abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 maart 2017 @ 15:37:57 #61
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169264814
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:35 schreef the-eye het volgende:

[..]

Je zadelt deze mensen met iets op waar we als maatschappij achter moeten staan.
Ik vind dus dat we daar als maatschappij helemaal geen standpunt in zouden moeten nemen. Waarom moet de overheid alles maar regelen? Als die mensen niet meer willen, maken die mensen daar een eind aan. Veel geluk ermee, maar daar zouden wij niet aan mee moeten werken of dat tegen moeten werken als je het mij vraagt.

Kunnen die lui prima zelf. Euthanasie is een ander verhaal, die mensen kunnen dat níét meer zelf
Laffe huichelaar
pi_169264827
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 14:31 schreef opperkleurder het volgende:
TS begrijpt niet dat dood een onomkeerbare en zeer ingrijpende beslissing is.

Volgens mij moeten we als maatschappij en overheid iets doen aan de oorzaak dat deze mensen een doodswens hebben.
CDA liefhebber gespot
  vrijdag 3 maart 2017 @ 15:39:14 #63
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_169264842
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:33 schreef the-eye het volgende:

[..]

Niet op de man spelen dat is nergens voor nodig.
Er moeten artsen beslissen of deze man in aanmerking komt en hem daarbij helpen. Dat is niet niks en daarom moet zoiets aan strenge regels en zeer doordacht gebeuren. Dat is als we als maatschappij de stap nemen dat mogelijk te gaan maken.
Ja, nu gooi je weer je eigen stelling onderuit. Nu vind je dat de maatschappij alsnog het voor de doodwensende moet oplossen. Dat het niet niks is, ben ik het mee eens, maar het blijft een persoonlijke keuze die je moet respecteren. Als je dood wil, moet dat gemakkelijk en pijnloos kunnen en de vrije markt mag wat mij betreft daarop inspelen met pillen etc. En niemand, maar dan ook niemand, mag je die keuze onnodig moeilijk maken.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 15:39:27 #64
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_169264846
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:36 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ja als alle hulpmiddelen uitgewerkt zijn helaas wel.
Heb zelf (slechts 1 week godzijdank) een hele heftige depressie ervaren.

Dat zou ik geen jaar kunnen opbrengen.
Als je een kind neemt weet je dat, dat jezelf wegcijferen betekent. I.i.g. voor een groot deel en i.i.g. voor een bepaalde tijd. Ook al vind je het niet leuk je zorgt er maar voor dat, dat kind op eigen benen kan staan. Om mensen die de verantwoordelijk voor een kind hebben te helpen uit te stappen ben ik dus tegen terwijl voor de rest ik daar heel welwillend tegenover sta
pi_169264854
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:38 schreef hafcfan het volgende:

[..]

CDA liefhebber gespot
Ik zou het liever "mens gespot" noemen.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 15:40:32 #66
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_169264877
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:39 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ja, nu gooi je weer je eigen stelling onderuit. Nu vind je dat de maatschappij alsnog het voor de doodwensende moet oplossen. Dat het niet niks is, ben ik het mee eens, maar het blijft een persoonlijke keuze die je moet respecteren. Als je dood wil, moet dat gemakkelijk en pijnloos kunnen en de vrije markt mag wat mij betreft daarop inspelen met pillen etc. En niemand, maar dan ook niemand, mag je die keuze onnodig moeilijk maken.
Verdrinken is pijnloos en je valt er niet iemand anders mee lastig.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 15:40:53 #67
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_169264882
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:40 schreef the-eye het volgende:

[..]

Verdrinken is pijnloos en je valt er niet iemand anders mee lastig.
Pil van Drion bij de Kruidvat ook.
pi_169264885
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:39 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Nee, want je leeft je totaal niet in. Als die mensen het leven zo zat zijn moet je daarbij helpen waar het kan. Dat is beter dan mensen die voor de trein springen. Dan hebben anderen er last van
  vrijdag 3 maart 2017 @ 15:41:06 #69
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_169264888
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:39 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Hoe kun je pretenderen mens te zijn als je anderen wilt zien lijden, en daarmee ook nog eens derden die daar ongewild last van hebben?
And so is the past
  vrijdag 3 maart 2017 @ 15:42:17 #70
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_169264914
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:40 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Pil van Drion bij de Kruidvat ook.
Zoiets moet natuurlijk goed geregeld worden anders sterven er ineens heel veel mensen die een erfenis te verdelen hebben of gewoon een lastige buur zijn.
pi_169264916
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:41 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Nee, want je leeft je totaal niet in. Als die mensen het leven zo zat zijn moet je daarbij helpen waar het kan. Dat is beter dan mensen die voor de trein springen. Dan hebben anderen er last van
Jawel, ik sta volledig achter de post die je net plaatst. Ik zie alleen andere hulp. Ik wil dat niemand hoeft te lijden.
pi_169264920
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:39 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Vrije markt ?
Laat ik het zo zeggen, er mag echt wel een lange weg met drempels zitten tussen keuzen/ wens en de daadwerkelijke "beeindiging".

Het moet wat mij betreft net zo moeilijk zijn om een kind te adopteren, dan om eruit te stappen.

Desnoods 3 maanden opname in een Pieter Baan achtige constructie met observatie en verplichte behandeling..
Hell To The Liars
pi_169264931
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:41 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Hoe kun je pretenderen mens te zijn als je anderen wilt zien lijden, en daarmee ook nog eens derden die daar ongewild last van hebben?
Als je anderen als ongewilde last gaan zien heb je echt een verrotte kijk op de wereld.
pi_169264946
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:42 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Jawel, ik sta volledig achter de post die je net plaatst. Ik zie alleen andere hulp. Ik wil dat niemand hoeft te lijden.
Er zijn mensen die niet meer te helpen zijn, doordat ze mentaal al zo kapot zijn gemaakt
pi_169264959
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:39 schreef the-eye het volgende:

[..]

Als je een kind neemt weet je dat, dat jezelf wegcijferen betekent. I.i.g. voor een groot deel en i.i.g. voor een bepaalde tijd. Ook al vind je het niet leuk je zorgt er maar voor dat, dat kind op eigen benen kan staan. Om mensen die de verantwoordelijk voor een kind hebben te helpen uit te stappen ben ik dus tegen terwijl voor de rest ik daar heel welwillend tegenover sta
Als een moeder een kind niet levensgeluk kan leren, zal de kans dat er een beschadigd kind kan ontstaan behoorlijk aanwezig zijn.

Als moeder al chronisch niet van het leven kan genieten, hoe moet ze dat haar kind dan aanleren?
Hell To The Liars
pi_169264965
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:43 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Er zijn mensen die niet meer te helpen zijn, doordat ze mentaal al zo kapot zijn gemaakt
Misschien moeten we daar dan iets aan doen. Ik hou niet zo van de weg van de minste weerstand als oplossing van alle problemen.
pi_169264999
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:44 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Misschien moeten we daar dan iets aan doen. Ik hou niet zo van de weg van de minste weerstand als oplossing van alle problemen.
Dit ja, eerst goed je best doen om er wat van te maken.
lukt dit absoluut niet gaan we verder kijken, maar niet een meerkeuzevraag als in

a. 3 jaar therapie
b. medicatie
c. dood op 31 maart
Hell To The Liars
  vrijdag 3 maart 2017 @ 15:46:48 #78
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_169265000
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:42 schreef the-eye het volgende:

[..]

Zoiets moet natuurlijk goed geregeld worden anders sterven er ineens heel veel mensen die een erfenis te verdelen hebben of gewoon een lastige buur zijn.
Rattengif kan je er ook krijgen, dus dat punt gaat niet op. Alleen dat het wat pijnlijker zal zijn en een Pil van Drion niet.

quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:42 schreef Droopie het volgende:

[..]

Vrije markt ?
Laat ik het zo zeggen, er mag echt wel een lange weg met drempels zitten tussen keuzen/ wens en de daadwerkelijke "beeindiging".

Het moet wat mij betreft net zo moeilijk zijn om een kind te adopteren, dan om eruit te stappen.

Desnoods 3 maanden opname in een Pieter Baan achtige constructie met observatie en verplichte behandeling..
Hm, ik vind van niet. Bij adoptie kan je nog een heel leven verpesten. Bij zelfdoding weet degene die het wil doen al dat het gaat stoppen (ervan uitgaande dat diegene geestelijk in orde is).

[ Bericht 0% gewijzigd door Gary_Oak op 03-03-2017 15:55:16 ]
pi_169265065
90% van de mensen die dood wilt, wilt niet dood.
Maar zijn het leven dat ze leiden/ lijden zat.

Voor heel veel mensen is die mogelijkheid er prima, ben je geestelijk niet orde en ben je bv. chronisch depressief door een stoornis in je hoofd.. Prima, valt er over te praten.

Anders alles op alles zetten om je leven anders in te richten en knokken voor je geluk.
Hell To The Liars
pi_169265095
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:50 schreef Droopie het volgende:

Dat jij dat zo weet _O_
pi_169265257
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 12:54 schreef summer2bird het volgende:
Tja, om eerlijk te zijn vind ik dit een heel moeilijk vraagstuk. Niet omdat het uit religie niet hoort oid. Maar ik denk eerlijk dat veel mensen die deze vraag stellen gewoon depressief zijn. Geen lol meer in het leven hoort daar ook bij. En ik vraag mij echt af, dat bij hoeveel mensen die een behandeling starten dan bij hun past, hoeveel er daarna nog dood willen?

Laatst las ik iets in de krant van een autistische jongen van ongeveer 30 (volgens mij) die euthanasie had aangevraagd en gekregen. Dat vind ik best eng. Want als die jongen een andere levensstijl, plek, behandeling, oid nog een kans had gegeven, zou hij dan nog dood willen?

En hoe snel mag die vrijwillige dood gegeven worden? Want wanneer is iemand nog te genezen en wanneer niet?
Ik denk niet dat je meteen euthanasie krijgt wanneer je een periode depressief bent. Ze gaan eerst heel goed onderzoeken of ten eerste er geen mogelijkheden zijn om het leven draaglijker te maken en ten tweede of de persoon echt objectief genoeg tot zo'n besluit kan komen.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 16:05:30 #82
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_169265342
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:44 schreef Droopie het volgende:

[..]

Als een moeder een kind niet levensgeluk kan leren, zal de kans dat er een beschadigd kind kan ontstaan behoorlijk aanwezig zijn.

Als moeder al chronisch niet van het leven kan genieten, hoe moet ze dat haar kind dan aanleren?
Dat is dan jammer, kwestie van doorbijten voor diegene en er hulp bij vragen. We gaan niet faciliteren dat er iemand straks rondloopt met het gegeven dat hij of zij het niet waard was om voor te blijven leven.
pi_169265667
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 16:05 schreef the-eye het volgende:

[..]

Dat is dan jammer, kwestie van doorbijten voor diegene en er hulp bij vragen. We gaan niet faciliteren dat er iemand straks rondloopt met het gegeven dat hij of zij het niet waard was om voor te blijven leven.
Jammer joh..

Effe doorbijten http://www.volkskrant.nl/(...)rdige-dood~a4467999/

Ja dit iets anders dan depressie.
Maar waardig sterven moet gewoon mogelijk zijn.
Hell To The Liars
  vrijdag 3 maart 2017 @ 16:22:58 #84
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_169265725
Goed dat je een samenvatting had OP. Respect.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 16:26:50 #85
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169265823
Hoe dan ook, aan welke kant van de discussie je ook staat ben ik het niet eens met de klacht. Dit zijn zeer gevoelige vraagstukken en aan welke kant van de discussie je ook staat, of je het eens bent met Pechtold, eens bent met vd Staaij of er een beetje tussenin zit zoals ik, ik vind niet dat je de ander zijn standpunt kwalijk kan nemen.

Het is een kwestie die over het gevoeligst van zaken, daar mag iedereen het zijne van denken zonder oordeel.
Laffe huichelaar
  vrijdag 3 maart 2017 @ 16:31:23 #86
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_169265929
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 12:48 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Omdat er ook genoeg mensen zijn die dat in een opwelling roepen. Er zijn er zat die achteraf blij zijn dat hun zelfmoordpoging is mislukt.
Of gaat er bij die hulp eerst een jarenlang traject vooraf waarbij er alles aan wordt gedaan om mensen weer positief tegen het leven aan te laten kijken :?
Want daar is ook helemaal geen controle op natuurlijk.

Als er iets is waar goed naar wordt gekeken is het wel je motivatie om je leven te beëindigen. En dat is niet leeftijdsafhankelijk.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 16:37:43 #87
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_169266054
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:50 schreef Droopie het volgende:

Voor heel veel mensen is die mogelijkheid er prima, ben je geestelijk niet orde en ben je bv. chronisch depressief door een stoornis in je hoofd.. Prima, valt er over te praten.

Anders alles op alles zetten om je leven anders in te richten en knokken voor je geluk.
Je vergeet even te melden dat er vaak onvoldoende mogelijkheden zijn om je leven nog een beetje netjes te kunnen leven. Omdat zo'n beetje alle goede psychologische zorg wegbezuinigd is.

Vriendin van me is chronisch depressief. Al jaren. Heeft al van alles geprobeerd. Opgenomen geweest. Pillen. Psycholoog thuis. Maatschappelijk werk. Crisisopvang. Helpt allemaal geen zak omdat het beetje zorg wat er nog is gericht is op standaard brokken die geen enkel persoon passen. Ze wil best verder, maar de oplossing wordt niet geboden. Want geld.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 16:39:52 #88
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_169266093
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:42 schreef Droopie het volgende:

[..]

Vrije markt ?

Wel eens een gesloten inrichting van binnen gezien?
pi_169266147
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 16:39 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Wel eens een gesloten inrichting van binnen gezien?
Wel een open inrichting, waar de deur weleens waar dicht was.

Maar je mocht weg, alleen dan konden ze je niet helpen met je hulpvraag.
Hell To The Liars
pi_169266196
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 16:37 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Je vergeet even te melden dat er vaak onvoldoende mogelijkheden zijn om je leven nog een beetje netjes te kunnen leven. Omdat zo'n beetje alle goede psychologische zorg wegbezuinigd is.

Vriendin van me is chronisch depressief. Al jaren. Heeft al van alles geprobeerd. Opgenomen geweest. Pillen. Psycholoog thuis. Maatschappelijk werk. Crisisopvang. Helpt allemaal geen zak omdat het beetje zorg wat er nog is gericht is op standaard brokken die geen enkel persoon passen. Ze wil best verder, maar de oplossing wordt niet geboden. Want geld.
Lastig, ik kan hier geen oordeel over vellen.
Bij mij was de geboden hulp in orde (ondanks de bureaucratie en af en toe goed zoeken naar de juiste therapie).
Maar ik sluit niet mijn ogen voor het feit sommige mensen niet meer te helpen/ genezen zijn OF dat de GGZ faalt (dat laatste gebeurt vaak genoeg)
Hell To The Liars
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')