je weet dus wat je te doen staat in maart.quote:Op maandag 30 januari 2017 21:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Links is zo vreselijk hypocriet.
Als het tegen moslims is, dan is links tegen.
Is het tegen de Joden, dan staat links de juichen.
Geen grotere anti-semiet dan een GroenLinkser
Altijd hetzelfde liedje.
Het gaat niet om de boodschap, het gaat om degene die de boodschap verspreid. Tel daarbij de hetze die gaande is jegens Trump in alle media, pak bijvoorbeeld de Nederlandse media, ik heb nog nooit iemand zo verketterd zien worden. Ze kunnen allen kritische geluiden laten horen en op deze manier word er weer een klimaat gecreerd alsof Trump het grote kwaad is en waar je eigenlijk kan wachten totdat er een gek opstaat en hem om zeep helpt. En dat mag de media zich vooral aanrekenen. Maar soms krijg ik het gevoel dat ze het erom doen.quote:Op maandag 30 januari 2017 23:58 schreef RobbieRonald het volgende:
Ik begreep dat dat lijstje met landen was opgesteld door Obama zelf. Trump voert het alleen uit.
Sowieso zwaar hypocriet dat hier tegen geprotesteerd wordt.
daarom ontsla je je hele top van department of state, omdat het draait om veiligheidquote:Op maandag 30 januari 2017 11:30 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Trump blijkt zelfs exact dezelfde tekst gebruikt te hebben als Obama en nog schreeuwt en huilt dat policor volk.
Het gaat allang niet meer om de inhoud voor dat volk maar om wie het zegt.
En wat is mis met het tijdelijk schorsen van de instroom van mensen uit radicale landen totdat alle systemen op orde zijn. Dit gaat toch alleen maar om veiligheid.
Omdat men vanuit gaat dat mensen dit al weten. Je kunt niet voor niks een tweede (zakelijk) paspoort aanvragen.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 08:25 schreef Jareth het volgende:
Wel apart dat onze Nederlandse pers hier de ogen voor sluit. Elke week hoor je over misstanden in Israël, maar dit soort berichten worden al dan niet bewust genegeerd. Selectieve verontwaardiging. Er wonen hier tenslotte veel minder joden, dan mensen uit deze landen. Beetje info als deze is net zo onmisbaar als bijvoorbeeld de info van Trump. Onmisbaar omdat ook Nederlanders reizen naar deze landen.
Was het niet dat Israël werd aangevallen door veel verschillende landen en gewonnen hebben? Alsnog veel land hebben teruggegeven na de oorlog itt tot bijvoorbeeld andere landen die hun veroverd gebied gewoon ingelijfd hebben?quote:Op dinsdag 31 januari 2017 08:14 schreef Chadi het volgende:
Terecht natuurlijk dat ze die weigerden. Israël is ontstaan door joods terreur. En dat was echt niet minder dan IS nu. Stel je eens voor dat we hier IS zouden gaan erkennen . Doen we toch ook niet en zouden we toch ook nooit doen?
Raar is wel dat de landen die daadwerkelijk terroristen hebben geleverd die echt ook in de VS aanslagen gepleegd hebben niet in de lijst voorkomen.quote:Op maandag 30 januari 2017 23:58 schreef RobbieRonald het volgende:
Ik begreep dat dat lijstje met landen was opgesteld door Obama zelf. Trump voert het alleen uit.
Sowieso zwaar hypocriet dat hier tegen geprotesteerd wordt.
Dit dusquote:Op maandag 30 januari 2017 12:44 schreef Chewie het volgende:
[..]
maar dat is al algemeen bekend dus het is onzin om daar op te wijzen en bovendien is het ook vrij lastig om Israël binnen te komen met bijvoorbeeld een Syrisch stempel in je paspoort zoals Top Gear enkele jaren liet zien in een special.
En waarom is het gek dat er meer ophef is over een rijk westers land wat qua vrij reizen nog aardig goed bekend stond (laatste 15 jaar is dat helaas al minder geworden) dan over meerdere shitholes in het Midden-Oosten en Noord-Afrika waar mensenrechten een vreemd concept zijn?
daar doen de vs zaken mee kennelijkquote:Op dinsdag 31 januari 2017 08:43 schreef Megumi het volgende:
[..]
Raar is wel dat de landen die daadwerkelijk terroristen hebben geleverd die echt ook in de VS aanslagen gepleegd hebben niet in de lijst voorkomen.
Ik zou niet zakelijk naar dat soort landen afreizen. Oman is een land wat mij boeit bijvoorbeeld. Hoef ik niet meer heen te reizen wanneer ik ooit in Israël ben geweest. Israël wonen ook Palestijns trouwens. Je zal maar op familie bezoek geweest zijn. Ben je meteen in heel veel landen niet meer welkom. Het zijn trouwens meer landen dan de OP beweert kwam ik achter.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 08:40 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Omdat men vanuit gaat dat mensen dit al weten. Je kunt niet voor niks een tweede (zakelijk) paspoort aanvragen.
En door middel van die zaken kan je natuurlijk weer nieuwe terroristen opleiden.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 08:44 schreef mschol het volgende:
[..]
daar doen de vs zaken mee kennelijk
Zulke dingen zie je heel vaak. Bijvoorbeeld de klassieker: "In islamitisch land X mag je geen christelijke kerk oprichten. Dat is fokking achterlijk. En dus moeten we dat in Nederland nadoen en een moskeeverbod invoeren!"quote:Op dinsdag 31 januari 2017 08:43 schreef Chewie het volgende:
Het blijft toch grappig dat de Trump fans hier de VS zo graag gelijk willen stellen met deze landen.
Nou nee hoor joodse terroristen planden aanslagen ver voordat er een staat was opgericht. Niks anders dan IS nu.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 08:42 schreef Jareth het volgende:
[..]
Was het niet dat Israël werd aangevallen door veel verschillende landen en gewonnen hebben? Alsnog veel land hebben teruggegeven na de oorlog itt tot bijvoorbeeld andere landen die hun veroverd gebied gewoon ingelijfd hebben?
Tja, denk dat je dan alle landen wel met hetzelfde oog kan bekijken vanuit het verleden. Zelfs Nederland is ontstaan door erfenis en veroveringen. Zo is vroeger ook Israël veroverd etc etc. Wanneer we zo gaan denken komen zelfs Iran, Irak, Turkije etc niet onder jouw oordeel uit.
We moeten het er maar mee doen nu. Waarschijnlijk zal de indeling van landen nog wel vaker veranderen. Wanneer het aan IS ligt is mijn geliefde Spanje ook niet lang Spanje meer zoals ik dat ken.
Ik kwam trouwens een bericht tegen waar ik mij dan wel weer in kan vinden. Kom je als Israëliër een land binnen als bovengenoemde uit de OP, en heb jij als persoon daar een stempel uit Israël en hang je extreme gelovige joden aan die oproepen elke moslim uit een land te weren? Dan kan ik mij wel voorstellen dat je geweigerd gaat worden.
Maar daar gaat het hier niet over
Het rare is dat Trumps EO helemaal niet opgesteld is door Obamaquote:Op dinsdag 31 januari 2017 08:43 schreef Megumi het volgende:
[..]
Raar is wel dat de landen die daadwerkelijk terroristen hebben geleverd die echt ook in de VS aanslagen gepleegd hebben niet in de lijst voorkomen.
Er is wel degelijk verschil. Op de rest ga je nu voor het gemak uiteraard niet in.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 08:52 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nou nee hoor joodse terroristen planden aanslagen ver voordat er een staat was opgericht. Niks anders dan IS nu.
Wanneer wij een dergelijke wet zouden doorvoeren qua islamitische landen, zouden er terecht over de hele wereld duizenden demonstraties zijn. Waarom nu niet?quote:Op maandag 30 januari 2017 23:03 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
In 16 landen, moslimlanden, zijn mensen met een Israelisch paspoort niet welkom. Maar dat niet alleen: in 8 van deze landen zijn mensen, die in Israel op vakantie zijn geweest , ook niet welkom.
Ik ben een toerist. Dit is ook niet iets waar je voor de tijd voor gewaarschuwd gaat worden.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 08:40 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Omdat men vanuit gaat dat mensen dit al weten. Je kunt niet voor niks een tweede (zakelijk) paspoort aanvragen.
Hier kunnen ze zo'n maatregel nog niet in drie jaar invoeren al zou iedereen het willen. Trump gaat als een speer.quote:Op maandag 30 januari 2017 11:28 schreef nuget het volgende:
Desondanks is het een flutmaatregel van drie maanden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |