abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_169063279
Franny, wat heerlijk!

Een goee voorbeeld voor de kinderen is hier ook wel eens lastig. Morgen zijn de kids naar de opvang en staat boodschappen doen op de planning dus dan zal er denk ik wel iets lekkers voor me in zitten :9~
Jongste dochter is wel een beetje ziek dus hopelijk kan ze morgen wel naar de opvang.
  woensdag 22 februari 2017 @ 09:38:25 #202
149959 SQ
snelle trees
pi_169063310
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 09:35 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Slim plan SQ!

Hoe zit de 'verdeling' van aangekomen kilo's eigenlijk zo over de zwangerschap? Gaat dat harder in de tweede helft/laatste trimester? Dan ga ik me vast mentaal voorbereiden op de begrafenis van de weegschaal, denk ik. :7
dat ligt echt geheel aan je eetpatroon :D is bij iedereen anders. Ik kom in het begin meer aan,maar veel vrouwen juist meer op het einde :)
disclaimer
pi_169063317
Ik ben gestopt met wegen.

"Oh, valt mee" - 10 weken
"Oh, kan best" - 16 weken
"Oh" - 20 weken
"OH ;( " 24 weken
Je raekt an de dinge geweun.
pi_169063367
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 09:32 schreef Stormqueen het volgende:
En ik heb 18 gezinsmaaltijden in de vriezer liggen om de kraamweken te overleven zonder dagelijks friet of pizza :')
_O_

En goeie om te onthouden. We hebben nu een grote vriezer dus ik heb geen excuses meer!
pi_169063387
Als zwangere wordt je toch wel bol, dan kan je er net zo goed van genieten met lekker voedsel :7

Ik kom in het begin ook veel meer aan. Ben benieuwd of ik over de +27 van vorige keer heen ga :P dan hoeft ook niemand verdrietig te zijn over +9 bij 40 weken :+
  Moderator woensdag 22 februari 2017 @ 09:46:34 #206
382129 crew  Donna
pi_169063418
Ben voor m`n zwangerschap net 23 kilo afgevallen, ben niet van plan om alles weer aan te komen eigenlijk. :'(
pi_169063438
In het algemeen kom je in het tweede trimester het meeste aan.
quote:
De gewichtstoename tijdens de zwangerschap vindt over het algemeen geleidelijk aan plaats, met hier en daar wat 'groeispurten'. Er kunnen grofweg vijf stadia van gewichtstoename onderscheiden worden:
0 tot 12 weken: 10 procent
13-20 weken: 25 procent
21-28 weken: 45 procent
29-36 weken: 20 procent
37-40 weken: 0 procent
Ik las gisteren wel iets in Ouders van Nu waar ik een beetje :') van moest doen. Sowieso eigenlijk in al die blaadjes lees ik dingen waar ik dat van krijg, maar misschien ligt dat aan mij. :') .
Een vrouw vertelt in een interview dat ze bij haar eerste zwangerschap 'wel' 15 kilo was aangekomen en zich zo opgeblazen had gevoeld. Nu was ze bij haar tweede zwangerschap heel gezond aan het eten en aan het sporten geslagen en was ze bij 32 weken twee kilo aangekomen.
Dat vind ik echt triest, dat je daar dan zo mee bezig bent en niet door hebt dat het misschien wat dubieus is allemaal.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_169063448
Neem een fluxus, ben je zo een kilo extra kwijt :')
Wij mogen naar huis *O*
pi_169063495
Twee kilo :o godsamme, dat zat op het laatst alleen al in m'n tetten.
Dat lijkt me zo'n schaduw geven over een zwangerschap, het (bijna) obsessief bezig zijn met je gewichtstoename
pi_169063499
Goed nieuws Wup! *O*
pi_169063601
YAY Wup fijn naar huis!! O+
pi_169063611
quote:
2s.gif Op woensdag 22 februari 2017 09:47 schreef Franny_G het volgende:
In het algemeen kom je in het tweede trimester het meeste aan.

[..]

Ik las gisteren wel iets in Ouders van Nu waar ik een beetje :') van moest doen. Sowieso eigenlijk in al die blaadjes lees ik dingen waar ik dat van krijg, maar misschien ligt dat aan mij. :') .
Een vrouw vertelt in een interview dat ze bij haar eerste zwangerschap 'wel' 15 kilo was aangekomen en zich zo opgeblazen had gevoeld. Nu was ze bij haar tweede zwangerschap heel gezond aan het eten en aan het sporten geslagen en was ze bij 32 weken twee kilo aangekomen.
Dat vind ik echt triest, dat je daar dan zo mee bezig bent en niet door hebt dat het misschien wat dubieus is allemaal.
Nog erger dat er podium aan gegeven wordt door het zo te publiceren in een veel gelezen tijdschrift. Laat tijdschriften alsjeblieft de nadruk leggen op goede gezonde voeding tijdens de zwangerschap in plaats van de kilo's. Het interesseert me echt geen kont of je nou 11 of 16 kilo aankomt, ieder lijf reageert anders op een zwangerschap. Maar gezonde volwaardige voeding is zoveel belangrijker voor jezelf en je kind.

disclaimert: als je niks binnen houdt kun je daar uiteraard niets aan doen, en je mag heus snacken op zn tijd. #inb4 'danbenikzekereenontaardemoeder' ;)

Wup hoera!! *O* O+
:)
pi_169063623
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 09:48 schreef WupWup het volgende:
Neem een fluxus, ben je zo een kilo extra kwijt :')
Wij mogen naar huis *O*
Wel thuis!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_169063627
Haha, ja Skittles, zo is het hier ook. Ik kan me er echt niets bij voorstellen en kan ook niet geloven dat het gezond is.

Wup, wat fijn. Lekker in je eigen bed!

Grmbl, we balen een beetje. Mijn vader is gisteren van de IC gegaan, maar is er nog steeds niet echt goed aan toe. Ze hadden daar gezegd dat hij een eenpersoonskamer zou krijgen, maar nu ligt hij toch op een drukke zaal voor vier. Hij trekt dat helemaal niet goed. Gelukkig heeft mijn zus zojuist gebeld met de afdeling en uitgelegd wat op de ic was besproken hierover en dat mijn vader nu verward over komt terwijl hij dat normaalgesproken niet is. Pfff. :{ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_169063645
Fijn WupWup! Eigen bed best! O+ Geniet van je verse baby O+

Franny, wat een ellende. Ik hoop dat het snel beter gaat met je paps en dat hij snel z'n eigen kamer krijgt! :*
pi_169063676
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 10:02 schreef mignonne het volgende:

Nog erger dat er podium aan gegeven wordt door het zo te publiceren in een veel gelezen tijdschrift. Laat tijdschriften alsjeblieft de nadruk leggen op goede gezonde voeding tijdens de zwangerschap in plaats van de kilo's.
Ja, dat vind ik ook, maar die tijdschriften willen volgens mij zelf geen echt standpunt innemen over dit soort onderwerpen. Ik zag ook dat ze volgende maand een thema nummer hebben over vaccinatie: de voors en tegens. Dat voelt ook alsof ze het dan willen presenteren alsof er net zoveel goede tegenargumenten zijn als argumenten voor vaccinatie. Dat lijkt me toch pertinent niet het geval.
pi_169063679
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 09:15 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Ham-kaascroissantjes in het tweede trimester :9~
Ham-kaascroissantjes überhaupt :Y)

Wup fijn dat je naar huis mag O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  Moderator woensdag 22 februari 2017 @ 10:08:14 #218
382129 crew  Donna
pi_169063691
Fijn dat je naar huis mag Wup!

Hopelijk krijgt je vader gauw een eigen kamer Franny! Veel te druk ook sowieso, met 4 op een kamer. Niks aan.
pi_169063746
Wup gefeliciteerd met je mini! O+ *O*

Mignonne zat jij nou tijdens de bevalling van Wup ook gewoon mee te posten hier? :D
pi_169063747
Fijn naar huis Wup *O*

Franny hopelijk mag je vader snel een eigen kamer, als dat beter voor hem is zouden ze daar toch gehoor aan moeten geven :*

Maar twee kilo aankomen :o Dat je trots bent op dat je gezond eet, soit. Daar profiteert je kind ook van, maar bewust afvallen lijkt me zo onverstandig...
Ik zit nu op +10 kilo en hoewel het wel een dingetje is omdat ik net als velen hier altijd met mijn gewicht geworsteld heb, weet ik van mezelf dat het veelal gezonde kilo's zijn en dat minitweedle er baat bij heeft. Ik heb wel een gewicht in gedachten waar ik liever niet overheen kom, een soort psychologische grens omdat ik dat getal (toen zonder zwanger te zijn) associeer met een periode waarin ik niet lekker in mijn vel zat. Maar echt ervoor werken om dat niet te bereiken gaat me wat ver.
Hoewel ik er de laatste weken echt flink tegenaan moet eten om niet af te vallen, trouwens. Die smurf vreet me op als ik niet uitkijk :P
pi_169063812
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 10:11 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wup gefeliciteerd met je mini! O+ *O*

Mignonne zat jij nou tijdens de bevalling van Wup ook gewoon mee te posten hier? :D
De schijn op te houden van niks aan t handje :Y)
Zelfs onderweg in de auto gepost :')
  woensdag 22 februari 2017 @ 10:20:03 #222
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_169063843
Hoera voor Wup en Marel! Gefeliciteerd *O*
pi_169063853
quote:
2s.gif Op woensdag 22 februari 2017 10:06 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik ook, maar die tijdschriften willen volgens mij zelf geen echt standpunt innemen over dit soort onderwerpen. Ik zag ook dat ze volgende maand een thema nummer hebben over vaccinatie: de voors en tegens. Dat voelt ook alsof ze het dan willen presenteren alsof er net zoveel goede tegenargumenten zijn als argumenten voor vaccinatie. Dat lijkt me toch pertinent niet het geval.
Ja en dat vind ik dus zo stom. Er zijn gewoon dingen die klaar als een klontje zijn. Maarja dat kost je natuurlijk weer lezers. En nu pak je zowel de gewone lezers als de anti-vaxxers. Hetzelfde geldt voor roken. En dus ook voor dit soort dingen.

En ik weet heus wel dat de scheidslijn tussen informeren met feiten en het paternistische vingertje heel dun is, maar toch.
pi_169063881
Fazz ;( wat een k**situatie zeg, heel veel sterkte en wijsheid gewenst :*

FF peugot 307 sw weer met zodadelijk 5 kinderen past net :')

SQ :o een hele reep ja? :D

Franny wat heeerlijk! O+
En wat sneu zeg... hopelijk snel een goede oplossing voor je vader, ik zou ieders hoofd er af bijten volgens mij als er nu iets van mijn dierbaren zoiets overkomt.. :@

Wup naar huis *O*

Hier geen idee hoeveel ik ben aangekomen (ik heb geen weegschaal) wel ben ik 2wk geleden van broekmaat 40 weer terug naar 38 gegaan.
Ik eet elke dag mijn vitamine pilletjes en een paar stuks fruit, maar gelukkig heb ik behalve een cola craving en suiker in mijn thee verder geen extra behoefte aan zoetigheid.
Mijn vorige zwangerschap hebben we een half huis gekocht aan uitgaven bij de mac :')

Oh en gister een goed gesprek gehad met mijn partner, en hij wil heel graag mee om een gesprek te hebben bij de oncoloog. En hij was onverwacht heel erg lief en begripvol terwijl hij normaal dichtklapt als ik moet huilen O+

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2017 10:26:17 ]
pi_169063896
Wup lekker thuis!

Balen als de afspraken niet nagekomen worden Franny, zeker in de situatie van je vader.

Ik ben gestopt met wegen toen ik zwanger werd, had er gewoon geen zin meer in.
Ik wordt wel gek van de opmerkingen van mijn schoonmoeder over mijn gewicht. Elke week is het wel raak. Dan heeft ze iemand gezien die ook zwanger is en een kleinere buik heeft dan krijg ik dat meteen te horen. Of dan vind ze dat ik deze week wel heel veel gegroeid ben, of ze vraagt of ik mijn groei niet met de verloskundige moet bespreken omdat ik wel heel groot ben. Heel irritant, vooral omdat ik denk dat het best normaal is.
pi_169063924
Fijn dat je partner je zo steunt Logi :*
pi_169063958
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 10:23 schreef Thistleweed het volgende:
Ik ben gestopt met wegen toen ik zwanger werd, had er gewoon geen zin meer in.
Ik wordt wel gek van de opmerkingen van mijn schoonmoeder over mijn gewicht. Elke week is het wel raak. Dan heeft ze iemand gezien die ook zwanger is en een kleinere buik heeft dan krijg ik dat meteen te horen. Of dan vind ze dat ik deze week wel heel veel gegroeid ben, of ze vraagt of ik mijn groei niet met de verloskundige moet bespreken omdat ik wel heel groot ben. Heel irritant, vooral omdat ik denk dat het best normaal is.
:o :o knap dat ze nog normaal rondloopt... je zou zo iemand toch...
dat is toch niet normaal/netjes/etc?? -O-

:*

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2017 10:29:33 ]
pi_169064017
The fuck, Thistle. |:(
Want iedere zwangere is gelijk ook, natuurlijk. 8)7
pi_169064056
Eigen obsessies projecteren op een ander. :{ . |:( .

Logi, wat goed dat je stappen neemt om dit te bespreken en fijn dat bevestigd wordt dat jij niet altijd de sterke hoeft te zijn en dat anderen er ook voor jou kunnen zijn. O+ .
pi_169064109
Lees zo over Logi heen :@
Fijn dat hij mee komt Logi, steun die je goed kunt gebruiken! O+

Gaat er nog iemand naar de 9 maanden beurs trouwens?
pi_169064203
Ik denk niet dat ze door heeft hoe vaak ze er over begint en hoe irritant het is. Ze is namelijk verder wel heel lief en meelevend enzo. Maargoed dat maakt het ook weer lastiger om te zeggen dat ze gewoon dr waffel een tijdje moet houden 8)7
pi_169064240
Ik ben met de andere twee wel naar de 9 maanden beurs geweest. Vind het ook best wel leuk. De Huishoudbeurs vind ik ook leuk, vooral de voedselhal. Ik denk alleen niet dat ik het dit keer trek. Best druk en veel lopen en staan.
pi_169064278
Magnums :9~ :9~
Sinaasappelsap :9~

-edit - ow, we waren al verder
  Moderator woensdag 22 februari 2017 @ 10:50:45 #234
382129 crew  Donna
pi_169064303
Magnums moet ik niet gaan kopen denk ik. Zelfbescherming.
pi_169064307
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 10:46 schreef Thistleweed het volgende:
Ik ben met de andere twee wel naar de 9 maanden beurs geweest. Vind het ook best wel leuk. De Huishoudbeurs vind ik ook leuk, vooral de voedselagentschap. Ik denk alleen niet dat ik het dit keer trek. Best druk en veel lopen en staan.
Ik twijfelde om te gaan, tot ik zag dat parkeren 20eu is. Dan ben ik al 60eu kwijt puur om daar te komen (entree, benzine, parkeergeld). Dus ik laat het wel :')

Magnum almond! O+
pi_169064388
Ik ben benieuwd wat mijn gewicht gaat doen :X vanwege bmi aan de hoge kant heb ik t advies gekregen om te proberen niet meer dan tien kg aan te komen. Tot nu toe (week 14) is er nog niks bij, maar ik doe er geen enkele moeite voor qua netjes eten oid (chocoladekoekjes O+). Waarschijnlijk verbruikt mn lichaam nu meer dan dat ik eet. Maar als het daarmee stopt _O- we gaan t zien :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_169064398
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 10:38 schreef Messina het volgende:
Lees zo over Logi heen :@
Fijn dat hij mee komt Logi, steun die je goed kunt gebruiken! O+

Gaat er nog iemand naar de 9 maanden beurs trouwens?
beurs lijkt me vreselijk :@ drukte, jengelende kinderen, hele dag lopen.. Nah :P
pi_169064424
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 10:49 schreef Adrian4 het volgende:
Magnums :9~ :9~
Sinaasappelsap :9~

-edit - ow, we waren al verder
Die apparaten in de supermarkt om sap te persen O+ die ruiken zo heerlijk! Denk dat ik minimaal n liter per week weg drink :9~
pi_169064566
Carnaval hier, dus ik heb mijn energie hard nodig en die besteed ik liever daar aan dan aan een 9 maanden beurs. Het wordt wel echt een carnaval-light dit jaar overigens.

Ik heb ook el een soort grens qua gewicht waar ik niet overheen wil, voor mij zelf. Maar vorige zwangerschap ging ik er wel overheen en toen moest ik toch even heel hard slikken. Ik weet niet hoe het nu gaat lopen. Tot nu toe gaat het best wel langzaam vind ik, maar mijn buik groeit de afgelopen weken wel echt heel hard en ik heb mezelf nog niet gewogen.
pi_169064617
Voor de dames die nog entertainment nodig hebben, op RTL4 is een verschrikkelijk programma begonnen, het beste voor je kind. Kun je alvast inspiratie op doen voor hoe je de opvoeding wil aanpakken _O-
  Moderator woensdag 22 februari 2017 @ 11:10:26 #241
382129 crew  Donna
pi_169064625
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 11:09 schreef Thistleweed het volgende:
Voor de dames die nog entertainment nodig hebben, op RTL4 is een verschrikkelijk programma begonnen, het beste voor je kind. Kun je alvast inspiratie op doen voor hoe je de opvoeding wil aanpakken _O-
Oh vreselijk haha. Die met die luxe restaurants! :P
pi_169064642
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 10:56 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

beurs lijkt me vreselijk :@ drukte, jengelende kinderen, hele dag lopen.. Nah :P
Ik ben er nog nooit geweest en denk niet dat er hierna nog een kindje zal komen. Daarom twijfelde ik zo; Zo'n gevoel van 'Dat moet je toch eens in je leven doen' :')
Jengelende kinderen kan ik nog wel hebben, maar drukte en veel lopen word ik ook niet zo gelukkig van, nee :@

Carnaval doen wij hier in het hoge noorden niet aan. :P
pi_169064708
Je kunt altijd nog volgend jaar gaan, het is ook leuk als je een klein kindje hebt :)
pi_169064722
Ik ga morgen naar de negenmaandenbeurs. Maar ik kan er gratis heen (inclusief parkeerplek naast de ingang voor tussentijds spullen lozen), ik weet niet of ik het anders had gedaan. Ik houd van goedkope dingen, dus ik ga vooral voor de goede deals qua eten & drinken voor mijn nu 1,5 jarige. Vond het de eerste keer toen ik zwanger was niet zo boeiend qua aanbod, maar vorig jaar begon hij net met eten en heb ik goed ingeslagen. Erg fijn dat je goedkoop dingen kunt uitproberen. En ik heb er twee jaar terug ¤20 korting op de geboortekaartjes gewonnen (wat trouwkaarten werden) en 10% op de volgende bestelling (wat wel de geboortekaartjes werden). Ik wil mijn geboortekaartje deze keer in dezelfde stijl, maar die hebben ze niet voor tweelingen, dus ik ga daar sowieso even langs om te kijken wat ze wel als zelfde soort aanbod hebben.

De huishoudbeurs ben ik vorig jaar ook geweest (was met mijn zussen en moeder) en vond ik verschrikkelijk. Druk en 90% rommel. Alleen de eethal is tof, dus die pak ik nog wel mee dit jaar. Heb alleen mn moeder meegevraagd dit jaar en die moet zich helemaal aan mij aanpassen (was een van mijn voorwaarden, anders was ik in mijn eentje gegaan), dus als ik er geen zin meer in heb gaan we naar huis. Als het heel druk is kan dat zomaar na een uurtje al zijn.
pi_169064734
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 11:09 schreef Thistleweed het volgende:
Die staat idd op mijn terugkijk lijstje :')
Ben er erg benieuwd naar.
Net als die nieuwe serie "het geheime leven van 4-jarigen.

Oppaskindje (4jr) komt zo, en de stickers en plakboeken etc liggen klaar.
Kan ik op de momenten dat de dames in de "ik kan het zelf wel hoor! modus zitten" even op de ipad af en toe een beetje kijken.
pi_169064869
De geheime wereld van 4 jarige vind ik super leuk en interessant om te kijken :)
pi_169065044
Met een klein kind ruim anderhalf uur in de auto zitten lijkt me echt gruwel. :D
Nou ja, zal het straks nog wel even met m'n man overleggen, die me dit ook af gaat raden en dan zijn we ook weer klaar. :P
  Moderator woensdag 22 februari 2017 @ 11:34:58 #248
382129 crew  Donna
pi_169065149
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 11:10 schreef Messina het volgende:

[..]

Carnaval doen wij hier in het hoge noorden niet aan. :P
Trekt me ook totaal niet. Wij hebben 'merke' :P
pi_169065186
Hangt van je kind af, ik hoor ook wel eens ouders die expres gaan auto rijden omdat dat de enige manier is om ze in slaap te krijgen ;)
Die van ons trouwens niet, die krijsde de hele boel wel bij elkaar, hel was dat.
  woensdag 22 februari 2017 @ 11:39:05 #250
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_169065253
De geheime wereld van 4jarigen klinkt interessant, ga ik kijken tijdens de vele (huishoudelijke) klusjes die ik nog wil doen in mijn verlof :)

Ben nu in koffietentje even aan het uitrusten van mijn shopping spree van net. Eerste dag van mijn verlof *O*

Ik las dat Wup naar huis mag! *O*

Zwangerschap en gewicht, het blijft toch een hot item he :)
Vorige keer was ik 15kg aangekomen, maar ik denk dat het nu wel iets meer wordt.
Vorige keer begon ik ook 5kg lichter, dus het voelde ook minder veel. Toen geëindigd op 78kg, en nu ben ik bij 80kg maar gestopt met wegen een paar weken terug :P

Ik heb deze keer niet echt cravings. Vorige keer was ik gek op Cornetto's en luste ik absoluut geen erwtensoep meer.
Nu heb ik eigenlijk niks dat ik niet lust of heel erg lekker vind. Ja chocolade, maar dat vind ik altijd lekker :9
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')