Doe het aantal m3 gas wat je voorheen gebruikte eens keer 8 en tel dat op bij het elektra verbruik wat je toen had.quote:Op zondag 16 januari 2022 11:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik, ik zeg ook niet dat het raar is, maar het is wel hoog in vergelijking met wat ik gewend was zeg maartoen ik nog gewoon E&G had.
Nee het is me duidelijk dat ik nu beter af ben van maand tot maand, want in vergelijking met december afgelopen jaar qua kosten in die maand ben ik 20 euro goedkoper uitquote:Op zondag 16 januari 2022 12:30 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Doe het aantal m3 gas wat je voorheen gebruikte eens keer 8 en tel dat op bij het elektra verbruik wat je toen had.
Eenpersoons huishouden, appartement.quote:Volgende maand beter!
U heeft deze maand meer stroom verbruikt ten opzichte van vorige maand.
Verbruikt: 69 kWh Verwacht verbruik: 48 kWh - 54 kWh
Valt idd alles mee lijkt me.quote:Op maandag 17 januari 2022 18:41 schreef Makrolon het volgende:
Hier december gas 271 en stroom 348.
Vrijstaand jaren 30 huis, plus vrijstaande garage die ook verwarmd word door een eigen CV ketel. Lijkt me niet gek als ik t hier vergelijk.
ik kan me niet voorstellen dat een blender zoveel stroom verbruikt. Meestal zijn de grootverbruikers wasmachines, vaatwassers en drogers.quote:Op zondag 16 januari 2022 18:06 schreef WammesWaggel het volgende:
Van de site van mijn energieleverancier:
[..]
Eenpersoons huishouden, appartement.
Koken gaat middels een onbemeterde gasaansluiting of de magnetron en de verwarming via stadsverwarming.
Maak wel dagelijks een smoothie, wellicht dat daar het wat hogere dan gebruikelijke verbruik vandaan komt.
Wij zitten op ca 130 L per dag per persoon.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 16:42 schreef WammesWaggel het volgende:
Wat zijn jullie kwijt aan water? ik zit op 93M3 vorig jaar.
Kosten 198 Euro, dus 16,50 per maand, dat is inclusief alle heffingen etc.
In Amsterdam.
Gezin van 3, 89m3. Dat is sinds we volledig thuiswerken gestegen want het was altijd rond de 75m3.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 16:42 schreef WammesWaggel het volgende:
In Amsterdam.
Normaal met z'n 3en was het ongeveer 120m³ per jaar, ik ben voor dit huis uitgegaan van wat meer, want groot bad, vaker logees, grote tuin met veel gras, enz.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 16:42 schreef WammesWaggel het volgende:
In Amsterdam.
Dit is best een nuttig vergelijk voor mij, zie al gelijk dat jouw huis beter geïsoleerd is, aangezien wij 40% meer stroom verstoken. Ook al geeft een bodempomp een beter rendement dan een hybride, kan me niet helemaal aan de indruk onttrekken dat er bij ons wat kW's warmte via het dak eruit vliegenquote:Op maandag 17 januari 2022 20:03 schreef laziness het volgende:
Hoekwoning 120m2, bouwjaar 2015, 3 personen waarvan 2 volwassenen die sinds maart 2020 thuiswerken. Bodemwarmte pomp, geen gas, 12 zonnepanelen (3180wp)
December 2021
471 kWh verbruik
62 kWh opwek
Ja mijn huis is EPC 0 en volgens de recentste normen geisoleerd jaquote:Op woensdag 19 januari 2022 09:57 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dit is best een nuttig vergelijk voor mij, zie al gelijk dat jouw huis beter geïsoleerd is, aangezien wij 40% meer stroom verstoken. Ook al geeft een bodempomp een beter rendement dan een hybride, kan me niet helemaal aan de indruk onttrekken dat er bij ons wat kW's warmte via het dak eruit vliegen![]()
Hoekwoning 120m2, bouwjaar 1977, 2 personen en niet veel thuis. Hybride warmtepomp, gas alleen voor beetje bijspringen als het erg koud is buiten 1oC > + voor douchen, 14 zonnepanelen op zuid (4830 wp)
December 2021
652 kWh verbruik
18 kWh opwek (we wonen vast in een minder zonnig deel van het land)
20 m3 gas.
69kWh is toch helemaal niet hoog? Ik zit op 175kWh in m'n eentje waarvan ongeveer 75kWh al voor het achtergrondverbruik.quote:Op zondag 16 januari 2022 18:06 schreef WammesWaggel het volgende:
Van de site van mijn energieleverancier:
[..]
Eenpersoons huishouden, appartement.
Koken gaat middels een onbemeterde gasaansluiting of de magnetron en de verwarming via stadsverwarming.
Maak wel dagelijks een smoothie, wellicht dat daar het wat hogere dan gebruikelijke verbruik vandaan komt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |