Het moet nog beginnen.quote:Op donderdag 12 januari 2017 00:13 schreef roislecxe het volgende:
Ja wat is dit nou weer.
Afgelopen zaterdag was het al een gladde bende om naar het werk te rijden. Is die lelijke winter nou nog bezig![]()
Ik verwacht niet dat jij zaterdag problemen gaat krijgen, sneeuw van donderdag is vrijdagochtend al weg. Nu staat er een sneeuwsignaal voor zondag, maar is nog te ver wegquote:Op donderdag 12 januari 2017 00:13 schreef roislecxe het volgende:
Ja wat is dit nou weer.
Afgelopen zaterdag was het al een gladde bende om naar het werk te rijden. Is die lelijke winter nou nog bezig![]()
Laten we het maar hopen. Niet alleen voor de zaterdag, maar ook de donderdag- en de vrijdagochtend.quote:Op donderdag 12 januari 2017 00:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat jij zaterdag problemen gaat krijgen, sneeuw van donderdag is vrijdagochtend al weg. Nu staat er een sneeuwsignaal voor zondag, maar is nog te ver weg
Het midden krijgt de volle laag. Mag ook wel weer eens.quote:Op donderdag 12 januari 2017 00:03 schreef INViCTuS het volgende:
Verwachting met tijd in foto's
http://www.wetteronline.de/fotostrecken/2017-01-11-st?part=single
Ik zeg niks...quote:Op donderdag 12 januari 2017 00:50 schreef Infection het volgende:
[..]
Het midden krijgt de volle laag. Mag ook wel weer eens.
Ik herinner me van voorgaande jaren dat het vooral de randstad was die de volle laag kreeg.quote:Op donderdag 12 januari 2017 00:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zeg niks...
Het gaat om die tweede zin.
WHAHAHAHAHAquote:Op donderdag 12 januari 2017 00:54 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik herinner me van voorgaande jaren dat het vooral de randstad was die de volle laag kreeg.
De randstad is (op harde wind na) weerkundig de saaiste regio in Nederlandquote:Op donderdag 12 januari 2017 01:00 schreef Infection het volgende:
[..]
Mijn geheugen is niet zo goed kwa weer.
Klopt. Ik was in de war met het oosten.quote:Op donderdag 12 januari 2017 01:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De randstad is (op harde wind na) weerkundig de saaiste regio in Nederland
Deze kaartjes zijn zelfknutsel en niet veel waard.quote:Op donderdag 12 januari 2017 07:56 schreef Crazy-M het volgende:
Net op de radio 1 van Buienradar. Verwacht Vrijdagmorgen wel wat problemen van de sneeuw, ook nog kans op winterse buien. Wel dat het snel verdwijnt.
In het weekend komt het volgens hem echter wel weer terug met sneeuw kans op zaterdag en zondag.
Afwachten wat het dus gaat worden.
Echter vond hij ook dat vandaag de avondspits er geen last van gaat hebben, dit omdat als er neerslag is, het vooral regen zal zijn tijdens de spits.
Ondertussen zijn ze in Belgie aan het klaar maken voor de grootste storm sinds 50 jaar. Ze verwachten daar ook hoog water en in Antwerpen worden zandzakken uitgedeeld.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)aar-kan-worden.dhtml
En wat kaartjes geleend van hun:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ [url=]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ]
Voor zaterdag geven ze toch 60% sneeuwkans aan.
10-20 km kan het verschil al maken. De kern moet zeker niet zo noordelijk overtrekken. ik verwacht ook eerst veel regen. later vast wel wat sneeuw, maar echt niet heel veel. Hoop natuurlijk meerquote:Op donderdag 12 januari 2017 09:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Ga gewoon uit van een tegenvallend scenario, kan het altijd meevallen
En Engeland...quote:Op donderdag 12 januari 2017 10:21 schreef Nattekat het volgende:
België gaat stuk als ik naar die kaarten kijk...
Hoog water is sowieso een issue met die aanhoudende noordwestelijke wind en springtij.quote:Op donderdag 12 januari 2017 07:56 schreef Crazy-M het volgende:
Net op de radio 1 van Buienradar. Verwacht Vrijdagmorgen wel wat problemen van de sneeuw, ook nog kans op winterse buien. Wel dat het snel verdwijnt.
In het weekend komt het volgens hem echter wel weer terug met sneeuw kans op zaterdag en zondag.
Afwachten wat het dus gaat worden.
Echter vond hij ook dat vandaag de avondspits er geen last van gaat hebben, dit omdat als er neerslag is, het vooral regen zal zijn tijdens de spits.
Ondertussen zijn ze in Belgie aan het klaar maken voor de grootste storm sinds 50 jaar. Ze verwachten daar ook hoog water en in Antwerpen worden zandzakken uitgedeeld.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)aar-kan-worden.dhtml
En wat kaartjes geleend van hun:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ [url=]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ]
Voor zaterdag geven ze toch 60% sneeuwkans aan.
Zaterdag is die stroming helemaal noord en ook nog springtij.quote:Op donderdag 12 januari 2017 10:44 schreef Againzender het volgende:
[..]
Hoog water is sowieso een issue met die aanhoudende noordwestelijke wind en springtij.
ah, ik vergis mij een dag in het springtij zie ik, dankquote:Op donderdag 12 januari 2017 10:46 schreef aloa het volgende:
[..]
Zaterdag is die stroming helemaal noord en ook nog springtij.
Ik weet niet of dat relatie met elkaar heeft. Maar ik vind het wel goed nieuws dat Amerika warmer wordt, altijd als het daar ijskoud is is bij het tegengestelde de waarheid, namelijk een warme westelijke wind.quote:Op donderdag 12 januari 2017 10:46 schreef Dven het volgende:
Kaarten hier worden warmer en warmer. Zelfs op korte termijn overdag temperaturen boven nul (al is het niet veel). Goed nieuws voor winterliefhebbers in Nederland?
quote:Op donderdag 12 januari 2017 10:46 schreef Dven het volgende:
Kaarten hier worden warmer en warmer. Zelfs op korte termijn overdag temperaturen boven nul (al is het niet veel). Goed nieuws voor winterliefhebbers in Nederland?
Twee dagen na volle maan.quote:Op donderdag 12 januari 2017 10:47 schreef Againzender het volgende:
[..]
ah, ik vergis mij een dag in het springtij zie ik, dank
En niet de verwarming op 21 graden zetten.quote:Op donderdag 12 januari 2017 10:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Doe mij maar gewoon lente.
Maar goed, de wintermensjes zullen wel blij zijn. Verwacht wel dat ze, als het ook straks -10 is hier, minimaal een paar uur buiten gaan lopen/fietsen om er van te "genieten"
Welke regio zit je?quote:Op donderdag 12 januari 2017 10:54 schreef aloa het volgende:
[..]
Twee dagen na volle maan.![]()
Kan alleen nog niet vinden hoe hoog het zaterdag wordt, maar volgens mij is het dan op zijn hoogst.
Morgenavond hier al 2.80 boven NAP (was eerder al boven de 3 meter).
Een direct verband is er uiteraard niet maar in de meeste gevallen betekent koude hier over het algemeen dat het in NL alles behalve koud is. En warmte in ZO-Europa is meestal gelijktijdig met koude meer richting het noordwesten.quote:Op donderdag 12 januari 2017 10:47 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat relatie met elkaar heeft. Maar ik vind het wel goed nieuws dat Amerika warmer wordt, altijd als het daar ijskoud is is bij het tegengestelde de waarheid, namelijk een warme westelijke wind.
Ik heb een warme wollen poncho gekocht tegen het doodvriezen.quote:Op donderdag 12 januari 2017 10:45 schreef aloa het volgende:
Die van Twente is nog kouder.![]()
[ afbeelding ]
waddengebiedquote:Op donderdag 12 januari 2017 10:58 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Welke regio zit je?
Zaterdag zal een stuk minder spectaculair dan vrijdag zijn.
Morgenochtend vroeg ja.quote:Op donderdag 12 januari 2017 11:09 schreef Paul het volgende:
Gaan we nou morgenochtend in NL een laag sneeuw krijgen?
quote:Op donderdag 12 januari 2017 10:54 schreef aloa het volgende:
[..]
Twee dagen na volle maan.![]()
Kan alleen nog niet vinden hoe hoog het zaterdag wordt, maar volgens mij is het dan op zijn hoogst.
Morgenavond hier al 2.80 boven NAP (was eerder al boven de 3 meter).
In heel Nederland zeker nietquote:Op donderdag 12 januari 2017 11:09 schreef Paul het volgende:
Gaan we nou morgenochtend in NL een laag sneeuw krijgen?
Ergens in NL wel.quote:
Als jij je gezeur een beetje voor je kunt houden gedurende die Winterse dagen, ga ik lekker in Utrecht genieten van de winterse omstandigheden. Deal?quote:Op donderdag 12 januari 2017 10:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Doe mij maar gewoon lente.
Maar goed, de wintermensjes zullen wel blij zijn. Verwacht wel dat ze, als het ook straks -10 is hier, minimaal een paar uur buiten gaan lopen/fietsen om er van te "genieten"
Als alles meezit gaan we flink kunnen schaatsen volgende week:quote:Op donderdag 12 januari 2017 11:11 schreef Remzz het volgende:
Het is wel te hopen dat het niet meer gaat sneeuwen als het een tijdje onder 0 is geweest dat zou zonde zijn voor het ijs.
Zaterdag wordt 3.30 verwacht?quote:Op donderdag 12 januari 2017 11:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zo was het vannacht in Vlissingen. En dan moet het nog springtij worden. Hier wordt 3.30 boven NAP verwacht.
quote:Op donderdag 12 januari 2017 11:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als alles meezit gaan we flink kunnen schaatsen volgende week:
[ afbeelding ]
Ergens tussen vannacht en zaterdagmiddag geloof ik.quote:
Hoogtepunt lijkt daar vooralsnog bij de tweede hoogwater morgenavond te liggen. De wind neemt zaterdag af, nog wel verhoogde waterstanden, maar aanzienlijk lager dan vrijdag.quote:
Kan ik morgenochtend veilig de weg opquote:
Zoiets?quote:Op donderdag 12 januari 2017 11:18 schreef INViCTuS het volgende:
Lijkt mij stiekem best eens een leuk gezicht als hier de rivieren weer eens vol komen te liggen met allemaal ijsschotsen. De donau heeft dat in veel landen al. De Rijn en ijssel staan best heel erg laag, dus stromen niet zo hard als normaal. Al gaat dat vast niet gebeuren.
In 1963 lag het Marsdiep (Noordzee/Waddengebied, zoutwater) hier vol met ijsschotsen.quote:Op donderdag 12 januari 2017 11:18 schreef INViCTuS het volgende:
Lijkt mij stiekem best eens een leuk gezicht als hier de rivieren weer eens vol komen te liggen met allemaal ijsschotsen. De donau heeft dat in veel landen al. De Rijn en ijssel staan best heel erg laag, dus stromen niet zo hard als normaal. Al gaat dat vast niet gebeuren.
quote:Op vrijdag 18 januari 1963 ontsnapten drie meisjes van de ULO in de Molenstraat, dankzij een wandelaar en met behulp van de politie en marine aan een dodelijk gevaar. Zij dreven op een ijsschots het Marsdiep in. Een marinesleepboot slaagde er na veel moeite in het drietal, totaal niet bewust van het grote gevaar, aan boord te nemen en in veilige haven te brengen. Marion Chielie (17 jaar), Dora v.d. Kroft (14 jaar) en Jeanne ’t Hart (14 jaar) waren in de middagpauze naar de dijk gegaan. Bij een pier stapten zij op de ijsschots, maar bij hun volgende stap raakte de schots los en dreef af.
Er brak bij de meiden totaal geen paniek uit, zij waren overtuigd dat de schots weer naar de kust zou drijven. Maar een voorbijkomende wandelaar zag wel de ernst in en alarmeerde de leerkrachten die nog op school waren. Een telefoontje naar waarnemend hoofd J.W. Biersteker zette de hulptroepen direct in. Via de politie werd de havenofficier in kennis gesteld, hierna ging een telefoontje naar marinevliegkamp De Kooy voor een helikopter. Marinesleepboot Hercules met aan het roer opperschipper M. Geertsen voer direct uit en wist binnen een kwartier de meisjes te bereiken, die vol geestdrift naar de boot zwaaiden. Toch bleek het niet eenvoudig de dames aan boord te krijgen. Dienstplichtig matroos J. Rijder ging gewapend met een ladder de schots op, maar was niet in staat hen te bereiken, ondertussen dreef de schots in de richting van een ijsberg. Het schip voer verder om een gunstiger positie in te nemen en uiteindelijk lukte het ze via de ladder aan boord te laten klimmen. Behoudens natte voeten ondervond het drietal geen nadelige gevolgen van dit avontuur.
Zoiets wel. Veel delen van de Donau en andere rivieren zijn bedekt met ijs in Kroatie, Bulgarije, Roemenie en Polen.quote:Op donderdag 12 januari 2017 11:20 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zoiets?
[ afbeelding ]
Daar is nog wel wat meer vorst voor nodig
Naar wat ik heb begrepen is de Donau voor 90% bevroren.quote:Op donderdag 12 januari 2017 11:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zoiets wel. Veel delen van de Donau en andere rivieren zijn bedekt met ijs in Kroatie, Bulgarije, Roemenie en Polen.
Zou het op een na hoogste sinds 1953 zijn. In december 2013 tikte het bijna de 4.00 aan.quote:Op donderdag 12 januari 2017 11:23 schreef FredvZ het volgende:
Vlissingen kan morgen zelfs de 3.80m NAP aantikken:
[ afbeelding ]
bron: waterberichtgeving.rws.nl / Rijkswaterstaat
quote:Op donderdag 12 januari 2017 01:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De randstad is (op harde wind na) weerkundig de saaiste regio in Nederland
In 96/97 lagen er in ieder geval wel allemaal ijsschotsen in de Zuid-Willemsvaart. Toch leuk om te zien.quote:Op donderdag 12 januari 2017 11:18 schreef INViCTuS het volgende:
Wat nou gezeur, aleen omdat ik niet een winterlover ben zoals jij. Omdat ik niet vochtig in mijn onderbroek word van sneeuw? Doe me een plezier en hou je gezeur tegenover mij dan ook lekker voor je he.... daaaagquote:Op donderdag 12 januari 2017 11:12 schreef Blik het volgende:
[..]
Als jij je gezeur een beetje voor je kunt houden gedurende die Winterse dagen, ga ik lekker in Utrecht genieten van de winterse omstandigheden. Deal?
Dat vraag ik me dus af. Zaterdag is de stroming helemaal noord, vrijdag is het eerst nog noordwest en draait daarna om dan helemaal uit het noorden te komen.quote:Op donderdag 12 januari 2017 11:18 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Hoogtepunt lijkt daar vooralsnog bij de tweede hoogwater morgenavond te liggen. De wind neemt zaterdag af, nog wel verhoogde waterstanden, maar aanzienlijk lager dan vrijdag.
Ow, dus de winterhater mag eisen stellen aan de winterlover, want wij moeten verplicht naar buiten. Maar de winterlover mag geen eisen stellen aan de winterhater, want dan zijn wij aan het zeuren.quote:Op donderdag 12 januari 2017 12:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wat nou gezeur, aleen omdat ik niet een winterlover ben zoals jij. Omdat ik niet vochtig in mijn onderbroek word van sneeuw? Doe me een plezier en hou je gezeur tegenover mij dan ook lekker voor je he.... daaaag
Gast, dit is nu al de 2e keer dat je een "persoonlijke" aanval doet op mij op basis van wat ik post. Omdat het schijnbaar niet in je straatje past. Terwijl je zou moeten weten dat iedereen hier zijn eigen voorkeuren heeft en iedereen hier anders is en van ander soort weer houdt.quote:Op donderdag 12 januari 2017 12:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Ow, dus de winterhater mag eisen stellen aan de winterlover, want wij moeten verplicht naar buiten. Maar de winterlover mag geen eisen stellen aan de winterhater, want dan zijn wij aan het zeuren.![]()
![]()
stop die ijsballen lekker in je reet johquote:Op donderdag 12 januari 2017 12:55 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Kom vechten dan. Sneeuwbalvechten!
Ik wil het ook best tegen anderen zeggen hoor. Als zij van mij eisen dat ik buiten moet gaan spelen in de sneeuw dan mag ik best eisen dat dat eindeloze gezever over kou en sneeuw ook wel een keertje minder mag zijn. Je mag prima niet blij zijn met de sneeuw, ik kan me daar echt wel in verplaatsen. Maar het is een beetje dubbel als je daarover loopt de klagen en dan vervolgens de winterliefhebbers ook nog eens loopt te verplichten om buiten te gaan spelen. Dan wordt het een beetje een droevig verhaalquote:Op donderdag 12 januari 2017 12:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Gast, dit is nu al de 2e keer dat je een "persoonlijke" aanval doet op mij op basis van wat ik post. Omdat het schijnbaar niet in je straatje past. Terwijl je zou moeten weten dat iedereen hier zijn eigen voorkeuren heeft en iedereen hier anders is en van ander soort weer houdt.
Ik zeg toch ook niet dat mensen hun mond moeten houden als ze blij zijn dat het sneeuwt. Ik zal eventueel mijn verbazing erover uiten of een beetje een flauwe opmerking maken van, nou geniet er van! ...maar ik zeg nooit dat mensen maar hun kop moeten houden omdat het niet in 'mijn straatje' past.
Dus, wees geen droeftoeter. En ga vooral lekker spelen in de sneeuw zometeen
Wat is de bron van die informatie?quote:Op donderdag 12 januari 2017 12:54 schreef aloa het volgende:
Laatste voorspelling laat het zaterdag net iets hoger worden.
[ afbeelding ]
komt van een app, waarbij staat dat het van rijkswaterstaat afkomstig is.quote:Op donderdag 12 januari 2017 13:08 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Wat is de bron van die informatie?
Rijkswaterstaat vermeldt namelijk hele andere getallen voor Harlingen.
Misschien dat die app oude verwachtingen gebruikt... Die worden een paar keer per dag bijgewerkt.quote:Op donderdag 12 januari 2017 13:20 schreef aloa het volgende:
[..]
komt van een app, waarbij staat dat het van rijkswaterstaat afkomstig is.
Op de site van RW staat zelf idd 2.80 voor vrijdag.
klopt niet idd. Ook de tijd is niet goed.quote:Op donderdag 12 januari 2017 13:34 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Misschien dat die app oude verwachtingen gebruikt... Die worden een paar keer per dag bijgewerkt.
Nou ik heb dus een keer een ijsbal in mijn oor gekregen en daar dus mooi een gaatje in mijn trommelvlies aan overgehoudenquote:Op donderdag 12 januari 2017 12:56 schreef Re het volgende:
[..]
stop die ijsballen lekker in je reet joh![]()
![]()
![]()
![]()
kzie nog nergens codes geel of oranje of rood heequote:
http://knmi.nl/nederland-nu/weer/waarschuwingen/utrechtquote:Op donderdag 12 januari 2017 13:47 schreef Paul het volgende:
[..]
kzie nog nergens codes geel of oranje of rood hee
Ik ga huilen in een (warm) hoekje. Maar misschien komt er toch een Twents Snilschild. Ik blijf hopen.quote:Op donderdag 12 januari 2017 12:56 schreef INViCTuS het volgende:
Arpege-06H - het laagje wordt ietwat noordelijker berekend waardoor vooral ook het oosten neerslag -sneeuw- gaat meepakken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jouw voordeur, morgenochtend:quote:Op donderdag 12 januari 2017 13:48 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik ga huilen in een (warm) hoekje. Maar misschien komt er toch een Twents Snilschild. Ik blijf hopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |