Dit.quote:Op zondag 22 januari 2017 15:32 schreef Basp1 het volgende:
Is het een schriftelijke waarschuwing? Zo ja stuur die ongein dan eens door naar de vakbond die vinden zulke gevallen altijd leuk.
Jep, ik heb hem hier liggen. Ik hoefde hem zelfs niet te ondertekenen. Dit is de reden die vermeld is:quote:Op zondag 22 januari 2017 15:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dit.
Goed dat je bij de FNV bent aangesloten.
Je hoort ook wel verhalen dat vakbonden tegenwoordig weinig voor je zullen doen, maar er zijn net zo veel verhalen die het tegenovergestelde aantonen.
Goeie, dat ga ik idd vragen. Het moet wel goed omschreven zijn.quote:Op zondag 22 januari 2017 15:49 schreef admiraal_anaal het volgende:
Staat er ook bij hoelaat je verschenen bent? Zo niet, laat ze dit dan aanpassen en vermeldt erbij dat je dit wil hebben ivm verdere acties bij de bond
En als je dan toch bezig bent ... laat ze er dan ook meteen bij zetten hoe laat je (volgens AH) er had moeten zijn.quote:Op zondag 22 januari 2017 16:20 schreef jvw199 het volgende:
[..]
Goeie, dat ga ik idd vragen. Het moet wel goed omschreven zijn.
en andersom?quote:Op zondag 22 januari 2017 15:23 schreef slacker_nl het volgende:
Als iemand me pas vanaf 9 uur gaat betalen, ben ik er pas om 9 uur. Net zoals een winkel ben ik geen liefdadigheidsinstelling. Dan moeten ze hun werktijden maar aanpassen.
Bij "Beetje geven en nemen" hoort geen officiële waarschuwing als je 5 minuten te laat 10 minuten te vroeg bent.quote:Op zondag 22 januari 2017 22:04 schreef YebCar het volgende:
[..]
en andersom?
Klok jij je uit als je een schijtpauze neemt van 30 minuten. Als je ff gaat kletsen bij de koffiezet?
Eerder aanwezig zijn is gewoon normaal. Beetje geven en nemen. Schijnt blijkbaar heel bijzonder te zijn
Albert Heijn kent geen inklokken. Pauzes zijn vooraf gedefinieerd. Koffiepauze is uitbetaald, lunch- of dinerpauze niet.quote:Op zondag 22 januari 2017 22:04 schreef YebCar het volgende:
[..]
en andersom?
Klok jij je uit als je een schijtpauze neemt van 30 minuten. Als je ff gaat kletsen bij de koffiezet?
Eerder aanwezig zijn is gewoon normaal. Beetje geven en nemen. Schijnt blijkbaar heel bijzonder te zijn
TS, hiervoor heb je de "Signaallijn". Deze kan je altijd contacten als je er met je leidinggevende niet uitkomt.quote:Op zondag 22 januari 2017 23:00 schreef Trolling-ego het volgende:
Stappen naar het hoofdkantoor is ook een optie, maar jouw supermarktmanager gaat dat niet fijn vinden.
Ik klok helemaal niet in, dus kan ook niet uitklokken. Maar ik werk geregeld 8+ uur , dus als ik een keertje 30 min zit te schijten gaat niemand me daarop aanspreken. Behalve dan vanwege de lucht.quote:Op zondag 22 januari 2017 22:04 schreef YebCar het volgende:
[..]
en andersom?
Het mooie is dat, dat altijd maar één kant op werkte. Als het maar eventjes is dan kost het ook maar heel weinig geld. Maar op een of andere manier moest ik dat zo niet zien.quote:Op zondag 22 januari 2017 17:59 schreef Andromache het volgende:
Je doet niets verkeerd. Familie van me heeft in een soortgelijk geval duizenden euro's aan nabetaling gekregen voor al die minuutjes extra werken 'het duurt maar even' zonder geld. Laat je niet flessen. Voet bij stuk houden en alles correct afhandelen. Lees de cao, ken je rechten en plichten.
En heel goed dat je lid bent van een vakbond!
Supermarkt is alleen maar geven, je krijgt er vrijwel niks voor terugquote:Op zondag 22 januari 2017 22:04 schreef YebCar het volgende:
[..]
en andersom?
