abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 januari 2017 @ 23:24:32 #126
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_168504478
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 20:15 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

En hypocriet dat hij saudie Arabië niet op de lijst durft te zetten
En waarom Iran wel, Uit Iran komt absoluut geen terroristische dreiging. Het zijn de soennitische extremisten die gevaarlijk zijn voor het westen, dan praten we dus juist over saoudi arabie en qatar en zeker Niet over Iran. De reden eaarom landen op deze lijst staan is dus een Hele andere dan die men communiceert.
  † In Memoriam † zaterdag 28 januari 2017 @ 23:43:25 #127
230491 Zith
pls tip
pi_168504838
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 23:12 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Screenshot, printen en faxen? :D

Je bent wel een snowflake, he? Eerst een bewering doen zonder bron en als er tegenwind komt moet diegene de bron produceren? Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Nog een bron kunnen vinden?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zaterdag 28 januari 2017 @ 23:47:02 #128
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_168504899
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 20:15 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

En hypocriet dat hij saudie Arabië niet op de lijst durft te zetten
Trump registered eight companies in Saudi Arabia during campaign: report

Zou dit er iets mee te maken hebben? :P
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 23:47:07 #129
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168504900
Geen idee wie er gelijk heeft (heb het zelf nog niet gelezen), maar hier is het document van Obama zelf waarin zijn argumentatie staat.
  † In Memoriam † zaterdag 28 januari 2017 @ 23:54:05 #130
230491 Zith
pls tip
pi_168505011
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 23:47 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Geen idee wie er gelijk heeft (heb het zelf nog niet gelezen), maar hier is het document van Obama zelf waarin zijn argumentatie staat.
Yes, het zou betekenen dat de US zelf ook verantwoordelijk zou zijn voor hun misdaden in de wereld, moeten we niet willen met z'n allen :N

Bedankt Obama!
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zondag 29 januari 2017 @ 00:24:18 #131
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_168505458
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 23:01 schreef Zith het volgende:
Doodsverwensing gescreenshot, uitgeprint en gefaxd naar Danny.
Ach gut, knul toch.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_168506093
De moslim ban gaat zeer grote demonstraties opleveren. Ik lees op een redelijk links forum berichten van volwassen mensen die het hebben over het creëren van grote civiele onrust, inclusief hints naar geweld. Hopelijk neemt dit af als de mensen die nu vast zitten verder kunnen.

De beleidsmaatregel is correct, maar er had beter moeten worden gedacht aan de mensen die nu zouden vastzitten op vliegvelden met verblijfsvergunningen. Vluchtelingen die vast zitten zijn ook heel vervelend, maar dat is te wijten aan Obama die een dergelijke onverantwoordelijke actie nooit had mogen doorvoeren.

Een tijdelijke moslim ban en vluchtelingenstop blijven, in mijn ogen, goed voor de Amerikaanse bevolking, inclusief Amerikaanse moslims. De positie van moslims in de maatschappij was in Europa ~20 jaar geleden een stuk beter dan in de onhoudbare situatie van nu. Als destijds de islamisering was gestopt hadden die moslims en hun kinderen nu een relatief zorgeloos bestaan geleid. Amerika loopt op dit thema een jaar of 20 - 50 achter, dus voor hen is het nog mogelijk. Het grootste gevaar voor moslims in Amerika is als een islamitische vluchteling daar een ravage aanricht.

Ik denk dat Trump ook correct aanstuurt op een koude oorlog met de islamitische wereld. Hij wil Rusland bij de goede kant hebben. Wat dat betreft is Trump de unieke kans om dat te realiseren, nu hij zich niet laat leiden door alomvertegenwoordigde anti-Rusland-dogma's.

[ Bericht 0% gewijzigd door KrappeAuto op 29-01-2017 01:20:29 ]
pi_168506163
Relevant is ook het feit dat Obama in 2011 voor een periode van 6 maanden alle Irakese vluchtelingverzoeken niet in behandeling nam, want - je raadt het niet - er zouden terroristen tussen de vluchtelingen zitten:

quote:
Several dozen suspected terrorist bombmakers, including some believed to have targeted American troops, may have mistakenly been allowed to move to the United States as war refugees, according to FBI agents...

As a result of the Kentucky case, the State Department stopped processing Iraq refugees for six months in 2011, federal officials told ABC News – even for many who had heroically helped U.S. forces as interpreters and intelligence assets. One Iraqi who had aided American troops was assassinated before his refugee application could be processed, because of the immigration delays, two U.S. officials said.
pi_168506223
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 01:05 schreef KrappeAuto het volgende:
De moslim ban gaat zeer grote demonstraties opleveren. Ik lees op een redelijk links forum berichten van volwassen mensen die het hebben over het creëren van grote civiele onrust, inclusief hints naar geweld. Hopelijk neemt dit af als de mensen die nu vast zitten verder kunnen.

De beleidsmaatregel is correct, maar er had beter moeten worden gedacht aan de mensen die nu zouden vastzitten op vliegvelden met verblijfsvergunningen. Vluchtelingen die vast zitten zijn ook heel vervelend, maar dat is te wijten aan Obama die een dergelijke onverantwoordelijke actie nooit had mogen doorvoeren.

Een tijdelijke moslim ban en vluchtelingenstop blijven, in mijn ogen, goed voor de Amerikaanse bevolking, inclusief Amerikaanse moslims. De positie van moslims in de maatschappij was in Europa ~20 jaar geleden een stuk beter dan in de onhoudbare situatie van nu. Als destijds de islamisering was gestopt hadden die moslims en hun kinderen nu een relatief zorgeloos bestaan geleid. Amerika loopt op dit thema een jaar of 20 - 50 achter, dus voor hen is het nog mogelijk. Het grootste gevaar voor moslims in Amerika is als een islamitische vluchteling daar een ravage aanricht.
Nou nee, het grootste gevaar is een Trump die onvoorspelbaar is en trots is op discriminatoire maatregelen zoals de "muslim ban". Er wordt door Trump niet gedacht aan de concrete uitwerking in de praktijk. Zo zijn er nu genoeg moslims die in Amerika geboren zijn, voor hun vaderland hun plicht hebben vervuld in het buitenland en nu hun land niet meer in kunnen omdat Trump alleen maar z'n achterban wil pleasen. Het is maar wat je een correcte beleidsmaatregel noemt.
pi_168506273
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 01:09 schreef KrappeAuto het volgende:
Relevant is ook het feit dat Obama in 2011 voor een periode van 6 maanden alle Irakese vluchtelingverzoeken niet in behandeling nam, want - je raadt het niet - er zouden terroristen tussen de vluchtelingen zitten:

[..]

Aha, dus omdat Obama 6 maanden dit beleid aan hield is het prima dat Trump dat ook doet? Vreemd, maar vooruit, daar ligt de impliciete erkenning dat dit verwerpelijk en onwenselijk beleid is wel aan ten grondslag dus dat is alweer winst.
pi_168506290
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 01:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou nee, het grootste gevaar is een Trump die onvoorspelbaar is en trots is op discriminatoire maatregelen zoals de "muslim ban". Er wordt door Trump niet gedacht aan de concrete uitwerking in de praktijk. Zo zijn er nu genoeg moslims die in Amerika geboren zijn, voor hun vaderland hun plicht hebben vervuld in het buitenland en nu hun land niet meer in kunnen omdat Trump alleen maar z'n achterban wil pleasen. Het is maar wat je een correcte beleidsmaatregel noemt.
Maar wat is concreet het gevaar voor moslims die nu al in Amerika wonen als gevolg van deze beleidsmaatregel?

Ze gaan erop vooruit, want hoe groter de islamitische bevolking hoe meer problemen en, als gevolg, hoe meer weerstand/agressie tegen deze groep.

Als ik een moslim was in Amerika zou ik gewoon in alle vrijheid met rust gelaten willen worden, ik zou absoluut niet grote groepen islamieten hier heen willen halen met het risico dat een aantal lieden terrorisme plegen. Ik zou vanwege de sociale problemen - zie Europa - ook zeker niet willen dat de islamitische bevolking aanzienlijk groeit.
pi_168506333
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2017 01:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Aha, dus omdat Obama 6 maanden dit beleid aan hield is het prima dat Trump dat ook doet? Vreemd, maar vooruit, daar ligt de impliciete erkenning dat dit verwerpelijk en onwenselijk beleid is wel aan ten grondslag dus dat is alweer winst.
Was meer om aan te tonen dat zelfs dit onderwerp niet zonder enige hypocrisie overleefd wordt door links.
pi_168506366
Conflicts twitterde op zondag 29-01-2017 om 00:22:08 BREAKING: Iraq's gov to consider banning American nationals from entering the country in retaliation for U.S. visa ban: CBS News - @BNONews reageer retweet
?

Succes met het verslaan van ISIS zonder Amerikaanse steun... We weten allemaal wat er gebeurde 2 jaar geleden in Mosul...

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2017 01:20:15 ]
  zondag 29 januari 2017 @ 01:20:25 #139
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
  zondag 29 januari 2017 @ 01:22:31 #140
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168506429
Er is trouwens wel een cruciaal verschil in die zin dat mensen met een visum of green card, zelfs mid-flight plots geweerd werden.
pi_168506430
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 01:15 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Maar wat is concreet het gevaar voor moslims die nu al in Amerika wonen als gevolg van deze beleidsmaatregel?

Ze gaan erop vooruit, want hoe groter de islamitische bevolking hoe meer problemen en, als gevolg, hoe meer weerstand/agressie tegen deze groep.

Als ik een moslim was in Amerika zou ik gewoon in alle vrijheid met rust gelaten willen worden, ik zou absoluut niet grote groepen islamieten hier heen willen halen met het risico dat een aantal lieden terrorisme plegen. Ik zou vanwege de sociale problemen - zie Europa - ook zeker niet willen dat de islamitische bevolking aanzienlijk groeit.
Je bedoelt dat jij niet wilt dat de islamitische bevolking groeit. Ja, correct, maar dat was al wat langer duidelijk. Het is alleen jammer dat je dat standpunt ook maar aan moslims dicteert en dan nog eens met een indirecte dreiging ('dat is beter voor jullie want anders mondt dat uit in weerstand en agressie richting jullie') op de koop toe.

En het gevaar is dat moslims niet meer naar familie bijvoorbeeld kunnen of dat familie niet meer bij hen op bezoek kan.

Nu zul jij dat ongetwijfeld voor lief nemen want het zijn maar moslims, maar ik gok dat dergelijke besluiten niet bepaald op veel begrip kunnen rekenen. En terecht. Het is alleen wel tamelijk ironisch dat je dreigt met weerstand en sociale onrust, terwijl dat nu toch vooral in de hand gewerkt wordt door Trump.
pi_168506452
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 01:18 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Was meer om aan te tonen dat zelfs dit onderwerp niet zonder enige hypocrisie overleefd wordt door links.
Wat is er precies hypocriet aan?
pi_168506485
quote:
Press Release
Iraqi Christian Relief Council urges Trump to create safe zones – not only prioritized resettlement for Assyrian Christians in Iraq

WASHINGTON, DC, Jan. 28, 2017 — In light of the Trump administration’s executive order on refugees and immigrants, Iraqi Christian Relief Council requests the creation of a safe zone in Iraq to preserve the homeland of Assyrian Christians, also known as Chaldean and Syriac, and other ethnic and religious minorities.

In his executive order, President Trump prioritized the resettlement of Christian refugees from war torn countries, such as Iraq and Syria. Iraqi Christian Relief Council applauds the efforts of this administration to protect the region’s most vulnerable; however, a further exodus of ethnic and religious minorities from Iraq will mark the end of ancient communities, such as Assyrians and Yezidis, after an Islamic State genocide. The Nineveh Plains of Iraq – the homeland for Assyrians and other ethnic and religious minorities for more than 5,000 years – was fully liberated from the Islamic State just this month.

“Assyrian Christians need protection within Iraq so that their faith, ethnicity and cultural heritage are not eradicated as Islamic terrorists have worked towards since 2003. A protected safe zone would lead to the creation of a province for all minorities in Iraq,” says Juliana Taimoorazy, Iraqi Christian Relief Council’s founder and president and a senior fellow at Philos Project.
  † In Memoriam † zondag 29 januari 2017 @ 01:27:29 #144
230491 Zith
pls tip
pi_168506493
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2017 01:24 schreef Xa1pt het volgende:
Wat is er precies hypocriet aan?
Is het ook niet, behalve als je Obama destijds wel steunde en Trump nu niet.
pi_168506494
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 01:19 schreef vigen98 het volgende:
Conflicts twitterde op zondag 29-01-2017 om 00:22:08 BREAKING: Iraq's gov to consider banning American nationals from entering the country in retaliation for U.S. visa ban: CBS News - @BNONews reageer retweet
?

Succes met het verslaan van ISIS zonder Amerikaanse steun... We weten allemaal wat er gebeurde 2 jaar geleden in Mosul...
We weten allemaal ook aan wie de Irakezen deze ellende te danken hebben.Bijzonder ook wel. Zo wordt je binnen een dag van bondgenoot tot potentieel gevaar verklaard. Denk ook niet dat veel Republikeinen zitten te wachten op oliecontracten die niet meer uitgevoerd kunnen worden omdat personeel Irak niet meer in mag. Maar ach, je kunt altijd het land nog een keer bezetten natuurlijk. En nu onder het mom van de strijd tegen ISIS.
pi_168506524
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 01:27 schreef gelly het volgende:

[..]

We weten allemaal ook aan wie de Irakezen deze ellende te danken hebben.Bijzonder ook wel. Zo wordt je binnen een dag van bondgenoot tot potentieel gevaar verklaard. Denk ook niet dat veel Republikeinen zitten te wachten op oliecontracten die niet meer uitgevoerd kunnen worden omdat personeel Irak niet meer in mag. Maar ach, je kunt altijd het land nog een keer bezetten natuurlijk. En nu onder het mom van de strijd tegen ISIS.
Hoe bedoel je aan wie ze het te danken hebben? Het was de bevolking van Mosul en Anbar zelf die zich aansloot aan ISIS. Daar kan je de VS niet de schuld van geven. De bevolking heeft Irak gewoon verraden, hoe denk je dat ISIS aan zoveel terroristen kwamen? Syriërs en Irakezen die zich daaraan aansloten...
  † In Memoriam † zondag 29 januari 2017 @ 01:31:48 #147
230491 Zith
pls tip
pi_168506559
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 01:29 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Het was de bevolking van Mosul en Anbar zelf die zich aansloot aan ISIS.
Waren mooie videos van hoe dat gegaan is.
pi_168506565
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 01:29 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je aan wie ze het te danken hebben? Het was de bevolking van Mosul en Anbar zelf die zich aansloot aan ISIS. Daar kan je de VS niet de schuld van geven. De bevolking heeft Irak gewoon verraden, hoe denk je dat ISIS aan zoveel terroristen kwamen? Syriërs en Irakezen die zich daaraan aansloten...
Ja, de oude garde die vroeger de regie had in Irak, aan de kant geschoven toen de VS het land bezette.
pi_168506570
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 01:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je bedoelt dat jij niet wilt dat de islamitische bevolking groeit. Ja, correct, maar dat was al wat langer duidelijk.
Meer islam in een land is verstandig, duidelijk.

quote:
Het is alleen jammer dat je dat standpunt ook maar aan moslims dicteert en dan nog eens met een indirecte dreiging ('dat is beter voor jullie want anders mondt dat uit in weerstand en agressie richting jullie') op de koop toe.
Kijk eens wat er in Duitsland gebeurt met extreem-rechts die allerlei azc's in de fik steken. In Frankrijk praat men openlijk over een mogelijke burgeroorlog. Of surf op een willekeurige avond eens rond op wat social media en lees wat men schrijft over moslims en hoeveel bepaalde gewelddadige opmerkingen geliked worden... Je moet wel echt een plaat voor je kop hebben wil je niet zien dat de huidige situatie, een steeds grotere groep moslims binnen liberale samenlevingen, op zeer veel weerstand stuit... Het is een kwestie van nu ingrijpen voordat er daadwerkelijk civiele ongeregeldheden ontstaan. Dat heeft niets met bedreigingen te maken, dit is gewoon een analyse van de situatie.

quote:
En het gevaar is dat moslims niet meer naar familie bijvoorbeeld kunnen of dat familie niet meer bij hen op bezoek kan.
Voor zover ik het begrijp kunnen Amerikaanse moslims overal naar toe, alhoewel Iran zojuist Amerikanen de toegang ontzegd heeft en Irak dat ook wil doen. Maar goed, daar zal men wel iets op verzinnen. Als dat de ''enige'' kosten zijn? Ik zou als moslim een veilige omgeving voor mijzelf en mijn gezin belangrijker vinden.

quote:
Nu zul jij dat ongetwijfeld voor lief nemen want het zijn maar moslims, maar ik gok dat dergelijke besluiten niet bepaald op veel begrip kunnen rekenen. En terecht. Het is alleen wel tamelijk ironisch dat je dreigt met weerstand en sociale onrust, terwijl dat nu toch vooral in de hand gewerkt wordt door Trump.
Ik vind jouw reactie een beetje vreemd. Nergens dreig ik. Ik stel me juist op als beschermer van moslims. Ik ben juist degene die de islam, het grootste gevaar voor moslims zelf in islamitische regio's, bekritiseert. Ik wil juist dat het volledig hervormd wordt, als dat mogelijk is, opdat moslims een beter leven hebben.

Jij bent juist degene die beleid wil dat bijdraagt aan onhoudbare situaties als in Europa en de waarheid over islam verdoezelt waardoor honderden miljoenen mensen potentieel een beter bestaan onthouden wordt...
pi_168506590
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 01:32 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, de oude garde die vroeger de regie had in Irak, aan de kant geschoven toen de VS het land bezette.
Is dat een reden om je aan te sluiten bij zo'n terroristengroep? Deze mensen willen de sharia dan kunnen ze wel dom zielig praten over hoe ze aan de kant geschoven zijn maar als ze zulke gedachtes hebben dan ben ik maar blij dat ze aan de kant geschoven zijn. Stel je eens voor zeg, mensen in het leger die de sharia willen :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')