Rechters zijn toch geen advocaten.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:39 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Misschien een domme vraag, maar mogen rechters zichzelf vertegenwoordigen?
Ik dacht misschien omdat zij op een even kundig dan wel beter niveau zitten op het gebied van het recht en de rechtspraak.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:40 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Rechters zijn toch geen advocaten.
Nee, je moet advocaat zijn. Dat wil zeggen ingeschreven als advocaat bij de Nederlandse Orde van Advocaten. Wat je verder allemaal kunt of weet is totaal irrelevant.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:39 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Misschien een domme vraag, maar mogen rechters zichzelf vertegenwoordigen?
Ookal ben je hoogleraar procesrecht; als je niet staat ingeschreven bij de Orde van Advocaten mag je niet vertegenwoordigen, buiten kantonzaken dan.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:41 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ik dacht misschien omdat zij op een even kundig dan wel beter niveau zitten op het gebied van het recht en de rechtspraak.
quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:42 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ookal ben je hoogleraar procesrecht; als je niet staat ingeschreven bij de Orde van Advocaten mag je niet vertegenwoordigen, buiten kantonzaken dan.
Nou, dan zijn mijn carrieremogelijkheden bij deze beperkt tot de advocatuur.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, je moet advocaat zijn. Dat wil zeggen ingeschreven als advocaat bij de Nederlandse Orde van Advocaten. Wat je verder allemaal kunt of weet is totaal irrelevant.
Alles om die 1200 euro uit te sparen.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:44 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
[..]
Nou, dan zijn mijn carrieremogelijkheden bij deze beperkt tot de advocatuur.
Minder, want griffierecht moet je sowieso betalen.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:44 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Alles om die 1200 euro uit te sparen.
Zit in de genen.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:44 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Alles om die 1200 euro uit te sparen.
En het is natuurlijk wel weer een uurtje dat hij niet kan factureren. Gederfde inkomsten.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Minder, want griffierecht moet je sowieso betalen.
Pokkel, gewoon uit interesse, mag iedereen die een rechten studie succesvol afsluit toetreden tot de Orde?quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:42 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ookal ben je hoogleraar procesrecht; als je niet staat ingeschreven bij de Orde van Advocaten mag je niet vertegenwoordigen, buiten kantonzaken dan.
Als je aangenomen wordt als advocaat-stagaire wel.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:46 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Pokkel, gewoon uit interesse, mag iedereen die een rechten studie succesvol afsluit toetreden tot de Orde?
Nee, je moet de beroepsopleiding tot advocaat nog volgen.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:46 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Pokkel, gewoon uit interesse, mag iedereen die een rechten studie succesvol afsluit toetreden tot de Orde?
Belastingcenten verkloten omdat onze Ketchup interessant wil doen met meer voornamen. Was wel het failliet van het stelsel geweest, ja.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:46 schreef 99.999 het volgende:
Rechtsbijstand of andere steun om zoiets achterlijks zou wel helemaal zot zijn
Ok, bedankt, dat wist ik nietquote:Op woensdag 15 februari 2017 23:46 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Nee, je moet de beroepsopleiding tot advocaat nog volgen.
Als "gewone" mr. ben je helemaal niks.
Dat roep ik al jaren.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:46 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Als "gewone" mr. ben je helemaal niks.
En dan nog verontwaardigd zijn ookquote:Op woensdag 15 februari 2017 23:47 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Belastingcenten verkloten omdat onze Ketchup interessant wil doen met meer voornamen. Was wel het failliet van het stelsel geweest, ja.
Als bijzondere "mr. " ben je ook nog steeds slechts een juristje.quote:
Beter ¤1200,- naar mijn voornamen dan naar een uitkeringstrekker.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:47 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Belastingcenten verkloten omdat onze Ketchup interessant wil doen met meer voornamen. Was wel het failliet van het stelsel geweest, ja.
http://maxius.nl/grondwet/artikel18quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En dan nog verontwaardigd zijn ook
Aanvullend: Je moet eerst een juridische studie met civiel effect hebben afgerond. Civiel effect wordt verleend bij:quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:47 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Ok, bedankt, dat wist ik niet
Als je bijvoorbeeld alleen Fiscaal recht studeert krijg je bij de meeste universiteiten geen strafrecht en kun je dus geen advocaat worden.quote:een bachelor Rechtsgeleerdheid en een master Rechtsgeleerdheid behaald aan een erkende Nederlandse universiteit;
200 juridische studiepunten, waarvan minimaal 60 studiepunten op master-niveau ;
privaatrecht, met inbegrip van het burgerlijk procesrecht;
strafrecht, met inbegrip van het strafprocesrecht;
één van de volgende drie vakken: Staatsrecht, Bestuursrecht (met inbegrip van het administratief procesrecht), Belastingrecht.
Maar er staat wel mr. voor je naam, wat aangeeft dat de rechtenopleiding superieur is aan de economieopleiding.quote:
Ik ga even een potje huilen als je het niet erg vindtquote:Op woensdag 15 februari 2017 23:49 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
http://maxius.nl/grondwet/artikel18
Misschien kan ik het aanvechten bij het EHRM.
Je kunt een schending van de grondwet niet aanvechten bij het EHRM. Je hebt in het EVRM wel het recht op een eerlijk proces in artikel 6 (waaronder vertegenwoordiging) maar daar voldoet Nederland aan. Jammer man.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:49 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
http://maxius.nl/grondwet/artikel18
Misschien kan ik het aanvechten bij het EHRM.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |