Hij wordt nu al tot favoriet voor de eindzege gebombardeerd. Op diverse internationale Eurovisie websites krijgt hij lovende commentaren. Kan hij het waarmaken? Gaan we met z'n allen volgend jaar gezellig naar Rome, Turijn of Milaan? Check het hieronder.twitter:EurovisionRai twitterde op zondag 12-02-2017 om 02:18:29 🎤🎉Francesco Gabbani con «Occidentali's Karma» rappresenterà l'Italia all'Eurovision Song Contest 2017! https://t.co/nIzh1W30X0 reageer retweet
twitter:songfestivalNL twitterde op zondag 12-02-2017 om 11:25:43 De Italiaanse inzending van Francesco Gabbani duikt op in de Nederlandse iTunes-lijst https://t.co/s370KcYFG8 reageer retweet
Met alle respect, als een paar lokale pizzaboeren het kopen duik je al op in de Itunes-lijst. Dat zegt helemaal niks. Spotify is where it's at.quote:Op zondag 12 februari 2017 14:52 schreef grazz het volgende:twitter:songfestivalNL twitterde op zondag 12-02-2017 om 11:25:43 De Italiaanse inzending van Francesco Gabbani duikt op in de Nederlandse iTunes-lijst https://t.co/s370KcYFG8 reageer retweet
Het lied heeft een boodschap.... dus het heeft de Cornald-factorquote:Op zondag 12 februari 2017 20:28 schreef Fred_B het volgende:
Ik vind deze Italiaanse Danny Vera nu al een held
Ja, dat is eigenlijk het enige dat tegen dit lied gaat werken. Van die 'weldenkende' juryleden als Cornald, die niet willen dat het bekend wordt dat ze 12 punten aan een aap hebben gegevenquote:Op zondag 12 februari 2017 23:48 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het lied heeft een boodschap.... dus het heeft de Cornald-factor
Nu ik de vertaling heb gelezen snap ik die aap juist volledigquote:Op maandag 13 februari 2017 06:39 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, dat is eigenlijk het enige dat tegen dit lied gaat werken. Van die 'weldenkende' juryleden als Cornald, die niet willen dat het bekend wordt dat ze 12 punten aan een aap hebben gegeven
Het lied heeft echt een boodschap. Dus Cornald hoeft zich niet te schamen.quote:Op maandag 13 februari 2017 06:39 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, dat is eigenlijk het enige dat tegen dit lied gaat werken. Van die 'weldenkende' juryleden als Cornald, die niet willen dat het bekend wordt dat ze 12 punten aan een aap hebben gegeven
Ik weet niet of dat mag. Was er niet iets met teksten op led oid dat niet mag? Of waren dat juist personen die niet mochten geprojecteerd? Even terugzoeken.quote:Op maandag 13 februari 2017 10:25 schreef miss_dynastie het volgende:
Ze moeten gewoon de vertaling laten meedraaien op het scherm. Misschien wel in augmented reality zoals vorig jaar met een stuk van die moestuin. Italië heeft er ongetwijfeld meer geld voor over dan Avrotros.
Niet? Blue had dat toch ook, in elk geval voor een stukje? Kan je in elk geval de aap uitleggen. Dat mensen niet mogen zou ook nieuw zijn, ik herinner me de boze mevrouw voor Rusland nog die in een lijkwade stond op te treden terwijl ze om haar mama krijste terwijl haar afbeelding op het scherm steeds ouder werd...quote:Op maandag 13 februari 2017 10:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat mag. Was er niet iets met teksten op led oid dat niet mag? Of waren dat juist personen die niet mochten geprojecteerd? Even terugzoeken.
En idd, aan hun budget zal het niet liggen. Al kwam die moestuin op mij juist nogal cheap over Maar was wel een supermooi liedje.
Ja ok, die jury's vallen niet serieus te nemen. Maar door de titel, de vele knipogen naar het boeddhisme en het 'namaste!' zullen velen met een beetje brains de boodschap toch wel enigszins begrijpen.quote:Op maandag 13 februari 2017 09:14 schreef Greys het volgende:
Ik vraag me wel oprecht af of de meeste juryleden de moeite gaan nemen om die tekst te vertalen. Als ik zo vorig jaar zag dat onze Nederlandse jury (hoi Jennie Lena) op de dag zelf nog niet eens wist wat ze nou precies ging beoordelen die avond en de Russische (toch?) jurydame niet eens keek maar selfies zat te maken tijdens de uitzending vraag ik me af of die tekstboodschap bij de meesten duidelijk gaat zijn. Zo ook bij de mensen thuis die het voor het eerst horen die avond, daar zijn er ook veel van. Dus of de boodschap begrijpelijk is of dat ze gewoon een leuk liedje met een aap zien.
Ik vind mezelf niet dom en kon de aap de allereerste keer nog echt niet verklaren hoor ondanks de Namaste. Dus misschien ben ik toch dommer dan ik dacht. Maar daar zullen er dus meer van zijn die het voor het eerst horen.quote:Op maandag 13 februari 2017 13:38 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ja ok, die jury's vallen niet serieus te nemen. Maar door de titel, de vele knipogen naar het boeddhisme en het 'namaste!' zullen velen met een beetje brains de boodschap toch wel enigszins begrijpen.
Ondertitels mee laten lopen heeft denk ik niet zoveel zin, bij ons en in Scandinavië zijn we dat gewend maar in veel landen heeft men daar een hekel aan. Ik vind juist dat Francesco Gabbani er vrij goed in slaagt om uit te beelden waar z'n nummer over gaat.
Er was iets met wat er niet op de schermen mocht. Zei Sietse destijds. Moet na het werk even zoeken in FB chat met hem of in de topics, ben nu zelf ook benieuwd wat het dan wasquote:Op maandag 13 februari 2017 11:24 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Niet? Blue had dat toch ook, in elk geval voor een stukje? Kan je in elk geval de aap uitleggen. Dat mensen niet mogen zou ook nieuw zijn, ik herinner me de boze mevrouw voor Rusland nog die in een lijkwade stond op te treden terwijl ze om haar mama krijste terwijl haar afbeelding op het scherm steeds ouder werd...
edit: deze!
Ik weet wel dat Joan destijds iets geweigerd werd, maar dat was een keuze van de regie dacht ik... niet dat het nooit zou mogen.quote:Op maandag 13 februari 2017 15:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Er was iets met wat er niet op de schermen mocht. Zei Sietse destijds. Moet na het werk even zoeken in FB chat met hem of in de topics, ben nu zelf ook benieuwd wat het dan was
Ik hoor Jantje Shit al: 'O'g3ne haalde de finale niet en Italië komt met een Japanse aap 'quote:Op maandag 13 februari 2017 15:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind mezelf niet dom en kon de aap de allereerste keer nog echt niet verklaren hoor ondanks de Namaste. Dus misschien ben ik toch dommer dan ik dacht. Maar daar zullen er dus meer van zijn die het voor het eerst horen.
Maar waarschijnlijk zullen de commentatoren dat wel uitleggen voorafgaand aan het optreden. Komt idd vast goed. Ik vind het een toffe inzending en hoop dat ie goed scoort.
Nee, ik begreep er ook niets van. Zonder context vond ik het er nogal circusachtig uitzien. Heeft het nummer wat mij betreft niet nodig. Het nummer is wel goed.quote:Op maandag 13 februari 2017 15:59 schreef Greys het volgende:
Kan ik voor mijn eigen gemoedsrust even de vingers omhoog krijgen van degenen die de aap ook niet direct konden plaatsen? Of ben ik nou de enige domme die dat echt niet direct uit de tekst kon halen?
Je kan toch geen Italiaans? Zo gek is het niet hoorquote:Op maandag 13 februari 2017 15:59 schreef Greys het volgende:
Kan ik voor mijn eigen gemoedsrust even de vingers omhoog krijgen van degenen die de aap ook niet direct konden plaatsen? Of ben ik nou de enige domme die dat echt niet direct uit de tekst kon halen?
Ik snap het nog steeds niet. Maar ik heb de vertaling van de lyrics dan ook niet gelezen.quote:Op maandag 13 februari 2017 15:59 schreef Greys het volgende:
Begreep de aap ook niet meteen, maar bepaalde woorden, bewegingen van Francesco en de visuals op het scherm zorgden er wel voor dat ik een idee kreeg waar het lied over ging.quote:Op maandag 13 februari 2017 15:59 schreef Greys het volgende:
Ik ook niet direct hoorquote:Op maandag 13 februari 2017 15:59 schreef Greys het volgende:
Natuurlijk, maar er wordt gevreesd dat de jury's het als een gimmick gaan zien en het daarom afstraffen. Dan is mijn argument dat de jury's zich een beetje in het materiaal moeten verdiepen (doen ze natuurlijk niet, maar in theorie zou dat wel moeten).quote:Op maandag 13 februari 2017 21:18 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik ook niet direct hoor
En laten we ons geen illusies maken over commentatoren die alles gaan uitleggen; voor de Europese kijker met bier en borrelnootjes is dit gewoon het lied met de aap.
Daar heb je gelijk in. Maar ik ben er bang voor. Echt zo afgeknapt op dat jurygebeuren sinds we daar wat van te weten kwamen hoe dat ging. Hoop dat het merendeel het idd wat serieuzer neemt.quote:Op maandag 13 februari 2017 21:45 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar er wordt gevreesd dat de jury's het als een gimmick gaan zien en het daarom afstraffen. Dan is mijn argument dat de jury's zich een beetje in het materiaal moeten verdiepen (doen ze natuurlijk niet, maar in theorie zou dat wel moeten).
Ik ook nietquote:Op maandag 13 februari 2017 15:59 schreef Greys het volgende:
quote:Op maandag 20 februari 2017 20:27 schreef ijs_beer het volgende:
Hij heeft in een interview gezegd dat het nummer met hele grote waarschijnlijkheid gewoon Italiaans blijft.
Gelukkig dus geen slap Engels aftreksel, bovendien Italiaans =
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |