abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168634304
quote:
'Politie moet van diversiteit prioriteit maken'

De nationale politie moet meer mensen met een multiculturele achtergrond aannemen en daarvan moeten er bovendien meer doorstromen naar de top van de organisatie. De politie verliest anders draagvlak in de samenleving. Dat beweert Max Daniel van de nationale politie in een interview met de Volkskrant.

Redactie 03-02-17, 06:26 Laatste update: 07:11

Volgens Daniel moet etnische diversiteit een prioriteit worden binnen het korps. De urgentie van het probleem wordt door de organisatie niet voldoende gevoeld, stellen de politiecommissaris Noord-Nederland en algemeen commandant van de Nationale Staf Grootschalig Bijzonder Onderzoek (NSGBO) asielstromen en mensensmokkel. Daniel denkt dat een gebrek aan een afspiegeling van de samenleving in het korps gevolgen heeft voor het vertrouwen in de politie.

Van de mensen in de hoogste politieleiding, de zogeheten Top 71, is de Nederlands-Indische Daniel de enige met een niet-westerse achtergrond.

De politiecommissaris wordt in zijn pleidooi gesteund door collega's van de nationale politie. Samen vormen ze sinds 2007 de onafhankelijke denktank Pharessia. De groep komt geregeld samen om te praten over diversiteit.

Korpschef Erik Akerboom zegt zich te herkennen in het verhaal van Daniel en de leden van Pharresia. ,,Er is de afgelopen jaren te weinig bereikt als het gaat om het diverser maken van de politie", zegt hij in de Volkskrant. ,,De toenemende polarisatie in de samenleving zie ik ook om mij heen. Dat is een extra reden om echt werk te maken van meer diversiteit binnen het korps."
De politie moet van het vangen van boeven een prioriteit maken. Je zult zien dat het dan met het draagvlak van de politie wel snor zit.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_168634368
Meer getinte wouten...juist. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_168634405
Het is lastig uit te leggen aan een doorsnee pauper.
pi_168634432
Afdeling Sharia?
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_168634711
En daar gaan we weer...
pi_168634768
En terecht
  vrijdag 3 februari 2017 @ 09:32:01 #8
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_168634782
Discriminatie promoten :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 09:32:50 #9
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_168634796
Laat ze de politie eerst maar eens bevoegdheid geven harder op te treden tegen straattuig voordat ze weer met dit soort kunstgrepen moeten komen.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 09:33:11 #10
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_168634802
Iedereen weet dat getinte mensen betere politieagenten zijn.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 3 februari 2017 @ 09:33:45 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168634804
De bemensing bij de politie hoort een afspiegeling te zijn van de maatschappij, geen opvangplaats voor blanke mannen die geen vak hebben geleerd
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_168634864
Spreekt wel over hoe de politie/politiek naar onze maatschappij kijkt.

De politie wordt dus niet meer serieus genomen als het te blank is?

Juist... volgens mij worden ze hard uitgelachen in bepaalde kringen
Why stay small, if you can grow big..
  vrijdag 3 februari 2017 @ 09:39:09 #13
45206 Pietverdriet
pi_168634891
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 09:00 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

De politie moet van het vangen van boeven een prioriteit maken. Je zult zien dat het dan met het draagvlak van de politie wel snor zit.
Nee, de politiek moet de pakkans voor criminelen tot prioriteit maken, niet de verkeersboeteopbrengst. Meeste Agenten willen niets liever dan hun werk doen, als in boeven vangen. Politiek beslist hierin, niet de politie. Die liegt al jaren over dalende criminaliteit. Feit is dat de criminaliteit niet daalt maar de wil aangifte te doen.
pi_168634961
De reden is dat veel allochtonen niet door de screening heen komen. Voor hogere functies vooral wordt de hele familie doorgelicht en kan het strafblad van een broer of neef redenen zijn voor afwijzing van promotie.

De enige oplossing om meer niet westerse allochtonen bij de politie te krijgen is een verlaging van de criterea.

Juist wanneer de politie straks opeens meer allochtonen heeft zal het vertrouwen afnemen, dit omdat dan de mogelijkheid van criminele verstrengeling veel groter is.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 09:46:01 #15
45206 Pietverdriet
pi_168635016
Verder zal de politiek er gewoon voor moeten zorgen dat de politie een aantrekkelijke werkgever is. Begreep dat hun CAO een van de beroerdste is.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 09:49:50 #16
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_168635070
Ja, meer diversiteit is beter. Maar de grote vraag is waarom er nu onvoldoende diversiteit is, ondanks decennia van positieve discriminatie, specifieke werving bij minderheden, speciale programma's voor diverse groepen... en dan heb ik het niet over tv-programma's waarin de politieteams standaard zeer divers zijn om het goede voorbeeld te geven.

Willen de niet-witten wel bij de politie werken, zich in dienst stellen van de Nederlandse burger en loyaliteit tonen met de Nederlandse staat?
En mogen bepaalde groepen dat wel, als er een screening is op gedrag, strafblad en chantagegevoeligheid? Zeker in de hogere regionen?
  vrijdag 3 februari 2017 @ 09:50:45 #17
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_168635089
Dan mogen ze het aantal mensen bij de Rijksrecherche ook wel flink uitbreiden.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  vrijdag 3 februari 2017 @ 09:51:01 #18
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_168635095
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 09:04 schreef Hathor het volgende:
Meer getinte wouten...juist. :')
Meer blauw op straat, inderdaad.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 09:53:35 #19
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_168635135
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 09:50 schreef MichaelScott het volgende:
Dan mogen ze het aantal mensen bij de Rijksrecherche ook wel flink uitbreiden.
Goed voor de werkgelegenheid dus ^O^
pi_168635170
Diversiteit geneuzel :'). De grootste kanker van deze maatschappij.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 10:09:07 #21
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_168635371
Dat allochtonen geen respect hebben voor autochtone agenten heeft geen hol met 'draagvlak in de maatschappij' te maken en daar moet je ook niet op in willen spelen.
pi_168635433
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 09:37 schreef D.D.W. het volgende:
Spreekt wel over hoe de politie/politiek naar onze maatschappij kijkt.

De politie wordt dus niet meer serieus genomen als het te blank is?

Juist... volgens mij worden ze hard uitgelachen in bepaalde kringen
Het maakt weinig uit. Iemand blijft net zo hard schreeuwen dat er sprake is van racisme al er een gekleurde agent bij zit.

Overigens krijgen allochtonen al jaren voorrang bij sollicitaties.
pi_168635503
Tsja, de politie moet zich aanpassen aan de doelgroep zegmaar. Reken maar dat Marokkaanse agenten ook niet geaccepteerd worden.
Whatever...
pi_168635552
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 09:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, de politiek moet de pakkans voor criminelen tot prioriteit maken, niet de verkeersboeteopbrengst. Meeste Agenten willen niets liever dan hun werk doen, als in boeven vangen. Politiek beslist hierin, niet de politie. Die liegt al jaren over dalende criminaliteit. Feit is dat de criminaliteit niet daalt maar de wil aangifte te doen.
Ik ben wel eens op zo'n bureau geweest, als getuige, en wat me opviel was dat daar uitermate inefficient gewerkt werd. Maar ja, n = 1.

Wasting police time van PC Copperfield is een leuk blog/boek over de Britse politie, en daar kwam uit naar voren dat veel Britse politieagenten het liefste achter een bureau zitten, en dat het werk op straat laag in aanzien stond.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 3 februari 2017 @ 10:29:44 #25
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_168635694
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 09:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja als al die mensen nou eens aangifte zouden doen van moord. Nu lijkt het alleen maar alsof er minder moorden worden gepleegd elk jaar. Oh wacht.. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')