quote:
Op zondag 5 februari 2017 13:14 schreef KoosVogels het volgende:[..]
Natuurlijk heeft hij een punt, maar dergelijke praat is niet des-Trump. Hij jaagt iedereen tegen zich in het harnas, beledigt trouwe bondgenoten, maar tegelijkertijd doet hij grote moeite om Poetin te vriend te houden. Dat is gek.
Je zou bijna gaan denken dat hij echt gechanteerd wordt door de Russen.
Lijkt me een gevalletje van wishful thinking. Hij krijgt tegenwind, dus hij "doubles down". Typisch Trump.
Trouwens, als ie zou samenzweren met de Russen zou ik een beter antwoord verwachten. Beter voor z'n achterban bedoel ik, die zijn niet echt fan van Chomsky "blame America" uitspraken...
Hij had bvb kunnen zeggen dat er geen enkel bewijs bestaat dat Putin verantwoordelijk is voor moorden op politici of journalisten (Litvinenko is een andere kwestie). Voor zover ik weet hebben Westerse inlichtingendiensten ook geen conclusies getrokken wat betreft de moorden op bvb Nemtsov of Anna Politkovskaya. Kunnen zowel door Putin getrouwen, door tegenstanders van Putin, als door ongerelateerde personen gepleegd zijn. Moorden zijn goedkoop in Rusland, als je corruptie onderzoekt kom je onvermijdelijk in het vizier van corrupte politici, oligarchen en de Russische maffia. Onderzoek naar misdaden gepleegd tijdens de oorlog in Chechnia is nog gevaarlijker. Heel wat Russen hebben iets te verbergen, en aan bereidwillige huurmoordenaars is er geen gebrek. Als je één persoon wil aanwijzen als verantwoordelijk voor contract killings in Rusland, dan is Semion Mogilevich, de maffiabaas, een meer logische kandidaat dan Putin. Putin laat de corruptie en misdaad gedijen omdat het hem goed uitkomt, maar heeft weinig reden om liquidaties van bekende figuren te bevelen, want ze veroorzaken veel meer nadelige publiciteit dan ze voorkomen.
Kijk naar Oekraine en de vergiftiging van Yushchenko, daar zijn de voornaamste verdachten David Zhvaniya, de godfather van Yushenko's jongste zoon, en Volodymyr Satsyuk, voormalig hoofd van de SBU. Chervonenko, Yushchenko's security chief, gaat ervan uit dat de opdracht niet vanuit het Kremlin maar van de Russische onderwereld kwam. Het is een dog eat dog wereld...
Dat Putin Litvinenko liet vermoorden, daar twijfel ik niet aan. Dat was persoonlijk, na de beschuldigingen die Litvinenko (waarschijnlijk in opdracht van Berezovsky) verspreidde, en bovendien voor MI6 ging werken..