PvdA/GL-stemmers: zonder uitzondering napu's.quote:
Met nog een maand te gaan, wie dan wel?quote:Op zondag 12 februari 2017 19:07 schreef Euribob het volgende:
[..]
Gaat ook gewoon niet gebeuren. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat de VVD zichzelf weet weg te zetten als dé partij om een kabinet van de PVV tegen te gaan.
Geen enkele partij wil met de PVV regeren behalve 50+ en VNL. Niemand is dus in de positie van "dé partij om MP Wilders te voorkomen".quote:Op zondag 12 februari 2017 19:10 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Met nog een maand te gaan, wie dan wel?
Tussen willen en doen zit nog een wereld van verschil.quote:Op zondag 12 februari 2017 19:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Geen enkele partij wil met de PVV regeren behalve 50+ en VNL. Niemand is dus in de positie van "dé partij om MP Wilders te voorkomen".
Jij ziet het CDA ineens bijdraaien? Of D66 met de PVV onderhandelen?quote:Op zondag 12 februari 2017 19:12 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Tussen willen en doen zit nog een wereld van verschil.
VVD, PVV en CDA zie ik wel gebeuren.quote:Op zondag 12 februari 2017 19:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jij ziet het CDA ineens bijdraaien? Of D66 met de PVV onderhandelen?
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Hoe weinig vertrouwen je ook in politici hebt.
Klopt. Al moet er dan nog wel wat gebeuren, want VVD/D66/CDA/GL hebben nu geen meerderheid. En er zijn niet zo veel plekken waar ze nog stemmen vandaan kunnen halen op links, dus dan moet de winst van de PVV komen?quote:Op zondag 12 februari 2017 19:14 schreef GSbrder het volgende:
VVD / D66 / CDA is niet eens zo onwaarschijnlijk. Misschien gedoogsteun van CU/GL.
Acht ik minder waarschijnlijk, met name voor het CDA.quote:Op zondag 12 februari 2017 19:15 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
VVD, PVV en CDA zie ik wel gebeuren.
Nee, ik denk niet dat het CDA zich twee keer aan dezelfde steen gaat stoten. Die hadden zo'n onrust in de partij vorige keer. VVD vertrouw ik minder maar die kunnen alleen niet zo heel veel.quote:Op zondag 12 februari 2017 19:15 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
VVD, PVV en CDA zie ik wel gebeuren.
PVV underperformed toch vaker op de verkiezingsdag?quote:Op zondag 12 februari 2017 19:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Klopt. Al moet er dan nog wel wat gebeuren, want VVD/D66/CDA/GL hebben nu geen meerderheid. En er zijn niet zo veel plekken waar ze nog stemmen vandaan kunnen halen op links, dus dan moet de winst van de PVV komen?
Buma en Rutte zijn geen vrienden en verder kan de VVD in die coalitie niks klaarmaken.quote:Op zondag 12 februari 2017 19:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Klopt. Al moet er dan nog wel wat gebeuren, want VVD/D66/CDA/GL hebben nu geen meerderheid. En er zijn niet zo veel plekken waar ze nog stemmen vandaan kunnen halen op links, dus dan moet de winst van de PVV komen?
Klopt. Als die nog zo'n 5 zetels aan de VVD verliezen zou dit kabinet mogelijk zijn. Naar mijn smaak verreweg de beste optie.quote:Op zondag 12 februari 2017 19:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
PVV underperformed toch vaker op de verkiezingsdag?
Uh, je suggereert net zelf VVD/CDA/PVV?quote:Op zondag 12 februari 2017 19:17 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Buma en Rutte zijn geen vrienden
Ik zag Hillen afgelopen week al een lans breken voor de PVV.quote:Op zondag 12 februari 2017 19:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, ik denk niet dat het CDA zich twee keer aan dezelfde steen gaat stoten. Die hadden zo'n onrust in de partij vorige keer. VVD vertrouw ik minder maar die kunnen alleen niet zo heel veel.
quote:
True maar daar zou de VVD minder verwateren.quote:Op zondag 12 februari 2017 19:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Uh, je suggereert net zelf VVD/CDA/PVV?
Buiten meer zetels voor het mogelijke kabinet zie ik ook graag winst voor VNL en FvD. Niet omdat ik die partijen nu een warm hart toedraag, maar vooral omdat dit vooral ten koste lijkt te gaan van de PVV.quote:Op zondag 12 februari 2017 19:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Klopt. Als die nog zo'n 5 zetels aan de VVD verliezen zou dit kabinet mogelijk zijn. Naar mijn smaak verreweg de beste optie.
Die vervolgens met de PVV gaan regeren.quote:Op zondag 12 februari 2017 19:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Buiten meer zetels voor het mogelijke kabinet zie ik ook graag winst voor VNL en FvD. Niet omdat ik die partijen nu een warm hart toedraag, maar vooral omdat dit vooral ten koste lijkt te gaan van de PVV.
Geen idee, waarom ben je zo zeker van een PVV-kabinet?quote:Op zondag 12 februari 2017 19:22 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Die vervolgens met de PVV gaan regeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |