quote:Op zaterdag 14 januari 2017 12:51 schreef Dagoduck het volgende:
Issie gisteravond/vannacht toch omgewaaid
[ afbeelding ]
Het westen ook gewoon hoorquote:Op zaterdag 14 januari 2017 17:16 schreef SecretPret het volgende:
Het uiterste oosten en de provincie Groningen kunnen goede sneeuw krijgen!
[ afbeelding ]
Dat smelt binnen no time weg.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 17:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het westen ook gewoon hoor
Temperatuur zegt niks.
Als het op 2m 5 graden is denk ik noet echt dat het aan de grond vriest.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 17:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als het aan de grond vriest, blijft het gewoon liggen
Zeg dat maar tegen afgelopen juni (?)quote:Op zaterdag 14 januari 2017 17:48 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Als het op 2m 5 graden is denk ik noet echt dat het aan de grond vriest.
twitter:Jantje_ twitterde op zaterdag 14-01-2017 om 17:59:05Wederom een prachtrun van het Amerikaans weermodel, hopen dat EC meegaat. -20 in de Ardennen reageer retweet
Winterfappersquote:Op zaterdag 14 januari 2017 18:00 schreef Pino112 het volgende:
twitter:Jantje_ twitterde op zaterdag 14-01-2017 om 17:59:05Wederom een prachtrun van het Amerikaans weermodel, hopen dat EC meegaat. -20 in de Ardennen reageer retweet
Klopt joh, zijn even wezen kijkenquote:Op zaterdag 14 januari 2017 12:33 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Wel de moeite waard in ieder geval:
[ afbeelding ]
Lezen Hans. Hij zegt toch 'wederom'??quote:Op zaterdag 14 januari 2017 18:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Winterfappers
Op basis van één run al helemaal in spanning.
'Hopen dat...'quote:Op zaterdag 14 januari 2017 18:14 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Lezen Hans. Hij zegt toch 'wederom'??
Yep.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 18:06 schreef Remzz het volgende:
Gisteravond deze tijd kon toch alles de prullenbak in?
Positief?quote:Op zaterdag 14 januari 2017 21:54 schreef cherrycoke het volgende:
GC WRF en EC geven allemaal andere weersvoorspellingen
Dat is meestal niet positief. Welke uitkomst dan ookquote:
Was je maar vorige jaar in januari naar Groningen gekomen. Nadat je eenmaal op gas had gedrukt is het mission impossible om weer te stoppen. Vergelijkbaar met rijden op natuurijs.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 23:56 schreef Nattekat het volgende:
Net voor de eerste keer ooit op een gladde weg gereden. Rij al auto sinds oktober 2015.... zegt veel over Nederlandse winters eigenlijk.
Al net iets meer dan een jaar.. Niet zo lang, toch?quote:Op zaterdag 14 januari 2017 23:56 schreef Nattekat het volgende:
Net voor de eerste keer ooit op een gladde weg gereden. Rij al auto sinds oktober 2015.... zegt veel over Nederlandse winters eigenlijk.
Ik kan niet tellenquote:Op zondag 15 januari 2017 00:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Al net iets meer dan een jaar.. Niet zo lang, toch?
Jij bent er dus zo éénquote:Op zondag 15 januari 2017 00:25 schreef junkiexp het volgende:
Hier in Rotterdam vooral regen, vanochtend moest ik even naar België, bij Weert toch wel een flinke sneeuwbui, was snel weer wit:
[ afbeelding ]
Maar winterbanden dus geen last van zolang je op je eigen baan blijft
Stop, deze discussie hebben we een week geleden ook gevoerd, jij ging met 130 over de ijzel toch?quote:
Ik blijf in bed liggen met ijzel.quote:Op zondag 15 januari 2017 00:31 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Stop, deze discussie hebben we een week geleden ook gevoerd, jij ging met 130 over de ijzel toch?
Toen woonde ik in Drenthe. Moeder van een klasgenoot van mij was thuiszorgmedewerkster. Ze nam een 4x4 trekker van haar man (melkveehouder) om haar ronde te doen. Stoer mens.quote:Op zondag 15 januari 2017 00:19 schreef SecretPret het volgende:
"Bewerken
Op woensdag 14 februari 1979 ontwaakte het noorden in een ware sneeuwstorm. Waarnemers spraken over dikke gordijnen van voortjagende sneeuw bij vijf graden vorst en een ijzig koude wind [1]. Bij sommige woningen stoof de sneeuw op tot het dakraam, hoogspanningsdraden sneuvelden en zelfs de snelwegen raakten volledig geblokkeerd. Complete dorpen als bijvoorbeeld Uithuizermeeden en Pieterzijl werden voor meerdere dagen van de buitenwereld afgesneden. De aanhoudende stormachtige wind zorgde voor zware driftsneeuw die met vlagen van 100 km/uur ongeveer 90 uur achtereen over grote afstanden werd meegevoerd. De sneeuwduinen die daardoor ontstonden, bereikten hoogtes van 3 tot 6 meter. Bussen en treinen reden niet meer. Ziekenhuizen werden onbereikbaar. Er werd gehamsterd en brood en melk raakten uitverkocht. Het openbare leven kwam enkele dagen nagenoeg tot stilstand.[2] Ook boeren hadden grote problemen; de afvoer van melk stagneerde evenals de aanvoer van veevoeder."
Februari 2017?![]()
quote:Op zondag 15 januari 2017 01:12 schreef Pagan het volgende:
[..]
Toen woonde ik in Drenthe. Moeder van een klasgenoot van mij was thuiszorgmedewerkster. Ze nam een 4x4 trekker van haar man (melkveehouder) om haar ronde te doen. Stoer mens.
Oh, je hebt pas iets meer dan een jaar je rijbewijs?quote:Op zaterdag 14 januari 2017 23:56 schreef Nattekat het volgende:
Zat het even aan hem vragen.quote:
en...?quote:Op zondag 15 januari 2017 11:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Zat het even aan hem vragen.
Momentje...
Groningen iigquote:Op zondag 15 januari 2017 16:16 schreef Fred0w het volgende:
Waar precies in Nederland ligt er nu sneeuw?
Snowworld in Zoetermeerquote:Op zondag 15 januari 2017 16:16 schreef Fred0w het volgende:
Enschede nog zo'n 5-10 cm over.quote:Op zondag 15 januari 2017 16:16 schreef Fred0w het volgende:
bladstil idd. Gaat hard afkoelen, zeker waar er sneeuw ligt.quote:Op zondag 15 januari 2017 14:37 schreef SecretPret het volgende:
Het is hier letterlijk windstil, strak blauwe lucht en een laagje sneeuw. Perfecte winterweer.
quote:Op zondag 15 januari 2017 16:56 schreef Againzender het volgende:
[..]
bladstil idd. Gaat hard afkoelen, zeker waar er sneeuw ligt.
Wie heeft het over zware windstoten danquote:Op zondag 15 januari 2017 19:48 schreef SecretPret het volgende:
[ afbeelding ]
Poeh poeh, zware windstoten hoor.
Niemandquote:Op zondag 15 januari 2017 20:05 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wie heeft het over zware windstoten dan
De winter is net begonnen joh.quote:Op zondag 15 januari 2017 21:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Ben ondertussen wel toe aan lente..
Die is al op de helft.quote:
Klopt. Historisch gezien wel de koudste helft.quote:
Dat is waar, zeker in februari. Ik krijg nu al angstzweet als ik aan een herhaling van 2012 denk.quote:Op zondag 15 januari 2017 21:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Klopt. Historisch gezien wel de koudste helft.
Voordeel is wel dat februari vaak ook weer de eerste maand is waarin het echt weer eens aangenaam warm is.quote:Op zondag 15 januari 2017 21:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is waar, zeker in februari. Ik krijg nu al angstzweet als ik aan een herhaling van 2012 denk.
Komt voornamelijk door de aansterkende zon, dat is denk ik ook wat de meeste mensen heel prettig vinden. Het wordt langer licht en (achter glas bv) voel je de zon echt weer goed.quote:Op zondag 15 januari 2017 21:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Voordeel is wel dat februari vaak ook weer de eerste maand is waarin het echt weer eens aangenaam warm is.
Komt omdat je een wijf bent.quote:Op zondag 15 januari 2017 21:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is waar, zeker in februari. Ik krijg nu al angstzweet als ik aan een herhaling van 2012 denk.
Nee omdat fileleed mij geld kost.quote:
Met flinke diepvrieskou heb je juist minder files omdat het niet sneeuwt/regent en het helder en droog is. Dus dat is echt nonsensquote:Op zondag 15 januari 2017 23:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee omdat fileleed mij geld kost.
quote:Op zondag 15 januari 2017 23:50 schreef Blik het volgende:
[..]
Met flinke diepvrieskou heb je juist minder files omdat het niet sneeuwt/regent en het helder en droog is. Dus dat is echt nonsens
Godverdomme.quote:
Daar reed ik dus vanmorgen, het was er inderdaad spekglad. En ik werd nog ingehaald ook.quote:WEERSELO - De N343 tussen Oldenzaal en Weerselo is maandagochtend in beide richtingen afgesloten nadat er meerdere ongelukken plaatsvonden. Door glad wegdek verloren verschillende automobilisten de macht over het stuur. Eén van de auto's kwam hierbij op de kop in een naastgelegen sloot terecht.
De inzittenden van het over de kop geslagen voertuig zijn ter plekke gecontroleerd door ambulancepersoneel, maar bleven verder ongedeerd. Een takelwagen sleept de auto af.
Afgesloten
De politie heeft besloten de weg af te sluiten, in afwachting van een strooiploeg. Het gaat om het gedeelte van de N343 ter hoogte van de Stegmansweg in Weerselo tot aan De Essen in Oldenzaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |