abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_169100707
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P

Waar we praten over poetsen met dreumesen.
pi_169100742
Ik sloot het vorige topic net met deze heuglijke mededeling:

Ketel zette vanavond zijn eerste losse stapjes! *O* *O* *O* Ooooh zo trots!
pi_169100814
Dat ze er aan te komen, goed zo Ketel! *O* *O* *O*
pi_169100818
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 20:25 schreef lunapuella het volgende:

*O* *O* Stappende ketel! Hoe oud is hij nu ook weer?
pi_169100894
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 20:26 schreef silliegirl het volgende:

[..]

*O* *O* Stappende ketel! Hoe oud is hij nu ook weer?
20 maanden.
pi_169101074
Jaaaaa, Ketel *G* *G*
pi_169101214
*O* Go Ketel! Superleuk en handig en ze worden er zelf ook zo blij van als ze zelf los kunnen stappen O+
pi_169101708
Yessssssss, stappen voor Ketel! *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_169101829
quote:

Jaah! Wat goed! Zo leuk is dat he, zo'n trots koppie erbij ook?
pi_169101885
Jaaaa Keteltje!! Wat goed *O*
pi_169101975
Woeeeeee Ketel! Freeeeeeedom!!!! *O* *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_169102037
Go ketel *O*

O is vandaag voor het eerst naar de opvang geweest, op de negenmaandenbeurs. Hij werd al enthousiast bij het zien van al het speelgoed en heeft niet eens meer omgekeken om dag te zeggen :') toen we 1,5 uur later gingen kijken of hij zich nog vermaakte was hij nog enthousiast aan het spelen, maar nadat hij mij zag was dat over en wilde hij mee en toen hadden we het drukke deel gelukkig al gehad. Al met al een zeer positieve eerste keer dus, ik denk dat hij niet kan wachten tot het augustus is. De beurs zelf vond hij ook leuk (denk ik), met dingen proeven en veel aandacht en hij heeft twee keer liggen slapen. En hij heeft naast een mega bambixbeer nu ook een mini beer waar hij heel gelukkig mee was.
pi_169103900
*O* Ketel loopt! Wat goed! :) *O*

Klinkt als een geslaagd dagje uit FF! Heb even gespiekt in z&g en wat leuk dat het 2 meisjes zijn! O+

Hopelijk volgt ook snel goed nieuws voor kazy! :*

Ik heb net dat tv-programma over het "geheime leven" van vierjarigen zitten kijken. Wel interessant om te zien, vooral hoe ze nu doorkrijgen wat delen precies betekent. Dus vraag me af of het wel zin heeft een dreumes dit alvast te leren. Dat ze geen speelgoed mogen afpakken, leren ze t.z.t. vanzelf. Maar die slaande dreumessen van wie de ouders niks doen vind ik ook lastig. Er zelf iets van zeggen, levert niet echt vriendelijke blikken op van de desbetreffende ouders :')

Onrustig slapen gebeurt hier ook... A wilde gisteravond absoluut niet in haar eigen bedje. Was hysterisch huilen. Pas rond half 2 sliep ze eindelijk bij mij in bed. Geen idee wat er aan de hand was, maar ze zat wel steeds met een vingertje op dezelfde plek in haar mondje te drukken...dus vrees dat de hoektandellende nog niet over is ;(
Dus ik ga ook lekker vroeg naar bed. Ben bekaf en Bumbamoe :X
pi_169104380
Vooral dat bumbamoe Aerenia :X. Wat sneu voor A.. snap wel dat ze dan dicht bij mama wil zijn. Hopelijk komt het tandje snel door.. weltruste alvast!

Hier is het overdag rommelig met slapen, 's nachts gaat het wel ok (gelukkig). Krijg er maar geen goed ritme in overdag, ze is nu 15 mnd maar heeft nog steeds 2 slaapjes per dag (en snachts 12-14 uur). Slaapkop..

Wooow ketel!! *O* goed bezig! Wat fijn! nu lekker oefenen en stappen :).

Morgen weer CB. Laatste prikjes voorlopig geloof ik, waarvan 1 echt gemene prik volgens de vpl. Geen zin in..
pi_169104451
Hoera voor Ketel!! *O*
Ik kon vandaag ook niet wachten op een stappende S. Boodschappen doen voor klussen en dan een dreumes moeten tillen, terwijl ik misselijk/moe/zwanger ben.
Ik was blij dat S. (en ik dus ook :@ ) vanmiddag meer dan een uur sliep.

Oeh Aerenia, minder fijn ook zeg. Vanavond hopen op een betere nachtrust dan!
En Bumba :{ het enige tv-programma dat mijn kind kan boeien ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169104538
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 21:45 schreef hetzusjevan het volgende:

Hier is het overdag rommelig met slapen, 's nachts gaat het wel ok (gelukkig). Krijg er maar geen goed ritme in overdag, ze is nu 15 mnd maar heeft nog steeds 2 slaapjes per dag (en snachts 12-14 uur). Slaapkop..

Dat gebeurt hier ook, nog 2 dutjes. Maar goed, als ik die energie zie die uit zo'n klein mannetje moet komen iedere dag, dan zou ik geloof ik wel 4 dutjes nodig hebben :')
pi_169104733
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 20:28 schreef lunapuella het volgende:

[..]

20 maanden.
Dan schelen de onze heel weinig denk ik!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_169104900
Als je Bumba-moe bent kun je ook tweeny pop ofzo kijken. Vergelijkbare stijl maar dan met dansmeisjes. O vindt dat ook heel leuk. Is elke ochtend vlak voor Bumba op tv bij Zappelin.
pi_169105193
Oh ik vind bumba zo grappig :') snel eens laten zien hier.
Alex is helemaal dol op de twirlywoos
pi_169105216
Een stappende ketel! Wat leuk!!!!
pi_169105429
Hier ook twee dutjes en een lange nacht zusje :) Is dat gek? :@

Aerenia, tandjesleed, bah! Ik hoop dat 't snel over is :*

*O* Ketellll de wereldveroveraar *O*

Ik ben zooo blij dat mini nog geen tv kijkt :X We kijken af en toe een aflevering Tik Tak en sinds kort wil ze soms het liedje van Kikker horen om lekker op te dansen, maar godzijdank geen Bumba of wat dan ook :@ Mijn vader zet wel eens een natuurdocumentaire voor haar op en dan zit ze dierengeluiden te maken voor tien _O- Ze is (net als ik) te beweeglijk om rustig tv te kijken.

Ik sta morgen als draagconsulent op de negenmaandenbeurs en ik heb er echt zin in O+ Lijkt me zooo leuk! Wel een hele lange dag weg van mini ;(
pi_169105576
Nou Bloesem, hier ook weinig tv hoor, S. heeft er de rust ook niet voor. Maar ik kan het op dit moment af en toe wel waarderen :@ het enige dat regelmatig aan staat is een K3-mix op YouTube, want dan kan S. lekker dansen :)
Veel plezier morgen!!
pi_169106318
Hier ook nog twee slaapjes overdag (16 maanden).

Stappende ketel! Hier zie ik los stappen nog niet zo snel gebeuren

Veel plezier morgen Bloesem!
pi_169108014
Ik heb wel een tv kijker. Vooral junglebook en assepoester zijn favoriet. Hij stampt dan de kamer rond en trompettert dan de olifant na.
Hij heeft ook de film Garfield als favoriet. Dan ligt hij in een deuk als garfield en odi dansen of er wat mis gaat. O+

Ik trek zelf die fimpjes als pumba etc niet dus blij dat we zo nu en dan een disneyfilm op kunnen zetten ;)
Schudden voor gebruik
pi_169109636
Hier meestal 1 dutje de laatste tijd... Soms 2...

Tvkijken vaak wel eventjes tijdens het koken... Dan tiktak, nijntje, 24kitchen :p. Filmpjes op de tel kijkt ze ook heel graag maar ik probeer dat zo min mogelijk te doen.. Ouders en schoonouders zetten filmpjes op van liedjes...

Kun je zoutoplossing neusspray gewoon bij de drogist halen? L is ook verkouden en ik vond het wel een goede tip laatst hier..
  vrijdag 24 februari 2017 @ 07:07:34 #26
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_169109651
Neusspray net zoutoplossing neem ik altijd in de supermarkt mee!
Vandaag verder met alle grote spullen verhuizen en komende nacht onze eerste nacht daar. Ben benieuwd hoe de meiden dat gaan vinden. Vandaag gaan ze nar de GO, zodat we rustig met 4 man kunnen sjouwen. Gisteren vonden ze het maar raar.
L zei gisteren luier (luile). Mijn moeder keek, maar ze had geen schone luier nodig. Maar op dat moment voelde mijn moeder haar luier warm worden. Ze gaf dus aan dat ze ging plassen. Mijn slimme meisje.
pi_169109837
Zoutoplossing: ook bij supermarkt. Kruidvat is lekker goedkoop :). Na vele dramanachten nu eens een 19:30 slaaps-3:30 en 6:00 voeding, 7:00 wakker *O*. Ben er wiebelig van, niet gewend aan slaap langer dan 2 uur achter elkaar :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Vosje6 op 24-02-2017 08:30:11 ]
pi_169110008
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 07:07 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Neusspray net zoutoplossing neem ik altijd in de supermarkt mee!
Vandaag verder met alle grote spullen verhuizen en komende nacht onze eerste nacht daar. Ben benieuwd hoe de meiden dat gaan vinden. Vandaag gaan ze nar de GO, zodat we rustig met 4 man kunnen sjouwen. Gisteren vonden ze het maar raar.
L zei gisteren luier (luile). Mijn moeder keek, maar ze had geen schone luier nodig. Maar op dat moment voelde mijn moeder haar luier warm worden. Ze gaf dus aan dat ze ging plassen. Mijn slimme meisje.
knap zeg! Dat ze het zo goed aan voelt komen. Dat beloofd potjestijd!
Schudden voor gebruik
pi_169110107
Wat stoer van je meisje Shop! Over een tijdje komt ze gewoon met een luier jouw kant uit =handig
pi_169110232
Goedzo L.! En succes met de verhuizing Shop. Schiet al op zo te horen!

:* voor alle slechte nachten en kiesjes-/tandenleed.

Ik las iets over Bumba. Ik probeer dat zoveel mogelijk te mijden :P De meeste kinderprogramma's vind ik prima te doen, maar Bumba echt niet. Geen idee waar het hem in zit. Nieuwste hit hier zijn de filmpjes van Musti. (Een poes die sprekend op Nijntje lijkt.) Ik heb daar nog boekjes van van vroeger. Leuk om dat nu weer terug te zien.
pi_169110257
Wacht maar tot je De Kleine Prinses voorbij ziet komen..
pi_169110283
Succes Shop!

Qua tv: ik heb hier een tijdje geleden nog om tips gevraagd, maar al die programma's vond ik zo irritant en dom (en vooral Bumba, dat is ook nog slecht gemaakt...), dat we het lekker bij Buurman& Buurman en Pieter Post houden. En documentaires over paarden :)
pi_169110345
N. vindt Bumba helaas ook leuk. Het was een tijdje direct na Sesamstraat (nog steeds de grootste hit, ook leuk voor ons, ik was vergeten hoe hilarisch Ernie en Bert kunnen zijn) op tv en toen we een keer te laat waren met de tv uitzetten was het hek van de dam. :') Verder vindt ze Kikker en Nijntje (en dan de ouderwetse tekenfilmserie op Netflix _O_ ) ook heel erg leuk.
pi_169110650
Wij zijn fervente BBC-kijkers, dus Ketel krijgt vooral CBBC mee. :') Hey Duggee en de Teletubbies zijn favoriet, naast de openingsliedjes van Raa Raa the noisy lion en The Furchester Hotel (met muppets!). De afleveringen zelf daarvan vindt hij dan weer minder boeiend.
pi_169110859
Wat goed van ketel, Luna!

Hier al vanaf 12 maanden 1 slaapje, helaas.

TV gebruik ik vooral als middel om tijd te winnen, als T hangerig is en ik moet koken ofzo. Meestal zet ik sesamstraat op, of het zandkasteel. Volgens mij maakt het hem niet uit, als het maar beweegt...
pi_169111908
Wat grappig te lezen dat jullie dreumesen al aandacht hebben voor tv/filmpjes. Hier helemaal nog niet, hij heeft er niet de rust voor om stil te zitten denk ik. De kleuter kijkt wel dus het is niet onbekend voor hem, maar dreumes danst alleen even bij het liedje van Sesamstraat en amuseert zich daarna weer met iets anders. Enige boeiende vindt hij het aan/uitknopje van telefoons of iPad. Beeld! Zwart! Beeld! Zwart! Etc :+

Vannacht weer eens een wakkere nacht. Geeeeeen idee wat er was... maar ik ben toe aan veel koffie. Je went zo snel aan slaap :@ :X
pi_169111946
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 08:58 schreef Selvaria het volgende:
N. vindt Bumba helaas ook leuk. Het was een tijdje direct na Sesamstraat (nog steeds de grootste hit, ook leuk voor ons, ik was vergeten hoe hilarisch Ernie en Bert kunnen zijn) op tv en toen we een keer te laat waren met de tv uitzetten was het hek van de dam. :') Verder vindt ze Kikker en Nijntje (en dan de ouderwetse tekenfilmserie op Netflix _O_ ) ook heel erg leuk.
Ik heb Sesamstraat ook echt herontdekt! Die stukjes met de 'poppen' (Bert en Ernie en die zingende monsters en zo) zijn echt hilarisch :D
pi_169112288
Filmpjes langer dan 5 minuten houdt M. ook niet vol. Tiktak en Musti zijn precies kort genoeg. Halverwege Sesamstraat is ze meestal ook weer wat anders aan het doen. Toch blijft ze dagelijks vragen om Sesatapapap -het blijft een moeilijke straatnaam :D - dus ze zal het ergens toch wel leuk vinden.

Koffie voor Mineola c_/

Edit: vergeet ik helemaal te *G* voor de eerste stapjes van Ketel!
pi_169112374
Het wordt wel beter, dat concentratievermogen. N kan nu wel 7 minuten Buurman en Buurman volgen. Behalve als de aflevering gewoon niet grappig is, dan klikt ze ergens anders op. Een hele aflevering Pieter Post is meestal wel te lang, tenzij er een dier in voorkomt, dan vindt ze het wel leuk genoeg om te blijven kijken. Maar we kijken eigenlijk alleen in bed voor het slapen gaan, dus het is voor haar ook meer bedoeld om het verstand op nul te krijgen.

Slaapje hier 1 per dag vanaf ongeveer 15 maanden. Varieert van 30 min tot 2,5 uur :) En 's nachts ook 11 ā 12 uur.
pi_169115430
Ik was vanmorgen 2uurtjes met Alex naar 't mamacafe hier in de stad, hij heeft zich helemaal kapotmoe gespeeld waardoor ik hem helemaal naar huis moest tillen :') Dus ik dacht: die zal snel slapen vanmiddag!

Mooi niet :') hij weigert. Poepzooi :+
pi_169115448
Hier overigens 1 meestal lange slaap vanaf een maand of 9/10
pi_169115929
Middagslaap: vanaf een maand of 11 soms 1 of 2, nu met bijna 13 mnd lijkt het dat 1 lange (1,5-2.5 uur) de nieuwe norm is. Is fijn om die tijd te hebben om met peuter even iets niet dreumes geschikts te doen (maar nu niet want paw patrol is op tv :+ )
pi_169115974
Haha, Mineola, herkenbaar. Hier kantelt hij steeds mijn telefoon, want dan geeft de iPhone beeld. En dan helemaal tevreden, want hij ziet zichzelf dan!
pi_169118026
haha, ja hier is de gelockte IPhone ook een hit. Soms opent ie mijn medisch paspoort per ongeluk en belt ie opa (want noodnummer). Dat is dan erg gek, want de IPhone begint dan te praten. Soms staan er ook filmpjes in mijn telefoon. Als ik die dan terug kijk zijn er dreumesvoetjes gefilmd. Of is er een fotobom van foto's met dreumesvoetjes geweest.

Vosje, misschien heb je het wel ooit vermeld, maar hoeveel verschil in leeftijd zit er tussen peuter en dreumes?

Nog 2 uurtjes werken en dan .....
2 weken vakantie!!! *O* *O* *O* *O*
pi_169118385
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 15:40 schreef Adrian4 het volgende:
haha, ja hier is de gelockte IPhone ook een hit. Soms opent ie mijn medisch paspoort per ongeluk en belt ie opa (want noodnummer). Dat is dan erg gek, want de IPhone begint dan te praten. Soms staan er ook filmpjes in mijn telefoon. Als ik die dan terug kijk zijn er dreumesvoetjes gefilmd. Of is er een fotobom van foto's met dreumesvoetjes geweest.

Vosje, misschien heb je het wel ooit vermeld, maar hoeveel verschil in leeftijd zit er tussen peuter en dreumes?

Nog 2 uurtjes werken en dan .....
2 weken vakantie!!! *O* *O* *O* *O*
Haha ja dat precies. Fotoburst en praten tegen Siri. En dan wordt opa gebeld omdat dreumes 300 keer papa zegt }:|

Hoera voor vakantie!!!'
pi_169118606
Hehehe, kleintjes en smartphones :) bellen van ice hier ook bekend.
Adrian4: er zit op 10 dagen na precies twee jaar tussen. Ze had als ik flink overtijd was geweest een broertje op haar tweede verjaardag gekregen :)
pi_169119726
Oh ja ik kreeg het idee dat ze nog veel sliep maar dat valt dus reuze mee ^^.

E heeft ook echt nul interesse in tv.. ik denk er zelf ook niet aan om die aan te zetten, hier staat de radio aan ipv tv.

iPhone/iPad zijn hier ook wel de bom, de home knop 202626x indrukken en de iPhone constant draaien en omg het filmpje draait dan mee :o :').

Prikjes ook weer overleefd, dat waren ze voorlopig gelukkig. Ontwikkeling gaat heel mooi op schema :). Fijn om die bevestiging te krijgen.
pi_169122083
Zet mijn dreumes voor een leuk filmpje (bij voorkeur liedjes) en je hoort 'm zo een half uur niet. Met z'n concentratievermogen zit het wel snor 8)7 . Bumba zet ik gewoon niet op, dat programma zit echt teveel
in mijn irritatiezone. Samson&Gert liedjes zijn hier feest!

Overigens kan dreumes, als ie er zin in heeft, ook prima zelf spelen. Hij rommelt zo een uur of langer een beetje aan terwijl ik in zijn buurt bezig ben met iets. Meestal strijk ik of maak ik schoon en speelt hij lekker. Maar natuurlijk nooit als ik perse iets wil
schoonmaken, hij kiest wanneer er gespeeld wordt 8)7
pi_169122331
Bumba lijkt me echt de hel op aarde, dus die hebben wij nog niet geīntroduceerd. Dat gaat ook nooit gebeuren hoop ik.
Luna, wat slim om de BBC te kijken met Ketel, daar heb ik nou nog niet aan gedacht met Sjaak...

Sjaak houdt van Masha en de Beer en van de Teletubbies. Vooral aan het eind van de middag, als hij moe is en ik kook, kan hij prima 20 minuten kijken. Ideaal dus. Als hij ziek is, is dat een goede manier om hem op de bank te houden, dan kijkt hij langer. Normaal niet, dan doen we zoveel mogelijk zonder tv.

Ik kreeg vandaag een folder in huis van de gemeente over peuterspeelzalen hier in de buurt, dat het tijd is om Sjaak daar naartoe te sturen. Verder was het een folder die de prijs voor 'folder met beste informatie' nooit zal winnen, dus nu weet ik nog niets. We twijfelen sowieso of we Sjaak naar de psz willen sturen.

Ik zag Danaa in het wohts-topic, lurk je hier ook? Hoe is het met jou en met jullie?
pi_169123538
Die verhalen over dreumessen en mobieltjes/iPad's :D

Gelukkig ben ik niet de enige die Bumbamoe is. Maar eerlijk is eerlijk: ik hoef die ellende niet aan te horen, dus voor mij is het ietsje minder erg (en A vindt het prachtig) ;)

Fijn dat de prikjes achter de rug zijn zusje! ^O^

Shop: hoe is de verhuizing gegaan? Hopelijk een fijne nacht in het nieuwe huis!

Bloesem: was het leuk vandaag op de 9m-beurs? :)

Cactus: ik doe A vanaf oktober (dan wordt ze 2) 2 ochtenden in de week naar de psz, maar dat is meer omdat kinderen die 2 jaar op de psz hebben gezeten automatisch toegelaten worden op de school. Verder lijkt het mij ook wel fijn als A het gebouw etc een beetje kent (de psz is alleen te bereiken door door de school te lopen). Maar of een psz verder meerwaarde heeft t.o.v. de crčche, dat weet ik niet. Voor een psz krijg je (geloof ik) geen ko-toeslag, maar dat zijn ze nu aan het veranderen (geloof ik ook :P ).
  vrijdag 24 februari 2017 @ 20:27:44 #51
360012 Shopaholic1984
pi_169123702
Nou, de meeste grote spullen zijn over. Wat een gedoe verhuizen. De meisjes liggen nu wel in bed en ze slapen. Morgen gaan ze toch een dag bij oma logeren. Zodat we toch nog even door kunnen. Kasten in elkaar etc.
Ons eerste diner in het nieuwe huis ;)

Even nog jompelen voor Ketel *O*
pi_169123979
Gefeliciteerd met de verhuis!
Schudden voor gebruik
pi_169124165
Marsha en de beer.. wat een schreeuwkind is dat! Die mute ik altijd direct... en dan zappen we door.

Wurm kan gemakkelijk 1,5 uur in grinnikstand naar de tv kijken. Soms wijst hij naar zijn beker en dan mama! En wijzen naar de keuken... :')

Dan lassen we pauze in om drinken te tappen uit de kraan en komkommers te snijden of snoeptomaatjes en olijven in bakjes te kletteren en op te peuzelen om vervolgens de afstandbediening weer te krijgen met het geluid van een olifant (jungle book) of poes (garfield) om verder te kijken.

Mijn mobiel ontgrendelt hij super snel (sneller dan ikzelf :') ) en zet hem dan op kinderstand om daar een puzzel of duplotrein te vinden. Filmpjes van onszelf te kijken of te kleuren. Hij mag dat meestal ff doen als ik crappy nights heb gehad en echt om half zes even nodig heb om rustig een oog open te bikken. Hij tikt mij af en toe aan dan van euhmmmm mama! Wakkeuh!

Gelukkig staat er een hoop andere dingen tegen over om hem in balans te houden ^^,

#ontaard
Schudden voor gebruik
pi_169124484
Van de week kwam de 5 maanden oudere neef van wurm spelen. Samen moeten ze altijd even ontdooien en dan zijn ze niet te houden. Voetballen, onverstaanbare grapjes en giechelbuien.

Wurm die "lamp" kwam vragen om samen in de tipi boekjes te lezen en dat ze dan de flappen van de tent dichtdoen en je ze hoort geiten met de zaklampen.

Of dat wurm zijn neef laat zien hoe je moet wobbelen. Of er nog meer mee kan zoals glijden of er ballen vanaf laten rollen O+

Samen met de toettoet herriemakers over de hond rijden.

Of saampjes mee de dieren in het dierenpark gaan helpen voeren en sleuren met voerbakken en een bolderkar vol.

Ik vond dat babyjaar hard gaan, maar dit toch ook hoor! Al echt mannetjes zo.
Schudden voor gebruik
pi_169125357
Gefeliciteerd shop! En je had ook beter gewoon zwanger kunnen zijn! Ik mag van de gyn niks doen bij onze verhuizing straks. maar stiekem is dat ook wel weer irritant. Ben benieuwd hoe het vannacht gaat in het nieuwe huis. Ze slapen nog wel bij elkaar op de kamer?

Mijn mobiel heeft vingerafdruk beveiliging dus daar kan O niks mee, maar hij heeft er ook niet echt interesse in. De tv daarentegen...
pi_169125808
Shop verhuisd, spannend, eerste nacht. Hopelijk doen de meiden het goed.

Wij hebben geen tv(signaal), dus J kijkt youtube mee met papa (waarbij hij geen interesse heeft als het geen graafchine of traktor is) of hij kijkt Nijntje of de rode traktor op Netflix. Hij heeft zijn 'eigen' (oude, afgedankte) tablet die mijn vriend leeggehaald heeft en waar hij alleen in de kinderomgeving een aantal spelletjes kan doen. Er zit een timer op en die staat op 10 minuten, daarna stopt het vanzelf. Eerst was het dan brullen, nu legt J dan meestal braaf de tablet weg ("tijd! Opruimen"). We proberen de schermtijd te beperken, maar op een hangerige regendag kan het wel voorkomen dat hij 3x 10 minuten speelt en een Nijntje aflevering kijkt.
En hij heeft zijn eigen mobiele telefoon (een oude zonder batterij erin). Dat helpt best goed om van onze telefoons af te blijven. Dat levert soms wel schattige taferelen op: "opa bellen!" Rent naar telefoon, drukt en veegt erop. "Opaaaah? Opaaaah? Belluh!" Loopt heen en weer langs het raam. "Even appen" Duwt fanatiek op scherm. O+
pi_169126045
Hupje, Sjaak is op YouTube fan van Tractor Tom. Echt de saaiste show ooit voor ouders, maar hij vindt het de bom... Aflevering duurt 10 of 11 minuten volgens mij.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 22:10:16 #58
360012 Shopaholic1984
pi_169126123
FF de meiden gaan eerst weer samen op de kamer. Zo zijn ze het gewend en ze slapen prima. (Meestal slapen ze tot een uur of 8:00/8:30 in de ochtend) Ze worden nu ook zo gezellig wakker samen O+ Gegiechel en gelach vaak.
Onze bedoeling is ze samen te laten slapen tot ze een eigen kamer willen. Dan gaan ze allebei naar zolder, want daar zijn 2 even grote slaapkamers over. En misschien willen ze wel tot ze het huis uit gaan samen slapen ;) Dat mag dan ook.
pi_169126885
Dat lijkt me nou zo gezellig aan een tweeling, Shop O+ samen slapen en giebelen! Dat vond ik vroeger zo leuk aan mijn tweeling-oppaskindjes.

Van de week wilde ik heel graag iets op de computer regelen, en S. zat de hele tijd aan mijn benen te zeuren. Totdat hij ineens wegkroop en lekker ging spelen. Gewoon 3 kwartier niets meer gehoord, behalve zijn spel. Dat vind ik dan zo knap!
pi_169130370
Fijn dat jullie bijna klaar zijn Shop!

Als een van ons achter de pc zit, dan wil M. komen 'titten'. Als dat niet mag dan volgt een dramatische weeeeeeh! Al dan niet in combinatie met het indrukken van de uitknop }:|

Op zich werkt de alleenspeelfunctie nog wel, maar bij voorkeur door allerlei ondeugende dingen uit te halen, zoals de wasmand met schone was leeg te trekken die mama -niet heel snugger- op dreumeshoogte in de woonkamer had laten staan. (Ze liep ineens met een bh op haar hoofd door de kamer -isse muts!- en toen ben ik maar even gaan kijken :+ ) Of ze verplaatst al haar speelgoed naar waar ik of mijn man bezig zijn, bijv. in de keuken waardoor je continu struikelt over allerlei knuffels/duplo/etc. En toch zijn ze zo leuk he :D
pi_169131277
De fokwet heeft iig ook betrekking op drama. Want sinds ik aangaf dat het wel meevalt opeens wel echt drama als ze iets wil wat op dat moment niet mag van mij. Maar ik zie ook wel dat ze bewuster is van haar gedrag en de invloed die ze daarmee kan uitoefenen op de omgeving. Gister uit lunchen ging ze naar iedereen zwaaien en lachen en als er dan iemand terug zwaait blijft ze maar zwaaien. Zo schattig ♡. & net ook weer een paar keer stappen door de woonkamer! Begrijpelijk dat ze door al die nieuwe ontwikkelingen ook wat onrustiger is zelf..

Vanmorgen ook vanaf kwart over 4 wakker : (. Maar heb haar nog wel een tijdje in haar bedje gelaten en geloof dat ze tussendoor nog wel heel even geslapen heeft... Toen om 6u er maar uit.

Nu ligt ze weer even te slapen en man ook nog want die gaat vanavond carnaval vieren... Dus ik neem ook maar even een relax momentje :).

Shop gefeliciteerd met jullie nieuwe huis. Hoe was de eerste nacht gegaan?
pi_169131333
Ik vind het zelf ook vaak wel begrijpelijk, Vieve. Er gebeurt ook zoveel met die kleintjes in zo'n korte tijd.

Haha, Kazy, hoe vermoeiend ook, het blijft zo schattig vaak!

Hier nu echt veel kletsen, vooral 'tiktak' van de klok is favoriet.

Vanmorgen om half 7 poepte S. zijn luier lekker vol tussen ons in. Daarna gelukkig van half 8 tot half 9 doorgeslapen, terwijl ik wat op mijn telefoon zat en stiekem naar hem heb liggen staren O+
pi_169131776
We hadden net zo'n gezellige ochtend: samen dansen op kinderen voor kinderen en dan heel hard lachen O+
Gisteren van 10 tot 10 gewerkt en vandaag weer tot 6. Ik kon net wel janken toen oma hem op kwam halen :'(
pi_169132349
Klinkt heerlijk LeSage!

Mijn dreumes is zoek. Ik heb hier een boos, niet slapend, hangerig, drammerig, eten-weigerend exemplaar. Ik wil graag mijn gezellige vrolijkerd terug. ;(
pi_169134567
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 11:25 schreef silliegirl het volgende:
Klinkt heerlijk LeSage!

Mijn dreumes is zoek. Ik heb hier een boos, niet slapend, hangerig, drammerig, eten-weigerend exemplaar. Ik wil graag mijn gezellige vrolijkerd terug. ;(
Boks.

Ik verdenk een doorkomende kies, hij bijt de halve dag op zijn vinger nu.
  zaterdag 25 februari 2017 @ 13:51:17 #66
360012 Shopaholic1984
pi_169134597
De eerste nacht ging prima. N en L waren iets eerder wakker dan normaal. 7:30 dus geen geklaag hoor ;)
Vandaag zijn ze een nachtje bij oma logeren. Zodat wij even goed door kunnen werken. De rest van de spullen deze kant op en kasten in elkaar zetten etc.
Ze reageerden erg goed op het nieuwe huis. Waarschijnlijk omdat hun speelgoed er al stond. Lekker vertrouwd. Vind het eigenlijk helemaal niet leuk dat ze nu weer een nachtje weg gaan, maar het is voor een goed doel!
pi_169135202
Hier vandaag ook logeren en papa en mama uit eten. *O*
Zonder wrijving geen glans
pi_169136260
Alaaf!

Whoei voor lopende ketel!! Nķg beter en sneller de wereld ontdekken!

Shop gefeliciteerd met jullie nieuwe huis!
pi_169136588
Een unicorn! O+

Ik had net een kiala-pakketje opgehaald en terwijl ik me vermaakte met het openknippen van het plakband, had A zich lekker op de bank geīnstalleerd met mijn tube handcrčme (hoe dan? Die stond toch veilig op de eettafel?). Haar leren aapje-slofjes waren kennelijk wat droog, want die heeft ze lekker ingevet ^O^
pi_169136677
Wat een leuk pakje Miss Ladybug! Wij hebben de partij voor de dieren dit jaar! T. Als aap en zijn zusje als Girafje :)
pi_169136997
Sjaak gaat dit jaar in zijn gewone kleren, dus hij is verkleed als huurmoordenaar. Die zien eruit als gewone mensen, dus prima outfit.
Ik heb echt een hekel aan carnaval :N
pi_169138588
Supertof pakje voor Mies. O+

Ik vermijd carnaval en alles wat er mee te maken heeft ook maar wat graag. Vreselijk vind ik het. Vanmiddag in de stad kwamen we midden in een optocht terecht helaas, maar N. vond de Teletubbies wagen wel heel erg mooi.

Verder bleven we iets te lang weg en viel ze bij mijn man op de arm in slaap en hebben we haar in onze favoriete Italiaan maar op een bankje overgelegd en daar sliep ze bijna 3 kwartier. Ze was ineens weer zo klein. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 25 februari 2017 @ 19:47:59 #73
327807 Mariposas
יה&#14
pi_169140648
Wat kan ze heerlijk slapen, selvaria! Zou hier helaas nooit gebeuren.
Slapen jullie dreumessen nog overdag? Dreumes slaat helaas steeds vaker overdag over. }:|

Leuk pakje MLB! _O-
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_169140872
Tot vandaag zou ik ook hebben gezegd dat dat hier nooit zou gebeuren, Mari. Schijnbaar zijn de wonderen de wereld nog niet uit. :D

Verder slaapt N. nog wel elke dag, al heeft ze het deze week al twee keer op slechts een half uur tot drie kwartier slaap overdag gered, dus ik vrees dat het niet zo lang meer duurt tot ze niet meer slaapt overdag.
pi_169141179
Sjaak slaapt niet altijd meer overdag. Hij slaat gemiddeld 1x per week het middagdutje over. Het lijkt me fijn om dat dutje niet meer te hebben, dan hebben we wat meer bewegingsvrijheid. Hoewel ik dat uurtje rust ook wel erg lekker vind...
pi_169141608
Noh, unicorn! O+

Ik ben ook geen carnavalsvierder, maar voor dit pakje maak ik een uitzondering.

R update: het leven staat deze week in het teken van eten (2 tot 3 keer zoveel als normaal), poepen (idem), jengelen, onvermoeid hyperdestuiteren en slaaaaapen.

Oftewel: R pakt nog even een sprongetje mee voor ze officieel 2 wordt. :o Morgen verjaardag vieren en dinsdag is het echt zover. *O*
pi_169141740
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 19:47 schreef Mariposas het volgende:
Wat kan ze heerlijk slapen, selvaria! Zou hier helaas nooit gebeuren.
Slapen jullie dreumessen nog overdag? Dreumes slaat helaas steeds vaker overdag over. }:|

Leuk pakje MLB! _O-
ja... een keer minimaal.
Tussen elf en een ergens naar bed en dan slaapt hij in twee keer ongeveer 2 uur. (Hij tankt zich tussendoor nog eens af)
En soms als hij super moe (of ziek of heeft lopen spoken of is rond 5en wakker wakker of of of) is rond half tien een uurtje en dan rond 3en weer zoiets.

Maar hangt er ook vanaf wat de activiteit is die dag.
Schudden voor gebruik
pi_169142137
T slaapt ook altijd 's middags, heerlijk vind ik het. Meestal anderhalf uur, soms langer. Vandaag was het 2 uur en een kwartier, en hij was om 6 uur alweer zo moe...We hadden ook een drukke dag, vanmorgen waren we in een speeltuin en in een café met speelhoek, en vanmiddag in een kindercafé . Hij heeft zich erg moe gespeeld.

Wat ben ik blij dat we dat soort dingen bij ons in de buurt hebben, is leuk om even lekker een kopje koffie te drinken terwijl T speelt, en ook nog eens leuke andere ouders ontmoet.
  zaterdag 25 februari 2017 @ 21:02:18 #79
327807 Mariposas
יה&#14
pi_169142217
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 20:13 schreef MevrouwCactus het volgende:
Sjaak slaapt niet altijd meer overdag. Hij slaat gemiddeld 1x per week het middagdutje over. Het lijkt me fijn om dat dutje niet meer te hebben, dan hebben we wat meer bewegingsvrijheid. Hoewel ik dat uurtje rust ook wel erg lekker vind...
Ik houd er geen rekening mee in de planning hoor, als het slaapje niet in het schema past, dan maar niet. Dreumes slaat 2-3 x per week middagslaapje over. Ik vind het slaapje eerlijk gezegd heerlijk, even rustig op de bank een tijdschrift lezen en thee drinken zonder dat er op me wordt geklauterd. Of dat ik m voor de 10e keer weer van de tafel moet plukken.

Jagar, dat vind ik ook zo leuk van onze buurt, dan woon ik maar liever wat kleiner en gehorig dan in een nieuwbouwwijk-eengezinswoning. :)
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_169143056
Hier nog één slaap overdag, eigenlijk pas sinds een maand of twee. Voor die tijd waren het er nog twee.
Ik vind dit al zoveel makkelijker plannen.

Ik blijf me iedere dag verbazen over wat Twix al allemaal begrijpt. Zo bijzonder om dat te zien. Hoe hij verbanden legt, opdrachten begrijpt, inspeelt op iets wat ik tegen man zeg, enz. En het hoort er allemaal bij, kinderen ontwikkelen en ontwikkelen en ontwikkelen. Maar hé, dit kind, dit mooie, dappere jongetje komt uit mijn buik. Ons jongetje. En hij ontwikkelt, hij ontdekt, hij is er, hij laat weten en zien dat hij er is. Wat een rijk mens ben ik!
pi_169143379
Malteser O+

MLB, wat een tof pakje! Wij slaan carnaval over dit jaar. Nieuw huis en zwanger, ik heb er even geen trek in ;) daarbij denk ik dat het volgend jaar makkelijker is. De jongste is dan nog best klein (dus draagdoek) en S. kan dan lopen. Ik moet er niet aan denken hem nu een dag mee te nemen, een hele dag met 10 kg beweging rondsjouwen :@

Hier nog 2 slaapjes, maar echt niet altijd thuis. Ook gewoon in de kinderwagen, in de auto of op schoot. Anders krijg ik niets meer gedaan op een dag.
pi_169143551
Hier al een tijdje een slaapje per dag, maar de lengte varieert. Vandaag 1,5 uur, maar gisteren en eergister maar 30 min. Maakt weinig uit voor hoe laat ze 's avonds gaat slapen, meestal rond 21.00, tot 9.

Alvast gefeliciteerd Ingee *O*

En succes met de laatste verhuisloodjes Shop *O*
pi_169144756
Man is hier carnaval vieren met ONZE vrienden (= carnavalskapel) en ik zit hier mezelf zielig te voelen op de bank. Ben gisterenavond wel geweest en vanmiddag met Willem als kuiken en nu lig ik uitgeput voor de tv. Het lukt me ook niet, maar toch voelt het alsof ik er niet meer bij hoor :(

Willem was vanmiddag wel een hit. Hij moest met iedereen op de foto. Hij keek zijn ogen uit naar de lampen, versiering, muziekinstrumenten en dansmariekes. Hij kreeg zelfs de steek op van de prins. Verder is ie gewoon de liefste, dus haal wel weer energie en liefde bij hem als ik zo met hem bezig ben.
pi_169144810
Alvast gefeliciteerd Ingee met bijna-peuter R

Shop, klinkt goed jullie nieuwe huis! Verhuizen is niet leuk. Succes met de laatste loodjes!
pi_169149146
Shop, wat fijn, eindelijk over!

MLB, Kiek Unicorn Mies nou O+

Ik zag een slapende N. in de Italiaan. Wat een straf om daar zo even te zitten. ;)

Hier wordt het slaapje 1 a 2 keer in de week overgeslagen. De andere dagen vaak 1,5-2 uur. Afgelopen maandag sliep ze ineens 4,5 uur. Vast de eerste en de laatste keer dat ze dat doet.

Hier beginnen de zinnetjes ineens te komen. Gister stond ik vol verbazing toen ze vertelde 'pappa en opa isse buijte'.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_169149310
Malteser O+ lief hoe je het omschrijft!

Geen foto van je kuikentje Adrian? oO<

Wat knap kris! Dat zijn zomaar 5 woorden achter elkaar!

A slaapt de laatste tijd nog maar 1x. Lang ging het thuis goed met 2 slaapjes, maar op de crčche lukt dat niet (te gehorig enz). Dus nu lijkt ze gewend aan 1 slaapje.

Verder is A een lief pestkopje de laatste dagen. Komt ze met een moeilijk gezichtje naar me toe. Slaat ze op haar luier en roept "poep!". Als ik dan vraag: heb je poepie gedaan? Zegt ze lachend "Nee!!" en kruipt snel weg :')
(en nee, geen poep dan... als het wel zo is, zegt ze ook gewoon "ja").
pi_169149914
Mooi he, hoe trots je kan zijn Malteser. Hier wees O gisteren voor het eerst het paard aan in een boek, toen ik vroeg waar het paard was (en daarna de koe, kat en varken. De andere dieren waren nog te lastig) en dan ben ik ook echt trots. Hijzelf overigens ook want hij geeft zichzelf dan ook een applaus.

Fijn dat de eerste nacht goed is gegaan shop! Zijn jullie gisteren ook nog lekker opgeschoten?

Hier al een tijdlang meestal 1 slaapje, van 30 minuten tot 2,5 uur. Gisteren waren we in de Ikea, inspiratie opdoen voor in het nieuwe huis en viel hij uiteindelijk in m'n man's armen in slaap. Dan is het weer echt zo'n klein baby'tje.
pi_169152054
I-aaaaaa ia ia ia ia iiiiiiiaaaaaaaahhhhhhh!
Wat is er wurm?
IaaaaaaiaiaiaiaiaiAaaaaaaahaaaa!
Euhm oke.. een ezel!
Nee!! Iiiiaaaaaaaaaaa! Ramt op de kast van de trap en pakt de hondenriem zodra ik de deur open heb. Begint de hond aan te lijnen terwijl hij moppert ia!ia!ia! :(
Moeten we de hond uitlaten langs de ezel?

Knikt hij heel duidelijk O+

:D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 11% gewijzigd door Stippelrientje op 26-02-2017 14:32:54 ]
Schudden voor gebruik
pi_169153205
Onze dreumes is Dwars vandaag. En verkouden vanaf gisteravond, wat blijkbaar betekent dat er niet geslapen wordt. Waar hij dan zijn energie vandaan haalt snap ik niet zo goed, maar mij lukt het niet zo goed met zo weinig nachtrust :O

Waarom altijd zulke dingen als m'n lief nachtdienst heeft
pi_169153709
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 13:51 schreef pinquit het volgende:
Onze dreumes is Dwars vandaag. En verkouden vanaf gisteravond, wat blijkbaar betekent dat er niet geslapen wordt. Waar hij dan zijn energie vandaan haalt snap ik niet zo goed, maar mij lukt het niet zo goed met zo weinig nachtrust :O

Waarom altijd zulke dingen als m'n lief nachtdienst heeft
Oh bah! Beterschap!
Schudden voor gebruik
pi_169153895
Stippel wat leuk, wurm en de beessies. O+
pi_169161458
wat leuk, stippel. Wij waren in de dierentuin vandaag, en hebben een jaarabbo genomen. We waren er maar twee uur, maar T heeft genoten. De geiten en schapen op de kinderboerderij waren leuk, maar het allerleukste waren de apen. Hij heeft zo hard gelachen om de apen, het was zo leuk! En hij kreeg door dat je bij hekken blijft staan en ergens naar kijkt, dus bij elk hekje (zelfs de perkjes om een grasveld) bleef hij staan en ging staan wijzen, lekker ding. O+
pi_169168128
Zo'n dierentuinkaart is ook leuk Jagar! Wij hebben er vorig jaar een genomen (toen O het nog totaal oninteressant vond) en moesten laatst verlengen. Hebben toen enorm getwijfeld vanwege de komst van de tweeling, maar omdat O het tegenwoordig zo leuk vindt hebben we toch maar verlengd. Plus dat we ook veel mensen met kleine baby's zagen toen we erop lette, dus de tweeling kan prima mee! Favoriet hier zijn de dwergnijlpaarden en de tijgers, vooral omdat je die van dichtbij kan bekijken (als ze daar zin in hebben). Heeft Berlijn een beetje een mooie dierentuin?

pinquit, neusspray werkte hier goed. Hij is nog steeds flink verkouden, maar slaapt sindsdien wel beter met nog maar 1 of 2 korte onderbrekingen. Maar idd hebben die kleintjes ergens een geheime batterij zitten die nooit leeg gaat ofzo...

MLB, wat een tof pak! En het lijkt ook echt een superlief meisje zo met die rode bolle wangetjes die eruit steken :D
pi_169170631
Wij wonen daar vind ik net te ver voor weg om geregeld te gaan. Lijkt me super tof om daar frequent heen te kunnen gaan.

Leuke cadeautip wel :D

Ik moest van mijn meneer alvast maar gaan verzinnen voor zijn 2de verjaardagslijst -O- :'(
"Dat is hij al bijna! O+ "; riep hij vrolijk

:'( :'( :'(
Schudden voor gebruik
pi_169170641
eind juli duurt nog lang!!
Schudden voor gebruik
pi_169172156
Duurt inderdaad nog best even Stippel. ^O^

Leuk al die dierentuinabbo's! De dichtstbijzijnde dierentuin hier zit op een half uur rijden (in Duitsland, Nordhorn) en is wel echt heel leuk. Een gezinsabonnement kost geloof ik 70 euro (een enkel volwassenkaartje is 8 euro, dus prijzen niet te vergelijken met NL. :+ ), dus dat is het overwegen nog wel waard over een jaartje of zo.

N. was gisteren zo sneu. :'( We hebben al een tijdje een potje in de badkamer staan en meestal gebruikt ze die als stoel, maar gisteren zei ze "Noja oot passuh potje :Y " Op zich had ze dat al wel vaker gezegd, maar als ik haar zei dat dan haar broek en luier eigenlijk ook uit moesten begon ze altijd te lachen en zei ze nee. Gisteren zei ze voor het eerst ja, dus ik trek haar broek uit, knoop haar romper boven vast en trek haar luier uit en ineens was er complete paniek: "Neeneenee, aan, aan!". Ik ging even drie tellen een nieuwe luier pakken en in die tussentijd plaste ze dus op de grond en moest ze echt Heel Hard Huilen, het was pas weer goed toen de luier weer veilig om haar billen zat en we even lekker geknuffeld hadden. Het was zo ontzettend sneu om te zien en het is nu wel heel duidelijk dat ze nog niet klaar is voor de volgende stap. :+
  maandag 27 februari 2017 @ 08:22:26 #97
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_169172192
quote:

Heet jouw kind ketel?

:')
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_169172501
Lees even een topic terug voor wat schokkende onthullingen omtrent namen van onze dreumesen.
pi_169172544
Mijn dreumes heeft zijn vrolijke zelf weer teruggevonden. En is nu de trotse bezitter van een eerste hoektand. Ik kijk nu al uit naar de komst van de nog missende 3 8)7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')