ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 18-01-2017 10:09:52 ]
lol, ik krijg om 15.46 appje van de NS met advies uitstellen reis naar A'dam, Utrecht en Schiphol.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op dinsdag 17 januari 2017 15:29 schreef MTL het volgende: Pantograaf is zo'n ding om mee te tekenen. De enige lui die het ding zo noemen zijn treinhobbyisten. Gewoon een stroomspanningafnemer
Zou Duvel zeggen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 17 januari 2017 15:48 schreef bork het volgende: lol, ik krijg om 15.46 appje van de NS met advies uitstellen reis naar A'dam, Utrecht en Schiphol.
Ik ook
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
Op dinsdag 17 januari 2017 15:29 schreef MTL het volgende: Pantograaf is zo'n ding om mee te tekenen. De enige lui die het ding zo noemen zijn treinhobbyisten. Gewoon een stroomafnemer
"Beugel"
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Zo zo. Dus mijn trein van Arnhem naar Veenendaal rijdt niet, als gevolg van een stroomstoring in Amsterdam die 10 uur geleden al opgelost is. Zo zo. Vakwerk.
Op dinsdag 17 januari 2017 17:30 schreef Dr_Flash het volgende: Zo zo. Dus mijn trein van Arnhem naar Veenendaal rijdt niet, als gevolg van een stroomstoring in Amsterdam die 10 uur geleden al opgelost is. Zo zo. Vakwerk.
Eerder vandaag werd door de intercitys op zowel De Klomp als Driebergen gestopt, is normaal overdag slechts één van de twee. Misschien heb je daar wat aan?
Eerder vandaag werd door de intercitys op zowel De Klomp als Driebergen gestopt, is normaal overdag slechts één van de twee. Misschien heb je daar wat aan?
Ja, zo zal het gaan. Hij is niet eens dubbel vol. Valt weer mee dan
Op dinsdag 17 januari 2017 18:42 schreef greavy het volgende: bijna 11 uur na de stroomstoring bij Amsterdam valt er nog ruim 60-70% van de treinen uit
Tering zeg Laten ze even snel beginnen met dat rondje om de kerk
Is dit geen nieuwe storing? vanmiddag gekeken en veel lijnen waren redelijk normaal. Nu is alles over Utrecht en nog wat richtingen vanaf Amsterdam CS weer ontregeld.
Op dinsdag 17 januari 2017 18:46 schreef Mojo.jojo het volgende: Is dit geen nieuwe storing? vanmiddag gekeken en veel lijnen waren redelijk normaal. Nu is alles over Utrecht en nog wat richtingen vanaf Amsterdam CS weer ontregeld.
Om 15u viel nog meer dan 80% van de treinen rond Amsterdam uit. Het lijkt erop dat het nu rond de 50% tot 60% zit.
Op dinsdag 17 januari 2017 18:42 schreef greavy het volgende: bijna 11 uur na de stroomstoring bij Amsterdam valt er nog ruim 60-70% van de treinen uit
Hoe turf je dat? Reisinfo klopt in ieder geval niets van. Zojuist gehoord: "dames en heren over enkele ogenblikken rijdt de IC naar Leeuwarden binnen. Anders dan op de borden staat is deze niet vertraagd" En die omroep klopte ook nog.
Hoe turf je dat? Reisinfo klopt in ieder geval niets van. Zojuist gehoord: "dames en heren over enkele ogenblikken rijdt de IC naar Leeuwarden binnen. Anders dan op de borden staat is deze niet vertraagd" En die omroep klopte ook nog.
Ik kijk naar de data van InfoPlus die online gelogd wordt. Daar staat toch zeker 50% nog als opgeheven.
Ik weet niet of jullie hetzelfde beeld hebben, maar ik krijg steeds meer het idee dat de NS lang niet alle treinstellen inzet die het tot haar beschikking heeft. Sinds de nieuwe dienstregeling klaagt iedereen die ik spreek en met de trein reist, dat alle treinen korter zijn geworden. Dat terwijl er niet of nauwelijks meer treinen zijn gaan rijden. Sterker nog, er rijden op een aantal trajecten juist minder treinen.
Hoe turf je dat? Reisinfo klopt in ieder geval niets van. Zojuist gehoord: "dames en heren over enkele ogenblikken rijdt de IC naar Leeuwarden binnen. Anders dan op de borden staat is deze niet vertraagd" En die omroep klopte ook nog.
Op dinsdag 17 januari 2017 19:04 schreef FredvZ het volgende: Ik weet niet of jullie hetzelfde beeld hebben, maar ik krijg steeds meer het idee dat de NS lang niet alle treinstellen inzet die het tot haar beschikking heeft. Sinds de nieuwe dienstregeling klaagt iedereen die ik spreek en met de trein reist, dat alle treinen korter zijn geworden. Dat terwijl er niet of nauwelijks meer treinen zijn gaan rijden. Sterker nog, er rijden op een aantal trajecten juist minder treinen.
Het is vooral zo dat je altijd de mensen hoort die er op achteruit gaan met een nieuwe dienstregeling. Een traject als Schiphol-Eindhoven is er flink op vooruit gegaan: van een losse ICM-III naar minimaal 2x VIRM-IV. In ruil daarvoor is Deventer-Utrecht er in omgekeerde richting op achteruit gegaan, en ook Enschede-Deventer en Utrecht-Den Haag en Utrecht-Rotterdam zijn van minimaal een VIRM-IV naar minimaal een ICM-III gegaan.
Verder mis je nu nog de verbinding Den Haag-Eindhoven, die nu weliswaar rijdt maar nog leeg als testrit. Die reizigers zitten nu dus nog in andere treinen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 17 januari 2017 19:14 schreef dennistd het volgende: Het is vooral zo dat je altijd de mensen hoort die er op achteruit gaan met een nieuwe dienstregeling. Een traject als Schiphol-Eindhoven is er flink op vooruit gegaan: van een losse ICM-III naar minimaal 2x VIRM-IV. In ruil daarvoor is Deventer-Utrecht er in omgekeerde richting op achteruit gegaan, en ook Enschede-Deventer en Utrecht-Den Haag en Utrecht-Rotterdam zijn van minimaal een VIRM-IV naar minimaal een ICM-III gegaan.
van 1x ICM-III naar 2x VIRM-IV is wel een heel grote stap, waar komen al die extra reizigers vandaan?
quote:
Verder mis je nu nog de verbinding Den Haag-Eindhoven, die nu weliswaar rijdt maar nog leeg als testrit. Die reizigers zitten nu dus nog in andere treinen.
Die stellen staan met z'n allen gezellig op de Binckhorst ivm werkzaamheden bij Rotterdam. Maar daar is toch ook wat aardig ICM uit vrij gekomen? Waar is dat dan gebleven? De VIRM-IV naar Vlissingen wordt tegenwoordig ook niet meer vergezeld van een VIRM-IV tot aan Roosendaal.
Er zijn niet zozeer meer reizigers. De serie 3500 (Heerlen-Schiphol) reed altijd met VIRM. Totdat door werkzaamheden bij Utrecht de trein Enschede-Den Haag aldaar moest gaan splitsen. Met ICM zou de capaciteit dan te laag zijn. Daarom is destijds het VIRM uit de 3500 geruild met het ICM uit de 1700.
Nu Utrecht klaar is wordt er teruggeruild. Daarbij komt dat Eindhoven-Venlo nu een vleugeltrein wordt van Schiphol-Heerlen, waardoor er tussen Schiphol en Eindhoven dus met twee stellen gereden moet worden. De kleinste mogelijkheid is dan dus 2x VIRM-IV.
Het ICM is onder andere in de 8800 (Utrecht-Leiden) en 2000 (Utrecht-Den Haag) terecht gekomen, waar het VIRM voor de 3500 dan weer weggehaald is. Dat geldt ook de de 1700 (Enschede-Den Haag). Ook het ICM uit Venlo-Den Haag is daarvoor gepland, maar wordt nu ook nog ingezet in de pendel Breda-Eindhoven zolang er niet genoeg personeel voor de Traxx opgeleid is.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Het is vooral zo dat je altijd de mensen hoort die er op achteruit gaan met een nieuwe dienstregeling. Een traject als Schiphol-Eindhoven is er flink op vooruit gegaan: van een losse ICM-III naar minimaal 2x VIRM-IV. In ruil daarvoor is Deventer-Utrecht er in omgekeerde richting op achteruit gegaan, en ook Enschede-Deventer en Utrecht-Den Haag en Utrecht-Rotterdam zijn van minimaal een VIRM-IV naar minimaal een ICM-III gegaan.
Verder mis je nu nog de verbinding Den Haag-Eindhoven, die nu weliswaar rijdt maar nog leeg als testrit. Die reizigers zitten nu dus nog in andere treinen.
Die standaard tekort zijn!!!
De IC naar Lelystad vanuit Dordrecht rijdt tijdelijk vanuit Breda. Is 's morgens vroeg vaak een VIRM-4 (soms een 6), pas in R'dam wordt er gekoppeld. Idem geldt voor de trein uit Vlissingen naar A'dam. Voorheen was deze veel langer. Is met het wegvallen van de IC Venlo/Den Haag v.v. echt een drama geworden in Dordt wat dat betreft.
Het ging vanochtend best ok buiten de lijnen van- en naar Amsterdam en helaas (erg sneu) ook Den Bosch/Arnhem - Utrecht maar de hele dienst stortte in met het verdachte pakketje waardoor Utrecht - Gouda e.v. ook ernstig ontregeld raakte.
Op dinsdag 17 januari 2017 20:03 schreef b2py het volgende: Het ging vanochtend best ok buiten de lijnen van- en naar Amsterdam en helaas (erg sneu) ook Den Bosch/Arnhem - Utrecht maar de hele dienst stortte in met het verdachte pakketje waardoor Utrecht - Gouda e.v. ook ernstig ontregeld raakte.
Den Bosch - Utrecht ging in ieder geval niet 'best oké'. Er reden slechts twee stoptreinen per uur en verder helemaal niks. Die stoptreinen zaten ook nog eens ramvol, er waren zeker weten achterblijvers.
Die gek met z'n valse bommelding maakte het inderdaad alleen maar erger, maar ook als je dat niet meetelt was wat er vanochtend werd neergezet ten zuidoosten van Utrecht weer eens een wanprestatie van jewelste.
Op dinsdag 17 januari 2017 20:03 schreef b2py het volgende: Het ging vanochtend best ok buiten de lijnen van- en naar Amsterdam en helaas (erg sneu) ook Den Bosch/Arnhem - Utrecht maar de hele dienst stortte in met het verdachte pakketje waardoor Utrecht - Gouda e.v. ook ernstig ontregeld raakte.
Dat was al eerder het geval:
Voor de duidelijkheid, van deze treinen heeft alleen de trein van 06.42 heeft een relatie met Amsterdam, maar de rest komt er niet eens in de buurt en zijn in veel gevallen de trein die als eerste van die dag zou vertrekken (dus materieel en personeel zou gewoon aanwezig moeten zijn)
Ben in de race voor een baan op het hoofdkantoor van een groot blauwgeel bedrijf, maar wil eigenlijk liever in de praktijk (operatie) aan de slag, alleen nemen ze me daarvoor niet aan omdat ik te weinig klantcontact heb... Dat ga ik in deze functie ook niet opbouwen, maar wellicht is het makkelijker doorschuiven als je al in de organisatie werkt? Heb eigenlijk geen zin om 8 uur per dag achter een computer te zitten straks.
Op dinsdag 17 januari 2017 20:51 schreef DatIsJammurZeg het volgende: Ben in de race voor een baan op het hoofdkantoor van een groot blauwgeel bedrijf, maar wil eigenlijk liever in de praktijk (operatie) aan de slag, alleen nemen ze me daarvoor niet aan omdat ik te weinig klantcontact heb... Dat ga ik in deze functie ook niet opbouwen, maar wellicht is het makkelijker doorschuiven als je al in de organisatie werkt? Heb eigenlijk geen zin om 8 uur per dag achter een computer te zitten straks.
Blijkbaar. Maar is doorstromen mogelijk of is het hoofdkantoor en operationele personeel twee verschillende werelden?
Het zijn twee aparte werelden. Bijvoorbeeld ook vanwege de medische eisen... voor een kantoorjob maakt het niet echt uit of je kleurenblind bent of als je diabetes hebt, voor een rol als treinpersoneel betekent dat meteen einde oefening.
Het zijn twee aparte werelden. Bijvoorbeeld ook vanwege de medische eisen... voor een kantoorjob maakt het niet echt uit of je kleurenblind bent of als je diabetes hebt, voor een rol als treinpersoneel betekent dat meteen einde oefening.
Achteraf had ik misschien beter mijn cv kunnen opleuken, maar geen twee jaar klantcontact was een harde eis, ook al voldeed ik voor de rest aan het profiel van HC.
Het is vooral zo dat je altijd de mensen hoort die er op achteruit gaan met een nieuwe dienstregeling. Een traject als Schiphol-Eindhoven is er flink op vooruit gegaan: van een losse ICM-III naar minimaal 2x VIRM-IV. In ruil daarvoor is Deventer-Utrecht er in omgekeerde richting op achteruit gegaan, en ook Enschede-Deventer en Utrecht-Den Haag en Utrecht-Rotterdam zijn van minimaal een VIRM-IV naar minimaal een ICM-III gegaan.
Verder mis je nu nog de verbinding Den Haag-Eindhoven, die nu weliswaar rijdt maar nog leeg als testrit. Die reizigers zitten nu dus nog in andere treinen.
Wilde nog zeggen dat ik je foto's echt super vind. Knap hoe je met je foto's precies de leuke sfeer hebt weergegeven.
Achteraf had ik misschien beter mijn cv kunnen opleuken, maar geen twee jaar klantcontact was een harde eis, ook al voldeed ik voor de rest aan het profiel van HC.
Als je HC wilt worden vermoed ik dat je geen universiteit hebt afgemaakt, maar correct me if wrong.
Achteraf had ik misschien beter mijn cv kunnen opleuken, maar geen twee jaar klantcontact was een harde eis, ook al voldeed ik voor de rest aan het profiel van HC.
Je achtergrond zal ook wel een rol spelen. Als je een papiertje van een universiteit op zak hebt zal je misschien iets minder snel door de selectie heenkomen; er is een angst dat je je gaat vervelen en dat je na enige tijd weer verder gaat zoeken. Ondertussen heeft NS dan wel flink wat geld in je geīnvesteerd voor je opleiding.
Bij de NMBS gaan ze daar vrij ver in: als je voor NMBS gaat werken krijg je te maken met een opzegtermijn van een jaar (zo lang duurt de opleiding) en een terugbetalingstermijn voor je opleiding van 10 jaar.
Yes. Weet dat ik afwisseling wil en hele weken achter de pc ben ik snel zat.
Welke functie ben je voor in de race? Je hebt ook functies als shiftleader RBC, HC of S&V. Het is een soort combi tussen operatie (Ondersteunen teams) & vergaderen (Ontwikkelen & Implementeren beleid)
Welke functie ben je voor in de race? Je hebt ook functies als shiftleader RBC, HC of S&V. Het is een soort combi tussen operatie (Ondersteunen teams) & vergaderen (Ontwikkelen & Implementeren beleid)
Onderdeel STN, servicedesk. Terwijl ik dus meer van daadwerkelijk praktisch werken ben ipv telefonisch dingen oplossen vanachter je bureautje.
Op dinsdag 17 januari 2017 21:23 schreef James1988 het volgende: En... lijkt het je ook nog een leuke baan als je je bedenkt dat je soms om 3:45 uit bed moet omdat je shift om 04:50 begint?
dat zijn tijden om naar bed te gaan niet om op te staan. Lang leve laat/nacht rooster
Achteraf had ik misschien beter mijn cv kunnen opleuken, maar geen twee jaar klantcontact was een harde eis, ook al voldeed ik voor de rest aan het profiel van HC.
Als ik me niet vergis zijn relativeren en inlevingsvermogen gevraagde vaardigheden voor HC.
Je 'trackrecord' op dit forum toont dat je alles behalve deze vaardigheden hebt.
HR is zorgen dat de juiste mensen op de juiste plek binnen een bedrijf zitten.
Ik denk dat je blij moet zijn met de kans, en een baan met klantencontact (hoe fijn het ook is dat je hierin progessie hebt gemaakt de laatste tijd) niet als een gratis therapie moet zien om je sociale vaardigheden te verbeteren.
Nee, iets serviceverlenends met menselijk contact. Dus conducteur, V&S (maar weet niet of ik daar geschikt voor ben) of coördinator Wal.
Er zijn genoeg HBO-banen waarbij je prima menselijk contact kunt hebben, waarom zoek je het specifiek in de exploitatie? Denk je niet dat je daar snel op bent uitgekeken? Als je een lage functie instroomt met het idee dat je dan in elk geval binnen bent, vrees ik dat dat wel heel optimistisch gedacht is.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ik krijg een beetje het gevoel dat je een "ik wil alleen leuk werk doen"-type bent. Zit ik er ver naast?
Niet helemaal, maar ben ook niet zo'n type die ergens gaat beginnen terwijl ie al twijfelt. Dus een jaar deze functie is prima, maar wil dus liever ergens anders binnen het bedrijf aan de slag. In de praktijk heb je niks te maken met de dienstverlening van NS als je voor STN werkt.
Niet helemaal, maar ben ook niet zo'n type die ergens gaat beginnen terwijl ie al twijfelt. Dus een jaar deze functie is prima, maar wil dus liever ergens anders binnen het bedrijf aan de slag. In de praktijk heb je niks te maken met de dienstverlening van NS als je voor STN werkt.
NS is wel groot genoeg om veel keuze te hebben om door te groeien.. maar niet binnen 1 jaar al denk ik..