abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 17 januari 2017 @ 14:44:31 #1
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168219968


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
avatar12.jpg Igen: Elektrische tractie ftw!
lock.gif MTL, Speelt wel eens met echte treintjes *O*


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!




[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 18-01-2017 10:09:52 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168220336
Dan pomp ik wel :9
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168220991
Pantograaf is zo'n ding om mee te tekenen. De enige lui die het ding zo noemen zijn treinhobbyisten.
Gewoon een stroomafnemer :Y :+
  dinsdag 17 januari 2017 @ 15:48:06 #4
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_168221375
lol, ik krijg om 15.46 appje van de NS met advies uitstellen reis naar A'dam, Utrecht en Schiphol. :P :o
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 januari 2017 @ 15:52:04 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168221496
En volgens Somda is er tot nu toe weinig gebeurd vandaag :+
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport dinsdag 17 januari 2017 @ 15:52:35 #6
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168221510
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:29 schreef MTL het volgende:
Pantograaf is zo'n ding om mee te tekenen. De enige lui die het ding zo noemen zijn treinhobbyisten.
Gewoon een stroomspanningafnemer :Y :+
Zou Duvel zeggen O-)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_168221562
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:52 schreef dennistd het volgende:

[..]

Zou Duvel zeggen O-)
Die grap was al gemaakt :P
  dinsdag 17 januari 2017 @ 16:00:14 #8
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_168221700
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:48 schreef bork het volgende:
lol, ik krijg om 15.46 appje van de NS met advies uitstellen reis naar A'dam, Utrecht en Schiphol. :P :o
Ik ook _O-
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_168221824
Ah, jullie staan achteraan op de lijst. Ik kreeg 'm al om 14:20 :D
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 januari 2017 @ 16:06:00 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168221860
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:52 schreef dennistd het volgende:

[..]

Zou Duvel zeggen O-)
Zeg dan gewoon vonkentrekker ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 17 januari 2017 @ 16:16:37 #11
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_168222135
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:52 schreef Peterselieman het volgende:
En volgens Somda is er tot nu toe weinig gebeurd vandaag :+
Je hebt vast een boekje bijgehouden die je daar kan posten :+ :+ :+
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 januari 2017 @ 16:23:11 #12
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168222295
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 16:16 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Je hebt vast een boekje bijgehouden die je daar kan posten :+ :+ :+
Wat denk je wel niet van mij? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 17 januari 2017 @ 17:09:16 #13
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_168223384
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:29 schreef MTL het volgende:
Pantograaf is zo'n ding om mee te tekenen. De enige lui die het ding zo noemen zijn treinhobbyisten.
Gewoon een stroomafnemer :Y :+
"Beugel"
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 17 januari 2017 @ 17:09:26 #14
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_168223390
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:52 schreef dennistd het volgende:

[..]

Zou Duvel zeggen O-)
Nee.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 17 januari 2017 @ 17:09:40 #15
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_168223401
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:54 schreef Maegrim het volgende:

[..]

Die grap was al gemaakt :P
Ook dat.

[ Bericht 33% gewijzigd door Duvel op 17-01-2017 17:09:59 (dubbel dubbel) ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 17 januari 2017 @ 17:12:02 #16
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_168223469
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 17:09 schreef Duvel het volgende:

[..]

"Beugel"
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 14:43 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Pantograaf :{w
:{w

Schuitje
  dinsdag 17 januari 2017 @ 17:12:40 #17
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_168223486
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 17:09 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee.
Chipkaart...Verwoest..enz...
pi_168223982
Zo zo. Dus mijn trein van Arnhem naar Veenendaal rijdt niet, als gevolg van een stroomstoring in Amsterdam die 10 uur geleden al opgelost is. Zo zo. Vakwerk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168224078
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 17:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]


[..]

:{w

Schuitje
Vooruit, Duvel heeft een punt. Beugel mag ook.
Het Schuitje is echter een specifiek onderdeel van de stroomafnemer, andere naam daarvan is sleepstuk :P
  Moderator dinsdag 17 januari 2017 @ 17:47:06 #20
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168224335
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 17:09 schreef Duvel het volgende:

[..]

"Beugel"
*plop*
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168224402
En weer onderweg. Nou nog hopen dat hij niet vergeet extra te stoppen op de Klomp.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168224419
Wat ga je in Veenendaal doen dan
  Moderator dinsdag 17 januari 2017 @ 17:50:21 #23
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168224422
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:52 schreef dennistd het volgende:

[..]

Zou Duvel zeggen O-)
Spanning staat over een apparaat, stroom gaat erdoor.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 17 januari 2017 @ 17:52:49 #24
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168224491
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 17:49 schreef Dr_Flash het volgende:
En weer onderweg. Nou nog hopen dat hij niet vergeet extra te stoppen op de Klomp.
Mooiste station van provincie Utrecht.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168224492
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 17:50 schreef b2py het volgende:
Wat ga je in Veenendaal doen dan
Glühwein drinken bij papsie en mamsie.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168224495
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 17:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo zo. Dus mijn trein van Arnhem naar Veenendaal rijdt niet, als gevolg van een stroomstoring in Amsterdam die 10 uur geleden al opgelost is. Zo zo. Vakwerk.
Eerder vandaag werd door de intercitys op zowel De Klomp als Driebergen gestopt, is normaal overdag slechts één van de twee. Misschien heb je daar wat aan?
  Moderator dinsdag 17 januari 2017 @ 17:54:44 #27
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168224554
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 17:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Glühwein drinken bij papsie en mamsie.
Ter gelegenheid waarvan? :) Proost
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168224581
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 17:52 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Eerder vandaag werd door de intercitys op zowel De Klomp als Driebergen gestopt, is normaal overdag slechts één van de twee. Misschien heb je daar wat aan?
Ja, zo zal het gaan. Hij is niet eens dubbel vol. Valt weer mee dan :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168224605
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 17:54 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ter gelegenheid waarvan? :) Proost
Gaat je geen donder aan :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 17 januari 2017 @ 17:58:41 #30
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168224674
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 17:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gaat je geen donder aan :P
Ok. Hoop dat je je muil verbrand aan dat spul :6
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 17 januari 2017 @ 18:42:22 #31
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_168225809
bijna 11 uur na de stroomstoring bij Amsterdam valt er nog ruim 60-70% van de treinen uit :') |:(
pi_168225878
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 17:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gaat je geen donder aan :P
Je gaat je vriendin waarmee je laatst uit eten was voorstellen!!!
  Moderator dinsdag 17 januari 2017 @ 18:45:20 #33
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168225894
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 18:42 schreef greavy het volgende:
bijna 11 uur na de stroomstoring bij Amsterdam valt er nog ruim 60-70% van de treinen uit :') |:(
Tering zeg :')
Laten ze even snel beginnen met dat rondje om de kerk
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168225938
Is dit geen nieuwe storing? :') vanmiddag gekeken en veel lijnen waren redelijk normaal. Nu is alles over Utrecht en nog wat richtingen vanaf Amsterdam CS weer ontregeld.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 18:48:10 #35
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_168225980
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 18:46 schreef Mojo.jojo het volgende:
Is dit geen nieuwe storing? :') vanmiddag gekeken en veel lijnen waren redelijk normaal. Nu is alles over Utrecht en nog wat richtingen vanaf Amsterdam CS weer ontregeld.
Om 15u viel nog meer dan 80% van de treinen rond Amsterdam uit.
Het lijkt erop dat het nu rond de 50% tot 60% zit.
pi_168225987
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 18:42 schreef greavy het volgende:
bijna 11 uur na de stroomstoring bij Amsterdam valt er nog ruim 60-70% van de treinen uit :') |:(
Hoe turf je dat? Reisinfo klopt in ieder geval niets van. Zojuist gehoord: "dames en heren over enkele ogenblikken rijdt de IC naar Leeuwarden binnen. Anders dan op de borden staat is deze niet vertraagd"
En die omroep klopte ook nog.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 18:49:12 #37
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_168226007
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 18:48 schreef TemulMelvin het volgende:

[..]

Hoe turf je dat? Reisinfo klopt in ieder geval niets van. Zojuist gehoord: "dames en heren over enkele ogenblikken rijdt de IC naar Leeuwarden binnen. Anders dan op de borden staat is deze niet vertraagd"
En die omroep klopte ook nog.
Ik kijk naar de data van InfoPlus die online gelogd wordt. Daar staat toch zeker 50% nog als opgeheven.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 18:49:47 #38
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_168226022
SGM-2 mocht toch niet meer solo rijden?
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  dinsdag 17 januari 2017 @ 18:50:58 #39
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168226057
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 18:49 schreef Zelfscanner het volgende:
SGM-2 mocht toch niet meer solo rijden?
Dat is alleen in de herfst zo v.z.i.w.
  Redactie Sport dinsdag 17 januari 2017 @ 18:51:13 #40
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168226065
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 17:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Glühwein drinken bij papsie en mamsie.
Uit je mooie nieuwe Glühwein-mok? :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 17 januari 2017 @ 18:58:20 #41
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_168226280
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 18:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is alleen in de herfst zo v.z.i.w.
Ahh was dan in de war met de winter :@
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  dinsdag 17 januari 2017 @ 19:04:36 #42
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168226478
Ik weet niet of jullie hetzelfde beeld hebben, maar ik krijg steeds meer het idee dat de NS lang niet alle treinstellen inzet die het tot haar beschikking heeft. Sinds de nieuwe dienstregeling klaagt iedereen die ik spreek en met de trein reist, dat alle treinen korter zijn geworden. Dat terwijl er niet of nauwelijks meer treinen zijn gaan rijden. Sterker nog, er rijden op een aantal trajecten juist minder treinen.
So we just called him Fred
  Moderator dinsdag 17 januari 2017 @ 19:05:23 #43
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168226512
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 18:48 schreef TemulMelvin het volgende:

[..]

Hoe turf je dat? Reisinfo klopt in ieder geval niets van. Zojuist gehoord: "dames en heren over enkele ogenblikken rijdt de IC naar Leeuwarden binnen. Anders dan op de borden staat is deze niet vertraagd"
En die omroep klopte ook nog.
Of die omroep was ook vertraagd.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport dinsdag 17 januari 2017 @ 19:14:55 #44
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168226857
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 19:04 schreef FredvZ het volgende:
Ik weet niet of jullie hetzelfde beeld hebben, maar ik krijg steeds meer het idee dat de NS lang niet alle treinstellen inzet die het tot haar beschikking heeft. Sinds de nieuwe dienstregeling klaagt iedereen die ik spreek en met de trein reist, dat alle treinen korter zijn geworden. Dat terwijl er niet of nauwelijks meer treinen zijn gaan rijden. Sterker nog, er rijden op een aantal trajecten juist minder treinen.
Het is vooral zo dat je altijd de mensen hoort die er op achteruit gaan met een nieuwe dienstregeling. Een traject als Schiphol-Eindhoven is er flink op vooruit gegaan: van een losse ICM-III naar minimaal 2x VIRM-IV. In ruil daarvoor is Deventer-Utrecht er in omgekeerde richting op achteruit gegaan, en ook Enschede-Deventer en Utrecht-Den Haag en Utrecht-Rotterdam zijn van minimaal een VIRM-IV naar minimaal een ICM-III gegaan.

Verder mis je nu nog de verbinding Den Haag-Eindhoven, die nu weliswaar rijdt maar nog leeg als testrit. Die reizigers zitten nu dus nog in andere treinen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 17 januari 2017 @ 19:15:13 #45
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_168226873
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 18:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is alleen in de herfst zo v.z.i.w.
Dat is toch ook weer ruk geregeld mensen zo een
1
2
3
4
if (condition)
   instruction1
[else
   instruction2]

Constructie :')
pi_168227038
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 18:51 schreef dennistd het volgende:

[..]

Uit je mooie nieuwe Glühwein-mok? :P
Nee die heb ik aan mijn moeder gegeven :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 17 januari 2017 @ 19:21:57 #47
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168227105
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 19:14 schreef dennistd het volgende:
Het is vooral zo dat je altijd de mensen hoort die er op achteruit gaan met een nieuwe dienstregeling. Een traject als Schiphol-Eindhoven is er flink op vooruit gegaan: van een losse ICM-III naar minimaal 2x VIRM-IV. In ruil daarvoor is Deventer-Utrecht er in omgekeerde richting op achteruit gegaan, en ook Enschede-Deventer en Utrecht-Den Haag en Utrecht-Rotterdam zijn van minimaal een VIRM-IV naar minimaal een ICM-III gegaan.
van 1x ICM-III naar 2x VIRM-IV is wel een heel grote stap, waar komen al die extra reizigers vandaan?

quote:
Verder mis je nu nog de verbinding Den Haag-Eindhoven, die nu weliswaar rijdt maar nog leeg als testrit. Die reizigers zitten nu dus nog in andere treinen.
Die stellen staan met z'n allen gezellig op de Binckhorst ivm werkzaamheden bij Rotterdam.
Maar daar is toch ook wat aardig ICM uit vrij gekomen? Waar is dat dan gebleven?
De VIRM-IV naar Vlissingen wordt tegenwoordig ook niet meer vergezeld van een VIRM-IV tot aan Roosendaal.
So we just called him Fred
  Redactie Sport dinsdag 17 januari 2017 @ 19:34:13 #48
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168227518
Er zijn niet zozeer meer reizigers. De serie 3500 (Heerlen-Schiphol) reed altijd met VIRM. Totdat door werkzaamheden bij Utrecht de trein Enschede-Den Haag aldaar moest gaan splitsen. Met ICM zou de capaciteit dan te laag zijn. Daarom is destijds het VIRM uit de 3500 geruild met het ICM uit de 1700.

Nu Utrecht klaar is wordt er teruggeruild. Daarbij komt dat Eindhoven-Venlo nu een vleugeltrein wordt van Schiphol-Heerlen, waardoor er tussen Schiphol en Eindhoven dus met twee stellen gereden moet worden. De kleinste mogelijkheid is dan dus 2x VIRM-IV.

Het ICM is onder andere in de 8800 (Utrecht-Leiden) en 2000 (Utrecht-Den Haag) terecht gekomen, waar het VIRM voor de 3500 dan weer weggehaald is. Dat geldt ook de de 1700 (Enschede-Den Haag). Ook het ICM uit Venlo-Den Haag is daarvoor gepland, maar wordt nu ook nog ingezet in de pendel Breda-Eindhoven zolang er niet genoeg personeel voor de Traxx opgeleid is.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport dinsdag 17 januari 2017 @ 19:40:23 #49
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168227743
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 19:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dat is toch ook weer ruk geregeld mensen zo een
[ code verwijderd ]

Constructie :')
Nee, dan de Fransen... Die krijgen het voor elkaar om één trein drie keer van treinnummer te laten veranderen in één rit:

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_168228017
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 19:14 schreef dennistd het volgende:

[..]

Het is vooral zo dat je altijd de mensen hoort die er op achteruit gaan met een nieuwe dienstregeling. Een traject als Schiphol-Eindhoven is er flink op vooruit gegaan: van een losse ICM-III naar minimaal 2x VIRM-IV. In ruil daarvoor is Deventer-Utrecht er in omgekeerde richting op achteruit gegaan, en ook Enschede-Deventer en Utrecht-Den Haag en Utrecht-Rotterdam zijn van minimaal een VIRM-IV naar minimaal een ICM-III gegaan.

Verder mis je nu nog de verbinding Den Haag-Eindhoven, die nu weliswaar rijdt maar nog leeg als testrit. Die reizigers zitten nu dus nog in andere treinen.
Die standaard tekort zijn!!!

De IC naar Lelystad vanuit Dordrecht rijdt tijdelijk vanuit Breda. Is 's morgens vroeg vaak een VIRM-4 (soms een 6), pas in R'dam wordt er gekoppeld. Idem geldt voor de trein uit Vlissingen naar A'dam. Voorheen was deze veel langer. Is met het wegvallen van de IC Venlo/Den Haag v.v. echt een drama geworden in Dordt wat dat betreft.
Take on the situation, but not the torment ...
pi_168228502
Het ging vanochtend best ok buiten de lijnen van- en naar Amsterdam en helaas (erg sneu) ook Den Bosch/Arnhem - Utrecht maar de hele dienst stortte in met het verdachte pakketje waardoor Utrecht - Gouda e.v. ook ernstig ontregeld raakte.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 20:04:36 #52
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_168228555
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 19:40 schreef dennistd het volgende:

[..]

Nee, dan de Fransen... Die krijgen het voor elkaar om één trein drie keer van treinnummer te laten veranderen in één rit:

[ afbeelding ]
Tof, :P eigenlijk maar hij verandetr terug naar t oude nummer... is het niet omdat er een stuk bijgezet en afgetrapt wordt?

t uitzoeken waard eigenlijk :Y
  dinsdag 17 januari 2017 @ 20:08:25 #53
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168228668
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:03 schreef b2py het volgende:
Het ging vanochtend best ok buiten de lijnen van- en naar Amsterdam en helaas (erg sneu) ook Den Bosch/Arnhem - Utrecht maar de hele dienst stortte in met het verdachte pakketje waardoor Utrecht - Gouda e.v. ook ernstig ontregeld raakte.
Den Bosch - Utrecht ging in ieder geval niet 'best oké'. Er reden slechts twee stoptreinen per uur en verder helemaal niks. Die stoptreinen zaten ook nog eens ramvol, er waren zeker weten achterblijvers.

Die gek met z'n valse bommelding maakte het inderdaad alleen maar erger, maar ook als je dat niet meetelt was wat er vanochtend werd neergezet ten zuidoosten van Utrecht weer eens een wanprestatie van jewelste.
pi_168228710
Leiden Utrecht was nou ook niet echt een pareltje tot 10:00.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 20:32:10 #55
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168229348
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:03 schreef b2py het volgende:
Het ging vanochtend best ok buiten de lijnen van- en naar Amsterdam en helaas (erg sneu) ook Den Bosch/Arnhem - Utrecht maar de hele dienst stortte in met het verdachte pakketje waardoor Utrecht - Gouda e.v. ook ernstig ontregeld raakte.
Dat was al eerder het geval:


Voor de duidelijkheid, van deze treinen heeft alleen de trein van 06.42 heeft een relatie met Amsterdam, maar de rest komt er niet eens in de buurt en zijn in veel gevallen de trein die als eerste van die dag zou vertrekken (dus materieel en personeel zou gewoon aanwezig moeten zijn)
So we just called him Fred
pi_168229444
Hmm, tussen 08 en 10 was het best solide te Utrecht, dan heb ik mij vergist...
  dinsdag 17 januari 2017 @ 20:42:44 #57
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168229781
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:34 schreef b2py het volgende:
Hmm, tussen 08 en 10 was het best solide te Utrecht, dan heb ik mij vergist...
Niet bepaald:
https://www.ovtijden.com/avtdag/UT/
So we just called him Fred
pi_168230142
Ben in de race voor een baan op het hoofdkantoor van een groot blauwgeel bedrijf, maar wil eigenlijk liever in de praktijk (operatie) aan de slag, alleen nemen ze me daarvoor niet aan omdat ik te weinig klantcontact heb... ;( Dat ga ik in deze functie ook niet opbouwen, maar wellicht is het makkelijker doorschuiven als je al in de organisatie werkt? Heb eigenlijk geen zin om 8 uur per dag achter een computer te zitten straks.
pi_168230238
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:51 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Ben in de race voor een baan op het hoofdkantoor van een groot blauwgeel bedrijf, maar wil eigenlijk liever in de praktijk (operatie) aan de slag, alleen nemen ze me daarvoor niet aan omdat ik te weinig klantcontact heb... ;( Dat ga ik in deze functie ook niet opbouwen, maar wellicht is het makkelijker doorschuiven als je al in de organisatie werkt? Heb eigenlijk geen zin om 8 uur per dag achter een computer te zitten straks.
Operationeel Management Traineeship gemist?
pi_168230498
Smullers?
pi_168230505
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:51 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Heb eigenlijk geen zin om 8 uur per dag achter een computer te zitten straks.
Welkom op FOK! :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168230601
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:53 schreef b2py het volgende:

[..]

Operationeel Management Traineeship gemist?
Blijkbaar. Maar is doorstromen mogelijk of is het hoofdkantoor en operationele personeel twee verschillende werelden?
  dinsdag 17 januari 2017 @ 21:04:41 #63
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168230673
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:02 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Blijkbaar. Maar is doorstromen mogelijk of is het hoofdkantoor en operationele personeel twee verschillende werelden?
Het zijn twee aparte werelden. Bijvoorbeeld ook vanwege de medische eisen... voor een kantoorjob maakt het niet echt uit of je kleurenblind bent of als je diabetes hebt, voor een rol als treinpersoneel betekent dat meteen einde oefening.
pi_168230738
Brand bij HKS in westelijk havengebied A`dam, straks levert dat ook nog een verstoring op.....
pi_168230769
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:04 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het zijn twee aparte werelden. Bijvoorbeeld ook vanwege de medische eisen... voor een kantoorjob maakt het niet echt uit of je kleurenblind bent of als je diabetes hebt, voor een rol als treinpersoneel betekent dat meteen einde oefening.
Achteraf had ik misschien beter mijn cv kunnen opleuken, maar geen twee jaar klantcontact was een harde eis, ook al voldeed ik voor de rest aan het profiel van HC.
pi_168230884
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:04 schreef James1988 het volgende:
voor een kantoorjob maakt het niet echt uit of je kleurenblind bent
*Kijkt naar zijn fantastische beta-kleurige Excelbladen en gaat in een hoekje kruipen*
Bij twijfel: gebruik beton.
  One tough cookie dinsdag 17 januari 2017 @ 21:11:59 #67
169210 liesje1979
pi_168230952
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 19:14 schreef dennistd het volgende:

[..]

Het is vooral zo dat je altijd de mensen hoort die er op achteruit gaan met een nieuwe dienstregeling. Een traject als Schiphol-Eindhoven is er flink op vooruit gegaan: van een losse ICM-III naar minimaal 2x VIRM-IV. In ruil daarvoor is Deventer-Utrecht er in omgekeerde richting op achteruit gegaan, en ook Enschede-Deventer en Utrecht-Den Haag en Utrecht-Rotterdam zijn van minimaal een VIRM-IV naar minimaal een ICM-III gegaan.

Verder mis je nu nog de verbinding Den Haag-Eindhoven, die nu weliswaar rijdt maar nog leeg als testrit. Die reizigers zitten nu dus nog in andere treinen.
Wilde nog zeggen dat ik je foto's echt super vind. Knap hoe je met je foto's precies de leuke sfeer hebt weergegeven.
pi_168230958
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:07 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Achteraf had ik misschien beter mijn cv kunnen opleuken, maar geen twee jaar klantcontact was een harde eis, ook al voldeed ik voor de rest aan het profiel van HC.
Als je HC wilt worden vermoed ik dat je geen universiteit hebt afgemaakt, maar correct me if wrong.
  One tough cookie dinsdag 17 januari 2017 @ 21:13:00 #69
169210 liesje1979
pi_168230980
En zelfs die treinfoto die aan kwam rijden door de sneeuw vond ik prachtig. Misschien ben ik wel door jullie besmet geraakt.
pi_168231002
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:12 schreef b2py het volgende:

[..]

Als je HC wilt worden vermoed ik dat je geen universiteit hebt afgemaakt, maar correct me if wrong.
HBO :) Maar ben meer van de praktijk kom ik achter dan daadwerkelijk uren vergaderen.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 21:14:58 #71
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168231054
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:07 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Achteraf had ik misschien beter mijn cv kunnen opleuken, maar geen twee jaar klantcontact was een harde eis, ook al voldeed ik voor de rest aan het profiel van HC.
Je achtergrond zal ook wel een rol spelen. Als je een papiertje van een universiteit op zak hebt zal je misschien iets minder snel door de selectie heenkomen; er is een angst dat je je gaat vervelen en dat je na enige tijd weer verder gaat zoeken. Ondertussen heeft NS dan wel flink wat geld in je geïnvesteerd voor je opleiding.

Bij de NMBS gaan ze daar vrij ver in: als je voor NMBS gaat werken krijg je te maken met een opzegtermijn van een jaar (zo lang duurt de opleiding) en een terugbetalingstermijn voor je opleiding van 10 jaar.
pi_168231096
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:04 schreef James1988 het volgende:

[..]
of als je diabetes hebt, voor een rol als treinpersoneel betekent dat meteen einde oefening.
hoeft niet meer persé.
pi_168231114
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:13 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

HBO :) Maar ben meer van de praktijk kom ik achter dan daadwerkelijk uren vergaderen.
Er is meer tussen operatie en de wal dan een HC.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 21:17:33 #74
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_168231140
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:13 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

HBO :) Maar ben meer van de praktijk kom ik achter dan daadwerkelijk uren vergaderen.
Wat zwart-wit gesteld... Eerste baan?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_168231184
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:17 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat zwart-wit gesteld... Eerste baan?
Yes. Weet dat ik afwisseling wil en hele weken achter de pc ben ik snel zat.
pi_168231256
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:18 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Yes. Weet dat ik afwisseling wil en hele weken achter de pc ben ik snel zat.
Welke functie ben je voor in de race?
Je hebt ook functies als shiftleader RBC, HC of S&V. Het is een soort combi tussen operatie (Ondersteunen teams) & vergaderen (Ontwikkelen & Implementeren beleid)
  Moderator dinsdag 17 januari 2017 @ 21:21:46 #77
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168231277
Kun je je kennis niet op een praktischer manier toepassen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 17 januari 2017 @ 21:23:22 #78
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168231324
En... lijkt het je ook nog een leuke baan als je je bedenkt dat je soms om 3:45 uit bed moet omdat je shift om 04:50 begint? :)
pi_168231405
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:21 schreef b2py het volgende:

[..]

Welke functie ben je voor in de race?
Je hebt ook functies als shiftleader RBC, HC of S&V. Het is een soort combi tussen operatie (Ondersteunen teams) & vergaderen (Ontwikkelen & Implementeren beleid)
Onderdeel STN, servicedesk. Terwijl ik dus meer van daadwerkelijk praktisch werken ben ipv telefonisch dingen oplossen vanachter je bureautje.
pi_168231470
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:23 schreef James1988 het volgende:
En... lijkt het je ook nog een leuke baan als je je bedenkt dat je soms om 3:45 uit bed moet omdat je shift om 04:50 begint? :)
dat zijn tijden om naar bed te gaan niet om op te staan. Lang leve laat/nacht rooster
  dinsdag 17 januari 2017 @ 21:28:44 #81
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168231499
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:27 schreef Salatrel het volgende:

[..]

dat zijn tijden om naar bed te gaan niet om op te staan. Lang leve laat/nacht rooster
Als iedereen er zo over zou denken zou er 's ochtends geen enkele trein rijden. :')
pi_168231532
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:27 schreef Salatrel het volgende:

[..]

dat zijn tijden om naar bed te gaan niet om op te staan. Lang leve laat/nacht rooster
Mij lijkt de rol van CW wel wat.
pi_168231597
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:25 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Onderdeel STN, servicedesk. Terwijl ik dus meer van daadwerkelijk praktisch werken ben ipv telefonisch dingen oplossen vanachter je bureautje.
Wat is je achtergrond?
pi_168231615
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:28 schreef James1988 het volgende:

[..]

Als iedereen er zo over zou denken zou er 's ochtends geen enkele trein rijden. :')
klopt. Ik ben daarom erg blij met de collega's die een voorkeur hebben voor vroeg want dan hoef ik het niet te doen
pi_168231660
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:31 schreef b2py het volgende:

[..]

Wat is je achtergrond?
Media
pi_168231817
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:32 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Media
IS communicatie dan niet meer wat meer?
  Moderator dinsdag 17 januari 2017 @ 21:38:45 #87
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168231902
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:36 schreef b2py het volgende:

[..]

IS communicatie dan niet meer wat meer?
Daar is werk genoeg in bij de NS _O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168231925
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:36 schreef b2py het volgende:

[..]

IS communicatie dan niet meer wat meer?
Dat heeft zeker ook mijn interesse maar zijn momenteel geen startersbanen voor. Of iets richting HC/CW. Hoop dus intern door te stromen.
pi_168231999
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:07 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Achteraf had ik misschien beter mijn cv kunnen opleuken, maar geen twee jaar klantcontact was een harde eis, ook al voldeed ik voor de rest aan het profiel van HC.
Als ik me niet vergis zijn relativeren en inlevingsvermogen gevraagde vaardigheden voor HC.

Je 'trackrecord' op dit forum toont dat je alles behalve deze vaardigheden hebt.

HR is zorgen dat de juiste mensen op de juiste plek binnen een bedrijf zitten.

Ik denk dat je blij moet zijn met de kans, en een baan met klantencontact (hoe fijn het ook is dat je hierin progessie hebt gemaakt de laatste tijd) niet als een gratis therapie moet zien om je sociale vaardigheden te verbeteren.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 21:44:55 #90
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_168232142
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:39 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

HC/CW.
Hardcore constructiewijzigingen? Zeg maar Haarlem++?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 17 januari 2017 @ 21:45:42 #91
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_168232167
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:18 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Yes. Weet dat ik afwisseling wil en hele weken achter de pc ben ik snel zat.
Ik krijg een beetje het gevoel dat je een "ik wil alleen leuk werk doen"-type bent. Zit ik er ver naast?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_168232203
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:45 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik krijg een beetje het gevoel dat je een "ik wil alleen leuk werk doen"-type bent. Zit ik er ver naast?
WGR / Werkzoekend #125
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 januari 2017 @ 21:48:07 #93
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168232266
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:45 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik krijg een beetje het gevoel dat je een "ik wil alleen leuk werk doen"-type bent. Zit ik er ver naast?
Yolo-generatie zeker?
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 17 januari 2017 @ 21:48:18 #94
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_168232276
quote:
Oh.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_168232281
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:44 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hardcore constructiewijzigingen? Zeg maar Haarlem++?
Nee, iets serviceverlenends met menselijk contact. Dus conducteur, V&S (maar weet niet of ik daar geschikt voor ben) of coördinator Wal.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 21:48:35 #96
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_168232282
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

YoLo-generatie zeker?
Zoiets. Ik ben ook maar gewoon een ouwe lul hè.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 17 januari 2017 @ 21:50:18 #97
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_168232349
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:48 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Nee, iets serviceverlenends met menselijk contact. Dus conducteur, V&S (maar weet niet of ik daar geschikt voor ben) of coördinator Wal.
Er zijn genoeg HBO-banen waarbij je prima menselijk contact kunt hebben, waarom zoek je het specifiek in de exploitatie? Denk je niet dat je daar snel op bent uitgekeken? Als je een lage functie instroomt met het idee dat je dan in elk geval binnen bent, vrees ik dat dat wel heel optimistisch gedacht is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 januari 2017 @ 21:50:30 #98
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168232355
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:48 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zoiets. Ik ben ook maar gewoon een ouwe lul hè.
Het is dat je het zelf zegt :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168232364
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:45 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik krijg een beetje het gevoel dat je een "ik wil alleen leuk werk doen"-type bent. Zit ik er ver naast?
Niet helemaal, maar ben ook niet zo'n type die ergens gaat beginnen terwijl ie al twijfelt. Dus een jaar deze functie is prima, maar wil dus liever ergens anders binnen het bedrijf aan de slag. In de praktijk heb je niks te maken met de dienstverlening van NS als je voor STN werkt.
pi_168232402
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:50 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Niet helemaal, maar ben ook niet zo'n type die ergens gaat beginnen terwijl ie al twijfelt. Dus een jaar deze functie is prima, maar wil dus liever ergens anders binnen het bedrijf aan de slag. In de praktijk heb je niks te maken met de dienstverlening van NS als je voor STN werkt.
NS is wel groot genoeg om veel keuze te hebben om door te groeien.. maar niet binnen 1 jaar al denk ik..
dag
  dinsdag 17 januari 2017 @ 21:52:27 #101
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_168232426
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:50 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]
Dus een jaar deze functie is prima, maar wil dus liever ergens anders binnen het bedrijf aan de slag.
Ik betwijfel of dat de juiste strategie is. Als deze baan het net niet is, zul je niet excelleren en dus niet komen bovendrijven op weg naar de ideale baan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_168232448
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:50 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er zijn genoeg HBO-banen waarbij je prima menselijk contact kunt hebben, waarom zoek je het specifiek in de exploitatie? Denk je niet dat je daar snel op bent uitgekeken? Als je een lage functie instroomt met het idee dat je dan in elk geval binnen bent, vrees ik dat dat wel heel optimistisch gedacht is.
Omdat ik niet zo nodig hogerop hoef qua mijn niveau. Ben liever gewoon in de praktijk bezig, elke dag afwisselend. In de praktijk blijf je in beweging, heb je dynamiek, iets wat je op kantoor niet zo snel hebt, je komt je stoeltje niet uit.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 21:53:29 #103
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_168232467
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:52 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]
iets wat je op kantoor niet zo snel hebt, je komt je stoeltje niet uit.
Dat is echt bullshit.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_168232530
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:52 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik betwijfel of dat de juiste strategie is. Als deze baan het net niet is, zul je niet excelleren en dus niet komen bovendrijven op weg naar de ideale baan.
Nou ja eerst het gesprek nog maar eens volbrengen ;) Maar als je kunt aantonen dat je merkt meer van de praktijk bent dan achter een bureau zitten en je werkt toevallig al bij de NS lijk je er sneller in te rollen dan zonder NS-ervaring/affiniteit. Het voelt ook net niet als de juiste baan, maar een alternatief is er voorlopig niet. Voor servicemedewerker op het perron nemen ze me denk ik ook niet aan omdat ze bang zijn dat ik snel uitgekeken ben.
pi_168232541
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:52 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Omdat ik niet zo nodig hogerop hoef qua mijn niveau. Ben liever gewoon in de praktijk bezig, elke dag afwisselend. In de praktijk blijf je in beweging, heb je dynamiek, iets wat je op kantoor niet zo snel hebt, je komt je stoeltje niet uit.
Ik ben heel benieuwd met wat voor ervaring je deze conclusie hebt bereikt. Stage bij een gemeente of zo? :+.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_168232579
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:55 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Nou ja eerst het gesprek nog maar eens volbrengen ;) Maar als je kunt aantonen dat je merkt meer van de praktijk bent dan achter een bureau zitten en je werkt toevallig al bij de NS lijk je er sneller in te rollen dan zonder NS-ervaring/affiniteit. Het voelt ook net niet als de juiste baan, maar een alternatief is er voorlopig niet. Voor servicemedewerker op het perron nemen ze me denk ik ook niet aan omdat ze bang zijn dat ik snel uitgekeken ben.
Waaruit concludeer je dat iemand continue achter een bureau zit? Telt een vergadering om een ontwikkeltraject te begeleiden dan ook?
pi_168232586
Het is niet helemaal onwaar natuurlijk, affiniteit voor het vakgebied bij een sollicitatie kan nooit kwaad. Jarenlang meelezen in dit topic heeft mij bijvoorbeeld voorbereid op knutselen aan Donna :7.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 17 januari 2017 @ 21:58:12 #108
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_168232633
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:57 schreef Litpho het volgende:
Het is niet helemaal onwaar natuurlijk, affiniteit voor het vakgebied bij een sollicitatie kan nooit kwaad. Jarenlang meelezen in dit topic heeft mij bijvoorbeeld voorbereid op knutselen aan Donna :7.
Toch zijn in de spoorwereld beducht voor dichtgetikte hobbyisten. Het moet wel werk blijven.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_168232676
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:58 schreef Duvel het volgende:

[..]

Toch zijn in de spoorwereld beducht voor dichtgetikte hobbyisten. Het moet wel werk blijven.
Daarom heb ik mijn Somda account ook niet genoemd.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 17 januari 2017 @ 22:00:14 #110
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_168232713
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:59 schreef Litpho het volgende:

[..]

Daarom heb ik mijn Somda account ook niet genoemd.
Slim!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_168232722
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:59 schreef Litpho het volgende:

[..]

Daarom heb ik mijn Somda account ook niet genoemd.
:')
  dinsdag 17 januari 2017 @ 22:01:39 #112
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168232767
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:58 schreef Duvel het volgende:

[..]

Toch zijn in de spoorwereld beducht voor dichtgetikte hobbyisten. Het moet wel werk blijven.
Ja, stel je voor dat je kennis in huis haalt :{w :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168232780
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:56 schreef b2py het volgende:

[..]

Waaruit concludeer je dat iemand continue achter een bureau zit? Telt een vergadering om een ontwikkeltraject te begeleiden dan ook?
Als ik de werkzaamheden doorlees van de functie is het redelijk vastgelegd wat je taken zijn en die vervul je gewoon vanachter je bureau. Het is geen formulemanager van de Kiosk waar je deels achter je bureau zit, dingen bedenkt en deels vestigingen in het land bezoekt en met medewerkers in gesprek gaat.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 22:02:36 #114
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_168232809
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 22:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, stel je voor dat je kennis in huis haalt :{w :D
Hallo, kijk ff naar de gemiddelde fapper. Het hoeft geen sociale werkplaats te worden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_168232819
Is formulemanager van de Kiosk een HBO startpositie? Serieuze vraag.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 17 januari 2017 @ 22:03:13 #116
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_168232841
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 22:02 schreef Litpho het volgende:
Is formulemanager van de Kiosk een HBO startpositie? Serieuze vraag.
Uiteindelijk ben je met de ontwikkeling van Donna toch ook een formulemanager?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_168232865
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 22:01 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Als ik de werkzaamheden doorlees van de functie is het redelijk vastgelegd wat je taken zijn en die vervul je gewoon vanachter je bureau. Het is geen formulemanager van de Kiosk waar je deels achter je bureau zit, dingen bedenkt en deels vestigingen in het land bezoekt en met medewerkers in gesprek gaat.
Nogal wiedes voor een servicedeskmedewerker maar dat geldt echt niet voor iedere HBO/WO positie.. Daarbij moet je ook vaak naar de koffieautomaat lopen, die prima koffie schenkt bij NS
pi_168232871
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 22:02 schreef Litpho het volgende:
Is formulemanager van de Kiosk een HBO startpositie? Serieuze vraag.
Nee, enkele jaren werkervaring nodig.
pi_168232943
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 22:03 schreef b2py het volgende:

[..]

Nogal wiedes voor een servicedeskmedewerker maar dat geldt echt niet voor iedere HBO/WO positie.. Daarbij moet je ook vaak naar de koffieautomaat lopen, die prima koffie schenkt bij NS
Met die koffie ben ik al bekend ;) Ook dat de melk vaak op is...
Maar zou je de functie gewoon aannemen en kijken waar het schip strandt? Hoop op een dynamische functie, afwisselende werkzaamheden.
pi_168232998
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 22:05 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Met die koffie ben ik al bekend ;) Ook dat de melk vaak op is...
Maar zou je de functie gewoon aannemen en kijken waar het schip strandt? Hoop op een dynamische functie, afwisselende werkzaamheden.
Je kan na je proefperiode altijd nog stoppen, bezoek eens een borrel van Wisselwerking en praat daar eens met mensen. Ik zou zelf niet solliciteren op zo'n functie maar veel hoge managers van NS zijn ook begonnen als HC ;)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 januari 2017 @ 22:12:58 #121
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168233247
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:57 schreef Litpho het volgende:
Het is niet helemaal onwaar natuurlijk, affiniteit voor het vakgebied bij een sollicitatie kan nooit kwaad. Jarenlang meelezen in dit topic heeft mij bijvoorbeeld voorbereid op knutselen aan Donna :7.
Nu moeten de gebruikers nog de juiste vinkjes zetten.

Verder moet InfoPlus eindelijk eens fatsoenlijk verder verbeterd worden, want daar is nog veel winst te behalen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168233525
quote:
4s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:53 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat is echt bullshit.
Nogal. Ik zit zelden op kantoor. Kijk wel veel naar schermen maar doe dat heel veel onderweg.
Bier.
pi_168233832
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:51 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Ben in de race voor een baan op het hoofdkantoor van een groot blauwgeel bedrijf, maar wil eigenlijk liever in de praktijk (operatie) aan de slag, alleen nemen ze me daarvoor niet aan omdat ik te weinig klantcontact heb... ;( Dat ga ik in deze functie ook niet opbouwen, maar wellicht is het makkelijker doorschuiven als je al in de organisatie werkt? Heb eigenlijk geen zin om 8 uur per dag achter een computer te zitten straks.
Tis wel makkelijker doorschuiven dan voor iemand die van buiten komt. Maar ja, je zal wel aan de juiste kwalificaties moeten voldoen. En die zijn voor HC behoorlijk streng.

Je zou kunnen overwegen om eerst twee jaar specifiek in een servicegerichte omgeving te gaan werken, met als doel om daarna direct op HC te solliciteren. Een job met service vinden ze geloof ik wel erg leuk om te zien op je cv :+
pi_168235524
Wát een dag op het spoor...
Ben ik de enige die het discutabel vindt dat NS het in de middag niet is gelukt om alle trammelant uit de ochtend op te lossen?
Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl
WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk
  dinsdag 17 januari 2017 @ 23:36:22 #125
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_168235717
Ik denk dat je de enige bent die het zo zwak uitdrukt.
  Moderator dinsdag 17 januari 2017 @ 23:39:23 #126
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168235778
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 22:02 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hallo, kijk ff naar de gemiddelde fapper. Het hoeft geen sociale werkplaats te worden.
Is het dat nu nog niet dan? Komop, veel slechter kan het toch ook niet?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport woensdag 18 januari 2017 @ 05:34:01 #127
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168237155
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:13 schreef liesje1979 het volgende:
En zelfs die treinfoto die aan kwam rijden door de sneeuw vond ik prachtig. Misschien ben ik wel door jullie besmet geraakt.
>:)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_168237387
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 22:28 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Tis wel makkelijker doorschuiven dan voor iemand die van buiten komt. Maar ja, je zal wel aan de juiste kwalificaties moeten voldoen. En die zijn voor HC behoorlijk streng.

Je zou kunnen overwegen om eerst twee jaar specifiek in een servicegerichte omgeving te gaan werken, met als doel om daarna direct op HC te solliciteren. Een job met service vinden ze geloof ik wel erg leuk om te zien op je cv :+
Dat je als starter dat niet hebt gehad kan je weinig aan doen, daarbij ben je als vakkenvuller ook op een manier bezig met klanten. Een goed verhaal op je gesprek doet de rest
  woensdag 18 januari 2017 @ 09:56:05 #129
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_168238848
Beste mensen,

Ik heb even een vraagje... Ik weet dat hier een aantal machinisten mee praat en lurkt. Dat geldt vast ook voor andere mensen die veel in de buurt rondhangen van opstel- en behandelplaatsen.

Opstellen lijkt een probleem te worden (althans, dat is wat de sector aan ons aangeeft). Maar aan de andere kant horen we ook dat sommige treinstellen wel erg lang op een en dezelfde plek staan. Of dat klopt? Ik weet het niet. Ik kom niet zo vaak op opstelterreinen...

De vraag is dus: kennen jullie voorbeelden van locaties waar materieel erg lang opgesteld staat? Denk aan "strategische reserve", donortreinen, maar ook halve wrakken e.d. Wie de vervoerder is maakt even niet uit. Het gaat gewoon om het beeld.

(en ja: dit zou je dus kunnen zien als een soort interactieve beleidsvorming :) )
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 januari 2017 @ 10:09:39 #130
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168239016
- Op Zwolle Rangeer staan bij de IJssel nog altijd veel zelflossers van RailPro te wachten op een betere toekomst.

- Nabij Waalhaven Zuid willen nog wel eens wat uitgerangeerde locs staan, al stond er enkele jaren geleden meer

- NS huurt al een terrein in de Houtrakpolder omdat ze geen ruimte heeft om overbodig materieel te stallen, naast het terrein bij de loods in Amersfoort.

Veel terreinen waar oud materieel stond zijn al weggesaneerd of anders in gebruik genomen in de afgelopen jaren en nu dreigt ook Dijksgracht bijna geheel te verdwijnen als tijdelijke opstelruimte.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 18 januari 2017 @ 10:11:10 #131
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168239033
Ik ken in elk geval:
Dijksgracht Amsterdam
Watergraafsmeer Amsterdam
Zaanstraat Amsterdam
Opstelterrein Zwolle

In Maastricht en Onnen zal vast ook nog wat staan. In de Amsterdamse haven worden ad hoc nog wat sporen gebruikt.
So we just called him Fred
  woensdag 18 januari 2017 @ 10:25:22 #132
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_168239227
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 09:56 schreef Goverman het volgende:
Beste mensen,

Ik heb even een vraagje... Ik weet dat hier een aantal machinisten mee praat en lurkt. Dat geldt vast ook voor andere mensen die veel in de buurt rondhangen van opstel- en behandelplaatsen.

Opstellen lijkt een probleem te worden (althans, dat is wat de sector aan ons aangeeft). Maar aan de andere kant horen we ook dat sommige treinstellen wel erg lang op een en dezelfde plek staan. Of dat klopt? Ik weet het niet. Ik kom niet zo vaak op opstelterreinen...

De vraag is dus: kennen jullie voorbeelden van locaties waar materieel erg lang opgesteld staat? Denk aan "strategische reserve", donortreinen, maar ook halve wrakken e.d. Wie de vervoerder is maakt even niet uit. Het gaat gewoon om het beeld.

(en ja: dit zou je dus kunnen zien als een soort interactieve beleidsvorming :) )
NS is de laatste jaren in ieder geval hard bezig geweest om materieel wat niet meer in dienst zal komen op te ruimen. Wat je wel veel ziet is inderdaad de zelflossers die waaarschijnlijk onder het mom van infra of goederen staan opgesteld. Daarnaast zijn er in den lande veel spoortjes verdeeld voor de goederendienst of spooraannemers die in de praktijk maar zelden gebruikt worden. Dat is op zich ook logisch omdat je graag wilt opstellen in de buurt van werkzaamheden en je kunt de meeste sporen niet voor een paar dagen in het jaar aanvragen omdat je ze dan kwijt bent aan een reizigersvervoerder die gedurende het hele jaar ongeveer dezelfde behoefte hebben.

Op het moment dat je het gebruik van die spoortjes wat beter zou kunnen afstemmen in de capaciteitsverdeling zou er veel capaciteit beschikbaar komen om op te stellen. Let wel: Dit zijn vrijwel allemaal sporen die niet aan de eisen van NS voldoen. NS heeft vrij hoge eisen omdat ze het personeel geen sporen willen laten oversteken buiten dienstoverpaden en geen veiligheidsschoenen geeft.

Ik weet alleen niet of mijn baas blij wordt van meer informatie zolang er geen offerte is uitgeschreven ;)
  woensdag 18 januari 2017 @ 10:40:12 #133
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_168239429
In Hengelo staat aan de zuidkant van het station ook nog wat DM90 weg te roesten.
  Moderator woensdag 18 januari 2017 @ 10:42:49 #134
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168239462
Volgens mij staat in Emmen ook lang niet alles vol. Of is er een bepaalde minimum afstand wat materieel moet hebben tot een overgang?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 18 januari 2017 @ 10:45:48 #135
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_168239513
Er zijn een hele hoop eisen waar opstellen aan zou moeten voldoen. Op zich logisch want dan kan het personeel veiliger werken en dan heb je minder last van vandalisme maar tegelijkertijd zou er ook veel ruimte vrijkomen als we dat een onsje minder doen.
pi_168239569
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 10:11 schreef FredvZ het volgende:
Ik ken in elk geval:
Dijksgracht Amsterdam
Watergraafsmeer Amsterdam
Zaanstraat Amsterdam
Opstelterrein Zwolle

In Maastricht en Onnen zal vast ook nog wat staan. In de Amsterdamse haven worden ad hoc nog wat sporen gebruikt.
In Nijmegen staat al sinds Napoleon een hoop spul. Inmiddels aan de rails vastgeroest dus het gaat nooit nergens niet meer heen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168239598
Voor een paar miljoen kan je Hoofddorp Opstel nog wel wat opvoeren toch? :P

Verder zijn er zat plekken aan te wijzen waar spoor verroest waar geen treinen gestald worden.
pi_168239701
Amersfoort Goederen.
Maar ik lees aantal plekken die al drastisch aangepakt worden en opstellen vervalt of juist verbeterd wordt zoals Dijksgracht en Zwolle.
  woensdag 18 januari 2017 @ 11:05:37 #139
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_168239822
Het probleem is dat NS steeds meer materieel krijgt als gevolg van de groei van het aantal reizigers. Dat moet je ergens kwijt. Zeker zolang de DDM's en DDAR's nog niet weg zijn. Die zullen ook niet weggaan voordat duidelijk is of de huidige bestelling SNG voldoende is. Dat levert de komende jaren een flinke piek aan opstelbehoefte op die nog niet in de bestaande plannen als PHS en Zwolle is vervat.
pi_168239856
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 11:05 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het probleem is dat NS steeds meer materieel krijgt als gevolg van de groei van het aantal reizigers.
Ah, het reizigersoverschot heeft het weer gedaan. Trouwens, waar is al dat ijzer dan? Niet op de verbinding Randstad - Twente iig.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168239875
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 11:05 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het probleem is dat NS steeds meer materieel krijgt als gevolg van de groei van het aantal reizigers. Dat moet je ergens kwijt. Zeker zolang de DDM's en DDAR's nog niet weg zijn. Die zullen ook niet weggaan voordat duidelijk is of de huidige bestelling SNG voldoende is. Dat levert de komende jaren een flinke piek aan opstelbehoefte op die nog niet in de bestaande plannen als PHS en Zwolle is vervat.
Dat ontken ik ook niet
  Moderator woensdag 18 januari 2017 @ 11:39:28 #142
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168240390
quote:
7s.gif Op woensdag 18 januari 2017 10:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

In Nijmegen staat al sinds Napoleon een hoop spul. Inmiddels aan de rails vastgeroest dus het gaat nooit nergens niet meer heen.
Wat staat daar allemaal dan? ICK en DDM1 toch?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168240451
@Goverman, ik neem aan dat je bekend met de monitor capaciteitsontwikkeling opstelterreinen waar iedereen bij kan?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 januari 2017 @ 11:52:35 #144
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168240675
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 11:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat staat daar allemaal dan? ICK en DDM1 toch?
Volgens mij een paar bakjes ICK en wat er nog over is van het niet rijdende DDM-1 en DM'90.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 januari 2017 @ 11:53:38 #145
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168240693
@Goverman: mocht er rond Arnhem een tekort aan capaciteit zijn, dan zou er eventueel iets gedaan kunnen worden met Arnhem Goederen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator woensdag 18 januari 2017 @ 11:56:06 #146
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168240751
quote:
14s.gif Op woensdag 18 januari 2017 11:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Volgens mij een paar bakjes ICK en wat er nog over is van het niet rijdende DDM-1 en DM'90.
Weg met die bende, kleingeld van maken.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 18 januari 2017 @ 12:01:55 #147
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_168240871
quote:
10s.gif Op woensdag 18 januari 2017 11:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ah, het reizigersoverschot heeft het weer gedaan. Trouwens, waar is al dat ijzer dan? Niet op de verbinding Randstad - Twente iig.
Als je meer gebruikers op je netwerk krijgt moet je toch ook je servercapaciteit uitbreiden?
pi_168240940
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 12:01 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Als je meer gebruikers op je netwerk krijgt moet je toch ook je servercapaciteit uitbreiden?
Ja, maar niet vervolgens gaan klagen dat het in de weg staat omdat je het niet in zet :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 18 januari 2017 @ 12:06:36 #149
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168240951
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 12:01 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Als je meer gebruikers op je netwerk krijgt moet je toch ook je servercapaciteit uitbreiden?
Of je kijkt wat er te optimaliseren valt aan je applicatie / website. :Y
  woensdag 18 januari 2017 @ 12:21:22 #150
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_168241207
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 11:43 schreef b2py het volgende:
monitor capaciteitsontwikkeling opstelterreinen
Via google is hij nog wel te vinden, maar niet meer direct op de infrastructuur pagina van de Prorail website. Het excel bestand van spoor- en perronlengten zijn compleet niet meer te vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')