quote:Op woensdag 15 februari 2017 22:58 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Wil een naamspellingverandering want een ambtenaar heeft mijn naam onjuist gespelt toen ie me registreerde.
Dit kan geen toeval zijn, stelletje faalhazen.quote:
Mijn naam is gewoon goed gespeld hoor. Zou overigens wel passend zijn geweest bij mij als persoon als het niet zo was.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Dit kan geen toeval zijn, stelletje faalhazen.
Een naam vergeten is nog erger dan een spelfout in een vertaalde naam.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:11 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Mijn naam is gewoon goed gespeld hoor. Zou overigens wel passend zijn geweest bij mij als persoon als het niet zo was.
Je noemt me faalhaas vanwege fout vn een ander?quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Dit kan geen toeval zijn, stelletje faalhazen.
Ach, mijn moeder zei dat mijn vader te erg met zijn hoofd in de wolken zatquote:Op woensdag 15 februari 2017 23:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Een naam vergeten is nog erger dan een spelfout in een vertaalde naam.
Yes. Kleeft toch een beetje aan je, hè. Sad!quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:15 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Je noemt me faalhaas vanwege fout vn een ander?
Donald?quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Yes. Kleeft toch een beetje aan je, hè. Sad!
Ben bereid 1200 te betalen, is mijn situatie goede reden?quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:11 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Mijn naam is gewoon goed gespeld hoor. Zou overigens wel passend zijn geweest bij mij als persoon als het niet zo was.
quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:16 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Ben bereid 1200 te betalen, is mijn situatie goede reden?
Waar Heb je je info vandaan?quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:18 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]![]()
Maargoed, wat ik erover gelezen heb zou dat voldoende moeten zijn. Neem contact op met een advocaat.
Internet en contact met een advocate.quote:
Is enige reden dat je niet doet dat geld?quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:22 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Internet en contact met een advocate.
Ja + griffiekosten, bizar of niet?quote:
Ja. De kosten met rechtsbijstand bedragen ~¤300,-. Dan had ik het wel gedaan.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:24 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Is enige reden dat je niet doet dat geld?
Ik weet wat ze bedoelen maar het was toen en is nu hetzelfde Polen.quote:Op woensdag 15 februari 2017 22:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelen mensen die dat soort dingen roepen de grenzen van het Warschaupact.... als Rusland dat doet kunnen we onze lol nog op met vluchtende Oostblokkers.
Om Lul als tweede naam te krijgen?quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:26 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ja + griffiekosten, bizar of niet?
Nee Gutmensch.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Om Lul als tweede naam te krijgen?
Sluit je toch voor een maand rbv af?quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:27 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ja. De kosten met rechtsbijstand bedragen ~¤300,-. Dan had ik het wel gedaan.
Lijkt me niet dat het zo makkelijk werkt?quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:28 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Sluit je toch voor een maand rbv af?
Klopt, toch?quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:29 schreef KetchupFTW het volgende:
''Zonder onze juridische rechtsbijstand was het nooit tot zo'n uitstekend einde gebracht! ''.
En terecht, voor zoiets zinloos als een tweede voornaam.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:29 schreef KetchupFTW het volgende:
''Dhr. ... wil zijn naam veranderen naar ...''.
''Nou, dat hebben we dan weer mooi voor u afgehandeld meneer! Zonder onze juridische rechtsbijstand was het nooit tot zo'n uitstekend einde gebracht! Dat wordt dan ¤1200,- alstublieft''.
Mag je zelf doen indien je civiel effect hebt maar geen advocaat? Of indien je advocaat-staigaire bent?quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:29 schreef KetchupFTW het volgende:
''Dhr. ... wil zijn naam veranderen naar ...''.
''Nou, dat hebben we dan weer mooi voor u afgehandeld meneer! Zonder onze juridische rechtsbijstand was het nooit tot zo'n uitstekend einde gebracht! Dat wordt dan ¤1200,- alstublieft''.
Als je een beetje gaat zoeken kom je denk ik wel een beunhaas tegen die het voor 800 of zo doet. Veel werk hoeft dat helemaal niet te zijn voor een advocaat. Gewoon een modelverzoekschrift invullen en gaan met die banaan.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:26 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ja + griffiekosten, bizar of niet?
Ik dacht aan Sjon Gutmensch de Derde el Hadji.quote:
Nee, je moet advocaat zijn. Wat wil zeggen dat civiel effect geen drol boeit. Een advocaat-stagiair is ingeschreven als advocaat en mag dus zichzelf vertegenwoordigen.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:31 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Mag je zelf doen indien je civiel effect hebt maar geen advocaat? Of indien je advocaat-staigaire bent?
Dat kost je vast meer dan 1200quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:31 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ik dacht aan Sjon Gutmensch de Derde el Hadji.
Wellicht moeite waard om te wachten dan.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, je moet advocaat zijn. Wat wil zeggen dat civiel effect geen drol boeit. Een advocaat-stagiair is ingeschreven als advocaat en mag dus zichzelf vertegenwoordigen.
Was het niet je pa? Gezien je reacties hier, lijkt het me logischer dat daar de fout zat.quote:Op woensdag 15 februari 2017 22:58 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Wil een naamspellingverandering want een ambtenaar heeft mijn naam onjuist gespelt toen ie me registreerde.
Weet ik niet, vroeg ik net ook in het rechten-sc. Overigens denk ik dat je geregistreerd moet staan als familierechtadvocaat.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:31 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Mag je zelf doen indien je civiel effect hebt maar geen advocaat? Of indien je advocaat-staigaire bent?
Nog steeds veel te veel.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:31 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Als je een beetje gaat zoeken kom je denk ik wel een beunhaas tegen die het voor 800 of zo doet. Veel werk hoeft dat helemaal niet te zijn voor een advocaat. Gewoon een modelverzoekschrift invullen en gaan met die banaan.
Ook als deze niet civielrechtelijke dan wel persoon-/familierechtelijke aan de slag is?quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, je moet advocaat zijn. Wat wil zeggen dat civiel effect geen drol boeit. Een advocaat-stagiair is ingeschreven als advocaat en mag dus zichzelf vertegenwoordigen.
Nee, het gaat er om dat je niet voor de rechter mag verschijnen zonder bijstand van een advocaat. Wat voor advocaat dat is maakt niet uit, er is geen wettelijk onderscheid. Dus ook een strafrechtadvocaat mag je verzoekschrift indienen.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:34 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Weet ik niet, vroeg ik net ook in het rechten-sc. Overigens denk ik dat je geregistreerd moet staan als familierechtadvocaat.
http://www.rvr.org/binari(...)-2013-versie-3.0.pdf
Ja hèhè, dat had men je toch vanaf het begin af aan al verteld. Wat dacht jij dan? Dat je met twee tientjes klaar was geweest?quote:
Okéquote:Op woensdag 15 februari 2017 23:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, het gaat er om dat je niet voor de rechter mag verschijnen zonder bijstand van een advocaat. Wat voor advocaat dat is maakt niet uit, er is geen wettelijk onderscheid. Dus ook een strafrechtadvocaat mag je verzoekschrift indienen.
Dit geldt voor elke Nederlandse burgerlijke rechter, behalve bij het kantongerecht.
Karel Anker.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:36 schreef Friek_ het volgende:
Karel Anker, Nard Naaktgeboren, Pieter Poepjes - dat zijn de namen.
Nee, een paar honderd. Had overigens ook wel gesubsideerde juridische rechtsbijstand verwacht.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:36 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ja hèhè, dat had men je toch vanaf het begin af aan al verteld. Wat dacht jij dan? Dat je met twee tientjes klaar was geweest?
Wanker.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Willem Anker is een bekend advocaat.
Ook met een reden niet internationaal gegaan, denk ik.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Willem Anker is een bekend advocaat.
Gelukkig dat je geen belastinggeld krijgt voor deze nonsens.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:38 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Nee, een paar honderd. Had overigens ook wel gesubsideerde juridische rechtsbijstand verwacht.
Misschien een domme vraag, maar mogen rechters zichzelf vertegenwoordigen?quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gelukkig dat je geen belastinggeld krijgt voor deze nonsens.
Nou, als je nou zelf een beetje actief in de weer gaat en zo'n modelverzoekschrift alvast invult (kun je vast vinden via de Kluwer Navigator of Rechtsorde of welke databank je dan ook hebt bij je uni), en dan een wanhopige asieladvocaat of zo aan z'n mouw trekt doet 'ie het vast voor een paar honderd euro.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:38 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Nee, een paar honderd. Had overigens ook wel gesubsideerde juridische rechtsbijstand verwacht.
Rechters zijn toch geen advocaten.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:39 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Misschien een domme vraag, maar mogen rechters zichzelf vertegenwoordigen?
Ik dacht misschien omdat zij op een even kundig dan wel beter niveau zitten op het gebied van het recht en de rechtspraak.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:40 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Rechters zijn toch geen advocaten.
Nee, je moet advocaat zijn. Dat wil zeggen ingeschreven als advocaat bij de Nederlandse Orde van Advocaten. Wat je verder allemaal kunt of weet is totaal irrelevant.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:39 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Misschien een domme vraag, maar mogen rechters zichzelf vertegenwoordigen?
Ookal ben je hoogleraar procesrecht; als je niet staat ingeschreven bij de Orde van Advocaten mag je niet vertegenwoordigen, buiten kantonzaken dan.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:41 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ik dacht misschien omdat zij op een even kundig dan wel beter niveau zitten op het gebied van het recht en de rechtspraak.
quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:42 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ookal ben je hoogleraar procesrecht; als je niet staat ingeschreven bij de Orde van Advocaten mag je niet vertegenwoordigen, buiten kantonzaken dan.
Nou, dan zijn mijn carrieremogelijkheden bij deze beperkt tot de advocatuur.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, je moet advocaat zijn. Dat wil zeggen ingeschreven als advocaat bij de Nederlandse Orde van Advocaten. Wat je verder allemaal kunt of weet is totaal irrelevant.
Alles om die 1200 euro uit te sparen.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:44 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
[..]
Nou, dan zijn mijn carrieremogelijkheden bij deze beperkt tot de advocatuur.
Minder, want griffierecht moet je sowieso betalen.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:44 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Alles om die 1200 euro uit te sparen.
Zit in de genen.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:44 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Alles om die 1200 euro uit te sparen.
En het is natuurlijk wel weer een uurtje dat hij niet kan factureren. Gederfde inkomsten.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Minder, want griffierecht moet je sowieso betalen.
Pokkel, gewoon uit interesse, mag iedereen die een rechten studie succesvol afsluit toetreden tot de Orde?quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:42 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ookal ben je hoogleraar procesrecht; als je niet staat ingeschreven bij de Orde van Advocaten mag je niet vertegenwoordigen, buiten kantonzaken dan.
Als je aangenomen wordt als advocaat-stagaire wel.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:46 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Pokkel, gewoon uit interesse, mag iedereen die een rechten studie succesvol afsluit toetreden tot de Orde?
Nee, je moet de beroepsopleiding tot advocaat nog volgen.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:46 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Pokkel, gewoon uit interesse, mag iedereen die een rechten studie succesvol afsluit toetreden tot de Orde?
Belastingcenten verkloten omdat onze Ketchup interessant wil doen met meer voornamen. Was wel het failliet van het stelsel geweest, ja.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:46 schreef 99.999 het volgende:
Rechtsbijstand of andere steun om zoiets achterlijks zou wel helemaal zot zijn
Ok, bedankt, dat wist ik nietquote:Op woensdag 15 februari 2017 23:46 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Nee, je moet de beroepsopleiding tot advocaat nog volgen.
Als "gewone" mr. ben je helemaal niks.
Dat roep ik al jaren.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:46 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Als "gewone" mr. ben je helemaal niks.
En dan nog verontwaardigd zijn ookquote:Op woensdag 15 februari 2017 23:47 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Belastingcenten verkloten omdat onze Ketchup interessant wil doen met meer voornamen. Was wel het failliet van het stelsel geweest, ja.
Als bijzondere "mr. " ben je ook nog steeds slechts een juristje.quote:
Beter ¤1200,- naar mijn voornamen dan naar een uitkeringstrekker.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:47 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Belastingcenten verkloten omdat onze Ketchup interessant wil doen met meer voornamen. Was wel het failliet van het stelsel geweest, ja.
http://maxius.nl/grondwet/artikel18quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En dan nog verontwaardigd zijn ook
Aanvullend: Je moet eerst een juridische studie met civiel effect hebben afgerond. Civiel effect wordt verleend bij:quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:47 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Ok, bedankt, dat wist ik niet
Als je bijvoorbeeld alleen Fiscaal recht studeert krijg je bij de meeste universiteiten geen strafrecht en kun je dus geen advocaat worden.quote:een bachelor Rechtsgeleerdheid en een master Rechtsgeleerdheid behaald aan een erkende Nederlandse universiteit;
200 juridische studiepunten, waarvan minimaal 60 studiepunten op master-niveau ;
privaatrecht, met inbegrip van het burgerlijk procesrecht;
strafrecht, met inbegrip van het strafprocesrecht;
één van de volgende drie vakken: Staatsrecht, Bestuursrecht (met inbegrip van het administratief procesrecht), Belastingrecht.
Maar er staat wel mr. voor je naam, wat aangeeft dat de rechtenopleiding superieur is aan de economieopleiding.quote:
Ik ga even een potje huilen als je het niet erg vindtquote:Op woensdag 15 februari 2017 23:49 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
http://maxius.nl/grondwet/artikel18
Misschien kan ik het aanvechten bij het EHRM.
Je kunt een schending van de grondwet niet aanvechten bij het EHRM. Je hebt in het EVRM wel het recht op een eerlijk proces in artikel 6 (waaronder vertegenwoordiging) maar daar voldoet Nederland aan. Jammer man.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:49 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ongeveer mijn toekomst.quote:''De heer doctor professor meester in de rechten -voornaam- -achternaam- is de naam!''
''Bij deze melden wij u dat u bent afgewezen voor de baan aangezien u slechts één voornaam heeft''.
Beter 1,2 seconde machinegeweervuur op IS vanuit een Apache.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:48 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Beter ¤1200,- naar mijn voornamen dan naar een uitkeringstrekker.
Toch?
Niet direct via artikel 18 natuurlijk.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:52 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ik ga even een potje huilen als je het niet erg vindt.
Jezus.
Je hebt nog veel te leren tijdens je studie.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:49 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Val ik toch weer door de mand.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Doctor professor meester bestaat niet dus logisch dat ze je afwijzen.
Kan niet wachtenquote:Op woensdag 15 februari 2017 23:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je hebt nog veel te leren tijdens je studie.
Alweer, dankquote:Op woensdag 15 februari 2017 23:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Aanvullend: Je moet eerst een juridische studie met civiel effect hebben afgerond. Civiel effect wordt verleend bij:
[..]
Als je bijvoorbeeld alleen Fiscaal recht studeert krijg je bij de meeste universiteiten geen strafrecht en kun je dus geen advocaat worden.
Als je civiel effect hebt moet je stage lopen onder een patroon (een advocaat die jou begeleidt tijdens je beroepsopleiding en eerste jaren). Je bent dan direct advocaat voor de wet maar de eerste drie jaar advocaat-stagair. Als je dat afgerond hebt en je voldoet aan de opleidingen ben je "echt" zelfstandig advocaat.
Prof. gaat altijd voor en dr. mr. versus mr. dr. betekent iets anders.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:55 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Val ik toch weer door de mand.
Ik wens je heel veel successquote:Op woensdag 15 februari 2017 23:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik hoop zo snel mogelijk te beginnen.
Richting?quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik hoop zo snel mogelijk te beginnen.
Opleiding duurt nu toch twee jaar? Overigens mag je direct als zelfstandig advocaat aan de slag maar wel toezicht van een patroon.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Aanvullend: Je moet eerst een juridische studie met civiel effect hebben afgerond. Civiel effect wordt verleend bij:
[..]
Als je bijvoorbeeld alleen Fiscaal recht studeert krijg je bij de meeste universiteiten geen strafrecht en kun je dus geen advocaat worden.
Als je civiel effect hebt moet je stage lopen onder een patroon (een advocaat die jou begeleidt tijdens je beroepsopleiding en eerste jaren). Je bent dan direct advocaat voor de wet maar de eerste drie jaar advocaat-stagair. Als je dat afgerond hebt en je voldoet aan de opleidingen ben je "echt" zelfstandig advocaat.
Nounou, simpelste studiequote:Op woensdag 15 februari 2017 23:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is dat je de simpelste studie volgt maar het blijft geloof ik vrij uitdagend
Nee. En dat is toch niet zelfstandig, drolquote:Op woensdag 15 februari 2017 23:56 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Opleiding duurt nu toch twee jaar? Overigens mag je direct als zelfstandig advocaat aan de slag maar wel toezicht van een patroon.
quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee. En dat is toch niet zelfstandig, drol
Bedoel zelfstandig als in dat je een eigen advocatebureau hebt.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ash bedoelt volgens mij de mogelijkheid om zelf te betalen voor de beroepsopleiding. Dus dat je niet aangenomen hoeft te worden door een kantoor, maar dat je wel een patroon hebt.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja dat.quote:Op donderdag 16 februari 2017 00:02 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ash bedoelt volgens mij de mogelijkheid om zelf te betalen voor de beroepsopleiding. Dus dat je niet aangenomen hoeft te worden door een kantoor, maar dat je wel een patroon hebt.
Ik weet dat je zelf kunt betalen voor de opleiding maar aangezien je stagiair bent lijkt het me niet dat je een eigen kantoor kunt uitoefenen.quote:Op donderdag 16 februari 2017 00:02 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ash bedoelt volgens mij de mogelijkheid om zelf te betalen voor de beroepsopleiding. Dus dat je niet aangenomen hoeft te worden door een kantoor, maar dat je wel een patroon hebt.
Een Apache heeft geen machinegeweer, gekkiequote:Op woensdag 15 februari 2017 23:53 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Beter 1,2 seconde machinegeweervuur op IS vanuit een Apache.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |