Respectievelijk 0% en 100%.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 16:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja klopt, maar hoeveel procent van de sociologen heeft een baan, laten we zeggen een jaar na afstuderen, en hoeveel procent van de economen?
Hoax, in een darkroom komt geen daglicht.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 16:01 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ryon en Euri proberen me weer in een kwaad daglicht te stellen.
En dat zijn er véél.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 16:03 schreef motorbloempje het volgende:
Het zijn dan ook vaak de studenten die zich vastbijten in een bepaalde richting of verwachting die niet aan de bak komen.
Maar jij en Ryon dus wel? Je hoeft niet álles te delen hier he.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 16:04 schreef Euribob het volgende:
[..]
Hoax, in een darkroom komt geen daglicht.
Telt een baan bij de gemeente ook? Want dan winnen de sociologen.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 16:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja klopt, maar hoeveel procent van de sociologen heeft een baan, laten we zeggen een jaar na afstuderen, en hoeveel procent van de economen?
Geen idee, ik zit niet zo op die cijfertjes. Maar om me heen kijkend is het allemaal niet zo slecht, zeker onder de mensen (de meerderheid) die breed zoeken en hun academische opleiding gebruiken als basis, en niet als leidraad. De jankverhalen en 'voorbeelden' zijn echter altijd wel wat beter te horen. Dus dan krijg je kregen als 'kansloze studies' enzo.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 16:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Klopt, idem met een studie als biologie.....quote:Op zaterdag 11 februari 2017 16:03 schreef motorbloempje het volgende:
Het zijn dan ook vaak de studenten die zich vastbijten in een bepaalde richting of verwachting die niet aan de bak komen.
Zoveel sociologen zijn er dan ook niet, Lea.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 16:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zoveel gemeentes zijn er niet Bob
Ik begin langzaam te begrijpen waarom ze in Frankrijk 30.000 gemeentes hebben.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 16:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zoveel gemeentes zijn er niet Bob
Het echte antwoord is trouwens en 72% (42%) voor sociologie en 80% (77%) voor economie, wat betreft het aantal werkenden een jaar na afstuderen (tussen haakjes het deel dat op WO-niveau werkt). De meeste sociologen komen dus wel aan de bak, alleen zelden op niveau (bron)quote:Op zaterdag 11 februari 2017 16:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
En hup, daar hebben we de verklaring van die studie....
Dat is tewerkgesteld worden door de sociale dienst, dat is wat anders dan een baan vindenquote:Op zaterdag 11 februari 2017 16:06 schreef Euribob het volgende:
Het percentage in Rotterdam afgestudeerde sociologen dat bij de gemeente Rotterdam een baan vindt? 90%.
Nee. Al leer ik wel veel over de duistere kanten van de powers that be.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 16:05 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Maar jij en Ryon dus wel? Je hoeft niet álles te delen hier he.
quote:Op zaterdag 11 februari 2017 16:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik begin langzaam te begrijpen waarom ze in Frankrijk 30.000 gemeentes hebben.
De sociologiestudenten kunnen zich dus ook niet permitteren hedonistisch te zijn/worden.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 16:07 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Het echte antwoord is trouwens en 72% (42%) voor sociologie en 80% (77%) voor economie, wat betreft het aantal werkenden een jaar na afstuderen (tussen haakjes het deel dat op WO-niveau werkt). De meeste sociologen komen dus wel aan de bak, alleen zelden op niveau.
'Op niveau' vind ik overigens, zeker in dit soort hoeken, wat dubieus. Wat is niveau na een opleiding. Dan krijg je dat deezergejammer van 'recht hebben op dit want niveau dit-dat-alles'. Je hebt nog helemaal niet zo'n 'niveau', ook niet met een wo-papiertje, of eigenlijk zeker niet met een wo-papiertje wat vaak vrij theoretisch is (als het goed is). Of met een hbo-papiertje waar je 3 jaar langer over gedaan hebt dan noodzakelijk.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 16:07 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Het echte antwoord is trouwens en 72% (42%) voor sociologie en 80% (77%) voor economie, wat betreft het aantal werkenden een jaar na afstuderen (tussen haakjes het deel dat op WO-niveau werkt). De meeste sociologen komen dus wel aan de bak, alleen zelden op niveau.
Zeg dat maar tegen Duke.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 16:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is tewerkgesteld worden door de sociale dienst, dat is wat anders dan een baan vinden
Ik ben ook alleen maar economie gaan studeren omdat ik weet dat alle machthebbers sociologen totaal niet serieus nemen.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 16:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
De sociologiestudenten kunnen zich dus ook niet permitteren hedonistisch te zijn/worden.
Overigens kan het best dat economiestudenten vaker hedonistisch zijn en een drang naar macht hebben, maar ik denk niet dat het door hun studie komt, ik denk wel dat ze een studiekeuze maken die past bij hun wensen en verwachtingen op die vlakken.
Voor al die zaken is gecorrigeerd in die studie, evenals voor het feit dat bepaalde effecten überhaupt opspelen tijdens het studeren aan een universiteit. Dus deze gedachte klopt in elk geval niet.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 16:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
De sociologiestudenten kunnen zich dus ook niet permitteren hedonistisch te zijn/worden.
Overigens kan het best dat economiestudenten vaker hedonistisch zijn en een drang naar macht hebben, maar ik denk niet dat het door hun studie komt, ik denk wel dat ze een studiekeuze maken die past bij hun wensen en verwachtingen op die vlakken.
Gewoon of je daarna een baan hebt die op z'n minst een hbo/wo-vacature was i.p.v. dat je een beetje burgers staat te flippen, zoals veel sociologen blijkbaar doen.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 16:09 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
'Op niveau' vind ik overigens, zeker in dit soort hoeken, wat dubieus. Wat is niveau na een opleiding. Dan krijg je dat deezergejammer van 'recht hebben op dit want niveau dit-dat-alles'. Je hebt nog helemaal niet zo'n 'niveau', ook niet met een wo-papiertje, of eigenlijk zeker niet met een wo-papiertje wat vaak vrij theoretisch is (als het goed is). Of met een hbo-papiertje waar je 3 jaar langer over gedaan hebt dan noodzakelijk.
Dus eigenlijk kun je ieder zweverig bloemenkind verpesten door het economie te laten studeren?quote:Op zaterdag 11 februari 2017 16:10 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Voor al die zaken is gecorrigeerd in die studie, evenals voor het feit dat bepaalde effecten überhaupt opspelen tijdens het studeren aan een universiteit. Dus deze gedachte klopt in elk geval niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |