abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168709855
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 13:21 schreef pinquit het volgende:
Hebben jullie dreumesen allemaal een id-kaart? Ik werd er bij de HAP op gewezen dat dat vanaf geboorte moet, bij ziekenhuisopname. Ik vind het zo overdreven, je hebt toch een BSN? Als ik een id kaart had laten maken toen Alex 3mnd was, zouden ze hem er nu al niet meer op herkennen hoor :')

Toch maar eens laten maken binnenkort
Ja, beide kinderen hebben een paspoort sinds ze een maand of vier zijn. Met name vanwege de uberschattige babypasfoto, maar ook functioneel, we zijn meerdere keren per jaar in het buitenland. Kleuter heeft meermaals gevlogen ermee, maar nooit iets gehoord over een foto die niet meer lijkt. Dreumes ook maar die lijkt nog soort van op zn babyfoto.

Naief misschien maar ik heb er ook nog nooit over nagedacht om een nieuwe id te regelen omdat kind niet meer op zn foto lijkt. Ik vind het zelfs wat onzinnig als dat zou moeten. Ik snap het idee van herkenbaar op je id staan, maar als je dat zelfs voor kleine kinderen gaat eisen...
pi_168710008
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 13:44 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ja, beide kinderen hebben een paspoort sinds ze een maand of vier zijn. Met name vanwege de uberschattige babypasfoto, maar ook functioneel, we zijn meerdere keren per jaar in het buitenland. Kleuter heeft meermaals gevlogen ermee, maar nooit iets gehoord over een foto die niet meer lijkt. Dreumes ook maar die lijkt nog soort van op zn babyfoto.

Naief misschien maar ik heb er ook nog nooit over nagedacht om een nieuwe id te regelen omdat kind niet meer op zn foto lijkt. Ik vind het zelfs wat onzinnig als dat zou moeten. Ik snap het idee van herkenbaar op je id staan, maar als je dat zelfs voor kleine kinderen gaat eisen...
Vond ik ook, maar de laatste keer zei de douanier op Schiphol dat het dan eigenlijk niet meer geldig is. Om kinderontvoering te voorkomen zei hij, want ze zouden het paspoort kunnen stelen en dan een ander kind ermee laten reizen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_168710565
Hier al bij een paar weken een ID-kaart, omdat schoonbroer in België woont. Voor de zekerheid toch maar aangevraagd, mocht het ooit gevraagd worden.
Ik zou het flauwekul vinden om hem eerder te vervangen. Er zit een geldigheid van 5 jaar op zo'n kaart en ik neem aan dat de overheid wel snapt dat een baby niet meer op zichzelf lijkt na 5 jaar. Ik heb gelukkig altijd wel een telefoon bij me met zijn ontwikkeling van baby tot nu op foto ;)
Dingen zijn trouwens ook wel heel duur vond ik.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_168710572
Goh daar zeg je iets Saskia. Daar heb ik nooit over nagedacht.
Tot nu nooit een id nodig gehad voor Mies. In Juni gaan we vliegen dus dan moet ze er wel een hebben.

We zijn vanmorgen naar de ha geweest voor de plek in haar oksel.
Ze heeft de plek sinds zaterdagochtend. Mijn moeder kwam huilend binnen toen ze Mies kwam brengen. Ze denkt dat het haar schuld is en dat ze haar niet goed afgedroogd heeft ofzo.
Het lijkt me sterk hoor, ze is altijd megazorgvuldig en ik neem haar niks kwalijk.

Maar goed. Volgens de ha assistente is het krentenbaard. En ik heb antibioticazalf meegekregen. Ik weet niet zo goed. Mijn gevoel was dat het een eczeemplek was. Of een schimmeltje. Antibioticazalf klinkt meteen zo heftig.

Iemand ervaring met dit soort plekken?

Overigens eet ze ook slecht sinds vanmorgen. Elke keer als ze een hap neemt gaat ze huilen. Dit heb ik ook aangegeven maar dat moeten we even een paar dagen aankijken.
Ze had natuurlijk een flinke aft in haar mond. Maar die is zo goed als weg. Misschien zitten er wel meer maar ze laat me niet in haar mond kijken.
pi_168710578
Ach MLB, wat sneu...

J heeft nog geen paspoort, we zijn nog nooit NL uit geweest met hem. Met 5 weken moest hij een ziekenhuispasje, dat mocht met zorgpasje, zonder paspoort, en daar hebben ze toen dus ook geen foto op gezet en dat is nog steeds geen probleem als we in het ziekenhuis komen. En bij de HAP was ook de zorgpas genoeg.

Hier weer team melk-vrij *O*. Wat is het leven dat toch een stuk leuker :P
pi_168710829
Wij zijn vorig jaar in de meivakantie met N. naar Rome geweest en we wonen aan de Duitse grens, dus komen sowieso wel eens in het buitenland. Ze heeft dus wel een id-kaart, maar no way dat ik die eerder dan over 4 jaar ga vervangen. :{w Als je zorg afneemt moet je officieel inderdaad ook een id-kaart hebben, maar voordat N. die had heb ik gewoon haar zorgpas gebruikt en we zijn nooit geweigerd.

N. ging vanochtend naar de gastouder (donderdag voor het allerlaatst ;( ) en man en zij kwamen me even gedag zeggen terwijl ik lag te ontbijten op bed. Een "Daa mama" kon er niet vanaf, in tegenstelling tot "Etuh! Eén hap! Daa etuh!" toen ze de deur uitging. :') _O-
pi_168711106
Haha Selvaria, ze heeft haar prioriteiten gewoon goed op een rijtje. Jij bent er vanavond toch wel weer, dat ontbijtje niet ;)

MLB, ziet er naar uit. Hopelijk gaat het met wat smeren snel weer weg!
pi_168711121
quote:
Hebben jullie dreumesen allemaal een id-kaart? Ik werd er bij de HAP op gewezen dat dat vanaf geboorte moet, bij ziekenhuisopname. Ik vind het zo overdreven, je hebt toch een BSN? Als ik een id kaart had laten maken toen Alex 3mnd was, zouden ze hem er nu al niet meer op herkennen hoor :')

Dat grapje probeerden ze me in het ziekenhuis ook eens wijs te maken. Dikke doei, nee dus. Je hebt alleen een ID nodig als je over de grens gaat.
pi_168711304
quote:

Inmiddels wel maar Twix heeft menig nacht in het ziekenhuis doorgebracht zonder ID. Ze vroegen er wel eens naar bij de SEH, maar een "nee, die heeft hij niet" volstond.

Uhm, wat Wup zegt dus ;).
  maandag 6 februari 2017 @ 14:51:45 #111
56471 pinquit
oh my lama!
pi_168711323
Ah kijk aan :') :+ op zoiets hoopte ik eigenlijk al. Top!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_168711967
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2017 14:50 schreef Malteser het volgende:

[..]

Inmiddels wel maar Twix heeft menig nacht in het ziekenhuis doorgebracht zonder ID. Ze vroegen er wel eens naar bij de SEH, maar een "nee, die heeft hij niet" volstond.

Uhm, wat Wup zegt dus ;).
Hier ook idd. Nog niet nodig gehad verder.
S. 2014
J. 2016
pi_168713078
O heeft een paspoort, met toffe baby foto erop. M'n neefje en nichtje hadden ook paspoorten met foto's van 0,5 en 1,5 jaar oud erop, en die konden ze vorig jaar met 5 en 6 jaar oud nog zonder problemen gebruiken voor vakantie. Is alleen heel grappig als je na het inchecken de paspoorten weer uit deelt en dus die foto's weer ziet
pi_168713899
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 14:17 schreef Missladybug het volgende:
Tot nu nooit een id nodig gehad voor Mies. In Juni gaan we vliegen dus dan moet ze er wel een hebben.

Ze heeft de plek sinds zaterdagochtend. Mijn moeder kwam huilend binnen toen ze Mies kwam brengen. Ze denkt dat het haar schuld is en dat ze haar niet goed afgedroogd heeft ofzo.
Het lijkt me sterk hoor, ze is altijd megazorgvuldig en ik neem haar niks kwalijk.

Maar goed. Volgens de ha assistente is het krentenbaard. En ik heb antibioticazalf meegekregen. Ik weet niet zo goed. Mijn gevoel was dat het een eczeemplek was. Of een schimmeltje. Antibioticazalf klinkt meteen zo heftig.

[ afbeelding ]

Overigens eet ze ook slecht sinds vanmorgen. Elke keer als ze een hap neemt gaat ze huilen. Dit heb ik ook aangegeven maar dat moeten we even een paar dagen aankijken.
Ze had natuurlijk een flinke aft in haar mond. Maar die is zo goed als weg. Misschien zitten er wel meer maar ze laat me niet in haar mond kijken.
Ziet er inderdaad uit zoals de krentebaard van Willem. Het is een bacteriele infectie, dus antibiotica is het enige wat helpt. Wat een nare plek om dat te hebben. Mijn ervaring is dat als het al zo actief is de antibiotica-zalf niet werkt. Willem is toen na een paar dagen nuttelooa smeren aan een anti-biotica drankje gemoeten en toen was het zo weg.
pi_168714404
MLB, dat is een fikse plek. Ziet er ook niet echt uit als 'een keertje niet goed afgedroogd onder de oksel'. Hopelijk helpt de zalf!
  maandag 6 februari 2017 @ 17:50:49 #116
409579 LuDann
All the way
pi_168715067
Wij zijn al zeker 20 keer met Wolk op de HAP en de SEH geweest (als het niet meer is) en nog nooit is er gevraagd naar een ID. Ze heeft wel een paspoort sinds eind vorig jaar, voor als we over de grens willen.
  maandag 6 februari 2017 @ 17:54:26 #117
409579 LuDann
All the way
pi_168715144
Arme Mies, dat is een grote plek ja! Wolk heeft een paar keer krentenbaard gehad, maar kleinere plekken en in haar gezicht. Dat kwam echt heel snel op maar was ook verbazingwekkend snel weer weg met een antibioticakuur (ze bleek allergisch voor de zalf dus moest een kuurtje).

Nasty trouwens, die krentenbaard. Wolk heeft mij ook besmet en het blijft af en toe terugkomen.
pi_168727801
Ik heb alweer het CB moeten verplaatsen. Eerste keer vanwege een uitvaart, toen was S. ziek en nu is hij net weer opgeknapt maar ben ik ziek en wil hem niet weer een klap in zijn immuunsysteem geven.
Beetje raar wel, de telefoniste kon mij niet vertellen of hij door de enting meer vatbaar zou zijn voor ziekte. Mijn gevoel zegt van wel, dus dan stellen we maar weer uit.
pi_168728332
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 08:08 schreef LeSage het volgende:
Ik heb alweer het CB moeten verplaatsen. Eerste keer vanwege een uitvaart, toen was S. ziek en nu is hij net weer opgeknapt maar ben ik ziek en wil hem niet weer een klap in zijn immuunsysteem geven.
Beetje raar wel, de telefoniste kon mij niet vertellen of hij door de enting meer vatbaar zou zijn voor ziekte. Mijn gevoel zegt van wel, dus dan stellen we maar weer uit.
Verstandig! A kreeg de BMR-inenting midden in het griepseizoen en reageerde daar heel erg heftig op. Geen idee of dat door de al iets verminderde weerstand kwam, of dat ze juist door die inenting een mindere weerstand kreeg waarna de bijwerkingen van de inenting in alle hevigheid uitbarstten... maar het was in ieder geval niet leuk :{

Gaat het iets beter met die plek van Mies MLB? Hoop het, ziet er naar uit!

A heeft op de crèche geleerd "MIJ!!!" te roepen. Dus nu is alles van haar :') Van het weekend hadden mijn ouders een loopauto opgehaald voor bij hen thuis en we waren nog geen 5 sec binnen of A kreeg het ding in het vizier en sprong bijna uit de Tula terwijl ze heel hard "MIJ!!!" riep. Dat wordt nog wat :D
pi_168728364
Mlb, hoe is het nu met Mies? :*

Klinkt als een prima keuze LeSage. Die prik kan er over een paar weken ook wel in. ^O^

N. werd vannacht om 04.30 wakker en leek al Wakker te zijn. En dat terwijl L. een 23.00-03.30-07.00 deed ( *O* ). Elke keer als man zei dat het nog nacht was en ze weer lekker moest gaan slapen ging ze huilen. Uiteindelijk even uit bed gehaald, luier verschoond en teruggelegd, toen was alles goed en meldde ze zich pas om 06.30 weer. Pak van m'n hart, want vandaag gaat ze voor het eerst in ruim 2 weken weer wennen op het kdv en dat blijf ik zo spannend vinden. Maandag a.s. begint ze echt, ik ben echt heel benieuwd hoe het dan gaat.
pi_168728527
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 14:17 schreef Missladybug het volgende:

Wat ziet dat er onwijs naar uit zeg ;( wat sneu ook voor je moeder dat ze gaar zo schuldig voelt. Hoe gaat het nu met Mies? Was het maar zomer, dan kon ze gewoon lekker in een hemd het laten luchten!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_168728977
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 09:04 schreef Selvaria het volgende:
Mlb, hoe is het nu met Mies? :*

Klinkt als een prima keuze LeSage. Die prik kan er over een paar weken ook wel in. ^O^

N. werd vannacht om 04.30 wakker en leek al Wakker te zijn. En dat terwijl L. een 23.00-03.30-07.00 deed ( *O* ). Elke keer als man zei dat het nog nacht was en ze weer lekker moest gaan slapen ging ze huilen. Uiteindelijk even uit bed gehaald, luier verschoond en teruggelegd, toen was alles goed en meldde ze zich pas om 06.30 weer. Pak van m'n hart, want vandaag gaat ze voor het eerst in ruim 2 weken weer wennen op het kdv en dat blijf ik zo spannend vinden. Maandag a.s. begint ze echt, ik ben echt heel benieuwd hoe het dan gaat.
Je hebt gewoon een N EN een L he :o O+ Twéé kinderen joh. Wat fijn van de goede nacht van L, hopelijk houdt ze die hobby erin! Doet ze het goed?

En ook fijn dat N weer ging slapen uiteindelijk. Hoe doet ze het met kleine zus erbij? Nieuw kdv zou ik ook heel spannend vinden, hopelijk is alle babyspanning nu weg en gaat het lekker nu!

Ik schrok van de smetplek, wat ziet het er naar en pijnlijk uit! Arme Mies. En je arme moedertje ook, met haar schuldgevoel. Had je nu een smeerseltje ervoor? Hopelijk helpt dat snel.

Jagar, hoe is het met T? En met de billen van Twix?

Mijne gaat zo hard en hij is zo leuk O+ Hij eet als een dolle, vindt alles lekker en leert elke dag wel een nieuw woord erbij. Hij roept dolenthousiast HAAI!!! naar elke voorbijganger die instant vertederd is. Ouwe charmeur is het.
Zo'n ander kind dan z'n kat uit de boom kijkende broer! Hij laat zich niet op z'n kop zitten en pakt rustig items af van grote kinderen op de opvang (en smijt het dan overenthousiast in hun gezicht of timmert ermee op hun hoofd als ze het terugwillen :@ oepsie) Verder is hij ook nogal van het dwingende IK WIL DIT EN WEL GRAAG NU en we moeten een beetje opletten dat we hem niet te snel z'n zin geven want dat gebrul is zo ongezellig :@
pi_168729871
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 09:53 schreef Mineola het volgende:

[..]

Je hebt gewoon een N EN een L he :o O+ Twéé kinderen joh. Wat fijn van de goede nacht van L, hopelijk houdt ze die hobby erin! Doet ze het goed?

En ook fijn dat N weer ging slapen uiteindelijk. Hoe doet ze het met kleine zus erbij? Nieuw kdv zou ik ook heel spannend vinden, hopelijk is alle babyspanning nu weg en gaat het lekker nu!
Ja, we hebben ons binnen 2 jaar gewoon verdubbeld. O+ L. doet het echt super en N. ook. Ze blijft maar aaien en kusjes geven, maar als L. en ik dan boven rusten vermaakt ze zich opperbest met man. Ik hoor dan steeds gegil van plezier van beneden komen. :D O+

Zojuist belde het kdv trouwens en ik zag de bui alweer hangen, maar de leidster belde dus alleen om te zeggen dat het heel erg goed gaat met N. Zo fijn dat ze dat ook doen. :)

De jouwes klinkt ook superleuk trouwens. Leuke leeftijd is dit toch. O+

/hartjesoverload
pi_168730843
Wat fijn dat het goed gaat nu Selvaria! En ik zag geweldige plaatjes in het andere topic, ik ging instant rammelen....

En Mineola, jouwes klinkt wel een beetje als T. Die kan ook heel erg lomp zijn. Als ik op de grond zit en hij heeft speelgoed in z'n handen dan ben ik soms zelfs wel een beetje bang. We zijn bezig met 'zachtjes doen', 'niet gooien met speelgoed/eten/waterfles', maar dat gaat nog niet zo goed. Verder genieten we ons meestal ook suf op het moment, het is zo'n lekker ding die T. Hij is ook weer helemaal beter, gelukkig...
pi_168731015
LeSage ik vind het ook verstandig dat je de prik uitstelt hoor! Wat gek dat de dame aan de telefoon geen antwoord op je vraag had.

Wauw wat heerlijk dat L. al zo goed slaapt Selvaria! En top dat het goed gaat op het KDV.

Haha klinkt als een leuke zelfverzekerde dreumes Mineola!

Ik smeer twee keer per dag met de antibiotica bij Mies. En tussendoor met zinkolie. Het werkt geweldig!
De plek is al een stuk minder vurig.
Ze heeft er trouwens geen last van. Ze gaat giechelen als ik de plek insmeer :')
pi_168731828
Fijn dat je verbetering ziet, mlb! Het is toch ook een kietelplekje... :)

Tof dat het kdv even belde, Selvaria, dan zit je zelf ook weer rustiger.

Edit: ik moet het toch ff kwijt, hoor :@. Vrienden van ons met een (tweede) kindje uit dezelfde maand als J lieten gisteren weten dat er een derde op komst is. Leuk voor hen! Maar ik kon er dus serieus niet van slapen, gisteravond, zo druk was het in mijn hoofd.
Wat zou het fijn zijn als je in de toekomst kon kijken...

[ Bericht 45% gewijzigd door Hupje op 07-02-2017 15:53:41 ]
pi_168735851
Ik kom even binnenvallen en vragen naar huis- tuin en keukentips bij de waterpokken. Kidsclin hebben we in huis, dat ga ik als hij wakker word eens proberen.

Opa appte me vanmorgen een foto met 'had hij dit gisteren ook al?' Bleek hij van boven tot beneden onder de plekken te zitten.. ik vertrouwde het niet helemaal omdat kindje van man's collega krentenbaard heeft en we die nog gezien hebben vrijdag.

Gelukkig is het 'maar' waterpokken. Tot nu toe lijkt zijn babyzusje nergens last van te hebben dus dat zal er over 'n week of twee wel achteraan komen 🙄.
pi_168736260
MLB, wat fijn dat het snel beter lijkt te gaan!

Selvaria, wat klink je toch heerlijk verliefd steeds O+ en wat top van het kdv dat ze je ook met positief nieuws op de hoogte houden.

Hupje, in welke zin vind je het moeilijk? Heb je zelf twijfels?

Ggirl, geen tips, want geen ervaring, maar op zich voor je oudste wel fijn dat hij er dadelijk doorheen is geweest. Je dochter is natuurlijk eigenlijk nog te jong.

Ik heb zo'n verschrikkelijke dag. Ben ziek, maar geen oppasopties en S. is sowieso de laatste week wat moeilijk tevreden. Nu met saaie mama helemaal. Veel grenzen opzoeken en gillen bij alles wat niet mag (zoals papieren zakdoekjes uitpakken en opeten en de hond slaan). Ik hoop dat hij nu in slaap valt op schoot tot vriend thuis is.
Volgens mij willen we allebei alleen maar heel hard huilen ;(
  dinsdag 7 februari 2017 @ 16:28:48 #129
56471 pinquit
oh my lama!
pi_168736383
Alex is net geknipt door de kapper. Omg, nooit meer :') hij was zo zo zo overstuur. Niet tof.
En 't staat ook nog eens minder leuk dan lang :'( spijt!!

Dus Malteser, doe maar niet :') :+
pi_168736553
Mnoh, Pinq. Wat sneu! Gelukkig groeit het weer aan :)
pi_168737054
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 16:03 schreef Ggirl het volgende:
Ik kom even binnenvallen en vragen naar huis- tuin en keukentips bij de waterpokken. Kidsclin hebben we in huis, dat ga ik als hij wakker word eens proberen.

Opa appte me vanmorgen een foto met 'had hij dit gisteren ook al?' Bleek hij van boven tot beneden onder de plekken te zitten.. ik vertrouwde het niet helemaal omdat kindje van man's collega krentenbaard heeft en we die nog gezien hebben vrijdag.

Gelukkig is het 'maar' waterpokken. Tot nu toe lijkt zijn babyzusje nergens last van te hebben dus dat zal er over 'n week of twee wel achteraan komen 🙄.
Havermout! In een washand doen, washand dichtbinden, kind in bad, washand in bad.
pi_168737077
LeSage, wat rot. Hopelijk is vriend op tijd thuis!

Pinq, wat naar dat Alex het zo heeft ervaren. Maar zijn nieuwe coupe vraagt om een foto!
pi_168737119
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 17:07 schreef Malteser het volgende:

[..]

Havermout! In een washand doen, washand dichtbinden, kind in bad, washand in bad.
Ja, die kende ik inderdaad al van toen hij hele erge jeuk door zn eczeem had! Vanmiddag voor z'n slaapje gedaan en hij sliep zonder mopperen in!
pi_168737140
Vriend nog niet thuis, maar S. heeft net lekker een dutje gedaan en daarna hebben we goed geknuffeld, dus het voelt alweer beter O+
pi_168737164
Ooh, wat balen van het kappersdebacle Pinq. Vriendlief heeft T. De eerste keer laten omkopen met een koekje om de stoel in te gaan. Nu loopt hij er al naar binnen 'oekje' roepend! Maar goed, mijn kind is dan ook echt lelijk met lange haren dus ik neem het voor lief eens per zes weken 😉
  dinsdag 7 februari 2017 @ 17:37:36 #136
56471 pinquit
oh my lama!
pi_168737573
Het moest echt superkort in z'n nek omdat hij daar een hele zware kruin heeft. Hij is klaar voor 't leger nu ;( :') gelukkig groeit zoiets weer. Meh ik vind het echt erg :')
Ik zal zo een foto plaatsen :P
  dinsdag 7 februari 2017 @ 18:04:46 #137
56471 pinquit
oh my lama!
pi_168738103
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168738327
Ik vind het leuk, Pinq!

Mijn oudste heeft overigens ook een kruin in zijn nek. Die wordt gewoon nooit kort geknipt, maar gedekt. De kruin blijft er wel.

[ Bericht 75% gewijzigd door McLaura op 07-02-2017 18:21:06 ]
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_168738646
Pinq, waarschijnlijk ook deels je beleving omdat A het zo naar vond maar het ziet er heus prima uit! Wel even anders dan het lange haar. Dat snap ik. En het goede nieuws, het groeit weer :*.
  dinsdag 7 februari 2017 @ 18:42:40 #140
327807 Mariposas
יה&#14
pi_168739066
Ik vind het wel leuk hoor Pinq! Maar hij lijkt nu wat ouder, is dat het misschien? :P

L vind het geweldig bij de kapper. Heb 'm al twee keer huilend mee moeten slepen naar huis. :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_168739467
Zo toen moest ik ineens flink bijlezen :D

Beterschap voor Mies en T. van Ggirl.

A. met een nieuw kapsel! Ik vind het leuk staan hoor. Al die jongetjes al naar de kapper en mijn dochter ziet er nog steeds uit als een jochie met dat weinige haar. De kapper is hier dus nog een ver van mijn bed-show :P
pi_168740881
Ik vind het ook leuk staan pinq! Maar, ik moet ook heel erg wennen aan T met kort haar. Nog steeds..

Ik ben de laatste dagen steeds zo verbaasd over wat T begrijpt. Waar z'n schoenen staan op het kdv, dat z'n brooddoos in z'n rugzak moet en dat z'n rugzak onderin de kinderwagen ligt...Gek, hoe ik hem continue onderschat...
pi_168741099
Ohh pinq vind je dat echt? Ik vind het 'm leuk staan hoor! Ik wou dat ik kon meepraten over knippen maar mijn kind heeft zo weinig en heel licht haar dat ze soms wel kaal lijkt :P. Beetje jammer.

Steekte en succes G-girl! En LeSage ohh was het zo'n dag :*. En Mies!! wat een rotplek zeg brr.. ;(.

Hupje rammel je een beetje maar het kan/wil nog even niet begrijp ik? Kan me voorstellen dat zoiets je dan wel aan het denken zet :*.

Selvaria de liefde en blijheid komt helemaal binnen hier, wat fijn O+. Ik ga zometeen even snel babyspieken in het andere topic :+. Ik duim dat het beter gaat met N op het kdv, wel heel fijn dat ze uit zichzelf belden. Ik hou daarvan.

Leuk om te lezen hoe jullie kindjes nu meer leren, en hoe ze de woordjes inzetten :D. Haha MIJ! Als het maar duidelijk is he A ;).

Ik heb het vermoeden dat E. heel selectief woordjes leert, alle woordjes die ze snel geleerd heeft en veel gebruikt zijn in haar voordeel :'). 'Hap/happen', 'uit' (ik wil uit de stoel). 'Mama' is handig want daar reageert altijd iemand op :+. 'Mijntje' = ik wil Nijntje kijken enz.. woordjes waar ze geen baat bij heeft zegt ze nog niet :D. Of zou het toeval zijn ;).
pi_168742688
Ik vind het ook wel leuk staan Pinq! Maar ik begrijp ook dat het even wennen is. En dat L heel graag naar de kapper gaat begrijp ik ook wel aks ik die foto zo zie :D

Ik heb O zelf een keer geknipt een paar maanden terug, maar laat het nu groeien. Hij begint steeds meer krullen te krijgen, dus ben wel benieuwd of dat een beetje doorzet. Plus dat het nog steeds vrij weinig en vooral dun haar is, dat door de kleur ook nog eens amper opvalt.

Hetzusjevan, hier datzelfde selectieve. Hij kan nu 'krek' zeggen van cracker, dat is zijn eerste echte woordje. Verder is het vooral veel ja. Ook als mijn man aan mij vraagt "zal ik O een cracker geven?" Klinkt het al heel enthousiast "ja" vanuit O. Maar papa of mama weigert hij nog steeds herkenbaar te zeggen :')
pi_168755614
Hier juist eentje die alles napraat.
Ik moet vooral lachen om de manier waarop zij kinderliedjes nazingt en door elkaar haalt. Je hoort wat het is, maar de woorden zijn vooral ehh fonetisch zeg maar? (Het zijn niet de juiste woorden maar het klinkt wel ongeveer hetzelfde.) Eergisteren werd ik wakker van gezang in de trant van: isje isje water, isje isje kom, poesje mauw, hondje blaf, soooo -en dan klinkt als- varen de scheepjes voorbij. Liedjes zijn in ieder geval een dikke hit hier.

(Net als het woordje MIJ inderdaad :P )
  woensdag 8 februari 2017 @ 13:36:25 #146
409579 LuDann
All the way
pi_168756321
Krek. O+

Wat lief van het zingen kazy, dat klinkt best uitgebreid! Wolk humt wel mee, maar die zegt geen woordjes mee. Verder dan 'peppaa pi, peppa pi' als ze de intro van Peppa Pig hoort komt ze nog niet.

Die van mij zegt nog geen MIJ. Gelukkig. :') Ze begint wel met 2 woordjes achter elkaar te zeggen.

Overigens zegt ze op het KDV nog steeds vrijwel niks, terwijl ze thuis volop babbelt. Is dat bij anderen ook zo?
pi_168756908
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 13:36 schreef LuDann het volgende:
Krek. O+

Wat lief van het zingen kazy, dat klinkt best uitgebreid! Wolk humt wel mee, maar die zegt geen woordjes mee. Verder dan 'peppaa pi, peppa pi' als ze de intro van Peppa Pig hoort komt ze nog niet.

Die van mij zegt nog geen MIJ. Gelukkig. :') Ze begint wel met 2 woordjes achter elkaar te zeggen.

Overigens zegt ze op het KDV nog steeds vrijwel niks, terwijl ze thuis volop babbelt. Is dat bij anderen ook zo?
N. zingt ook van alles, met de juiste melodie en tekst. 'Luite lope laap, lape hoete, lape hoete' (dat gaat ze ook zelf zingen als ze moe is). En 'isje isje water, isje isje kom', en 'asse onde, ove onde, lalala ere onde, hihihi, hahaha'. Volgend jaar meedoen aan Holland's got talent ;)

Geen MIJ nog hier, wel soms 'Nowa'. Ook nog geen twee woorden na elkaar, maar wel al ruim 150 losse woorden, en elke dag nieuwe erbij. Zelfs kleuren al! (ik liet de Elmex tandpasta zien, roept ze 'wood! wit'!).

En idd, op het kdv zegt ze een stuk minder dan thuis. Ze papegaait daar wel, dus alles nazeggen, maar ze zegt een stuk minder woorden die ze echt kent.

Verder gister nog naar het CB geweest, mevroi is nu 11,14 kilo bij 81 cm (bij 18 maanden). Dus slechts 800 gram gegroeid in 10 maanden, maar de lengte blijft lekker groeien :) dus alles goed :)
  woensdag 8 februari 2017 @ 17:47:34 #148
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_168761251
Wat praten betreft hebben we hier een kopie van J, geen woord dus...

J begon pas met 2 jaar met praten, en heeft het ruimschoots ingehaald, dus voorlopig maak ik me geen zorgen, maar jaloers op jullie kindjes ben ik wel een beetje...
pi_168761867
Och MM, de mijne zegt "Buh". Geen idee wat het is.

Komt vanzelf!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_168762330
Alles is hier ook "buh". :') Het klopt wel bij zijn grote favoriet de bus, maar hij zegt het ook bij veel andere dingen, dus tja.
pi_168762409
Hier wordt alles ondertiteld, die kwek staat nooit stil O+

LeSage, ik weet niet of wij ooit een tweede aandurven/aankunnen na de heftige babytijd van J.

Wat raar dat die cb's allemaal andere maanden afspraken plannen, wij hoefden eigenlijk na 14 mnd pas een jaar later weer terug.
pi_168763363
Egopost. Pffff, alles is hier drama op het moment. Er staan 2 hoektanden op doorkomen, ze heeft koorts gehad van het weekend. 's Avonds slapen doet ze niet, 's nachts is ze een paar uur wakker. Zij vindt het op dit moment niet leuk, ik vind het op dit moment niet leuk. Ze heeft vanavond echt mega hard in m'n been gebeten. Tot bloedens toe. Ik hoop dat het door de tandjes komt, want ik ken L. echt niet terug zo. -O-

Komt goed toch? Is een fase toch? :'(
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_168763436
Het is vast een fase, Kris, maar wel een hele vervelende ;(

Hupje, wat naar voor jullie. Misschien (hopelijk) kijk je er over een tijdje anders tegenaan :*
pi_168763708
Werken Dentinox en pcm niet tegen die tandjes Kris? Het is een fase, hopelijk is het snel voorbij. :*

Hier staat N.'s mondje ook nooit stil. Als ze iets ziet benoemt ze het net zo lang tot wij zeggen "ja schat, dat is inderdaad een ..." _O- Ook bij boekjes lezen moet alles benoemd worden en ze leert steeds meer lange en ook abstracte woorden. Knappie. O+
pi_168763850
Ach Kris wat een rotfase :'(
Ik hoop dat t gauw over is met je kleine piranha.

Mies zegt ook steeds meer. Ze zegt steeds "Bappey" oid. Geen idee wat ze bedoeld. Iemand suggesties?
pi_168763913
Het gaat voorbij Kris; maar voor nu is het naar. Inderdaad maar pcm en dentinox proberen; als is het maar 's nachts..

Mijn dreumes heeft het woord "wat!" ontdekt en wijst nu hele dagen van alles aan terwijl hij "wat?" zegt. En oh wee als ik niet snel genoeg antwoord geef, want dan BOOS!
Dus ik ben hele dagen voorwerpen aan het benoemen.. -O-
Verder had W. een "ik mep mama" fase tijdens het drinken. Dus ik heb een aantal keer zn handje vast gepakt en ermee "geaaid" terwijl ik "aai mama!" zei. Nu zegt hij dus steeds zelf "aai aai" en aait dan over mn wang O+
pi_168764889
Oh herkenbaar MouseMickey! Hier ook nog geen/weinig woordjes... geduldig zijn inderdaad :)...

Wel heel leuk om van anderen te lezen wat de dreumesen allemaal zeggen en zingen : )!!
pi_168764909
Wat vervelend Kris! Hopelijk is ze snel weer fit en vrolijk!
pi_168765340
Komt goed Kris. Pcm en idd nig iets erbij.
Hier ook kiesjesleed. Horror. Ik kijk uit naar de dag dat het gebit compleet is.

Vandaag stond onze dreumes los. :o
En hij keek er beretrots bij. Zo schattig :D
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  woensdag 8 februari 2017 @ 21:18:36 #160
327807 Mariposas
יה&#14
pi_168766305
Wat goed, kuukske!

Vervelend, dat tandjesdrama, Kris. Ook sneu dat ze ze zichzelf in de weg zit. Dreumes is ook erg uit z'n doen. Heb het idee dat hij altijd erge buikpijn heeft van de tandjes oid. Hij wordt regelmatig krijsend wakker, dan mag je niet aan hem komen. Ik denk buikpijn omdat ik z'n buik erg voel borrelen dan. is dat herkenbaar?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_168766619
Wat goed Kuukske!
En wat naar kris! :'( Hopelijk is deze fase snel voorbij!

En ik vind A's haar ook erg leuk pinq! Wat een bos heeft hij al!

Hier ben ik allang gestopt met woordjes bijhouden. Die dreumes van mij stopt liever al haar energie in babbelen ipv lopen enzo ;) Ze staat nu wel al los en is vrij rap achter de loopwagen/TripTrapp/loopauto, maar los rondstappen durft ze nog niet.

Vind het ook leuk om te lezen wat de andere dreumessen doen en zeggen. Ze doen alles op hun eigen manier in hun eigen volgorde :)

En wat lief van W sillie! O+
Ik en A waren vandaag eten bij opa en oma. We waren bijna klaar met de bami en A wilde mij knuffelen. Zat ze met haar handje tegen mijn wang aan heel zachtjes "mamma mamma" te roepen (aldus mijn moeder). Zo lief O+ ... en toen stond mijn moeder dus op om af te ruimen en schoot A overeind om enthousiast naar de koelkast te wijzen en "Vla! Vla!" te roepen. Tot dusver dat zachte knuffelmomentje :')

En Mariposas, volgens mij kan dit heel goed van tandjes komen. A heeft nu ook buikpijn geloof ik (dat woord kent ze nog niet :P ) Iets minder eetlust, wat meer verhoging en dunne poep met heel veel vezeltjes. Dat had ze allemaal ook de vorige keer toen er 2 kiezen doorkwamen. Dus verwacht nu weer tandjes bij haar.
pi_168766764
Gisteren had de 4 jarige buikgriep, vandaag had de kleine buikgriep. Vijf wasmachines gedraaid in 18 uur tijd. En mama is afgedraaid, nu op de bank Star Trek kijken en de kleine slaapt op schoot :Y
pi_168771513
Precies dat Mari. Ik mag d'r sowieso niet aanraken. Dat troost nogal lastig enzo. Heel frustrerend vind ik het. En niks werkt. Liedjes zingen? Brullen. Boekje voorlezen? Brullen. Gewoon kletspraatjes? Brullen. Ze is echt een uur minstens aan het krijsen tot ze van uitputting in slaap valt. Zo sneu vind ik het. En ik merk dat ik er door slaapgebrek en frustratie inmiddels ook niet meer het geduld voor heb dat ik hier eigenlijk voor nodig heb. Zal blij zijn als manlief uit de nachtdienst is en we het weer samen kunnen doen.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_168771597
Nou Kris, vannacht ineens precies hetzelfde hier. Ontroostbaar krijsen, een uur lang ;( ik vermoed tandjes, want rode wang, mond is verboden terrein, op zijn knuffel bijten. Uiteindelijk heeft hij nog redelijk geslapen, hoewel hij af en toe met een gil wakker werd.
Fijn als je zelf nog op aan het knappen bent :O
pi_168771821
Pff, wat een tandjesleed, sterkte allemaal!

N krijgt ook tanden, ze zit de hele dag met haar hand in dr mond, en is nogal plakkerig. Af en toe gaat ze ineens piepend op de grond liggen :{ maar slapen gaat nog wel goed (sttt fokwet!).
pi_168777677
Ha, in een slaperig moment van S. kon ik even in zijn mond kijken en ik zag op twee plaatsen tandjes doorkomen. Geen wonder dat hij van slag is dus. Wel weer even slikken, het wordt zo'n kindje nu!
pi_168785932
Die van mij lijkt ook ineens zoooo groot :') Hij loopt! En hoeft ineens nog maar 1,5 voeding per dag (snachts nog wel, kleinigheidje blijf je houden) en de onderste kiezen op doorkomen. Soms heb ik de neiging om hem te zeggen dat hij toch echt nog maar net 1 is geworden :')
pi_168788177
Vanavond 2 bovenhoektanden gespot! Nog 2 onderhoektanden en die achterste kiezen (die komen toch pas na de 2e verjaardag?), en we zijn van het tandjesleed af! *O*

A make-upt tegenwoordig ook :D Ze zit in de TripTrapp naast mij als ik 's ochtends bezig ben. Dan strijkt ze met een oude mascara (dichtgeschroefd uiteraard) langs haar oogjes en poedert ze haar wangetjes met de kwast. En stralen als ik "klaar!" roep (dan is zij dat ook). Een echt meisje! O+

Vosje: geef jij ook nog steeds bv? Ik alleen nog bij het wakker worden 's ochtends en voor het slapen gaan 's avonds. Gaat nog verrassend goed met zo'n bijna compleet gebit :P
pi_168790062
Aerenia, relaxed hoor het einde van het tandenleed in zicht :). De allerlaatste kiezen komen geloof ik meestal (dus niet altijd) inderdaad na de twee. Ik geef nog bv en wil het gewoon aan mijn mannetje overlaten hoe lang nog. Het ziet er nu naar uit dat wij ook snel op alleen op die twee momenten zullen zitten, maar niets zo veranderlijk als een dreumes natuurlijk :+
pi_168796221
I'm heb echt geen idee hoeveel tanden en kiezen t heeft...

Boh, vanmorgen was het 5.45..zo vroeg .maar ,vandaag gaan t en ik met de trein naar Nederland, zin in...
pi_168796275
Hoe gaat het met alle kindjes die tandjes krijgen?

Jagar das vroeg! Hier ook 5.30 : (! Wel leuk dat jullie met de trein naar NL gaan :). Blijven jullie een weekend?
pi_168796359
Heeft een van jullie nog tips hoe je het tandenpoetsen met een dreumes leuk houdt? Die van ons vindt het sinds een week of twee ineens enorm vervelend. Iets nieuws of geks doen helpt meestal (eventjes) zoals elkaars tanden poetsen (ik zijn tanden en hij die van mij) of voor de spiegel poetsen. Is de nieuwigheid eraf dan weigert hij gewoon weer.

Mond zit dan strak dicht en hij probeert allerlei afleidingsmanouvres om onder het poetsen uit te komen. Ondertussen zijn onze ideeen wel een beetje uitgeput.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
pi_168796492
Ja, we blijven een weekend, zondagmiddag gaan we weer terug naar huis..

nightsleeper, geen tips. Hier gaat het eigenlijk heel goed, tandenpoetsen. Hij zit op schoot voor de spiegel, en we zingen een liedje...
pi_168796596
Ah wat lastig Nightsleeper, hier was en is er af en toe protest. Bij peuter hebben we stug volgehouden, altijd hetzelfde vaste ritueeltje gedaan en een tandenpoetsliedje erbij gedaan. Bij moeilijke momenten werd dat liedje dan nog eens opgeleukt doordat bijv mijn partner poetste en ik zong en er simpele gebaren bij maakte. Dan ging meissie meedoen met die gebaren en hield ze op met protesteren. Inmiddels poetst peuter eerst zelf, geeft dan de borstel door voor het napoetsen dus is echt ingesleten. Peuter vond als oudere dreumes (bijna twee) ook een boekje van de bieb over tanden (mijn melktandjes van Mariarosaria Tagliaferri) erg leuk. Daarin stonden gestileerde tekeningen met korte tekst en eindigde met een plaatje van vieze tanden en dat je als je poetst en naar de tandarts gaat een stralende glimlach houd

[ Bericht 2% gewijzigd door Vosje6 op 10-02-2017 09:05:30 ]
pi_168796679
Nightsleeper: elektrische geprobeerd? Die van ons vindt onze elektrische super interessant dus ik wilde nav een tip hier ook een goedkope elektrische kindertandenborstel bij de action halen :).
pi_168798995
Elektrische tandenborstel is wel een goed idee denk ik. Hij moet ook altijd lachen van onze elektrische tandenborstel. Ik zie ze wel alleen staan vanaf 3 jaar.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
pi_168800979
Hier is zingen het enige wat redelijk werkt, met name het getallenliedje van Charlie en de getallentrein (van baby tv). En anders is het in de houdgreep, maar dan heeft hij sowieso al slechte zin. Tandenpoetsen bij O is dan ook het meest gehate klusje bij ons thuis.
pi_168801170
Hier vindt M. het al tof dat ze zelf de elektrische tandenborstel mag vasthouden. Ik poets haar tanden met een gewone tandenborstel en zing ondertussen 'ik zag twee beren'. Dan zingt ze hihihi hahaha mee en kan ik precies de voortanden goed poetsen ;) Als het liedje klaar is dan zegt zij ook 'klaa!'.

Hier een tijdje terug wel poetsleed gehad maar dat lag -bleek achteraf- aan doorkomende tandjes.
  vrijdag 10 februari 2017 @ 14:11:31 #179
409579 LuDann
All the way
pi_168801660
Hier helpt niks, dus we doen gewoon een strak regime en dan moet het maar even.

We kijken een liedje over tanden poetsen, de eerste keer poetst ze zelf en dat vindt ze leuk. De tweede keer dat ik het liedje opzet neem ik haar in de houdgreep. Dat is brullen maar zodra ik klaar ben lacht ze weer en kijken we het laatste stukje van het liedje af.
pi_168802267
Tanden poetsen is inderdaad iets waar wij wel een strijd van hebben gemaakt; het moet gewoon goed gebeuren. We zongen er wel liedjes bij, maar eigenlijk hielp niks tot het ineens vanzelf over was. Nu gaat ze al braaf zitten en zegt al "aaah, bijna klaar!" als we nog moeten beginnen. :') O+
pi_168805816
J heeft gepoept, ik zeg dat ik bijna tijd heb om hem te verschonen. Waarop hij naar papa loopt en zegt: [naam papa], mag ik schone luier geven? Whut, kan-ie dat ook al?!
En hij speelde vanmiddag met het buurmeisje. Nou ja, hij vond haar te opdringerig dus begon al te piepen als ze in de buurt kwam. Waarop zij dus heel beteuterd was. Ben benieuwd of dat bijtrekt als ze ouder worden of dat ze gewoon elkaars type niet zijn.

Tanden poetsen hier bijna nooit een probleem met een liedje zingen. Net als shampoo uitspoelen, we tellen tot 3 en dan gaat de douchestraal weg (en dat evt 3 of 4 keer), dat ondergaat hij prima.
pi_168806269
Sjaak had eerst een tandenborstel van Wolf van de Efteling, maar hij mocht vorige week een nieuwe uitkiezen. Dat werd die van Roodkapje. "Bobaba" is hier dé hit dus dat vindt Sjaak echt de bom.

Sowieso heeft Sjaak weer een USB-upgrade gehad en is hij nog leuker geworden! O+
pi_168806282
Mijne krijgt de slappe lach zodra hij de tandenborstel ziet. Geen tips dus......

Hij heeft na zijn ziek zijn wel de associatie "vervelend" met de commode gehad, ivm temperaturen en zetpillen. Gelukkig is dat nu over.
pi_168806298
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 18:06 schreef MevrouwCactus het volgende:
Sjaak had eerst een tandenborstel van Wolf van de Efteling, maar hij mocht vorige week een nieuwe uitkiezen. Dat werd die van Roodkapje. "Bobaba" is hier dé hit dus dat vindt Sjaak echt de bom.

Sowieso heeft Sjaak weer een USB-upgrade gehad en is hij nog leuker geworden! O+
Koen ook! Hij luistert een beetje.... en hij reageert meer op zijn omgeving.
pi_168828028
Iemand een idee hoe lang tandjespoep kan aanhouden? A krijgt nu hoektandjes en heeft sinds dinsdag 2 a 3 mosterdkleurige spuitluiers per dag (ja sorry voor de details...) ;(
Ze eet en drinkt wel prima en is gewoon haar vrolijke zelf (maar dan met hele rode wangetjes) overigens :)
pi_168831983
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 17:10 schreef Aerenia het volgende:
Iemand een idee hoe lang tandjespoep kan aanhouden? A krijgt nu hoektandjes en heeft sinds dinsdag 2 a 3 mosterdkleurige spuitluiers per dag (ja sorry voor de details...) ;(
Ze eet en drinkt wel prima en is gewoon haar vrolijke zelf (maar dan met hele rode wangetjes) overigens :)
Hier meestal een dag of vijf, dan wordt het beter met de poep. Overigens is de tand hier dan nog niet door, dat gebeurt dan de week erna.
Dus na het kapotte billen weekend vorige week hebben we dit weekend tand 6 mogen verwelkomen! *O*
pi_168833757
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 20:02 schreef Malteser het volgende:

[..]

Hier meestal een dag of vijf, dan wordt het beter met de poep. Overigens is de tand hier dan nog niet door, dat gebeurt dan de week erna.
Dus na het kapotte billen weekend vorige week hebben we dit weekend tand 6 mogen verwelkomen! *O*
Fijn dat het beter gaat met de billetjes van twix en dat het tandje erdoor is! *O*

Hopelijk heeft A z.s.m. (liefst morgen, haha) ook weer normale poep! Verwacht dat de bovenste 2 hoektanden het eerst doorbreken en dan die onderste (ze staan allemaal op het punt van doorbreken).
Zou wel mooi zijn als dat ook volgende week is...is ze voorlopig van het tandjesleed af. Vind dit gewoon zo zielig. Ook omdat ze nu alleen zachte dingen kan eten (en ze is normaal gek op knabbelen) ;(
pi_168835756
Ik ben zooo toe aan verhuizen. Zo raar, hoe dichterbij het komt, hoe meer ik me ga ergeren aan het huidige huis. Vanavond O om 19:15 op bed gelegd, ging rustig liggen maar toen gingen de bovenburen om 19:20 boren dus O overstuur. Uiteindelijk waren ze rond 20:00 klaar met boren en zagen, maar O weigert nog steeds om te gaan slapen met elke poging weer krijsen. Ben er een beetje klaar mee, had me ingesteld op een avondje vrij (man is naar voetbal), maar ben al de hele avond met O bezig. Hij ligt nu rustig op me, maar elke vijf minuten is het weer druk bewegen, en bed is hels. En dat alleen door die stomme buren die al 1,5e maand aan het verbouwen zijn alsof ze een mega huis hebben. En zijn zij het niet, zijn het de onderburen wel die al sinds november bezig zijn... Enige voordeel is dat O nu niet meer hysterisch gaat huilen bij overdag boren, alleen nog maar als hij in bed ligt.

Succes met de tandjes Aerenia! Hopelijk zijn ze snel door!
  zaterdag 11 februari 2017 @ 21:50:34 #189
409579 LuDann
All the way
pi_168836470
Oh bluh, daar zou ik me ook kapot aan ergeren FF. Wanneer gaan jullie ook alweer over?

Sterkte met de tandjesleed, Aerenia! Geen idee hoe lang zoiets duurt, ik heb hier nooit echt heel duidelijk andere poep gemerkt.

Hebben jullie kindjes ook genoten van sneeuw vandaag? O+ Hier voor het eerst deze winter genoeg sneeuw voor de slee. Ik vind het erg leuk dat ze dat toch even meegemaakt heeft. Ik heb van mezelf als dreumes een leuke foto op een slee in de sneeuw en nu heb ik zulke foto's ook van mijn eigen dochter. O+ *O*

[ Bericht 13% gewijzigd door LuDann op 11-02-2017 22:03:44 ]
pi_168837389
Begin april krijgen we de sleutel, hopelijk eind april ergens gaan we over. Nog twee maanden... Maar hij slaapt nu eindelijk *O* al lijkt het wel alsof de buren het erom doen, ze zijn weer begonnen met timmeren :')

Wat een leuke foto's LuDann! Eerste keer sneeuw proeven O+ Hier lag te weinig helaas, al lijkt het nu weer heel licht te sneeuwen. Wil ook zo'n toffe sneeuwfoto van O!
pi_168837591
Zo leuk Lu O+
Hier bleef de sneeuw niet zo mooi in een dikke laag liggen
pi_168837967
Ja, ik heb vandaag ook twee ritjes met de slee gemaakt met J. Dit was de derde keer dat de slee (even) uit de schuur kon dit jaar en J vindt het elke keer leuker. Al vindt hij sneeuw scheppen met een schepje het allerleukst. O+
pi_168840544
Wtf FF om 10 uur 's avonds nog timmeren? Beetje asociaal van die buren.. anyhow nog eventjes en je bent er vanaf :).

Leuke foto's Lu! Wij hebben nog geen slee gekocht.. ook niet zo'n mooie wintersuit overigens. Laatst een keer met E op de arm naar buiten gelopen om haar sneeuw te laten aanraken maar dat vond ze echt 3x niks :D.

Ik was gisteren op bezoek bij iemand uit m'n "pufclubje", zo leuk om eens een ander kindje met nagenoeg dezelfde leeftijd te zien. Even groot maar toch heel verschillende ontwikkelingen nu. Haar dochter loopt en rent al, maar zegt nog geen woord. E 'kletst' al wel veel maar kan echt nog niet los staan en lopen. We hebben dus amazed naar elkaars kinderen zitten kijken, zo van 'ohh dit komt straks bij ons ook nog/dit kan ik verwachten!' :') :).
pi_168845883
Sterkte voor iedereen met tandjesleed! Dat is zo pittig. Ik ben blij dat Ketel op de laatste set kiezen na al een volledig gebit heeft.

Sneeuw-Wolk. O+ Zo leuk! We zijn gisteren niet buiten geweest omdat we bezoek hadden, maar vandaag ligt er gelukkig nog meer. Wel spijt dat ik laatst bij de kringloop toch geen slee heb gekocht. Er lagen zulke mooie, en ook niet duur, maar ik dacht 'ach, hoe vaak sneeuwt het nou nog?' :')

Ketel heeft echt een groeispurt nu! Deze week een hoop kleding in maat 98 besteld en het is niet eens te groot. :o Hij eet (en poept :X ) ook als een bootwerker. En we zijn nog steeds druk bezig met lopen, hij kan zelfs stukjes aan 1 hand meelopen. O+

SPOILER: plaatje bij het praatje

[ Bericht 5% gewijzigd door lunapuella op 12-02-2017 10:22:44 ]
pi_168847067
Luna en LuDann, wat een toffe foto's!
Sterkte met alle tandjes hier. Wij zijn er ook nog niet doorheen helaas.

Ik zit in een lastige periode met vriend. S. begint steeds driftiger te worden en zijn eigen zin door te drijven. Zo gooit hij steeds met eten/spullen als hij boos is en gaat altijd huilen als vriend hem in bed legt (die pakt hem vervolgens eruit, want dan zal ie wel niet moe zijn). Ik ben dan van een wat strengere aanpak: 'nee, niet gooien' blijven herhalen en ooit maar laten huilen in bed, want slapen hoort er nu eenmaal bij.
Daar hebben we dus steeds discussies over. Ik wil gewoon geen kind dat thuis de dienst uit maakt en dat begint zo wel te komen.
Vriend was overigens precies hetzelfde volgens schoonmoeder: tot 1 jaar ontzettend lief en makkelijk en daarna een enorme driftkikker. Ik zie daar wel wat gelijkenis inderdaad...
  zondag 12 februari 2017 @ 11:25:45 #196
409579 LuDann
All the way
pi_168847401
Nou FF, ik vind het ook wel een beetje aso hoor, zo laat nog timmeren als je buren een jong kind hebben.

Hupje, een schepje meenemen is ene idee! Hier ligt vandaag echt een dikke laag sneeuw weer, dus we gaan er straks weer op uit.

Zusje, leuk hè dat vergelijken. Ik zie mijn pufclubje eens per half jaar en het is altijd zo interessant om de verschillen te zien.

Wow, grote Ketel! Maat 98. :o Je ziet echt al helemaal hoe hij zal zijn als kleuter, zo tof. En wat goed dat hij aan de hand meeloopt! *O* Dat blije hoofd erbij. _O-

Lesage, dat klinkt uitdagend ja. Als wij een verschil merken in hoe we dingen aanpakken gaan we daar even voor zitten als Wolk op bed ligt. We overleggen dan hoe we dingen zien en proberen common ground te vinden. Bij ons werkt dat beter dan op het moment zelf een discussie starten.

[ Bericht 0% gewijzigd door LuDann op 12-02-2017 12:46:04 ]
  zondag 12 februari 2017 @ 11:32:48 #197
409579 LuDann
All the way
pi_168847525
Ik wil even iets peilen bij jullie, waarschijnlijk is het niks maar toch. Wolk heeft van die momenten dat ze zo dromerig is. Wij zijn daar wat alerter op omdat we beiden epilepsie hebben/hadden, al is het bij geen van ons beiden erfelijk.

Ik heb zo'n dromerig moment weten vast te leggen en ben benieuwd of zoiets herkenbaar is voor andere dreumessen. Dat zou me wel geruststellen. ;)

pi_168848485
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 11:32 schreef LuDann het volgende:
Ik wil even iets peilen bij jullie, waarschijnlijk is het niks maar toch. Wolk heeft van die momenten dat ze zo dromerig is. Wij zijn daar wat alerter op omdat we beiden epilepsie hebben/hadden, al is het bij geen van ons beiden erfelijk.

Ik heb zo'n dromerig moment weten vast te leggen en ben benieuwd of zoiets herkenbaar is voor andere dreumessen. Dat zou me wel geruststellen. ;)

Mijn W. kan ook wel is zo doen hoor! Net of 'ie heel gefascineerd naar iets kijkt. Wolk is er volgens mij ook relatief makkelijk weer bij te halen he? Je zwaait en ze reageert daar op toch? Als het echt een absence is, werkt dat volgens mij ook niet....

LeSage; herkenbaar van het bepalende. Hier ook zo'n portret. Man en ik zitten in het meeste redelijk op 1 lijn, maar ik ben soms wel net wat toegeeflijker (pick your battles, kijk dan maar even een filmpje op mn telefoon als dat een driftbui voorkomt). Man doet dat niet, maar we merken dat W. dat haarfijn doorziet en nu vaker bij mij "dramt" dan bij man. Ik moet daar dus ook consequenter in zijn maar dat is nogal eens vermoeiend..
pi_168848759
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 11:32 schreef LuDann het volgende:

Ja, Ketel kan ook zo ineens een minuut in het luchtledige staren. Dreumesbrainfart :')
pi_168848811
LuDann, goede tip over er eens voor gaan zitten samen. Ik weet eigenlijk wel dat dat moet, maar soms is de herinnering wel prettig :)

Ja Sillie, heel herkenbaar. En de 'pick your battles' hebben we beide een tijdje gehad, maar daar walst hij inmiddels wel overheen.

In ieder geval een plan nu. Ik ga morgen maar eens een abonnement afsluiten bij de bibliotheek en de literatuur induiken. Ik geloof niet in de gouden oplossing, maar meer houvast zou fijn zijn en het gevoel dat ik er in ieder geval mee bezig ben ook.
  zondag 12 februari 2017 @ 12:47:34 #201
409579 LuDann
All the way
pi_168849106
Ha, bedankt voor de herkenning sillie en luna! Dreumesbrainfart. :') Ze is er inderdaad wel weer bij te halen door met een hand in haar gezichtsveld te wapperen.

Succes Lesage, een goede voorbereiding is het halve werk.
pi_168849391
O kan ook af en toe helemaal in gedachten zijn. Ikzelf overigens ook net zo, dus zolang ze op signalen nog wel reageren zou ik me er niet druk over maken.

Wat een grote vent al Luna! En hij heeft ook duidelijk lol in het lopen :D

Ondanks het drama van gisterenavond is O weer zijn vrolijke zelf en we hadden vandaag zelfs echt sneeuw! Dus ook wat toffe sneeuwfoto's denk ik (met de goede camera, dus kan niks showen). Was alleen wel heel vermoeiend, we waren het bos nog niet uit of hij sliep al. En los lopen in de sneeuw was ook maar eng.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')