extreme hitte. Geef ze lekker de ruimte, het zijn fantastische dieren.

Ik heb Aafje net maar weer eens uit haar hok gehaald, ze merkt vaak niet dat ze eruit kan. Ze is nu lekker van de zon aan het genieten O+ en Midas rent zijn rondjes.
Als mijn plan zoals ik het in mijn hoofd heb werkt, dan hebben ze enorm veel ruimte zelfs. Sterker, misschien laat ik ze wel lekker los over het terras rennen :D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_177513116
Irritante gedoe met de waterflessen nu wel hoor :X Het mag van mij snel stoppen met vriezen.
pi_177513245
Mee eens. Met elke fleswissel krijgen ze ook een vers bakje water. Kunnen ze in ieder geval nog aan het ijs likken als ze dorst hebben, ofzo. Ik vind het altijd sneu, geen water.
  woensdag 28 februari 2018 @ 21:15:15 #169
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_177513588
Je blijft bezig inderdaad. En mijn konijnen zijn niet de slimste. Ze hebben niet door dat ze maximaal een kwartier hebben voordat het water weer bevroren is.

Ik ben al jaren geleden gestopt met waterflesjes. Ik geef altijd bakjes water. Die flesjes gingen snel kapot en kreeg ik op een gegeven moment niet meer echt schoon.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_177513873
Ik heb nu zo'n dom konijn wat eten in een drinkbakje laat vallen enzo. Dus daarom heb ik liever een fles. Maar met dit weer werkt dat echt niet.
pi_177521605
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 21:06 schreef Hupje het volgende:
Mee eens. Met elke fleswissel krijgen ze ook een vers bakje water. Kunnen ze in ieder geval nog aan het ijs likken als ze dorst hebben, ofzo. Ik vind het altijd sneu, geen water.
Misschien heel raar, maar vriezen ze dan niet met hun tong vast aan het ijs? :@
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_177521781
Dat zoeken ze zelf maar uit :P

Ik had vanochtend vroeg mijn wekker gezet voor een extra waterronde, zitten mijn konijnen precies bij het ene gaatje waar geen deken voor hing :') en ze hadden hun waterbakje omgestoten vannacht. Maar ze waren wel lekker warm in de nek O+
pi_177522275
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 07:42 schreef Hupje het volgende:
Dat zoeken ze zelf maar uit :P

Ik had vanochtend vroeg mijn wekker gezet voor een extra waterronde, zitten mijn konijnen precies bij het ene gaatje waar geen deken voor hing :') en ze hadden hun waterbakje omgestoten vannacht. Maar ze waren wel lekker warm in de nek O+
:D

Soms zijn het eigenwijze beesten :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_177525150
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 07:42 schreef Hupje het volgende:
Dat zoeken ze zelf maar uit :P

Ik had vanochtend vroeg mijn wekker gezet voor een extra waterronde, zitten mijn konijnen precies bij het ene gaatje waar geen deken voor hing :') en ze hadden hun waterbakje omgestoten vannacht. Maar ze waren wel lekker warm in de nek O+
Zo herkenbaar, ze zitten soms dagen in hun hok (terwijl deze altijd open is en ze kunnen altijd eruit), maar met -6 zitten ze ineens samen buiten, i.p.v. in een afgedekt hok. Inmiddels ook al toe aan 6x water neerzetten op een dag, het vrouwtje stormt er op af, het mannetje snap het niet geloof ik.

Anywayz, ik had het wel ontzettend met ze te doen vannacht, ik had gisteren overdag het hok schoongemaakt en het ik voelde mijn vingers haast niet meer, het waaide ook super hard. Ik was in staat ze toch naar binnen te halen, je kan je bijna niet voorstellen dat ze dit beter kunnen hebben dan hitte. Ik hoorde ze aantal keer stampen vannacht en ik werd wakker van de wind. :'( ben te gevoelig voor dit weer :'(
  vrijdag 2 maart 2018 @ 07:43:42 #175
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_177542710
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 21:15 schreef livelink het volgende:
Je blijft bezig inderdaad. En mijn konijnen zijn niet de slimste. Ze hebben niet door dat ze maximaal een kwartier hebben voordat het water weer bevroren is.

Ik ben al jaren geleden gestopt met waterflesjes. Ik geef altijd bakjes water. Die flesjes gingen snel kapot en kreeg ik op een gegeven moment niet meer echt schoon.
Ik gebruik al tijden een thermohoes voor de fles, ook in de zomer. Ik heb in bijna 3 jaar tijd pas 1 fles met wat groene aanslag erin gehad.

Midas heeft gisteren de hele avond in de grote ren in de wind gezeten. Maf beest....
  vrijdag 2 maart 2018 @ 07:55:52 #176
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_177542788
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 07:43 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik gebruik al tijden een thermohoes voor de fles, ook in de zomer. Ik heb in bijna 3 jaar tijd pas 1 fles met wat groene aanslag erin gehad.

Midas heeft gisteren de hele avond in de grote ren in de wind gezeten. Maf beest....
Die van mij zitten ook de hele tijd buiten. Eentje moest ik gisterenavond echt naar binnen jagen, terwijl ze normaal wel braaf naar binnen gaan als ik er 's avonds aan kom. Nu zitten ze ook weer buiten. Inderdaad, maffe beesten. Ik hoop echt dat ze zelf wel weten wat ze doen, maar soms twijfel ik daaraan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_177545595
Tip voor groene drinkfles: klein beetje water en wat rijstkorrels (nog beter: zo'n kettinkje waarmee je wastafel stop vast zit) erin, dicht houden en flink schudden.
pi_177555170
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 10:46 schreef Hupje het volgende:
Tip voor groene drinkfles: klein beetje water en wat rijstkorrels (nog beter: zo'n kettinkje waarmee je wastafel stop vast zit) erin, dicht houden en flink schudden.
Ik deed er vaak wat vogel of chinchillazand in en dan flink schudden. Maar ik heb nu bij dille & kamille een flessenborsteltje gevonden. ^O^
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_177757331
Oké het volgende. Ik heb een nieuwe dierenarts ivm verhuizing, en 2/3 weken geleden ben ik met alledrie mijn buns naar de dierenarts geweest voor een check en inentingen. Ze kregen onder andere inentingen tegen myxomatose. Nu heeft mijn oudste konijn (6 jaar) door de prik, verschijnselen gekregen van myxomatose gekregen (start bij rechter oog, nu ook links en plekken op ogen). Vrijdag ben ik direct naar de dierenarts gegaan toen ik het zag, en ze kreeg alleen een spuit antibiotica. Ik moest maandag terugkomen voor een tweede, en als het in het weekend verslechterde moest ik eerder komen. Nou het andere oogje begon te pruttelen en haar linker oogje werd erger. Ik heb zaterdag gebeld en de dierenarts zei dat het ook kon dat ze eraan gekrabd had, en het daarom erger is, maar ik hoefde me geen zorgen te maken en maandag is snel genoeg. Zojuist zette ik het eetbakje neer, en terwijl ze er normaal samen op afstormen, snuffelde ze er even aan en liep weg. Ik ben even blijven kijken, maar ze ging heel wat anders doen. Ze zit veel op een plekje heel stil, en reageert niet veel op geluiden etc. Wat zijn jullie ervaringen? Ik maak me ontzettend veel zorgen.

Ik vond mijn dierenarts trouwens een beetje koud overkomen, de eerste keer al. Nu heb ik er echt weinig vertrouwen in (en de rekeningen lopen lekker op). Ik snap dat mensen ook een beetje ziek kunnen worden (grieperig) door bepaalde inentingen, maar is deze reactie echt normaal op de inenting?
pi_177757576
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 22:26 schreef 1410 het volgende:
Oké het volgende. Ik heb een nieuwe dierenarts ivm verhuizing, en 2/3 weken geleden ben ik met alledrie mijn buns naar de dierenarts geweest voor een check en inentingen. Ze kregen onder andere inentingen tegen myxomatose. Nu heeft mijn oudste konijn (6 jaar) door de prik, verschijnselen gekregen van myxomatose gekregen (start bij rechter oog, nu ook links en plekken op ogen). Vrijdag ben ik direct naar de dierenarts gegaan toen ik het zag, en ze kreeg alleen een spuit antibiotica. Ik moest maandag terugkomen voor een tweede, en als het in het weekend verslechterde moest ik eerder komen. Nou het andere oogje begon te pruttelen en haar linker oogje werd erger. Ik heb zaterdag gebeld en de dierenarts zei dat het ook kon dat ze eraan gekrabd had, en het daarom erger is, maar ik hoefde me geen zorgen te maken en maandag is snel genoeg. Zojuist zette ik het eetbakje neer, en terwijl ze er normaal samen op afstormen, snuffelde ze er even aan en liep weg. Ik ben even blijven kijken, maar ze ging heel wat anders doen. Ze zit veel op een plekje heel stil, en reageert niet veel op geluiden etc. Wat zijn jullie ervaringen? Ik maak me ontzettend veel zorgen.

Ik vond mijn dierenarts trouwens een beetje koud overkomen, de eerste keer al. Nu heb ik er echt weinig vertrouwen in (en de rekeningen lopen lekker op). Ik snap dat mensen ook een beetje ziek kunnen worden (grieperig) door bepaalde inentingen, maar is deze reactie echt normaal op de inenting?
Bij twijfel (en dat doe je) ga naar een andere dierenarts.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_177757646
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 22:39 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Bij twijfel (en dat doe je) ga naar een andere dierenarts.
Kan dat überhaupt zo snel? De vorige keer moest ik eerst wachten op een week gegevens overzetten..

Ik was inderdaad al van plan om naar een andere dierenarts te verkassen, maar dat heb ik uiteraard pas dit weekend bedacht en dat is niet direct uitvoerbaar.
pi_177758228
Ja hoor, gewoon gaan. Je kunt altijd vragen of ze het dossier naar jouzelf sturen (even heel duidelijk je emailadres doorgeven). Neem het vaccinatie boekje mee, dat is in dit geval wel handig.
pi_177758986
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 23:21 schreef Candaasje het volgende:
Ja hoor, gewoon gaan. Je kunt altijd vragen of ze het dossier naar jouzelf sturen (even heel duidelijk je emailadres doorgeven). Neem het vaccinatie boekje mee, dat is in dit geval wel handig.
Dankje! Ga ik doen!
pi_177792148
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 00:12 schreef 1410 het volgende:

[..]

Dankje! Ga ik doen!
Heb je een fijne dierenarts kunnen vinden 1410? :) En hoe is het met je dame?
  dinsdag 3 april 2018 @ 14:31:54 #185
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_178278053
*kickje*

Ik ben voor mijn duo op zoek naar een ander hok. Hetgeen wat we nu hebben is kwaliteit waaibomenhout wat met jaarlijks beitsen ook beschimmeld -O- , dus we zijn op zoek naar wat duurzamers. Hebben jullie tips?
pi_178281060
Niet in kant en klaar te koop. Wij hebben zo'n waaibomenhouten hok verbouwd en verstevigd met ander hout. Dat scheelt wel veel.
  dinsdag 3 april 2018 @ 17:01:21 #187
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_178281627
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 14:31 schreef douche-eendje het volgende:
*kickje*

Ik ben voor mijn duo op zoek naar een ander hok. Hetgeen wat we nu hebben is kwaliteit waaibomenhout wat met jaarlijks beitsen ook beschimmeld -O- , dus we zijn op zoek naar wat duurzamers. Hebben jullie tips?
Wij hebben hem zelf gebouwd met goed hout. Is wel een dure grap, maar je weet zeker dat het goed is.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_178547284
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 14:31 schreef douche-eendje het volgende:
*kickje*

Ik ben voor mijn duo op zoek naar een ander hok. Hetgeen wat we nu hebben is kwaliteit waaibomenhout wat met jaarlijks beitsen ook beschimmeld -O- , dus we zijn op zoek naar wat duurzamers. Hebben jullie tips?
Ik ben bezig met een eigen hok te bouwen. Had idd ook een waaibomenhout en heb besloten dat het nu fatsoenlijk hout moet worden en de indeling die ik beter vind. Kost net zoveel geld, meer tijd, maar hoop dat het er een stuk beter uitziet. 27/28 april gaan we hem afmaken, dan zal ik wel even een foto plaatsen!

Momenteel in de schilderfase, dus nog heel weinig spannends.

Maar de kooi is hierop gebaseerd. Maar boven wordt 1 deel volledig dicht en 2 delen gaas, onder hetzelfde als het plaatje. En geen uitschuifbak, dat vind ik echt een ramp.
pi_178654761
Mijn zonaanbidders liggen op hun zij in de zon. Wat nou extra schaduw. Nee hoor, daar gaan ze expres naast liggen.
pi_178665592
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:44 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Heb je een fijne dierenarts kunnen vinden 1410? :) En hoe is het met je dame?
Omg had dit zo niet gezien, sorry. :o Nou, het werd steeds en beetje erger en ik moest om de dag terugkomen voor prikken. Een andere dierenarts zei er niets aan te doen, zolang ze maar bleef eten ging het goed. Dus ik ben gebleven bij de die oude. Het knapte wel op van de antibiotica prikken, maar toen dat klaar was werd het toch een beetje erger.

Het oogje is nu helemaal over, je ziet alleen nog wat haarloze plekken op haar snuitje en op oren. Ze valt haar eten nog steeds aan en ze toont niet suf. Ik weet wel dat ik haar niet nogmaals ga laten inenten voor myxomatose. Ze is 6 en elke dag naar de dierenarts kost haar ook veel stress + ik weet niet of ze er dan ook overheen komt als het weer gebeurd.

Blijf het overigens wel een gek verhaal vinden dat je konijn zo ‘ziek’ kan worden van een vaccinatie, maar goed, die andere twee hebben niks. En een side note voor iedereen die altijd denkt dat konijnen makkelijk en goedkoop zijn, nou mijn portemonnee was wel even leeg ja.

[ Bericht 4% gewijzigd door 1410 op 22-04-2018 01:28:04 ]
pi_178665596
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 13:47 schreef Hupje het volgende:
Mijn zonaanbidders liggen op hun zij in de zon. Wat nou extra schaduw. Nee hoor, daar gaan ze expres naast liggen.
Haha mijne pakken ook elk straaltje ochtendzon mee op het balkon. We hebben nu een camera geplaatst, dus ik kan alles in de gaten houden. Wat een luilakjes zijn het zeg, liggen 4/5 dag languit te chillen. O+
  zondag 6 mei 2018 @ 16:04:15 #192
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_178971222
Aafje heeft e.cuniculi. Kakzooi.

Toen ik haar 4 jaar geleden op zaterdag vond tijdens mijn vrijwilligerswerk in het dierenasiel, was het een hoopje net binnen gekomen ellende. Doodziek, als het aan de toen -ietwat oncapabele- dierenarts lag was ze allang al ingeslapen. Behandelen van een baarmoederonsteking met sterrilisatie had ie geen zin in, dus kreeg ze maar een maand antibiotica :'). En daarna mocht ze pas met mij mee.

Natuurlijk kwam die baarmoederontsteking terug, dus naar mijn eigen dierenarts gegaan: weekje AB +sterrilisatie. Jaar erop: oormijt. Regelmatig plakpoep door de dysbacteriose van de gigantische lading AB, gasaanvallen, ze ziet slecht en hoort niks maar is een fantastische knuffelkont. Nu viel ze 3 dagen geleden ineens om toen ze van de grote ren naar de kleine ren moest omdat wij naar bed gingen. Gisterochtond plots uitvalsverschijnselen aan de achterhand, maar ook momenten dat ze normaal loopt, dus gelijk maar naar de dierenarts gegaan. Arm ding -O-. Nu dus 2x per dag panacur en pijnstilling, dagelijks kontinspectie en eventueel schoonmaken. En no-myasis spray natuurlijk.
  Moderator zondag 6 mei 2018 @ 20:23:35 #193
155227 crew  Guppy
dus
pi_178976353
Er is dan kans op verbetering...? Bij e.cuniculi?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 6 mei 2018 @ 20:48:24 #194
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_178976997
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 20:23 schreef Guppyfriend het volgende:
Er is dan kans op verbetering...? Bij e.cuniculi?
Het is even afwachten. Woensdag moeten we sowieso naar de dierenarts voor de entingen van iig Midas, of we Aaf ook doen zien we woensdagavond wel. En dan over anderhalve week weer voor eventueel vervolg panacur of verder onderzoek, maar in principe zou het gewoon te behandelen moeten zijn.
  Moderator zondag 6 mei 2018 @ 20:51:35 #195
155227 crew  Guppy
dus
pi_178977038
Ik duim voor je!! En voor Aaf
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 6 mei 2018 @ 21:01:28 #196
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_178977224
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 20:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik duim voor je!! En voor Aaf
Dankje O+. Behandeling duurt ook wel even, 2-3 maanden 2x per dag panacur geven. Ik ben benieuwd hoe lang ze mijn nu echt nog leuk blijft vinden :X
  zondag 6 mei 2018 @ 21:28:38 #197
264304 Zwieber_de_Vos
Niet stelen!
pi_178977770
Heeft er iemand hier ervaringen met kunststof konijnenhokken?

Ons houten hok is na twee jaar al helemaal kapot aan het gaan. De achterplaat is kapot, het dak is rot en het is niet goed schoon te houden (ondanks de kunststof binnenplaat).

Heeft iemand nog tips voor bodembedekking voor in de buitenren? We hebben hem nu gewoon op de tegels, maar onze konijnen poepen en plassen overal, dus ook dat wordt steeds smeriger.

Of is er een tip om ze na zoveel tijd nog zindelijk te krijgen?
pi_178987415
Oef, duimen draaien voor Aaf, Douche-eendje!
Dexamethason en Vitamione D injecties (naast de Panacur) al besproken met je dierenarts? :)
  maandag 7 mei 2018 @ 19:07:21 #199
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_178996161
Sterkte douce-eendje. Ik heb helaas wat konijnen verloren aan e.cuniculli en slechts eentje weten te redden :'(
Kloteziekte, hopelijk gaat Aaf het redden.

Zwieber_de_Vos, ik heb wel jarenlang een kuntstof konijnenhok gehad, maar dat was meer voor backup bij ziekte of bij het elkaar laten wennen. Die heeft jarenlang prima dienst gedaan, maar is denk ik niet wat jij zoekt? I



En zindelijk maken moet nog wel lukken. Is mij ook vrij gemakkelijk gelukt. Kijk waar ze hun behoefte het meeste doen en plaats op die plek een 'wc'. Ik gebruik er twee kunststof dienbladen voor, die ik op de twee plekken die ze het meest gebruikten heb gezet. Werkt prima, ze doen hun behoefte daar en de rest van het hok en de buitenren blijft gewoon schoon.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 7 mei 2018 @ 19:10:48 #200
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_178996234
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 12:53 schreef Candaasje het volgende:
Oef, duimen draaien voor Aaf, Douche-eendje!
Dexamethason en Vitamione D injecties (naast de Panacur) al besproken met je dierenarts? :)
Nee nog niet. :)
  dinsdag 15 mei 2018 @ 15:57:41 #201
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_179177629
Hoe gaat het nu met Aaf, douche-eendje?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 19 mei 2018 @ 20:00:55 #202
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_179271855
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 15:57 schreef livelink het volgende:
Hoe gaat het nu met Aaf, douche-eendje?
Wisselend. Ze heeft 3 dagen na de start met panacur de grootste klap van de e.cuniculi gekregen, een achterhandverlamming. Nu gaat ze kleine stapjes vooruit, soms een stap achteruit. In overleg met de dierenarts gaan we iig nog 2 weken verder met behandeling, als er dan geen duidelijke verbetering is dan laten we haar inslapen.
Ze kan haar achterpoten weinig en slecht gebruiken, waardoor we haar dagelijks moeten wassen. Ze is amper mobiel ook hierdoor, dus als dit niet opknapt is het ook niet meer Aafwaardig.
pi_179272355
Wat sneu. Hopelijk knapt ze op.
  zaterdag 19 mei 2018 @ 20:45:56 #204
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_179272980
quote:
17s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 20:00 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Wisselend. Ze heeft 3 dagen na de start met panacur de grootste klap van de e.cuniculi gekregen, een achterhandverlamming. Nu gaat ze kleine stapjes vooruit, soms een stap achteruit. In overleg met de dierenarts gaan we iig nog 2 weken verder met behandeling, als er dan geen duidelijke verbetering is dan laten we haar inslapen.
Ze kan haar achterpoten weinig en slecht gebruiken, waardoor we haar dagelijks moeten wassen. Ze is amper mobiel ook hierdoor, dus als dit niet opknapt is het ook niet meer Aafwaardig.
Ach, dat klinkt niet goed. Ik hoop dat ze toch nog opknapt. Sterkte.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 24 mei 2018 @ 08:13:41 #205
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_179350755
We hebben Aafje gisteren in laten slapen.

Ze was aan de beterende hand, begin alweer wat te kunnen huppen zonder om te vallen en verbaasde ons iedere dag weer. En toen deden haar achterpoten het weer niet, dus ik ging haar even uitgebreid controleren en wassen. Myasis.

Ondanks 2x per dag controle, dagelijks wassen en drogen van de kont en no-myasis spray heeft ze toch myasis gekregen. :'(
pi_179350883
Och wat verdrietig en ontzettend zuur! Heel veel sterkte!
  Moderator donderdag 24 mei 2018 @ 15:31:54 #207
155227 crew  Guppy
dus
pi_179357540
Godverdomme... heel veel sterkte ;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_179360955
Wat verdrietig. Je hebt er alles aan gedaan :*
pi_179361431
Oh wat ontzettend sneu! :'(
  donderdag 24 mei 2018 @ 19:41:43 #210
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_179363087
quote:
9s.gif Op donderdag 24 mei 2018 08:13 schreef douche-eendje het volgende:
We hebben Aafje gisteren in laten slapen.

Ze was aan de beterende hand, begin alweer wat te kunnen huppen zonder om te vallen en verbaasde ons iedere dag weer. En toen deden haar achterpoten het weer niet, dus ik ging haar even uitgebreid controleren en wassen. Myasis.

Ondanks 2x per dag controle, dagelijks wassen en drogen van de kont en no-myasis spray heeft ze toch myasis gekregen. :'(
Ach douche-eendje, wat ontzettend verdrietig. Ik ben ook altijd zo bang voor myasis. Ga ze morgen weer proberen te controleren. Mijn konijntjes krijgen zo langzamerhand een hekel aan mij :'(
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 08:22:19 #211
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_179371680
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 19:41 schreef livelink het volgende:

[..]

Ach douche-eendje, wat ontzettend verdrietig. Ik ben ook altijd zo bang voor myasis. Ga ze morgen weer proberen te controleren. Mijn konijntjes krijgen zo langzamerhand een hekel aan mij :'(
Bij Aafje kwam het ook door de e.cuniculi. Omdat ze nog niet fantastisch kon huppen, zat ze vaak onder de poep en urine, dus nog beter doelwit.
Voor jouw gemoedsrust, haal no-myasis spray. Je moet ze in deze periode 1x per maand sprayen voor bescherming.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 14:06:46 #212
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_179378772
Sterkte!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 25 mei 2018 @ 18:49:49 #213
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_179385300
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 08:22 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Bij Aafje kwam het ook door de e.cuniculi. Omdat ze nog niet fantastisch kon huppen, zat ze vaak onder de poep en urine, dus nog beter doelwit.
Voor jouw gemoedsrust, haal no-myasis spray. Je moet ze in deze periode 1x per maand sprayen voor bescherming.
Ga ik doen. Dank je wel.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † zondag 27 mei 2018 @ 01:52:22 #214
37843 lady-wrb
kortaf
pi_179415078
ik heb sinds gisteren twee konijnen te logeren. ibrahim (roepnaam ibo) en fatima.
het zijn de konijnen van mijn oudste zoon.
ibo is wel eens eerder geweest toen hij nog alleen was. hij is later gekoppeld aan fatima die uit een konijnenopvang komt.
ibo is een dikke sullige goedzak en fatima een pittige tante die ibo op zn flikker geeft als hij zich weer eens door mij heeft laten aaien.
ik wil wel foto's plaatsen maar ik weet niet zo goed hoe dat moet :@
pi_179433026
Hoe lang blijven ze, lady-wrb?

Hier waren het bijna onder water konijnen vandaag. Wát een weer. Ik vind het meestal sneu voor ze dat ze een hok met een verdieping hebben, maar nu was ik er blij mee. Ik denk dat het water 4 cm hoog op de stoep stond. Helaas was boven ook bijna alles nat. Dus de konijnen maakten net binkies door de tuin terwijl ik de bodemplaat van de verdieping droog stond te föhnen :').
  zondag 27 mei 2018 @ 21:15:14 #216
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_179433506
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 20:59 schreef Hupje het volgende:
Hoe lang blijven ze, lady-wrb?

Hier waren het bijna onder water konijnen vandaag. Wát een weer. Ik vind het meestal sneu voor ze dat ze een hok met een verdieping hebben, maar nu was ik er blij mee. Ik denk dat het water 4 cm hoog op de stoep stond. Helaas was boven ook bijna alles nat. Dus de konijnen maakten net binkies door de tuin terwijl ik de bodemplaat van de verdieping droog stond te föhnen :').
Hier heeft het gelukkig niet zo geregend, maar ik was laatst ook al een keer bezig om 's avonds alles te verschonen en droog te maken. Dat het boven niet droog bleef heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 27 mei 2018 @ 21:17:39 #217
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_179433591
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 01:52 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb sinds gisteren twee konijnen te logeren. ibrahim (roepnaam ibo) en fatima.
het zijn de konijnen van mijn oudste zoon.
ibo is wel eens eerder geweest toen hij nog alleen was. hij is later gekoppeld aan fatima die uit een konijnenopvang komt.
ibo is een dikke sullige goedzak en fatima een pittige tante die ibo op zn flikker geeft als hij zich weer eens door mij heeft laten aaien.
ik wil wel foto's plaatsen maar ik weet niet zo goed hoe dat moet :@
En wat leuk Lady-wrb. Zijn ze al wel een beetje gewend bij je? Eén van mijn konijntjes is een week van slag als hij zou moeten verkassen.

Foto's plaatsen gaat wel makkelijk. Je moet ze eerst zelf online zetten (ik gebruik mijnalbum.nl) en dan tussen img-tags zetten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator vrijdag 1 juni 2018 @ 12:25:03 #218
155227 crew  Guppy
dus
pi_179534739
Benjamin is met plakpoep teruggekomen uit de vakantieopvang -O- daar baal ik dan weer van, dat heeft ie nog nooit eerder gehad. Ook vond ie de autorit Heel Erg Eng en is ie daar nog een beetje van slag van. Arme dier, al komt ie nu wel weer een beetje bij.
Molly heeft nergens last van en is ook alweer meteen haar happy self en door de woonkamer aan het hupsen :D en dat een kwartiertje na de autorit!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_179540946
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 12:25 schreef Guppyfriend het volgende:
Benjamin is met plakpoep teruggekomen uit de vakantieopvang -O- daar baal ik dan weer van, dat heeft ie nog nooit eerder gehad. Ook vond ie de autorit Heel Erg Eng en is ie daar nog een beetje van slag van. Arme dier, al komt ie nu wel weer een beetje bij.
Molly heeft nergens last van en is ook alweer meteen haar happy self en door de woonkamer aan het hupsen :D en dat een kwartiertje na de autorit!
Ach arme Benjamin, misschien teveel fruit/pellets gegeten? Het ene konijn kan dat natuurlijk beter verdragen dan het andere.. veel hooi en water! Ik heb 2 nijnen zonder eetrem en de derde doet rustig een dag met der pellets.

Fijn dat Molly zich gewoon goed voelt! Zo’n verhuizing kan zo stressvol zijn voor de fragiele beestjes.
  Moderator vrijdag 1 juni 2018 @ 19:28:04 #220
155227 crew  Guppy
dus
pi_179544711
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 16:53 schreef 1410 het volgende:

[..]

Ach arme Benjamin, misschien teveel fruit/pellets gegeten? Het ene konijn kan dat natuurlijk beter verdragen dan het andere.. veel hooi en water! Ik heb 2 nijnen zonder eetrem en de derde doet rustig een dag met der pellets.

Fijn dat Molly zich gewoon goed voelt! Zo’n verhuizing kan zo stressvol zijn voor de fragiele beestjes.
Ja, ik denk dat ik de oorzaak wel weet, teveel brokjes. Hier krijgen ze echt veel minder. Hooi en water, en één keer per dag hooguit een bodempje Science Selective.

We hebben net alle vieze vacht maar gewoon weggeknipt, dan is het in ieder geval weer schoon. Dus nu heeft ie een beetje een kale bips :@ maar hopelijk is het snel weer over. Er is in ieder geval alweer hooi gegeten en water gedronken. Wat darmkeutels gezien, maar ook weer normale. Er wordt in ieder geval ook driftig gewassen. Hopelijk trekt alles snel weer bij.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_179545217
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 19:28 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ja, ik denk dat ik de oorzaak wel weet, teveel brokjes. Hier krijgen ze echt veel minder. Hooi en water, en één keer per dag hooguit een bodempje Science Selective.

We hebben net alle vieze vacht maar gewoon weggeknipt, dan is het in ieder geval weer schoon. Dus nu heeft ie een beetje een kale bips :@ maar hopelijk is het snel weer over. Er is in ieder geval alweer hooi gegeten en water gedronken. Wat darmkeutels gezien, maar ook weer normale. Er wordt in ieder geval ook driftig gewassen. Hopelijk trekt alles snel weer bij.
Ach gut! Soms zit het ook zo vast dat een klein laagje water niet werkt.. dan is wegknippen de beste optie. Wel een beetje suf van de opvang.. of was het gewoon een kennis/familie?

Als het echt een opvang was geweest hadden ze dit wel iets eerder moeten zien toch?
  vrijdag 1 juni 2018 @ 20:08:10 #222
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_179545763
Onze Antenkin heeft ook vaak poep in de vacht bij zijn billen, we denken dat hij te oud wordt om zichzelf goed schoon te maken. Dus moet hij regelmatig in bad...letterlijk dar hij met de achterpoten en billen in een afwasteiltje met warm water zit. En met zn voorpoten over je arm hangt.
Mischen moeilijk voor te stellen zonder foto, maar hij zit dan vrij relaxed te chillen...hij is er zelfs aan gewend dat hij daarna met de haardroger gefohned word.
En feitelijk is hij ons normaalste konijn...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  Moderator vrijdag 1 juni 2018 @ 20:16:05 #223
155227 crew  Guppy
dus
pi_179545956
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 19:47 schreef 1410 het volgende:

[..]

Ach gut! Soms zit het ook zo vast dat een klein laagje water niet werkt.. dan is wegknippen de beste optie. Wel een beetje suf van de opvang.. of was het gewoon een kennis/familie?

Als het echt een opvang was geweest hadden ze dit wel iets eerder moeten zien toch?
Ze had het wel gezien en 'm ook gewassen en zo. Dus ze heeft wel echt haar best gedaan. Maar goed, shit happens, in de letterlijke zin van het woord. Ik hoop dat hij snel weer zichzelf is, ik voel me gewoon schuldig over het feit dat we 'm naar de opvang hebben gedaan :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_179546715
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 20:16 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ze had het wel gezien en 'm ook gewassen en zo. Dus ze heeft wel echt haar best gedaan. Maar goed, shit happens, in de letterlijke zin van het woord. Ik hoop dat hij snel weer zichzelf is, ik voel me gewoon schuldig over het feit dat we 'm naar de opvang hebben gedaan :@
Dat snap ik volkomen! Ik heb gelukkig een vaste oppasser en ik heb haar volledige instructie gegeven wat wel of niet mag, ik hoop dat je zo iemand de volgende keer in kan zetten. Zo’n opvang heeft vaak ook wel veel nijnen om op te letten. Ik zou me ook schuldig voelen, maar je zou ook denken dat zo’n opvang kundig genoeg is en je kan ook niet weten dat je nijn stress krijgt. Volgende keer beter :) je hebt ze tenminste niet in het bos gezet :P
  vrijdag 1 juni 2018 @ 20:47:52 #225
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_179546900
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 20:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Onze Antenkin heeft ook vaak poep in de vacht bij zijn billen, we denken dat hij te oud wordt om zichzelf goed schoon te maken. Dus moet hij regelmatig in bad...letterlijk dar hij met de achterpoten en billen in een afwasteiltje met warm water zit. En met zn voorpoten over je arm hangt.
Mischen moeilijk voor te stellen zonder foto, maar hij zit dan vrij relaxed te chillen...hij is er zelfs aan gewend dat hij daarna met de haardroger gefohned word.
En feitelijk is hij ons normaalste konijn...
Sommige konijnen hebben dat gewoon hè. Ik kon Aafje op haar zij op mijn onderarm leggen en dan wassen. Soms viel ze zelfs in slaap _O-
  Moderator zaterdag 2 juni 2018 @ 10:38:10 #226
155227 crew  Guppy
dus
pi_179555665
Ik heb Ben net ook maar gewassen, want er zat weer wat verse plakpoep. Nu zit ie weer in z'n hok, schoon en droog. En boos.

Hoop dat ie zich snel weer beter voelt! ;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator zondag 3 juni 2018 @ 06:47:30 #227
155227 crew  Guppy
dus
pi_179573706
We hebben Ben gisteren nog even gewogen. Hij is 200 gram aangekomen in de opvang :') nu is dat geen dramatisch getal, maar hij woog vóór ie ging 1,1 kg. Dat wil wel dus.

Nu vanmorgen vooralsnog geen nieuwe plakpoep. Wel nieuwe (kleine) keuteltjes en de paar brokjes die ie gehad heeft zijn op. Maar voor de rest moet ie t met hooi doen, tot zijn grote ongenoegen. Maar goed, het is niet anders.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 3 juni 2018 @ 15:40:53 #228
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_179581534
Was het een officiële dagopvang, Guppy? Want ik vind het niet heel erg professioneel eigenlijk.
Wij gaan nooit op vakantie, dus ik heb nog nooit opvang voor de konijnen nodig gehad, gelukkig.

Mijn zonaanbidder heeft het heel erg naar zijn zin nu

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator vrijdag 8 juni 2018 @ 20:38:07 #229
155227 crew  Guppy
dus
pi_179680680
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 15:40 schreef livelink het volgende:
Was het een officiële dagopvang, Guppy? Want ik vind het niet heel erg professioneel eigenlijk.
Wij gaan nooit op vakantie, dus ik heb nog nooit opvang voor de konijnen nodig gehad, gelukkig.

Mijn zonaanbidder heeft het heel erg naar zijn zin nu

[ afbeelding ]
Ja, ik denk ook wel dat het een combinatie van factoren was. Molly gaat al járen naar die opvang en het gaat eigenlijk altijd vlekkeloos. Bennie vond het denk ik allemaal heel erg spannend, is sowieso al een moeilijke hooi-eter en de warmte zal ook niet meegeholpen hebben. Hij is gelukkig alweer helemaal bijgetrokken en heeft na de knipbeurs geen plakpoep meer gehad. Wel zit ie nog op brokjes-rantsoen, want er moet nog wel wat gram af. En moet ie t dus, tot zijn grote ongenoegen, doen met hooi. Fancy kruidenhooi in verschillende smaakjes, dat wel. Maar toch :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 8 juni 2018 @ 20:40:23 #230
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_179680744
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 20:38 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ja, ik denk ook wel dat het een combinatie van factoren was. Molly gaat al járen naar die opvang en het gaat eigenlijk altijd vlekkeloos. Bennie vond het denk ik allemaal heel erg spannend, is sowieso al een moeilijke hooi-eter en de warmte zal ook niet meegeholpen hebben. Hij is gelukkig alweer helemaal bijgetrokken en heeft na de knipbeurs geen plakpoep meer gehad. Wel zit ie nog op brokjes-rantsoen, want er moet nog wel wat gram af. En moet ie t dus, tot zijn grote ongenoegen, doen met hooi. Fancy kruidenhooi in verschillende smaakjes, dat wel. Maar toch :')
Kruidenhooi, daar vallen ze hier op aan. Ik geef het alleen niet zo vaak. Fijn dat Bennie het in ieder geval weer zo goed doet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator vrijdag 8 juni 2018 @ 20:51:48 #231
155227 crew  Guppy
dus
pi_179680998
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 20:40 schreef livelink het volgende:

[..]

Kruidenhooi, daar vallen ze hier op aan. Ik geef het alleen niet zo vaak. Fijn dat Bennie het in ieder geval weer zo goed doet.
We geven het Molly ook niet zo vaak, het gaat bij haar met zakken tegelijk naar binnen :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_179682181
Ik kan nooit voorspellen welk hooi er goed gegeten wordt, het is elke keer anders. Wat de ene keer heerlijk wordt gevonden, daar halen ze de andere keer hun neus voor op 8)7
  vrijdag 8 juni 2018 @ 21:57:34 #233
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_179682319
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 21:52 schreef Hupje het volgende:
Ik kan nooit voorspellen welk hooi er goed gegeten wordt, het is elke keer anders. Wat de ene keer heerlijk wordt gevonden, daar halen ze de andere keer hun neus voor op 8)7
Die van mij vinden vooral vers stro heerlijk. Als ik het hok heb verschoond gaan ze eerst eten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 22:06:43 #234
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_179682497
Ik heb de laatste jaren altijd deze,
https://www.welkoop.nl/wi(...)hay-hooi-4kg_1189481
Ruikt altijd goed en is mooi groen hooi.
pi_179687225
Die hebben we nu ook maar wordt maar mondjesmaat gegeten :N
Alpenweide hooi van Vitakraft heeft de meeste kans om gegeten te worden. Maar ook dat verschilt per pak.
  maandag 2 juli 2018 @ 21:23:51 #236
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_180196648
Zaterdag naar het asiel voor een date met Midas en een nieuwe dame. Ik hoop dat ze elkaar leuk gaan vinden want Midas is sipjes.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 06:49:15 #237
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_180204607
quote:
14s.gif Op maandag 2 juli 2018 21:23 schreef douche-eendje het volgende:
Zaterdag naar het asiel voor een date met Midas en een nieuwe dame. Ik hoop dat ze elkaar leuk gaan vinden want Midas is sipjes.
Arme Midas. Ik hoop ook dat het klikt en dat het koppelen een beetje makkelijk gaat :X
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 19:32:19 #238
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_180217267
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 06:49 schreef livelink het volgende:

[..]

Arme Midas. Ik hoop ook dat het klikt en dat het koppelen een beetje makkelijk gaat :X
Vorige keer ging het wat lastig, maar dat kwam vooral door Aafje. Zij zag amper wat en was doof en Midas overenthousiast, ze schrok zo vaak van hem. Nu een konijn dat voor zover ik weet wel gewoon ziet en hoort, Midas die zich erg alleen voelt dus het moet wel goed komen.


Deze dame mag het hopelijk worden!
  Moderator dinsdag 3 juli 2018 @ 20:16:24 #239
155227 crew  Guppy
dus
pi_180218413
Wat een mooitje!! O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 3 juli 2018 @ 21:40:41 #240
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_180221121
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 19:32 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Vorige keer ging het wat lastig, maar dat kwam vooral door Aafje. Zij zag amper wat en was doof en Midas overenthousiast, ze schrok zo vaak van hem. Nu een konijn dat voor zover ik weet wel gewoon ziet en hoort, Midas die zich erg alleen voelt dus het moet wel goed komen.

[ afbeelding ]
Deze dame mag het hopelijk worden!
O+ O+

Hopelijk klikt het met Midas.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 7 juli 2018 @ 23:33:42 #241
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_180322343
Hoe is het gegaan, douche-eendje?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 8 juli 2018 @ 13:01:07 #242
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_180330132
Ja, toen kwamen we in de opvang en hadden we niet echt zelf een klik met het konijn.... en wel met een ander :')


Ze hebben gisteren in de opvang kennis gemaakt, dat ging goed. Bij thuiskomst was Janneke zo gestresst dat ze Midas aan begon te vallen, dus we gaan nu pas weer verder koppelen als ze wat rustiger en vertrouwder met de omgeving is.
  Moderator zondag 8 juli 2018 @ 13:22:20 #243
155227 crew  Guppy
dus
pi_180330488
Janneke is ook cute!! O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 9 juli 2018 @ 19:02:23 #244
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_180360411
Hoe gaat het nu met Janneke? Is ze al wat minder gestressed?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 9 juli 2018 @ 19:43:16 #245
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_180361226
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 19:02 schreef livelink het volgende:
Hoe gaat het nu met Janneke? Is ze al wat minder gestressed?
Iedere keer als er IETS veranderd dan schiet ze gelijk in stressmodus. Vandaag heb ik ze van hokken gewisseld, zo blijven we even doorwisselen. Overmorgen gaan ze in onze uitbouw maar eens samen kijken of ze elkaar leuk vinden.
  Moderator maandag 9 juli 2018 @ 20:16:09 #246
155227 crew  Guppy
dus
pi_180361876
quote:
17s.gif Op maandag 9 juli 2018 19:43 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Iedere keer als er IETS veranderd dan schiet ze gelijk in stressmodus. Vandaag heb ik ze van hokken gewisseld, zo blijven we even doorwisselen. Overmorgen gaan ze in onze uitbouw maar eens samen kijken of ze elkaar leuk vinden.
Klinkt als Bennie. Die vindt het hier ook nog steeds Heel Erg Spannend :') pannenkoek
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_180417297
Hoiii, vanaf gister kan ik hier ook spammen met lieve foto's, gister is Oortjes bij ons komen wonen, een forse Engelse hangoor. Hij zit niet in een kooi, hij durft de bak zelf niet uit, volgende week gaat hij even weg vanwege castratie en daarna wil ik proberen hem zindelijk te maken zodat hij gewoon vrij door het huis kan lopen.

pi_180417495
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 08:28 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Hoiii, vanaf gister kan ik hier ook spammen met lieve foto's, gister is Oortjes bij ons komen wonen, een forse Engelse hangoor. Hij zit niet in een kooi, hij durft de bak zelf niet uit, volgende week gaat hij even weg vanwege castratie en daarna wil ik proberen hem zindelijk te maken zodat hij gewoon vrij door het huis kan lopen.

[ afbeelding ]
Mooi beestje! Maar ligt het aan mij, of ziet hij er oud uit? :@ Hij doet me denken aan een oud, wijs opa-konijn.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_180417549
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 08:55 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Mooi beestje! Maar ligt het aan mij, of ziet hij er oud uit? :@ Hij doet me denken aan een oud, wijs opa-konijn.
Hij is 10 maand, maar zat tot 3 dagen geleden bij een voedster in, die heeft ook aardig aan zijn vacht lopen plukken
pi_180422114
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 08:59 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Hij is 10 maand, maar zat tot 3 dagen geleden bij een voedster in, die heeft ook aardig aan zijn vacht lopen plukken
Ik vind hem lief O+
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_180422185
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 13:04 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ik vind hem lief O+
Is hij ook, moet even kijken naar wat speelgoed voor hem, hij mag graag dingen doen, zoals zijn bak herinrichten
pi_180422202
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 13:07 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Is hij ook, moet even kijken naar wat speelgoed voor hem, hij mag graag dingen doen, zoals zijn bak herinrichten [ afbeelding ]
:D _O-

Nu moet mijn tuin nog sneller klaar :@
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_180422268
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 13:08 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

:D _O-

Nu moet mijn tuin nog sneller klaar :@
Hij gooit graag alles eruit, dan kijkt hij je aan pakt een strootje, hop over de rand en dan weer kijken wat jij daar van vind. Misschien dat hij een bal of wat wilgentakken wel leuk vind
pi_180422314
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 13:11 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Hij gooit graag alles eruit, dan kijkt hij je aan pakt een strootje, hop over de rand en dan weer kijken wat jij daar van vind. Misschien dat hij een bal of wat wilgentakken wel leuk vind
Wellicht een konijnenspeeltje idd een optie?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator donderdag 12 juli 2018 @ 13:15:04 #255
155227 crew  Guppy
dus
pi_180422340
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 13:11 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Hij gooit graag alles eruit, dan kijkt hij je aan pakt een strootje, hop over de rand en dan weer kijken wat jij daar van vind. Misschien dat hij een bal of wat wilgentakken wel leuk vind
Je hebt ook ballen van wilgentakken!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_180422666
Ja zal eens gaan zoeken voor hem, heb hem net een tak van een fruitboom gegeven, daar staat hij nu mee in het rond te slaan
pi_180422755
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 13:33 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Ja zal eens gaan zoeken voor hem, heb hem net een tak van een fruitboom gegeven, daar staat hij nu mee in het rond te slaan
Film het eens :D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_180423157
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 13:38 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Film het eens :D
Als ik wil filmen dan kijkt hij mij aan van, wat wil jij nou?
pi_180423180
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:00 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Als ik wil filmen dan kijkt hij mij aan van, wat wil jij nou?
Stopt ook meteen met alles doen ja :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_180423219
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:01 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Stopt ook meteen met alles doen ja :P
Dat doen ze altijd :'(
pi_180425516
Heeft hij geen last van z'n oren FLL? Een bekende van mij met een opvang had ook een Engelse hangoor zitten, en ze hebben uiteindelijk een gedeelte van zijn oren moeten amputeren omdat hij er telkens op stond (en ze dus zo ernstig verwondde) en hij loopt nu ook veel beter met zijn kop omhoog. Het gewicht van die oren was ook nadelig.

Verder wel een lieverd om te zien hoor. Krijgt hij nog een leuke vriendin? :)
pi_180443431
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 16:05 schreef Candaasje het volgende:
Heeft hij geen last van z'n oren FLL? Een bekende van mij met een opvang had ook een Engelse hangoor zitten, en ze hebben uiteindelijk een gedeelte van zijn oren moeten amputeren omdat hij er telkens op stond (en ze dus zo ernstig verwondde) en hij loopt nu ook veel beter met zijn kop omhoog. Het gewicht van die oren was ook nadelig.

Verder wel een lieverd om te zien hoor. Krijgt hij nog een leuke vriendin? :)
Nee, maar moet de nagels wel goed in de gaten houden, die moet ik kort houden. Ja als hij zindelijk is en geholpen moet ik even een andere fokker in de gaten houden wanneer deze een nestje heeft, wil dan wel weer een van zelfde ras.
pi_180587015
Vandaag Oortjes laten castreren met een cavia Snoepie, nu kan ik rustig gaan rondkijken naar nog een voedster, zit wel te denken aan hetzelfde ras, maar gezien daar nooit zoveel van te koop zijn ook de optie open houden voor ander ras. Zit wel te denken aan een Franse Hangoor, een Rex of een Belgische haas. Heb nog alle tijd, sowieso wacht ik ermee tot na we op vakantie zijn geweest dan weet ik ook zeker dat Oortjes onvruchtbaar is. Kan mij dan even goed inlezen in deze rassen.
pi_180588158
Alle 3 leuke rassen. Rexen voor je ik zelf ontzettend gaaf (vooral de rex widder want hangoor O+). Rexen hebben wel wat meer risico op pododermatitis door hun beharing.
pi_180588402
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:22 schreef douche-eendje het volgende:
Alle 3 leuke rassen. Rexen voor je ik zelf ontzettend gaaf (vooral de rex widder want hangoor O+). Rexen hebben wel wat meer risico op pododermatitis door hun beharing.
Ja gewoon eerst even goed inlezen wat het beste is, ze lopen in elk geval los in huis, dus kunnen wel aardig bewegen
pi_180601280
Een Belgische haas lijkt me wat minder geschikt voor het binnenshuis houden, dat zijn toch wel aardig formaat konijnen met doorgaans veel energie.

Franse hangoor: ik zou dan voor een niet te grote gaan dan. (Vanwege problemen met de achterhand die nog wel eens ontstaan door het gewicht. )

Rexen zijn absoluut leuk, maar wel inderdaad grotere kans op pododermatitis. Dat vind ik dan wel weer een aardig nadeel. Maar bij de materiaalkeuze van de ondergrond kun je daar wel enigszins rekening mee houden natuurlijk :) .

Waarom moet het per se een ras zijn eigenlijk?
Sorry, ik voel me nu een beetje de partypooper/azijnzeiker, maar ik snap het gewoon echt nooit zo goed. Er zijn maar weinig echt diervriendelijke konijnenfokkers (en er vaak toch nog zaken die ik niet per se ideaal voor de konijnen vind), er zijn veel raskenmerken die enkel nadelig zijn voor de dieren zelf (Engelse hangoren vind ik eigenlijk ook een beetje zielig, met die veel te lange oren waar ze op kunnen trappen en waardoor hun houding ook niet per se goed is..) en opvangcentra barsten uit hun voegen. En voor het karakter maakt het doorgaans geen barst uit wat voor ras je neemt. Bij een hond snap ik de fok nog wel, maar bij een goede hondenfokker spelen gezondheid en karakter de grootste rol, gevolgd door het uiterlijk. Bij de konijnenfok is de gezondheid vaak ondergeschikt aan het uiterlijk. En dat vind ik zorgelijk.)

Het is geen persoonlijke aanval verder, maar ik wilde het toch even kwijt.
  Moderator vrijdag 20 juli 2018 @ 07:33:47 #267
155227 crew  Guppy
dus
pi_180601406
En wij hebben een raskonijn uit het asiel :) was niet eens de bedoeling, Molly is ook rasloos. Maar Bennie is getatoeëerd en alles. Maar we wilden graag een ouder heertje en daar was Ben :) Het énige voordeel aan het ras-zijn is dat we precies weten hoe oud hij is, van Molly hebben we geen idee.

Alleen dat ze echt een oude dame begint te worden. Zeker als we het vergelijken met Ben. Die is ruim 8 jaar, maar véél actiever dan Mol. Hij rent en springt door de kamer als een puber, terwijl Mol wel rondhupt, maar binkies begint ze echt niet meer aan. Die uitsloverij :{w
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_180601411
Oeh ik raad je toch even aan om je te verdiepen in de wereld van de raskonijnen en knaagdieren, kom regelmatig bij shows en zieke, overdreven dieren komen echt niet langs die keurmeester, daar zie je echt wel keurige gezonde dieren, ook let een fokker wel degelijke op gedrag, agressieve dieren worden direct buitengesloten omdat die niet handzaam zijn bij shows en 'rotjongen' geven zoals een fokker van Vlaamse reuzen eens zei.

Ruimte is geen probleem, ze lopen door de kamer, keuken en kunnen via de keuken zo de serre in lopen en bij mooi weer zo de tuin in, Oortjes gaat hier ook gewoon keurig op de bak.
  Moderator vrijdag 20 juli 2018 @ 07:38:39 #269
155227 crew  Guppy
dus
pi_180601437
Ik koop geen raskonijnen bij een fokker omdat ik altijd bang ben dat het bij de keuringen allemaal rozengeur en maneschijn is, maar wat gebeurt er achter de schermen? Dat krijg je eigenlijk nooit te zien. Want wat gebeurt er met de "buitengesloten" dieren? Die slijten hun leven vast niet in een konijnenweitje vol gras en bloemetjes.

Natuurlijk is het een druppel op de gloeiende plaat, maar ik haal mijn konijnen dan liever bij de opvang... En er zit zoveel in de opvang! Met een beetje zoeken vind je daar óók raskonijnen, als je dat wilt :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 20 juli 2018 @ 07:39:26 #270
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180601440
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 07:38 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik koop geen raskonijnen bij een fokker omdat ik altijd bang ben dat het bij de keuringen allemaal rozengeur en maneschijn is, maar wat gebeurt er achter de schermen? Dat krijg je eigenlijk nooit te zien. Want wat gebeurt er met de "buitengesloten" dieren? Die slijten hun leven vast niet in een konijnenweitje vol gras en bloemetjes.

Natuurlijk is het een druppel op de gloeiende plaat, maar ik haal mijn konijnen dan liever bij de opvang... En er zit zoveel in de opvang! Met een beetje zoeken vind je daar óók raskonijnen, als je dat wilt :)
O+ O+
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_180601494
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 07:38 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik koop geen raskonijnen bij een fokker omdat ik altijd bang ben dat het bij de keuringen allemaal rozengeur en maneschijn is, maar wat gebeurt er achter de schermen? Dat krijg je eigenlijk nooit te zien. Want wat gebeurt er met de "buitengesloten" dieren? Die slijten hun leven vast niet in een konijnenweitje vol gras en bloemetjes.

Natuurlijk is het een druppel op de gloeiende plaat, maar ik haal mijn konijnen dan liever bij de opvang... En er zit zoveel in de opvang! Met een beetje zoeken vind je daar óók raskonijnen, als je dat wilt :)
En om daar aan toe te voegen: uiteindelijk moet je konijn die je wil koppelen, ook gelukkig worden met het konijn dat je ‘koopt’. Mijn ervaring met de opvang is dat je wel mag aanwijzen welke je leuk vindt, maar dat ze wel kijken of ze bij elkaar passen d.m.v. koppelen. Als je zelf een random konijn haalt van de fokker, weet je dat niet zeker. Ik heb 3 konijnen en mijn laatste komt uit de dierenwinkel (kon niet eens staan in het kooitje). Had wel de deal gemaakt dat ik haar terug mocht brengen als het koppelen niet lukte. Dat zou ik alleen nooit over mijn hart verkrijgen, dan had ik liever een goed huisje voor haar gezocht. Anyways, ze ze vinden elkaar leuk, dus het werkt toevallig prima, maar je weet het niet van te voren.
pi_180601504
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 07:38 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik koop geen raskonijnen bij een fokker omdat ik altijd bang ben dat het bij de keuringen allemaal rozengeur en maneschijn is, maar wat gebeurt er achter de schermen? Dat krijg je eigenlijk nooit te zien. Want wat gebeurt er met de "buitengesloten" dieren? Die slijten hun leven vast niet in een konijnenweitje vol gras en bloemetjes.

Natuurlijk is het een druppel op de gloeiende plaat, maar ik haal mijn konijnen dan liever bij de opvang... En er zit zoveel in de opvang! Met een beetje zoeken vind je daar óók raskonijnen, als je dat wilt :)
Ik ben lid van een konijnen en knaagdieren rasvereniging en moet zeggen, we krijgen maandbladeren en bij sommige fokkers fokt de man konijnen en de vrouw cavia's dus die kom ik dan wel weer tegen als ik weer dieren inlever voor de show.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 08:04:42 #273
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180601633
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 07:45 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Ik ben lid van een konijnen en knaagdieren rasvereniging en moet zeggen, we krijgen maandbladeren en bij sommige fokkers fokt de man konijnen en de vrouw cavia's dus die kom ik dan wel weer tegen als ik weer dieren inlever voor de show.
Iemand die het wel een goed idee vindt dieren te fokken voor geld, terwijl de opvang bomvol zit, is in mijn ogen geen dierenliefhebber.
Ik geloof dan ook niet dat zo iemand het heel nauw neemt met dierenwelzijn, want er zijn andere belangen in het spel. Het is een nare schimmige wereld, heel die dierenfokkerij.

Uberhaupt het idee dat je een dier louter kiest op uiterlijk, met inderdaad vaak zat nadelen voor het dier zelf; Ik kan daar gewoon niet bij. Het is geen speelgoed of accessoire.

Ik wil best graag een keer een kitten. Er is niets schattigers wat mij betreft. Maar dikke pech voor mij. Ik haal mijn katten volwassen en wel uit een asiel. Omdat ik van katten hou en het jammerdebammer voor mij is dat ik zo graag een schattig klein katje wil, want dat gaat waarschijnlijk nooit gebeuren. Dus als ik een hangoorkonijn met stamboom zou ambiëren, is dat ook pech hebben. Want het is niet zo relevant wat ik allemaal mooi vind en hebben wil. Het gaat om levende wezens.

Enfin, even een stokpaardje (zonder stamboom :+ ) van stal.
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator vrijdag 20 juli 2018 @ 08:10:30 #274
155227 crew  Guppy
dus
pi_180601676
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 07:45 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Ik ben lid van een konijnen en knaagdieren rasvereniging en moet zeggen, we krijgen maandbladeren en bij sommige fokkers fokt de man konijnen en de vrouw cavia's dus die kom ik dan wel weer tegen als ik weer dieren inlever voor de show.
Ik geloof ook wel dat er 'gave appels tussen de rotte zitten' hoor :) het is ook geen persoonlijke aanval naar jou. Gelukkig heeft iedereen zijn eigen keuze daarin. Maar het is wellicht wel een optie om te overwegen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 20 juli 2018 @ 08:11:06 #275
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_180601682
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 08:04 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Iemand die het wel een goed idee vindt dieren te fokken voor geld, terwijl de opvang bomvol zit, is in mijn ogen geen dierenliefhebber.
Ik geloof dan ook niet dat zo iemand het heel nauw neemt met dierenwelzijn, want er zijn andere belangen in het spel. Het is een nare schimmige wereld, heel die dierenfokkerij.

Uberhaupt het idee dat je een dier louter kiest op uiterlijk, met inderdaad vaak zat nadelen voor het dier zelf; Ik kan daar gewoon niet bij. Het is geen speelgoed of accessoire.

Ik wil best graag een keer een kitten. Er is niets schattigers wat mij betreft. Maar dikke pech voor mij. Ik haal mijn katten volwassen en wel uit een asiel. Omdat ik van katten hou en het jammerdebammer voor mij is dat ik zo graag een schattig klein katje wil, want dat gaat waarschijnlijk nooit gebeuren. Dus als ik een hangoorkonijn met stamboom zou ambiëren, is dat ook pech hebben. Want het is niet zo relevant wat ik allemaal mooi vind en hebben wil. Het gaat om levende wezens.

Enfin, even een stokpaardje (zonder stamboom :+ ) van stal.
Kittens genoeg in het asiel momenteel. Mijn konijnen komen ook altijd uit het asiel, maar juist daar is ook als vrijwilliger toen mijn liefde voor bepaalde rassen ontstaan. Want ook daar krijg je regelmatig een raskonijn binnen. Vooral Vlaamse reuzen. :')
  Moderator vrijdag 20 juli 2018 @ 08:12:01 #276
155227 crew  Guppy
dus
pi_180601687
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 08:04 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik wil best graag een keer een kitten. Er is niets schattigers wat mij betreft. Maar dikke pech voor mij. Ik haal mijn katten volwassen en wel uit een asiel. Omdat ik van katten hou en het jammerdebammer voor mij is dat ik zo graag een schattig klein katje wil, want dat gaat waarschijnlijk nooit gebeuren. Dus als ik een hangoorkonijn met stamboom zou ambiëren, is dat ook pech hebben. Want het is niet zo relevant wat ik allemaal mooi vind en hebben wil. Het gaat om levende wezens.
Oh, net zoiets als het krijgen van nestjes!! Zou ik ook zooo leuk vinden O+ maar dat is niet te verantwoorden. En ik zou ze ook nooit weg kunnen doen, dat kan ik echt niet over m'n hart verkrijgen. Ik zou eindigen als konijnenvrouwtje :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_180601716
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 08:04 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Iemand die het wel een goed idee vindt dieren te fokken voor geld, terwijl de opvang bomvol zit, is in mijn ogen geen dierenliefhebber.
Ik geloof dan ook niet dat zo iemand het heel nauw neemt met dierenwelzijn, want er zijn andere belangen in het spel. Het is een nare schimmige wereld, heel die dierenfokkerij.

Uberhaupt het idee dat je een dier louter kiest op uiterlijk, met inderdaad vaak zat nadelen voor het dier zelf; Ik kan daar gewoon niet bij. Het is geen speelgoed of accessoire.

Ik wil best graag een keer een kitten. Er is niets schattigers wat mij betreft. Maar dikke pech voor mij. Ik haal mijn katten volwassen en wel uit een asiel. Omdat ik van katten hou en het jammerdebammer voor mij is dat ik zo graag een schattig klein katje wil, want dat gaat waarschijnlijk nooit gebeuren. Dus als ik een hangoorkonijn met stamboom zou ambiëren, is dat ook pech hebben. Want het is niet zo relevant wat ik allemaal mooi vind en hebben wil. Het gaat om levende wezens.

Enfin, even een stokpaardje (zonder stamboom :+ ) van stal.
Het is wel een misvatting dat er zoveel verdiend zou worden aan het fokken van dieren, dat valt nog smerig tegen, ik fok zelf cavia's en de kosten deze maand zijn een kleine 100 euro, de verdiensten van verkoop dieren 40 euro, oh ja en dan heb ik gister ook nog een oude fokbeer laten castreren, dat koste ook 23 euro zodat hij de rest van zijn leven bij een groepje zeugjes kan lopen.

De meeste cavia fokkers die ik ken verdienen er echt helemaal niets op, het is meer hobby dan dat je straks in een dikke auto kan rijden.

Maar goed ik zoek geen showdier, dus zou bij zo'n fokker om een 'minder' dier vragen, immers ik hoef niet te showen en te fokken, zij zal ook geen tattoo hoeven.

Moet wel zeggen, er zit wel een heel groot verschil in hoe fokkers de dieren verkopen, ik kan altijd wel zeggen dat mijn advertentie's nooit leuk en aardig overkomen, eigenlijk staan ze vol nadelen van het dier en dat men heel goed moet nadenken over toch wel 8 jaar verantwoording. Daar zit wel een verschil in, ik ben ook wel bij fokkers geweest die dan van alles aanboden en heb ook afschuwelijke dingen gezien dat ik wel eens dacht, sjeezzzzz en dan maak ik mij druk als ik een dag later het hok verschoon. Heb het daar ook wel eens met bestuur van de vereniging over gehad waarom ze niet gewoon eens thuis controle deden, zoals bij honden, ik weet dat zodra jij honden gaat fokken met stamboom en rasvereniging daar best wel wat eisen aan zitten.
pi_180601729
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 08:12 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Oh, net zoiets als het krijgen van nestjes!! Zou ik ook zooo leuk vinden O+ maar dat is niet te verantwoorden. En ik zou ze ook nooit weg kunnen doen, dat kan ik echt niet over m'n hart verkrijgen. Ik zou eindigen als konijnenvrouwtje :')
Ja en dat is waarom ik een hok vol oudere peruvians heb, daar ben ik mee gestopt, maar kan geen dier na 2 nesten wegdoen, dus blijven ze gewoon gezellig lopen totdat ze van ouderdom doodgaan.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 08:47:12 #279
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180601960
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 08:16 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Het is wel een misvatting dat er zoveel verdiend zou worden aan het fokken van dieren, dat valt nog smerig tegen, ik fok zelf cavia's en de kosten deze maand zijn een kleine 100 euro, de verdiensten van verkoop dieren 40 euro, oh ja en dan heb ik gister ook nog een oude fokbeer laten castreren, dat koste ook 23 euro zodat hij de rest van zijn leven bij een groepje zeugjes kan lopen.

De meeste cavia fokkers die ik ken verdienen er echt helemaal niets op, het is meer hobby dan dat je straks in een dikke auto kan rijden.

Maar goed ik zoek geen showdier, dus zou bij zo'n fokker om een 'minder' dier vragen, immers ik hoef niet te showen en te fokken, zij zal ook geen tattoo hoeven.

Moet wel zeggen, er zit wel een heel groot verschil in hoe fokkers de dieren verkopen, ik kan altijd wel zeggen dat mijn advertentie's nooit leuk en aardig overkomen, eigenlijk staan ze vol nadelen van het dier en dat men heel goed moet nadenken over toch wel 8 jaar verantwoording. Daar zit wel een verschil in, ik ben ook wel bij fokkers geweest die dan van alles aanboden en heb ook afschuwelijke dingen gezien dat ik wel eens dacht, sjeezzzzz en dan maak ik mij druk als ik een dag later het hok verschoon. Heb het daar ook wel eens met bestuur van de vereniging over gehad waarom ze niet gewoon eens thuis controle deden, zoals bij honden, ik weet dat zodra jij honden gaat fokken met stamboom en rasvereniging daar best wel wat eisen aan zitten.
Jij mist echt totaal mijn punt.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_180601980
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 08:47 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Jij mist echt totaal mijn punt.
Nou vat het eens samen
  vrijdag 20 juli 2018 @ 12:15:01 #281
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180605454
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 08:49 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Nou vat het eens samen
Het gaat er niet om of je er rijk van wordt, van die cavia's. Poehpoeh, nou, het valt nog niet mee, zo te lezen.

Het gaat erom dat het in mijn ogen onzinnig is nieuw leven op de wereld te planten voor je eigen plezier. En omdat je esthetiek in dieren kennelijk belangrijk vindt. Voor elk nieuw dier, blijft er een bestaand dier in de opvang achter. Ik vind dat een nare gedachte en absoluut niet te verantwoorden. Naar mijn mening is het puur egoïsme en heeft het geen zier met dierenliefde te maken. Dat is een vals etiketje dat mensen daarop plakken.
Ik denk zelfs dat een dierenliefhebber liefst zou zien dat we de voorraad gekooide huisdieren een beetje opmaken en dan zoetjesaan maar eens ophouden met die gekkigheid. Ik vind zeker konijnen geen huisdierenmateriaal. Ik denk dat als er 100 gelukkige huisdierenkonijnen in Nederland leven, je het dan wel gehad hebt.Geen enkel dier hoort achter tralies.

Wat mij betreft houden we dus op met alles wat gekooid moet leven. Tot die tijd blijf ik dol op konijnen en zal ik er alles aan doen om de bestaande exemplaren recht te doen. Maar ik realiseer me wel dat ik geen 'recht' heb op ze, laat staan dat ik ze naar eigen smaak opkoop bij een fokker.
Al vang je daarnaast 100 konijnen op die lekker bij jou oud mogen worden (wel fijn voor ze uiteraard), dan nog snap ik niet dat je anderzijds aan broodfok meewerkt. Ik zou dat zelf onmogelijk kunnen rijmen. :)

Ik vind het eigenlijk ook best gek dat er sympathie zou moeten zijn (je brengt het althans alsof je grootmoedig over je hart strijkt) voor het feit dat je je konijnen behoudt, in een hok, nadat ze nestjes aan jou hebben geleverd. En dat je ze niet 'wegdoet'. What the fuck is dat laatste dan? En waarom is dat een optie?

[ Bericht 2% gewijzigd door Duderinnetje op 20-07-2018 12:39:30 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 20 juli 2018 @ 12:26:20 #282
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180605674
quote:
12s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 08:11 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Kittens genoeg in het asiel momenteel.
Ja maar ik neem de oude chagrijnen altijd mee. }:|
Er is nooit eens een schattig kitten chagrijnig. }:|
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_180605920
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 12:15 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of je er rijk van wordt, van die cavia's. Poehpoeh, nou, het valt nog niet mee, zo te lezen.

Het gaat erom dat het in mijn ogen onzinnig is nieuw leven op de wereld te planten voor je eigen plezier. En omdat je esthetiek in dieren kennelijk belangrijk vindt. Voor elk nieuw dier, blijft er een bestaand dier in de opvang achter. Ik vind dat een nare gedachte en absoluut niet te verantwoorden. Naar mijn mening is het puur egoïsme en heeft het geen zier met dierenliefde te maken. Dat is een vals etiketje dat mensen daarop plakken.
Ik denk zelfs dat een dierenliefhebber liefst zou zien dat we de voorraad gekooide huisdieren een beetje opmaken en dan zoetjesaan maar eens ophouden met die gekkigheid. Ik vind zeker konijnen geen huisdierenmateriaal. Ik denk dat als er 100 gelukkige huisdierenkonijnen in Nederland leven, je het dan wel gehad hebt.Geen enkel dier hoort achter tralies.

Wat mij betreft houden we dus op met alles wat gekooid moet leven. Tot die tijd blijf ik dol op konijnen en zal ik er alles aan doen om de bestaande exemplaren recht te doen. Maar ik realiseer me wel dat ik geen 'recht' heb op ze, laat staan dat ik ze naar eigen smaak opkoop bij een fokker.
Al vang je daarnaast 100 konijnen op die lekker bij jou oud mogen worden (wel fijn voor ze uiteraard), dan nog snap ik niet dat je anderzijds aan broodfok meewerkt. Ik zou dat zelf onmogelijk kunnen rijmen. :)

Ik vind het eigenlijk ook best gek dat er sympathie zou moeten zijn (je brengt het althans alsof je grootmoedig over je hart strijkt) voor het feit dat je je konijnen behoudt, in een hok, nadat ze nestjes aan jou hebben geleverd. En dat je ze niet 'wegdoet'. What the fuck is dat laatste dan? En waarom is dat een optie?
Volgens mij gooi je nu alles door elkaar, ik fok helemaal geen konijnen, er loopt gewoon 1 door mijn huis waarvoor ik ga kijken naar een maatje. Die heeft vanaf dat hij door de voordeur kwam alleen gister in een hok gezeten vanwege zijn castratie, voor de rest loopt hij gewoon los
  vrijdag 20 juli 2018 @ 12:44:35 #284
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180605966
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 12:42 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Volgens mij gooi je nu alles door elkaar, ik fok helemaal geen konijnen, er loopt gewoon 1 door mijn huis waarvoor ik ga kijken naar een maatje.
Cavia's toch? En het viel nog 'smerig' tegen wat je daaraan verdiende? Daar ageerde ik o.a. tegen.
Het maakt voor mijn betoog niet uit, denk ik. En je verdedigde konijnenfokkers, dus ik denk dat ik op jou mocht reageren.
Niks mis met zinnige discussie, me dunkt.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_180606031
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 12:44 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Cavia's toch? En het viel nog 'smerig' tegen wat je daaraan verdiende? Daar ageerde ik o.a. tegen.
Het maakt voor mijn betoog niet uit, denk ik. En je verdedigde konijnenfokkers, dus ik denk dat ik op jou mocht reageren.
Niks mis met zinnige discussie, me dunkt.
Ja mensen denken altijd dat fokkers er vrachten op verdienen, dat is echt niet zo, daar heb je een geheel verkeerd beeld bij. Ja en ik verdedig ook sommige fokkers, ik heb hele nette fokkers gezien maar ook hele slechten, ja dat durf ik ook wel te zeggen.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 12:54:26 #286
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180606118
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 12:48 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Ja mensen denken altijd dat fokkers er vrachten op verdienen, dat is echt niet zo, daar heb je een geheel verkeerd beeld bij. Ja en ik verdedig ook sommige fokkers, ik heb hele nette fokkers gezien maar ook hele slechten, ja dat durf ik ook wel te zeggen.
Het gaat om het fokken zélf.

Allemachtig zeg. Hou toch eens op over de verdiensten.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_180606180
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 12:54 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Het gaat om het fokken zélf.

Allemachtig zeg. Hou toch eens op over de verdiensten.
Jij roept de hele tijd broodfok hier broodfok daar, broodfok gaat alleen maar om verdiensten. Dat is geen hobby, dat maakt ook dat de goede fokkers die bij verenigingen zitten,, die shows afgaan die zuinig zijn op hun dieren zich constant moeten verdedigen. Dat die opvang vol zit dat komt door de mensen die vandaag bedenken dat ze een dier willen en dat moest dan gister al in huis zijn en zo goedkoop mogelijk, ze denken niet na over verzorging en dergelijke, ze denken niet na over de verantwoordelijkheid voor een dier, ze denken niet na over oppas als ze op vakantie gaan. Daardoor komen dieren in de opvang.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 17:08:32 #288
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180611276
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 12:59 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Jij roept de hele tijd broodfok hier broodfok daar, broodfok gaat alleen maar om verdiensten. Dat is geen hobby, dat maakt ook dat de goede fokkers die bij verenigingen zitten,, die shows afgaan die zuinig zijn op hun dieren zich constant moeten verdedigen. Dat die opvang vol zit dat komt door de mensen die vandaag bedenken dat ze een dier willen en dat moest dan gister al in huis zijn en zo goedkoop mogelijk, ze denken niet na over verzorging en dergelijke, ze denken niet na over de verantwoordelijkheid voor een dier, ze denken niet na over oppas als ze op vakantie gaan. Daardoor komen dieren in de opvang.
Dan noem ik het geen broodfok. Hobbyfok. Net zo wanstaltig.
Feit blijft dat als je van konijnen houdt, je die beesten opvangt die die gekken in een opvang hebben gedumpt. Omdat je van konijnen houdt. En omdat dat laatste dus je behoefte aan je modelkonijntje overstijgt. Of zou moeten overstijgen. Maar dat essentiële punt komt al maar niet aan. En dus kan ik er niet eens met je over van mening verschillen of erover discussiëren. Want dit hele punt laat je links liggen.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_180611593
Ik onderschrijf Dude's mening volledig. Ik vind konijnen fantastisch, maar ze komen hier vanuit de opvang en als dat ooit eens ophoudt te bestaan omdat niet meer jan-en-alleman een konijn kan aanschaffen omdat 'dochterliefje Annabel het zo graag wil!' (of dit nu via de dierenwinkel is of via een 'hobbyfokker') dan zal ik staan juichen.
Niet omdat ik het niet jammer zou vinden niet meer van konijntjes in en rond mijn huis te kunnen genieten, maar omdat er zoveel leed bij die hele handel (en het houden van....) komt kijken.

Dierenwinkels en groothandels spannen natuurlijk de kroon, maar ook fokkers vind ik het ontbreken aan diervriendelijkheid. Het betekent namelijk o.a. dat de ongeholpen dekheren niet 'echt' konijn kunnen zijn; ze kunnen immers enkel bij de dames zitten om te paren en moeten dan weer alleen verder. Goed, totdat ze te oud zijn voor de fok, dan mogen ze eindelijk eens leven zoals het voortbestemd was. Dat is dus jarenlang geen konijnwaardig leven imho. En shows...daar lopen pas echt de rillingen bij over mijn rug. Het zijn dieren, geen levende etalagepoppen. :r

Laat een konijn toch lekker konijn zijn, in een koppel (of liever nog een groep), en met een gezonde bouw en niet per se een kek kleurtje. Het is dankzij 'hobbyfokkers' dat we met de ellende van Teddy's zitten (of eigenlijk; de Teddy's zitten er vooral mee...), dat Engelse Hangoren dus überhaupt zijn toegestaan en worden gekocht, dat Vlaamse reuzen zo ver doorgefokt worden dat ze enorme problemen aan de achterhand krijgen (maar dan heb je wel een echte "Duitse Reus! En hij is ook nog eens op TV geweest!") en dat dwergkonijnen - hoe leuk ze ook zijn - massaal kampen met gebitsproblemen omdat het gewoon niet meer in die bekkies past.

Kappen met die ongein. Nergens voor nodig, zeker niet zolang de opvangen uit hun voegen barsten. Toevallig kom ik er net vandaan; 70 leukerds in alle soorten en maten die wachten op een nieuw thuis. 50% daarvan is gedumpt...

Het idee dat een dier 'een bezit' is en er voor ons plezier is moeten we echt eens vanaf.
pi_180612952
Ieder zijn kijk, dat mag.
  zaterdag 21 juli 2018 @ 22:06:29 #291
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_180639062
Oortjes is een schatje!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_180647036
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 22:06 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Oortjes is een schatje!
Ja echt wel, hij doet het super, had rekening gehouden met een maand of 2 a 3 zindelijk maken, maar hij gaat keurig op de bak.
Ben erg trots op hem
  zondag 22 juli 2018 @ 11:25:35 #293
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_180648784
We hebben Janneke gisteren terug moeten brengen naar het asiel, de koppeling werkte niet. Ze vonden elkaar echt niet leuk -O- Over 2 weken mogen we een andere dame ophalen, we moeten even afwachten of ze tijdens haar zwerftijd op straat geen mannetje heeft ontmoet.
  zondag 22 juli 2018 @ 11:45:13 #294
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_180649116
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 11:25 schreef douche-eendje het volgende:
We hebben Janneke gisteren terug moeten brengen naar het asiel, de koppeling werkte niet. Ze vonden elkaar echt niet leuk -O- Over 2 weken mogen we een andere dame ophalen, we moeten even afwachten of ze tijdens haar zwerftijd op straat geen mannetje heeft ontmoet.
Ach, dat is jammer douche-eendje. Maar als het niet gaat, gaat het niet. Hopelijk gaat het met de volgende dame wat beter.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator zondag 22 juli 2018 @ 13:09:34 #295
155227 crew  Guppy
dus
pi_180650438
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 11:25 schreef douche-eendje het volgende:
We hebben Janneke gisteren terug moeten brengen naar het asiel, de koppeling werkte niet. Ze vonden elkaar echt niet leuk -O- Over 2 weken mogen we een andere dame ophalen, we moeten even afwachten of ze tijdens haar zwerftijd op straat geen mannetje heeft ontmoet.
Wat zonde ;(

Hier zit er kwa koppeling ook geen vooruitgang in, die hoop hebben we eigenlijk wel opgegeven. Vanmorgen waren Molly en Ben per ongeluk bij elkaar gekomen, gelijk oorlog -O- Gelukkig niet meer dan wat vacht-plukken, maar toch. Jammer hoor
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_180799725
Hoe doen jullie konijnen het met de warmte? Oortjes lig hier of achter de bar of in haar bak, de serre vind hij momenteel helemaal niets meer. Verharen kan hij trouwens ook heel goed, hij doet niet onder aan de berghonden die ik eerder had. Net hem wel blij kunnen maken met een fris tomaatje

  zaterdag 28 juli 2018 @ 21:45:10 #297
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_180800956
Midas zit gewoon lekker buiten in zijn hok met zowel een drinkfles als een bak water en hij ligt graag op de ice pod. S'avonds lekker rennen en verkoeling zoeken in het zand doet hij ook graag.
  zaterdag 28 juli 2018 @ 22:01:05 #298
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_180801359
Ik maakte me donderdag en vrijdag wel echt zorgen over de konijnen. Eentje lag echt zwaar te hijgen en was niet meer geïnteresseerd in sla of ander eten. Gelukkig begon het toen net te waaien en te regenen waardoor ze weer opleefde.

Vrijdag heb ik op een gegeven moment de sproeier voor de ren gezet. Dat vonden ze wel lekker. Ze lagen lekker onder het afdakje van de koelte van de sproeier te genieten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator zondag 29 juli 2018 @ 13:56:11 #299
155227 crew  Guppy
dus
pi_180811974
Ik maakte me donderdag en vrijdag ook wel echt zorgen.. Het ging ook serieus nergens meer over, 38 graden buiten en 32 graden binnen. Ze hebben het beiden we gered, de bejaarden. Gelukkig
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator zondag 29 juli 2018 @ 14:47:02 #300
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_180812928
Ik heb icepods gekocht en daar word dankbaar gebruik van gemaakt op warme dagen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 29 juli 2018 @ 21:15:18 #301
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_180821743
De icepods zijn overal uitverkocht :(
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')