Wij hebben 2 extra wasmanden gekocht omdat Sjaak er altijd 1 of 2 claimt.quote:Op maandag 30 januari 2017 22:15 schreef ingee het volgende:
R kan ook heel enthousiast schone gevouwen was weer terug in de wasmand met vieze was storten.
Nopequote:Op maandag 30 januari 2017 22:44 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Wij hebben 2 extra wasmanden gekocht omdat Sjaak er altijd 1 of 2 claimt.
Phaidra, nog nooit naar de kapper geweest? Sjaak is echt al 5 keer geknipt, anders had hij echt een matje en heel lange bakkebaarden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
Echt hè. Zo herkenbaarquote:Op dinsdag 31 januari 2017 07:47 schreef Selvaria het volgende:
Poetsen: als ik de badkamer ga doen of stofzuigen of zo gaat ze eigenlijk altijd lief spelen. Zodra ze doorheeft dat ik mijn achterwerk weer op de bank geparkeerd heb is die functie ook ineens weer kapot.
Ah wat sneu! Mr.T vond die amoxi heel erg lekker. Doe je het met een cupje of met een spuitje? Door wat vla mengen?quote:Op woensdag 1 februari 2017 20:12 schreef pinquit het volgende:
Alex heeft een flinke keelontsteking, we kregen amoxicilline. Maar hoe in godensnaam krijg ik dat spul er 3x per dag, een week lang in
Hij is al helemaal achterdochtig door het onderzoekwat een drama zeg
ik wil helemaal niet dwingen, zo hatelijk
Aahquote:Op woensdag 1 februari 2017 20:12 schreef pinquit het volgende:
Alex heeft een flinke keelontsteking, we kregen amoxicilline. Maar hoe in godensnaam krijg ik dat spul er 3x per dag, een week lang in
Wel even opzoeken of navragen of je deze medicatie met melkproducten in mag laten nemen, dat mag namelijk niet met alle soorten medicatie. Appelmoes mag wel altijd.quote:
Hier ook een baby die het heel lekker spul vindt! Incl heen en weer wippen als ze het spuitje ziet en smakken tussendoorquote:Op woensdag 1 februari 2017 20:12 schreef pinquit het volgende:
Zouden ze niet gewoon een pilletje mogen? Mini krijgt haar vit D ook gewoon in pil vorm en sinaspril mag ook al vanaf 3 maanden. Misschien vindt ie dat minder erg?quote:Op woensdag 1 februari 2017 20:12 schreef pinquit het volgende:
Arme Jquote:Op donderdag 2 februari 2017 20:12 schreef Hupje het volgende:
Wij sluiten in het niet-fit rijtje aan. En bij het ophalen op het kdv kreeg ik te horen dat ze hem per ongeluk gewone melk hadden gegeven bjj de lunchdus dit zal me 't nachtje wel worden.
Oh bluh, dat is wel ontzettend balen zeg. Hoe kan dat nou gebeuren? Hopelijk niet al te veel last.quote:Op donderdag 2 februari 2017 20:12 schreef Hupje het volgende:
Wij sluiten in het niet-fit rijtje aan. En bij het ophalen op het kdv kreeg ik te horen dat ze hem per ongeluk gewone melk hadden gegeven bjj de lunchdus dit zal me 't nachtje wel worden.
Wij hadden hier van de week ook zoiets, omdat poes (de levende en niet een knuffel in dit geval) niet meeging in de auto.. "poesje mee! Poesje mee! Poesje mee!"quote:Op vrijdag 3 februari 2017 06:51 schreef Krisvc het volgende:
Ziek zijn hebben we hier net achter de rug. Nog 2 hoektanden wacht ik op.
Ik was gister een onmenselijke moeder volgens m'n dochter. Ze mocht d'r knuffelkonijn niet meenemen in de auto naar de opvang. Uitleg dat er op de opvang ook een komijn is was niet genoeg. De hele autorit, met dikke snikken: Nonijn? Ledsi (Zo noemt ze zichzelf, ze kan de k niet uitspreken) Nonijn? Nee Nonijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heerlijk is datquote:Op vrijdag 3 februari 2017 16:49 schreef LeSage het volgende:
......
Ik kreeg net trouwens de eerste echte kuszo'n mond-open-met-zever-kus
Zielig hè? Ik heb wel eens huilend de luier van O. Verschoond omdat het haar zo een zeer deed. Het word geloof ik afgeraden maar bij O. Is maizena echt een wondermiddel, het neemt ook gelijk de brand weg denk ik want ze wilde het altijd erg graag op haar billen.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 20:07 schreef Malteser het volgende:
Twix krijgt tanden. Knalrode wangen, zure poep en kapotte billen. Hij begint al te huilen zodra ik zijn broek uit doe. Mijn arme jongetje. Hij gilt als ik heel voorzichtig met warm water zijn billen probeer enigszins schoon te maken.
Bad met baking soda en in blote billen laten rond lopen en heel hard hopen dat het gauw beter heelt. Of zie ik nog wat over het hoofd?
Rode billen heeft hij vaker. Sudo en maizena doen dan hun werk. Maar nu is het echt open.
Maizena doet het hier bij rode billen altijd prima maar ik wist niet of het ook 'mag' bij open billen.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 20:12 schreef snoenk het volgende:
[..]
Zielig hè? Ik heb wel eens huilend de luier van O. Verschoond omdat het haar zo een zeer deed. Het word geloof ik afgeraden maar bij O. Is maizena echt een wondermiddel, het neemt ook gelijk de brand weg denk ik want ze wilde het altijd erg graag op haar billen.
Dat ga ik doen!quote:Op vrijdag 3 februari 2017 20:13 schreef Bloesem. het volgende:
Kamillethee
wel handwarm/afgekoeld natuurlijk
Heb je van die anti-doorlek-matjes voor in bed? Dan kan je Twix eventueel in zijn blote billen laten slapen bij z'n dutje(s). Dan heeft hij wat langer blote billentijd en hoef je het bed niet te verschonen.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 20:07 schreef Malteser het volgende:
Twix krijgt tanden. Knalrode wangen, zure poep en kapotte billen. Hij begint al te huilen zodra ik zijn broek uit doe. Mijn arme jongetje. Hij gilt als ik heel voorzichtig met warm water zijn billen probeer enigszins schoon te maken.
Bad met baking soda en in blote billen laten rond lopen en heel hard hopen dat het gauw beter heelt. Of zie ik nog wat over het hoofd?
Rode billen heeft hij vaker. Sudo en maizena doen dan hun werk. Maar nu is het echt open.
Morgen even een rondje drogist. Waar haal jij het?quote:Op vrijdag 3 februari 2017 20:42 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik smeer dit op open plekken tot het dicht is. Werkt bij beide kindjes hier zo goed dat ik echt niks anders meer pak.
[ afbeelding ]
+1quote:Op vrijdag 3 februari 2017 20:42 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik smeer dit op open plekken tot het dicht is. Werkt bij beide kindjes hier zo goed dat ik echt niks anders meer pak.
[ afbeelding ]
Precies dit! Verder was het weer ruk vannacht, op naar de volgende dan maar..quote:Op zaterdag 4 februari 2017 08:51 schreef Vosje6 het volgende:
Hoe is vannacht gegaan zusje? Wakker worden vind ikzelf nooit zo'n probleem snachts, maar van wakker blijven word je zo brak. Malteser, had hij geen rode punten/bultjes aan het begin? Hiero net een rondje miconazol aan het smeren: bij het doorkomen van de tandjes is de weerstand wat minder en kan je zo 'een schimmeltje op de billen' krijgen. Garantie voor enorme luieruitslag. Hier niet door tandjes maar ten gevolge van ab kuur eerder.
Oh boh, rot is dat hè. Hopelijk gauw verbetering voor jullie.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 14:05 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Precies dit! Verder was het weer ruk vannacht, op naar de volgende dan maar..
+1 op rijkdom, maar sowieso, slapende kindjeste lief. Ik kan daar nog uren naar kijken, zo zoet.
Had jouw vraag nog even gemist. Geen rode puntjes gehad. Het werd gisteren in de loop van de dag steeds vuriger egaal rood en het eindigde dus met open plekken. Hij heeft ooit eens eerder een schimmeltje gehad dus wel een goede om dat even in de gaten te houden. Dank je!quote:Op zaterdag 4 februari 2017 08:51 schreef Vosje6 het volgende:
Hoe is vannacht gegaan zusje? Wakker worden vind ikzelf nooit zo'n probleem snachts, maar van wakker blijven word je zo brak. Malteser, had hij geen rode punten/bultjes aan het begin? Hiero net een rondje miconazol aan het smeren: bij het doorkomen van de tandjes is de weerstand wat minder en kan je zo 'een schimmeltje op de billen' krijgen. Garantie voor enorme luieruitslag. Hier niet door tandjes maar ten gevolge van ab kuur eerder.
Moet je een vakantiedag opnemen als je kind ziek is? Jonge, wat ben ik verwend dat ik nog in het Zweedse systeem zit.quote:Op maandag 6 februari 2017 08:47 schreef LuDann het volgende:
Ik zou ook kiezen voor brengen.
Omdat Wolk zo vaak ziek is hebben we het vaker zo gedaan. Eigenlijk is de regel van ons KDV dat ze 48 uur koortsvrij moeten zijn, maar als we ons daaraan zouden houden dan hadden we beiden een week of 3 aan vakantiedagen opgenomen moeten hebben.Vrijwel alles wat ze oploopt krijgt ze ook op het KDV dus het argument van 'mogelijk besmettelijk' weegt voor ons niet erg zwaar. Doorgaans zijn ze al lang besmettelijk voordat ze daadwerkelijk ziek worden.
Meestal gaat het goed hier, soms worden we dan ook gebeld in de middag. Koorts komt vaak na het dutje weer opzetten. Ze heeft wel veel afleiding op het KDV en dat doet ook goed.
Dit! Man vroeg het vorig jaar aan in de ziekenhuisperiode van Twix. Hij werkt bij een mega-bedrijf maar ze moesten even kijken hoe en wat want het werd zelden aangevraagd. Overigens is het toen netjes geregeld.quote:Op maandag 6 februari 2017 09:25 schreef lunapuella het volgende:
Er is officieel zoiets als zorgverlof, dat moet je werkgever geven als je erom vraagt en dan krijg je 70% van je loon uitbetaald. Maar het wordt blijkbaar weinig gebruikt, mijn werkgever had er nog nooit van gehoord ondanks dat hij meerdere werknemers met kinderen heeft (gehad). Hij vond het ook een beetje vreemd dat ik er om vroeg, mijn collega's losten het blijkbaar anders op (vakantiedagen opnemen of op andere momenten werk inhalen).
Ja, klopt. De aanvraag ervan voelt nogal als gedoe. Voor ons was het toen inderdaad voor meer dan een week maar kan me voorstellen dat je voor één of twee dagen dat gedoe niet wilt.quote:Op maandag 6 februari 2017 10:13 schreef Mariposas het volgende:
Ja dat zorgverlof heb ik ook eens naar gekeken. Moet bij ons middels een formulier dat door de afdeling manager en HR ondertekend moet worden. Nou, laat maar...
Zou het alleen doen als kind echt langer dan een week uit de running is.
En omdat het niet de norm is, zou je het niet doen? Jouw collega's hebben er toch geen nadeel van? Of je nu een vrije dag opneemt of zorgverlof opvraagt.quote:Op maandag 6 februari 2017 12:52 schreef LuDann het volgende:
Zorgverlof zou ik aanvragen als het om een week zou gaan, maar het gaat doorgaans om max 4 dagen. Teveel administratief gedoe en het is op mijn afdeling (waar iedereen kinderen heeft) ook niet de norm. Als nieuwe werknemer dus geen heel fantastische manier om binnen te komen.
In plaats daarvan wisselen man en ik af met het opnemen van ziektedagen en ik kan ook dagen ruilen op mijn werk. Gelukkig is Wolk zelden langdurig ziek, al is ze het wel vaak.
Ja, want toen gingen we al op reis met haar. Nu wou ik daar net een vraag over stellen; ze lijkt nu dus totaal niet meer op de foto. Bij de laatste keer op Schiphol zei de douanier dat we dan een nieuwe moesten laten maken. Wat is jullie ervaring hiermee? Zijn ze erg streng als de foto niet meer lijkt?quote:Op maandag 6 februari 2017 13:21 schreef pinquit het volgende:
Hebben jullie dreumesen allemaal een id-kaart? Ik werd er bij de HAP op gewezen dat dat vanaf geboorte moet, bij ziekenhuisopname. Ik vind het zo overdreven, je hebt toch een BSN? Als ik een id kaart had laten maken toen Alex 3mnd was, zouden ze hem er nu al niet meer op herkennen hoor![]()
Toch maar eens laten maken binnenkort
Lief dat je het vraagt!quote:Op maandag 6 februari 2017 10:03 schreef Malteser het volgende:
Luna, hoe is het met Ketel? Loopt hij al?
Pas vanaf 14 jaar is dat verplicht toch? Of met reizen natuurlijk... hier is je verzekeringspasje genoeg bij de HAP.quote:Op maandag 6 februari 2017 13:21 schreef pinquit het volgende:
Hebben jullie dreumesen allemaal een id-kaart? Ik werd er bij de HAP op gewezen dat dat vanaf geboorte moet, bij ziekenhuisopname. Ik vind het zo overdreven, je hebt toch een BSN? Als ik een id kaart had laten maken toen Alex 3mnd was, zouden ze hem er nu al niet meer op herkennen hoor![]()
Ja, beide kinderen hebben een paspoort sinds ze een maand of vier zijn. Met name vanwege de uberschattige babypasfoto, maar ook functioneel, we zijn meerdere keren per jaar in het buitenland. Kleuter heeft meermaals gevlogen ermee, maar nooit iets gehoord over een foto die niet meer lijkt. Dreumes ook maar die lijkt nog soort van op zn babyfoto.quote:Op maandag 6 februari 2017 13:21 schreef pinquit het volgende:
Vond ik ook, maar de laatste keer zei de douanier op Schiphol dat het dan eigenlijk niet meer geldig is. Om kinderontvoering te voorkomen zei hij, want ze zouden het paspoort kunnen stelen en dan een ander kind ermee laten reizen.quote:Op maandag 6 februari 2017 13:44 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ja, beide kinderen hebben een paspoort sinds ze een maand of vier zijn. Met name vanwege de uberschattige babypasfoto, maar ook functioneel, we zijn meerdere keren per jaar in het buitenland. Kleuter heeft meermaals gevlogen ermee, maar nooit iets gehoord over een foto die niet meer lijkt. Dreumes ook maar die lijkt nog soort van op zn babyfoto.
Naief misschien maar ik heb er ook nog nooit over nagedacht om een nieuwe id te regelen omdat kind niet meer op zn foto lijkt. Ik vind het zelfs wat onzinnig als dat zou moeten. Ik snap het idee van herkenbaar op je id staan, maar als je dat zelfs voor kleine kinderen gaat eisen...
Dat grapje probeerden ze me in het ziekenhuis ook eens wijs te maken. Dikke doei, nee dus. Je hebt alleen een ID nodig als je over de grens gaat.quote:Op maandag 6 februari 2017 13:21 schreef pinquit het volgende:
Inmiddels wel maar Twix heeft menig nacht in het ziekenhuis doorgebracht zonder ID. Ze vroegen er wel eens naar bij de SEH, maar een "nee, die heeft hij niet" volstond.quote:Op maandag 6 februari 2017 13:21 schreef pinquit het volgende:
Hier ook idd. Nog niet nodig gehad verder.quote:Op maandag 6 februari 2017 14:50 schreef Malteser het volgende:
[..]
Inmiddels wel maar Twix heeft menig nacht in het ziekenhuis doorgebracht zonder ID. Ze vroegen er wel eens naar bij de SEH, maar een "nee, die heeft hij niet" volstond.
Uhm, wat Wup zegt dus.
Ziet er inderdaad uit zoals de krentebaard van Willem. Het is een bacteriele infectie, dus antibiotica is het enige wat helpt. Wat een nare plek om dat te hebben. Mijn ervaring is dat als het al zo actief is de antibiotica-zalf niet werkt. Willem is toen na een paar dagen nuttelooa smeren aan een anti-biotica drankje gemoeten en toen was het zo weg.quote:Op maandag 6 februari 2017 14:17 schreef Missladybug het volgende:
Goh daar zeg je iets Saskia. Daar heb ik nooit over nagedacht.
Tot nu nooit een id nodig gehad voor Mies. In Juni gaan we vliegen dus dan moet ze er wel een hebben.
We zijn vanmorgen naar de ha geweest voor de plek in haar oksel.
Ze heeft de plek sinds zaterdagochtend. Mijn moeder kwam huilend binnen toen ze Mies kwam brengen. Ze denkt dat het haar schuld is en dat ze haar niet goed afgedroogd heeft ofzo.
Het lijkt me sterk hoor, ze is altijd megazorgvuldig en ik neem haar niks kwalijk.
Maar goed. Volgens de ha assistente is het krentenbaard. En ik heb antibioticazalf meegekregen. Ik weet niet zo goed. Mijn gevoel was dat het een eczeemplek was. Of een schimmeltje. Antibioticazalf klinkt meteen zo heftig.
Iemand ervaring met dit soort plekken?
[ afbeelding ]
Overigens eet ze ook slecht sinds vanmorgen. Elke keer als ze een hap neemt gaat ze huilen. Dit heb ik ook aangegeven maar dat moeten we even een paar dagen aankijken.
Ze had natuurlijk een flinke aft in haar mond. Maar die is zo goed als weg. Misschien zitten er wel meer maar ze laat me niet in haar mond kijken.
Verstandig! A kreeg de BMR-inenting midden in het griepseizoen en reageerde daar heel erg heftig op. Geen idee of dat door de al iets verminderde weerstand kwam, of dat ze juist door die inenting een mindere weerstand kreeg waarna de bijwerkingen van de inenting in alle hevigheid uitbarstten... maar het was in ieder geval niet leukquote:Op dinsdag 7 februari 2017 08:08 schreef LeSage het volgende:
Ik heb alweer het CB moeten verplaatsen. Eerste keer vanwege een uitvaart, toen was S. ziek en nu is hij net weer opgeknapt maar ben ik ziek en wil hem niet weer een klap in zijn immuunsysteem geven.
Beetje raar wel, de telefoniste kon mij niet vertellen of hij door de enting meer vatbaar zou zijn voor ziekte. Mijn gevoel zegt van wel, dus dan stellen we maar weer uit.
Wat ziet dat er onwijs naar uit zegquote:Op maandag 6 februari 2017 14:17 schreef Missladybug het volgende:
Goh daar zeg je iets Saskia. Daar heb ik nooit over nagedacht.
Tot nu nooit een id nodig gehad voor Mies. In Juni gaan we vliegen dus dan moet ze er wel een hebben.
We zijn vanmorgen naar de ha geweest voor de plek in haar oksel.
Ze heeft de plek sinds zaterdagochtend. Mijn moeder kwam huilend binnen toen ze Mies kwam brengen. Ze denkt dat het haar schuld is en dat ze haar niet goed afgedroogd heeft ofzo.
Het lijkt me sterk hoor, ze is altijd megazorgvuldig en ik neem haar niks kwalijk.
Maar goed. Volgens de ha assistente is het krentenbaard. En ik heb antibioticazalf meegekregen. Ik weet niet zo goed. Mijn gevoel was dat het een eczeemplek was. Of een schimmeltje. Antibioticazalf klinkt meteen zo heftig.
Iemand ervaring met dit soort plekken?
Je hebt gewoon een N EN een L hequote:Op dinsdag 7 februari 2017 09:04 schreef Selvaria het volgende:
Mlb, hoe is het nu met Mies?![]()
Klinkt als een prima keuze LeSage. Die prik kan er over een paar weken ook wel in.![]()
N. werd vannacht om 04.30 wakker en leek al Wakker te zijn. En dat terwijl L. een 23.00-03.30-07.00 deed (). Elke keer als man zei dat het nog nacht was en ze weer lekker moest gaan slapen ging ze huilen. Uiteindelijk even uit bed gehaald, luier verschoond en teruggelegd, toen was alles goed en meldde ze zich pas om 06.30 weer. Pak van m'n hart, want vandaag gaat ze voor het eerst in ruim 2 weken weer wennen op het kdv en dat blijf ik zo spannend vinden. Maandag a.s. begint ze echt, ik ben echt heel benieuwd hoe het dan gaat.
Ja, we hebben ons binnen 2 jaar gewoon verdubbeld.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 09:53 schreef Mineola het volgende:
[..]
Je hebt gewoon een N EN een L he![]()
Twéé kinderen joh. Wat fijn van de goede nacht van L, hopelijk houdt ze die hobby erin! Doet ze het goed?
En ook fijn dat N weer ging slapen uiteindelijk. Hoe doet ze het met kleine zus erbij? Nieuw kdv zou ik ook heel spannend vinden, hopelijk is alle babyspanning nu weg en gaat het lekker nu!
Havermout! In een washand doen, washand dichtbinden, kind in bad, washand in bad.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 16:03 schreef Ggirl het volgende:
Ik kom even binnenvallen en vragen naar huis- tuin en keukentips bij de waterpokken. Kidsclin hebben we in huis, dat ga ik als hij wakker word eens proberen.
Opa appte me vanmorgen een foto met 'had hij dit gisteren ook al?' Bleek hij van boven tot beneden onder de plekken te zitten.. ik vertrouwde het niet helemaal omdat kindje van man's collega krentenbaard heeft en we die nog gezien hebben vrijdag.
Gelukkig is het 'maar' waterpokken. Tot nu toe lijkt zijn babyzusje nergens last van te hebben dus dat zal er over 'n week of twee wel achteraan komen 🙄.
Ja, die kende ik inderdaad al van toen hij hele erge jeuk door zn eczeem had! Vanmiddag voor z'n slaapje gedaan en hij sliep zonder mopperen in!quote:Op dinsdag 7 februari 2017 17:07 schreef Malteser het volgende:
[..]
Havermout! In een washand doen, washand dichtbinden, kind in bad, washand in bad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.erf de ogen van je kind - kijk erdoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
N. zingt ook van alles, met de juiste melodie en tekst. 'Luite lope laap, lape hoete, lape hoete' (dat gaat ze ook zelf zingen als ze moe is). En 'isje isje water, isje isje kom', en 'asse onde, ove onde, lalala ere onde, hihihi, hahaha'. Volgend jaar meedoen aan Holland's got talentquote:Op woensdag 8 februari 2017 13:36 schreef LuDann het volgende:
Krek.
Wat lief van het zingen kazy, dat klinkt best uitgebreid! Wolk humt wel mee, maar die zegt geen woordjes mee. Verder dan 'peppaa pi, peppa pi' als ze de intro van Peppa Pig hoort komt ze nog niet.
Die van mij zegt nog geen MIJ. Gelukkig.Ze begint wel met 2 woordjes achter elkaar te zeggen.
Overigens zegt ze op het KDV nog steeds vrijwel niks, terwijl ze thuis volop babbelt. Is dat bij anderen ook zo?
Koen ook! Hij luistert een beetje.... en hij reageert meer op zijn omgeving.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 18:06 schreef MevrouwCactus het volgende:
Sjaak had eerst een tandenborstel van Wolf van de Efteling, maar hij mocht vorige week een nieuwe uitkiezen. Dat werd die van Roodkapje. "Bobaba" is hier dé hit dus dat vindt Sjaak echt de bom.
Sowieso heeft Sjaak weer een USB-upgrade gehad en is hij nog leuker geworden!
Hier meestal een dag of vijf, dan wordt het beter met de poep. Overigens is de tand hier dan nog niet door, dat gebeurt dan de week erna.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 17:10 schreef Aerenia het volgende:
Iemand een idee hoe lang tandjespoep kan aanhouden? A krijgt nu hoektandjes en heeft sinds dinsdag 2 a 3 mosterdkleurige spuitluiers per dag (ja sorry voor de details...)![]()
Ze eet en drinkt wel prima en is gewoon haar vrolijke zelf (maar dan met hele rode wangetjes) overigens
Fijn dat het beter gaat met de billetjes van twix en dat het tandje erdoor is!quote:Op zaterdag 11 februari 2017 20:02 schreef Malteser het volgende:
[..]
Hier meestal een dag of vijf, dan wordt het beter met de poep. Overigens is de tand hier dan nog niet door, dat gebeurt dan de week erna.
Dus na het kapotte billen weekend vorige week hebben we dit weekend tand 6 mogen verwelkomen!
SPOILER: plaatje bij het praatjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door lunapuella op 12-02-2017 10:22:44 ]
Mijn W. kan ook wel is zo doen hoor! Net of 'ie heel gefascineerd naar iets kijkt. Wolk is er volgens mij ook relatief makkelijk weer bij te halen he? Je zwaait en ze reageert daar op toch? Als het echt een absence is, werkt dat volgens mij ook niet....quote:Op zondag 12 februari 2017 11:32 schreef LuDann het volgende:
Ik wil even iets peilen bij jullie, waarschijnlijk is het niks maar toch. Wolk heeft van die momenten dat ze zo dromerig is. Wij zijn daar wat alerter op omdat we beiden epilepsie hebben/hadden, al is het bij geen van ons beiden erfelijk.
Ik heb zo'n dromerig moment weten vast te leggen en ben benieuwd of zoiets herkenbaar is voor andere dreumessen. Dat zou me wel geruststellen.
Ja, Ketel kan ook zo ineens een minuut in het luchtledige staren. Dreumesbrainfartquote:Op zondag 12 februari 2017 11:32 schreef LuDann het volgende:
Ik wil even iets peilen bij jullie, waarschijnlijk is het niks maar toch. Wolk heeft van die momenten dat ze zo dromerig is. Wij zijn daar wat alerter op omdat we beiden epilepsie hebben/hadden, al is het bij geen van ons beiden erfelijk.
Ik heb zo'n dromerig moment weten vast te leggen en ben benieuwd of zoiets herkenbaar is voor andere dreumessen. Dat zou me wel geruststellen.
Hehe.quote:Op zondag 12 februari 2017 13:12 schreef Adrian4 het volgende:
Man ziet herkenning het filmpje van Wolk. Niet bij dreumes, maar bij mij 😉
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Herkenbaar, hier helpt het om het in de ochtend te doen in plaats van de avond. Meneer is dan te moe en wil gewoon slapen.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 08:14 schreef nightsleeper het volgende:
Heeft een van jullie nog tips hoe je het tandenpoetsen met een dreumes leuk houdt? Die van ons vindt het sinds een week of twee ineens enorm vervelend. Iets nieuws of geks doen helpt meestal (eventjes) zoals elkaars tanden poetsen (ik zijn tanden en hij die van mij) of voor de spiegel poetsen. Is de nieuwigheid eraf dan weigert hij gewoon weer.
Mond zit dan strak dicht en hij probeert allerlei afleidingsmanouvres om onder het poetsen uit te komen. Ondertussen zijn onze ideeen wel een beetje uitgeput.
Het hele grote voordeel van de duitse spoorwegen is dat de sneltreinen een 'kleinkindabteil' hebben, waar je zitplaatsen kunt reserveren. Dat is dan een klein coupétje (of hoe heet zoiets) met 4 of 8 zitplaatsen en ruimte op de grond, en een deur ervoor. Daar kunnen de kinderen dan rondscharrelen. Natuurlijk is het harder werken, maar met 3x de trein op en neer lopen en verder boekjes lezen en met duplo spelen kom je er wel.quote:Op maandag 13 februari 2017 09:04 schreef Mariposas het volgende:
Wat een lieve foto, selvaria!
Hoe doe je dat met T in de trein, jägar? Blijft hij een beetje bij je en vermaakt hij zich? Ik kan me niet voorstellen dat ik dat met L zou kunnen. Die breekt het huis al uit als hij 4,5 binnen is.![]()
Vroeger naar bed brengen lukt hier ook nooit. Dreumes slaapt overdag regelmatig niet of doet een hazenslaapje in de auto, maar dan krijg ik 'm hooguit een kwartier eerder naar bed.
Beterschapvoor J, hupje!
Nee. En eerlijk gezegd heb ik dat ook maar opgegeven te proberen. Maar er zijn te vaak momenten dat ik zelf ook wat "snoep"; een koekje als er visite is, taart op een verjaardag.. en W. wil dan ook. Dus ik geef m dan een stukje van mij. Overwegend gezond is het belangrijkste, denk ik dan maar.quote:Op maandag 13 februari 2017 11:09 schreef Adrian4 het volgende:
Lukt het bij jullie goed om alleen maar gezonde dingen aan jullie dreumes te geven?
Dat ligt eraan wat je gezond vindt. Sjaak snoept niet en krijgt geen chocolade, maar wel af en toe een raket-ijsje en een tortilla-shipje. Verder krijgt hij alleen nog koekje van De Kleine Keuken of Hipp.quote:Op maandag 13 februari 2017 11:09 schreef Adrian4 het volgende:
Ik vind het ook heel knap Jager, ik moet toch altijd een drempel over als ik alleen iets ga ondernemen met Willem. Ook al is ie vaak heel makkelijk als we eenmaal weg zijn.
Hupje, geen lekkere nacht inderdaad.Sterkte vandaag!
Ik was gisteren alleen thuis met Willem en hij was een beetje aan het rellen. Ik had zin in ijs. We zijn we naar de plaatselijke ijssalon gewandeld en hebben samen heerlijk genoten van yoghurt amarena ijs. Even een fijn momentje samen. Ik voel me daarna alleen altijd zo schuldig, want veel suiker enzo.
Lukt het bij jullie goed om alleen maar gezonde dingen aan jullie dreumes te geven?
Die vond ik vorig jaar toen we naar Keulen gingen op de heenweg ook ideaal! Op de terugweg 's avonds deelden we coupeetje het echter met een ander kindje, dus van het geplande slaapje kwam niets terecht, die twee hielden elkaar vakkundig wakker.quote:Op maandag 13 februari 2017 09:12 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Het hele grote voordeel van de duitse spoorwegen is dat de sneltreinen een 'kleinkindabteil' hebben, waar je zitplaatsen kunt reserveren. Dat is dan een klein coupétje (of hoe heet zoiets) met 4 of 8 zitplaatsen en ruimte op de grond, en een deur ervoor. Daar kunnen de kinderen dan rondscharrelen. Natuurlijk is het harder werken, maar met 3x de trein op en neer lopen en verder boekjes lezen en met duplo spelen kom je er wel.
De baby nijntjekoekjes zijn zonder melk. Weet niet of J voor meer allergisch is, want volgensmij zit er wel soja in.quote:Op maandag 13 februari 2017 12:45 schreef Hupje het volgende:
J eet overwegend gezond en wat hij krijgt aan ongezonde dingen heb ik zelf in de hand, omdat ik i.v.m. allergie eigenlijk altijd alles zelf voor hem meeneem. Hij eet regelmatig rozijntjes, af en toe sorbetijs, een stukje ontbijtkoek of een hapje koek als we iets eten waar geen melk in zit. Ik heb nog geen kinderkoek gevonden waar hij tegen kan, dus eet hij vaak maisboogjes/rijstwafel. Bij chips, cola en dat soort dingen kom ik er nog prima mee weg als ik zeg dat dat voor grote mensen is.
Aerenia, beterschap! Fijn dat je even kunt rusten.
Voor wie nog wil tekenen met zijn dreumes vanmiddag: https://www.postnl.nl/campagnes/valentijnskaart/
Wij hebben een zelfgetekend kaartje op de bus gedaan voor oma en opa, ben benieuwd of het inderdaad aankomt.
Goodies heeft koekjes zonder melk, ei of soja.quote:Op maandag 13 februari 2017 12:45 schreef Hupje het volgende:
J eet overwegend gezond en wat hij krijgt aan ongezonde dingen heb ik zelf in de hand, omdat ik i.v.m. allergie eigenlijk altijd alles zelf voor hem meeneem. Hij eet regelmatig rozijntjes, af en toe sorbetijs, een stukje ontbijtkoek of een hapje koek als we iets eten waar geen melk in zit. Ik heb nog geen kinderkoek gevonden waar hij tegen kan, dus eet hij vaak maisboogjes/rijstwafel. Bij chips, cola en dat soort dingen kom ik er nog prima mee weg als ik zeg dat dat voor grote mensen is.
Aerenia, beterschap! Fijn dat je even kunt rusten.
Voor wie nog wil tekenen met zijn dreumes vanmiddag: https://www.postnl.nl/campagnes/valentijnskaart/
Wij hebben een zelfgetekend kaartje op de bus gedaan voor oma en opa, ben benieuwd of het inderdaad aankomt.
Vast van die maisboogies ofzo.quote:
Misschien wel...moet ik eens aan iemand vragen!quote:Op maandag 13 februari 2017 20:01 schreef FlyingFish het volgende:
Die dingen van Goodies idd. Ook fijn dat het van die kleine zakjes zijn, de maisboogjes droogden steeds uit dus zijn we mee gestopt.
En pakketjes aannemen doe ik tegenwoordig alleen als ik zelf ook een pakketje verwacht. Op alle andere momenten staat mijn bel gewoon uit. Een van de weinige voordelen van wonen in een flat met intercom. Maar kun je bij jouw bel het geluid niet gewoon uitzetten Aerenia?
Nee mijne is heel magertjesquote:Op maandag 13 februari 2017 20:44 schreef faptist het volgende:
* breekt in
Heeuuuj
Iemand die ervaring heeft met een spekkig kind?
Ro past nooit in een broek. 92 is te krap en 98 te lang. Ik heb tot noch toe geen 1 spijkerbroek die haar past , maar om nou altijd maar in maillotjes te lopen?
De zijkanten losscheuren! Doe jij hem altijd naar beneden?quote:Op maandag 13 februari 2017 22:07 schreef Missladybug het volgende:
(Hoe krijg je in vredesnaam zo'n luierbroekje netjes uit als er poep in zit?)
Jog-jeans, pull on spijkerbroeken. Kijk ook eens voor jongens-modellen, die zijn wat groter.quote:Op maandag 13 februari 2017 20:44 schreef faptist het volgende:
* breekt in
Heeuuuj
Iemand die ervaring heeft met een spekkig kind?
Ro past nooit in een broek. 92 is te krap en 98 te lang. Ik heb tot noch toe geen 1 spijkerbroek die haar past , maar om nou altijd maar in maillotjes te lopen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
Dit heb ik dus laatst ook geleerd van mijn vriendquote:Op maandag 13 februari 2017 22:11 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
De zijkanten losscheuren! Doe jij hem altijd naar beneden?
Nou precies dit!quote:Op maandag 13 februari 2017 23:19 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Dit heb ik dus laatst ook geleerd van mijn vriendWist ik veel dat die zijkanten konden scheuren... ik vond het al zulke onhandige dingen.
Nee hoor mijn smalletje pas makkelijk in 98 met luier.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 10:46 schreef ingee het volgende:
Is maat 92/98 niet zo'n wel/niet luier maat, waardoor het al bij voorbaat nooit gaat passen met luier?
Perfect!quote:Op dinsdag 14 februari 2017 11:24 schreef mousemicky het volgende:
J heeft tot en met maat 104 een luier gedragen, ging prima hoor, zat ruimte over zelfs in een slim fit. Nu dat ie eindelijk zindelijk is zakt alles van z'n kont af
Maar echt, er zijn gewoon modellen voor bredere kinderen. Bij H&M heten ze loose of tapered: http://www2.hm.com/nl_nl/(...)140/jeans/loose.html. C&A heeft er ook altijd wat in de collectie, heet dan wide fit. Bij Next vind ik de spijkerbroeken die met een touwtje dichtgaan ook altijd wat breder/ korter vallen, zeker als ze onder aan de pijp ook zo'n elastiek of manchet hebben. Bv deze dus: http://www.nextdirect.com/nl/nl/g6a2246s6#447335 en deze http://www.nextdirect.com/nl/nl/g50616s2#976175
Ik vind die laatste bv erg leuk voor J, maar weet zeker dat ie dan de halve dag in z'n onderbroek staat op school. Die fout heb ik namelijk al 1 keer gemaakt (en natuurlijk werd de betreffende broek zijn favoriet...).
Bij Next meisjes kun je selecteren op plus fit/ ruime pasvorm/ ruimvallend/ breed: http://www.nextdirect.com(...)sers-fit-loose#1_911
quote:Op woensdag 15 februari 2017 08:26 schreef MevrouwCactus het volgende:
Sjaak is zo ontzettendop het moment. Hij snapt zo veel en alles in twee talen. Als hij zijn slaapzak uit wil, vraagt hij om zijn "toes" bijvoorbeeld. Hij heeft in dat schreeuw-weekend echt een nieuwe upgrade gehad.
Thanks!quote:Op woensdag 15 februari 2017 08:55 schreef tombolafan het volgende:
MevrouwCactus je hebt de echte naam van Sjaak neergezet
(Sorry ik lees hier graag mee om te zien hoe anderen met (koppige) dreumesjes omgaan, ivm een oppaskindje met zeer grote eigen wil)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. .
Alles wat smeerbaar is beland hier dus zo op zn gezicht. Dingen als kaas of kipfilet haalt ie eraf en eet 'ie op zonder brood..![]()
quote:Op woensdag 15 februari 2017 11:28 schreef silliegirl het volgende:
Koppig? Heet dat zo? Ik maar denken dat ik gewoon een heethoofd-dreumes had :p
Heeft er iemand broodbeleg tips die dreumesproof zijn? Zodat hij er niet zo uitziet steeds zeg
maar..Een washandje en het is weer weg! T krijgt vaak leverworst op z'n brood..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. .
Alles wat smeerbaar is beland hier dus zo op zn gezicht. Dingen als kaas of kipfilet haalt ie eraf en eet 'ie op zonder brood..
Ik dacht trouwens dat Sjaak echt sjaak heette. Had daar al eens over nagedacht hoe dat dan in de US werd uitgesproken...
quote:Op woensdag 15 februari 2017 11:28 schreef silliegirl het volgende:
Koppig? Heet dat zo? Ik maar denken dat ik gewoon een heethoofd-dreumes had :p
Heeft er iemand broodbeleg tips die dreumesproof zijn? Zodat hij er niet zo uitziet steeds zeg
maar..monkeyplatter werkt hier goed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. .
Alles wat smeerbaar is beland hier dus zo op zn gezicht. Dingen als kaas of kipfilet haalt ie eraf en eet 'ie op zonder brood..
Gewoon alles los en lekker aanrommelen.
Ondertussen zie ik gedragcopy. Hij legt plakje geitenkaas op een stukje brood en hapt dan. Of een feestbroodje. Tomaat sla komkommer en weet ik het wat stapelt hij dan erop.
Ik maak vaak van scratch broodjes of plaatbrood van havermout.
Boterhammen vind hij gewoon niks aan
Schudden voor gebruik
hem zelf ook een washand geven?quote:Op woensdag 15 februari 2017 11:41 schreef silliegirl het volgende:
Ja, dat vergat ik even; een washandje (of uberhaupt zn gezicht af doen) is horror, dan schreeuwt ie heel de buurt bij elkaar, luchtalarm is er niks bij. Dus vandaar dat ik liever heb dat 'ie wat schoner blijft..
En dat zelf doen is herkenbaar Adrian, met name bambix eten geeft hier echt een rotzooi. Maarja, dat gaat niet schreeuwen als ik het van de grond poets :p
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |