Nou nou nou.... dat valt mee lijkt me.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 14:49 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
We zijn wellicht op een keerpunt beland. Anders zijn we hopeloos verloren. Ons land is een poel van corruptie.
Rijkdom op de pof.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 14:52 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Tegelijkertijd zijn we nog nooit zo rijk en welvarend geweest. Mischien is dat wel waarom
Spreek voor jezelfquote:
Maak je over mij maar geen zorgen.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 14:57 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Spreek voor jezelfMaar, grappen terzijde, je weet dondersgoed dat ik gelijk heb. In Nederland zijn politieke banen altijd door de politieke partijen vergeven.
VVD'er toch?quote:Op zaterdag 11 februari 2017 15:00 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Maak je over mij maar geen zorgen.
Ik ken ze uit Noord-Italië vooral zo:quote:Op zaterdag 11 februari 2017 14:49 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Wat ik afgelopen weekeinde zag in Rome was meer assault rifle dan pistoolmitrailleur en bijna alle Carbinieri liepen in volledige militaire unifromen en uitrusting, niks blauw en rood, maar heel veel camo.
In Rome lopen ze er anders bij momenteel, zoiets als dit.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 15:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ken ze uit Noord-Italië vooral zo:
[ afbeelding ]
Met van die fascistoïde uniformen en pistoolmitrailleur.
Carabinieri is dan ook geen politie, he, het zijn militairen, de Carbinieri heeft zelfs een parachutisten regimentquote:Op zaterdag 11 februari 2017 15:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ken ze uit Noord-Italië vooral zo:
[ afbeelding ]
Met van die fascistoïde uniformen en pistoolmitrailleur.
En Alfa-Romeo. Terwijl de normale politie vooral in Fiats rijdt.
Zijn anderen dan corrupt?quote:Op zaterdag 11 februari 2017 15:08 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
En een stuk minder corrupt als andere politie eenheden.
Toch wel iets wat ons met zuidelijk Europa verbindt, de marechaussees. Alleen daar en in Nederland hebben ze het.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 15:08 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Carabinieri is dan ook geen politie, he, het zijn militairen, de Carbinieri heeft zelfs een parachutisten regiment
En een stuk minder corrupt als andere politie eenheden.
En die studie was door? Economiestudenten of een of andere kansloze studie waarin je sowieso niet de kans krijgt om hedonistisch te worden, omdat je je dat simpelweg niet kunt permitteren als baanloze?quote:Op zaterdag 11 februari 2017 15:46 schreef Kaas- het volgende:
Las zojuist een studie die claimt dat het volgen van een studie economie ervoor zorgt dat je hedonistisch wordt, meer naar macht streeft en dat je minder om het welzijn van anderen en de natuur geeft. Het ligt dus niet aan mij mensen.
Racko, G. (2017). The Values of Economics. Journal of Business Ethics, 140(1), 1-14.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 15:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
En die studie was door? Economiestudenten of een of andere kansloze studie waarin je sowieso niet de kans krijgt om hedonistisch te worden, omdat je je dat simpelweg niet kunt permitteren als baanloze?
Ja dat geld voor alles he. Alleen de mensen die willen zien de waarheid inderdaad. En dat is dat de hele zooi totaal corrupt is. Ook instanties die de meeste mensen heel normaal vinden zoals bv een IMF.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 14:41 schreef Ryon het volgende:
[..]
Alleen de mensen die dat willen zien zien dat. Die mogen hun hoop vestigen op Baudet.
Dat is het antwoord op mijn vraag, thnxquote:Op zaterdag 11 februari 2017 15:56 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Racko, G. (2017). The Values of Economics. Journal of Business Ethics, 140(1), 1-14.
De auteur is trouwens een socioloog.
Nou? Wat is dat antwoord?quote:Op zaterdag 11 februari 2017 15:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is het antwoord op mijn vraag, thnx
De meeste mensen zijn er minder goed aan toe dan voor 2008 hoor. Dus deze opmerking van je klopt ook weer niet... As usual.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 14:52 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Tegelijkertijd zijn we nog nooit zo rijk en welvarend geweest. Mischien is dat wel waarom
quote:Op zaterdag 11 februari 2017 15:59 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nou? Wat is dat antwoord?
Gr Gr een Socioloog.
Ryon en Euri proberen me weer in een kwaad daglicht te stellen.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 15:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is het antwoord op mijn vraag, thnx
Waarom per se 'in het vakgebied'? Je kunt met een academische opleiding heel breed terecht. Ook mijn collega's van mijn BA in Engels hebben zeer verschillende banen in verschillende velden na persoonlijke verdiepingen en interesses.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 16:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe zijn de baankansen in het vakgebied?
Ja klopt, maar hoeveel procent van de sociologen heeft een baan, laten we zeggen een jaar na afstuderen, en hoeveel procent van de economen?quote:Op zaterdag 11 februari 2017 16:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Waarom per se 'in het vakgebied'? Je kunt met een academische opleiding heel breed terecht. Ook mijn collega's van mijn BA in Engels hebben zeer verschillende banen in verschillende velden na persoonlijke verdiepingen en interesses.
Respectievelijk 0% en 100%.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 16:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja klopt, maar hoeveel procent van de sociologen heeft een baan, laten we zeggen een jaar na afstuderen, en hoeveel procent van de economen?
Hoax, in een darkroom komt geen daglicht.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 16:01 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ryon en Euri proberen me weer in een kwaad daglicht te stellen.
En dat zijn er véél.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 16:03 schreef motorbloempje het volgende:
Het zijn dan ook vaak de studenten die zich vastbijten in een bepaalde richting of verwachting die niet aan de bak komen.
Maar jij en Ryon dus wel? Je hoeft niet álles te delen hier he.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 16:04 schreef Euribob het volgende:
[..]
Hoax, in een darkroom komt geen daglicht.
Telt een baan bij de gemeente ook? Want dan winnen de sociologen.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 16:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja klopt, maar hoeveel procent van de sociologen heeft een baan, laten we zeggen een jaar na afstuderen, en hoeveel procent van de economen?
Geen idee, ik zit niet zo op die cijfertjes. Maar om me heen kijkend is het allemaal niet zo slecht, zeker onder de mensen (de meerderheid) die breed zoeken en hun academische opleiding gebruiken als basis, en niet als leidraad. De jankverhalen en 'voorbeelden' zijn echter altijd wel wat beter te horen. Dus dan krijg je kregen als 'kansloze studies' enzo.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 16:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Klopt, idem met een studie als biologie.....quote:Op zaterdag 11 februari 2017 16:03 schreef motorbloempje het volgende:
Het zijn dan ook vaak de studenten die zich vastbijten in een bepaalde richting of verwachting die niet aan de bak komen.
Zoveel sociologen zijn er dan ook niet, Lea.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 16:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zoveel gemeentes zijn er niet Bob
Ik begin langzaam te begrijpen waarom ze in Frankrijk 30.000 gemeentes hebben.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 16:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zoveel gemeentes zijn er niet Bob
Het echte antwoord is trouwens en 72% (42%) voor sociologie en 80% (77%) voor economie, wat betreft het aantal werkenden een jaar na afstuderen (tussen haakjes het deel dat op WO-niveau werkt). De meeste sociologen komen dus wel aan de bak, alleen zelden op niveau (bron)quote:Op zaterdag 11 februari 2017 16:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
En hup, daar hebben we de verklaring van die studie....
Dat is tewerkgesteld worden door de sociale dienst, dat is wat anders dan een baan vindenquote:Op zaterdag 11 februari 2017 16:06 schreef Euribob het volgende:
Het percentage in Rotterdam afgestudeerde sociologen dat bij de gemeente Rotterdam een baan vindt? 90%.
Nee. Al leer ik wel veel over de duistere kanten van de powers that be.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 16:05 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Maar jij en Ryon dus wel? Je hoeft niet álles te delen hier he.
quote:Op zaterdag 11 februari 2017 16:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik begin langzaam te begrijpen waarom ze in Frankrijk 30.000 gemeentes hebben.
De sociologiestudenten kunnen zich dus ook niet permitteren hedonistisch te zijn/worden.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 16:07 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Het echte antwoord is trouwens en 72% (42%) voor sociologie en 80% (77%) voor economie, wat betreft het aantal werkenden een jaar na afstuderen (tussen haakjes het deel dat op WO-niveau werkt). De meeste sociologen komen dus wel aan de bak, alleen zelden op niveau.
'Op niveau' vind ik overigens, zeker in dit soort hoeken, wat dubieus. Wat is niveau na een opleiding. Dan krijg je dat deezergejammer van 'recht hebben op dit want niveau dit-dat-alles'. Je hebt nog helemaal niet zo'n 'niveau', ook niet met een wo-papiertje, of eigenlijk zeker niet met een wo-papiertje wat vaak vrij theoretisch is (als het goed is). Of met een hbo-papiertje waar je 3 jaar langer over gedaan hebt dan noodzakelijk.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 16:07 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Het echte antwoord is trouwens en 72% (42%) voor sociologie en 80% (77%) voor economie, wat betreft het aantal werkenden een jaar na afstuderen (tussen haakjes het deel dat op WO-niveau werkt). De meeste sociologen komen dus wel aan de bak, alleen zelden op niveau.
Zeg dat maar tegen Duke.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 16:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is tewerkgesteld worden door de sociale dienst, dat is wat anders dan een baan vinden
Ik ben ook alleen maar economie gaan studeren omdat ik weet dat alle machthebbers sociologen totaal niet serieus nemen.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 16:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
De sociologiestudenten kunnen zich dus ook niet permitteren hedonistisch te zijn/worden.
Overigens kan het best dat economiestudenten vaker hedonistisch zijn en een drang naar macht hebben, maar ik denk niet dat het door hun studie komt, ik denk wel dat ze een studiekeuze maken die past bij hun wensen en verwachtingen op die vlakken.
Voor al die zaken is gecorrigeerd in die studie, evenals voor het feit dat bepaalde effecten überhaupt opspelen tijdens het studeren aan een universiteit. Dus deze gedachte klopt in elk geval niet.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 16:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
De sociologiestudenten kunnen zich dus ook niet permitteren hedonistisch te zijn/worden.
Overigens kan het best dat economiestudenten vaker hedonistisch zijn en een drang naar macht hebben, maar ik denk niet dat het door hun studie komt, ik denk wel dat ze een studiekeuze maken die past bij hun wensen en verwachtingen op die vlakken.
Gewoon of je daarna een baan hebt die op z'n minst een hbo/wo-vacature was i.p.v. dat je een beetje burgers staat te flippen, zoals veel sociologen blijkbaar doen.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 16:09 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
'Op niveau' vind ik overigens, zeker in dit soort hoeken, wat dubieus. Wat is niveau na een opleiding. Dan krijg je dat deezergejammer van 'recht hebben op dit want niveau dit-dat-alles'. Je hebt nog helemaal niet zo'n 'niveau', ook niet met een wo-papiertje, of eigenlijk zeker niet met een wo-papiertje wat vaak vrij theoretisch is (als het goed is). Of met een hbo-papiertje waar je 3 jaar langer over gedaan hebt dan noodzakelijk.
Dus eigenlijk kun je ieder zweverig bloemenkind verpesten door het economie te laten studeren?quote:Op zaterdag 11 februari 2017 16:10 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Voor al die zaken is gecorrigeerd in die studie, evenals voor het feit dat bepaalde effecten überhaupt opspelen tijdens het studeren aan een universiteit. Dus deze gedachte klopt in elk geval niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |