dat ligt echt geheel aan je eetpatroonquote:Op woensdag 22 februari 2017 09:35 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Slim plan SQ!
Hoe zit de 'verdeling' van aangekomen kilo's eigenlijk zo over de zwangerschap? Gaat dat harder in de tweede helft/laatste trimester? Dan ga ik me vast mentaal voorbereiden op de begrafenis van de weegschaal, denk ik.
quote:Op woensdag 22 februari 2017 09:32 schreef Stormqueen het volgende:
En ik heb 18 gezinsmaaltijden in de vriezer liggen om de kraamweken te overleven zonder dagelijks friet of pizza
Ik las gisteren wel iets in Ouders van Nu waar ik een beetjequote:De gewichtstoename tijdens de zwangerschap vindt over het algemeen geleidelijk aan plaats, met hier en daar wat 'groeispurten'. Er kunnen grofweg vijf stadia van gewichtstoename onderscheiden worden:
0 tot 12 weken: 10 procent
13-20 weken: 25 procent
21-28 weken: 45 procent
29-36 weken: 20 procent
37-40 weken: 0 procent
Nog erger dat er podium aan gegeven wordt door het zo te publiceren in een veel gelezen tijdschrift. Laat tijdschriften alsjeblieft de nadruk leggen op goede gezonde voeding tijdens de zwangerschap in plaats van de kilo's. Het interesseert me echt geen kont of je nou 11 of 16 kilo aankomt, ieder lijf reageert anders op een zwangerschap. Maar gezonde volwaardige voeding is zoveel belangrijker voor jezelf en je kind.quote:Op woensdag 22 februari 2017 09:47 schreef Franny_G het volgende:
In het algemeen kom je in het tweede trimester het meeste aan.
[..]
Ik las gisteren wel iets in Ouders van Nu waar ik een beetjevan moest doen. Sowieso eigenlijk in al die blaadjes lees ik dingen waar ik dat van krijg, maar misschien ligt dat aan mij.
.
Een vrouw vertelt in een interview dat ze bij haar eerste zwangerschap 'wel' 15 kilo was aangekomen en zich zo opgeblazen had gevoeld. Nu was ze bij haar tweede zwangerschap heel gezond aan het eten en aan het sporten geslagen en was ze bij 32 weken twee kilo aangekomen.
Dat vind ik echt triest, dat je daar dan zo mee bezig bent en niet door hebt dat het misschien wat dubieus is allemaal.
Wel thuis!quote:Op woensdag 22 februari 2017 09:48 schreef WupWup het volgende:
Neem een fluxus, ben je zo een kilo extra kwijt![]()
Wij mogen naar huis
Ja, dat vind ik ook, maar die tijdschriften willen volgens mij zelf geen echt standpunt innemen over dit soort onderwerpen. Ik zag ook dat ze volgende maand een thema nummer hebben over vaccinatie: de voors en tegens. Dat voelt ook alsof ze het dan willen presenteren alsof er net zoveel goede tegenargumenten zijn als argumenten voor vaccinatie. Dat lijkt me toch pertinent niet het geval.quote:Op woensdag 22 februari 2017 10:02 schreef mignonne het volgende:
Nog erger dat er podium aan gegeven wordt door het zo te publiceren in een veel gelezen tijdschrift. Laat tijdschriften alsjeblieft de nadruk leggen op goede gezonde voeding tijdens de zwangerschap in plaats van de kilo's.
Ham-kaascroissantjes überhauptquote:Op woensdag 22 februari 2017 09:15 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
[..]
Ham-kaascroissantjes in het tweede trimester
De schijn op te houden van niks aan t handjequote:Op woensdag 22 februari 2017 10:11 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wup gefeliciteerd met je mini!![]()
Mignonne zat jij nou tijdens de bevalling van Wup ook gewoon mee te posten hier?
Ja en dat vind ik dus zo stom. Er zijn gewoon dingen die klaar als een klontje zijn. Maarja dat kost je natuurlijk weer lezers. En nu pak je zowel de gewone lezers als de anti-vaxxers. Hetzelfde geldt voor roken. En dus ook voor dit soort dingen.quote:Op woensdag 22 februari 2017 10:06 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook, maar die tijdschriften willen volgens mij zelf geen echt standpunt innemen over dit soort onderwerpen. Ik zag ook dat ze volgende maand een thema nummer hebben over vaccinatie: de voors en tegens. Dat voelt ook alsof ze het dan willen presenteren alsof er net zoveel goede tegenargumenten zijn als argumenten voor vaccinatie. Dat lijkt me toch pertinent niet het geval.
quote:Op woensdag 22 februari 2017 10:23 schreef Thistleweed het volgende:
Ik ben gestopt met wegen toen ik zwanger werd, had er gewoon geen zin meer in.
Ik wordt wel gek van de opmerkingen van mijn schoonmoeder over mijn gewicht. Elke week is het wel raak. Dan heeft ze iemand gezien die ook zwanger is en een kleinere buik heeft dan krijg ik dat meteen te horen. Of dan vind ze dat ik deze week wel heel veel gegroeid ben, of ze vraagt of ik mijn groei niet met de verloskundige moet bespreken omdat ik wel heel groot ben. Heel irritant, vooral omdat ik denk dat het best normaal is.
Ik twijfelde om te gaan, tot ik zag dat parkeren 20eu is. Dan ben ik al 60eu kwijt puur om daar te komen (entree, benzine, parkeergeld). Dus ik laat het welquote:Op woensdag 22 februari 2017 10:46 schreef Thistleweed het volgende:
Ik ben met de andere twee wel naar de 9 maanden beurs geweest. Vind het ook best wel leuk. De Huishoudbeurs vind ik ook leuk, vooral de voedselagentschap. Ik denk alleen niet dat ik het dit keer trek. Best druk en veel lopen en staan.
beurs lijkt me vreselijkquote:Op woensdag 22 februari 2017 10:38 schreef Messina het volgende:
Lees zo over Logi heen![]()
Fijn dat hij mee komt Logi, steun die je goed kunt gebruiken!![]()
Gaat er nog iemand naar de 9 maanden beurs trouwens?
Die apparaten in de supermarkt om sap te persenquote:Op woensdag 22 februari 2017 10:49 schreef Adrian4 het volgende:
Magnums![]()
![]()
Sinaasappelsap
-edit - ow, we waren al verder
Oh vreselijk haha. Die met die luxe restaurants!quote:Op woensdag 22 februari 2017 11:09 schreef Thistleweed het volgende:
Voor de dames die nog entertainment nodig hebben, op RTL4 is een verschrikkelijk programma begonnen, het beste voor je kind. Kun je alvast inspiratie op doen voor hoe je de opvoeding wil aanpakken
Ik ben er nog nooit geweest en denk niet dat er hierna nog een kindje zal komen. Daarom twijfelde ik zo; Zo'n gevoel van 'Dat moet je toch eens in je leven doen'quote:Op woensdag 22 februari 2017 10:56 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
beurs lijkt me vreselijkdrukte, jengelende kinderen, hele dag lopen.. Nah
Die staat idd op mijn terugkijk lijstjequote:Op woensdag 22 februari 2017 11:09 schreef Thistleweed het volgende:
Voor de dames die nog entertainment nodig hebben, op RTL4 is een verschrikkelijk programma begonnen, het beste voor je kind. Kun je alvast inspiratie op doen voor hoe je de opvoeding wil aanpakken
Trekt me ook totaal niet. Wij hebben 'merke'quote:Op woensdag 22 februari 2017 11:10 schreef Messina het volgende:
[..]
Carnaval doen wij hier in het hoge noorden niet aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |