Hm, niet helemaal mee eens. Het hangt er vanaf wat je wil dat blijft hangen bij je toehoorders:quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:28 schreef Yesse het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. De presentatie is ter ondersteuning van je verhaal ipv je daadwerkelijke verhaal.
De hele zomer geen vrij nemen? Is dat nodig dan als je maar vier uur werkt op een dag?quote:Op vrijdag 27 januari 2017 14:29 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Trage dagen dit. Eén vacature zoeken ze met spoed mensen voor maar hoor ik niks van terug, gaat 'm denk ik ook niet worden, beetje jammer. Kwam net een leuke vacature tegen, 20 uur per week. Nadeel is dat het 5 dagen van 4 uurtjes zijn... en komt neer op 200 euro bruto per week. En je kan de hele zomer geen vrij nemen en na september eindigt het tijdelijke contract. Even informeren hoe en waar, maar dan ben je iig onder de pannen. Moet je nog wel een andere daginvulling hebben want 4 uurtjes zijn zo om.
Evenementenbranchequote:Op vrijdag 27 januari 2017 16:35 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
De hele zomer geen vrij nemen? Is dat nodig dan als je maar vier uur werkt op een dag?
Als leraar moet je geen presentaties houden is mijn mening maar een les geven en dan zijn ellenlange teksten ook niet bevordelijk.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 13:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hm, niet helemaal mee eens. Het hangt er vanaf wat je wil dat blijft hangen bij je toehoorders:
- Geef ik een college, dan zijn mijn studenten NIET blij met een Powerpoint met alleen maar plaatjes.
- Geef ik een lezing, dan wil ik mijn presentatie wellicht online delen met mensen die er niet bij konden zijn. Een plaatjespresentatie kan dan vrij waardeloos zijn.
- Vind ik het niet nodig om tekst in een Powerpoint te zetten en wil ik de Powerpoint niet delen - waarom dan überhaup een Powerpoint gebruiken?
Of ze hebben iemand nodig per 1 februari (dinsdag al)?quote:Op vrijdag 27 januari 2017 23:25 schreef Tjik het volgende:
Recruiters die op vrijdagavond om 7 uur nog een vacature naar me sturen.
Ik antwoord dat ik wel interesse heb.Om half 11 stuurt ze me of ik eventueel maandag gelijk op gesprek kan.
Waarom zo snel? Ik ben dan altijd bang of er iets mis is met het bedrijf ofzo..
Ja kan best. Maar meestal beginnen ze dan toch al eerder met zoeken?quote:Op vrijdag 27 januari 2017 23:28 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Of ze hebben iemand nodig per 1 februari (dinsdag al)?
Als de nood hoog is...quote:Op zaterdag 28 januari 2017 10:52 schreef Tjik het volgende:
[..]
Ja kan best. Maar meestal beginnen ze dan toch al eerder met zoeken?
Nou ja, heb bij mijn laatste baan een slechte ervaring gehad. Daarom ben ik een beetje bang![]()
Succes.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 11:33 schreef Kentekenplaat het volgende:
Hier ook nog niks, al heb ik wel wat sollicitaties lopen dus dat is afwachten.
Ja, dat is echt heel zuur. Stuur dan een afwijzing ofzo. Weet je ook weer waar je aan toe bent.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 11:34 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Als de nood hoog is...
Ik kreeg woensdag ook een mail of ik per 1 februari ergens kan beginnen. Meteen gereageerd maar nog steeds doodstil...Blijft jammer of ze moeten maandag ineens in snelvaarttrein alles gaan regelen.
...toch vreemd dat alleen jij daar telkens tegenaan loopt. Misschien omdat je toch ook gewoon ergens uitstraalt helemaal niet zo hard te willen?quote:Op zaterdag 28 januari 2017 11:37 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Succes.
Ik zit me te oriënteren op het volgen van een Master of omscholing tot iets nieuws omdat ik merk dat er gewoon geen schot in zit. Mijn sector is uitgestorven en de tijdelijke banen/uitzendsector is ook niet alles. Sta in meerdere poules, hoor ik via via dat alle diensten voor komende week al vergeven zijn (er was dus wel werk!). Hebben ze mij niet eens benaderd terwijl ik fulltime op beschikbaar sta... is het onderhands vergeven aan andere mensen. Daar baal ik dan flink van. Niet zozeer de gemiste inkomsten maar dat ik dus komende week thuiszit terwijl ik gewoon aan het werk kon zijn en iemand anders 'mijn' diensten opvult. Er zijn helaas nog steeds meer mensen die willen werken dan er werk is.
Geen reactie is ook een reactie... Ook zoiets: sommige vacatures staan echt vol spelfouten of niet goed lopende zinnen en dan staat er doodleuk onder dat je perfect Nederlands moet spreken en schrijven... behalve de recruiter dusquote:Op zaterdag 28 januari 2017 12:28 schreef Tjik het volgende:
[..]
Ja, dat is echt heel zuur. Stuur dan een afwijzing ofzo. Weet je ook weer waar je aan toe bent.
Ik reageer de hele week op tijdelijke klussen... ze weten dat ik wil. Ook in de uitzendbranche zie je vriendjespolitiek. Vrienden met de recruiter/planner zijn helpt dan.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 12:30 schreef d.k. het volgende:
[..]
...toch vreemd dat alleen jij daar telkens tegenaan loopt. Misschien omdat je toch ook gewoon ergens uitstraalt helemaal niet zo hard te willen?
En omscholing..van welk geld wil je dat betalen dan? Het UWV gaat je echt niet helpen. Die zeggen dat je altijd nog als zzp'er aan de slag kan. Zoals de rest van je branche al lang doet. Je maakt het je zelf zo enorm lastig door selectief te zijn en alle tips die je krijgt te negeren
Nee, dat is niet waarquote:Op zaterdag 28 januari 2017 12:48 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
En je kan een Scholingsvoucher aanvragen bij het UWV tvw 2500 euro. Iedereen, dus ook zonder uitkering. Enige voorwaarde is dat je een opleiding moet doen die op de 'kansrijke' beroepenlijst staat.
Nou, ik ben het qua strekking natuurlijk wel eens met bovenstaande, maar iemand in een zzp-rol proberen te drijven vind ik nu ook wel ver gaan. Dat is wel echt iets wat je moet liggen, want daar komt nog wel het een en ander bij kijken. Zzp-schap is lang niet voor iedereen weggelegd, en ook niet de 'norm'. Al helemaal niet als je net je diploma hebt en 'bleu' aan je carrière begint.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 12:30 schreef d.k. het volgende:
[..]
...toch vreemd dat alleen jij daar telkens tegenaan loopt. Misschien omdat je toch ook gewoon ergens uitstraalt helemaal niet zo hard te willen?
En omscholing..van welk geld wil je dat betalen dan? Het UWV gaat je echt niet helpen. Die zeggen dat je altijd nog als zzp'er aan de slag kan. Zoals de rest van je branche al lang doet. Je maakt het je zelf zo enorm lastig door selectief te zijn en alle tips die je krijgt te negeren
De gemeente zegt anders van wel..., op de site van het UWV staat echter:quote:
En geen van deze dingen is op jou van toepassing. Ik denk ook wel dat er iets meer bij komt kijken dan je alleen maar in te schrijven bij de KvKquote:Op zaterdag 28 januari 2017 12:52 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
De gemeente zegt anders van wel..., op de site van het UWV staat echter:
''U kunt hiervan gebruikmaken als de volgende 2 situaties voor u gelden:
u ontvangt een WW-uitkering of een IOW-uitkering, u heeft een arbeidsovereenkomst of u werkt als zelfstandige; én
u gaat een opleiding volgen in de richting van een kansberoep of u wilt met een ervaringscertificaat (EVC) bewijzen dat u geschikt bent voor werk bij een toekomstige werkgever. ''
Inschrijven bij de KvK is voldoende.
Nou dan is omscholen voorlopig dus geen optie, want 2000 euro voor een master neertellen is ook zonde en ik ben echt wel klaar met school.. deadlines... sociale druk.. weer een thesis schrijven... nee dat ga ik mezelf niet aandoen. Grote kans dat ik 't niet haal.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 12:54 schreef Elvi het volgende:
[..]
En geen van deze dingen is op jou van toepassing. Ik denk ook wel dat er iets meer bij komt kijken dan je alleen maar in te schrijven bij de KvK
That's the spirit! Opgeven voor je begonnen bent!quote:Op zaterdag 28 januari 2017 13:00 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Nou dan is omscholen voorlopig dus geen optie, want 2000 euro voor een master neertellen is ook zonde en ik ben echt wel klaar met school.. deadlines... sociale druk.. weer een thesis schrijven... nee dat ga ik mezelf niet aandoen. Grote kans dat ik 't niet haal.
quote:Op zaterdag 28 januari 2017 13:01 schreef Elvi het volgende:
[..]
That's the spirit! Opgeven voor je begonnen bent!
Tof dat het zo goed ging!quote:Op zaterdag 28 januari 2017 13:07 schreef motorbloempje het volgende:
Presentatie/event gisteren ging erg goed. Man of 60 aanwezig uiteindelijk, waaronder de persoon die mijn proefschrift gaat examineren. Was superzenuwachtig, want had deze persoon nog nooit ontmoet verder, en hij/zij is een grote naam in m'n veld, als in: een erg grote naam. En alleen maar lovende woorden gehad. Dus dat is in ieder geval een opsteker voor de laatste paar dagen die me nu nog resten om het af te ronden en op te sturen.
Erg goede reacties ook van mensen van de organisatie die hun ogen open zouden houden voor me voor mogelijke opties in de nabije toekomst, en ook actief vroegen wat ik hierna zou willen doen en wat voor projecten zodat ze mee konden denken. Wat mogelijke samenwerkingsmensen ontmoet ook voor wat losser werk zoals samen een artikel schrijven omdat ze overlap hadden in ons onderzoek.
Ik probeer altijd zo zelfverzekerd over te komen, en dat is meestal best met wat succes, maar eigenlijk ben ik zo onzeker over mezelf en mijn werk als maar zijn kan. Anderen doen het beter, anderen doen meer, anderen doen alles wat ik niet doe. Maar gisteren was denk ik de eerste keer dat ik ondanks de zenuwen wel echt achter mijn presentatie stond omdat ik ondanks een soort van 'template' waar veel mensen in zitten en in meegaan voor mezelf koos, en de mensen daar wilde laten zien wat ze zouden 'krijgen' mochten ze met me samen willen werken in de toekomst, en blijkbaar was dat de juiste keus.
De meeting die mogelijk erna nog plaats zou vinden is (weer) verplaatst, maar dat kwam omdat het event wat uitliep en het allemaal niet lekker uitkwam. Dus binnenkort ga ik weer een keer die kant op. Het is toch wel echt waar ik mezelf het allerliefst zou zien werken van alle universiteiten die ik gezien heb. De saamhorigheid, activiteit en overlap is toch wel echt iets wat ik graag zie in een werkplek. Toen de organisator me vroeg wat ik wilde doen zei ik dan ook gewoon 'hier in <stad> komen werken, dus als je iets weet...
'. En ze antwoordde dat dat tof zou zijn, en dat ik als ik m'n meeting had met die andere persoon even m'n hoofd om de deur moest steken, aangezien ze blijkbaar buren zijn. Misschien wilde ze wel meedenken.
Stoppen met afwachtend zijn en tegelijk doen wat anderen ook doen ben ik een beetje klaar mee. En het lijkt te werken. Sorry voor dit een soort van zeer narcistisch klinkende eposMaar ik ben echt nog steeds aan het nagenieten van gisteren, en het was wel een erg goede opsteker voor m'n carrieremogelijkheden, al dan niet dat ik nu zelf ook weer net wat beter weet wat ik zou willen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |