Dat gaan er. Minstens één coureur die ik van de week in het bivak bij de Morocco Desert Challenge sprak gaat overstappen, maar de verwachting is dat er nog (veel) meer overstappen.quote:Op vrijdag 21 april 2017 19:20 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik ben benieuwd of er meer Nederlandse truckers gaan volgen.
Jeh, Martin heeft goed zijn best gedaan las ik.quote:
Ja, die was elke keer al in het bivak als wij bij de finish aan kwamenquote:Op dinsdag 25 april 2017 19:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jeh, Martin heeft goed zijn best gedaan las ik.
Dat is goed nieuws, want dan wordt de Sherpa beter en beterquote:Op dinsdag 25 april 2017 19:55 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ja, die was elke keer al in het bivak als wij bij de finish aan kwamen
Nah, beter dan een gare huurNissan is niet HEEL moeilijk op zich Maar hij is niet afgebrandquote:Op dinsdag 25 april 2017 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is goed nieuws, want dan wordt de Sherpa beter en beter
Je weet het maar nooit, want die huurNissan is ook een halve Renaultquote:Op dinsdag 25 april 2017 20:07 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nah, beter dan een gare huurNissan is niet HEEL moeilijk op zich Maar hij is niet afgebrand
http://mammoetrallysport.(...)xNuvX&tmpl=componentquote:Op dinsdag 25 april 2017 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is goed nieuws, want dan wordt de Sherpa beter en beter
mijn gedachten waren idd ook afgeleidquote:Op dinsdag 25 april 2017 23:08 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik ben meer benieuwd of die griet in dat jurkje de moeite waard is
Vooraan Pascal de Baar en Jasper Riezebos, daar achter verstopt Ed Wigman en (met zonnehoedje) Simon Koetsier.quote:Op dinsdag 25 april 2017 22:25 schreef Alexxxxx het volgende:
Knappe kop die alle 4 Dakar-veteranen op bovenstaande foto herkent trouwens.
Die kan het ook niet laten.quote:Op dinsdag 25 april 2017 23:40 schreef Alexxxxx het volgende:
Wie deze man niet herkent heeft denk ik niks in dit topic te zoeken
Ja, leuke meid, ken haar ergens van, maar kan er de vinger niet op leggen wie/wat/waar precies, erg irritant xDquote:Op woensdag 26 april 2017 21:18 schreef Piet__Piraat het volgende:
Mooi toch, als je al zo lang meeloopt dat je voor je lol in die organisatie kan. Ik hoop ooit nog eens zo veel geld te hebben
Was die griet van RTL nog de moeite waard?
Blijf mij verbazen hoe die lui het altijd nog voor elkaar krijgen zo dicht op de baan te staan.quote:Op woensdag 24 mei 2017 22:04 schreef DieselTank het volgende:
hobbel de hobbel
http://www.dumpert.nl/med(...)tje_in_het_zand.html
quote:Peugeot overweegt volledig te stoppen met het Dakar-programma wanneer de voorgestelde reglementsveranderingen vanaf volgend seizoen daadwerkelijk worden doorgevoerd.
Er gaan geluiden dat de FIA World Motor Sport Council komende maand tijdens de volgende vergadering haar goedkeuring verleent voor een regelwijziging waardoor de tweewielaangedreven buggy-achtige voertuigen zoals de Peugeot 3008 DKR benadeeld worden. Deze reglementsverandering geldt voor de World Cup voor Cross Country Rallies en zou tevens doorgevoerd worden door Dakar-organisatie ASO. Mocht dat daadwerkelijk gebeuren, dan vertrekt de Franse fabrikant, zo heeft Peugeot-teambaas Bruno Famin gewaarschuwd.
Famin stelde: “Wanneer het concept dat gepresenteerd is aan de cross-country commissie wordt goedgekeurd door de world council en doorgevoerd wordt in de Dakar, vertrekken we. Wij staan enkel aan de start [van de Dakar] als we kunnen winnen.” Peugeot-coureur Carlos Sainz deelde de mening van Famin. De Spanjaard meldde Motorsport.com: “Toen we begonnen met een wagen die per kilometer een seconde verloor, zei niemand dat de reglementen verkeerd waren. Niemand klaagde. Peugeot heeft nu heel goed werk geleverd en iedereen begint te klagen. Het verschil is misschien te groot, dat begrijp ik. Misschien moet er iets gedaan worden, maar ik ben nog altijd van mening dat vierwiel aangedreven voertuigen in bepaalde proeven sneller kunnen zijn.”
Peugeot won de afgelopen twee edities van de Dakar Rally met Stephane Peterhansel.
quote:
quote:´Ik ben teleurgesteld en gefrustreerd´
Mammoet Rallysport moet strijd in Silk Way Rally staken
ASTANA - ,,Ik ben enorm teleurgesteld en gefrustreerd.´´ Martin van den Brink maakte vanmiddag geen geheim van zijn gevoelens. De equipe van Mammoet Rallysport begon voortvarend aan de vierde etappe van de Silk Way Rally. Na 180 kilometer sloeg de pechduivel echter keihard toe. ,,Het is over en uit,´´ aldus een duidelijk teleurgestelde Van den Brink.
Martin van den Brink, Richard Mouw en Daniel Kozlovsky begonnen vanochtend vol goede moed aan de etappe naar Astana. Maar nog voordat de hoofdstad van Kazachstan bereikt werd sloeg het noodlot toe. ,,We begonnen uitstekend. We gingen aan de leiding. We startten als tiende, maar haalden onder andere Ardavichius, Shibalov en Ton van Genugten al vrij snel in. Het ging bijzonder lekker. Het parcours was snel met veel ruimte om te glijden en te driften.´´
Martin van den Brink voelde zich als een vis in het water. Maar nog voordat de finish van het eerste deel van de etappe van vandaag werd bereikt kwam er een einde aan de ambities. ,,We verloren vermogen. Daarna was het snel gebeurd. De motor is vastgelopen en totaal verwoest. We konden niets meer doen.´´
De Franse Renault-equipe van Michel Boucou haalde het team van Mammoet Rallysport van de piste. ,,Boucou assistance heeft ons naar de finish van het eerste deel gesleept. Daar zijn we ze zeer dankbaar voor.´´
De serviceploeg van Mammoet Rallysport was inmiddels ook ter plaatse. ,,We hebben de truck gewassen en schoongemaakt. De truck is vervolgens op de kar gezet en klaar voor vertrek naar huis.´´
‘Frustraties stapelen zich op’
Voor Martin van den Brink is het zoveelste technische probleem een forse streep door zijn sportieve rekening. ,,Ik word er echt moedeloos van. De frustraties stapelen zich op. Ik voel me machteloos.´´ Volgens de teameigenaar van Mammoet Rallysport is het inmiddels duidelijk waar het aan schort. ,,We hebben met ons team alles op de rit. Ik ben er van overtuigd dat wij alles doen wat we moeten doen om te kunnen presteren. Het probleem is de techniek. De motor laat ons keer op keer in de steek. Ik voel wat dat betreft heel erg mee met Max Verstappen. Ook hij kampt met veel pech en komt in situaties waar hij niets aan kan doen. We weten dat we het kunnen, maar zo komt het er niet uit.´´
Volgens de 46-jarige Harskamper is het geen toeval dat de equipe zoveel tegenslag krijgt te verwerken. ,,Wij willen dat de motor betrouwbaar is. We hebben vaak gevraagd om het vermogen terug te schroeven. De motorenleverancier wil echter steeds een stapje verder. We verschillen duidelijk van inzicht met Mario Kress over dit vraagstuk.´´
‘Met minder vermogen kan ik ook winnen’
Met minder vermogen ziet Van den Brink meer kansen op resultaat. ,,We weten inmiddels dat er veel kapot gaat omdat er te veel vermogen is. Na tien jaar ervaring weten we wel een keer waar we over praten. Wij vinden ook dat we bepaalde onderdelen preventief moeten vervangen. Als er te veel krachten op de onderdelen komt gaat het een keer kapot. Wij kunnen met minder kracht ook prima uit de voeten. Ik kan ook met minder power een etappe winnen. Dat hebben we laten zien.´´
Op deze manier gaat de lol er voor Martin van den Brink en zijn trouwe manschappen snel vanaf. ,,We kunnen nu naar huis. Dat is een gigantische tegenvaller. Maar ook Pascal de Baar en Gert Huzink van het Riwald team hebben de motor van hun Renault truck kapot en zijn ook uit de strijd.´´
De komende weken moet niet alleen de Renault worden opgelapt. Ook Martin, Richard, Daniel en alle trouwe teamleden moeten ‘gereset’ worden. ,,Het is ook voor al die monteurs en helpers een fikse teleurstelling. De truck gaat terug naar de fabriek in Tsjechië. Wij gaan terug naar Harskamp. We zullen de komende weken gebruiken om een pittig gesprek met de mensen van MKR te voeren. Op deze manier wil ik niet doorgaan.´
Het is dit jaar ook de preproloog voor de afrika eco race (anders mocht de rooy niet meedoen )quote:Op donderdag 2 november 2017 18:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom mag de RTL GP DAKAR Pre-Proloog niet meer zo heten trouwens? Ook alweer gezeik over Rechten?
Uit angst voor Gerard?quote:Op donderdag 2 november 2017 18:16 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Het is dit jaar ook de preproloog voor de afrika eco race (anders mocht de rooy niet meedoen )
Kamaz doet daar dit jaar niet aan mee trouwens, dus heel spannend zal dat niet worden....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |