abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168264801
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 11:04 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Ik denk dat het verwarrend is, of omdat enkelen hun persoonlijke visie geven, of omdat enkelen een soort van Trump policy naar voren schuiven. In de Nikki Haley hearing zie je bijvoorbeeld duidelijke anti-Rusland standpunten, zelfde voor Mattis in meer of mindere mate. Terwijl je bij enkele anderen een meer diplomatiek antwoord ziet.

Price had bijvoorbeeld een redelijk lastige hearing gisteren, vooral omdat het veel over hem persoonlijk ging maar ook omdat men natuurlijk iets wil weten over de plannen inzake O'care, en dan bedoel ik de Democraten. Maar het bleef natuurlijk allemaal vrij algemeen. Wat dat betreft leer je er niet veel van.

Over dat laatste:
Ik plaatste gisteren een video-interview van Stephen Schwarzman, CEO van Blackstone en tevens goede vriend en adviseur van Trump die een inkijkje gaf in hoe hij (Trump) werkt en eigenlijk best pragmatisch is. Dat komt overeen met de verhalen dat hij natuurlijk niet echt een oer-conservatief is, maar redelijk flexibel. Hij heeft enkele conservatieve 'pilaren', vooral op Fin-Econ gebied, en Juridisch, maar hij is niet te vergelijken met bijvoorbeeld een Cruz. Die zou voor heel wat minder slapeloze nachten zorgen binnen de Rep. partij.

Tom Barrack zei gisteren hetzelfde op CNBC.

Moest er ook aan denken toen ik de Obama (!) persco aan het kijken was, en een opmerking over de transitie voorbij kwam, en dat het goed ging, goede gesprekken met Trump. En dat het belangrijk is dat de mensen om je heen niet alleen ja-knikkers zijn en je wat tegengas geven, dat was onder meer een van de adviezen die hij hem gaf.
Ik vind er eigenlijk weinig verwarrend aan. Het doel van die hearings is toch vooral om benoemd te worden. Er zitten geen bindende consequenties aan wat je daar zegt. In dat licht moet je ze ook zien. Je kunt daar gewoon simpelweg het congres naar de mond praten en later je beleid gewoon zo maken dat je het er met steun van de Republikeinen doorheen krijgt.

Trump is inderdaad geen Cruz. Gelukkig maar, zou ik zeggen. Dat had me een vele malen engere president geleken.
Wat je ook veel hoort over Trump, en ook onder andere terugleest in het stuk van Foreign Policy en zag in zijn campagne, is dat hij zijn personeel graag onderling laat concurreren. Dat kan ook nog wel eens tot redelijke chaos gaan leiden.

Het grote probleem met een presidentsschap van Trump is in mijn ogen vooral dat de Republikeinen op vele niveau's bijna unilateraal kunnen beslissen. Als ik zo de hearings zie, dan kun je ook zoals ik vooraf stelde gewoon vrij standaard Republikeins beleid verwachten.
Daarbij hebben ze dan ook nog eens gunstige midterms voor de boeg, waarbij pakweg 25 Democratische senatoren / democratisch stemmende independents voor herverkiezing op moeten en slechts 8 Republikeinse senatoren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_168264827
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 11:20 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Fijn dat je het over je hart verkreeg naar Obama te luisteren, SAD on the !, maar het gaat allesbehalve goed met de transitie. Anders dan het stuk hieronder betoogt denk ik niet dat het onervarenheid betreft, maar simpelweg dat elke tiran per defintie zoveel mogelijk zelf de touwtjes in handen te houden - danwel enkel te delegeren naar naaste familie (exact wat we bij Trump zien)

[..]

https://www.bloomberg.com(...)trump-administration
Mja, en dat weet zo'n journalistje natuurlijk. Omdat hij dag en nacht bij het transitie-team zit en de details kent. Op vrijwel iedere positie zijn er lijsten met namen en die kunnen bij wijze van spreken morgen al genoemd worden als men echt zou willen (en ja, die namen zijn bekend).

Doet mij denken aan die berichten dat er niemand zou zijn voor Sec. of State (niemand wil Trump vertegenwoordigen in het buitenland!!!) en dat was vrijwel de 1e positie die ingevuld werd. Plus een lange lijst van contenders kwam naar buiten.

Bovendien, er is niets mis met wachten of keuzes maken m.b.t. tot posities. Dat is ook niets nieuws: Augustus 2009: Obama Has Fewer Than Half of His Top Appointees in Place
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_168264907
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 11:37 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Mja, en dat weet zo'n journalistje natuurlijk. Omdat hij dag en nacht bij het transitie-team zit en de details kent. Op vrijwel iedere positie zijn er lijsten met namen en die kunnen bij wijze van spreken morgen al genoemd worden als men echt zou willen (en ja, die namen zijn bekend).
Er moeten 690 mensen door de Senaat benoemd worden. Hij heeft er momenteel 28 genomineerd. Je hoeft niet echt in de in-crowd te zitten om te zien dat je dan niet op schema ligt.

quote:
Bovendien, er is niets mis met wachten of keuzes maken m.b.t. tot posities. Dat is ook niets nieuws: Augustus 2009: Obama Has Fewer Than Half of His Top Appointees in Place
Daar staat dat het zo lang duurde omdat de Senaat al die benoemingen moet inspecteren, en bovendien staat er dat daar wél iets mis mee is.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_168264971
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 11:22 schreef antiderivative het volgende:
Quotes/headlines uit de Wilbur Ross hearing van gisteren:
....

• On Chinese Steel and Metal Imports: He pointed to China’s overcapacity problem as the biggest fundamental problem facing the steel sector. The country is shipping 100 million tons a year of excess steel production overseas—roughly the total amount the U.S. produces—“often at dumping prices,” Mr. Ross said.....
Gaat er natuurlijk in als zoete koek, Ross heeft een groot deel van zijn fortuin dan ook gemaakt door het kopen van Amerikaanse staalfabrieken, en verkopen nadat er tariffs op staalimporten werden gehelven. Is nu onderdeel van Mittal Steel, dus denk maar niet dat er tariffs komen op Brazliaanse import :)
pi_168265045
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 11:37 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Doet mij denken aan die berichten dat er niemand zou zijn voor Sec. of State (niemand wil Trump vertegenwoordigen in het buitenland!!!) en dat was vrijwel de 1e positie die ingevuld werd. Plus een lange lijst van contenders kwam naar buiten.

Interessant, waar kan ik die vinden?
pi_168265118
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 11:45 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Gaat er natuurlijk in als zoete koek, Ross heeft een groot deel van zijn fortuin dan ook gemaakt door het kopen van Amerikaanse staalfabrieken, en verkopen nadat er tariffs op staalimporten werden gehelven. Is nu onderdeel van Mittal Steel, dus denk maar niet dat er tariffs komen op Brazliaanse import :)
Daarom zullen ze Ross ook wel geselecteerd hebben.
pi_168265175
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 11:45 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Ross heeft zijn fortuin ook verdiend met het opkopen van industrie, werknemers die 20-25 per uur verdienden te ontslaan en ze hun baan terug aan te bieden voor 9 dollar per uur maar he, die Chinezen, die zijn pas erg.

Als ze hun jobs terug willen dan komen ze nog van een koude kermis thuis. Buiten het feit dat 87% weg is door automatisering, natuurlijk.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168265194
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 11:52 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Daarom zullen ze Ross ook wel geselecteerd hebben.
Het alsof je Holleeder minister van Justitie maakt, en hoopt dat ie alle mede cirminelen laat arresteren zodat ie een monopolie heeft.
pi_168265199
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 11:48 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Geen idee. The Atlantic heeft wel een idee over de gebruikelijke tijdslijn:

quote:
The Partnership for Public Service, a nonprofit that provides guidelines, job descriptions, and advice for presidential transitions, has said the new administration should aim to have 100 Senate-confirmed appointees in place on or around Inauguration Day.
Trump heeft nog niet eens 100 mensen genomineerd.
pi_168265206
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 11:56 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Het alsof je Holleeder minister van Justitie maakt, en hoopt dat ie alle mede cirminelen laat arresteren zodat ie een monopolie heeft.
Goeie vergelijking :')

Komt het misschien bij je op dat Trump een bepaalde agenda heeft en daarom iemand zocht van wie hij zeker weet dat hij China gaat aanpakken?
pi_168265270
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 11:57 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Komt het misschien bij je op dat Trump een bepaalde agenda heeft en daarom iemand zocht van wie hij zeker weet dat hij China gaat aanpakken?
Hm, het eerste wat hij zei te gaan aanpakken was NAFTA, niet China.
pi_168265288
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 11:57 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Dat Trump een agenda heeft is wel duidelijk gezien het aantal mulitmiljonair en fundmanagers wat ie wil benoemen.

Maar waar uit de historie blijkt dat die ooit voor iemand anders dan hunzelf gezorgd hebben? Iedereen hoopt dat ze zoveel mogelijk graaien, en dat er dan wat stukjes afvallen voor de rest? Is de situatie zo wanhopig?
pi_168265292
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 11:35 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik vind er eigenlijk weinig verwarrend aan. Het doel van die hearings is toch vooral om benoemd te worden. Er zitten geen bindende consequenties aan wat je daar zegt. In dat licht moet je ze ook zien. Je kunt daar gewoon simpelweg het congres naar de mond praten en later je beleid gewoon zo maken dat je het er met steun van de Republikeinen doorheen krijgt.

Trump is inderdaad geen Cruz. Gelukkig maar, zou ik zeggen. Dat had me een vele malen engere president geleken.
Wat je ook veel hoort over Trump, en ook onder andere terugleest in het stuk van Foreign Policy en zag in zijn campagne, is dat hij zijn personeel graag onderling laat concurreren. Dat kan ook nog wel eens tot redelijke chaos gaan leiden.

Het grote probleem met een presidentsschap van Trump is in mijn ogen vooral dat de Republikeinen op vele niveau's bijna unilateraal kunnen beslissen. Als ik zo de hearings zie, dan kun je ook zoals ik vooraf stelde gewoon vrij standaard Republikeins beleid verwachten.
Daarbij hebben ze dan ook nog eens gunstige midterms voor de boeg, waarbij pakweg 25 Democratische senatoren / democratisch stemmende independents voor herverkiezing op moeten en slechts 8 Republikeinse senatoren.
Betreffende je 2e alinea, daarom is het ook zo raar dat enkelen hier maar steeds hopen op een afzetting/impeachment van Trump. Ik bedoel, 'The Silver Fox' mag dan wel uitzien als een rustige lieve opa, maar het is en blijft Mike Pence met bijbehorende ideeen en plannen.

Persoonlijk denk ik simpelweg dat enkelen qua beleid een impact op Trump gaan hebben, afgezien van zijn WH execs lijken mij dat Mattis en Ross in de 1e plaats.
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_168265303
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 12:01 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Hm, het eerste wat hij zei te gaan aanpakken was NAFTA, niet China.
Aleen Mexico, Canada was allemaal geen probleem (haha, die hebben net van de week hun CAD$ gedebased :) )
pi_168265331
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 12:02 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Dat Trump een agenda heeft is wel duidelijk gezien het aantal mulitmiljonair en fundmanagers wat ie wil benoemen.

Maar waar uit de historie blijkt dat die ooit voor iemand anders dan hunzelf gezorgd hebben? Iedereen hoopt dat ze zoveel mogelijk graaien, en dat er dan wat stukjes afvallen voor de rest? Is de situatie zo wanhopig?
Nee, dat is de standaard in de VS al geruime tijd. De sukkels die op Trump gestemd hebben denken dat zij ook in een gouden paleisje komen te wonen als ze maar een keer geluk hebben.
pi_168265341
Antiderivative, waar kani k die lijst vinden van de genomineerden voor die banen, ik wil graag nog een fighting chance om met Trump en zijn vrienden mee te frontrunnen?
pi_168265344
quote:

[..]

Aleen Mexico, Canada was allemaal geen probleem (haha, die hebben net van de week hun CAD$ gedebased :) )
Als je NAFTA veranderd dan verander je het voor alle deelnemers, niet alleen Mexico.

Maar goed, Ross zegt dan ook dat hij van verdragen met meerdere landen af wil, hij wil verdragen per land afsluiten dus een opvolger van TPP wordt dan verdragen met 20 landen of zo.
pi_168265442
quote:

[..]

Dan is het toch juist extra handig om iemand te kiezen die persoonlijk belang heeft bij het uitvoeren van je agenda?
pi_168265477
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 12:05 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Als je NAFTA veranderd dan verander je het voor alle deelnemers, niet alleen Mexico.

Maar goed, Ross zegt dan ook dat hij van verdragen met meerdere landen af wil, hij wil verdragen per land afsluiten dus een opvolger van TPP wordt dan verdragen met 20 landen of zo.
Ik vond het mooiste nog dat er een punt van werd gemaatk dat Chinese bedrijven wel in de USA konden investeren (ahum), maar dat Amerikaanse bedrijven niet in CHina konden investeren (ik ken er althans een helehoop, anders was die bring American jobs back home doctrine ook niet nodig).

Ik geloof niet dat ze over de plas al door hebben dat tariffs gaan leiden tot semi naasting van die overzeese investeringen.

Wat Ross wil, is hetzelfde als wat Trump nu doet, voor goede PR wordt je beloond, en hoe specifieker je bedrijven kan belonen, hoe betere handel dat is. Dus het is nodig dat verdragen zo fijnmazig mogelijk worden ipv algemeen zodat je winners en losers can pcken en bevorderen, anders is die macht niet vermarktbaar.
pi_168265478
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 12:10 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Dan is het toch juist extra handig om iemand te kiezen die persoonlijk belang heeft bij het uitvoeren van je agenda?
Zijn agenda is toch domweg Amerika weer groots maken?
pi_168265529
quote:
5s.gif Op donderdag 19 januari 2017 12:12 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Zijn agenda is toch domweg Amerika weer groots maken?
Nee, zijn agenda is zichzelf en zijn familie zo veel mogelijk te verrijken, zijn slogan is Make America Great Again
pi_168265552
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 11:48 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Er kwam ooit een lijst naar buiten, ik weet niet of dat ergens te vinden is, maar ik had het opgeslagen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 19 januari 2017 @ 12:18:12 #98
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168265582
Volgens mij is zijn agenda vooral om zijn ijdelheid te bevredigen.
pi_168265649
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 12:16 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Er kwam ooit een lijst naar buiten, ik weet niet of dat ergens te vinden is, maar ik had het opgeslagen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank, ns kijken of we die kunnen linken aan investeringen :)
pi_168265677
Ik denk overigens dat het tijd wordt om weer eens wat posts te gaan rapporteren, uitdelen van speldenprikjes, niet inhoudelijk posten en loze statements doen horen niet echt thuis in POL. Het is wachten op de volgende BNW posts of 'grappige' plaatjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')