Bij mijn SM, ja.... Ik mag hem niet omdat hij zichzelf enorm goed in alles vind. Hij heeft alles al een keer gedaan en vindt daarom dat hij overal gelijk in heeft. Als ik kritiek over hem uit, blaast hij dat gelijk weg met kritiek over mij en vindt dat ik meer kritiek moet accepteren en zien als een verbetering (?). Hij is binnen vgm 15 jaar uitgegroeid tot SM, maar zou dat nou komen door vakkundigheid of door over andere ruggen te lopen???quote:Op maandag 23 januari 2017 11:30 schreef Metalfreak het volgende:
Waarom gaat het in supermarkten toch altijd zo? Wat is er mis met mensen die supermarktmanager worden? Die mensen lijken altijd een of andere onzekerheid te moeten compenseren door onredelijk gedrag... Ik zie dat in de supermarkten om de hoek ook terug, medewerkers die recht voor de klanten compleet afgesnauwd worden omdat ze twee woorden met een collega wisselden... En uiteraard allemaal tegen minderjarigen die nog geen weerwoord hebben. Zouden die mensen echt trots op zichzelf zijn?
Ga eens een paar weken pubers aansturen, dan weet je meteen waarom supermarktmanagers zo worden..quote:Op maandag 23 januari 2017 11:30 schreef Metalfreak het volgende:
Waarom gaat het in supermarkten toch altijd zo? Wat is er mis met mensen die supermarktmanager worden? Die mensen lijken altijd een of andere onzekerheid te moeten compenseren door onredelijk gedrag... Ik zie dat in de supermarkten om de hoek ook terug, medewerkers die recht voor de klanten compleet afgesnauwd worden omdat ze twee woorden met een collega wisselden... En uiteraard allemaal tegen minderjarigen die nog geen weerwoord hebben. Zouden die mensen echt trots op zichzelf zijn?
Streng zijn is iets anders dan wettelijke regels aan je laars lappen door van een bepaald klusje te eisen dat het voor werktijd en onbetaald gebeurt.quote:Op maandag 23 januari 2017 12:22 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Ga eens een paar weken pubers aansturen, dan weet je meteen waarom supermarktmanagers zo worden..
Dus omdat pubers rebels zijn en de regeltjes en afspraken niet altijd even strikt nakomen, is het gerechtvaardigd dat een supermarktmanager wetgeving aan zijn laars lapt?quote:Op maandag 23 januari 2017 12:22 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Ga eens een paar weken pubers aansturen, dan weet je meteen waarom supermarktmanagers zo worden..
Niet te vergeten als je als manager lak hebt aan de regels je ook niet verbaasd moet zijn als je werknemers dat ook doen, puber of niet.quote:Op maandag 23 januari 2017 17:42 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dus omdat pubers rebels zijn en de regeltjes en afspraken niet altijd even strikt nakomen, is het gerechtvaardigd dat een supermarktmanager wetgeving aan zijn laars lapt?
Ga even een eind heen. Als je problemen hebt in de omgang met pubers moet je om te beginnen al geen supermarktmanager worden. En als je wel supermarktmanager bent en je wil graag pubers aanspreken wanneer ze regels niet nakomen, moet je om te beginnen gewoon zorgen dat je zelf je zaken op orde hebt. Doe je dat niet, dan ben je mijns inziens bewust bezig met uitbuiting en dat is nooit goed te praten.
Het is zelfs zo dat als je manager dit soort 'waarschuwingen' tegen je gaat gebruiken om een ontslagprocedure aan te vragen, dat het aan zijn laars lappen van allerlei wetgevingen hem nog duur komt te staan bij de kantonrechter.quote:Op maandag 23 januari 2017 18:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Niet te vergeten als je als manager lak hebt aan de regels je ook niet verbaasd moet zijn als je werknemers dat ook doen, puber of niet.
Reken maar van nietquote:Op maandag 23 januari 2017 20:13 schreef Stoney3K het volgende:
En reken maar dat daar een bezoekje van de arbeidsinspectie op volgt.
wat praat je dan stoer?quote:Op maandag 23 januari 2017 09:40 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik klok helemaal niet in, dus kan ook niet uitklokken. Maar ik werk geregeld 8+ uur , dus als ik een keertje 30 min zit te schijten gaat niemand me daarop aanspreken. Behalve dan vanwege de lucht.
Overigens kijkt mijn baas niet naar de klok, maar naar de dingen die ik oplever.
Ik kreeg altijd heel netjes betaald bij de AH, zeker met het all-in loon. Bovendien had ik over het algemeen zeer schappelijke teamleiders/(a)sm'ers. Niet alle supermarkten over één kam scheren, mensen.quote:Op donderdag 26 januari 2017 10:25 schreef corehype het volgende:
Klote AH. 3¤ per uur betalen en dan alsnog zeiken dat je niet gratis wilt overwerken.
Waar werkte je?quote:Op donderdag 26 januari 2017 10:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik kreeg altijd heel netjes betaald bij de AH, zeker met het all-in loon. Bovendien had ik over het algemeen zeer schappelijke teamleiders/(a)sm'ers. Niet alle supermarkten over één kam scheren, mensen.
Overigens wel een schrijnend verhaal, want 9:30 beginnen lijkt me 9:20 aanwezig een prima tijd.
Onder mijn eerste SM kreeg ik alles uitbetaald dat ik had gewerkt, onder de nieuwequote:Op donderdag 26 januari 2017 10:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik kreeg altijd heel netjes betaald bij de AH, zeker met het all-in loon. Bovendien had ik over het algemeen zeer schappelijke teamleiders/(a)sm'ers. Niet alle supermarkten over één kam scheren, mensen.
Overigens wel een schrijnend verhaal, want 9:30 beginnen lijkt me 9:20 aanwezig een prima tijd.
Nee, ik had geen tijd om dinsdag contact op te nemen. Hoewel ik stop met mijn studie (door persoonlijke issues en ook een beetje door deze shit, 0 studiepuntenquote:Op donderdag 26 januari 2017 11:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
En TS, nog bericht gekregen of iets?
Volgens mij verschilt het ook nog behoorlijk per supermarkt, over de AH hoor ik wel erg veel negatieve verhalen.quote:Op zondag 22 januari 2017 15:31 schreef Beatific het volgende:
Ik wil je wel helpen om ze te dagvaarden. Wat heb ik er een hekel aan hoe supermarkten omgaan met hun personeel.
Ik zou bellen. Vraag dan ook naar een ervaringsdeskundige. Het klantenserviceteam van de fnv is om te janken namelijk. Vraag een naam en een mailadres.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 23:36 schreef jvw199 het volgende:
Kleine update:
Nog steeds geen antwoord gekregen van de bond, denken jullie dat het slim is antwoord via de mail af te wachten of toch ff te bellen? (Dat gesprek gaat dan wel pittig lang duren...)
Heb je toevallig een emailadres? Ik kan namelijk nu niet op samquote:Op zondag 5 februari 2017 14:53 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Even melden aan het hoofdkantoor. Die vinden dit niet grappig.
Op basis waarvan zeg je dit?quote:Op maandag 23 januari 2017 20:13 schreef Stoney3K het volgende:
En reken maar dat daar een bezoekje van de arbeidsinspectie op volgt.
Een negatief dossier...die heb ik nuquote:Op zondag 5 februari 2017 15:25 schreef Eix het volgende:
Ik zou ook alvast een schriftelijke reactie opstellen en dat concept voorleggen aan de bond. Zo'n officiële waarschuwing kan de opmaat zijn voor een negatief personeelsdossier en dat wil je niet. Dus maak een brief waarin je de feiten betwist en laat jouw reactie ook in het dossier opnemen. Mocht je manager dat weigeren dan zou ik me rechtstreeks tot HRM wenden.
Het is ergens jammer dat die waarschuwing zo weinig concreet is. Een waarschuwing met daarin zwart op wit het feit dat je geacht wordt om 9.30 met je werk aan te vangen en je dit pas om 9.20 deed zou ik wel hilarisch vinden.
Meer en sneller werk van maken dus en anders andere juridische bijstand verzorgen.quote:Op zondag 5 februari 2017 19:47 schreef jvw199 het volgende:
[..]
Een negatief dossier...die heb ik nu. Vandaag was de teamleidster expres eerder begonnen met de karren naar buiten halen en was ik volgens haar te laat. (Om precies kwart over kon ik mijn filiaal al zien met niemand meer buiten en alle karren ook buiten en ik zou daar dan een halve minuut, of minder zelfs, later zijn...) Daar krijg ik dus mogelijk een officiele voor. Maar ik had er blijkbaar al één eerder gekregen (NIET!).
Dus dit zou de derde worden...
Ja, ik weet hetquote:Op zondag 5 februari 2017 19:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Meer en sneller werk van maken dus en anders andere juridische bijstand verzorgen.
Je maakt het ze zo ook wel makkelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |