Nee, het doet er niet toe of je werkplek aan de voorwaarde voldoet. De kosten van beroepsinventaris, die verbonden zijn aan je feitelijke beroepsuitoefening, zijn altijd aftrekbaar. Nou zou je over een stoel misschien kunnen discussiëren, maar heb daar nooit problemen mee gehad bij de BD.quote:Op donderdag 16 februari 2017 09:44 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ik zie in alle reacties op jouw originele post nergens de vraag of je vanuit een kantoor werkt of een ruimte met eigen opgang en sanitair indien je vanuit huis werkt. Voor zover ik weet is inrichting van een thuiswerkplek namelijk sowieso niet aftrekbaar, tenzij je dus aan de voorwaarden van de belastingdienst voldoet.
Wellicht is dit informatie die bij anderen al bekend is, maar toch voor de zekerheid de vraag
Nou, ik doe zittend werk, achter een computer, met een hernia en verzakte rugwervel. Medunkt dat een ergonomische stoel dan wel moet kunnen. Magoed, ik probeer het gewoon, en zo niet, dan niet.quote:Op donderdag 16 februari 2017 10:48 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nee, het doet er niet toe of je werkplek aan de voorwaarde voldoet. De kosten van beroepsinventaris, die verbonden zijn aan je feitelijke beroepsuitoefening, zijn altijd aftrekbaar. Nou zou je over een stoel misschien kunnen discussiëren, maar heb daar nooit problemen mee gehad bij de BD.
Zo doe ik het ook altijd, nee heb je, ja kun je krijgenquote:Op donderdag 16 februari 2017 11:07 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nou, ik doe zittend werk, achter een computer, met een hernia en verzakte rugwervel. Medunkt dat een ergonomische stoel dan wel moet kunnen. Magoed, ik probeer het gewoon, en zo niet, dan niet.
V.
Een hele toffe (als het goed is): de Herman Miller Embodyquote:Op donderdag 16 februari 2017 11:29 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Zo doe ik het ook altijd, nee heb je, ja kun je krijgen
(wat voor stoel is het, als ik vragen mag?)
Bijzonder... Want ik heb mijn bureau net zo hard nodig als een stoel voor mijn beroepsuitoefening, en een kast om mijn ordners in te zetten. Dit terwijl de BD zegt:quote:Op donderdag 16 februari 2017 10:48 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nee, het doet er niet toe of je werkplek aan de voorwaarde voldoet. De kosten van beroepsinventaris, die verbonden zijn aan je feitelijke beroepsuitoefening, zijn altijd aftrekbaar. Nou zou je over een stoel misschien kunnen discussiëren, maar heb daar nooit problemen mee gehad bij de BD.
edit: Ik gun 'm zijn stoel hoor, en ik zoek ook altijd het grensgebied op, maar mijn accountant was vrij stellig dat ik mijn 13 jaar oude bureau en kast niet mocht vervangen op kosten van de zaak ondanks dat ik deze alleen zakelijk gebruik en voor zeker 80% van mijn uren en inkomsten vanuit huis werk.quote:U rekent uw pand tot uw privévermogen. Dat betekent voor u:
• Uw hele pand hoort tot uw eigen woning (box1).
• U kunt de rente van leningen voor het hele pand aftrekken volgens de regels van de eigen woning (box 1).
• U kunt de kosten van de werkruimte, inclusief de inrichtingskosten, niet aftrekken. Tot deze kosten horen: energiekosten, behang- en schilderwerk, stoffering en aanwezige inventaris (bureau, kast, lamp).
Scheelt het misschien dat ik geen eigen pand heb?quote:Op donderdag 16 februari 2017 12:11 schreef Coelho het volgende:
[..]
Bijzonder... Want ik heb mijn bureau net zo hard nodig als een stoel voor mijn beroepsuitoefening, en een kast om mijn ordners in te zetten. Dit terwijl de BD zegt:
[..]
edit: Ik gun 'm zijn stoel hoor, en ik zoek ook altijd het grensgebied op, maar mijn accountant was vrij stellig dat ik mijn 13 jaar oude bureau en kast niet mocht vervangen op kosten van de zaak ondanks dat ik deze alleen zakelijk gebruik en voor zeker 80% van mijn uren en inkomsten vanuit huis werk.
quote:Het onderscheid tussen een kwalificerende of niet-kwalificerende werkruimte is voor de btw niet van belang. Voor de btw is van belang of de zaken zijn gebruikt ten behoeve van uw onderneming en of u hiermee btw-belaste omzet behaalt. Als dat het geval is, kunt u deze zaken voor de btw zakelijk etiketteren en de voorbelasting met betrekking tot het zakelijke gebruik in aftrek brengen. U kunt hierbij denken aan de btw op energie, onderhoud en inrichting.
tijdje terug met reeleezee gewerkt maar zo easy vond kindster niet. Boekhouder werkt ook met yuki vandaar. Welkenzijjnee nog meer? Moet boekhouding doen, jaarrekening en liefst ook salarisadministratie.quote:Op donderdag 16 maart 2017 10:46 schreef YoshiBignose het volgende:
Nee. Heb eens met ze gepraat en dat systeem bekeken (als boekhouder zijnde) maar werd er toch niet zo heel vrolijk van. Misschien werkt het wel goed hoor met scan en herken als je gewoon ondernemer bent, maar ze zijn niet de enige met dat systeem.
scan is verre van een vereiste maar als het er toch bij zit....quote:Op donderdag 16 maart 2017 11:18 schreef YoshiBignose het volgende:
Reeleezee werk ik ook al jaren mee, zeker verre van perfect. Maar heb ook een hekel aan Exactonline dus ja ik denk dat een perfect pakket niet te vinden. Wil je per se scan en herken gebruiken dan? Je kan toch ook zelf inboeken?
Vorig jaar ben ik overgestapt van Exact naar Minox. Ben daar heel tevreden over. Het is ook online en betaalbaar als je meerdere boekhoudingen doet (heb er iets van 50 in zitten nu). Je kunt er geen loonadministraties mee doen, maar dat doe ik met LoonPro. Ook een heel prettig gebruiksvriendelijk programma met veel mogelijkheden en zeker niet te duur.quote:Op donderdag 16 maart 2017 11:08 schreef stinkie het volgende:
[..]
tijdje terug met reeleezee gewerkt maar zo easy vond kindster niet. Boekhouder werkt ook met yuki vandaar. Welkenzijjnee nog meer? Moet boekhouding doen, jaarrekening en liefst ook salarisadministratie.
40% van de ondernemers is na 5 jaar alweer failliet of gestopt. Succes!quote:Op dinsdag 28 maart 2017 12:07 schreef Zlatan51 het volgende:
Vandaag afspraak bij de KvK. Hopelijk verloopt alles goed en kan ik eindelijk aan de slag met mijn eenmanszaak.
Zoveel?quote:Op dinsdag 28 maart 2017 13:28 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
40% van de ondernemers is na 5 jaar alweer failliet of gestopt. Succes!
Yep, maar verschilt uiteraard per sector. Financiële sector 25% terwijl bij detailhandel wel meer dan 50%.quote:
100% procent van de mensen overlijd. Geen enkele reden om nu toch niet te leven.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 13:28 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
40% van de ondernemers is na 5 jaar alweer failliet of gestopt. Succes!
Zo, party pooperquote:Op dinsdag 28 maart 2017 13:28 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
40% van de ondernemers is na 5 jaar alweer failliet of gestopt. Succes!
Behoorlijk jaquote:
Tsja, de detailhandel snap ik wel. Ik zie soms mensen uit het niets iets starten omdat ze denken dat ze het wel even gaan doen. Die bedenken uit het niets dat ze bijvoorbeeld vanuit hun hobby een viswinkel gaan starten.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 13:55 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Yep, maar verschilt uiteraard per sector. Financiële sector 25% terwijl bij detailhandel wel meer dan 50%.
Bedankt! Heb bijna geen kosten en ben minderjarig (dus privé ook geen kosten). Dus dat zit wel goed.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 13:28 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
40% van de ondernemers is na 5 jaar alweer failliet of gestopt. Succes!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |