Aan de andere kant staan vaak ook wel mensen op die mensen gaan meetrekken. Die papzak kreeg ook echt wel tegengas.quote:Op maandag 26 februari 2018 21:16 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je ziet nu al dat zo'n Jade de meelopers als gina? meetrekt. Zo gaat dat natuurlijk altijd. Had je vorig jaar ook met die dikke negerin
Arme vrouw. Zo zie je maar dat je zelfs met de beste bedoelingen makkelijk de fout in gaatquote:Op maandag 26 februari 2018 21:20 schreef Protoplanet het volgende:
[..]
Haha ja viel me ook op, zelfs dan zegt ze het nog fout...
Wordt niks
Juist wel handig dat Lucia die fout maakt en niet een van de medeleerlingen.quote:Op maandag 26 februari 2018 21:21 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Arme vrouw. Zo zie je maar dat je zelfs met de beste bedoelingen makkelijk de fout in gaat
Maar niet echt een goede basis om een schooltraject in te gaan. In zaken die zó gevoelig liggen maakt het niet zo veel uit of je gelijk hebt.quote:Op maandag 26 februari 2018 22:14 schreef xzaz het volgende:
Ze heeft natuurlijk ook gewoon gelijk. Als zij hij wilt zeggen moet dat kunnen net zoals hij een zij wilt zijn.
Meer gevarieerd, eerder. De vorige editie had maar één minderjarige, de donkere Jordy. Heb er hier al twee gezien.quote:Op maandag 26 februari 2018 22:21 schreef golfer het volgende:
Verder allemaal iets oudere jongeren dan de eerste serie, volgens mij.
Snapte dit opzich wel. Zeker gezien hoe geregisseerd veel reality-tv is.. staat ws een regisseur die zegt 'oke, camera draait!' en dan gaat Lucia haar excuses aan bieden. Als je vertrouwen in mensen al niet groot is denk je ook 'ja je zegt dit alleen voor tv, flikker ff op'quote:Op maandag 26 februari 2018 20:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En is me nu al te veel bezig met de camera.
Gelijk heeft er weinig mee te maken en ik denk dat ze gewoon wil zeggen wat die Jade wil horen omdat ze dat kind niet graag bewust kwetstquote:Op maandag 26 februari 2018 22:14 schreef xzaz het volgende:
Ze heeft natuurlijk ook gewoon gelijk. Als zij hij wilt zeggen moet dat kunnen net zoals hij een zij wilt zijn.
Tja, maar je kan mensen niet dwingen om iets te zeggen.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 05:39 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Gelijk heeft er weinig mee te maken en ik denk dat ze gewoon wil zeggen wat die Jade wil horen omdat ze dat kind niet graag bewust kwetst
Ik irriteerde me meer aan het feit dat al deze jongeren havo deden maar 'Niet slim genoeg waren dus dan maar vmbo(t)' gingen doen.quote:Op maandag 26 februari 2018 22:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar niet echt een goede basis om een schooltraject in te gaan. In zaken die zó gevoelig liggen maakt het niet zo veel uit of je gelijk hebt.
Dat stoort mij ook altijd. In elke context met het VMBO, zo onterecht!quote:Op dinsdag 27 februari 2018 11:12 schreef xzaz het volgende:
Alsof iedereen bij vmbo rondloopt met een IQ van 60. Kijk eens naar de huidige vacatures zal ik zeggen.
Terechte klacht, maar het is toch vaak het verhaal dat ze wel 'slim' genoeg waren, maar door de problemen deden ze niks en daardoor moesten ze naar een lager niveau?quote:Op dinsdag 27 februari 2018 11:12 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ik irriteerde me meer aan het feit dat al deze jongeren havo deden maar 'Niet slim genoeg waren dus dan maar vmbo(t)' gingen doen.
Alsof iedereen bij vmbo rondloopt met een IQ van 60. Kijk eens naar de huidige vacatures zal ik zeggen.
Dat suggereert dat ze het op 't vmbo wel hebben gered en dat is ook niet zo. Op het vmbo dien je ook aanwezig te zijnquote:Op dinsdag 27 februari 2018 15:13 schreef Chai het volgende:
[..]
Terechte klacht, maar het is toch vaak het verhaal dat ze wel 'slim' genoeg waren, maar door de problemen deden ze niks en daardoor moesten ze naar een lager niveau?
Daar ben ik al zo aan gewend dat ik er niet eens meer op reageer. Maar die had ik ook gehoord, inderdaad.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 11:12 schreef xzaz het volgende:
Ik irriteerde me meer aan het feit dat al deze jongeren havo deden maar 'Niet slim genoeg waren dus dan maar vmbo(t)' gingen doen.
Uiteindelijk is dat vaak wat er gebeurt omdat dat de makkelijkste oplossing is voor de school. In enkele gevallen is het ook in het belang van de leerling, maar lang niet altijd.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 15:13 schreef Chai het volgende:
[..]
Terechte klacht, maar het is toch vaak het verhaal dat ze wel 'slim' genoeg waren, maar door de problemen deden ze niks en daardoor moesten ze naar een lager niveau?
Haar respect voor anderen (of het gebrek daaraan) is omgekeerd evenredig verbonden met haar zelfverzekerdheid. Volgens mij is ze enorm onzeker en projecteert ze dat op haar omgeving. Ze durft er niet open over te zijn en zo is de cirkel rond.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 12:42 schreef mootie het volgende:
Oh die Jade...
Zo veel respect dat ze daar rustig bij kunnen blijven. Simpel vraagje of ze even de oven uit zou kunnen zetten. Ze kreeg haar ogen niet los van haar mobiel, en vond dat ze ‘bezig’ was. Met roken...
Weerstand en weerwoord op alles.
Bij het vorige seizoen viel me ook een heel apart soort ‘beleefdheid’ op.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 18:01 schreef zoem het volgende:
[..]
Haar respect voor anderen (of het gebrek daaraan) is omgekeerd evenredig verbonden met haar zelfverzekerdheid. Volgens mij is ze enorm onzeker en projecteert ze dat op haar omgeving. Ze durft er niet open over te zijn en zo is de cirkel rond.
Is dom ja, maar zeiden ze niet dat ie nu 3 maanden aan de hormonen zit? Als ze het traject, de aanmelding enzo, als hii begonnen is en dat nu een zij js, kan ik me wel voorstellen dat je het lastig vindt om die omschakeling te doen.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 14:36 schreef ook_gek het volgende:
Jade wil respect krijgen maar geven doet ze niet. “Je ziet toch dat ik bezig ben” met roken ja! De wereld draait echt niet om Jade. Maar je ziet dat anderen uit de groep al commentaar leveren aan Jade. Net als dat ze doen bij dat ventje van 16.
Moet wel zeggen dar ik de hij / zij vergissing beetje dom vind. Aan de andere kant... dit is ook wat er kan gebeuren in het dagelijks leven en daar zal Jade ook tegen moeten kunnen. Zo is het leven nou helaas.
Dat dus. Intelligentie heeft zeker lang niet altijd met een bepaald school of studieniveau te maken.En vergeet ook niet de socio-demografische factoren.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 18:35 schreef pietkanarie het volgende:
Of je een bepaald studieniveau aankan hangt van veel meer dingen af dan van je intelligentie. Ben je gezond, gemotiveerd, gefocust, mentaal stabiel? Dat soort dingen kunnen ook meespelen. Als je bijvoorbeeld weinig motivatie hebt dan ben je in die periode niet minder intelligent vind ik, maar dan komt het tijdelijk gewoon niet uit de verf.
quote:Op dinsdag 27 februari 2018 18:19 schreef timmmmm het volgende:
En mensen die op het vmbo zitten zijn ook gewoon te dom voor de havo, zo simpel is het. Dat je dat een negatieve insteek vindt lijkt me vooral bij jezelf liggen.
Je bent zoals je bent, hoe intelligent je bent hoort daarbij. Hoog of laag, het is nu eenmaal zo.
Sorry als je wereldbeeld nu instort, maar zo simpel is het echt niet.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 18:19 schreef timmmmm het volgende:
En mensen die op het vmbo zitten zijn ook gewoon te dom voor de havo, zo simpel is het.
Vervelend figuur ja.quote:
Ben wel benieuwd hoe jij dan zou verklaren dat hoogbegaafde mensen verrassend vaak op het vmbo belanden.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 18:19 schreef timmmmm het volgende:
En mensen die op het vmbo zitten zijn ook gewoon te dom voor de havo, zo simpel is het. Dat je dat een negatieve insteek vindt lijkt me vooral bij jezelf liggen.
Je bent zoals je bent, hoe intelligent je bent hoort daarbij. Hoog of laag, het is nu eenmaal zo.
Dit idd, mooi leerpunt voor Jade wel. Maar ik snap ook wel dat het voor Jade kwetsend is en dat met die gedragsproblemen de motivatie sterk beïnvloedt. Want het feit dat Lucia het júist perongeluk zegt en ook terwijl ze er over na praat hij/hem blijft zeggen, laat zien dat haar hersens Jade automatisch echt als een jongen zien. Maar Jade is 'in zichzelf' écht gewoon een meisje en heeft daar al dik veel struggles mee gehad. Dus dan is het echt niet chill dat iemand je niet ziet voor wat je bent, terwijl je juist van die persoon zou verwachten dat ze dat wél zou zien.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 14:36 schreef ook_gek het volgende:
Moet wel zeggen dar ik de hij / zij vergissing beetje dom vind. Aan de andere kant... dit is ook wat er kan gebeuren in het dagelijks leven en daar zal Jade ook tegen moeten kunnen. Zo is het leven nou helaas.
Hoogbegaafd betekent niet per definitie dat je executieve functies ook beter ontwikkeld zijn dan gemiddeld. Dus als je concentratie mist door o.a. gebrek aan uitdaging kun je al snel in een negatieve spiraal raken.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 23:51 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoe jij dan zou verklaren dat hoogbegaafde mensen verrassend vaak op het vmbo belanden.
Ervoor, erna, tijdens en vermoedelijk terwijl we dit typen.quote:Op woensdag 28 februari 2018 12:18 schreef _The_General_ het volgende:
Kwam het er nou op neer dat die Tamar zich nog even snoeihard had laten doorsmeren voor de show?
Ja maar goed dit was ook wel echt dom. Tenenkrommend vond ik het. Steeds weer hij hij hij. Kom op hoor.quote:Op maandag 26 februari 2018 21:21 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Arme vrouw. Zo zie je maar dat je zelfs met de beste bedoelingen makkelijk de fout in gaat
Er is nog niks omgebouwd en je bewoordingen zijn beneden alle peil.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 11:52 schreef Beursaap het volgende:
Die omgebouwde grindtegelVoor mij een reden om een hoop door te spoelen bweh.
Je doet je gebruikersnaam dan ook eer aan.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 11:52 schreef Beursaap het volgende:
Die omgebouwde grindtegelVoor mij een reden om een hoop door te spoelen bweh.
Jij bent zo ongelofelijk simpel. Tragisch.quote:Op woensdag 28 februari 2018 18:45 schreef timmmmm het volgende:
Laat ik het wat herformuleren dan: als je op het vmbo zit, zit je op het niveau waar je thuishoort. Dat gezeik daaromheen vind ik altijd dodelijk vermoeiend. Dat men er altijd een soort 'uitvlucht' voor zoekt.
Het is gewoon wat het is.
Precies, om hem dan ook te citeren.... het is wat het isquote:Op zaterdag 3 maart 2018 13:04 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Jij bent zo ongelofelijk simpel. Tragisch.
Herhaling.quote:
Ik snap wat hij bedoelt.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 12:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Er is nog niks omgebouwd en je bewoordingen zijn beneden alle peil.
Ik snap dan niet zo goed waarom je überhaupt kijkt. Al die kinders hebben een fucked up jeugd meegemaakt (al helemaal als je ondertussen dealt met geboren zijn in een verkeerd lichaam, verwaarlozende ouders die je ditchen en pleeggezinnen vanaf jonge leeftijd) en zijn daardoor gevormd zoals ze zijn. Die gedragsproblemen komen niet zomaar ergens vandaan, dat zijn ze nu juist aan het proberen te fixen, dat die kinders het in de toekomst beter gaan doen. Da's het hele idee achter het programma.quote:Op zondag 4 maart 2018 17:26 schreef Knuppel1983 het volgende:
[..]
Ik snap wat hij bedoelt.
Je kunt vinden dat je een meisje bent, maar dat betekent nog niet dat je dramaqueen moet worden. En dan vervolgens raar opkijken als mensen je niet accepteren zoals je bent...
Zij/hij is voor mij ook een reden om door te spoelen.
Nou dát. En snap wel dat je na het vorige seizoen een warm bad verwacht waarbij er écht in jou wordt geloofd, waarbij mensen je meer vergeven dan normaal en echt zien wie jij bent. En dat je juist - zoals zij ook benoemd - door diegene waar je zo ontzettend tegenop kijkt, waarvan je hoopt dat die naar je innerlijk kijkt en je laat zien wie je wilt zijn 'hij' wordt genoemd, mèn ik zou er spontaan een paar bakstenen bijgooien, bij dat muurtjequote:Op zondag 4 maart 2018 22:36 schreef ook_gek het volgende:
Precies! En deze kinderen zijn zo vaak teleurgesteld dat ze er niet meer in geloven. Eerst moet die muur afgebroken worden.
Ze zijn mentaal fucked up. Daarom.quote:Op zondag 4 maart 2018 23:38 schreef Knuppel1983 het volgende:
Maar wat ik dus niet snap. Je geeft je op voor Dream School, je gaat op je eerste dag naar je eerste uur les, en zelfs dan kun je het nog niet opbrengen om enigzins geinteresseerd over te komen???
Dramaking zal je bedoelen.quote:Op maandag 5 maart 2018 20:32 schreef zoem het volgende:
Nog steeds over hij/zij dingetje. Dan ben je wel een beetje een dramaqueen hoor.
Las ergens dat Jade heel erg tegen Lucia opkeek en dat het haar daardoor zo raakte.quote:Op maandag 5 maart 2018 20:32 schreef zoem het volgende:
Nog steeds over hij/zij dingetje. Dan ben je wel een beetje een dramaqueen hoor.
Ze grijpt dit ook wel aan om te morren, brommen, niks doen, mopperen, provoceren en klieren.quote:Op maandag 5 maart 2018 20:32 schreef zoem het volgende:
Het is wel gelijk een stok om mee te slaan ja.quote:Op maandag 5 maart 2018 20:34 schreef mootie het volgende:
[..]
Ze grijpt dit ook wel aan om te morren, brommen, niks doen, mopperen, provoceren en klieren.
Als je er na een excuus nog 2x op moet terugkomen dan vind ik dat wel raar. Praat het de eerste keer goed uit en dan zand erover. Oude koeien uit de sloot halen vind ik zo'n nare eigenschap.quote:Op maandag 5 maart 2018 20:34 schreef Chai het volgende:
[..]
Las ergens dat Jade heel erg tegen Lucia opkeek en dat het haar daardoor zo raakte.
Het perfecte excuus.quote:Op maandag 5 maart 2018 20:34 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het is wel gelijk een stok om mee te slaan ja.
Dat denk ik ook. Omdat ze zo onzeker is slaat ze naar alles wat ook maar niet in haar straatje past.quote:Op maandag 5 maart 2018 20:34 schreef mootie het volgende:
[..]
Ze grijpt dit ook wel aan om te morren, brommen, niks doen, mopperen, provoceren en klieren.
Nu moet Jade nog leren om niet meteen van 1 naar 10 te gaan maar om te relativeren.quote:Op maandag 5 maart 2018 20:38 schreef StephanL het volgende:
Mooi gesprek. Openheid en vertrouwen is het belanrijkste
Iddquote:Op maandag 5 maart 2018 20:39 schreef zoem het volgende:
[..]
Nu moet Jade nog leren om niet meteen van 1 naar 10 te gaan maar om te relativeren.
Waarom niet?quote:
Precies en daar zit het hem in denk ik. Stoppen met blowen en iets ondernemenquote:Op maandag 5 maart 2018 20:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarom niet?
Moet ie wel zelf wat willen veranderen aan zijn situatie.
Bij de eerste les, of bij een gastles? Bij ons wel.quote:Op maandag 5 maart 2018 20:50 schreef FlippingCoin het volgende:
Is toch op geen enkele school gebruikelijk?
Niet dat ik weet, maar ja dit is geen middelbare schoolquote:Op maandag 5 maart 2018 20:50 schreef FlippingCoin het volgende:
Is toch op geen enkele school gebruikelijk?
Hmmm nooit gedaan noch gezien eigenlijk.quote:Op maandag 5 maart 2018 20:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bij de eerste les, of bij een gastles? Bij ons wel.
En pa laat het toe.quote:Op maandag 5 maart 2018 20:53 schreef zoem het volgende:
Hele dag niks... over je leven weggooien gesproken
En dat ze ook echt in beweging komen en al nadenken over wat ze willen regelen.quote:Op maandag 5 maart 2018 20:55 schreef Janneke141 het volgende:
Dit wekt in ieder geval de interesse van de klas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |