De dingen die in het programma staan, neem ik aan. De problemen dus met heel Europa oplossen. Dat hij geen limiet voorstelt wil natuurlijk niet zeggen dat hij per definitie ongelimiteerd vluchtelingen wil opvangen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:34 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Tja, Pechtold heeft toch echt aangegeven de islam een verrijking te vinden voor Nederland in het Rode Hoed debat. Vervolgens zegt hij gisteren bij Jinek/Pauw dat hij geen limieten gaat voorstellen. Hij heeft daarnaast ook gisteren toegegeven vroeger te hebben weggekeken naar de problemen van de multiculturele samenleving.
Wat is denk je de kans dat zo'n partij wat gaat doen aan immigratie?
Hollande?quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:37 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Hillary gezamenlijk met Hollande en de britse mafklapper. Toevallig alle drie pro-migratie. Ze creëren de omstandigheden en zeggen vervolgens; ze zijn zielig, laat ze binnen.
Het hele onderzoek gaat niet over aanslagen, je doet net alsof een onderzoek over appels ontkracht kan worden door over bananen te beginnen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:36 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Dit onderzoek is al eens ontkracht.
Het onderzoek is gedaan naar 14/15 jarige jongeren, hoeveel 14/15 jarige jongeren plegen aanslagen?
Ik heb de afgelopen 30 jaar het aantal hoofddoekjes schrikbarend zien groeien. Ik geloof niks van die secularisering, de instroom van nieuwe moslims gaat in ieder geval met een bizar hogere factor.quote:Op woensdag 1 maart 2017 14:54 schreef Stabiel het volgende:
Aantal over-het-hoofd geziene factoren:
1) Moslims zullen in Nederland uiteindelijk wel seculariseren, en daar zien we al de eerste tekenen in.
2) Integratie zal na een aantal generaties steeds soepeler verlopen. De eerste generatie niet-Nederlands sprekende gastarbeiders sterft uit, en de generaties volgend zullen naar alle waarschijnlijkheid steeds vaker de satellietschotel links laten liggen en minder binding hebben met het land van origine.
3) De gemiddelde kindertal van moslims zal afnemen naarmate men meer in de samenleving komt te staan en de welvaart toeneemt. Gerichte politieke beleid om dit te bevorderen is nodig.
Ik geloof niet zo in die doemdenkerij.
Wat is dezequote:Op woensdag 1 maart 2017 15:36 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Het onderzoek is gedaan naar 14/15 jarige jongeren, hoeveel 14/15 jarige jongeren plegen aanslagen?
Dat kan ook komen door groei van de groep als geheel natuurlijk, want dat er nu meer moslims zijn dan in 1987 moge duidelijk zijn.quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:39 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik heb de afgelopen 30 jaar het aantal hoofddoekjes schrikbarend zien groeien. Ik geloof niks van die secularisering, de instroom van nieuwe moslims gaat in ieder geval met een bizar hogere factor.
Ah, Sarkozy, zelfde laken en pak. Het links-rechts paradigma staat er verder volledig los van.quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:39 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Hollande?Sarkozy was toen de president van Frankrijk. En bij de Britten was dat Cameron. Allebei rechts-conservatieven.
Ik kan hier echt niks zinnigs uit halen, aanslagen hebben niets van doen met het oorspronkelijke onderwerp.quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:36 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Het onderzoek is gedaan naar 14/15 jarige jongeren, hoeveel 14/15 jarige jongeren plegen aanslagen? Meeste zijn ook 20+ en gingen voor hun aanslag pas een aantal jaar naar de moskee. Van te voren dronken en roken ze ook allemaal.
Voor 3 kwart is het geloof nog minstens even belangrijk als voor hun ouders. En 17% geeft aan dat het geloof nog belangrijker is dan voor hun ouders. Dus wat daalt er? We hebben 8% over welke totaal geen interesse heeft in het geloof, of zijn die nog radicaler? Essentiele informatie ontbreekt. Daarbij die dalende groep, is dat de groep van 17% welke langzaam overgaat naar die 3 kwart groep. Hoeveel daalt er eigenlijk? want als we pas op 8% zitten in totaliteit daalt het aantal zeer minimaal.
Dan lees ik dat 14/15 jarige jongeren meer varkensvlees eten, minder naar de moskee gaan dan hun ouders etc. Ja die jongeren kon ik ook, die jongeren ken ik al tientallen jaren, al jaren zuipen, roken en eten, en op een bepaalde leeftijd komt het gewaad tevoorschijn en geven ze zich volledig over aan de islam. Grappige is dat dit allemaal gebeurd op een leeftijd welke niet onderzocht is, namelijk de leeftijd 20+. Maar dat zie je ook niet in het onderzoek. Geboren moslima's dragen bij de geboorte ook geen hoofddoek, dus gooi ze in een artikel en roep dat minder vrouwen hoofddoeken dragen. In dat type kader is dit onderzoek uitgevoerd.
Ongelooflijk hoe de bron van TS ontkracht word en over elk woordje er kritisch gesproken wordt, maar bronnen zoals dit mogen aangeleverd worden omdat ze passen bij de waanbeelden die sommige willen verkopen maar door alleen al begrijpend te lezen volledig onderuit te halen zijn.
Problemen met Europa oplossen? Wat heeft de EU gedaan de afgelopen jaren? Er zijn duizenden mensen gestorven op zee. Meer dan 1,5 miljoen mensen, voornamelijk jonge mannen met een islamitische achtergrond, zijn zonder screening de EU binnen gekomen. Landen als Polen en Roemenië die ontzettend veel geld ontvangen van ons via de EU en ook nog eens meer zetels hebben gekregen in het Europees Parlement weigeren vluchtelingen opvangen, er is totaal geen solidariteit.quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:38 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De dingen die in het programma staan, neem ik aan. De problemen dus met heel Europa oplossen. Dat hij geen limiet voorstelt wil natuurlijk niet zeggen dat hij per definitie ongelimiteerd vluchtelingen wil opvangen.
Jij hebt ze zien groeien over generaties? Chapeau. Werkelijk waar knap. Gelukkig laten peilingen andere trends zien. Ik zie vaker moeders met hoofddoeken en dochters zonder hier rondlopen, dan andersom. Feit is dus dat men seculariseert. Los gezien van het feit dat het dragen van een hoofddoek niet per se duid op non-integratie.quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:39 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik heb de afgelopen 30 jaar het aantal hoofddoekjes schrikbarend zien groeien. Ik geloof niks van die secularisering, de instroom van nieuwe moslims gaat in ieder geval met een bizar hogere factor.
Hun regels zullen strenger zijn dan de CDA en VVD en hun voorlopers indertijd die het hele immigrantenprobleem van niet NL-sprekende Turken en Marokkanen hier geintroduceerd hebben en de werkgevers daar grof geld aan hebben laten verdienen. Politiek loopt immers wat jaartjes achter op het onderbuikgevoel. Over 5 jaar zullen de immigratieregels ook een stuk strenger zijn dan nu op dit moment, ook als GL/D66 in het kabinet zitten. Simpel veranderende tijdsgeest.quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:34 schreef KrappeAuto het volgende:
Wat is denk je de kans dat zo'n partij wat gaat doen aan immigratie?
Ik zeg ook nergens iets over de huidige vorm van de EU. Ik geef alleen aan dat D'66 de problemen met Europa als geheel wil oplossen, niet op een 'ieder land voor zich'-wijze.quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:42 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Problemen met Europa oplossen? Wat heeft de EU gedaan de afgelopen jaren? Er zijn duizenden mensen gestorven op zee. Meer dan 1,5 miljoen mensen, voornamelijk jonge mannen met een islamitische achtergrond, zijn zonder screening de EU binnen gekomen. Landen als Polen en Roemenië die ontzettend veel geld ontvangen van ons via de EU en ook nog eens meer zetels hebben gekregen in het Europees Parlement weigeren vluchtelingen opvangen, er is totaal geen solidariteit.
De EU is dood. Het werkt niet in haar huidige vorm. Er is een totale onwil te hervormen.
De hoofddoek staat voor exclusiviteit, segregatie en vijandigheid.quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:42 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Jij hebt ze zien groeien over generaties? Chapeau. Werkelijk waar knap. Gelukkig laten peilingen andere trends zien. Ik zie vaker moeders met hoofddoeken en dochters zonder hier rondlopen, dan andersom. Feit is dus dat men seculariseert. Los gezien van het feit dat het dragen van een hoofddoek niet per se duid op non-integratie.
Hollande en Sarkozy zelfde laken en pak? Alsjeblieft zeg.quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:41 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ah, Sarkozy, zelfde laken en pak. Het links-rechts paradigma staat er verder volledig los van.
De hoofddoek staat in veel gevallen voor intrinsieke spiritualiteit. Ik zie genoeg meisjes met hoofddoeken die uiterst correct Nederlands spreken en een baan hebben.quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:43 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
De hoofddoek staat voor exclusiviteit, segregatie en vijandigheid.
D66 erkent de zaken die sommige hier duiden als problemen helemaal niet als problemen maar als wenselijk. Het hele EU-ideaal dat ze nastreven gaat hand in hand met het vervagen van de nationale identiteiten van de Europeanen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:43 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik zeg ook nergens iets over de huidige vorm van de EU. Ik geef alleen aan dat D'66 de problemen met Europa als geheel wil oplossen, niet op een 'ieder land voor zich'-wijze.
Als je de vluchtelingenstroom aan wil pakken heb je een intensievere en betere samenwerking nodig op Europees niveau dan nu het geval is. Daarom is het ook zo raar dat mensen die tegen de opvang van vluchtelingen zijn opstandige lidstaten de hemel in prijzen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:42 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Problemen met Europa oplossen? Wat heeft de EU gedaan de afgelopen jaren? Er zijn duizenden mensen gestorven op zee. Meer dan 1,5 miljoen mensen, voornamelijk jonge mannen met een islamitische achtergrond, zijn zonder screening de EU binnen gekomen. Landen als Polen en Roemenië die ontzettend veel geld ontvangen van ons via de EU en ook nog eens meer zetels hebben gekregen in het Europees Parlement weigeren vluchtelingen opvangen, er is totaal geen solidariteit.
De EU is dood. Het werkt niet in haar huidige vorm. Er is een totale onwil te hervormen.
Zoals welke zaken? Even concreter graag.quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:45 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
D66 erkent de zaken die sommige hier duiden als problemen helemaal niet als problemen maar als wenselijk. Het hele EU-ideaal dat ze nastreven gaat hand in hand met het vervagen van de nationale identiteiten van de Europeanen.
Het staat voor de overgave aan de wil van Allah. Dat men Nederlands leert spreken en motivatie heeft om te werken (geld te verkrijgen), zegt niets over de mate van integratie (conformatie aan Nederland en haar cultuur/normen). Ten minste, als je Nederland dus niet als slechts een calvinistisch bedrijf ziet.quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:44 schreef Stabiel het volgende:
[..]
De hoofddoek staat in veel gevallen voor intrinsieke spiritualiteit. Ik zie genoeg meisjes met hoofddoeken die uiterst correct Nederlands spreken en een baan hebben.
De aanwas van (islamitische) migranten bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:46 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Zoals welke zaken? Even concreter graag.
Prima. Men mag zich wat mij betreft overgeven aan welk onzichtbaar mannetje dan ook, zolang ze maar prima participeren in de samenleving. Zeg maar gewoon eerlijk dat je moeite hebt met al die hoofddoeken in het straatbeeld, en dat daar je bron van ergenis ligt.quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:46 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het staat voor de overgave aan de wil van Allah. Dat men Nederlands leert spreken en motivatie heeft om te werken (geld te verkrijgen), zegt niets over de mate van integratie (conformatie aan Nederland en haar cultuur/normen). Ten minste, als je Nederland dus niet als slechts een calvinistisch bedrijf ziet.
Uit het onderzoek:quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:36 schreef Stabiel het volgende:
[..]
[..]
https://www.trouw.nl/reli(...)dan-ouders~a7201476/
Over wat voor aanwas heb je het dan? Een normale influx van migranten, of ongebreidelde massamigratie?quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:47 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
De aanwas van (islamitische) migranten bijvoorbeeld.
Beide.quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:49 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Over wat voor aanwas heb je het dan? Een normale influx van migranten, of ongebreidelde massamigratie?
Ik kan me er wel in vinden dat D'66 een normale influx niet per definitie als slecht ziet (wenselijk is weer een ander verhaal), maar dat ze massale immigratie van islamieten toejuichen mag je toch echt wel even beter onderbouwen.quote:
Wat lief. Minder hoofddoekjes.quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:42 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Jij hebt ze zien groeien over generaties? Chapeau. Werkelijk waar knap. Gelukkig laten peilingen andere trends zien. Ik zie vaker moeders met hoofddoeken en dochters zonder hier rondlopen, dan andersom. Feit is dus dat men seculariseert. Los gezien van het feit dat het dragen van een hoofddoek niet per se duid op non-integratie.
Maar goed, men eet vaker een bammetje met ham en dat is belangrijker.quote:The higher levels of support for suicide bombing seen among young American Muslims resembles patterns found among Muslims in Europe, where Muslims also constitute a minority population. In Great Britain, France and Germany, Muslims under the age of 30 are consistently the least likely to say that suicide bombing is never justified. In other words, the share who think suicide bombing against civilians can ever be justified, even if rarely, is higher among those younger than 30 compared with those who are older. About a quarter (26%) of younger U.S. Muslims say suicide bombing can at least rarely be justified, 17 percentage points higher than the proportion of Muslims ages 30 and older (9%) who share that view. The age gap is about as wide in Great Britain (18 percentage points) but somewhat narrower in Germany (12 points), France (11 points) and Spain (7 points).
En met participeren bedoel jij dus; werken en Nederlands spreken. Voor mij omhelst het Nederlanderschap heel wat meer dan dat. Het is leuk en aardig als een klein deel van de bevolking met hoofddoekjes rondloopt en participeert op de arbeidsvloer, maar het wordt een heel ander verhaal als het een aanzienlijk aandeel van de bevolking zal betreffen. Het onzichtbare mannetje zijn invloed zal namelijk evenredig meegroeien.quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:49 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Prima. Men mag zich wat mij betreft overgeven aan welk onzichtbaar mannetje dan ook, zolang ze maar prima participeren in de samenleving. Zeg maar gewoon eerlijk dat je moeite hebt met al die hoofddoeken in het straatbeeld, en dat daar je bron van ergenis ligt.
Zover ik heb meegekregen is de D'66 alleen reactionair geweest tijdens de massale toestroom van islamieten in 2015 : hakte ze alleen of voornamelijk in op de partijen (PVV) die het aankaartte. Maar -en dat zeg ik zonder sarcasme- ik kan iets gemist hebben.quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:51 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik kan me er wel in vinden dat D'66 een normale influx niet per definitie als slecht ziet (wenselijk is weer een ander verhaal), maar dat ze massale immigratie van islamieten toejuichen mag je toch echt wel even beter onderbouwen.
De islam is een verrijking. Kijk naar Aboutaleb! Ik ga geen grenzen vast stellen want als de volgende die aanklopt een zwangere vrouw is kan ik geen nee zeggen!quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:51 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik kan me er wel in vinden dat D'66 een normale influx niet per definitie als slecht ziet (wenselijk is weer een ander verhaal), maar dat ze massale immigratie van islamieten toejuichen mag je toch echt wel even beter onderbouwen.
Ze hebben gewoon een partijprogramma waarin staat hoe ze migratie zien en hoe ze de problemen daarmee willen aanpakken.quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:57 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Zover ik heb meegekregen is de D'66 alleen reactionair geweest tijdens de massale toestroom van islamieten in 2015 : hakte ze alleen of voornamelijk in op de partijen (PVV) die het aankaartte. Maar -en dat zeg ik zonder sarcasme- ik kan iets gemist hebben.
Dat zei Asscher, toch?quote:Op woensdag 1 maart 2017 16:03 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
De islam is een verrijking. Kijk naar Aboutaleb!
Daar ga je al, 'bepaalde vormen van de islam'. Wat betekent dat? Is ze dan bereid om islamitische migratie te stoppen? Of is ze bereid te zeggen dat ze bepaalde vormen van islam gekomen met de migratie wilt onderdrukken?quote:Op woensdag 1 maart 2017 16:08 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ze hebben gewoon een partijprogramma waarin staat hoe ze migratie zien en hoe ze de problemen daarmee willen aanpakken.
Op het laatste congres had je verder bijvoorbeeld Salima Belhaj, die stelde dat ze bepaalde vormen van de islam helemaal niet wilde in Nederland. Doen alsof die hele partij dus met open armen elke migrant verwelkomt is onzinnig.
Zou kunnen dat Asscher ook dergelijke dingen zei, maar het was Pechtold die door Buma zat te stotteren toen hij een rechts geluid liet horen met ''Aboutaleb!'', ''Arib!''.quote:
Wat ook een vraag zeg: zijn zelfmoord bom aanslagen nooit gerechtvaardigd. In Wo2 zou ik denk ik die aanslagen tegen de Nazi's wel rechtvaardig hebben gevonden.quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:55 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Wat lief. Minder hoofddoekjes.
Ondertussen vinden jongeren in grotere mate wel dat je dood moet als je de islam verlaat dan hun ouders, een bijzonder intolerante opvattingen voor een leeftijdsgroep dat bij alle andere bevolkingsgroepen bijzonder tolerant zijn, maar goed, men drinkt vaker een biertje dus alles is okidokie.
Zie ook een opiniepeiling over zelfmoordaanslagen van Pew Research (pdf, blz. 60):
[..]
Maar goed, men eet vaker een bammetje met ham en dat is belangrijker.
Als je zegt dat je bepaalde vormen niet wilt geef je in ieder geval aan dat je niet voor ongebreidelde massamigratie bent. Wat ze daar verder voor invulling aan geeft benoemde ze niet.quote:Op woensdag 1 maart 2017 16:12 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Daar ga je al, 'bepaalde vormen van de islam'. Wat betekent dat? Is ze dan bereid om islamitische migratie te stoppen? Of is ze bereid te zeggen dat ze bepaalde vormen van islam gekomen met de migratie wilt onderdrukken?
Vluchtelingen Europees opvangen, snel duidelijkheid over verblijfsvergunning en eventuele uitzetting, dat soort zaken. Niet 'alle grenzen open voor iedereen' in ieder geval.quote:Wat zegt het partijprogramma verder?
Je hoeft niet bang te zijn voor een mosliminvasie want er zijn relatief gezien maar heel weinig moslims in Nederland. Zo wordt het iig gebrachtquote:Op woensdag 1 maart 2017 14:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Mij ontgaat het verband tussen xenofobie en de houding dat er niet zo veel allochtonen zijn als mensen denken. Overigens is een fobie een ongegronde angst.
Nee, dat geef je daar niet mee aan. Je geeft aan dat je bepaalde vormen van de islam niet wilt. That's it. Welke vormen? En hoe? Hollande zei het islamitisch extremisme te willen aanpakken (niet te willen) en hield ondertussen de deur open voor hoeveel (honderd)duizenden moslims? Zonder die invulling is het een waardeloze uitspraak die er opgericht lijkt te zijn 1) mensen met zorgen gerust te stellen 2) zonder de moslim zelf tegen het hoofd te stoten (want 'vormen..').quote:Op woensdag 1 maart 2017 16:16 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Als je zegt dat je bepaalde vormen niet wilt geef je in ieder geval aan dat je niet voor ongebreidelde massamigratie bent. Wat ze daar verder voor invulling aan geeft benoemde ze niet.
[..]
Vluchtelingen Europees opvangen, snel duidelijkheid over verblijfsvergunning en eventuele uitzetting, dat soort zaken. Niet 'alle grenzen open voor iedereen' in ieder geval.
Uiteraard, het is dan ook een islamitisch land.quote:Op woensdag 1 maart 2017 16:24 schreef Wespensteek het volgende:
Als je het trouwens hebt over grote stromen vluchtelingen dan ben ik nog het bangst voor wat er in Turkije aan het gebeuren is. Daar zie ik echt nog wel zoveel ellende ontstaan dat mensen dat land uit moeten vluchten.
Ik weet niet wat een islamitisch land is, volgens mij past het woord land niet bij een religie aangezien land niet kan geloven. Ik vind het altijd vrij komisch als mensen dergelijke zaken zeggen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 16:32 schreef Grems het volgende:
[..]
Uiteraard, het is dan ook een islamitisch land.
Landen bevrijden van het nazisme is dan ook precies hetzelfde als onschuldige burgers opblazen omdat iemand een cartoon van de profeet getekend heeft.quote:Op woensdag 1 maart 2017 16:24 schreef Wespensteek het volgende:
Als je het trouwens hebt over grote stromen vluchtelingen dan ben ik nog het bangst voor wat er in Turkije aan het gebeuren is. Daar zie ik echt nog wel zoveel ellende ontstaan dat mensen dat land uit moeten vluchten.
Bouwkaveltje reserveren op Marsquote:Op woensdag 1 maart 2017 16:32 schreef Villas__Rubin het volgende:
Dat wordt dus emigreren naar IJsland of iets dergelijks over een jaar of wat.
Ze mogen al heel veel cafés niet in.quote:Op woensdag 1 maart 2017 14:35 schreef ems. het volgende:
Gewoon Islam ontmoedigen. Net als roken maar dan ietsjes strenger dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |