SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
100.000 katjes
Fuck the EBU!
Waar ik woon niet.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 14:22 schreef INViCTuS het volgende:
TT slaat nergens op....
knap waardeloos weer
Het leven van een Assenaar gaat niet altijd over rozen.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 15:27 schreef Djeez het volgende:
Wat een schijtweer! Echt, om depressief van te worden. Heb toch al een kutdag!
Ohquote:Op dinsdag 24 januari 2017 15:27 schreef Greys het volgende:
Dus we gaan op langere termijn naar wat warmer weer met veel hoosbuien? Joepie
Warmer weer, zonnig met af en toe een bui. Beter dan 50 tinten grijs en koudquote:Op dinsdag 24 januari 2017 15:27 schreef Greys het volgende:
Dus we gaan op langere termijn naar wat warmer weer met veel hoosbuien? Joepie
Nee nee nee, véél plens- ende hoosbuien zag ik en las ik en huiverde ik. Met je 'af en toe'.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 18:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Warmer weer, zonnig met af en toe een bui. Beter dan 50 tinten grijs en koud
Erger dan vanmiddag kan niet.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 18:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee nee nee, véél plens- ende hoosbuien zag ik en las ik en huiverde ik. Met je 'af en toe'.
Het is winter. Voor warmer weer wachten de liefhebberts maar even netjes op de lente.
Koud en crispy en droog en een waterig zonnetje wil ik nu. Ja graag.
Dit dus. Maakt het verlangen na de lente alleen maar groter.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 14:22 schreef INViCTuS het volgende:
TT slaat nergens op....
knap waardeloos weer
Geloof me, die kan haast niet groter zijn. Voor mij dan. Ben er echt helemaal klaar mee.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 20:25 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Dit dus. Maakt het verlangen na de lente alleen maar groter.
Ik ook. Genoeg kou gehad. En die sneeuw geef ik geen zak omquote:Op dinsdag 24 januari 2017 20:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Geloof me, die kan haast niet groter zijn. Voor mij dan. Ben er echt helemaal klaar mee.
Hier in het oosten is het gewoon best fris geweest, al tijden. In december al, januari ook zeker icm de langliggende sneeuw.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 20:28 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Ik ook. Genoeg kou gehad. En die sneeuw geef ik geen zak om
Nice.quote:Op woensdag 25 januari 2017 18:39 schreef INViCTuS het volgende:
Volgende week lijkt het dan echt een stuk zachter te gaan worden. Vanaf a.s zondag t/m volgend weekend oplopend van 6 naar zo'n 10/11 graden. Dit moeten we dan wel bekopen met regelmatig regen en meer wind
Welkom herfst!quote:Op woensdag 25 januari 2017 18:39 schreef INViCTuS het volgende:
Volgende week lijkt het dan echt een stuk zachter te gaan worden. Vanaf a.s zondag t/m volgend weekend oplopend van 6 naar zo'n 10/11 graden. Dit moeten we dan wel bekopen met regelmatig regen en meer wind
lente! Zelfde idee. Hoewel het voorjaar in Nederland erg droog is de laatste jaren heb ik het idee. Maar kan aan mij liggen.quote:
Ik woonde toen in Noord-Brabant, de dag erna zag ik onderweg naar school dat hele stukken bos waren omgewaaid. Die avond zelf waaiden de dakpannen je om de oren.quote:Op woensdag 25 januari 2017 19:56 schreef Againzender het volgende:
O ja. 25 januari vandaag. Memorabele datum in de Nederlandse meteorologie. Tering wat een storm waar ik door moest fietsen in 1990, en de kas van m'n vader had het zwaar. Gelukkig had hij nooit bezuinigd op onderhoud, anders was ons bedrijf plat gegaan, zoals dat van de buren.
http://wetterkanal.kachel(...)-januarfebruar-1990/quote:Op woensdag 25 januari 2017 19:56 schreef Againzender het volgende:
O ja. 25 januari vandaag. Memorabele datum in de Nederlandse meteorologie. Tering wat een storm waar ik door moest fietsen in 1990, en de kas van m'n vader had het zwaar. Gelukkig had hij nooit bezuinigd op onderhoud, anders was ons bedrijf plat gegaan, zoals dat van de buren.
Ik hecht er allemaal niet zoveel waarde aan....immers een paar weken geleden was het exit herfst en VOL de winter in.......en we weten hoe dat afliepquote:Op woensdag 25 januari 2017 23:27 schreef INViCTuS het volgende:
Winter voorlopig exit, terug naar de herfst:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
Lentequote:Op woensdag 25 januari 2017 23:27 schreef INViCTuS het volgende:
Winter voorlopig exit, terug naar de herfst:
[ afbeelding ]
Eh..... dat is toch ook gebeurd?quote:Op donderdag 26 januari 2017 00:25 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Ik hecht er allemaal niet zoveel waarde aan....immers een paar weken geleden was het exit herfst en VOL de winter in.......en we weten hoe dat afliep![]()
We zien het wel
Met als verschil dat er toen nog wel ergens op het continent koude aanwezig was. Nu moet het wel van heel ver komen.quote:Op donderdag 26 januari 2017 00:25 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Ik hecht er allemaal niet zoveel waarde aan....immers een paar weken geleden was het exit herfst en VOL de winter in.......en we weten hoe dat afliep![]()
We zien het wel
Lentequote:Op donderdag 26 januari 2017 01:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lente
En waarom upload je die plaatjes niet?
Frisse lentebuitjes.quote:Op donderdag 26 januari 2017 08:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Lente
Het wordt gewoon vies herfstweer met regen..
Jij bent zo iemand die denkt dat oostenwind automatisch strakblauw betekent?quote:Op donderdag 26 januari 2017 08:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Lente
Het wordt gewoon vies herfstweer met regen..
Nee.quote:Op donderdag 26 januari 2017 11:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij bent zo iemand die denkt dat oostenwind automatisch strakblauw betekent?
Heb je wel naar de kaarten gekeken? De 5mm wordt zelfs door de hoogste uitschieter niet bereikt, dus nat is het zeker niet.quote:
Werd verdomme een keer tijd ook dat het kreng verdwijntquote:Op donderdag 26 januari 2017 11:27 schreef INViCTuS het volgende:
Nee, af en toe wat regen. Meeste wordt vooralsnog tegen gehouden door hogedruk in het Oosten van Europa. Zodra dat wat verschuift zou het wel natter kunnen worden. Goed, dat Euro hoog gaat in ieder geval weg.
Die koudeput in Twente waar ik woonquote:Op donderdag 26 januari 2017 13:05 schreef Rabieluh het volgende:
Wat is dit voor omgekeerde waanzin.
[ afbeelding ]
Nou, toch wel een paar tienden kouder dan in een straal van vele kilometersquote:Op donderdag 26 januari 2017 14:00 schreef MaLo het volgende:
[..]
Die koudeput in Twente waar ik woon
Ja!!! De HORRORquote:Op donderdag 26 januari 2017 14:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Nou, toch wel een paar tienden kouder dan in een straal van vele kilometers![]()
Wat nou global warming?!?quote:
Daarom is het zo koudquote:Op donderdag 26 januari 2017 13:05 schreef Rabieluh het volgende:
Wat is dit voor omgekeerde waanzin.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:46 schreef RemcoW23 het volgende:
Morgen voor het eerst in 2 weken temperaturen boven de 5 graden.
Korte broek maar aan dan![]()
Gaat een fohn-effect niet gepaard met een grote daling van en een lage luchtvochtigheid?quote:Op vrijdag 27 januari 2017 10:32 schreef INViCTuS het volgende:
Limburg heeft een fohn effect door de Ardennen. Gaat zo al richting 5 graden daar.
Het vocht gaat er in principe grotendeels uit, inderdaad. Maar ik weet niet in hoeverre dat geldt voor de Ardennen/Limburg. het is wel te zien bij de actuele waarnemingen. Maastricht zit op 60% en dat is veel minder dan de overige stations. Het is daar ook al 5 graden terwijl het hier nog vriestquote:Op vrijdag 27 januari 2017 10:47 schreef Dven het volgende:
[..]
Gaat een fohn-effect niet gepaard met een grote daling van en een lage luchtvochtigheid?
Ik ben alleszins jaloers op het effectquote:Op vrijdag 27 januari 2017 11:00 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Het vocht gaat er in principe grotendeels uit, inderdaad. Maar ik weet niet in hoeverre dat geldt voor de Ardennen/Limburg. het is wel te zien bij de actuele waarnemingen. Maastricht zit op 60% en dat is veel minder dan de overige stations. Het is daar ook al 5 graden terwijl het hier nog vriest
Elsenborn, iets zuidelijker in Belgie, had om 8 uur -9 en 93% luchtvochtigheid en 2 uur later +1.7 en 60% luchtvochtigheid. Of in Duitsland Idar Oberstein - Deuselbach, iets meer dan 20 km een verschil van 15 graden heeft. Hunsruckquote:Op vrijdag 27 januari 2017 11:06 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik ben alleszins jaloers op het effect
Er Was toch al niks van over. Alleen maar platgereden ijs platen en zwarte meukquote:
Raar dat ik dan s' ochtends over schone straten fiets met prachtig wit besneeuwde velden om mij heenquote:Op vrijdag 27 januari 2017 18:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er Was toch al niks van over. Alleen maar platgereden ijs platen en zwarte meuk
Ik zag gisteren iemand in een witte korte broek lopenquote:Op donderdag 26 januari 2017 20:46 schreef RemcoW23 het volgende:
Morgen voor het eerst in 2 weken temperaturen boven de 5 graden.
Korte broek maar aan dan![]()
quote:vrijdag 03 februari tot en met vrijdag 10 februari
Grote kans op wisselvallig weer met van tijd tot tijd regen en soms veel wind. De kans op vorst gedurende de nacht blijft klein en de middagtemperatuur ligt hoogstwaarschijnlijk boven de normale waarde voor de tijd van het jaar.
Zo kennen we het weer weer!quote:boven de normale waarde voor de tijd van het jaar.
Jaaaa heerlijk he!quote:Op zaterdag 28 januari 2017 17:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het voelde vandaag bijna lenteachtig na afgelopen week.
Ja jottem, terug naar de herfst!quote:Op vrijdag 27 januari 2017 21:55 schreef DemonRage het volgende:
KNMI vooruitzichten lange termijn:
[..]
[..]
Zo kennen we het weer weer!![]()
![]()
Wat is dan zo lekker aan het koud hebben? Dat snap ik niet. Toen was het zonnig en -2, nu is het zonnig en 9. Dat laatste vind ik dan toch een stuk prettiger.quote:Op zondag 29 januari 2017 12:39 schreef Againzender het volgende:
Ik vond het vorige week zondagochtend toch lekkerder, ookal was het toen een stuk kouder...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |