abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_168205569

Marcel van Vliet zijn laatste eigen torpedo O+


En de eerste Van Vliet Dakar MAN :D _O_ (foto Jaco Terlouw)
pi_168205715
quote:
14s.gif Op maandag 16 januari 2017 21:27 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Marcel van Vliet zijn laatste eigen torpedo O+

[ afbeelding ]
En de eerste Van Vliet Dakar MAN :D _O_ (foto Jaco Terlouw)
Toyota Holland? Van welke 4x4 was deze truck ondersteuning?
pi_168205773
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 21:30 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Toyota Holland? Van welke 4x4 was deze truck ondersteuning?
Geen idee, in het jaar dat deze truck meedeed scheet ik nog luiers vol geloof ik.

Edit: maar kun je wel zelf opzoeken op http://www.dakardantan.com/ Sowieso een erg gave site over de begintijd.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 januari 2017 @ 21:32:01 #54
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168205830
quote:
5s.gif Op maandag 16 januari 2017 21:24 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Hoezo niet? De laatste keer dat ik Marcel van Vliet sprak waren ze daar nog niet uit.
Moet de fabrikant niet een torpedo als productiemodel hebben?

Zo ja, kunnen ze dan meeliften met Scania?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168205973
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 21:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Moet de fabrikant niet een torpedo als productiemodel hebben?

Zo ja, kunnen ze dan meeliften met Scania?
Scania heeft ook al een jaar of 10/15 geen torpedomodel meer. Wat Van den Heuvel bouwt heeft niks met de productie scania torpedos van weleer te maken ook. Ginaf was ook bezig met een torpedo ontwikkelen voor Dakar (voor t geld weer eens op was), die hebben hun torpedo model begin jaren '70 al uit de markt gehaald zelfs _O-
pi_168206069
quote:
3s.gif Op maandag 16 januari 2017 21:34 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Scania heeft ook al een jaar of 10/15 geen torpedomodel meer. Wat Van den Heuvel bouwt heeft niks met de productie scania torpedos van weleer te maken ook. Ginaf was ook bezig met een torpedo ontwikkelen voor Dakar (voor t geld weer eens op was), die hebben hun torpedo model begin jaren '70 al uit de markt gehaald zelfs _O-
[ afbeelding ]
Die zandwagens met Scania trekker met neus zijn al 10 tot 15 jaar oud?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 januari 2017 @ 21:42:02 #57
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168206358
quote:
3s.gif Op maandag 16 januari 2017 21:34 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Scania heeft ook al een jaar of 10/15 geen torpedomodel meer. Wat Van den Heuvel bouwt heeft niks met de productie scania torpedos van weleer te maken ook. Ginaf was ook bezig met een torpedo ontwikkelen voor Dakar (voor t geld weer eens op was), die hebben hun torpedo model begin jaren '70 al uit de markt gehaald zelfs _O-
[ afbeelding ]
En ik maar denken dat Scania ze af fabriek nog leverde. Zo leer je nog eens wat :P

Dat er ook DAF torpedo's zijn wist ik, ook al zijn ook die niet door de fabriek gebouwd.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168207430
quote:
11s.gif Op maandag 16 januari 2017 21:42 schreef Peterselieman het volgende:

Dat er ook DAF torpedo's zijn wist ik, ook al zijn ook die niet door de fabriek gebouwd.
Die twee oranje/rode van Jansen?
pi_168209126
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 21:36 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Die zandwagens met Scania trekker met neus zijn al 10 tot 15 jaar oud?
'die zandwagens', welke? :P
pi_168209388
Die XT's zijn door de Eindhovense DAF dealer (om)gebouwd inderdaad. DAF heef in het verleden ook zelf neuzen gebouwd.








  Moderator maandag 16 januari 2017 @ 23:33:17 #61
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168210242
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 23:01 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

'die zandwagens', welke? :P
Die van Rademaker uit Weerdinge met oplegger van Kremer Zand :P Jammer dat die hier niet meer rondrijdt :+


Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168210541
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 23:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Die van Rademaker uit Weerdinge met oplegger van Kremer Zand :P Jammer dat die hier niet meer rondrijdt :+


[ afbeelding ]
T144 is al rond 2000 uit productie gegaan. T164 en T124 in 2004 uit productie gegaan en de T-serie in 2006. Sinds die tijd zijn er wel bedrijven die oude 4 serie torpedo's kopen, nieuwe frontstuurtrucks af fabriek, en dan van twee auto's één maken. Vlastuin is een bekende naam op dat gebied, maar ook John van den Berg (Heros) bouwt ze.
  Moderator dinsdag 17 januari 2017 @ 00:24:26 #63
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168211122
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 23:48 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

T144 is al rond 2000 uit productie gegaan. T164 en T124 in 2004 uit productie gegaan en de T-serie in 2006. Sinds die tijd zijn er wel bedrijven die oude 4 serie torpedo's kopen, nieuwe frontstuurtrucks af fabriek, en dan van twee auto's één maken. Vlastuin is een bekende naam op dat gebied, maar ook John van den Berg (Heros) bouwt ze.
Voor elke "nieuwe" torpedo wordt dus een oude opgeofferd? Dacht dat ze 'gewoon' het chassis van een frontstuur verlengden :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168214400
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 00:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Voor elke "nieuwe" torpedo wordt dus een oude opgeofferd? Dacht dat ze 'gewoon' het chassis van een frontstuur verlengden :)
Nee die komen gewoon al met lang chassis uit de fabriek, waarom zou je een truck met een kort chassis verlengen als je ook een langer chassis kunt bestellen :P
pi_168215495
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 23:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Die van Rademaker uit Weerdinge met oplegger van Kremer Zand :P Jammer dat die hier niet meer rondrijdt :+


[ afbeelding ]
Dit soort "zandwagens" bedoel ik dus.

Maar waarom doen al die bedrijven moeite om zo'n torpedo te bouwen? Het zal een hoop extra geld kosten.
  Moderator dinsdag 17 januari 2017 @ 11:53:37 #66
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168216289
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 10:17 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Nee die komen gewoon al met lang chassis uit de fabriek, waarom zou je een truck met een kort chassis verlengen als je ook een langer chassis kunt bestellen :P
Doe nou niet of de rest van de torpedo-ombouw niet omslachtig is ;)
Maar als ik hier kijk bijvoorbeeld, dan bouwen ze een bakwagen om tot een trekker dus?

Vandaar ook dat torpedo's vaak net als bakwagens een naloopas ipv voorloopas hebben :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168219698
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 11:21 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Dit soort "zandwagens" bedoel ik dus.

Maar waarom doen al die bedrijven moeite om zo'n torpedo te bouwen? Het zal een hoop extra geld kosten.
Omdat ze affabriek nergens meer te krijgen zijn. Behalve bij Mercedes dan, maar daar is er geloof ik nog maar 1 van verkocht in Nederland, het ding dat Elferink uit elkaar geschroefd heeft even niet meegerekend.
  Moderator dinsdag 17 januari 2017 @ 14:45:56 #68
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168220005
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 14:31 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Omdat ze affabriek nergens meer te krijgen zijn. Behalve bij Mercedes dan, maar daar is er geloof ik nog maar 1 van verkocht in Nederland, het ding dat Elferink uit elkaar geschroefd heeft even niet meegerekend.
Ik denk dat hij bedoelt, waarom wil je zo'n torpedo :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 17 januari 2017 @ 15:02:22 #69
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168220415
Omdat het er drommels geil uit ziet. EN misschien is het ook wel botsveiliger, maar dat weet ik niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168222666
Anders koop je toch een amerikaan? Volvo kenworth peterbilt Mack :P
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_168224826
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 16:40 schreef DieselTank het volgende:
Anders koop je toch een amerikaan? Volvo kenworth peterbilt Mack :P
zit ook belachelijk veel ombouw werk aan om ze geschikt te krijgen voor Europa. En het is troep. :P
pi_168225530
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 14:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik denk dat hij bedoelt, waarom wil je zo'n torpedo :)
Inderdaad dit bedoel ik.
Het ziet er mooi uit maar heeft het praktisch ook zin? Als het praktisch nut heeft waarom bouwen fabrikanten dan geen torpedo's meer?
pi_168225594
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 18:32 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Inderdaad dit bedoel ik.
Het ziet er mooi uit maar heeft het praktisch ook zin? Als het praktisch nut heeft waarom bouwen fabrikanten dan geen torpedo's meer?
Meer meters auto is minder meters lading. Dat haalt al het praktisch nut wel weer weg :P (betere zit, veiliger, meer ruimte in cabine want geen motortunnel, betere looks)
  Moderator dinsdag 17 januari 2017 @ 18:41:30 #74
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168225787
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 18:34 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Meer meters auto is minder meters lading. Dat haalt al het praktisch nut wel weer weg :P (betere zit, veiliger, meer ruimte in cabine want geen motortunnel, betere looks)
Had het van vroeger uit ook niet te doen met voetjes van de vloer tijdens het kiepen? Dat daarom zand auto's nog wel een neus hadden want die komen wel aan hun gewicht zonder de maximale lengte te benutten :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168225815
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 18:34 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Meer meters auto is minder meters lading. Dat haalt al het praktisch nut wel weer weg :P (betere zit, veiliger, meer ruimte in cabine want geen motortunnel, betere looks)
Lengte is neem ik aan bij een zandwagen minder belangrijk vanwege het maximale gewicht.
pi_168230621
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 18:03 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

zit ook belachelijk veel ombouw werk aan om ze geschikt te krijgen voor Europa. En het is troep. :P
Is dat zo? Ik dacht dat het wel meeviel aangezien veel merken ook europese trucks maken... Zoals volvo en mack volvo is, peterbilt en kenworth zijn eigenlijk een daf...
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_168234494
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:03 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik dacht dat het wel meeviel aangezien veel merken ook europese trucks maken... Zoals volvo en mack volvo is, peterbilt en kenworth zijn eigenlijk een daf...
Andersom inderdaad, de Amerikaanse merken zijn vaak van Europese merken. Motoren zijn vaak hetzelfde, cabines, chassis en dergelijke is niet van de kwaliteit die wij gewend zijn.

En bouwvoertuigen zijn tegenwoordig onwikkeld uit straatmodellen en hebben daarom (helaas!) geen neus meer -O- De aantallen zijn te klein om het nog te ontwikkelen
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 18 januari 2017 @ 12:21:40 #78
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168241215
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 16:40 schreef DieselTank het volgende:
Anders koop je toch een amerikaan? Volvo
wat?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 18 januari 2017 @ 12:31:17 #79
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168241400
quote:
5s.gif Op woensdag 18 januari 2017 12:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

wat?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168241497
quote:
5s.gif Op woensdag 18 januari 2017 12:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

wat?
Volvo heeft White, (de zware afdeling van) GMC en Autocar gekocht. En Renault, die eigenaar van Mack is, dus Macks haal je tegenwoordig ook bij de Volvo dealer.
pi_168242795
quote:
14s.gif Op woensdag 18 januari 2017 12:34 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Volvo heeft White, (de zware afdeling van) GMC en Autocar gekocht. En Renault, die eigenaar van Mack is, dus Macks haal je tegenwoordig ook bij de Volvo dealer.
Die Volvo VNL's kom je nog wel eens tegen in de v.s.
Zien er best wel gaaf uit.

Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_168244713
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 13:36 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Die Volvo VNL's kom je nog wel eens tegen in de v.s.
Zien er best wel gaaf uit.

[ afbeelding ]
Een vriend van me heeft er ook een om zijn winkeltje mee te nemen naar festivals en dergelijke (en voorheen een racetrailer)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 18 januari 2017 @ 15:13:43 #83
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168244816
:9
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 18 januari 2017 @ 15:24:07 #84
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168245053
Special painting, altijd goed :9
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168247705
mooie kleren
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_168272516
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 19 januari 2017 @ 18:26:51 #87
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168272941
Goein film. had ik nog niet gezien :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168279677
quote:
14s.gif Op donderdag 19 januari 2017 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Goein film. had ik nog niet gezien :)
Danke :D Je kan ook wel zien hoe gevaarlijk zo'n rally dan is. Vol gas in het stof.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_168281085
Voor wie het interesseert, heb een bloemlezing (motorbloemlezing :') ) gemaakt met wat Iveco's in de Dakar buiten De Rooy om. Zitten paar verrassende dingetjes tussen.
pi_168281980
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 22:49 schreef Alexxxxx het volgende:
Voor wie het interesseert, heb een bloemlezing (motorbloemlezing :') ) gemaakt met wat Iveco's in de Dakar buiten De Rooy om. Zitten paar verrassende dingetjes tussen.
Leuk :D

Ik vind dit toch wel een leuk verhaal, volgens mij de 3de keer dat ik hem al lees _O-
http://www.alexmiedema.nl(...)ven-van-de-br-lv-74/
In de kleuren van de rooy ziet hij er veel mooier uit dan in de kleuren van boucou als ik eerlijk ben.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_169401233
quote:
SEAT has just launched the Ateca, and you are an expert “Dakarian”. Could SEAT’s SUV compete in the Dakar?

“In SEAT Sport we are always open to new challenges, we like racing and the Dakar with the Ateca would be fantastic but, so far, there is nothing to it. The good thing is that, in the future, the new regulations will ban the buggys and the more sophisticated prototypes. Next year, only conventional cars will be allowed to enter, so the Ateca could race the Dakar. But I insist: nothing about this is on the cards.”
http://us9.campaign-archi(...)e4ed37c&e=68c8e09167

Dus volgend jaar mag b.v. de huidige Peugeot niet meer?
  donderdag 9 maart 2017 @ 21:43:45 #92
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_169401878
De Dakar wordt beetje bij beetje kapot gemaakt met domme regeltjes. Fabrikanten, teams en sponsoren investeren bakken met geld in die race, en het jaar erop zeggen ze gewoon effe dat het niet meer mag; pleur maar in de kliko :W

Volgens mij hebben ze er gewoon geen zin meer in -O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_169401929
quote:
13s.gif Op donderdag 9 maart 2017 21:43 schreef Sounddragon het volgende:
De Dakar wordt beetje bij beetje kapot gemaakt met domme regeltjes. Fabrikanten, teams en sponsoren investeren bakken met geld in die race, en het jaar erop zeggen ze gewoon effe dat het niet meer mag; pleur maar in de kliko :W

Volgens mij hebben ze er gewoon geen zin meer in -O-
Wie zegt dat deze wijziging plotseling ingevoerd is?
Meestal gaat daar een heel proces aan vooraf.
Franse organisatie, Franse fabrikant...klinkt logisch om die te benadelen...niet dus.
  donderdag 9 maart 2017 @ 21:48:46 #94
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_169401995
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 21:45 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Wie zegt dat deze wijziging plotseling ingevoerd is?
Meestal gaat daar een heel proces aan vooraf.
Franse organisatie, Franse fabrikant...klinkt logisch om die te benadelen...niet dus.
Er gaan nog wel meer teams geslachtofferd worden..

Maar buiten dit om slaat het bij vlagen toch helemaal nergens meer op? kijk eens naar hoeveel regeltjes er zijn? achterlijke tijdstraffen, etappes die worden afgelast alsof het een wandeltochtje met 20 man is.. nu dit weer.. de lol gaat er heel hard vanaf zo vind ik..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_169405043
Voor wie eens een ECHTE wedstrijd van dichtbij wil zien: 18 en 19 maart is het NK offroad bij IJmuiden( strandaces O+ ) , telt ook mee met een nieuw europees offroadkampioenschap. Meer dan 50 deelnemers, waaronder ook een aantal trucks.
pi_169454463
Die hele karavaan moet 'gewoon' weer terug naar Afrika.
Schip ahoy!
pi_169856715
Zat er aan te komen maar blijft kut als de kogel dan toch definitef door de kerk is, GINAF Rally Power is er mee gestopt.
pi_169859917
Jammer.
pi_170387278
De Rooy gaat terug naar Afrika!

quote:
Petronas Team De Rooy Iveco op twee continenten actief in 2018

Team De Rooy zal op twee continenten strijden in 2018.
Gerard de Rooy doet mee aan de Africa Eco Race met zijn gloednieuwe truck. De Rooy gebruikt de Silk Way Rally in juli als grote test.
Federico Villagra neemt de honneurs van het team waar in de Dakar rally in Zuid-Amerika.
De Africa Eco Race start eind december in Monaco om via Marokko en Mauritanië op 14 januari te eindigen in de Senegalese hoofdstad Dakar. Gerard de Rooy gaat de strijd aan met zijn gloednieuwe Iveco Powerstar, die uiterlijk niet veel verschilt van de huidige, maar onderhuids totaal anders is. “We hebben eerder deze maand de eerste tests gedaan in Marokko en zullen de komende maanden uitvoerig blijven testen”, zegt De Rooy. “De Silk Way Rally in juli, van Moskou naar de Chinese stad Xi’an, beschouw ik als de ultieme test.
We doen daar met drie trucks mee: Ton van Genugten, Artur Ardavichus en ikzelf. Ik kijk uit naar beide races.”

Het team wordt dus opgesplitst in januari, met een deel in Afrika en een deel in Zuid-Amerika. In elk geval zal Federico Villagra met zijn Iveco Powerstar meedoen aan de 40ste editie van de Dakar, die op 6 januari begint in Lima om twee weken later, via de mooie duinen van Peru en de hoogvlakte van Bolivia, te finishen in Córdoba, Argentinië.
“De komende weken gaan we nader bekijken hoe we het team gaan opsplitsen en bepalen wie naar Afrika gaan en wie naar Zuid-Amerika om de beste service te verlenen aan zowel mij als Villagra. De details zullen in de loop van de zomer bekend worden”, verklaart Gerard de Rooy.
Schip ahoy!
pi_170387618
Ik ben benieuwd of er meer Nederlandse truckers gaan volgen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')