Waarom zouden we zijn zonder de fles?quote:Op donderdag 2 maart 2017 14:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Woonzaam is een mooie samentrekking tussen eenzaam en woonachtig.
Dat klopt ook voor jullie, natuurlijk. Koos heeft af en toe de fles, jij af en toe de nicht.
Soortgelijke vorm ook.quote:Op donderdag 2 maart 2017 14:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Woonzaam is een mooie samentrekking tussen eenzaam en woonachtig.
Dat klopt ook voor jullie, natuurlijk. Koos heeft af en toe de fles, jij af en toe de nicht.
quote:‘Woonzaam’ slaat dan op die mensen die bij onze niet nader te noemen woongigant iedere maand nieuwe themakleuren komen ‘shoppen’. Want die mensen winkelen niet, die ‘shoppen’, dat is krek hetzelfde maar dan hipper. ‘Ben je graag woonzaam?’ kan die dame in het spotje dan vragen. Al klinkt woonzaam ook wel alsof je in een hutje op de hei woont, eenzaam wonen, de nieuwe trend voor antisocialen. ‘Nee, wij hebben een hutje op de Veluwe, lekker stil, wij houden niet van buren, we zijn liever woonzaam’.
Ik wist helemaal niet dat ze bij Ikea maandelijkse themakleuren hebbenquote:Op donderdag 2 maart 2017 14:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alleen al het woord themakleuren roept bij mij al een allergische reactie op.
Ik ook niet, ze verkopen ook geen verf volgens mij...mischien bedoelen ze de Gamma?quote:Op donderdag 2 maart 2017 14:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik wist helemaal niet dat ze bij Ikea maandelijkse themakleuren hebben
Waar: in jouw geval bij de Financial Times.quote:Op donderdag 2 maart 2017 14:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom zouden we zijn zonder de fles?
Rond en leeg?quote:
Nice.quote:Op donderdag 2 maart 2017 14:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Waar: in jouw geval bij de Financial Times.
Blond, tegenwoordig.quote:Op donderdag 2 maart 2017 14:31 schreef RM-rf het volgende:
De trendkleur voor anti-socialen is toch iedere maand gewoon Bruin ?
quote:Op donderdag 2 maart 2017 14:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Waar: in jouw geval bij de Financial Times.
Hardop gelachen.quote:Op donderdag 2 maart 2017 13:48 schreef Kaas- het volgende:
Secretaresse: "Heey Jacques, er kwam net een mailtje binnen van iemand die vragen stelt over een aanbesteding en een familielid of zo?"
Jacques:
[ afbeelding ]
Moet je ook maar willen natuurlijk. Dat neoliberale succes.quote:
"Kies een nieuw wachtwoord"quote:Op donderdag 2 maart 2017 14:41 schreef Kaas- het volgende:
Heb nu gvd al 15 pogingen gedaan om in te loggen met mijn digid en na elke 3e poging moet je een kwartier wachten. Als het zo niet lukt vraag ik wel een nieuwe aan.
Hehe.quote:Op donderdag 2 maart 2017 14:43 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
"Kies een nieuw wachtwoord"
"Uw nieuwe wachtwoord moet anders zijn dan uw huidige wachtwoord"
[ afbeelding ]
Waarom veel geld verdienen als je ook gewoon voor het regionale sufferdje kunt schrijven?quote:Op donderdag 2 maart 2017 14:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Moet je ook maar willen natuurlijk. Dat neoliberale succes.
Waarom voetballen voor geld als je ook contributie kunt betalen?quote:Op donderdag 2 maart 2017 14:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom veel geld verdienen als je ook gewoon voor het regionale sufferdje kunt schrijven?
Al of geen hoofdletters in naam of wachtwoord maken het altijd ingewikkeldquote:Op donderdag 2 maart 2017 14:41 schreef Kaas- het volgende:
Heb nu gvd al 15 pogingen gedaan om in te loggen met mijn digid en na elke 3e poging moet je een kwartier wachten. Als het zo niet lukt vraag ik wel een nieuwe aan.
Gewoon een paar logische hoofdletters en cijfers, en bij DigiD mogen er ook nog tekens in, helemaal super.quote:Op donderdag 2 maart 2017 14:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Al of geen hoofdletters in naam of wachtwoord maken het altijd ingewikkeld
Dat krijg je niets sneller als je het vandaag invult dan wanneer je het volgende week woensdag invultquote:Op donderdag 2 maart 2017 15:08 schreef Kaas- het volgende:
18 pogingen
op naar 21 over een kwartiertje
Wil m'n geld terug van de belasting.
Noteer het dan in elk geval ergens als deze tantaluskwelling voorbij is.quote:Op donderdag 2 maart 2017 15:08 schreef Kaas- het volgende:
18 pogingen
Hehe.quote:Op donderdag 2 maart 2017 15:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Gewoon een paar logische hoofdletters en cijfers, en bij DigiD mogen er ook nog tekens in, helemaal super.
Piet9Kees8&Jaap5
Gewoon de scores van je veroveringen (ik heb het nooit met een Piet of Kees gedaan, en Jaap was idd een 5je).
Ik gebruik het regelmatig, dus het zit er wel aardig in, bij de zorgverzekeraar moet je ook met DigiD inloggen enzo.quote:Op donderdag 2 maart 2017 15:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hehe.
Ik ga over een paar weken wel een keer naar de belasting kijken.
Die DigiD heb ik toevallig al weer teruggevonden omdat ik zo'n melding kreeg dat de Belasting een brief had gestuurd.
Ah vanavond van nieuw zuur naar P&J dus.quote:Op donderdag 2 maart 2017 15:13 schreef Tchock het volgende:
Ik denk steeds dat twee van de drie politieke verslaggevers van de NOS zijn overleden.
[ afbeelding ]
http://nos.nl/liveblog/21(...)ld-reageert-ook.html
Beetje last van je OCD?quote:Op donderdag 2 maart 2017 15:08 schreef Kaas- het volgende:
18 pogingen
Wat is dit voor Drugshondpost? Ik snap er geen reetje van van. OCD? En wat is dat voor plaatje? Is er een relatie? Het boeit me trouwens niet, dus reactie niet nodig.quote:Op donderdag 2 maart 2017 15:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Beetje last van je OCD?
[ afbeelding ]
Oh dat fruitquote:Op donderdag 2 maart 2017 15:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Beetje last van je OCD?
[ afbeelding ]
OCD-er gespot!quote:Op donderdag 2 maart 2017 15:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh dat fruit![]()
Ik sorteer m'n M&M's op kleur, en dan snoep ik ervan tot er bij iedere kleur evenveel liggen en dan eet ik ze op kleurvolgorde.... geel, oranje, rood gaat wel, maar dan.... bruin, blauw, groen? Lastig is dat
Obsessive Compulsive Disorderquote:Op donderdag 2 maart 2017 15:18 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wat is dit voor Drugshondpost? Ik snap er geen reetje van van. OCD? En wat is dat voor plaatje? Is er een relatie? Het boeit me trouwens niet, dus reactie niet nodig.
Ja absoluut.... als ik dingen aan de waslijn hang dan gebruik ik voor één kledingstuk ook wasknijpers van dezelfde kleur (en hetzelfde soort, dus geen twee verschillende knalblauwe wasknijpers), en als het twee kledingstukken zijn die bij elkaar horen (kinderpyjama bijvoorbeeld) dan worden die ook met wasknijpers van dezelfde kleur opgehangen.quote:
Ik wissel eens per jaar van Zorgverzekeraar, in tussentijd doe ik daar zo min mogelijk meequote:Op donderdag 2 maart 2017 15:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik gebruik het regelmatig, dus het zit er wel aardig in, bij de zorgverzekeraar moet je ook met DigiD inloggen enzo.
Ik heb zojuist bewezen dat dat in dit geval niet opgaat, want ik weet m'n wachtwoord welquote:Op donderdag 2 maart 2017 15:20 schreef Kaas- het volgende:
Je bent je wachtwoord vergeten, dus je hebt een psychische storing.
quote:Op donderdag 2 maart 2017 15:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja absoluut.... als ik dingen aan de waslijn hang dan gebruik ik voor één kledingstuk ook wasknijpers van dezelfde kleur (en hetzelfde soort, dus geen twee verschillende knalblauwe wasknijpers), en als het twee kledingstukken zijn die bij elkaar horen (kinderpyjama bijvoorbeeld) dan worden die ook met wasknijpers van dezelfde kleur opgehangen.
Ja, in mijn kast staan de kopjes allemaal met de oortjes dezelfde kant op, mijn briefgeld zit op volgorde en nooit achterstevoren of ondersteboven in m'n portemonnee....
Als je het tientallen keren blijft proberen, komt dat wel enigszins dwangmatig op me over..quote:Op donderdag 2 maart 2017 15:20 schreef Kaas- het volgende:
Je bent je wachtwoord vergeten, dus je hebt een psychische storing.
Het is voor mij geen probleem, mijn kinderen weten ook niet beter.... andere volwassenen in mijn huis, die hebben er wel moeite mee iddquote:
Ja, een van de eerste keren dat mijn man (toen nog verkering) vroeg of ik z'n witte shirts even kon vouwen want dat kon ik zo mooi (dan ligt er een perfect recht stapeltje in de kast, en alle shirts van hetzelfde soort liggen bij elkaar... ik leg z'n minst favoriete zelfs onderop), had hij ook wel moeten weten dat het niet alleen met voordelen komtquote:Op donderdag 2 maart 2017 15:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je het tientallen keren blijft proberen, komt dat wel enigszins dwangmatig op me over..
En het is bijvoorbeeld best prettig samenleven met een partner met een milde vorm van OCD, je interieur en je kledingkast is altijd op-en-top in orde
Een voorkeur hebben voor orde en het prettig vinden om dingen te sorteren is geen OCD. Iedereen heeft dat wel in meer of mindere mate. Als je je was niet kunt ophangen omdat je een oneven aantal gekleurde knijpers hebt begint het op een stoornis te lijken.quote:Op donderdag 2 maart 2017 15:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh dat fruit![]()
Ik sorteer m'n M&M's op kleur, en dan snoep ik ervan tot er bij iedere kleur evenveel liggen en dan eet ik ze op kleurvolgorde.... geel, oranje, rood gaat wel, maar dan.... bruin, blauw, groen? Lastig is dat
Duurt maar een paar weken voordat je weer aan de slag kunt.quote:Op donderdag 2 maart 2017 15:24 schreef Kaas- het volgende:
ik heb in elk geval maar een nieuwe aangevraagd.
Heb je daar uberhaupt tijd voor?quote:Op donderdag 2 maart 2017 15:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja absoluut.... als ik dingen aan de waslijn hang dan gebruik ik voor één kledingstuk ook wasknijpers van dezelfde kleur (en hetzelfde soort, dus geen twee verschillende knalblauwe wasknijpers), en als het twee kledingstukken zijn die bij elkaar horen (kinderpyjama bijvoorbeeld) dan worden die ook met wasknijpers van dezelfde kleur opgehangen.
Ja, in mijn kast staan de kopjes allemaal met de oortjes dezelfde kant op, mijn briefgeld zit op volgorde en nooit achterstevoren of ondersteboven in m'n portemonnee....
Mijn studentenhuis is ook enorm netjes. Daar zie je mijn OCD wel in terug ja.quote:Op donderdag 2 maart 2017 15:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je het tientallen keren blijft proberen, komt dat wel enigszins dwangmatig op me over..
En het is bijvoorbeeld best prettig samenleven met een partner met een milde vorm van OCD, je interieur en je kledingkast is altijd op-en-top in orde
Gelukkig heb ik een droger en hang ik de was bijna nooit op, maar 's zomers wil ik het nog wel eens aan het balkon hangen....quote:Op donderdag 2 maart 2017 15:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Een voorkeur hebben voor orde en het prettig vinden om dingen te sorteren is geen OCD. Iedereen heeft dat wel in meer of mindere mate. Als je je was niet kunt ophangen omdat je een oneven aantal gekleurde knijpers hebt begint het op een stoornis te lijken.
Dat is een automatisme joh, in hetzelfde moment dat jij een willekeurige wasknijper pakt pak ik nog een knalblauwe.quote:
Dit klinkt noch obsessief, noch compulsief. Maar ik gun je je OCD best hoor.quote:Op donderdag 2 maart 2017 15:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is een automatisme joh, in hetzelfde moment dat jij een willekeurige wasknijper pakt pak ik nog een knalblauwe.
Kopjes in de kast idem, ik heb ook nooit het probleem dat het niet past, want doordat de oortjes allemaal dezelfde kant op staan past het makkelijker.
Geld in portemonnee is niet eens een handeling, dat is echt automatisme.
Als je nu denkt dat mijn huis heel erg netjes is maak je een denkfoutquote:Op donderdag 2 maart 2017 15:31 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Mijn studentenhuis is ook enorm netjes. Daar zie je mijn OCD wel in terug ja.
Ook niet elke introvert is een autist, maar overdrijven is soms wel lollig, toch?quote:Op donderdag 2 maart 2017 15:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit klinkt noch obsessief, noch compulsief. Maar ik gun je je OCD best hoor.
Klopt. Ik ben ook een autist ten slotte.quote:Op donderdag 2 maart 2017 15:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ook niet elke introvert is een autist, maar overdrijven is soms wel lollig, toch?
Die moeten zich niet zo aanstellen inderdaad.quote:Op donderdag 2 maart 2017 15:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vertel dat de ouders van een kind met PDD-NOS even....
Bewaar die troep even voor je FB account.quote:
Als ik zo kijk wat voor ouders ik bij de school voor speciaal onderwijs in de buurt zie staan dan is het niet zozeer het softe.... lekker met een paar moeders gaan staan paffen terwijl je kind nog op het schoolplein loopt of in de klas zit waar hij uitzicht op je heeft... ik zie bij het schoolplein van mijn jongste nooit een ouder roken, en daar zal gemiddeld veel softer worden opgevoed, qua "opvoedkundige tik".quote:Op donderdag 2 maart 2017 15:52 schreef Kaas- het volgende:
Pddnos is een modern verzinsel voor kinderen die door de softe ouders van tegenwoordig nooit een welverdiende fleer in het gezicht hebben gekregen.
quote:Op donderdag 2 maart 2017 15:18 schreef Kaas- het volgende:
Wat is dit voor Drugshondpost? Ik snap er geen reetje van van. OCD? En wat is dat voor plaatje? Is er een relatie? Het boeit me trouwens niet, dus reactie niet nodig.
Want een kind mag niet zien dat z'n moeder rookt?quote:Op donderdag 2 maart 2017 15:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ik zo kijk wat voor ouders ik bij de school voor speciaal onderwijs in de buurt zie staan dan is het niet zozeer het softe.... lekker met een paar moeders gaan staan paffen terwijl je kind nog op het schoolplein loopt of in de klas zit waar hij uitzicht op je heeft... ik zie bij het schoolplein van mijn jongste nooit een ouder roken, en daar zal gemiddeld veel softer worden opgevoed, qua "opvoedkundige tik".
Liever dat de moeder helemaal niet rookt.quote:Op donderdag 2 maart 2017 15:57 schreef Euribob het volgende:
[..]
Want een kind mag niet zien dat z'n moeder rookt?
Al even afgezien van het feit dat het van die doorgerookte smoelwerken zijn (waarschijnlijk tijdens de zwangerschap ook gerookt, want "me moeder rookte ook en met mijn is ook niks mis") lijkt het me idd geen goed voorbeeld, niet voor je eigen kind, niet voor de kinderen van anderen.quote:Op donderdag 2 maart 2017 15:57 schreef Euribob het volgende:
[..]
Want een kind mag niet zien dat z'n moeder rookt?
quote]quote:
Doen alsof ik OCD heb.quote:Op donderdag 2 maart 2017 16:02 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wat fascineert je zo aan dit plaatje dat je het momenteel driedagelijks gebruikt?
twitter:VVDApeldoorn twitterde op donderdag 02-03-2017 om 16:10:26De Minister van Defensie "rolt net uit de helikopter van de hei" en zit drijfnat klaar om met de Apeldoorners in ge… https://t.co/1OgN6zCRKV reageer retweet
Ze ziet er kletsnat netter uit dan dat ik doe wanneer ik niet nat ben.quote:Op donderdag 2 maart 2017 16:13 schreef KoosVogels het volgende:
twitter:VVDApeldoorn twitterde op donderdag 02-03-2017 om 16:10:26De Minister van Defensie "rolt net uit de helikopter van de hei" en zit drijfnat klaar om met de Apeldoorners in ge… https://t.co/1OgN6zCRKV reageer retweet
![]()
Bah.quote:Op donderdag 2 maart 2017 16:13 schreef KoosVogels het volgende:
![]()
De sweet spot is een bruto rendement van 7,0%.quote:Op donderdag 2 maart 2017 16:03 schreef LA_niner het volgende:
[..]
quote][ afbeelding ] Op woensdag 1 maart 2017 23:43 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Is er een sweet spot qua verhouding prijs/te vragen huur voor woningen onder twee ton?
Ze is je ma niet.quote:Op donderdag 2 maart 2017 16:19 schreef xpompompomx het volgende:
Zou Hennis slijmsporen achterlaten?
Als jij er recht op hebben doet krijg jij dat heus wel terug evt met rente, wat ik het vat zit verzuurd niet.quote:Op donderdag 2 maart 2017 15:08 schreef Kaas- het volgende:
18 pogingen
Limburger, dus waarschijnlijk wel.quote:Op donderdag 2 maart 2017 16:19 schreef xpompompomx het volgende:
jkjgljvgk765895789quote:Op donderdag 2 maart 2017 16:35 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als jij er recht op hebben doet krijg jij dat heus wel terug evt met rente, wat ik het vat zit verzuurd niet.
twitter:jaketapper twitterde op donderdag 02-03-2017 om 16:36:13.@RealBenCarson confirmed as HUD Secretary 58-41 reageer retweet
Valt mee, ik heb laatst een nieuw wachtwoord aan moeten vragen en dat duurde 3 werkdagen voordat de brief op de mat viel.quote:Op donderdag 2 maart 2017 15:30 schreef Euribob het volgende:
[..]
Duurt maar een paar weken voordat je weer aan de slag kunt.
Allemachtig...VVD webcare mag weleens instructie gaan geven in de regio.quote:Op donderdag 2 maart 2017 16:13 schreef KoosVogels het volgende:
![]()
Bedoel aanschafprijs. Percentage is wellicht niet hoog maar absolute cijfers is dat wel.quote:Op donderdag 2 maart 2017 16:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De sweet spot is een bruto rendement van 7,0%.
Oh, qua aanschafprijs hangt het van de regio af.quote:Op donderdag 2 maart 2017 16:55 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Bedoel aanschafprijs. Percentage is wellicht niet hoog maar absolute cijfers is dat wel.
Hoezo? There's no such thing as bad publicity.quote:Op donderdag 2 maart 2017 16:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Allemachtig...VVD webcare mag weleens instructie gaan geven in de regio.
Moet je d'r eens op je knie zetten, merk je het vanzelf.quote:Op donderdag 2 maart 2017 16:19 schreef xpompompomx het volgende:
Mjah, dat zie ik ook niet echt gebeuren. Hij heeft mij iig nog niet weten te overtuigen.quote:Op donderdag 2 maart 2017 17:30 schreef Janneke141 het volgende:
Asscher zou het verlies voor de PvdA wel even goed komen maken. Jaja.
En jij bent niet de enige, gezien de slechts marginale stijging van de PvdA in de peilingen. Ook in het RTL-debat kwam hij maar matig uit de verf, terwijl het toch een 'lief' gezelschap was.quote:Op donderdag 2 maart 2017 17:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Mjah, dat zie ik ook niet echt gebeuren. Hij heeft mij iig nog niet weten te overtuigen.
Zoals het er nu voor staat ga ik gewoon D66 stemmen.quote:Op donderdag 2 maart 2017 17:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En jij bent niet de enige, gezien de slechts marginale stijging van de PvdA in de peilingen. Ook in het RTL-debat kwam hij maar matig uit de verf, terwijl het toch een 'lief' gezelschap was.
Ha.quote:Op donderdag 2 maart 2017 17:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Zoals het er nu voor staat ga ik gewoon D66 stemmen.
Ik zit ook niet echt te wachten op een progressief kabinet zoals Klaver wil.
Oftewel, ik heb liever het CDA in de regering dan de SP.
Getalsmatig is dat ook nauwelijks een optie. Buma pleegt zelfmoord als ie daar aan mee moet doen.quote:Op donderdag 2 maart 2017 17:36 schreef remlof het volgende:
Nee hoor, het is nu pas voor de eerste keer veranderd. Tot nu toe hield ik vast aan PvdA. Ben geen wispelturige homo die elke dag van gedachten verandert.quote:Op donderdag 2 maart 2017 17:36 schreef Kaas- het volgende:
Wat jij gaat stemmen verandert nog 186x tot de verkiezingen, maar toch grappig om even gelezen te hebben.
Whehe, nice.quote:Op donderdag 2 maart 2017 17:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee hoor, het is nu pas voor de eerste keer veranderd. Tot nu toe hield ik vast aan PvdA. Ben geen wispelturige homo die elke dag van gedachten verandert.
Die maken ze 16 maart commissaris van de koning in Drenthe. Daarna kan de PvdA voor de zoveelste keer een commissie in het leven roepen die moet uitzoeken waar en wanneer ze hun relevantie verloren hebben.quote:Op donderdag 2 maart 2017 17:30 schreef Janneke141 het volgende:
Hoe het er getalsmatig uit gaat zien weten we natuurlijk nog nietquote:Op donderdag 2 maart 2017 17:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Getalsmatig is dat ook nauwelijks een optie. Buma pleegt zelfmoord als ie daar aan mee moet doen.
¤10 per m2quote:Op donderdag 2 maart 2017 16:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De sweet spot is een bruto rendement van 7,0%.
Best goedkoop. In Amsterdam ligt het rond de 18.quote:
Ik hoop dat ze straks veel van de SPD kunnen leren als Schulz het nog veel harder gaat schaffen dan Merkelquote:Op donderdag 2 maart 2017 17:39 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Die maken ze 16 maart commissaris van de koning in Drenthe. Daarna kan de PvdA voor de zoveelste keer een commissie in het leven roepen die moet uitzoeken waar en wanneer ze hun relevantie verloren hebben.
True, maar links/progressief is nog nooit aan een meerderheid gekomen en er moet een ware aardverschuiving plaatsvinden wil dat nu wel lukken.quote:Op donderdag 2 maart 2017 17:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Hoe het er getalsmatig uit gaat zien weten we natuurlijk nog niet
Vraag het me af.quote:Op donderdag 2 maart 2017 17:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze straks veel van de SPD kunnen leren als Schulz het nog veel harder gaat schaffen dan Merkel
Stel je eens voor: eind 2017 de coalitie Schulz-Macron-Pechtold als de as van Europa. Het zou de hemel op aarde zijn.quote:Op donderdag 2 maart 2017 17:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze straks veel van de SPD kunnen leren als Schulz het nog veel harder gaat schaffen dan Merkel
Pechtold, de rechtse rakker tussen deze linksjes.quote:Op donderdag 2 maart 2017 17:44 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Stel je eens voor: eind 2017 de coalitie Schulz-Macron-Pechtold als de as van Europa. Het zou de hemel op aarde zijn.
Voor een beetje EU-federalist maakt het natuurlijk niet uit of de collega-federalist links of rechts is. Dat is secundair.quote:Op donderdag 2 maart 2017 17:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Pechtold, de rechtse rakker tussen deze linksjes.
Nivelleren is een feestje, zolang het maar van rijke naar arme Europese landen gaat.quote:Op donderdag 2 maart 2017 17:46 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Voor een beetje EU-federalist maakt het natuurlijk niet uit of de collega-federalist links of rechts is. Dat is secundair.
We nivelleren toch ook al jaren van Zuid-Holland naar Drenthe?quote:Op donderdag 2 maart 2017 17:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nivelleren is een feestje, zolang het maar van rijke naar arme Europese landen gaat.
Diederik had ook gewoon aan moeten blijven.quote:Op donderdag 2 maart 2017 17:30 schreef Janneke141 het volgende:
Zou wel de ultieme tegenreactie zijn op de Brexit en Trump.quote:Op donderdag 2 maart 2017 17:44 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Stel je eens voor: eind 2017 de coalitie Schulz-Macron-Pechtold als de as van Europa. Het zou de hemel op aarde zijn.
De onrendabele provincies doen graag voorkomen alsof hun bijdrage aan dit land groot is.quote:Op donderdag 2 maart 2017 17:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We nivelleren toch ook al jaren van Zuid-Holland naar Drenthe?
quote:Op donderdag 2 maart 2017 17:48 schreef Euribob het volgende:
[..]
Zou wel de ultieme tegenreactie zijn op de Brexit en Trump.
Welke provincies staan er ook weer in de min? Friesland, Drenthe, Flevoland, Zeeland en Limburg?quote:Op donderdag 2 maart 2017 17:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De onrendabele provincies doen graag voorkomen alsof hun bijdrage aan dit land groot is.
Door een of andere verdwaalde gasbel, technische universiteit of voormalige mijnen.
We moeten gewoon kijken welke provincies er in de min staan, je daar dan van afbreken en dan weer kijken welke provincies in de nieuwe situatie in de min staan, hetzelfde doen, etc. etc. etc. Eens kijken hoe dat uitpakt.quote:Op donderdag 2 maart 2017 17:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Welke provincies staan er ook weer in de min? Friesland, Drenthe, Flevoland, Zeeland en Limburg?
Van rijke Europese landen naar mij.quote:Op donderdag 2 maart 2017 17:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nivelleren is een feestje, zolang het maar van rijke naar arme Europese landen gaat.
Nee. ¤13 in Amsterdam.quote:Op donderdag 2 maart 2017 17:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Best goedkoop. In Amsterdam ligt het rond de 18.
Dan zitten de peilingen er nog verder naast dan bij Trump en Brexit.quote:Op donderdag 2 maart 2017 17:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
True, maar links/progressief is nog nooit aan een meerderheid gekomen en er moet een ware aardverschuiving plaatsvinden wil dat nu wel lukken.
Sowieso nice dat Asscher 4 jaar lang VVD-beleid heeft uitgevoerd. Althans, dat denkt 'ie.quote:Op donderdag 2 maart 2017 17:50 schreef Kaas- het volgende:
Ik vond het wel een chille van Pechtold toen hij tijdens het televisiedebat tegen Asscher iets zei als: "U klinkt als iemand met de ambitie om minister van sociale zaken te worden, maar u bent het al en heeft net vier jaar de kans gehad om de plannen die u nu deelt waar te maken en heeft het tegenovergestelde gedaan."
Die zit nu elke dag gniffelend de peilingen door te nemen.quote:Op donderdag 2 maart 2017 17:48 schreef Euribob het volgende:
[..]
Diederik had ook gewoon aan moeten blijven.
Asscher heeft vooral werkgevers en zzp-ers geschoffeerd.quote:Op donderdag 2 maart 2017 17:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Sowieso nice dat Asscher 4 jaar lang VVD-beleid heeft uitgevoerd. Althans, dat denkt 'ie.
13 p/m² is zeker niet de markthuur. Wellicht als je de gemiddelde betaalde huur pakt, maar dan zit je met een appartement van 50 m² nog sociaal. Ik kan hokken van 40 m² verhuren voor 900 p/maand.quote:
Inderdaad.quote:Op donderdag 2 maart 2017 17:44 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Nou nou. Asscher heeft vooral zichzelf overschat. Geloof niet dat ie er nou zoveel beter van is geworden.quote:Op donderdag 2 maart 2017 17:58 schreef Kaas- het volgende:
Al met al kunnen we wel concluderen dat Asscher gewoon een typische jood is. Even een veel betere collega eruit knikkeren om er zelf beter van te worden, ten koste van alle grotere doelen en idealen.
Ok man.quote:Op donderdag 2 maart 2017 17:58 schreef Kaas- het volgende:
Al met al kunnen we wel concluderen dat Asscher gewoon een typische jood is. Even een veel betere collega eruit knikkeren om er zelf beter van te worden, ten koste van alle grotere doelen en idealen.
Het grootste verschil is dat je laten pijpen door de stagiare niet eens in de buurt komt van landverraad.quote:Op donderdag 2 maart 2017 18:00 schreef Janneke141 het volgende:
I did not have communication with the Russians
I did not have a sexual relationship with that woman.
Zoek de 10 verschillen.
Hoe links is Macron?quote:Op donderdag 2 maart 2017 17:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Pechtold, de rechtse rakker tussen deze linksjes.
Daar doe je het land eerder een gunst mee. Even de spanning eraf en vervolgens stukken vriendelijker en diplomatieker dat overleg in gaan.quote:Op donderdag 2 maart 2017 18:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Het grootste verschil is dat je laten pijpen door de stagiare niet eens in de buurt komt van landverraad.
Daarna stappen mensen naar de huurcommissie.quote:Op donderdag 2 maart 2017 17:57 schreef GSbrder het volgende:
[..]
13 p/m² is zeker niet de markthuur. Wellicht als je de gemiddelde betaalde huur pakt, maar dan zit je met een appartement van 50 m² nog sociaal. Ik kan hokken van 40 m² verhuren voor 900 p/maand.
Die is centrum-progressief en zeer pro-Europees, dus praktisch het Franse equivalent van Pechtold. Maar goed, die Macron heeft geen partij en het is maar de vraag hoe effectief hij zou kunnen zijn als eventuele president, met een parlement zonder medestanders. Tegelijkertijd wellicht ook een kans, met ministers uit diverse partijen en dan steun zoeken voor een sterke hervormingsagenda. Maar goed, Frankrijk en hervormen...quote:
Nu ga je weer net over de grens Kaasje.quote:Op donderdag 2 maart 2017 17:58 schreef Kaas- het volgende:
Oh, dat laatste sowieso. Zal allemaal erg lastig worden. Maar van de beschikbare kandidaten in Frankrijknaar mijn idee veruit de beste.quote:Op donderdag 2 maart 2017 18:03 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Die is centrum-progressief en zeer pro-Europees, dus praktisch het Franse equivalent van Pechtold. Maar goed, die Macron heeft geen partij en het is maar de vraag hoe effectief hij zou kunnen zijn als eventuele president, met een parlement zonder medestanders.
Voorlopig lijkt de score voor mijn jodengrapje 0-3 te zijn; heb ik de SC toch slecht aangevoeld.quote:Op donderdag 2 maart 2017 18:04 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nu ga je weer net over de grens Kaasje.
Zeker.quote:Op donderdag 2 maart 2017 18:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh, dat laatste sowieso. Zal allemaal erg lastig worden. Maar van de beschikbare kandidaten in Frankrijknaar mijn idee veruit de beste.
Asscher is natuurlijk wel een non valeur.quote:Op donderdag 2 maart 2017 18:05 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Voorlopig lijkt de score voor mijn jodengrapje 0-3 te zijn; heb ik de SC toch slecht aangevoeld.
Ik vind hem niet over de grens. Maar ook niet grappig.quote:Op donderdag 2 maart 2017 18:05 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Voorlopig lijkt de score voor mijn jodengrapje 0-3 te zijn; heb ik de SC toch slecht aangevoeld.
Draai het maar om de kloof tussen politici en burgers.quote:Op donderdag 2 maart 2017 18:00 schreef 99.999 het volgende:
https://www.facebook.com/deidealewereld/videos/1356989411019088/
Over de kloof burgers en politici
In prive sfeer of onder werktijd?quote:Op donderdag 2 maart 2017 18:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Het grootste verschil is dat je laten pijpen door de stagiare niet eens in de buurt komt van landverraad.
En Pechtold is het dappere mannetje met kraaloogjes en het donkere haar in een scheiding. Grappige maniertjes en een net pak die dapper weerstand biedt tegen de Joden?quote:Op donderdag 2 maart 2017 17:58 schreef Kaas- het volgende:
Een afvallige Franse socialist. Oftewel; soort Emile Roemer.quote:
Schaarstepunten, oftewel Donnerpunten. Topuitvinding.quote:Op donderdag 2 maart 2017 18:03 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Daarna stappen mensen naar de huurcommissie.
3/10 voor deze matige trollpoging.quote:Op donderdag 2 maart 2017 18:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een afvallige Franse socialist. Oftewel; soort Emile Roemer.
Vooral heel goedkoop en weinig subtiel.quote:Op donderdag 2 maart 2017 18:19 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik vind hem niet over de grens. Maar ook niet grappig.
Denk het niet. Die ziet de PvdA het liefste gewoon 30 zetels halen.quote:Op donderdag 2 maart 2017 17:55 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Die zit nu elke dag gniffelend de peilingen door te nemen.
30? Geen 29? Geen 31?quote:Op donderdag 2 maart 2017 18:38 schreef Euribob het volgende:
[..]
Denk het niet. Die ziet de PvdA het liefste gewoon 30 zetels halen.
Ook een 3/10quote:Op donderdag 2 maart 2017 18:37 schreef Euribob het volgende:
[..]
Vooral heel goedkoop en weinig subtiel.
Een beetje zoals onze grappenmaker zelf, als hij achter het station staat.
Dat kan je uit deze cijfers niet concluderen, maar dat begrijp je hoop ik zelf ook.quote:Op donderdag 2 maart 2017 18:59 schreef Paper_Tiger het volgende:
En dan met droge ogen beweren dat er bezuinigd is http://www.rtlnieuws.nl/e(...)r-466-miljard-9-jaar
NWS is een deurtje verderop.quote:Op donderdag 2 maart 2017 18:59 schreef Paper_Tiger het volgende:
En dan met droge ogen beweren dat er bezuinigd is http://www.rtlnieuws.nl/e(...)r-466-miljard-9-jaar
P_T heeft nogal moeite met het interpreteren van cijfers, lijkt het.quote:Op donderdag 2 maart 2017 19:02 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dat kan je uit deze cijfers niet concluderen, maar dat begrijp je hoop ik zelf ook.
Hoeveel is het nu? Want een artikel van anderhalf jaar oud zegt daar niet zoveel over.quote:Op donderdag 2 maart 2017 18:59 schreef Paper_Tiger het volgende:
Met z'n erectie uit z'n broek met een prijskaartje eraan?quote:Op donderdag 2 maart 2017 18:37 schreef Euribob het volgende:
[..]
Vooral heel goedkoop en weinig subtiel.
Een beetje zoals onze grappenmaker zelf, als hij achter het station staat.
Ik zie een penis voor me met een flink gat erin waarin een veiligheidsspeld steekt met een prijskaartje eraan. Dat heb je vast niet zo bedoeld.quote:Op donderdag 2 maart 2017 19:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Met z'n erectie uit z'n broek met een prijskaartje eraan?
Nee, dat komt door jouw wilde tijden tussen punkers natuurlijk.quote:Op donderdag 2 maart 2017 19:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik zie een penis voor me met een flink gat erin waarin een veiligheidsspeld steekt met een prijskaartje eraan. Dat heb je vast niet zo bedoeld.
Ik weet het echt niet. GL wordt het in elk geval niet, zoals ik eerst overwoog. Ik stem misschien gewoon maar weer PvdA. En jij?quote:Op donderdag 2 maart 2017 19:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, dat komt door jouw wilde tijden tussen punkers natuurlijk.
Ben jij er al uit wat je gaat stemmen?
Godver PT, je begrijpt zelf toch zeker ook wel dat je nu poep praat?quote:Op donderdag 2 maart 2017 18:59 schreef Paper_Tiger het volgende:
Zeg ik niet.quote:Op donderdag 2 maart 2017 19:51 schreef Modus het volgende:
Vanochtend rond 12 een groep flyerende D66 groupies gespot richting Rdam CS. Zat Kaas daarbij?
Vrees niet, ik heb bijna geen gezichten gezien want oogcontact betekent hun zeikverhaal aanhoren.quote:
quote:Op donderdag 2 maart 2017 17:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Oh, dit zie ik nu pas nu DH het quote.quote:Op donderdag 2 maart 2017 17:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zie die quote van Dh dan weer niet. En ja ik heb voor het EP ook al op D66 gestemd. Denk dat het ook de duidelijkste stem is tegen het verschrikkelijke nationaalpopulisme.quote:Op donderdag 2 maart 2017 19:59 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh, dit zie ik nu pas nu DH het quote.
D66 is een goede keus, als de partij beter bij mij zou passen zou ik er ook voor kiezen. Dat heb ik trouwens al een keer gedaan voor Europa.
Liep je in de buurt van de Markthal/Koopgoot?quote:Op donderdag 2 maart 2017 19:56 schreef Modus het volgende:
[..]
Vrees niet, ik heb bijna geen gezichten gezien want oogcontact betekent hun zeikverhaal aanhoren.. Maar rond die tijd zat je ook hier te posten, dus ik gok van niet.
Ja waarschijnlijk wel. Landelijk ligt het weer anders, vind ik. D66 is toch overwegend een partij voor studenten, artsen en rechters, om het maar even kort te zeggen. Een zieke vrouw op leeftijd die niet meer werkt heeft daarbij niets te zoeken.quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zie die quote van Dh dan weer niet. En ja ik heb voor het EP ook al op D66 gestemd. Denk dat het ook de duidelijkste stem is tegen het verschrikkelijke nationaalpopulisme.
Jij hebt liever roze hartjes natuurlijk.quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:03 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Liep je in de buurt van de Markthal/Koopgoot?
De D66-campagne-appgroepen zijn trouwens vreeeeselijk. Werkelijk elke post is pure hosanna, enorm overdreven en wordt afgesloten met groene hartjes. Kan het gvd niet uitstaan.
Hoezo niet?quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja waarschijnlijk wel. Landelijk ligt het weer anders, vind ik. D66 is toch overwegend een partij voor studenten, artsen en rechters, om het maar even kort te zeggen. Een zieke vrouw op leeftijd die niet meer werkt heeft daarbij niets te zoeken.
Of roze sterren.quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:04 schreef remlof het volgende:
[..]
Jij hebt liever roze hartjes natuurlijk.
Daar heb je ook wel een punt, dan zit je waarschijnlijk inderdaad beter bij de PvdA.quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja waarschijnlijk wel. Landelijk ligt het weer anders, vind ik. D66 is toch overwegend een partij voor studenten, artsen en rechters, om het maar even kort te zeggen. Een zieke vrouw op leeftijd die niet meer werkt heeft daarbij niets te zoeken.
Nee ze liepen op het Kruisplein, richting CS.quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:03 schreef Kaas- het volgende:
[..]
De D66-campagne-appgroepen zijn trouwens vreeeeselijk. Werkelijk elke post is pure hosanna, enorm overdreven en wordt afgesloten met groene hartjes. Kan het gvd niet uitstaan.
quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zie die quote van Dh dan weer niet. En ja ik heb voor het EP ook al op D66 gestemd. Denk dat het ook de duidelijkste stem is tegen het verschrikkelijke nationaalpopulisme.
Gewoon hiermee reageren:quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:03 schreef Kaas- het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou, ik kan niet vinden wat de partij doet voor chronisch zieken die uitgerangeerd zijn.
Pechtold zei tijdens het lijsttrekkersdebat verder dat hij het eigen risico enkel voor de hogere inkomens in stand wil houden. En vol inzetten op eigen regie.quote:D66 wil onderzoeken hoe financiële belemmeringen voor mensen met chronische aandoeningen beperkt kunnen worden, zodat de toegankelijkheid van zorg niet onder druk komt te staan. Dat vraagt ook om ruimte voor experimenten met de bekostiging van zorg en voor innovatie, om het zwaartepunt in de gezondheidszorg te verschuiven van het behandelen van ziekte naar het bevorderen van gezondheid.
(..)
D66 wil meer doen om de basiszorg in de buurt te versterken. Daarbij denken we met name aan zorg voor chronische patiënten met bijvoorbeeld diabetes of de ondersteuning van mantelzorgers die zorgen voor dementerenden. Deze zorg willen we in de buurt organiseren.
(..)
Chronisch zieken en gehandicapten ontvangen minder financiële ondersteuning vanuit de landelijke overheid dan voorheen. Om stapeling van ziektekosten te compenseren en deze groep te ondersteunen bij hun zelfredzaamheid wordt er vanuit de gemeente vanaf 2016 een jaarlijkse tegemoetkoming gegeven. Chronisch zieken en gehandicapten met een inkomen van maximaal 150% boven het bijstandsniveau zullen ¤200,- per jaar ontvangen.
Dat is meer dan ik dacht, bedankt voor het opzoeken. Ik vind het wel positief dat er aan zorg in de buurt wordt gedacht, want ik denk dat met name mantelzorgers dat wel kunnen gebruiken. Het eigen risico de deur uit doen voor armlastige chronisch zieken lijkt mij een uitstekend idee omdat mensen daar elk jaar weer tegenaan zitten te hikken.quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:27 schreef Kaas- het volgende:
[..]
[..]
Pechtold zei tijdens het lijsttrekkersdebat verder dat hij het eigen risico enkel voor de hogere inkomens in stand wil houden.
Wat is dat, vol inzetten op eigen regie? Vaak zijn zieke mensen te moe om assertief en ondernemend te zijn.quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:27 schreef Kaas- het volgende:
[..]
[..]
Pechtold zei tijdens het lijsttrekkersdebat verder dat hij het eigen risico enkel voor de hogere inkomens in stand wil houden. En vol inzetten op eigen regie.
quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:33 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is meer dan ik dacht, bedankt voor het opzoeken. Ik vind het wel positief dat er aan zorg in de buurt wordt gedacht, want ik denk dat met name mantelzorgers dat wel kunnen gebruiken. Het eigen risico de deur uit doen voor armlastige chronisch zieken lijkt mij een uitstekend idee omdat mensen daar elk jaar weer tegenaan zitten te hikken.
quote:In de langdurige zorg is een kwaliteitsslag nodig. In het verleden hebben incidenten helaas geleid tot steeds meer protocollen en regels en steeds minder ruimte voor maatwerk. D66 wil daarom minder regels en protocollen, en meer ruimte voor maatwerk, eigen regie en inspraak van cliënten. Ook willen we de professionaliteit van de mensen die werken in de zorg voorop stellen. Voor de toekomst wil D66 ook kijken naar de mogelijkheden om de bekostiging meer persoonsvolgend (het budget volgt de patiënt in plaats van dat de patiënt het budget volgt) te maken. Bovendien wil D66 dat gemeenten de komende jaren van elkaar leren en hun onderlinge prestaties vergelijken.
Gemeenten hebben sinds 1 januari 2015 meer taken op het terrein van de zorg voor ouderen en chronisch zieken en gehandicapten. Het gaat dan specifiek over ondersteuning en begeleiding. De verpleging en verzorging valt onder de zorgverzekeraars. D66 is hier voorstander van. Door de overheveling van taken van het Rijk naar de gemeenten, komt de zorg (ondersteuning en begeleiding) voor kwetsbare mensen te liggen bij de overheidslaag die het dichtst bij de burger staat. Niet langer kwetsbare mensen “persen” in protocollen en indicaties, maar juist omgekeerd: leidend wordt de hulp en ondersteuning die iemand nodig heeft. Maatwerk dus! Om mensen langer thuis te kunnen laten wonen zijn soms aanpassingen aan de woning nodig. Gemeenten hebben een verantwoordelijkheid om te kijken hoe de kosten voor de aanpassing van de woning gedragen kunnen worden.
Eigen regie en keuzevrijheid zijn voor D66 belangrijke kernwaarden. En dat geldt ook in de zorg. Het persoonsgebonden budget (pgb) is hiervoor een goed instrument. D66 heeft zich bij de hervorming van de langdurige zorg daarom – met succes – ingezet om het pgb als gelijkwaardig alternatief voor zorg in natura op te nemen in zowel de Wet maatschappelijke ondersteuning, de Wet langdurige zorg, de Jeugdwet als de Zorgverzekeringswet.
Ah, dank. Ik dacht dat het PGB was opgeheven of niet verder werd verstrekt. Verder zie ik eigenlijk niets waar ik bezwaar tegen heb.quote:
quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Ah, dank. Ik dacht dat het PGB was opgeheven of niet verder werd verstrekt. Verder zie ik eigenlijk niets waar ik bezwaar tegen heb.
Ik overwoog ook iets anders dan PvdA. Maar gun ze de beloning voor dit kabinet. En welke coalitie er ook komt, het wordt een brei van het midden.quote:Op donderdag 2 maart 2017 19:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik weet het echt niet. GL wordt het in elk geval niet, zoals ik eerst overwoog. Ik stem misschien gewoon maar weer PvdA. En jij?
De PvdA belonen voor VVD beleid.quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:57 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik overwoog ook iets anders dan PvdA. Maar gun ze de beloning voor dit kabinet. En welke coalitie er ook komt, het wordt een brei van het midden.
Ja, daar ziet het wel naar uit, maar het is niet anders. Ik hoop natuurlijk op een linkse coalitie en gun de PvdA daar ook nog wel een plekje in. Kies jij misschien wel voor GL? Ik heb besloten dat niet te doen.quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:57 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik overwoog ook iets anders dan PvdA. Maar gun ze de beloning voor dit kabinet. En welke coalitie er ook komt, het wordt een brei van het midden.
Waarom niet, als ik vragen mag?quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, daar ziet het wel naar uit, maar het is niet anders. Ik hoop natuurlijk op een linkse coalitie en gun de PvdA daar ook nog wel een plekje in. Kies jij misschien wel voor GL? Ik heb besloten dat niet te doen.
Een argument van robin007bond van een paar jaar geleden staat nog steeds: ik wil geen partij steunen die voor vergoeding van alternatieve geneeswijzen is want ik zie dat geld liever naar reguliere zorg gaan. Verder vind ik Jesse Klaver naarmate ik hem meer zie steeds onechter worden. Ik vind het een beetje een show om stemmers te trekken.quote:
Ah, oké.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Een argument van robin007bond van een paar jaar geleden staat nog steeds: ik wil geen partij steunen die voor vergoeding van alternatieve geneeswijzen is want ik zie dat geld liever naar reguliere zorg gaan. Verder vind ik Jesse Klaver naarmate ik hem meer zie steeds onechter worden. Ik vind het een beetje een show om stemmers te trekken.
Oh ja, en ze zijn voor het onbeperkt opnemen van immigranten. Dat ben ik niet, ik denk dat Nederland een limiet heeft.
Ergens is het natuurlijk wel typerend voor de wat naïeve houding die bij GroenLinks heerst.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ah, oké.
Ik verfoei die steun aan alternatieve geneeswijzen ook. Vind het kwakzalverij en uitbuiting van zwakkeren. Maar er is geen enkele partij waar je het 100% mee eens bent uiteraard, andere punten wegen voor mij wel zwaarder.
Voor mij wegen de andere punten ook zwaarder, maar het weegt wel mee in het geheel.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ah, oké.
Ik verfoei die steun aan alternatieve geneeswijzen ook. Vind het kwakzalverij en uitbuiting van zwakkeren. Maar er is geen enkele partij waar je het 100% mee eens bent uiteraard, andere punten wegen voor mij wel zwaarder.
20 miljard aan lastenverzwaring vind ik wel een goede reden om geen GL te stemmen.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ah, oké.
Graaier gespot.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
20 miljard aan lastenverzwaring vind ik wel een goede reden om geen GL te stemmen.
Ik denk dat het inherent is aan de grote groep wollen sokken die de partij kent. De anti-vaccinatiebrigade en de Happinez-lezers.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:09 schreef Reya het volgende:
[..]
Ergens is het natuurlijk wel typerend voor de wat naïeve houding die bij GroenLinks heerst.
Links is naïef, rechts is asociaal, zo is de wereld weer lekker simpel.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:09 schreef Reya het volgende:
[..]
Ergens is het natuurlijk wel typerend voor de wat naïeve houding die bij GroenLinks heerst.
Nee, dan eerder D66 - al vind ik de pechtold boys vreselijk.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, daar ziet het wel naar uit, maar het is niet anders. Ik hoop natuurlijk op een linkse coalitie en gun de PvdA daar ook nog wel een plekje in. Kies jij misschien wel voor GL? Ik heb besloten dat niet te doen.
Ik vind lastenverzwaringen niet per definitie negatief.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
20 miljard aan lastenverzwaring vind ik wel een goede reden om geen GL te stemmen.
Jij studeert nog.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind lastenverzwaringen niet per definitie negatief.
In tegenstelling tot sommige anderen hier moet ik daadwerkelijk nog op de aarde kunnen leven in 2050.quote:
Haha ja, er lopen wel veel vlotte jongens rond bij D66. Klaver is inderdaad erg op vorm gericht, ik zie hem zijn beloften niet maar zo waarmaken, met name die van de opheffing van het eigen risico. Het is een mooie gedachte, maar volgens mij kan het niet.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:11 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Nee, dan eerder D66 - al vind ik de pechtold boys vreselijk.
Ik vind Klaver te jong, teveel op vorm gericht, ze naief in de EU staan en denken dat alles betaalbaar is als je belastingontwijking en topinkomens meer belast.
Dat mag, we hoeven het daarover niet eens te zijn.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind lastenverzwaringen niet per definitie negatief.
Ik associeer lastenverzwaringen vooral met het financieren van het zoveelste projectje van de zwager van Jacques Tichelaar. Geen idee of dat veel gaat bijdragen aan de leefbaarheid in 2050.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
In tegenstelling tot sommige anderen hier moet ik daadwerkelijk nog op de aarde kunnen leven in 2050.
Wat het een met het ander te maken heeft ontgaat me volkomen maar het klinkt wel lekker sensationeel wat je zegt. Ik ben overtuigd.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:15 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik associeer lastenverzwaringen vooral met het financieren van het zoveelste projectje van de zwager van Jacques Tichelaar. Geen idee of dat veel gaat bijdragen aan de leefbaarheid in 2050.
Da's wel een hele vreemde associatie.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:15 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik associeer lastenverzwaringen vooral met het financieren van het zoveelste projectje van de zwager van Jacques Tichelaar. Geen idee of dat veel gaat bijdragen aan de leefbaarheid in 2050.
Ik vind het vooral grappig dat jij denkt dat extra geld voor de overheid goed besteed wordt.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat het een met het ander te maken heeft ontgaat me volkomen maar het klinkt wel lekker sensationeel wat je zegt. Ik ben overtuigd.
Van het niveau "ik moet wachten voor een huurwoning en vluchtelingen krijgen een gratis OV-kaart!!!"quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Da's wel een hele vreemde associatie.
Nepotisme is geen probleem voor jou. Dat is tenminste duidelijk, dan.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Van het niveau "ik moet wachten voor een huurwoning en vluchtelingen krijgen een gratis OV-kaart!!!"
Ga je nog verder met deze vage claims? Ik vind het wel vermakelijk hoor, daar niet van.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:19 schreef Reya het volgende:
[..]
Nepotisme is geen probleem voor jou. Dat is tenminste duidelijk, dan.
quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:20 schreef Reya het volgende:
Tchock doet wel weer het oude gezegde "Rechts zorgt voor de rijken, links zorgt voor zichzelf" eer aan. Chapeau.
Dit zijn allemaal wel erg rare reacties die niets te maken hebben met het onderwerp.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:20 schreef Reya het volgende:
Tchock doet wel weer het oude gezegde "Rechts zorgt voor de rijken, links zorgt voor zichzelf" eer aan. Chapeau.
Jij wilt hardwerkende mensen 20 miljard uit hun zak kloppen om compleet onduidelijke redenen. Dat is eigenlijk eerder triest.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ga je nog verder met deze vage claims? Ik vind het wel vermakelijk hoor, daar niet van.
Betaal jij toch lekker 20 miljard extra. Geen idee waarom, eigenlijk.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dit zijn allemaal wel erg rare reacties die niets te maken hebben met het onderwerp.
En dus wil ik dat aan mezelf of aan naasten gunnen. Redeneren is niet jouw sterkste punt merk ik.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:21 schreef Reya het volgende:
[..]
Jij wil hardwerkende mensen 20 miljard uit hun zak kloppen om compleet onduidelijke redenen. Dat is eigenlijk eerder triest.
Mischien moet je even een koekje nemen of zo? Je lijkt aardig te onstporen.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:21 schreef Reya het volgende:
[..]
Betaal jij toch lekker 20 miljard extra. Geen idee waarom, eigenlijk.
Of aan betaald-voetbalclubs, zo lazen we een keer eerder.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
En dus wil ik dat aan mezelf of aan naasten gunnen. Redeneren is niet jouw sterkste punt merk ik.
20 miljard. Grijpstuivers, mensen.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien moet je even een koekje nemen of zo? Je lijkt aardig te onstporen.
BVO's zijn ook zo'n geliefd onderwerp bij GroenLinks inderdaad. Heb je nog meer van dit soort onzin?quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:22 schreef Reya het volgende:
[..]
Of aan betaald-voetbalclubs, zo lazen we een keer eerder.
Mijn god. Ik moet me enorm inhouden nu. Laat ik maar verstandig zijn.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Een argument van robin007bond van een paar jaar geleden staat nog steeds: ik wil geen partij steunen die voor vergoeding van alternatieve geneeswijzen is want ik zie dat geld liever naar reguliere zorg gaan. Verder vind ik Jesse Klaver naarmate ik hem meer zie steeds onechter worden. Ik vind het een beetje een show om stemmers te trekken.
Oh ja, en ze zijn voor het onbeperkt opnemen van immigranten. Dat ben ik niet, ik denk dat Nederland een limiet heeft.
Jij wilt daar toch zo graag geld voor?quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
BVO's zijn ook zo'n geliefd onderwerp bij GroenLinks inderdaad. Heb je nog meer van dit soort onzin?
Ik wil het liefst in elke stad een door de gemeenschap gesponsorde voetbalorganisatie met corrupte bestuurders die het weer naar familie wegsluizen. Daarvan kom ik in mijn broekje, hoor.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:23 schreef Reya het volgende:
[..]
Jij wilt daar toch zo graag geld voor?
Beter opletten, ik had al gezegd dat ik de plannen van GL niet zie zitten. Echter zie ik ook geen noodzaak om daar een persoonlijke aanval met allerlei stromannen van te maken.quote:
quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:24 schreef Reya het volgende:
Sorry mensen. Zware dag op het werk, even moeten afreageren.
Vooruit dan maar Reya.quote:
Accupunctuur en andere geneeswijzes die al duizenden jaren bestaan, osteopathie wat in Frankrijk en Engeland in ziekenhuizen word uitgevoerd vind jij allemaal maar kwakzalverij en uitbuiting van zwakkeren.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ah, oké.
Ik weet niet of dat naïef is. Verzekeraars kiezen er ook voor omdat er nou eenmaal vraag naar is. Zo kun je er alle kanten mee op, de naïviteit van de marktquote:Op donderdag 2 maart 2017 21:09 schreef Reya het volgende:
[..]
Het is eerder typerend voor jou.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:09 schreef Reya het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:24 schreef Reya het volgende:
Sorry mensen. Zware dag op het werk, even moeten afreageren.
Ja, echt fair was het ook niet. Overigens frustreert geldverspilling in de publieke sector me daadwerkelijk, vooral omdat ik daar zo pijnlijk mee geconfronteerd word in wat ik doe.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Beter opletten, ik had al gezegd dat ik de plannen van GL niet zie zitten. Echter zie ik ook geen noodzaak om daar een persoonlijke aanval met allerlei stromannen van te maken.
Qua eigen risico ben ik het eens met hoogleraar Levi van amc. Die zat bij pauw, 8 december, en had het over dat de prikkelwerking echt werkt. Maar ook dat de afgelopen jaren het eigen risico te sterk is gestegen - veel meer dan nodig voor de prikkelwerking.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Haha ja, er lopen wel veel vlotte jongens rond bij D66. Klaver is inderdaad erg op vorm gericht, ik zie hem zijn beloften niet maar zo waarmaken, met name die van de opheffing van het eigen risico. Het is een mooie gedachte, maar volgens mij kan het niet.
Daar heeft het toch al decennia de tijd voor gehad? En nog steeds worden "medicamenten" verkocht met 0,0001% werkende stof als doelmatig door alternatieve "genezers"quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:25 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat naïef is. Verzekeraars kiezen er ook voor omdat er nou eenmaal vraag naar is. Zo kun je er alle kanten mee op, de naïviteit van de markt. Ik vind overigens ook dat alternatieve geneeswijzen zichzelf moet bewijzen of anders opheffen.
En dan heb je ook nog homeopathie, als daar 0,0001% werkende stof in zit is het al een mirakel. Echinafors bevat minder dan een atoom aan werkzame stof per liter en dat wordt bij de apotheek verkocht. Hoe homeopaten dat voor elkaar hebben gekregen snap ik echt niet.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar heeft het toch al decennia de tijd voor gehad? En nog steeds worden "medicamenten" verkocht met 0,0001% werkende stof als doelmatig door alternatieve "genezers"
Alternatieve geneeswijzen hebben zich al lang en breed bewezen.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:25 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat naïef is. Verzekeraars kiezen er ook voor omdat er nou eenmaal vraag naar is. Zo kun je er alle kanten mee op, de naïviteit van de markt. Ik vind overigens ook dat alternatieve geneeswijzen zichzelf moet bewijzen of anders opheffen.
Nou ja, dat bewijs hoeven ze niet te leveren. En niet geheel onverwacht leveren ze dat dus ook niet.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:26 schreef Tijger_m het volgende:
Daar heeft het toch al decennia de tijd voor gehad?
Wat mij betreft mogen mensen zich voor alles verzekeren, het is een vrij land. Het wordt natuurlijk wel anders als methoden waarvoor bewijs ontbreekt in een publiek stelsel vallen.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:25 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Alle alternatieve geneeswijzen geloven is net zo dom en kortzichtig als ze allemaal afschrijven.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:27 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Alternatieve geneeswijzen hebben zich al lang en breed bewezen.
Dat moeten ze onder de huidige wetgeving wel en dat kunnen ze niet.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:28 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nou ja, dat bewijs hoeven ze niet te leveren. En niet geheel onverwacht leveren ze dat dus ook niet.
Ik weet niet of die prikkelwerking er wel is. Voor de een is het makkelijk te behappen, voor de ander is het een jaarlijks terugkerende hoge kostenpost. Ik zou het voor de chronisch zieken wel graag afgeschaft zien.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:26 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Qua eigen risico ben ik het eens met hoogleraar Levi van amc. Die zat bij pauw, 8 december, en had het over dat de prikkelwerking echt werkt. Maar ook dat de afgelopen jaren het eigen risico te sterk is gestegen - veel meer dan nodig voor de prikkelwerking.
Dus dat het eigen risico best een stuk omlaag kan om alsnog de prikkelwerking te behouden. En tegelijkertijd betaalbaarder is. Van mij mag voor chronisch zieken het eigen risico er wel af. Daar heb je niks aan een prikkelwerking, en zij zijn er vaak juist ook van bewust wat het allemaal kost.
Helemaal eraf ben ik geen voorstander van, ook al wil de pvda dat. Dat het instrument te ver is doorgeschoten betekent imo niet ineens het hele instrument fout is.
Typisch weer.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:25 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Accupunctuur en andere geneeswijzes die al duizenden jaren bestaan, osteopathie wat in Frankrijk en Engeland in ziekenhuizen word uitgevoerd vind jij allemaal maar kwakzalverij en uitbuiting van zwakkeren.
Goddegod de enorme domheid die hier heerst.
Die discussie ga ik niet voeren. Ik ben lid van Skepsis dus mijn standpunt is duidelijk.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:27 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Alternatieve geneeswijzen hebben zich al lang en breed bewezen.
Ja, maar geen collectieve verzekering waar dat soort kwakzalverij door vergoed wordt.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:28 schreef Reya het volgende:
[..]
Wat mij betreft mogen mensen zich voor alles verzekeren, het is een vrij land. Het wordt natuurlijk wel anders als methoden waarvoor bewijs ontbreekt in een publiek stelsel vallen.
Het is altijd een pakketje, hè. Nooit iemand die in een deel van de BNW-mythes gelooft en een deel niet.quote:
Klopt. Dat laatste gebeurt door veel users hier.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Alle alternatieve geneeswijzen geloven is net zo dom en kortzichtig als ze allemaal afschrijven.
Ik denk dat daar geldt dat mensen geloven wat ze willen geloven. Reguliere zorg houdt behandelingen in die soms pijnlijk of slopend zijn, met een onzeker resultaat en uitgevoerd door vaak afstandelijke artsen in grote ziekenhuizen. Het alternatief van een kleinschalige genezer die naar je luistert en met wondermiddelen komt is natuurlijk ergens te mooi om niet in te geloven.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
En dan heb je ook nog homeopathie, als daar 0,0001% werkende stof in zit is het al een mirakel. Echinafors bevat minder dan een atoom aan werkzame stof per liter en dat wordt bij de apotheek verkocht. Hoe homeopaten dat voor elkaar hebben gekregen snap ik echt niet.
Tot nu toe heb ik niemand dat zien doen, maar jij doet het eerste wel.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:30 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Klopt. Dat laatste gebeurt door veel users hier.
Idem.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik weet niet of die prikkelwerking er wel is.
Ja, eens.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar geen collectieve verzekering waar dat soort kwakzalverij door vergoed wordt.
Valt me van je tegen Bart. Dat je lid bent van zo'n clubje. Maar goed, vind je een aardige peer dus zal vergeten dat je dit hebt gezegd.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:30 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Die discussie ga ik niet voeren. Ik ben lid van Skepsis dus mijn standpunt is duidelijk.![]()
http://skepsis.nl/
Is dat niet een kenmerk van een achterlijke bevolking ? Over het algemeen genomen dan..quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:31 schreef Tijger_m het volgende:
Overigens werken placebo's in veel gevallen beter dan alternatieve geneeswijzen dus mischien moeten we die gewoon opnemen in de zorgverzekering.
Nee hoor. Bij mij is het geen pakketje. Foute conclusie vriend.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is altijd een pakketje, hè. Nooit iemand die in een deel van de BNW-mythes gelooft en een deel niet.
Volgens mij is het overkoepelende kenmerk van alternatieve geneeswijzen enkel dat ze zich onttrekken aan de bewijslast die geldt voor reguliere behandelingen.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Alle alternatieve geneeswijzen geloven is net zo dom en kortzichtig als ze allemaal afschrijven.
Jij gaat mij nu vertellen wat ik geloof?quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Tot nu toe heb ik niemand dat zien doen, maar jij doet het eerste wel.
Klopt, dat denk ik ook. Ergens is dat ook te begrijpen. Wat ik niet kan begrijpen is dat mensen wantrouwig zijn tegenover moderne geneeskunde en zo happig zijn om alternatieven te geloven. Als die mensen homeopathie toch eens met dezelfde sceptische houding zouden benaderen als oncologie...quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:30 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik denk dat daar geldt dat mensen geloven wat ze willen geloven. Reguliere zorg houdt behandelingen in die soms pijnlijk of slopend zijn, met een onzeker resultaat en uitgevoerd door vaak afstandelijke artsen in grote ziekenhuizen. Het alternatief van een kleinschalige genezer die naar je luistert en met wondermiddelen komt is natuurlijk ergens te mooi om niet in te geloven.
Niet echt, het is een kenmerk van het menselijke brein. Mensen die placebo's krijgen weten niet dat ze die krijgen dus kan het effect niet berusten op het feit dat ze achterlijk zijn.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:32 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Is dat niet een kenmerk van een achterlijke bevolking ? Over het algemeen genomen dan..
Als een alternatieve geneeswijze daadwerkelijk werkt valt het onder de reguliere bewezen geneeskunde inderdaad.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij is het overkoepelende kenmerk van alternatieve geneeswijzen enkel dat ze zich onttrekken aan de bewijslast die geldt voor reguliere behandelingen.
Wat ooit als "alternatief" werd gezien kan door grondig bewijs natuurlijk wel regulier worden.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij is het overkoepelende kenmerk van alternatieve geneeswijzen enkel dat ze zich onttrekken aan de bewijslast die geldt voor reguliere behandelingen.
quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:31 schreef Tijger_m het volgende:
Overigens werken placebo's in veel gevallen beter dan veel geneesmiddelen dus mischien moeten we die gewoon opnemen in de zorgverzekering.
Precies, er zijn zoveel kwakzalvers actief..Als je je erin verdiept dan merk je wat voor aparte bizarre wereld het is.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mensen met een redelijk normaal besef van dingen zou door hebben dat het niet werkt.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet echt, het is een kenmerk van het menselijke brein. Mensen die placebo's krijgen weten niet dat ze die krijgen dus kan het effect niet berusten op het feit dat ze achterlijk zijn.
Of een goede beurt van een Thaise hoer.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:35 schreef Japie77 het volgende:
Ik kan iedereen hier aanraden om eens een voetreflexmassage te nemen. Kijken of er dan nog zo gedacht wordt over het alternatieve circuit.
Accapunctuur? Was dat?quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:35 schreef gelly het volgende:
Ik vind het altijd wel grappig, van die figuren die zichzelf op de borst kloppen en lachen om die rare moslims en christenen maar wel zelf in fabeltjes als homeopathie of accapunctuur geloven.
En hoevaak is dat ?quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:33 schreef gelly het volgende:
[..]
Als een alternatieve geneeswijze daadwerkelijk werkt valt het onder de reguliere bewezen geneeskunde inderdaad.
Dat wel inderdaad.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:33 schreef Reya het volgende:
[..]
Wat ooit als "alternatief" werd gezien kan door grondig bewijs natuurlijk wel regulier worden.
John?quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:36 schreef gelly het volgende:
[..]
Of een goede beurt van een Thaise hoer.
Redelijk vaak in de natuurgeneeskunde bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:36 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
En hoevaak is dat ?
Volgens mij nog nooit en vaak is het alsnog bedongen op list en bedrog.
Die zijn van dezelfde categorie iddquote:Op donderdag 2 maart 2017 21:35 schreef gelly het volgende:
Ik vind het altijd wel grappig, van die figuren die zichzelf op de borst kloppen en lachen om die rare moslims en christenen maar wel zelf in fabeltjes als homeopathie of accapunctuur geloven.
Ow dat toch wel...Wat jij dus nu list en bedrog noemt kan je zomaar opeens bewezen geneeskunde gaan noemen. Wat een ommezwaai.quote:
Met happy end Japie ?:Dquote:Op donderdag 2 maart 2017 21:35 schreef Japie77 het volgende:
Ik kan iedereen hier aanraden om eens een voetreflexmassage te nemen. Kijken of er dan nog zo gedacht wordt over het alternatieve circuit.
Nee. Onderzoek toont aan dat dit gewoonweg niet waar is. Placebo's werken soms net zo goed als echte medicatie maar het probleem is dat het niet voorspelbaar is bij wie.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:35 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Mensen met een redelijk normaal besef van dingen zou door hebben dat het niet werkt.
Ik ga helemaal flippen van 20 miljard.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:35 schreef 99.999 het volgende:
Altijd mooi als GroenLinks wint, maakt de kereltjes gegarandeerd goed narrig
Er zijn mensen die zich laten overtuigen door grondig empirisch bewijs, inderdaad.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:37 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ow dat toch wel...Wat jij dus nu list en bedrog noemt kan je zomaar opeens bewezen geneeskunde gaan noemen. Wat een ommezwaai.
De meeste ziekten zijn kinderen van onze geest en gaan vanzelf weer over. Dus ook met een placebo. Maar ook met niets. Waarschijnlijk helpt het geloof dat het werkt (maar dus niets doet) wel maar dat is volgens mij niet bewezen.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet echt, het is een kenmerk van het menselijke brein. Mensen die placebo's krijgen weten niet dat ze die krijgen dus kan het effect niet berusten op het feit dat ze achterlijk zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |