abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_169263857
Goede klacht TS, prima topic ook.

Als deze meneer zo graag dood wilt, vind ik het prima als meneer een traject ingaat van bv. een jaar.
Keren ze hem binnenstebuiten en mocht hij met bv. therapie niet te "genezen" zijn en hij is in dat jaar niet van gedachten veranderd.

Dan zou de overheid hier toestemming voor moeten kunnen geven.

Vergeet niet, als deze man voor een trein springt of van een flat, hebben de man en zijn naasten een onbevredigend gevoel en veel omstanders zullen hier ook wel een tijdje mee rondlopen.
Hell To The Liars
pi_169263944
Overigens een walgelijke TT, het tegendeel is waar. Als ik een TT zou maken als D66:"wij helpen je het leven uit als je een slechte dag hebt" dan zouden TS en anderen ook op hun achterste benen staan.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 14:50:24 #33
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_169264015
Het gaat de maatschappij, de politiek en al helemaal niet religieuzen aan of iemand klaar is met leven of niet. :r Ik ben een groot voorstander van euthanasie en hulp bij zelfdoding, dus zeer terechte klacht.
pi_169264062
ja jammer dat er geen dood is en het lijden gewoon verdergaat als je lichaam sterft
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
pi_169264071
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 14:13 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Even gekeken maar had toch minstens een aan bed gekluisterd iemand verwacht die tot niets meer in staat zou zijn, daar had ik nog enigszins begrip voor kunnen hebben.
Is jouw begrip echt noodzakelijk dan ?
  vrijdag 3 maart 2017 @ 14:55:07 #36
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_169264109
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 14:53 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dat hij elke week een lijst opgestuurd krijgt en afvinkt wie toestemming mag krijgen. Op een livestream.
wooblabalurg
  vrijdag 3 maart 2017 @ 14:56:35 #37
13250 Lod
Sapere aude!
pi_169264138
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 14:31 schreef opperkleurder het volgende:
TS begrijpt niet dat dood een onomkeerbare en zeer ingrijpende beslissing is.

Volgens mij moeten we als maatschappij en overheid iets doen aan de oorzaak dat deze mensen een doodswens hebben.
Ik denk dat de TS dat heel goed begrijpt. Ik denk eerder dat jij niet begrijpt dat sommige mensen echt al zo ver zijn.

En er is niet altijd iets te doen aan de oorzaak. Dan moeten wij als maatschappij en overheid ervoor zorgen dat deze mensen de mogelijkheid krijgen tot een snel en pijnloos einde.
GNU Terry Pratchett
pi_169264158
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 13:55 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Aangezien partijen hun ideologie niet loslaten, heb ik even de vertaalslag gemaakt met de opmerking die in de topictitel staat.

Ik vind het niet fijn dat we in land leven waar gelovigen vanwege hun eigen religie / persoonlijke opvattingen andere mensen rechten ontzeggen, waardoor mensen niet waardig kunnen sterven en jarenlang moeten lijden. Zie ook deze casus in Italië, die deze week in het nieuws kwam: http://www.ad.nl/buitenla(...)euthanasie~a6e12f80/
Inmiddels wordt een politicus vervolgd omdat hij hulp heeft geboden.
Mja, dat is democratie. Dus mensen mogen er wat van vinden. En als het volk dat niet vindt zien we ze niet terug.
(she/her)
  vrijdag 3 maart 2017 @ 14:59:54 #39
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_169264214
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 14:53 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Wel als mij wordt verweten een stuitende minachting te hebben voor het desbetreffende voorbeeld. Als het leven "als kut" ervaren ook al wordt gezien als goede reden voor hulp bij zelfdoding is straks het hek van de dam..
pi_169264259
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 14:59 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Wel als mij wordt verweten een stuitende minachting te hebben voor het desbetreffende voorbeeld.
Want ? Wat voor jou er niet toe doet kan voor een ander heel belangrijk zijn en vice versa. En zolang jullie elkaar jullie zienswijze niet willen opleggen is dat ook helemaal prima.
pi_169264279
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 14:56 schreef Lod het volgende:

[..]

Ik denk dat de TS dat heel goed begrijpt. Ik denk eerder dat jij niet begrijpt dat sommige mensen echt al zo ver zijn.

En er is niet altijd iets te doen aan de oorzaak. Dan moeten wij als maatschappij en overheid ervoor zorgen dat deze mensen de mogelijkheid krijgen tot een snel en pijnloos einde.
Nee TS en jij zeggen als je dood wil dan moeten die mensen dood kunnen gaan. En ik begrijp inderdaad niet dat mensen dat kunnen zeggen of dat mensen dat willen.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 15:06:32 #42
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_169264317
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 14:57 schreef Fylax het volgende:

[..]

Mja, dat is democratie. Dus mensen mogen er wat van vinden. En als het volk dat niet vindt zien we ze niet terug.
Scheiding van kerk en staat ... Daarom ben ik sowieso tegen het bestaan van CDA, CU en SGP.
pi_169264332
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:06 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Scheiding van kerk en staat ... Daarom ben ik sowieso tegen het bestaan van CDA, CU en SGP.
CDA is geen getuigenispartij dus die kan uit je lijstje.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 15:07:33 #44
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_169264334
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:02 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Want ? Wat voor jou er niet toe doet kan voor een ander heel belangrijk zijn en vice versa. En zolang jullie elkaar jullie zienswijze niet willen opleggen is dat ook helemaal prima.
Maar waar leg je dan de ondergrens voor uitzichtloos lijden? Tienermeisjes die het leven niet meer zien zitten omdat hun vriendje het heeft uitgemaakt (of andersom natuurlijk), komen die bijvoorbeeld ook in aanmerking voor hulp bij zelfdoding.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 15:09:16 #45
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169264367
Waarom is jezelf verhangen minder waardig dan jezelf gif in de aderen (laten) spuiten of een pil van Drion te nemen?

Als iemand niet meer wil, moet je dat respecteren. De manier waarop je jezelf doodt is dan niet relevant. Wat ik vind is dat je die keuze altijd bij mensen zelf moet houden. Meewerken aan zelfdoding of die actief tegenwerken beinvloedt die keuze en ik vind dat die geheel onafhankelijk van de overheid gemaakt moet worden.

Zo'n man die gexond van lijf en leden is en zegt dat hij gewoon niet meer wil, vindt het het niet meer waard. Hij ziet de waarde niet meer in zijn leven en wil dus afscheid nemen. Hij zit in zo'n diep dal dat hij geen uitweg ziet en geen toegevoegde waarde ziet in het doorgaan. Als hij dat oprecht vindt, moet je zo'n man niet tegenwerken imo. De keerzijde is dat je hem ook niet dat idee moet bevestigen. 'We begrijpen het meneer, wij doen het wel voor u'. Kort door de bocht, maar even kort door de bocht als het 'gooi jezelf maar voor de trein' uit de OP.

We hebben hier te maken met mensen die zich op welk gebied dat dan ool is niet zo goed voelen en je moet niks doen wat als versterking van dat gevoel zou kunnen worden opgevat. Actief meewerken is wmb een bijna even erge afbreuk als de boel tegenwerken. Laat het alsjeblieft bij die mensen zelf liggen, helemaal en voor 100%, ipv die keuze op welke manier dan ook beinvloeden. De lijn is hier te dun om op te balanceren voor mij
Laffe huichelaar
  vrijdag 3 maart 2017 @ 15:09:17 #46
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_169264368
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:07 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

CDA is geen getuigenispartij dus die kan uit je lijstje.
Prima, zolang de invloed van religie maar zo veel mogelijk wordt tegengewerkt.
pi_169264376
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:07 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Maar waar leg je dan de ondergrens voor uitzichtloos lijden? Tienermeisjes die het leven niet meer zien zitten omdat hun vriendje het heeft uitgemaakt (of andersom natuurlijk), komen die bijvoorbeeld ook in aanmerking voor hulp bij zelfdoding.
Of een net iets te dik meisje dat nooit zal kunnen voldoen aan het ideale schoonheidsideaal. Kind zal misschien nog 80 jaar moeten lijden :r
  vrijdag 3 maart 2017 @ 15:10:27 #48
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_169264392
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:09 schreef timmmmm het volgende:
Waarom is jezelf verhangen minder waardig dan jezelf gif in de aderen (laten) spuiten of een pil van Drion te nemen?

Als iemand niet meer wil, moet je dat respecteren. De manier waarop je jezelf doodt is dan niet relevant. Wat ik vind is dat je die keuze altijd bij mensen zelf moet houden. Meewerken aan zelfdoding of die actief tegenwerken beinvloedt die keuze en ik vind dat die geheel onafhankelijk van de overheid gemaakt moet worden.

Zo'n man die gexond van lijf en leden is en zegt dat hij gewoon niet meer wil, vindt het het niet meer waard. Hij ziet de waarde niet meer in zijn leven en wil dus afscheid nemen. Hij zit in zo'n diep dal dat hij geen uitweg ziet en geen toegevoegde waarde ziet in het doorgaan. Als hij dat oprecht vindt, moet je zo'n man niet tegenwerken imo. De keerzijde is dat je hem ook niet dat idee moet bevestigen. 'We begrijpen het meneer, wij doen het wel voor u'. Kort door de bocht, maar even kort door de bocht als het 'gooi jezelf maar voor de trein' uit de OP.

We hebben hier te maken met mensen die zich op welk gebied dat dan ool is niet zo goed voelen en je moet niks doen wat als versterking van dat gevoel zou kunnen worden opgevat. Actief meewerken is wmb een bijna even erge afbreuk als de boel tegenwerken. Laat het alsjeblieft bij die mensen zelf liggen, helemaal en voor 100%, ipv die keuze op welke manier dan ook beinvloeden. De lijn is hier te dun om op te balanceren voor mij
Het is ook meer dat de methodes die overblijven nogal pijnlijk zijn als je geen Pil van Drion hebt.
pi_169264436
Helemaal eens met de op.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 15:25:06 #50
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169264599
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:10 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Het is ook meer dat de methodes die overblijven nogal pijnlijk zijn als je geen Pil van Drion hebt.
Dat is onzin. Er zijn zat cocktails te maken waar je makkelijk zat zelfmoord mee kan plegen zonder pijn. Toegegeven, al het kots en schuim en soms gestuiptrek doet je anders vermoeden maar iedereen die het overleeft zal jevertellen dat het er miss vreselijk uit ziet maar het op dat moment geen centje pijn deed. In tegendeel zelfs
Laffe huichelaar
  vrijdag 3 maart 2017 @ 15:25:10 #51
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_169264601
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:10 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Verdrinken schijnt een mooie dood te zijn en dan is er ook nog de mogelijkheid van ophangen. De man wil geen onderdeel van de maatschappij meer zijn maar verwacht wel van die maatschappij dat ze zijn probleem voor hem oplossen
pi_169264620
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:25 schreef the-eye het volgende:

[..]

Verdrinken schijnt een mooie dood te zijn en dan is er ook nog de mogelijkheid van ophangen. De man wil geen onderdeel van de maatschappij meer zijn maar verwacht wel van die maatschappij dat ze zijn probleem voor hem oplossen
In de kern het belangrijkste punt in de huidige tijd. Mensen die zich op wat manier dan ook buiten de maatschappij plaatsen maar wel verwachten dat hun probleem opgelost wordt of dat ze anderszins van het grotere geheel kunnen profiteren. Enkel de lusten niet de lasten.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 15:30:47 #53
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_169264675
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:25 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat is onzin. Er zijn zat cocktails te maken waar je makkelijk zat zelfmoord mee kan plegen zonder pijn. Toegegeven, al het kots en schuim en soms gestuiptrek doet je anders vermoeden maar iedereen die het overleeft zal jevertellen dat het er miss vreselijk uit ziet maar het op dat moment geen centje pijn deed. In tegendeel zelfs
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:25 schreef the-eye het volgende:

[..]

Niemand vraagt jullie om persoonlijk mee te helpen aan andermans dood, maar jullie willen wel het moeilijker voor ze maken. :') Een simpel pilletje is al een oplossing. De overheid moet zich er inderdaad niet mee bemoeien, maar moet wel de ruimte geven aan de vrije markt om het gemakkelijker te maken (pil laten ontwikkelen dus).
  vrijdag 3 maart 2017 @ 15:33:10 #54
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_169264717
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:30 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

[..]

Niemand vraagt jullie om persoonlijk mee te helpen aan andermans dood, maar jullie willen wel het moeilijker voor ze maken. :') Een simpel pilletje is al een oplossing. De overheid moet zich er inderdaad niet mee bemoeien, maar moet wel de ruimte geven aan de vrije markt om het gemakkelijker te maken (pil laten ontwikkelen dus).
Niet op de man spelen dat is nergens voor nodig.
Er moeten artsen beslissen of deze man in aanmerking komt en hem daarbij helpen. Dat is niet niks en daarom moet zoiets aan strenge regels en zeer doordacht gebeuren. Dat is als we als maatschappij de stap nemen dat mogelijk te gaan maken.
pi_169264741
Ik vind dat de maatschappij de mogelijkheid moet faciliteren om iemand waardig afscheid van het leven te kunnen geven.

Ophangen is geen optie, je zal je kind/ ouder maar thuis in het trapgat aantreffen.
Hell To The Liars
  vrijdag 3 maart 2017 @ 15:34:42 #56
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169264751
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:33 schreef the-eye het volgende:

[..]

Niet op de man spelen dat is nergens voor nodig.
Er moeten artsen beslissen of deze man in aanmerking komt en hem daarbij helpen. Dat is niet niks en daarom moet zoiets aan strenge regels en zeer doordacht gebeuren. Dat is als we als maatschappij de stap nemen dat mogelijk te gaan maken.
Dan leg je de keuze mede bij een arts. Laat de mensen die dit willen dat zelf doen en dat zelf beslissen. Moet de overheid, van van der Staaij tot Pechtold, geen enkele rol in willen spelen
Laffe huichelaar
  vrijdag 3 maart 2017 @ 15:34:53 #57
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_169264753
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:34 schreef Droopie het volgende:
Ik vind dat de maatschappij de mogelijkheid moet faciliteren om iemand waardig afscheid van het leven te kunnen geven.

Ophangen is een optie, maar je zal je kind maar thuis in het trapgat aantreffen.
Vind jij dat we iemand die een kind thuis heeft moeten helpen uit het leven te stappen?
  vrijdag 3 maart 2017 @ 15:35:29 #58
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_169264767
En de artsen die daaraan mee gaan werken krijgen die ook geheimhoudingsplicht? Dat ze een ouder of echtgenoot achteraf inlichten met de melding "Het was zijn of haar eigen keuze en dat hebben we te respecteren" :')
  vrijdag 3 maart 2017 @ 15:35:43 #59
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_169264771
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:34 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dan leg je de keuze mede bij een arts. Laat de mensen die dit willen dat zelf doen en dat zelf beslissen. Moet de overheid, van van der Staaij tot Pechtold, geen enkele rol in willen spelen
Je zadelt deze mensen met iets op waar we als maatschappij achter moeten staan.
pi_169264789
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:34 schreef the-eye het volgende:

[..]

Vind jij dat we iemand die een kind thuis heeft moeten helpen uit het leven te stappen?
Ja als alle hulpmiddelen uitgewerkt zijn helaas wel.
Heb zelf (slechts 1 week godzijdank) een hele heftige depressie ervaren.

Dat zou ik geen jaar kunnen opbrengen.

ps. ik had mijn post iets aangepast.
Hell To The Liars
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')