SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige linkjes:
Startlijst
Officiële Dakar website
dakartrucks.nl
Rallymaniacs
Tussentijdse resultaten
Website met updates door Hans Stacey zelf
Site met veel foto's
Twitteraccounts met veel nieuws:
Mark Bremer
DakarGids
Lars ten Harkel
Natascha Kayser
Alex Miedema
RallyRaidNieuws
RTL GP
Marcel Vermeij
Facebookpages die je wilt liken:
Dakar de Rooy
Dakartrucks
Hamer Dakar
Hans Stacey
Trucksport
VeKa Racing
Gave filmpjes 2015:
Mag worden aangevuld uiteraard
[ Bericht 26% gewijzigd door Anne op 02-01-2018 19:28:05 ]Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
Zijn al gesprekken met De Rooy geweest, maar hij vind de trucks meer iets voor oude mannen geloof ik.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 23:36 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ik mis toch echt Robby
Oh en ik vind dat Peterhansel het dan volgend jaar maar bij de vrachtauto's moet doen. Ook daar ff winnen.
Ik zou er niet op hopen.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 00:10 schreef MrBanaan1 het volgende:
Nou Dakar 2017 was kut, echt kut, op naar 2018. Hoop dat dingen veranderen enzulks.
Zie hem eerder nog instappen bij de Kamaz, want Red Bull of zelf met een Renault truck op pad gaan.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 00:14 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Zijn al gesprekken met De Rooy geweest, maar hij vind de trucks meer iets voor oude mannen geloof ik.
Nou nou nou. Er waren ook wel lichtpuntjes hoor. Kees Koolen, Martin vd Brink, Tom Coronel met zijn wereldrecord meeste-kilometers-gesleept-worden-in-een-rally-waarvan-de-meeste-kilometers-sowieso-afgelast-zijn, dat soort dingenquote:Op zaterdag 14 januari 2017 00:10 schreef MrBanaan1 het volgende:
Nou Dakar 2017 was kut, echt kut, op naar 2018. Hoop dat dingen veranderen enzulks.
En de Pandagoden.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 00:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou nou nou. Er waren ook wel lichtpuntjes hoor. Kees Koolen, Martin vd Brink, Tom Coronel met zijn wereldrecord meeste-kilometers-gesleept-worden-in-een-rally-waarvan-de-meeste-kilometers-sowieso-afgelast-zijn, dat soort dingen
jonge god dat ie isquote:Op zaterdag 14 januari 2017 00:14 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Zijn al gesprekken met De Rooy geweest, maar hij vind de trucks meer iets voor oude mannen geloof ik.
Dus als je wat wilt bestellen op dakar.com: Eerst spullen in je mandje gooien en dan weg gaan. Dan krijg je de volgende dag 10 % kortingquote:Your cart at Fan Avenue
We noticed that during your last visit on Fan Avenue, you did not complete the order you had started.
Your cart has been saved, you can resume your order by visiting our shop: https://www.fanavenue.com/
As an incentive, we can give you a discount of 10% off your next order! This offer is valid for 3 days, so do not waste a moment!
twitter:OrobicaRaid twitterde op zaterdag 14-01-2017 om 10:20:15 Arrivati ora su un cerchio al bivacco. Tutto regolare. Si riparte più tardi. 💪🏻💪🏻💪🏻I nostri hero si riposano, o… https://t.co/G1wcd3uwyJ reageer retweet
podium is bij de Argentijnse ANWB op de stoep. Zal idd wel flink gedukt hebben daarvoor.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 12:10 schreef Sounddragon het volgende:
Die laatste etappe snap ik ook niet helemaal; 68km special en vervolgens 700km liaison? was het geld op?
Die Sherpa van vd Brinkquote:Op zaterdag 14 januari 2017 00:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou nou nou. Er waren ook wel lichtpuntjes hoor. Kees Koolen, Martin vd Brink, Tom Coronel met zijn wereldrecord meeste-kilometers-gesleept-worden-in-een-rally-waarvan-de-meeste-kilometers-sowieso-afgelast-zijn, dat soort dingen
En wellicht nog een ettapezege ook, niet langzaam aan gedaan om de truck te sparen, dat kan ik waarderen.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 13:06 schreef Alexxxxx het volgende:
Nikolaev definitief winnaar bij de trucks
Versluis in Viazovich zijn ook hard op weg naar een dagzege. Gun ik het beide enorm.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 14:01 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
En wellicht nog een ettapezege ook, niet langzaam aan gedaan om de truck te sparen, dat kan ik waarderen.
Overigens de sleutel van het succes van de Russen ontdekt op 6:06:
Beide niet gered, maar van den Brink moet nog, die zie ik nog wel een dagzegge pakken, die heeft nu echt niks te verliezen en hij en zijn Renault hebben bewezen dat zij het ook kunnen.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 14:33 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Versluis in Viazovich zijn ook hard op weg naar een dagzege. Gun ik het beide enorm.
ja viel mij ook op welke sponsor heeft niet betaald? Bij Van Werven was Kleyn in ieder geval goed in beeldquote:
quote:L'espoir de finir le Dakar s'envole à la dernière marche. Hier dans une speciale extrêmement difficile par le terrain la courroie moteur a cassé 2 fois, ils ont pu réparer une première fois mais la deuxième les mets hors délais. Comme ils ont dû être tractes 80km sur une piste défoncee par le passage des camions la voiture est HS tous comme les hommes, exténués aujourd'hui...
Ils ont fait de leur mieux et se sont battus jusqu'au bout alors même que le c½ur n'y était plus.
On est fiers de vous
die andere knakker was wel een mongool hoor. Eerst rustig rustig en zodra er genoeg man bij was om ze uit elkaar te houden lekker gaan uitlokken.quote:
Klopt, was ook aan het provoceren. Wel mooi om te zien hoe fanatiek die gasten zijn.quote:Op zondag 15 januari 2017 12:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
die andere knakker was wel een mongool hoor. Eerst rustig rustig en zodra er genoeg man bij was om ze uit elkaar te houden lekker gaan uitlokken.
Ha, ha mooiquote:Op zondag 15 januari 2017 14:48 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Klopt, was ook aan het provoceren. Wel mooi om te zien hoe fanatiek die gasten zijn.
http://www.rtlgp.nl/item/107156/versluis_woedend_aan_de_finish
Viel mij ook al op ja. Lafbek. 1-op-1 proberen te kalmeren en daarna de toffe jongen uithangen. Wat een kneus ben je dan.quote:Op zondag 15 januari 2017 12:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
die andere knakker was wel een mongool hoor. Eerst rustig rustig en zodra er genoeg man bij was om ze uit elkaar te houden lekker gaan uitlokken.
Gisteravond? Dat is juist degene die ik heb gemistquote:Op zondag 15 januari 2017 23:10 schreef Yreal het volgende:
Goede aflevering, waren ze allemaal maar zo
90% rallybeeldenquote:Op maandag 16 januari 2017 08:39 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Viel mij ook al op ja. Lafbek. 1-op-1 proberen te kalmeren en daarna de toffe jongen uithangen. Wat een kneus ben je dan.
Maar goed, prima dat het erop zit voor dit jaar. Zou ook mooi zijn als Tom volgend jaar ophoepelt, want die wordt toch alleen maar gesleept. En zelf sleutelen kan ie ook amper, is compleet afhankelijk van z'n broer... Dan volgend jaar hopelijk weer een Dakar met wat meer km's proef, minder verbinding, en ook alle etappes die gewoon doorgaan.
[..]
Gisteravond? Dat is juist degene die ik heb gemist
Dat is pech, video weg.quote:Op maandag 16 januari 2017 11:16 schreef DieselTank het volgende:
Ik geef peter geen ongelijk
dashcam beelden van hoe dicht hij erop zit. (Let wel op dat het gefilmd is met een go pro, dan lijkt alles verder weg door de kleine lens die er in zit.)
Was ik al bang voor, teveel dashcam beelden denk ik. De hele video bestond uit dashcam beelden.quote:
Dan krijgt het EVM team ruzie met de ASO ben ik bang.quote:Op maandag 16 januari 2017 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
zet je m toch op je eigen webspace neer. For every head ASO slashes off the monster, three new heads will appear.
Hebben ze al toch?quote:Op maandag 16 januari 2017 20:21 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Dan krijgt het EVM team ruzie met de ASO ben ik bang.
Ze vertelde ook dat ze een nieuwe truck gingen maken.quote:
quote:The Russian KAMAZ-master team triumphantly returned the Champion title in the extreme rally-marathon Dakar. The crew of Eduard Nikolaev became a winner of the Dakar-2017, and the crew of Dmitry Sotnikov "got silver" in the race.
4 KAMAZ-crews took part in the race:
No 501, Pilot A.Mardeev; co-pilot A.Belyaev; mechanic D.Svistunov.
No505, Pilot E.Nikolaev; co-pilot E.Yakovlev; mechanic V.Rybakov.
No513, Pilot D.Sotnikov; co-pilot R.Akhmadeev; mechanic I.Leonov.
No515, Pilot A.Shibalov; co-pilot R.Amatych; mechanic I.Romanov.
The way of KAMAZ-master Team to the victory was not easy. Dakar is a competition of many strong crews, teams, design-engineers. During 12 stages of the race and 8800 km across valleys, mountains and deserts of Paraguay, Argentina and Bolivia KAMAZ-master had to "blunt the attacks" of strong rivals. All in all 50 trucks toed the starting line MAN - 14 , DAF - 6, IVECO - 6, TATRA - 3, KAMAZ - 4 , RENAULT - 3, GINAF - 3, MAZ - 3, HINO 2, LIAZ -1, SCANIA - 2, MERCEDES - 3).
Rivals of KAMAZ-master - IVECO, MAN, TATRA, RENAULT and other teams were seriously prepared to the race. They attracted strong pilots, modernized trucks. Already in the first half of the competition one could see their technological innovations.
Trucks of the rivals were well prepared to tracks in a classical rally style, and there were many of them on the first stages of Dakar. Their trucks were assembled with L6 engines with modern brakes and cut-off max speed systems (electronic system that allows the driver constantly drive with the speed close to allowed by the regulations 140 km per hour) had an advantage on tracks with fast acceleration and braking. At the same time Russian KAMAZ-trucks have always been successful on more traditional extreme routes of Dakar with hard sands and rough terrain, off-road driving in accordance with the course, where suspension travel and torquey V-type engine play an important role. Apart from that, such pilots as Peter Versluis (MAN), Hans Stacey (MAN), Gerard De Rooy (Iveco), Federico Villagra (Iveco), Martin Kolomy (TATRA) have a huge experience in classical rally championships. However, in terms of all that, on first stages KAMAZ crews could minimize the timing lag from Renault, MAN and Iveco teams. The route was complicated with engine work in conditions of poor oxygen on mountainous specials in Bolivia, where KAMAZ-master crews started to catch their rivals up. On impassibility of Altiplano, notwithstanding the fact that engines got hot due to the lack of oxygen, the Russians started a fight to return the Champion title of Dakar. The situation for the assistance team became more difficult due to constant and inexperienced in these areas rains - several bivouacs were flooded with water.
After the second part of the SS before the rest day, the first position in the truck category was taken by the champion of Dakar - the Dutchman Gerard De Rooy (IVECO). With min gap KAMAZ crews of Eduard Nikolaev, Dmitry Sotnikov and Airat Mardeev took second, third and fourth positions respectively. The fast assistance of Anton Shibalov was on seventh position.
Quite dramatic was the marathon stage, during two days of which the crews were cut off assistance teams and in case of any breakdowns could rely only on themselves. Fortunately, the Russian machines didn't have problems these days. But one of the dangerous river-beds became the reason of Airat Mardeev's stop. The truck just dug down into the soft, loose and wet sand. The fast assistance of Anton Shibalov stopped to tow his truck out. A few towing rows were torn before the truck was rescued with big efforts and time loss of approximately 2 hours. During this operation, a torn rope hit the rear part of Anton's truck and broke accumulators. They reached the finish line driving only on generator.
The situation by the 10th stage in the top of the standings showed a tough fight that was unusual even for a faster car category. Only a few minutes separated the rivals of top-3 after almost 7000 km of the route. The race results were pretty much determined on its last stages. As trucks and pilots had almost the same level of preparation, the main factor became navigation skills. And Russian specialists were successful in it. On the 10th stage good navigation skills of the co-pilots Evgeny Yakovlev and Dmitry Sotnikov helped to increase the gap from the nearest rivals up to 19 and 23 minutes respectively.
At the end of Dakar the crew Eduard Nikolaev-Evgeny Yakovlev-Vladimir Rybakov became first and the crew Dmitry Sotnikov-Ruslan Akhmadeev-Igor Leonov took the second position. Gerard De Rooy (IVECO) conquered the third position in this uneasy battle. The crew of Airat Mardeev took the fifth position in the general standings. The fast assistance of Anton Shibalov finished on 19th position. Several times he helped the Russian sportsmen, and not only KAMAZ-master crews. For example, on the pre-last stage he towed the crew of Ravil Maganov (UTV, No378) till the finish line. As a result the crew of R.Maganov became a bronze winner in his class.
In order to keep the Champion title KAMAZ-master need to work hard. They should develop the new bonnet truck, designed and built in the sports-centre of KAMAZ-master. Also in the nearest future the team has to decide with the engine - what engine to use on the bonnet truck and on traditional cab-over-engine trucks, as due to the new Dakar regulations since 2018 the allowed engine volume for trucks will be reduced up to 13 liters.
A kind of rematch rivals of the Russian team are going to give on Silk Way Rally-2017, planned in this July. The race will go on the territories of Russia, Kazakhstan and China. Big variety of routes, all kinds of impassibility - sands, mountains, steppes, etc. - attract sportsmen and promise an interesting and tough fight on this transcontinental marathon.
Best logisch, omdat ze met het huidige concept niet verder komen.quote:Op maandag 16 januari 2017 20:33 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Ze vertelde ook dat ze een nieuwe truck gingen maken.
Waarschijnlijk koopt iedereen wel een truck van martin van den brink. Verder waren de scanias dit jaar ook niet echt om naar huis te schrijven mbt het eindresultaat.quote:Op maandag 16 januari 2017 21:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Best logisch, omdat ze met het huidige concept niet verder komen.
Een torpedo zit er met de MAN voorlopig helaas niet in.
Hoezo niet? De laatste keer dat ik Marcel van Vliet sprak waren ze daar nog niet uit.quote:Op maandag 16 januari 2017 21:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Best logisch, omdat ze met het huidige concept niet verder komen.
Een torpedo zit er met de MAN voorlopig helaas niet in.
Toyota Holland? Van welke 4x4 was deze truck ondersteuning?quote:Op maandag 16 januari 2017 21:27 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Marcel van Vliet zijn laatste eigen torpedo
[ afbeelding ]
En de eerste Van Vliet Dakar MAN (foto Jaco Terlouw)
Geen idee, in het jaar dat deze truck meedeed scheet ik nog luiers vol geloof ik.quote:Op maandag 16 januari 2017 21:30 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Toyota Holland? Van welke 4x4 was deze truck ondersteuning?
Moet de fabrikant niet een torpedo als productiemodel hebben?quote:Op maandag 16 januari 2017 21:24 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Hoezo niet? De laatste keer dat ik Marcel van Vliet sprak waren ze daar nog niet uit.
Scania heeft ook al een jaar of 10/15 geen torpedomodel meer. Wat Van den Heuvel bouwt heeft niks met de productie scania torpedos van weleer te maken ook. Ginaf was ook bezig met een torpedo ontwikkelen voor Dakar (voor t geld weer eens op was), die hebben hun torpedo model begin jaren '70 al uit de markt gehaald zelfsquote:Op maandag 16 januari 2017 21:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Moet de fabrikant niet een torpedo als productiemodel hebben?
Zo ja, kunnen ze dan meeliften met Scania?
Die zandwagens met Scania trekker met neus zijn al 10 tot 15 jaar oud?quote:Op maandag 16 januari 2017 21:34 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Scania heeft ook al een jaar of 10/15 geen torpedomodel meer. Wat Van den Heuvel bouwt heeft niks met de productie scania torpedos van weleer te maken ook. Ginaf was ook bezig met een torpedo ontwikkelen voor Dakar (voor t geld weer eens op was), die hebben hun torpedo model begin jaren '70 al uit de markt gehaald zelfs
[ afbeelding ]
En ik maar denken dat Scania ze af fabriek nog leverde. Zo leer je nog eens watquote:Op maandag 16 januari 2017 21:34 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Scania heeft ook al een jaar of 10/15 geen torpedomodel meer. Wat Van den Heuvel bouwt heeft niks met de productie scania torpedos van weleer te maken ook. Ginaf was ook bezig met een torpedo ontwikkelen voor Dakar (voor t geld weer eens op was), die hebben hun torpedo model begin jaren '70 al uit de markt gehaald zelfs
[ afbeelding ]
Die twee oranje/rode van Jansen?quote:Op maandag 16 januari 2017 21:42 schreef Peterselieman het volgende:
Dat er ook DAF torpedo's zijn wist ik, ook al zijn ook die niet door de fabriek gebouwd.
'die zandwagens', welke?quote:Op maandag 16 januari 2017 21:36 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Die zandwagens met Scania trekker met neus zijn al 10 tot 15 jaar oud?
Die van Rademaker uit Weerdinge met oplegger van Kremer Zand Jammer dat die hier niet meer rondrijdtquote:
T144 is al rond 2000 uit productie gegaan. T164 en T124 in 2004 uit productie gegaan en de T-serie in 2006. Sinds die tijd zijn er wel bedrijven die oude 4 serie torpedo's kopen, nieuwe frontstuurtrucks af fabriek, en dan van twee auto's één maken. Vlastuin is een bekende naam op dat gebied, maar ook John van den Berg (Heros) bouwt ze.quote:Op maandag 16 januari 2017 23:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die van Rademaker uit Weerdinge met oplegger van Kremer Zand Jammer dat die hier niet meer rondrijdt
[ afbeelding ]
Voor elke "nieuwe" torpedo wordt dus een oude opgeofferd? Dacht dat ze 'gewoon' het chassis van een frontstuur verlengdenquote:Op maandag 16 januari 2017 23:48 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
T144 is al rond 2000 uit productie gegaan. T164 en T124 in 2004 uit productie gegaan en de T-serie in 2006. Sinds die tijd zijn er wel bedrijven die oude 4 serie torpedo's kopen, nieuwe frontstuurtrucks af fabriek, en dan van twee auto's één maken. Vlastuin is een bekende naam op dat gebied, maar ook John van den Berg (Heros) bouwt ze.
Nee die komen gewoon al met lang chassis uit de fabriek, waarom zou je een truck met een kort chassis verlengen als je ook een langer chassis kunt bestellenquote:Op dinsdag 17 januari 2017 00:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Voor elke "nieuwe" torpedo wordt dus een oude opgeofferd? Dacht dat ze 'gewoon' het chassis van een frontstuur verlengden
Dit soort "zandwagens" bedoel ik dus.quote:Op maandag 16 januari 2017 23:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die van Rademaker uit Weerdinge met oplegger van Kremer Zand Jammer dat die hier niet meer rondrijdt
[ afbeelding ]
Doe nou niet of de rest van de torpedo-ombouw niet omslachtig isquote:Op dinsdag 17 januari 2017 10:17 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nee die komen gewoon al met lang chassis uit de fabriek, waarom zou je een truck met een kort chassis verlengen als je ook een langer chassis kunt bestellen
Omdat ze affabriek nergens meer te krijgen zijn. Behalve bij Mercedes dan, maar daar is er geloof ik nog maar 1 van verkocht in Nederland, het ding dat Elferink uit elkaar geschroefd heeft even niet meegerekend.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 11:21 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dit soort "zandwagens" bedoel ik dus.
Maar waarom doen al die bedrijven moeite om zo'n torpedo te bouwen? Het zal een hoop extra geld kosten.
Ik denk dat hij bedoelt, waarom wil je zo'n torpedoquote:Op dinsdag 17 januari 2017 14:31 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Omdat ze affabriek nergens meer te krijgen zijn. Behalve bij Mercedes dan, maar daar is er geloof ik nog maar 1 van verkocht in Nederland, het ding dat Elferink uit elkaar geschroefd heeft even niet meegerekend.
zit ook belachelijk veel ombouw werk aan om ze geschikt te krijgen voor Europa. En het is troep.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 16:40 schreef DieselTank het volgende:
Anders koop je toch een amerikaan? Volvo kenworth peterbilt Mack
Inderdaad dit bedoel ik.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 14:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt, waarom wil je zo'n torpedo
Meer meters auto is minder meters lading. Dat haalt al het praktisch nut wel weer weg (betere zit, veiliger, meer ruimte in cabine want geen motortunnel, betere looks)quote:Op dinsdag 17 januari 2017 18:32 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Inderdaad dit bedoel ik.
Het ziet er mooi uit maar heeft het praktisch ook zin? Als het praktisch nut heeft waarom bouwen fabrikanten dan geen torpedo's meer?
Had het van vroeger uit ook niet te doen met voetjes van de vloer tijdens het kiepen? Dat daarom zand auto's nog wel een neus hadden want die komen wel aan hun gewicht zonder de maximale lengte te benuttenquote:Op dinsdag 17 januari 2017 18:34 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Meer meters auto is minder meters lading. Dat haalt al het praktisch nut wel weer weg (betere zit, veiliger, meer ruimte in cabine want geen motortunnel, betere looks)
Lengte is neem ik aan bij een zandwagen minder belangrijk vanwege het maximale gewicht.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 18:34 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Meer meters auto is minder meters lading. Dat haalt al het praktisch nut wel weer weg (betere zit, veiliger, meer ruimte in cabine want geen motortunnel, betere looks)
Is dat zo? Ik dacht dat het wel meeviel aangezien veel merken ook europese trucks maken... Zoals volvo en mack volvo is, peterbilt en kenworth zijn eigenlijk een daf...quote:Op dinsdag 17 januari 2017 18:03 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
zit ook belachelijk veel ombouw werk aan om ze geschikt te krijgen voor Europa. En het is troep.
Andersom inderdaad, de Amerikaanse merken zijn vaak van Europese merken. Motoren zijn vaak hetzelfde, cabines, chassis en dergelijke is niet van de kwaliteit die wij gewend zijn.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 21:03 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik dacht dat het wel meeviel aangezien veel merken ook europese trucks maken... Zoals volvo en mack volvo is, peterbilt en kenworth zijn eigenlijk een daf...
wat?quote:Op dinsdag 17 januari 2017 16:40 schreef DieselTank het volgende:
Anders koop je toch een amerikaan? Volvo
Volvo heeft White, (de zware afdeling van) GMC en Autocar gekocht. En Renault, die eigenaar van Mack is, dus Macks haal je tegenwoordig ook bij de Volvo dealer.quote:
Die Volvo VNL's kom je nog wel eens tegen in de v.s.quote:Op woensdag 18 januari 2017 12:34 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Volvo heeft White, (de zware afdeling van) GMC en Autocar gekocht. En Renault, die eigenaar van Mack is, dus Macks haal je tegenwoordig ook bij de Volvo dealer.
Een vriend van me heeft er ook een om zijn winkeltje mee te nemen naar festivals en dergelijke (en voorheen een racetrailer)quote:Op woensdag 18 januari 2017 13:36 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Die Volvo VNL's kom je nog wel eens tegen in de v.s.
Zien er best wel gaaf uit.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Danke Je kan ook wel zien hoe gevaarlijk zo'n rally dan is. Vol gas in het stof.quote:
Leukquote:Op donderdag 19 januari 2017 22:49 schreef Alexxxxx het volgende:
Voor wie het interesseert, heb een bloemlezing (motorbloemlezing ) gemaakt met wat Iveco's in de Dakar buiten De Rooy om. Zitten paar verrassende dingetjes tussen.
http://us9.campaign-archi(...)e4ed37c&e=68c8e09167quote:SEAT has just launched the Ateca, and you are an expert “Dakarian”. Could SEAT’s SUV compete in the Dakar?
“In SEAT Sport we are always open to new challenges, we like racing and the Dakar with the Ateca would be fantastic but, so far, there is nothing to it. The good thing is that, in the future, the new regulations will ban the buggys and the more sophisticated prototypes. Next year, only conventional cars will be allowed to enter, so the Ateca could race the Dakar. But I insist: nothing about this is on the cards.”
Wie zegt dat deze wijziging plotseling ingevoerd is?quote:Op donderdag 9 maart 2017 21:43 schreef Sounddragon het volgende:
De Dakar wordt beetje bij beetje kapot gemaakt met domme regeltjes. Fabrikanten, teams en sponsoren investeren bakken met geld in die race, en het jaar erop zeggen ze gewoon effe dat het niet meer mag; pleur maar in de kliko
Volgens mij hebben ze er gewoon geen zin meer in
Er gaan nog wel meer teams geslachtofferd worden..quote:Op donderdag 9 maart 2017 21:45 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Wie zegt dat deze wijziging plotseling ingevoerd is?
Meestal gaat daar een heel proces aan vooraf.
Franse organisatie, Franse fabrikant...klinkt logisch om die te benadelen...niet dus.
quote:Petronas Team De Rooy Iveco op twee continenten actief in 2018
Team De Rooy zal op twee continenten strijden in 2018.
Gerard de Rooy doet mee aan de Africa Eco Race met zijn gloednieuwe truck. De Rooy gebruikt de Silk Way Rally in juli als grote test.
Federico Villagra neemt de honneurs van het team waar in de Dakar rally in Zuid-Amerika.
De Africa Eco Race start eind december in Monaco om via Marokko en Mauritanië op 14 januari te eindigen in de Senegalese hoofdstad Dakar. Gerard de Rooy gaat de strijd aan met zijn gloednieuwe Iveco Powerstar, die uiterlijk niet veel verschilt van de huidige, maar onderhuids totaal anders is. “We hebben eerder deze maand de eerste tests gedaan in Marokko en zullen de komende maanden uitvoerig blijven testen”, zegt De Rooy. “De Silk Way Rally in juli, van Moskou naar de Chinese stad Xi’an, beschouw ik als de ultieme test.
We doen daar met drie trucks mee: Ton van Genugten, Artur Ardavichus en ikzelf. Ik kijk uit naar beide races.”
Het team wordt dus opgesplitst in januari, met een deel in Afrika en een deel in Zuid-Amerika. In elk geval zal Federico Villagra met zijn Iveco Powerstar meedoen aan de 40ste editie van de Dakar, die op 6 januari begint in Lima om twee weken later, via de mooie duinen van Peru en de hoogvlakte van Bolivia, te finishen in Córdoba, Argentinië.
“De komende weken gaan we nader bekijken hoe we het team gaan opsplitsen en bepalen wie naar Afrika gaan en wie naar Zuid-Amerika om de beste service te verlenen aan zowel mij als Villagra. De details zullen in de loop van de zomer bekend worden”, verklaart Gerard de Rooy.
Dat gaan er. Minstens één coureur die ik van de week in het bivak bij de Morocco Desert Challenge sprak gaat overstappen, maar de verwachting is dat er nog (veel) meer overstappen.quote:Op vrijdag 21 april 2017 19:20 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik ben benieuwd of er meer Nederlandse truckers gaan volgen.
Jeh, Martin heeft goed zijn best gedaan las ik.quote:
Ja, die was elke keer al in het bivak als wij bij de finish aan kwamenquote:Op dinsdag 25 april 2017 19:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jeh, Martin heeft goed zijn best gedaan las ik.
Dat is goed nieuws, want dan wordt de Sherpa beter en beterquote:Op dinsdag 25 april 2017 19:55 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ja, die was elke keer al in het bivak als wij bij de finish aan kwamen
Nah, beter dan een gare huurNissan is niet HEEL moeilijk op zich Maar hij is niet afgebrandquote:Op dinsdag 25 april 2017 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is goed nieuws, want dan wordt de Sherpa beter en beter
Je weet het maar nooit, want die huurNissan is ook een halve Renaultquote:Op dinsdag 25 april 2017 20:07 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nah, beter dan een gare huurNissan is niet HEEL moeilijk op zich Maar hij is niet afgebrand
http://mammoetrallysport.(...)xNuvX&tmpl=componentquote:Op dinsdag 25 april 2017 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is goed nieuws, want dan wordt de Sherpa beter en beter
mijn gedachten waren idd ook afgeleidquote:Op dinsdag 25 april 2017 23:08 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik ben meer benieuwd of die griet in dat jurkje de moeite waard is
Vooraan Pascal de Baar en Jasper Riezebos, daar achter verstopt Ed Wigman en (met zonnehoedje) Simon Koetsier.quote:Op dinsdag 25 april 2017 22:25 schreef Alexxxxx het volgende:
Knappe kop die alle 4 Dakar-veteranen op bovenstaande foto herkent trouwens.
Die kan het ook niet laten.quote:Op dinsdag 25 april 2017 23:40 schreef Alexxxxx het volgende:
Wie deze man niet herkent heeft denk ik niks in dit topic te zoeken
Ja, leuke meid, ken haar ergens van, maar kan er de vinger niet op leggen wie/wat/waar precies, erg irritant xDquote:Op woensdag 26 april 2017 21:18 schreef Piet__Piraat het volgende:
Mooi toch, als je al zo lang meeloopt dat je voor je lol in die organisatie kan. Ik hoop ooit nog eens zo veel geld te hebben
Was die griet van RTL nog de moeite waard?
Blijf mij verbazen hoe die lui het altijd nog voor elkaar krijgen zo dicht op de baan te staan.quote:Op woensdag 24 mei 2017 22:04 schreef DieselTank het volgende:
hobbel de hobbel
http://www.dumpert.nl/med(...)tje_in_het_zand.html
quote:Peugeot overweegt volledig te stoppen met het Dakar-programma wanneer de voorgestelde reglementsveranderingen vanaf volgend seizoen daadwerkelijk worden doorgevoerd.
Er gaan geluiden dat de FIA World Motor Sport Council komende maand tijdens de volgende vergadering haar goedkeuring verleent voor een regelwijziging waardoor de tweewielaangedreven buggy-achtige voertuigen zoals de Peugeot 3008 DKR benadeeld worden. Deze reglementsverandering geldt voor de World Cup voor Cross Country Rallies en zou tevens doorgevoerd worden door Dakar-organisatie ASO. Mocht dat daadwerkelijk gebeuren, dan vertrekt de Franse fabrikant, zo heeft Peugeot-teambaas Bruno Famin gewaarschuwd.
Famin stelde: “Wanneer het concept dat gepresenteerd is aan de cross-country commissie wordt goedgekeurd door de world council en doorgevoerd wordt in de Dakar, vertrekken we. Wij staan enkel aan de start [van de Dakar] als we kunnen winnen.” Peugeot-coureur Carlos Sainz deelde de mening van Famin. De Spanjaard meldde Motorsport.com: “Toen we begonnen met een wagen die per kilometer een seconde verloor, zei niemand dat de reglementen verkeerd waren. Niemand klaagde. Peugeot heeft nu heel goed werk geleverd en iedereen begint te klagen. Het verschil is misschien te groot, dat begrijp ik. Misschien moet er iets gedaan worden, maar ik ben nog altijd van mening dat vierwiel aangedreven voertuigen in bepaalde proeven sneller kunnen zijn.”
Peugeot won de afgelopen twee edities van de Dakar Rally met Stephane Peterhansel.
quote:
quote:´Ik ben teleurgesteld en gefrustreerd´
Mammoet Rallysport moet strijd in Silk Way Rally staken
ASTANA - ,,Ik ben enorm teleurgesteld en gefrustreerd.´´ Martin van den Brink maakte vanmiddag geen geheim van zijn gevoelens. De equipe van Mammoet Rallysport begon voortvarend aan de vierde etappe van de Silk Way Rally. Na 180 kilometer sloeg de pechduivel echter keihard toe. ,,Het is over en uit,´´ aldus een duidelijk teleurgestelde Van den Brink.
Martin van den Brink, Richard Mouw en Daniel Kozlovsky begonnen vanochtend vol goede moed aan de etappe naar Astana. Maar nog voordat de hoofdstad van Kazachstan bereikt werd sloeg het noodlot toe. ,,We begonnen uitstekend. We gingen aan de leiding. We startten als tiende, maar haalden onder andere Ardavichius, Shibalov en Ton van Genugten al vrij snel in. Het ging bijzonder lekker. Het parcours was snel met veel ruimte om te glijden en te driften.´´
Martin van den Brink voelde zich als een vis in het water. Maar nog voordat de finish van het eerste deel van de etappe van vandaag werd bereikt kwam er een einde aan de ambities. ,,We verloren vermogen. Daarna was het snel gebeurd. De motor is vastgelopen en totaal verwoest. We konden niets meer doen.´´
De Franse Renault-equipe van Michel Boucou haalde het team van Mammoet Rallysport van de piste. ,,Boucou assistance heeft ons naar de finish van het eerste deel gesleept. Daar zijn we ze zeer dankbaar voor.´´
De serviceploeg van Mammoet Rallysport was inmiddels ook ter plaatse. ,,We hebben de truck gewassen en schoongemaakt. De truck is vervolgens op de kar gezet en klaar voor vertrek naar huis.´´
‘Frustraties stapelen zich op’
Voor Martin van den Brink is het zoveelste technische probleem een forse streep door zijn sportieve rekening. ,,Ik word er echt moedeloos van. De frustraties stapelen zich op. Ik voel me machteloos.´´ Volgens de teameigenaar van Mammoet Rallysport is het inmiddels duidelijk waar het aan schort. ,,We hebben met ons team alles op de rit. Ik ben er van overtuigd dat wij alles doen wat we moeten doen om te kunnen presteren. Het probleem is de techniek. De motor laat ons keer op keer in de steek. Ik voel wat dat betreft heel erg mee met Max Verstappen. Ook hij kampt met veel pech en komt in situaties waar hij niets aan kan doen. We weten dat we het kunnen, maar zo komt het er niet uit.´´
Volgens de 46-jarige Harskamper is het geen toeval dat de equipe zoveel tegenslag krijgt te verwerken. ,,Wij willen dat de motor betrouwbaar is. We hebben vaak gevraagd om het vermogen terug te schroeven. De motorenleverancier wil echter steeds een stapje verder. We verschillen duidelijk van inzicht met Mario Kress over dit vraagstuk.´´
‘Met minder vermogen kan ik ook winnen’
Met minder vermogen ziet Van den Brink meer kansen op resultaat. ,,We weten inmiddels dat er veel kapot gaat omdat er te veel vermogen is. Na tien jaar ervaring weten we wel een keer waar we over praten. Wij vinden ook dat we bepaalde onderdelen preventief moeten vervangen. Als er te veel krachten op de onderdelen komt gaat het een keer kapot. Wij kunnen met minder kracht ook prima uit de voeten. Ik kan ook met minder power een etappe winnen. Dat hebben we laten zien.´´
Op deze manier gaat de lol er voor Martin van den Brink en zijn trouwe manschappen snel vanaf. ,,We kunnen nu naar huis. Dat is een gigantische tegenvaller. Maar ook Pascal de Baar en Gert Huzink van het Riwald team hebben de motor van hun Renault truck kapot en zijn ook uit de strijd.´´
De komende weken moet niet alleen de Renault worden opgelapt. Ook Martin, Richard, Daniel en alle trouwe teamleden moeten ‘gereset’ worden. ,,Het is ook voor al die monteurs en helpers een fikse teleurstelling. De truck gaat terug naar de fabriek in Tsjechië. Wij gaan terug naar Harskamp. We zullen de komende weken gebruiken om een pittig gesprek met de mensen van MKR te voeren. Op deze manier wil ik niet doorgaan.´
Het is dit jaar ook de preproloog voor de afrika eco race (anders mocht de rooy niet meedoen )quote:Op donderdag 2 november 2017 18:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom mag de RTL GP DAKAR Pre-Proloog niet meer zo heten trouwens? Ook alweer gezeik over Rechten?
Uit angst voor Gerard?quote:Op donderdag 2 november 2017 18:16 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Het is dit jaar ook de preproloog voor de afrika eco race (anders mocht de rooy niet meedoen )
Kamaz doet daar dit jaar niet aan mee trouwens, dus heel spannend zal dat niet worden....
Nah,het is natuurlijk een ECO race, had iets met de hybride Kamaz te maken die vorig jaar won. Maar mijn Russisch is vrij beroerd dus meer weet ik ook nietquote:
Niet open voor publiek neem ik aan?quote:Op donderdag 2 november 2017 20:10 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik sla de preproloogtrouwens over dit jaar ik rij dan zelf op de tankbaan in Havelte, waar ook elk jaar een ronde van het NK Offroad is
Havelte kan iedereen gratis komen kijken. Zelf rijden kan ook, maar dan moet je je even aanmelden en moet je auto aan bepaalde voorwaarden voldoen. En das niet bepaald gratisquote:Op donderdag 2 november 2017 20:19 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Niet open voor publiek neem ik aan?
Tuurlijk, ze hebben nog geen oplossing gevonden om van die uitgedroogde Dakar-deelnemers een urinemonster te nemen.quote:Op vrijdag 17 november 2017 12:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Mogen Russen nog wel deelnemen nu het WADA Rusland onder verscherpt dopingtoezicht blijft houden?
twitter:AntonRally twitterde op woensdag 22-11-2017 om 14:40:59 Tsja, bloed kruipt.......Vandaag in Parijs perspresentatie voor @dakar #Dakar2018 bijgewoond waar bekend werd dat i… https://t.co/cZmxzRTJFz reageer retweet
Nee.quote:Op woensdag 22 november 2017 19:23 schreef Peterselieman het volgende:
Zou Dollevoet het dit keer wel gaan halen?
Ik ben zelfs een van de makers dit keer Ook al is het maar een kleine bijdrage. 1 december op de mat als het goed is.quote:Op maandag 27 november 2017 01:30 schreef DieselTank het volgende:
Me dakar gids is overigens nog niet binnen!! Alex jij kent de makers vast wel, waar blijven ze
Dakarcollector van Driel heeft veel fotos op FB gezet. Ben dit keer zelf weer niet gegaan, toch vaak t zelfde en er waren ookniet echt vee trucks die iknog per se op de foto wil.quote:Op maandag 27 november 2017 01:32 schreef DieselTank het volgende:
Zijn er nog leuke vlogs die iemand gevonden heeft op youtube over het inschepen in le havre? Dakar zelf heeft ook wel wat leuks gepost op hun kanaal. Vooral herhaling en een mooie edit overigens. Geen interview e.d.
De reden is dat er in de afgelopen jaren veel gedoe in Zuid-Amerika is geweest. Regelmatig veel regen, uitputting door de grote hoogte, amateuristische organisatie, dat soort dingen. Daarnaast is er nog steeds de drang naar terugkeer naar Afrika. Daarom heeft een deel van de Nederlanders gekozen voor de Africa Eco Racequote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:23 schreef sasquatsch het volgende:
Wat is de reden dat die Africa Eco Race ineens populair is?
Er is nu ook aandacht voor bij RTL. Dat was in het verleden niet zo, voor zover ik weet.
En omdat er dus een deel van de Nederlanders aan mee doet heeft RTL ineens interesse blijkbaar.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De reden is dat er in de afgelopen jaren veel gedoe in Zuid-Amerika is geweest. Regelmatig veel regen, uitputting door de grote hoogte, amateuristische organisatie, dat soort dingen. Daarnaast is er nog steeds de drang naar terugkeer naar Afrika. Daarom heeft een deel van de Nederlanders gekozen voor de Africa Eco Race
De Rooy betaalt ze daar natuurlijk gewoon voor. Die wilde al jaren naar Afrika, maar dat mocht niet van de sponsoren. RTL is één manier om in beeld te komen voor deze sponsoren.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 14:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En omdat er dus een deel van de Nederlanders aan mee doet heeft RTL ineens interesse blijkbaar.
Goeie.. Heb je daar ook een uitzendschema voor ergens?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 19:22 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik zie dat RTL er ook uitzendingen voor maakt. Hebben ze daar ook een presentator of kopen ze gewoon een zwikkie beelden in en plakken ze er in de studio commentaar onder?
http://www.rtlgp.nl/item/22859/rtl_gp_uitzendschemaquote:Op dinsdag 2 januari 2018 19:28 schreef Anne het volgende:
Ik heb de Openingspost even een update gegeven
[..]
Goeie.. Heb je daar ook een uitzendschema voor ergens?
Dan plak ik die ook meteen in de OP.
Oh. Ik dacht dat je de Duitse RTL bedoelde .quote:Op dinsdag 2 januari 2018 19:31 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
http://www.rtlgp.nl/item/22859/rtl_gp_uitzendschema
quote:Op dinsdag 2 januari 2018 19:32 schreef Anne het volgende:
[..]
Oh. Ik dacht dat je de Duitse RTL bedoelde .
Die staat al in de openingspost .
Persoonlijk denk ik niet dat de Africa Eco Race HET alternatief is, maar verwacht ik dat de versnippering over kleinere rallies wel door zal gaan. Morocco Desert Challenge is voor de trucks steeds meer the place to be, de pkw's en motoren hebben weer hun eigen plekken waar ze samen komen.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 22:13 schreef Sounddragon het volgende:
Ik voorspel: als het dit jaar wéér zo'n puinzooi wordt in Zuid Amerika is het over daar, en rijdt volgend jaar minimaal de helft van de NL'ers in Marokko.
Ik heb ook geen namen en toenamen genoemd, maar de Dakar heeft zichzelf aardig om zeep geholpen. Er is denk ik niet veel meer nodig om mensen andere wegen te gaan laten inslaan.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 22:45 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik niet dat de Africa Eco Race HET alternatief is, maar verwacht ik dat de versnippering over kleinere rallies wel door zal gaan. Morocco Desert Challenge is voor de trucks steeds meer the place to be, de pkw's en motoren hebben weer hun eigen plekken waar ze samen komen.
mjah, blijkbaar zit niet ál het tuig hier.. Of zouden dat teruggestuurde etterbakjes zijn?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 23:16 schreef Coelho het volgende:
Afrika begint overigens ook al lekker, met Marokkaanse stenengooiers langs de weg.
Deze zijn nog in opleiding, pas als ze hun diploma's 'bontkraag in de zomer', 'druk doen om niks' en 'jij discrimimeert mij roepen' hebben mogen ze naar Nederlandquote:Op dinsdag 2 januari 2018 23:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
mjah, blijkbaar zit niet ál het tuig hier.. Of zouden dat teruggestuurde etterbakjes zijn?
Vandaag huilen dus met een truck die alleen nog rechtsom kanquote:Op woensdag 3 januari 2018 22:57 schreef Piet__Piraat het volgende:
Van Ginkel was nog wel lekker positief met z'n 1 en 2 willen worden gisteren
Goh, zelfs in eigen land zijn ze vervelend.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 23:16 schreef Coelho het volgende:
Afrika begint overigens ook al lekker, met Marokkaanse stenengooiers langs de weg.
Kan er maar weinig over vinden in de mainstream mediaquote:Op zaterdag 6 januari 2018 19:40 schreef Wolve000 het volgende:
Ja, maar de Africa Eco Race is al wel onderweg sinds het nieuwe jaar.
Door deze post ging ik even naar het schema van RTL7 kijken en kwam ik er net achter dat ze schijnbaar Game of Thrones uitzenden. Zo leer je nog eens wat, allemaal dankzij Dakar.quote:Op zaterdag 6 januari 2018 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben heel benieuwd naar de uitzending dalek
Ja, dat is dus Game of Thrones. Op RTL7. Ik bedoelde ook niet letterlijk nu, maar na de rally'squote:Op zaterdag 6 januari 2018 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:
ik zie 22:30 - 23:30 Dakar en dan 23:30 - 23:50 Africa Eco race. Daarna pas GoT
Oh DAT ze het uitzenden. Dat interesseert mij dan weer geen reetquote:Op zaterdag 6 januari 2018 21:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, dat is dus Game of Thrones. Op RTL7. Ik bedoelde ook niet letterlijk nu, maar na de rally's
Dat doen ze al jaren. Alleen lopen ze wel een seizoen (of 2) achter.quote:Op zaterdag 6 januari 2018 21:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, dat is dus Game of Thrones. Op RTL7. Ik bedoelde ook niet letterlijk nu, maar na de rally's
Mij ook niet verder, want ik heb het al gezien allemaal, maar ik vond het wel geinig. Enfin, bijna uitzendingquote:Op zaterdag 6 januari 2018 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh DAT ze het uitzenden. Dat interesseert mij dan weer geen reet
Nou stel dat wel zeg.quote:Op zaterdag 6 januari 2018 22:37 schreef franklop het volgende:
Had zich wel wat beter in kunnen lezen
bij dezenquote:Op zaterdag 6 januari 2018 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Bla bla geneuzel bla bla
Bla
Racebeelden gère!!
Allemaal door jou hequote:
beetje invloed hebben hier en daar helptquote:
Doe ik iets verkeerd?quote:Op zaterdag 6 januari 2018 23:14 schreef Alexxxxx het volgende:
Sinds wanneer is dit het rtlkijktopic ipv het livekijktopic
Intussen gefinisht op 1 uur 49.quote:
Op 31 kmquote:Op zaterdag 6 januari 2018 23:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Intussen gefinisht op 1 uur 49.
De eerste etappe heeft ook mooie beelden hoorquote:Op zondag 7 januari 2018 00:05 schreef Zolderkamer het volgende:
De ecorace is toch wel heel gaaf weer door Afrika enzo.. Dakar kon me niet zo meer boeien sinds ze niet meer in Afrika reden.. Maar dit is toch wel weer wouw..
Totdat het genoeg media-aandacht genereert, dan komen de moslimpjes weer aanslagjes dreigen, zo ging het de vorige keer ookquote:Op zondag 7 januari 2018 00:05 schreef Zolderkamer het volgende:
De ecorace is toch wel heel gaaf weer door Afrika enzo.. Dakar kon me niet zo meer boeien sinds ze niet meer in Afrika reden.. Maar dit is toch wel weer wouw..
Dat was in 1980 al.. en dat blijft.. en hoort erbij..quote:Op zondag 7 januari 2018 00:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Totdat het genoeg media-aandacht genereert, dan komen de moslimpjes weer aanslagjes dreigen, zo ging het de vorige keer ook
twitter:Quique_Naranjo twitterde op zondag 07-01-2018 om 12:54:42 Brice Menzies KO. Le ha durado poco el buggy... #Dakar2018 https://t.co/eW4EQxEDou reageer retweet
quote:Drama voor MINI: Teamgenoten Yazeed Al-Rajhi en Borus Garafulic hebben elkaar geraakt op de proef! Beide auto's staan met schade te wachten op assistentie.
Whahahaquote:
Alweer? Gisteren ook al Eerst allemaal grote verhalen bla bla 6 liter corvette blok achtmiljoen PK alles maar niks dusquote:Op zondag 7 januari 2018 15:16 schreef Peterselieman het volgende:
De afgelopen jaren crosten Tim en Tom rustig door de duinen, dit keer zitten ze al snel vast
Tim en Tom moeten gewoon weg van zand en gravel blijven.quote:Op zondag 7 januari 2018 15:16 schreef Peterselieman het volgende:
De afgelopen jaren crosten Tim en Tom rustig door de duinen, dit keer zitten ze al snel vast
Coronel staat stil.quote:Op zondag 7 januari 2018 15:16 schreef Peterselieman het volgende:
De afgelopen jaren crosten Tim en Tom rustig door de duinen, dit keer zitten ze al snel vast
Zo'n big block is leuk, maar het ding is in een bakbeest gelepeld en dan kom je vanzelf vast te staan. Met die lichte wagentjes waarmee ze de afgelopen jaren reden was dit minder vaak gebeurdquote:Op zondag 7 januari 2018 15:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Alweer? Gisteren ook al Eerst allemaal grote verhalen bla bla 6 liter corvette blok achtmiljoen PK alles maar niks dus
Ben je niet in de war met Despres ?quote:Op zondag 7 januari 2018 16:05 schreef Peterselieman het volgende:
Ze rijden trouwens weer.
Jammer dat Ten Brinke vandaag veel tijd inlevert, maar mooi dat De Villiers Peugeot in de laatste meters de dagoverwinning afsnoept
Die tijdwaarneming is weer eens niet betrouwbaar geblekenquote:Op zondag 7 januari 2018 19:09 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ben je niet in de war met Despres ?
Elk jaar hetzelfde gezeik godverdommequote:Op zondag 7 januari 2018 16:13 schreef Peterselieman het volgende:
hmm, ze rommelen vrolijk verder met de tijden. Nu blijken de Peugeots ruim gewonnen te hebben. Toch fijn dat direct zoveel duidelijkheid is
twitter:dakar twitterde op zondag 07-01-2018 om 21:46:48 You definitely do NOT want to end up in the same situation as Roberto Recalde// NUNCA quieres encontrarte en la mi... https://t.co/DnhCnccZbn reageer retweet
Hoe kan zoiets nou eigenlijk gebeuren? Je zou denken dat de achterveren te hard staan afgesteld? Of de achterwielen raken zo hard de heuvel dat er niet genoeg veerweg is?twitter:fernischumi twitterde op zondag 07-01-2018 om 22:02:45 Vídeo del accidente de Menzies. O despiste o peligro no señalado en el Roadbook como dice el estadounidense. #Dakar… https://t.co/01mbfUkXkT reageer retweet
Lijkt me niet prettig als je in rally auto rijdt en over een heuvel klapt om vervolgens met je neusje de grond in te borenquote:Op zondag 7 januari 2018 22:36 schreef Sounddragon het volgende:
Er zijn natuurlijk wel grenzen aan techniek.. Denk even aan imbecielen die met hun dAuwdi quattro met winterbandjes vinden dat je wel 120 kunt op een zwaar besneeuwde snelweg.. Dat gaat ook niet altijd even goed zeg maar.
Als je over een rand of uitholling overdwars knalt, vangen de voorveren de eerste klap op omdat daar het motorblok zit (massatraagheid) en vervolgens wordt je kont de lucht in gekatapulteerd, en dan krijg je dit.
Techniek wint het niet altijd van de wetten der natuur.
Op dezelfde manier waarom de nordschleife de groene hel genoemd word...quote:Op zondag 7 januari 2018 22:21 schreef DieselTank het volgende:Hoe kan zoiets nou eigenlijk gebeuren? Je zou denken dat de achterveren te hard staan afgesteld? Of de achterwielen raken zo hard de heuvel dat er niet genoeg veerweg is?twitter:fernischumi twitterde op zondag 07-01-2018 om 22:02:45 Vídeo del accidente de Menzies. O despiste o peligro no señalado en el Roadbook como dice el estadounidense. #Dakar… https://t.co/01mbfUkXkT reageer retweet
Deden ze bij Kamaz soepeler.quote:Op zondag 7 januari 2018 21:55 schreef DieselTank het volgende:twitter:dakar twitterde op zondag 07-01-2018 om 21:46:48 You definitely do NOT want to end up in the same situation as Roberto Recalde// NUNCA quieres encontrarte en la mi... https://t.co/DnhCnccZbn reageer retweet
Wevers met ruim 5 uur achterstand toch de eindstreep bereikt.quote:Op zondag 7 januari 2018 19:45 schreef Peterselieman het volgende:
Wevers ligt eruit na een ongeval in de duinen, terwijl Mike Willems in het begin van de etappe over de kop is gegaan. Willems heeft de finish inmiddels bereikt.
Dit zag je aankomen.quote:Op zondag 7 januari 2018 21:55 schreef DieselTank het volgende:twitter:dakar twitterde op zondag 07-01-2018 om 21:46:48 You definitely do NOT want to end up in the same situation as Roberto Recalde// NUNCA quieres encontrarte en la mi... https://t.co/DnhCnccZbn reageer retweet
Problemen zijn een gevolg van crash op tweede dag.quote:Op zondag 7 januari 2018 23:33 schreef Zolderkamer het volgende:
Oh en sneu dat van Ginkel nu weer dezelfde problemen had als toen ie begon met Dakar.. Toen was ook alles top voor elkaar en ook een paar keer motorproblemen die er eigenlijk niet hadden kunnen zijn... Toen was ie er snel klaar mee en stapte ie over op Cat..
Deze? https://www.vanginkeltrucks.nl/trucks/occasions/1544/
Ironisch dat die dan net te koop staat..
Een korte opsomming:quote:Op dinsdag 9 januari 2018 08:44 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Gaat wel echt lekker met Mini X-Raid zeg...
Tot zover een echte massastart:quote:Op dinsdag 9 januari 2018 01:05 schreef M.Melandri het volgende:
Morgen een massastart maar met hoeveel tegelijk gaan ze dan starten?
quote:De motoren starten vandaag met 15 tegelijk; de auto's met vier tegelijk en de trucks met twee tegelijk.
Kwartetstart! Het is net de B-groep in het schaatsen zo.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 10:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tot zover een echte massastart:
[..]
luchtcirculatie!!!quote:Op dinsdag 9 januari 2018 10:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Kwartetstart! Het is net de B-groep in het schaatsen zo.
Wat is die al attiyah toch een baas, en wat een geluidtwitter:MauricioBaccant twitterde op maandag 08-01-2018 om 15:53:04 Transmitir pasión se logra a través de las experiencias positivasGenerar expectativas positivas es el resultado d… https://t.co/dk5iqTTS95 reageer retweet
Jammer van dat fluitende geluidje als hij bovenaan die duin is, maar toen waren mijn oren al klaargekomen dus dat maakt niet uitquote:Op dinsdag 9 januari 2018 13:13 schreef DieselTank het volgende:Wat is die al attiyah toch een baas, en wat een geluidtwitter:MauricioBaccant twitterde op maandag 08-01-2018 om 15:53:04 Transmitir pasión se logra a través de las experiencias positivasGenerar expectativas positivas es el resultado d… https://t.co/dk5iqTTS95 reageer retweet
Motoren niet verkeerd met 15 man.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 10:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tot zover een echte massastart:
[..]
Hopen dat Attiyah en De Villiers kort bij de Peugeots blijven.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 13:13 schreef DieselTank het volgende:Wat is die al attiyah toch een baas, en wat een geluidtwitter:MauricioBaccant twitterde op maandag 08-01-2018 om 15:53:04 Transmitir pasión se logra a través de las experiencias positivasGenerar expectativas positivas es el resultado d… https://t.co/dk5iqTTS95 reageer retweet
Is ijdele hoop gebleken. De verschillen zijn vandaag megagrootquote:Op dinsdag 9 januari 2018 14:23 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Hopen dat Attiyah en De Villiers kort bij de Peugeots blijven.
Wat - De- Nuecqquote:- vanwege technische problemen begint Dakar 2018 op een later tijdstip -
Storingquote:
Idd Peugeot slaat hier een enorme slag.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 20:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Is ijdele hoop gebleken. De verschillen zijn vandaag megagroot
Despres is gelukkig wel weggevallenquote:Op dinsdag 9 januari 2018 23:16 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Idd Peugeot slaat hier een enorme slag.
"gelukkig"quote:Op dinsdag 9 januari 2018 23:19 schreef Peterselieman het volgende:
Despres is gelukkig wel weggevallen
ik gun niemand pech, maar een beetje merkenstrijd is wel mooiquote:Op dinsdag 9 januari 2018 23:45 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
"gelukkig"
Ook lekker aardig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |