Dit.quote:Op zondag 22 januari 2017 15:32 schreef Basp1 het volgende:
Is het een schriftelijke waarschuwing? Zo ja stuur die ongein dan eens door naar de vakbond die vinden zulke gevallen altijd leuk.
Jep, ik heb hem hier liggen. Ik hoefde hem zelfs niet te ondertekenen. Dit is de reden die vermeld is:quote:Op zondag 22 januari 2017 15:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dit.
Goed dat je bij de FNV bent aangesloten.
Je hoort ook wel verhalen dat vakbonden tegenwoordig weinig voor je zullen doen, maar er zijn net zo veel verhalen die het tegenovergestelde aantonen.
Goeie, dat ga ik idd vragen. Het moet wel goed omschreven zijn.quote:Op zondag 22 januari 2017 15:49 schreef admiraal_anaal het volgende:
Staat er ook bij hoelaat je verschenen bent? Zo niet, laat ze dit dan aanpassen en vermeldt erbij dat je dit wil hebben ivm verdere acties bij de bond
En als je dan toch bezig bent ... laat ze er dan ook meteen bij zetten hoe laat je (volgens AH) er had moeten zijn.quote:Op zondag 22 januari 2017 16:20 schreef jvw199 het volgende:
[..]
Goeie, dat ga ik idd vragen. Het moet wel goed omschreven zijn.
en andersom?quote:Op zondag 22 januari 2017 15:23 schreef slacker_nl het volgende:
Als iemand me pas vanaf 9 uur gaat betalen, ben ik er pas om 9 uur. Net zoals een winkel ben ik geen liefdadigheidsinstelling. Dan moeten ze hun werktijden maar aanpassen.
Bij "Beetje geven en nemen" hoort geen officiële waarschuwing als je 5 minuten te laat 10 minuten te vroeg bent.quote:Op zondag 22 januari 2017 22:04 schreef YebCar het volgende:
[..]
en andersom?
Klok jij je uit als je een schijtpauze neemt van 30 minuten. Als je ff gaat kletsen bij de koffiezet?
Eerder aanwezig zijn is gewoon normaal. Beetje geven en nemen. Schijnt blijkbaar heel bijzonder te zijn
Albert Heijn kent geen inklokken. Pauzes zijn vooraf gedefinieerd. Koffiepauze is uitbetaald, lunch- of dinerpauze niet.quote:Op zondag 22 januari 2017 22:04 schreef YebCar het volgende:
[..]
en andersom?
Klok jij je uit als je een schijtpauze neemt van 30 minuten. Als je ff gaat kletsen bij de koffiezet?
Eerder aanwezig zijn is gewoon normaal. Beetje geven en nemen. Schijnt blijkbaar heel bijzonder te zijn
TS, hiervoor heb je de "Signaallijn". Deze kan je altijd contacten als je er met je leidinggevende niet uitkomt.quote:Op zondag 22 januari 2017 23:00 schreef Trolling-ego het volgende:
Stappen naar het hoofdkantoor is ook een optie, maar jouw supermarktmanager gaat dat niet fijn vinden.
Ik klok helemaal niet in, dus kan ook niet uitklokken. Maar ik werk geregeld 8+ uur , dus als ik een keertje 30 min zit te schijten gaat niemand me daarop aanspreken. Behalve dan vanwege de lucht.quote:Op zondag 22 januari 2017 22:04 schreef YebCar het volgende:
[..]
en andersom?
Het mooie is dat, dat altijd maar één kant op werkte. Als het maar eventjes is dan kost het ook maar heel weinig geld. Maar op een of andere manier moest ik dat zo niet zien.quote:Op zondag 22 januari 2017 17:59 schreef Andromache het volgende:
Je doet niets verkeerd. Familie van me heeft in een soortgelijk geval duizenden euro's aan nabetaling gekregen voor al die minuutjes extra werken 'het duurt maar even' zonder geld. Laat je niet flessen. Voet bij stuk houden en alles correct afhandelen. Lees de cao, ken je rechten en plichten.
En heel goed dat je lid bent van een vakbond!
Supermarkt is alleen maar geven, je krijgt er vrijwel niks voor terugquote:Op zondag 22 januari 2017 22:04 schreef YebCar het volgende:
[..]
en andersom?
Bij mijn SM, ja.... Ik mag hem niet omdat hij zichzelf enorm goed in alles vind. Hij heeft alles al een keer gedaan en vindt daarom dat hij overal gelijk in heeft. Als ik kritiek over hem uit, blaast hij dat gelijk weg met kritiek over mij en vindt dat ik meer kritiek moet accepteren en zien als een verbetering (?). Hij is binnen vgm 15 jaar uitgegroeid tot SM, maar zou dat nou komen door vakkundigheid of door over andere ruggen te lopen???quote:Op maandag 23 januari 2017 11:30 schreef Metalfreak het volgende:
Waarom gaat het in supermarkten toch altijd zo? Wat is er mis met mensen die supermarktmanager worden? Die mensen lijken altijd een of andere onzekerheid te moeten compenseren door onredelijk gedrag... Ik zie dat in de supermarkten om de hoek ook terug, medewerkers die recht voor de klanten compleet afgesnauwd worden omdat ze twee woorden met een collega wisselden... En uiteraard allemaal tegen minderjarigen die nog geen weerwoord hebben. Zouden die mensen echt trots op zichzelf zijn?
Ga eens een paar weken pubers aansturen, dan weet je meteen waarom supermarktmanagers zo worden..quote:Op maandag 23 januari 2017 11:30 schreef Metalfreak het volgende:
Waarom gaat het in supermarkten toch altijd zo? Wat is er mis met mensen die supermarktmanager worden? Die mensen lijken altijd een of andere onzekerheid te moeten compenseren door onredelijk gedrag... Ik zie dat in de supermarkten om de hoek ook terug, medewerkers die recht voor de klanten compleet afgesnauwd worden omdat ze twee woorden met een collega wisselden... En uiteraard allemaal tegen minderjarigen die nog geen weerwoord hebben. Zouden die mensen echt trots op zichzelf zijn?
Streng zijn is iets anders dan wettelijke regels aan je laars lappen door van een bepaald klusje te eisen dat het voor werktijd en onbetaald gebeurt.quote:Op maandag 23 januari 2017 12:22 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Ga eens een paar weken pubers aansturen, dan weet je meteen waarom supermarktmanagers zo worden..
Dus omdat pubers rebels zijn en de regeltjes en afspraken niet altijd even strikt nakomen, is het gerechtvaardigd dat een supermarktmanager wetgeving aan zijn laars lapt?quote:Op maandag 23 januari 2017 12:22 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Ga eens een paar weken pubers aansturen, dan weet je meteen waarom supermarktmanagers zo worden..
Niet te vergeten als je als manager lak hebt aan de regels je ook niet verbaasd moet zijn als je werknemers dat ook doen, puber of niet.quote:Op maandag 23 januari 2017 17:42 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dus omdat pubers rebels zijn en de regeltjes en afspraken niet altijd even strikt nakomen, is het gerechtvaardigd dat een supermarktmanager wetgeving aan zijn laars lapt?
Ga even een eind heen. Als je problemen hebt in de omgang met pubers moet je om te beginnen al geen supermarktmanager worden. En als je wel supermarktmanager bent en je wil graag pubers aanspreken wanneer ze regels niet nakomen, moet je om te beginnen gewoon zorgen dat je zelf je zaken op orde hebt. Doe je dat niet, dan ben je mijns inziens bewust bezig met uitbuiting en dat is nooit goed te praten.
Het is zelfs zo dat als je manager dit soort 'waarschuwingen' tegen je gaat gebruiken om een ontslagprocedure aan te vragen, dat het aan zijn laars lappen van allerlei wetgevingen hem nog duur komt te staan bij de kantonrechter.quote:Op maandag 23 januari 2017 18:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Niet te vergeten als je als manager lak hebt aan de regels je ook niet verbaasd moet zijn als je werknemers dat ook doen, puber of niet.
Reken maar van nietquote:Op maandag 23 januari 2017 20:13 schreef Stoney3K het volgende:
En reken maar dat daar een bezoekje van de arbeidsinspectie op volgt.
wat praat je dan stoer?quote:Op maandag 23 januari 2017 09:40 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik klok helemaal niet in, dus kan ook niet uitklokken. Maar ik werk geregeld 8+ uur , dus als ik een keertje 30 min zit te schijten gaat niemand me daarop aanspreken. Behalve dan vanwege de lucht.
Overigens kijkt mijn baas niet naar de klok, maar naar de dingen die ik oplever.
Ik kreeg altijd heel netjes betaald bij de AH, zeker met het all-in loon. Bovendien had ik over het algemeen zeer schappelijke teamleiders/(a)sm'ers. Niet alle supermarkten over één kam scheren, mensen.quote:Op donderdag 26 januari 2017 10:25 schreef corehype het volgende:
Klote AH. 3¤ per uur betalen en dan alsnog zeiken dat je niet gratis wilt overwerken.
Waar werkte je?quote:Op donderdag 26 januari 2017 10:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik kreeg altijd heel netjes betaald bij de AH, zeker met het all-in loon. Bovendien had ik over het algemeen zeer schappelijke teamleiders/(a)sm'ers. Niet alle supermarkten over één kam scheren, mensen.
Overigens wel een schrijnend verhaal, want 9:30 beginnen lijkt me 9:20 aanwezig een prima tijd.
Onder mijn eerste SM kreeg ik alles uitbetaald dat ik had gewerkt, onder de nieuwequote:Op donderdag 26 januari 2017 10:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik kreeg altijd heel netjes betaald bij de AH, zeker met het all-in loon. Bovendien had ik over het algemeen zeer schappelijke teamleiders/(a)sm'ers. Niet alle supermarkten over één kam scheren, mensen.
Overigens wel een schrijnend verhaal, want 9:30 beginnen lijkt me 9:20 aanwezig een prima tijd.
Nee, ik had geen tijd om dinsdag contact op te nemen. Hoewel ik stop met mijn studie (door persoonlijke issues en ook een beetje door deze shit, 0 studiepuntenquote:Op donderdag 26 januari 2017 11:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
En TS, nog bericht gekregen of iets?
Volgens mij verschilt het ook nog behoorlijk per supermarkt, over de AH hoor ik wel erg veel negatieve verhalen.quote:Op zondag 22 januari 2017 15:31 schreef Beatific het volgende:
Ik wil je wel helpen om ze te dagvaarden. Wat heb ik er een hekel aan hoe supermarkten omgaan met hun personeel.
Ik zou bellen. Vraag dan ook naar een ervaringsdeskundige. Het klantenserviceteam van de fnv is om te janken namelijk. Vraag een naam en een mailadres.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 23:36 schreef jvw199 het volgende:
Kleine update:
Nog steeds geen antwoord gekregen van de bond, denken jullie dat het slim is antwoord via de mail af te wachten of toch ff te bellen? (Dat gesprek gaat dan wel pittig lang duren...)
Heb je toevallig een emailadres? Ik kan namelijk nu niet op samquote:Op zondag 5 februari 2017 14:53 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Even melden aan het hoofdkantoor. Die vinden dit niet grappig.
Op basis waarvan zeg je dit?quote:Op maandag 23 januari 2017 20:13 schreef Stoney3K het volgende:
En reken maar dat daar een bezoekje van de arbeidsinspectie op volgt.
Een negatief dossier...die heb ik nuquote:Op zondag 5 februari 2017 15:25 schreef Eix het volgende:
Ik zou ook alvast een schriftelijke reactie opstellen en dat concept voorleggen aan de bond. Zo'n officiële waarschuwing kan de opmaat zijn voor een negatief personeelsdossier en dat wil je niet. Dus maak een brief waarin je de feiten betwist en laat jouw reactie ook in het dossier opnemen. Mocht je manager dat weigeren dan zou ik me rechtstreeks tot HRM wenden.
Het is ergens jammer dat die waarschuwing zo weinig concreet is. Een waarschuwing met daarin zwart op wit het feit dat je geacht wordt om 9.30 met je werk aan te vangen en je dit pas om 9.20 deed zou ik wel hilarisch vinden.
Meer en sneller werk van maken dus en anders andere juridische bijstand verzorgen.quote:Op zondag 5 februari 2017 19:47 schreef jvw199 het volgende:
[..]
Een negatief dossier...die heb ik nu. Vandaag was de teamleidster expres eerder begonnen met de karren naar buiten halen en was ik volgens haar te laat. (Om precies kwart over kon ik mijn filiaal al zien met niemand meer buiten en alle karren ook buiten en ik zou daar dan een halve minuut, of minder zelfs, later zijn...) Daar krijg ik dus mogelijk een officiele voor. Maar ik had er blijkbaar al één eerder gekregen (NIET!).
Dus dit zou de derde worden...
Ja, ik weet hetquote:Op zondag 5 februari 2017 19:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Meer en sneller werk van maken dus en anders andere juridische bijstand verzorgen.
Je maakt het ze zo ook wel makkelijk.
Er hoeft geen handtekening worden gezet. Veel mensen weigeren dit als ze het niet eens zijn met de waarschuwing. Wat ik wel zou adviseren is om schriftelijk te reageren met het verzoek om deze reactie bij te voegen in het personeelsdossier.quote:Op zondag 5 februari 2017 21:54 schreef Franknfurter het volgende:
Voor zover ik weet is deze waarschuwing niet eens rechtsgeldig, je hebt immer geen handtekening voor 'gezien' gezet.
Maar een kwartier tevoren op je werk aanwezig zijn, is geen overwerk.quote:Op maandag 6 februari 2017 22:35 schreef jvw199 het volgende:
Overwerk
Maximaal een kwartiertje langer mag, maar dit moet wel uitbetaald worden. Na langer dan een kwartier mag het geweigerd worden
Ben ik met je eens.quote:Op maandag 6 februari 2017 22:56 schreef r_one het volgende:
[..]
Maar een kwartier tevoren op je werk aanwezig zijn, is geen overwerk.
Het is gewoon raar, je begint bv om 8 uur dan moet je om 8 uur klaar staan. Als je een kwartier eerder aanwezig moet zijn is dat prima maar dan sta je op 7:45 klaar en werk je dus een kwartier langer. Als de werkgever wilt zorgen dat wanneer je 8 uur begint ook daadwerkelijk 8 uur op de vloer staat is het zaak om te zorgen dat het personeel dit weet en dat minuten te laat gewoon wordt ingehouden. Het mes snijdt aan twee kanten.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 04:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ben ik met je eens.
Maar ik ben ook van mening dat als je werkgever je verplicht om vanaf die tijd daar te zijn dat hij die tijd ook moet betalen.
Uiteraard. dat vind ik ook. Het ging me erom dat 'ietsjes' overwerken niet uitbetaald zou hoeven worden, aldus de SM. Dat mag zijn maar dat is hier niet het geval. Karren naar buiten duwen valt gewoon onder de reguliere werkzaamheden en die tijd moet dus ook gewoon betaald worden..quote:Op dinsdag 7 februari 2017 04:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ben ik met je eens.
Maar ik ben ook van mening dat als je werkgever je verplicht om vanaf die tijd daar te zijn dat hij die tijd ook moet betalen.
Mag ik trouwens zeggen dat ik de reactie van de bond sowieso waardeloos vind.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 13:27 schreef r_one het volgende:
[..]
Uiteraard. dat vind ik ook. Het ging me erom dat 'ietsjes' overwerken niet uitbetaald zou hoeven worden, aldus de SM. Dat mag zijn maar dat is hier niet het geval. Karren naar buiten duwen valt gewoon onder de reguliere werkzaamheden en die tijd moet dus ook gewoon betaald worden..
De bond noemt het 'overwerk' in zijn mail en dat is gewoon heel iets anders. De titel draagt de lading niet, het is verwarrend.
Ik vind hem niet waardeloos, maar er mist wel informatie. De bond laat idd niet weten of dat kwartier van te voren terecht of niet is.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 13:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Mag ik trouwens zeggen dat ik de reactie van de bond sowieso waardeloos vind.
Iets meer dan 5 zinnen had er wel van af gekunnen of een voorbeeldbrief of...quote:Op dinsdag 7 februari 2017 14:20 schreef jvw199 het volgende:
[..]
Ik vind hem niet waardeloos, maar er mist wel informatie. De bond laat idd niet weten of dat kwartier van te voren terecht of niet is.
Maar het laat wel weten dat dergelijke maatregelen bijvoorbeeld genomen kunnen worden in overleg met de ondernemingsraad, daar moet ik dus nog contact mee opnemen.
Nogal een understatement. Ze hadden evengoed een copy-paste van hun FAQ kunnen mailen, hun antwoord is zo algemeen als wat.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 14:20 schreef jvw199 het volgende:
[..]
Ik vind hem niet waardeloos, maar er mist wel informatie.
supermarkt is toch gewoon inklokkenquote:Op dinsdag 7 februari 2017 10:20 schreef xzaz het volgende:
[..]
Het is gewoon raar, je begint bv om 8 uur dan moet je om 8 uur klaar staan. Als je een kwartier eerder aanwezig moet zijn is dat prima maar dan sta je op 7:45 klaar en werk je dus een kwartier langer. Als de werkgever wilt zorgen dat wanneer je 8 uur begint ook daadwerkelijk 8 uur op de vloer staat is het zaak om te zorgen dat het personeel dit weet en dat minuten te laat gewoon wordt ingehouden. Het mes snijdt aan twee kanten.
Werk je in de supermarkt, dan kun je beter bij het CNV lid zijn. Die is bijv. bij de Aldi zeer goed op de hoogte, en Aldi valt onder dezelfde CAO als AH.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 14:20 schreef jvw199 het volgende:
[..]
Ik vind hem niet waardeloos, maar er mist wel informatie. De bond laat idd niet weten of dat kwartier van te voren terecht of niet is.
Maar het laat wel weten dat dergelijke maatregelen bijvoorbeeld genomen kunnen worden in overleg met de ondernemingsraad, daar moet ik dus nog contact mee opnemen.
Ik had hem samengevat, dit is de volledige:quote:Op dinsdag 7 februari 2017 14:35 schreef r_one het volgende:
[..]
Nogal een understatement. Ze hadden evengoed een copy-paste van hun FAQ kunnen mailen, hun antwoord is zo algemeen als wat.
Als ik juridisch advies vraag, verwacht ik een antwoord toegespitst op de omstandigheden van het geval.
Maar ik had niet anders verwacht; bonden laten wel vaker geen kloten zien![]()
Dat ligt aan de supermarkt (en zelfs dat kan misbruikt worden door je uit te klokken als je te lang bezig bent), ik werk bij een stokoude Albert Heijn waarbij alles kapot aan het gaan is...quote:Op dinsdag 7 februari 2017 14:58 schreef Roces18 het volgende:
[..]
supermarkt is toch gewoon inklokken
dus je krijgt toch maar betaald wat je werkt
Kijk ... dit is another cookquote:Op woensdag 8 februari 2017 11:36 schreef jvw199 het volgende:
[..]
Ik had hem samengevat, dit is de volledige:
Uw situatie
Gedurende een aantal maanden bent u werkzaam op de groente afdeling. Uw dienst begint om 9.30. U bent normaliter om 9:20 aanwezig. Een aantal weken geleden is u te kennen gegeven dat u om 9.15 aanwezig dient te zijn en de karren naar buiten dient te zetten. Deze regeling is opgenomen in de nieuwe huisregels. Een week later bent u nogmaals om 9:20 op werk verschenen, waardoor u een officiële waarschuwing heeft ontvangen. Daarnaast heeft u meerdere malen overgewerkt om uw werk naar behoren te kunnen afmaken. Uw werkgever weigert deze extra uren uit te betalen, nu uw werkgever van mening is dat u binnen uw dienst uw werk zou moeten kunnen afronden.
U wilt weten of u verplicht bent om werkzaamheden te verrichten voor uw dienst begint. Daarnaast wilt u weten welke stappen u kunt ondernemen tegen de officiële waarschuwing. Verder wilt u weten of u een schadevergoeding kunt vorderen en of uw werkgever mag weigeren om uw extra gewerkte uren uit te betalen.
Ons antwoord en advies
Aanpassen huisregels
In beginsel mag uw werkgever niet zomaar eenzijdig bepalen dat u nog eerder aanwezig dient te zijn voor uw dienst en gedurende die tijd ook werkzaamheden dient te verrichten. Om arbeidsvoorwaarden (in dit geval huisregels) te wijzigen dient de werkgever hier instemming voor te verkrijgen van de betrokken werknemers. In bepaalde gevallen is het mogelijk om arbeidsvoorwaarden eenzijdig te wijzigen, zonder instemming. Dit zal hieronder worden toegelicht.
Eenzijdig wijzigingsbeding
Op grond van artikel 7:613 van het Burgerlijk Wetboek (BW) kan uw werkgever uw arbeidsvoorwaarden wijzigen, indien er in de arbeidsovereenkomst een eenzijdig wijzigingsbeding is opgenomen en uw werkgever een zwaarwichtig bedrijfsbelang heeft, waarvoor uw belang dient te wijken.
Geen eenzijdig wijzigingsbeding
Indien er geen eenzijdig wijzigingsbeding is opgenomen in de arbeidsovereenkomst, kan een wijziging van arbeidsvoorwaarden worden doorgevoerd op grond van redelijkheid en billijkheid (artikel 6:248 BW) en goedwerknemerschap (artikel 7:611 BW). Dit komt neer op het volgende. U mag redelijke voorstellen van uw werkgever, die verband houden met gewijzigde omstandigheden op het werk, alleen afwijzen wanneer aanvaarding van die wijzigingen redelijkerwijs niet van u kan worden gevergd. Uw werkgever dient goed te onderzoeken of zijn wijzigingsvoorstel nodig is en of het voorstel redelijk is. Het kan zo zijn dat uw werkgever de wijziging heeft voorgelegd aan de ondernemingsraad en dat zij hier een uitspraak over hebben gedaan. Wij adviseren u deze vraag neer te leggen bij de ondernemingsraad.
Officiële waarschuwing
Wij adviseren u ten allen tijde schriftelijk te reageren op een officiële waarschuwing. Met een schriftelijke reactie voorkomt u dat uw werkgever eenzijdig een dossier opbouwt. Geef in uw reactie aan dat u het niet eens bent met de waarschuwing en geef aan waar u het precies niet mee eens bent. Wij adviseren u dit goed te onderbouwen.
In beginsel kunt u met betrekking tot deze kwestie geen schadevergoeding vorderen.
Overwerk
Op grond van artikel 10 lid 1 van de cao Supermarkten is van overwerk sprake indien u in opdracht van uw werkgever langer werkt dan de normale arbeidsduur. In lid 2 sub a wordt hieraan toegevoegd dat er daarnaast pas sprake is van overwerk wanneer u langer dan een kwartier bezig bent met het afronden van uw taken. Indien u de werkzaamheden niet uitvoert in opdracht van uw werkgever, maar wel van mening bent dat u structureel te veel werk dient te verrichten in een te korte periode, adviseren wij u dit kenbaar te maken bij uw werkgever en/of de ondernemingsraad. Wij adviseren u ook na te gaan of meerdere collega’s tijd te kort komen bij het afronden van hun werkzaamheden.
Het antwoord staat in de OP; misschien die even doorlezen?!quote:Op woensdag 8 februari 2017 15:37 schreef Verregende_Otter het volgende:
Krijg je voor dat kwartier eerder aanwezig zijn ook betaald?
Anders snap ik niet waarom je het doet.
Excuus. Was zo'n groot stuk tekst, dus ik dacht ik val maar zo met de deur in huis.quote:Op woensdag 8 februari 2017 15:44 schreef r_one het volgende:
[..]
Het antwoord staat in de OP; misschien die even doorlezen?!
Krijg je het lezen van grote stukken tekst op je werk wel betaald?quote:Op woensdag 8 februari 2017 15:46 schreef Verregende_Otter het volgende:
[..]
Excuus. Was zo'n groot stuk tekst, dus ik dacht ik val maar zo met de deur in huis.
Krijg ik op werk ook altijd officiële waarschuwingen voor
Staat niet in mijn functieomschrijving, dus ik denk het niet. Maar mensen worden er wel boos om.quote:Op woensdag 8 februari 2017 15:47 schreef r_one het volgende:
[..]
Krijg je het lezen van grote stukken tekst op je werk wel betaald?
Hoezo zeker met dat all-in loon? Gewoon nog steeds het minimum, alleen vakantiegeld en dagen gelijk uitbetaald ipv later.quote:Op donderdag 26 januari 2017 10:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is wel 52 cent meer om precies te zijn😂quote:Op donderdag 9 februari 2017 21:08 schreef IkBenDeBaas het volgende:
[..]
Hoezo zeker met dat all-in loon? Gewoon nog steeds het minimum, alleen vakantiegeld en dagen gelijk uitbetaald ipv later.
all in loon is evenveel als iemand die dat niet heeft. Alleen krijg jij het meteen, de ander later.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 09:46 schreef jvw199 het volgende:
[..]
Het is wel 52 cent meer om precies te zijn😂
Dit komt dan voornamelijk ook doordat ik al bijna drie jaar voor de ah werk en hierom vgm net wat meer verdien
quote:Op zondag 22 januari 2017 15:23 schreef slacker_nl het volgende:
Als iemand me pas vanaf 9 uur gaat betalen, ben ik er pas om 9 uur. Net zoals een winkel ben ik geen liefdadigheidsinstelling. Dan moeten ze hun werktijden maar aanpassen.
Meestal lijkt het vooral meer.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 18:55 schreef Roces18 het volgende:
[..]
all in loon is evenveel als iemand die dat niet heeft. Alleen krijg jij het meteen, de ander later.
Nee, want dat kwartier valt nog net binnen de grenzen van overwerk. Ik heb ook een beetje het idee dat de werkgever hier echt de grenzen op aan het zoeken is door iedereen dagelijks nét geen kwartier te laten overwerken.quote:Op woensdag 8 februari 2017 15:37 schreef Verregende_Otter het volgende:
Krijg je voor dat kwartier eerder aanwezig zijn ook betaald?
Anders snap ik niet waarom je het doet.
Sort of. Ik heb een bezwaarbrief opgesteld, maar laat nu alles over aan de individuele vertegenwoordigers van de fnv. Die brief heb ik opgestuurd naar de bond, dus ben benieuwd.quote:Op woensdag 15 februari 2017 12:57 schreef loveli het volgende:
Heb je al bezwaar aangetekend tegen je officiele waarschuwingen?
Een klein briefje is genoeg:
"T.a.v. *naam van degene die de waarschuwing gaf*
Met dit schrijven teken ik bezwaar aan tegen de officiele waarschuwing dd xx-01-2017.
*naam/handtekening*"
Voor twee 18-jarigen kunnen ze idd weer drie kleuters aannemen, probleem is alleen dat ons filiaal een tekort heeft aan medewerkers en zeker de genen met meer ervaring. Waar ik voornamelijk bang voor ben is dat ze vinden dat ik een te grote mond geef, namelijk: ik heb namelijk meer verstand van de regels dan de "normale" vakkenvuller.quote:Het komt bij mij over dat ze balen van je OT en je op deze manier alsnog via een zij-uitgang willen lozen. Voor het uurloon wat ze jou betalen, kunnen ze 2 kleuters aan het werk zetten.
Verder moeten gewerkte uren (en kwartiertjes) gewoon betaald worden. Een uitwerkkwartiertje hoeft niet als overwerk worden uitbetaald (toeslag), maar je moet er wel gewoon uurloon voor krijgen. Je werkgever mag vragen om een paar minuten van tevoren aanwezig te zijn zodat je omgekleed en startklaar bent, maar je werkzaamheden beginnen pas vanaf het moment dat je ingeroosterd bent/betaald wordt. Ik dacht dat 5 minuten van tevoren redelijk werd geacht.
Blijkbaar werkt dat idd niet XD. Ik blijf het daarentegen wel ironisch vinden dat hij zegt dat ik zijn kritiek niet als een aanval moet zien en als ik hem kritiek geef dat hetzelfde gebeurt... Daarnaast houd kritiek een bedrijf sterk, maar blijkbaar moet het alleen onze kant op komen.quote:Verder nog een tip: geen kritiek meer geven op de manager, dat gaat je niet helpen. Ook niet als je het goed bedoelt. De meeste mensen reageren slecht op kritiek (en kijk eens in de spiegel: de meeste mensen kunnen niet op een effectieve manier kritiek leveren!!).
Juist, Precies wat ik hiervan vind!!!!quote:Op woensdag 15 februari 2017 14:14 schreef Stoney3K het volgende:
Ik denk ook dat de werkgever van mening is dat 14 minuten en 59 seconden vóór tijd beginnen met werken gewoon betekent dat je pas vanaf 08:00 mag schrijven. Pas vanaf 15 hele minuten beginnen blijkbaar de kwartiertjes pas te tellen.
In de praktijk werkt dat natuurlijk anders. Als je werkgever verwacht dat je 15 minuten van te voren begint, dan werk je gewoon 15 minuten langer. De enige reden waarom hij de roosters niet verandert is omdat ie dan werknemers heeft die elke dag een kwartier gratis aan het werk gaan.
• Ook zei het kaderlid dat ik me beter kan wenden tot de individuele hulpgevers van de fnv, want het kaderlid is alleen voor collectieve problemen. Dus hier ben ik nu dus mee bezigquote:Ondertussen als antwoord op je vragen:
• Alle tijd die je in opdracht van de werkgever werkt is werktijd. Dus als je werkgever van je verwacht dat je om 9.15 aan het werk bent dan moet hij ook vanaf dat moment betalen. Er bestaat niet zoiets als verplicht vrijwilligerswerk.
• Hiervoor kun je dus geen officiële waarschuwing krijgen. Wat je hier tegen kunt doen is bezwaar maken. Dit betekent je eigen versie opschrijven en in je dossier laten opnemen.
• Je werkgever moet al de uren die je werkt uitbetalen. Als een werkgever vindt dat je niet goed functioneert dan kan hij dat aangeven in een functioneringsgesprek.
• Wij kunnen je zeker helpen bij het claimen van je niet betaalde uren.
Maar het is geen overwerk; overwerk is dat je erná nog wat langer dóórwerkt.quote:Op woensdag 15 februari 2017 11:59 schreef Stoney3K het volgende:
Nee, want dat kwartier valt nog net binnen de grenzen van overwerk.
Het is inderdaad geen overwerk. Het is gewoon (structureel) werk.quote:Op woensdag 15 februari 2017 15:55 schreef r_one het volgende:
[..]
Maar het is geen overwerk; overwerk is dat je erná nog wat langer dóórwerkt.
'Voorafwerk' zou een betere naam zijn
Voorspel dan?quote:Op woensdag 15 februari 2017 15:55 schreef r_one het volgende:
[..]
Maar het is geen overwerk; overwerk is dat je erná nog wat langer dóórwerkt.
'Voorafwerk' zou een betere naam zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |