abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 januari 2017 @ 13:24:47 #1
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_167923326
Opticiens blijken veel geld te verdienen met extra’s zoals ontspiegeling van brillenglazen en het aanbrengen van kraswerende lagen, blijkt uit onderzoek van De Telegraaf

Uit prijsopgaven van Chinese leveranciers blijkt dat deze extra’s de opticiens nog geen ¤1 kosten terwijl de consument daar in de winkel tientallen euro’s voor betaalt. Zo vraagt Hans Anders in een actie nu ¤50 (normaal ¤120) voor een ontspiegeling en een kraswerende laag. Bij Pearle betaal je ¤69 en bij Specsavers ¤60, blijkt uit de prijsopgaven op de websites.

Inkopers van brillenglazen, die niet met hun naam in de krant willen, bevestigen dat de gevonden inkoopprijzen voor de extra’s ’gangbaar’ zijn. ,,De marges zijn torenhoog voor opticiens, niet alleen op de extra’s. De inkoopprijs van een gehele bril is slechts een aantal tientjes, hooguit honderd euro’’, zegt een inkoper. ,,Dan zit er alles bij in. De inkoop van de glazen, de kosten van het transport, montuur, het slijpen van de glazen en het in elkaar zetten van de bril.’’

Woordvoerders van de grote brillenketens Hans Anders en Specsavers zeggen zich niet te herkennen in de absurde marges. ,,Ja, er zitten marges op. Maar voor een spijkerbroek betaal je soms ook 30 keer de inkoopprijs’’, zegt een woordvoerster van Specsavers. Volgens Sigrid Musters van de marketingafdeling van Hans Anders wordt ,,de verkoopprijs van het glas mede bepaald door de bewerking ervan voordat de glazen in het montuur worden gezet. Ieder glas wordt namelijk geslepen op basis van individuele kenmerken en natuurlijk de wensen van de klant.’’

Maar volgens diverse deskundigen hoeft de opticien er niet veel aan te doen. ,,Brillenglazen worden niet op sterkte geslepen of ontspiegeld door de opticien. Ze kopen de brillenglazen, inclusief sterkte, cilinder, ontspiegeling en kraswerende laag. Eigenlijk hoeft de opticien het glas alleen maar pas te maken voor het montuur’’, zegt de inkoper. ,,Alleen voor dunne glazen betaal je iets meer’’, zegt een andere brilleninkoper, ,,maar dan gaan de prijzen nog extremer omhoog.’’

http://www.telegraaf.nl/d(...)bij_opticiens__.html

Mijn brillenboer in Amsterdam zuid rijdt in een ferrari 599GTB :P en Fred S had een brillenboetiek in de PC had oa een Harley van 60.000 euro

En dan een lul verhaal ophangen waarom een bril online compleet 70 euro kost niet goed is :|W
pi_167923371
Gek genoeg zitten 'prijsvechters' als Hans Anders en Specsavers niet heel ver onder de prijzen van Pearle of Eye wish. Als de marges echt zo hoog zijn als hier genoemd dan verbaast me dat wel.
pi_167923489
Ja, nu je het zegt, die opticien hier op ons dorp heeft idd een groot landgoed tussen twee andere dorpen iets verderop en fokt in zijn vrije tijd Arabische hengsten. Ook rijdt hij rond in een Bentley en heeft-ie een vrouw die lijkt op koningin Maxima. Die vrouw is iets van 1m90 lang en hijzelf is een heel klein ventje van 1m70 of zo.
I´m back.
pi_167923514
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:27 schreef Bigs het volgende:
Gek genoeg zitten 'prijsvechters' als Hans Anders en Specsavers niet heel ver onder de prijzen van Pearle of Eye wish. Als de marges echt zo hoog zijn als hier genoemd dan verbaast me dat wel.
Dat zijn toch alle vier prijsvechters? :?
pi_167923534
Ondernemers die geld proberen te verdienen. Het moet niet gekker worden!
  vrijdag 6 januari 2017 @ 13:36:10 #7
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_167923543
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:35 schreef VEM2012 het volgende:
Dat.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_167923555
Overigens moet je er wel rekening mee houden dat in die marges ook aftersales in zit verwerkt. Als ze de prijzen flink verlagen, zullen ze kleine onderhoudswerkzaamheden als het rechtstellen van een bril moeten gaan factureren.

Blijft natuurlijk, dat het wel goedkoper kan.
pi_167923558
Een spijkerbroek kost ook vaak niet meer dan een paar euro inkoop...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 6 januari 2017 @ 13:37:22 #10
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_167923568
Paar keer besteld bij brilkopie op internet, veel goedkoper.

De meest voorkomende vorm van bijziendheid is trouwens omkeerbaar.
http://www.sciencedirect.(...)ii/S0014483512002473

En om verergering te voorkomen:
http://www.sciencedirect.(...)ii/S0014483516304547
pi_167923634
dat de laatste tijd de hele binnenstad hier vol zit met brillenwinkels, is dus niet zo gek...
pi_167923717
Ik heb -6,5 en zelfs bij "prijsvechters" betaal ik daardoor de hoofdprijs. Vond het al langer belachelijk.. Ben blij met mijn vondst van vorig jaar.

Je hebt een bedrijfje Ace and Tate waar je echt je complete bril voor 100 euro hebt. In Rotterdam, Amsterdam en Utrecht geloof ik. Maar je kan ook naar een opticien in de buurt gaan, een oogmeting laten doen voor een tientje en die gegevens dan online doorgeven en 5 brillen bestellen om thuis te passen.

Heb er nu sinds 2 maandjes mijn eerste bril van. De glazen zijn zelfs dunner geslepen dan die van mijn vorige bril en daar heb ik wel extra bij moeten betalen. :o
  vrijdag 6 januari 2017 @ 13:44:43 #13
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_167923726
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:40 schreef pokkerdepok het volgende:
dat de laatste tijd de hele binnenstad hier vol zit met brillenwinkels, is dus niet zo gek...
Dat heb je goed gezien :P
Met of zonder bril :? :+
pi_167923735
quote:
Ik vind dat je hiermee wel voorbij gaat aan het feit dat het eigenlijk net zo goed zorg is. Zonder bril was ik al lang platgereden op straat.
pi_167923749
quote:
Selectieve aanbidding van het neoliberalisme doet dat soort dingen. Alles wat niet het eigen welzijn verrijkt is 'oneerlijk', maar iedereen die minder heeft 'moet maar harder werken'. O+ Mooi hè?
Ja doei.
pi_167923764
Wat als ik jullie jongelui vertel dat veel van de brillenmerken eigendom is van 1 iemand. Schokkend he?
pi_167923774
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:44 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Dat heb je goed gezien :P
Met of zonder bril :? :+
ik heb er eigenlijk wel eentje nodig, vrees ik...
pi_167923783
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:45 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Selectieve aanbidding van het neoliberalisme doet dat soort dingen. Alles wat niet het eigen welzijn verrijkt is 'oneerlijk', maar iedereen die minder heeft 'moet maar harder werken'. O+ Mooi hè?
Je vraagt je af of die grote opticienmerken niet aan prijsafspraken doen eigenlijk.
Plus dealtje met zorgverzekeraars?

Net als carglass, ook veel te duur, maar ja dealtje met de grote auto-verzekeraars hè.
Fietsenbranche, idem.
I´m back.
pi_167923825
Nog even het videotje voor jullie jongelui

pi_167923882
quote:
11s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
Uit prijsopgaven van Chinese leveranciers blijkt...
Zijn het ook wel Chinese glazen die erin gaan? Bij een prijsvechter misschien, maar bij echte opticiens worden vaak glazen van Rodenstock of Zeiss gebruikt. Ik kan mij niet voorstellen dat die maar 1¤ meer rekenen voor zaken zoals ontspiegelen.

Het refereren naar "inkopers" doet mij eerder bovenstaande vermoeden. Een kleine opticien heeft geen inkoper in dienst ;)

Er zit ook enorm verschil op "ontspiegelde" glazen. Bij sommige is het net iets minder spiegelend, bij anderen is het totaal niet meer spiegelend.
Flutonderzoek lijkt mij.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  vrijdag 6 januari 2017 @ 13:55:13 #21
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_167923903
Ik heb mijn brillen bij charlietemple besteld. 10 euro voor een complete bril op sterkte _O_
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
pi_167923922
Nou, gat in de markt. Spring erin, zou ik zeggen.
pi_167923935
Mijn bril koste me 39 euro met ontspiegeling en kraswerende laag, wel huismerk montuur en deze keer geen merk montuur + ik heb gewoon standaard ogen dus ook standaard glazen.
Mijn man zou voor dezelfde bril 250 euro minimaal kwijt zijn geweest. Variofocus heb je in drie gradaties, elke gradatie kost 70 euro per bril dus voor de beste ben je 210 euro kwijt + 39 euro voor montuur + dan komen de kosten voor dunnere glazen er ook nog bij dus 300 euro ? en dit is bij een prijsvechter bij een andere opticien zou het op +/- 1000 euro komen
pi_167923973
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:56 schreef Sorella het volgende:
Mijn bril koste me 39 euro met ontspiegeling en kraswerende laag, wel huismerk montuur en deze keer geen merk montuur + ik heb gewoon standaard ogen dus ook standaard glazen.
Mijn man zou voor dezelfde bril 250 euro minimaal kwijt zijn geweest. Variofocus heb je in drie gradaties, elke gradatie kost 70 euro per bril dus voor de beste ben je 210 euro kwijt + 39 euro voor montuur + dan komen de kosten voor dunnere glazen er ook nog bij dus 300 euro ? en dit is bij een prijsvechter bij een andere opticien zou het op +/- 1000 euro komen
Laatste keer dat ik 2 brillen ging halen, was ik 660 ¤ kwijt... :{.
Moet dit jaar weer.
I´m back.
pi_167924050
Dit is toch algemeen bekend en oud nieuws? Zorg dat je een recept krijgt, pas bril en bestel online.

Groetjes.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_167924114
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:34 schreef vaduz het volgende:

[..]

Als de marges zo enorm zijn, dan is het opmerkelijk dat geen prijsvechter een oorlog start met een stuntende verkoopprijs...
pi_167924148
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Als de marges zo enorm zijn, dan is het opmerkelijk dat geen prijsvechter een oorlog aangaat qua prijs...
waarom zouden ze?

Dat is tijdelijk voordeel, en op termijn gewoon in eigen marges snijden. Gewoon afspreken dat ze om beurten eens goed "zot" doen, en ze blijven allevier goed verdienen ;)
pi_167924194
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:06 schreef Athmozz het volgende:

[..]

waarom zouden ze?

Dat is tijdelijk voordeel, en op termijn gewoon in eigen marges snijden. Gewoon afspreken dat ze om beurten eens goed "zot" doen, en ze blijven allevier goed verdienen ;)
Natuurlijk!
Maar dat mag dus niet.
pi_167924221
Zeer waarschijnlijk is het verhaall uit de OP hevig overdreven, want als de marges daadwerkelijk zo hoog zijn, dan komen vanzelf nieuwe partijen op de markt
pi_167924222
Daarom lenzen
pi_167924244
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:40 schreef pokkerdepok het volgende:
Wij hebben in de grotere stad hier in de buurt ook zo'n straatje zitten met allerlei opticienketens, wat mij altijd weer opvalt daarbij is dat de enige zaak die het druk heeft HansAnders is, de rest is altijd een oase van rust. En daar zitten dan ook minimaal twee opticiens in, maar die hebben wrs weinig te doen.
I´m back.
  vrijdag 6 januari 2017 @ 14:11:47 #32
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_167924265
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:53 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Zijn het ook wel Chinese glazen die erin gaan? Bij een prijsvechter misschien, maar bij echte opticiens worden vaak glazen van Rodenstock of Zeiss gebruikt.
En hoe weet je dat zo zeker? Dat een echte opticien je niet naait waar je bij staat?
And so is the past
pi_167924280
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Natuurlijk!
Maar dat mag dus niet.
Je mag je richten op de prijs van de concurrent, daar is geen enkel probleem mee. Als de vier nu toevallig geen zin meer hebben om te zakken, dan is dat nu eenmaal zo.
Langs de andere kant, waarom zouden ze. Om al het cliënteel van de ander naar zich toe te trekken? Wat ben je daarmee, als je dubbel zoveel volk hebt, maar maar een halve marge maakt moet je een grotere capaciteit hebben voor dezelfde totale marge => winst gaat achteruit. Marktwerking zorgt altijd voor stabiliserende prijzen.

Denk je dat ketens zoals Aldi / lidl / colruyt / albert hein geen prijsafspraken maken? Het is niet dat die met "minimale marges" verkopen hoor ;)
pi_167924287
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:09 schreef opgebaarde het volgende:
Zeer waarschijnlijk is het verhaall uit de OP hevig overdreven, want als de marges daadwerkelijk zo hoog zijn, dan komen vanzelf nieuwe partijen op de markt
Kennelijk zijn die er nu dus ook, als ik dat zo lees.
I´m back.
pi_167924327
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:11 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

En hoe weet je dat zo zeker? Dat een echte opticien je niet naait waar je bij staat?
Velen waarschijnlijk wel. Ik ga nu gewoon uit van "de eerlijke opticien" die tenminste geeft wat hij zegt jou te geven ;).

De mijne heb ik destijds eens in een spectroscoop gezet naast een die van Hans Anders kwam, en er zit toch een enorm verschil in de "filters" in beide glazen. Bij HA zou ik nooit bijbetalen voor zo'n filter, want die was er amper aanwezig ;).
pi_167924395
Ligt ook sterk aan bij welke van die winkels je naar binnenloopt.

Vriendin wilde graag een nachtbril voor het autorijden, maar dan met een zelfgekozen montuur.

Nee dat was allemaal niet mogelijk, tenminste niet zonder heel veel te betalen.
Dat was meen ik hans anders in Arnhem destijds.

Toevallig liepen we dezelfde dag bij pearl naar binnen ook in Arnhem, was allemaal geen probleem, totaal kosten? 20 euro ofzo.

Kan ook zijn dat ik de winkels verkeerd om heb gedraaid maar je snapt wat ik bedoel, ze beflikkeren je of proberen het gewoon.
pi_167924491
Zijn er nog meer anekdotes van opticiens die in weelde baden btw?
I´m back.
pi_167924516
Ik kan wel geloven dat het verhaal in de OP waar is, als je het anders interpreteert:

De brillen worden standaard zo goedkoop verkocht dat ze er geen hol aan verdienen, maar dat ze enkel aan de "opties" bij de bril iets hebben. Natuurlij maken ze dan "dikke" marges op de opties, het is het enige waar ze geld aan verdienen.
Bijna iedereen neemt ontspiegelde glazen, dus dan hebben ze toch ¤49 verdiend per bril.

Een beetje hetzelfde met printers en inkt; ze verdienen geen hol aan het toestel maar maken het dan goed op de inkt. Of bij auto's, basismodel krijg je bijna gratis mee, maar o wee als je een reservewiel wil ipv een kitje
pi_167924561
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:21 schreef Athmozz het volgende:
Ik kan wel geloven dat het verhaal in de OP waar is, als je het anders interpreteert:

De brillen worden standaard zo goedkoop verkocht dat ze er geen hol aan verdienen, maar dat ze enkel aan de "opties" bij de bril iets hebben. Natuurlij maken ze dan "dikke" marges op de opties, het is het enige waar ze geld aan verdienen.
Bijna iedereen neemt ontspiegelde glazen, dus dan hebben ze toch ¤49 verdiend per bril.

Een beetje hetzelfde met printers en inkt; ze verdienen geen hol aan het toestel maar maken het dan goed op de inkt.
Beetje de Dirk Scheringa-formule als het ware?
I´m back.
  vrijdag 6 januari 2017 @ 14:24:01 #40
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167924568
Gewoon zelf een bril maken

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_167924739
quote:

Een beetje hetzelfde met printers en inkt; ze verdienen geen hol aan het toestel maar maken het dan goed op de inkt. Of bij auto's, basismodel krijg je bijna gratis mee, maar o wee als je een reservewiel wil ipv een kitje
Bijna alle brillen worden gemaakt door Luxottica of Safilo en beide bedrijven zijn eigenaar van veel merken en winkels.
pi_167924969
quote:

Ook op de basis verdienen ze bizar. Vrijwel altijd kun je bij een opticien de tweede bril gratis, of een zonnebril op sterkte gratis krijgen. Dat er extreem wordt verdiend door opticiens leek me algemeen bekend.
pi_167925013
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:42 schreef Operc het volgende:

[..]

Ook op de basis verdienen ze bizar. Vrijwel altijd kun je bij een opticien de tweede bril gratis, of een zonnebril op sterkte gratis krijgen. Dat er extreem wordt verdiend door opticiens leek me algemeen bekend.
Zit gewoon meegerekend in de prijs. Juist zoals je bij een keukenbouwer vrijwel altijd of de plaatsing gratis krijgt, of de elektrotoestellen ;).

Marges zullen wel ergens rond de 40% liggen als ze promo's doen (beetje gangbare marge voor een zelfstandige), dus ik als je zo dom bent om buiten promo te gaan kopen dan zitten ze tegen de 180% aan :)
  † In Memoriam † vrijdag 6 januari 2017 @ 14:47:07 #44
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_167925072
Marges op producten?

When does the hurting stop?
Carpe Libertatem
  vrijdag 6 januari 2017 @ 14:50:58 #45
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_167925157
quote:
Die zijn er dan ook allang. Eyes + more, Ace & Tate, online brillenzaken etc.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_167925163
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:44 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Zit gewoon meegerekend in de prijs. Juist zoals je bij een keukenbouwer vrijwel altijd of de plaatsing gratis krijgt, of de elektrotoestellen ;).
Precies, dus als je een tweede bril gratis krijgt en ze maken nog dikke winst, dan laat dat zien dat de marges bizar hoog zijn. Dan zouden ze op 1 bril een marge hebben van rond de 80 procent en dat past wel bij de getallen in het artikel + winkelkosten.
  vrijdag 6 januari 2017 @ 14:52:24 #47
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_167925193
Mensen met slechte ogen moeten gewoon betalen voor hun inferieure genen.
pi_167925314
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:27 schreef Bigs het volgende:
Zelfde ketens.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_167925433
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:51 schreef Operc het volgende:

[..]

Precies, dus als je een tweede bril gratis krijgt en ze maken nog dikke winst, dan laat dat zien dat de marges bizar hoog zijn. Dan zouden ze op 1 bril een marge hebben van rond de 80 procent en dat past wel bij de getallen in het artikel + winkelkosten.
2de bril gratis is dan ook geen eenmalige actie, het is zowat continu. Dus de normale marge hebben ze als je "2brillen voor de prijs van 1"-koopt. Als je buiten die acties koopt is het volledig kassa-kassa :)
pi_167925764
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 15:02 schreef Athmozz het volgende:

[..]

2de bril gratis is dan ook geen eenmalige actie, het is zowat continu. Dus de normale marge hebben ze als je "2brillen voor de prijs van 1"-koopt. Als je buiten die acties koopt is het volledig kassa-kassa :)
Dat zeg ik. :)
pi_167925841
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:45 schreef Fripsel het volgende:

Ik vind dat je hiermee wel voorbij gaat aan het feit dat het eigenlijk net zo goed zorg is. Zonder bril was ik al lang platgereden op straat.
Je kan ook een goedkope bril nemen en die wordt dan gewoon door je zorgverzekering betaald.

Maar ja, de mensen willen graag een hip montuur van Prada oid. Nou, kom dan bij mij niet aan met 'ik vind het te duur'.

Wat denk je overigens dat personeel kost, winkelpand midden in de stad, enz.

Het is geen pure winst ofzo.
pi_167925907
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 15:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je kan ook een goedkope bril nemen en die wordt dan gewoon door je zorgverzekering betaald.

Maar ja, de mensen willen graag een hip montuur van Prada oid. Nou, kom dan bij mij niet aan met 'ik vind het te duur'.

Dus hoeveel ervaring heb jij met slecht zien? Wat is jouw sterkte etc?
pi_167925911
quote:

[..]

Hans Anders +/- 30 mio operationele winst bij een omzet van 170 mio

Best aardig :Y
pi_167925935
De Telegraaf vindt ook eens uit hoe retail werkt en brengt dat maar eens als brekend. :')
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  vrijdag 6 januari 2017 @ 15:27:58 #55
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_167926016
Online vind je inderdaad veel goedkopere brillen. Sommige sites vanaf $5.95, $9.95, $14.00...

5 winkels die velen goed vonden (neem aan door VS publiek, geen idee of ze internationaal leveren)
http://lifehacker.com/five-best-online-glasses-stores-1603858245
are we infinite or am I alone
pi_167926077
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 15:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Hans Anders +/- 30 mio operationele winst bij een omzet van 170 mio

Best aardig :Y
18% winst, dus niet echt "enorme marges :o".

Vraag is natuurlijk hoe representatief de cijfers zijn, bepaalde zware investeringen (vb privatisering winkels tov huur van winkels) kunnen mee de operationele winst omlaag drukken. Ik denk als je de operationele winst van veel kleine groeiende ondernemingen bekijkt, dat je eerder het gevoel hebt dat ze failliet gaan :p
pi_167926080
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 15:23 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Dus hoeveel ervaring heb jij met slecht zien? Wat is jouw sterkte etc?
Hoe is dat relevant?

Ik draag daglenzen en ik heb een bril voor het geval dat. Dat heeft best wat gekost, maar ik krijg goed advies en dat vind ik geld waard.
  vrijdag 6 januari 2017 @ 15:34:38 #58
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_167926176
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 15:30 schreef Athmozz het volgende:

[..]

18% winst, dus niet echt "enorme marges :o".

Vraag is natuurlijk hoe representatief de cijfers zijn, bepaalde zware investeringen (vb privatisering winkels tov huur van winkels) kunnen mee de operationele winst omlaag drukken. Ik denk als je de operationele winst van veel kleine groeiende ondernemingen bekijkt, dat je eerder het gevoel hebt dat ze failliet gaan :p
winkelpand met goede ligging kost natuurlijk. Personeel ook. Die kosten hebben online shops niet.
pi_167926277
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 15:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Hoe is dat relevant?

Ik draag daglenzen en ik heb een bril voor het geval dat. Dat heeft best wat gekost, maar ik krijg goed advies en dat vind ik geld waard.
Omdat je dan zou weten dat jezelf voor een bril verzekeren helemaal niet meer loont. En dat bij een sterke afwijking de kosten in de glazen gaan zitten, niet in het montuur. Dus ik vind je argumenten een beetje kul.

Juist doordat goede oogzorg belangrijk is lijkt een groep van de bevolking maar blind achter de opticien aan te lopen, terwijl dat tegenwoordig dus hartstikke commercieel is en amper nog om zorg lijkt te gaan als je het mij vraagt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2017 15:40:30 ]
pi_167926398
Dat die marges zo enorm waren merkte ik eigenlijk pas toen ik buiten Nederland ging wonen en echt een bril nodig had. Ik was al een vlak daarvoor in Nederland wezen kijken, maar ik kwam met mijn eisen (multivocaal/ontspiegeld/kraswerend/meekleurend/gepolariseerd/etc/etc) met een montuur wat mij beviel eigenlijk nergens onder de ¤450..

Nu woon ik al een paar jaar in het buitenland (Bosnie) en een klein half jaar geleden had ik toch maar besloten om een bril te nemen. Denkende dat het hier overal ook zo'n ¤500 zou kosten gewoon de eerste de beste brillenwinkel ingestapt, leuk (imho) Porsche montuurtje uitgezocht, ogen laten meten en brilleglazen besteld met alle toeters en bellen welke ik graag wou. Ik had haast en had ook totaal niet naar de exacte prijs gevraagd, dit bedacht ik me later pas maar ik vond het een beetje ongemakkelijk om ze nou achteraf te bellen en te vragen wat het zou kosten :@

Weekje later ging de telefoon en ik mocht de bril ophalen. Eenmaal aangekomen, lagen er zelfs 2 brillen voor me klaar; Mijn 'gewone' bril en een gratis zonnebril. Bril paste perfect en ik zag weer als een roofvogel in zijn beste jaren. Toch maar even afrekenen en toen viel ik van verbazing bijna om.. 89KM voor deze bril + de gratis zonnebril. Dat is omgerekend ¤45.50! Vijf-en-veertig euro, en dan verdiend die brillenwinkel er ook nog gewoon lekker aan. :o Kan je voorstellen hoe het in NL is.

Ik heb het echt niet over een of ander gammel brilletje ofzo, maar gewoon een lichtgewicht
origineel Porsche montuur met brilleglazen welke zijn voorzien van alle eisen welke ik had.

Het is toch van den gekke dat zo'n bril hier maar ¤45 kost terwijl je in NL het TIENvoudige kwijt bent? 8)7
Nee.
pi_167926429
En dit bovenstaande is dus precies wat ik bedoel. _O_
pi_167926608
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:46 schreef Cruseder4 het volgende:
Wat als ik jullie jongelui vertel dat veel van de brillenmerken eigendom is van 1 iemand. Schokkend he?
Van wie is het eigendom dan?

Kom niet aan met Luxotica, dit bedrijf maakt merkbrillen maar het is niet hun eigendom (ray-ban is wel een brand van hun dacht ik).
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_167926633
Er zijn toch ook wel een aantal 'echte' prijsvechters: Eyes and More, Eyelove en online Brillen24.
Ik heb geen kwaliteitsonderzoek gedaan, maar er zijn dus zeker goedkopere alternatieven.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_167926877
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 15:38 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Omdat je dan zou weten dat jezelf voor een bril verzekeren helemaal niet meer loont. En dat bij een sterke afwijking de kosten in de glazen gaan zitten, niet in het montuur. Dus ik vind je argumenten een beetje kul.

Juist doordat goede oogzorg belangrijk is lijkt een groep van de bevolking maar blind achter de opticien aan te lopen, terwijl dat tegenwoordig dus hartstikke commercieel is en amper nog om zorg lijkt te gaan als je het mij vraagt.
Ik ben goed verzekerd.

En ja, ik moet bijbetalen. Don't care.
pi_167927142
Ik heb een leesbril met merkmontuur bij de zelfstandige opticien laten aanmeten en dat kostte mij dik 200 euro. Perfect ding.

Via mijn werk kon je een beeldschermbril laten aanmeten bij Hans Anders en daar kwamen ze met een compleet ander recept. Links en rechts precies tegengesteld en as en cilinder speelt daar kennelijk niet. Ik haal er olympische records mee: binnen 1 minuut 20 heb ik schele hoofdpijn van die bril.

Die ervaringen remmen mij dus nogal om bij de volgende leesbril update over te stappen op die mooie aanbiedingen van één van de ketens. Twee brillen voor 79 euro lijkt me wel wat maar als de kwaliteit niet deugt heb je er niks aan.
-
pi_167927435
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 15:45 schreef Fripsel het volgende:
En dit bovenstaande is dus precies wat ik bedoel. _O_
Volgende keer als je een bril van een paar honderd euro wil aanschaffen dus gewoon combineren met een stedentrip naar Sarajevo, Bosnie. Ben je wel hetzelfde kwijt aan het eind van de rit, maar heb je een mooi brilletje op je neus en nog een leuke stad gezien ;)

Nee.
pi_167927668
Mijn schoonouders kopen hun brillen juist altijd in Nederland omdat dit voor hen juist spotgoedkoop is.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  Trouwste user 2022 vrijdag 6 januari 2017 @ 16:38:07 #68
7889 tong80
Spleenheup
pi_167927870
Ik kreeg een tweede bril gratis. Ik poep nu staand.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_167928060
quote:
15s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:33 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, nu je het zegt, die opticien hier op ons dorp heeft idd een groot landgoed tussen twee andere dorpen iets verderop en fokt in zijn vrije tijd Arabische hengsten. Ook rijdt hij rond in een Bentley en heeft-ie een vrouw die lijkt op koningin Maxima. Die vrouw is iets van 1m90 lang en hijzelf is een heel klein ventje van 1m70 of zo.
De dame die bij mijn opticien werkt is ongelooflijk lekker. Ook de juiste uitstraling. Pure porno.
pi_167928068
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 16:30 schreef hottentot het volgende:
Mijn schoonouders kopen hun brillen juist altijd in Nederland omdat dit voor hen juist spotgoedkoop is.
De goedkoopste bril (standaard montuur + standaard glazen op sterkte) kost hier een schamele 14KM.. (¤7) :')
Dit idee een beetje:
Nee.
pi_167928881
Ik was vorig jaar 79 euro kwijt bij Spacsavers. Montuur van 79 euro en gratis glazen. Mocht kiezen tussen een 2e bril gratis of gratis ontspiegeling. Heb dus maar voor de gratis ontspiegeling gekozen.

Scheelt wel dat ik geen multifocale glazen heb.
pi_167928897
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 16:30 schreef hottentot het volgende:
Waar wonen je schoonouders? België toevallig? Ik weet namelijk van familie dat brillen daar niet goedkoop zijn.
pi_167929378
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 17:29 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:

[..]

Waar wonen je schoonouders? België toevallig? Ik weet namelijk van familie dat brillen daar niet goedkoop zijn.
Zijn Zweeds ;)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_167929439
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 16:47 schreef Opa_vertelt het volgende:

[..]

De goedkoopste bril (standaard montuur + standaard glazen op sterkte) kost hier een schamele 14KM.. (¤7) :')
Dit idee een beetje: [ afbeelding ]
Varifocus met ontspiegeling en anti-kras en polarisatie met een leuk doorsnee monteurtje kost ze in Nederland een paar honderd, in Zweden zijn zij het dubbele kwijt. Laatste keer waren ze met zijn vieren in Nederland, scheelt een hoop geld.

En die brillen die jij bedoelt zijn zeker die standaard rotzooi van de pomp of drogisterij?
pi_167929448
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:31 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Bijna alle brillen worden gemaakt door Luxottica of Safilo en beide bedrijven zijn eigenaar van veel merken en winkels.

Dat zijn allemaal van die 'nepmerken'. Ik bedoel merken waarvan iedereen toch hopelijk snapt dat ze zelf geen brillen maken, maar dat uitbesteden aan een of andere grote, anonieme brillenproducent. Natuurlijk maakt een kledingmerk als Tommy Hilfiger zelf geen brillen, maar mensen willen kennelijk wel graag een bril daarvan, dus dan plakken ze hun merkje gewoon op brillen van een toeleverancier. Zelfde met horloges (en allerlei andere producten); je Tommy Hilfiger horloge komt ook gewoon van een of andere toeleverancier.

De echte brillensnob haalt dus z'n neus op voor dergelijke merken en draagt bijv een bril van Lindberg - een echt brillenmerk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2017 18:07:25 ]
  vrijdag 6 januari 2017 @ 18:11:45 #76
321876 Cherna
Fuck the System
pi_167929554
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:53 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Zijn het ook wel Chinese glazen die erin gaan? Bij een prijsvechter misschien, maar bij echte opticiens worden vaak glazen van Rodenstock of Zeiss gebruikt. Ik kan mij niet voorstellen dat die maar 1¤ meer rekenen voor zaken zoals ontspiegelen.

Het refereren naar "inkopers" doet mij eerder bovenstaande vermoeden. Een kleine opticien heeft geen inkoper in dienst ;)

Er zit ook enorm verschil op "ontspiegelde" glazen. Bij sommige is het net iets minder spiegelend, bij anderen is het totaal niet meer spiegelend.
Flutonderzoek lijkt mij.
Dit.
Bovendien gebruiken prijsvechters monturen die je niet meer met een föhn kunt bewerken en nauwelijks nog te repareren zijn laat staan te solderen.

Hoe vaak mensen bij de echte opticien komen om brillen te herstellen die gekocht zijn bij prijsvechters is niet bij te houden. En als je ze dan verwijst daar waar de bril gekocht is zijn ze nog kwaad ook als de echte opticien zegt dat het niet te herstellen is en al zeker niet gratis.

Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en een topkwaliteit verwachten. Tja
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_167929628
Ach, het mooiste brilletje dat ik vroeger had was zo'n soort ziekenfonds brilletje. Helaas kun je die al meer dan anderhalf decennium niet meer krijgen.
I´m back.
pi_167930167
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 18:09 schreef Opa_vertelt het volgende:

[..]

Je moeder, die was pas scheel..
..elke keer als ik mijn pik in haar mond wou stoppen riep ze "ho ho, één tegelijk!"
Ach die van jou dacht dat mijn vijfje vijftig euro was toen ik haar huurde.
pi_167930587
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 18:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ach die van jou dacht dat mijn vijfje vijftig euro was toen ik haar huurde.
whahahaha :D
Nee.
pi_167930715
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wij hebben in de grotere stad hier in de buurt ook zo'n straatje zitten met allerlei opticienketens, wat mij altijd weer opvalt daarbij is dat de enige zaak die het druk heeft HansAnders is, de rest is altijd een oase van rust. En daar zitten dan ook minimaal twee opticiens in, maar die hebben wrs weinig te doen.
met dit soort winstmarges hoef je maar drie brillen per week te verkopen, loop je nog binnen...

en hier in Utrecht hebben ze allemaal zo langzamerhand drie vestigingen zitten, plus een hele zwik minder bekenden. ze zitten echt in elke winkelstraat ineens....
pi_167930776
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 19:05 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

met dit soort winstmarges hoef je maar drie brillen per week te verkopen, loop je nog binnen...

en hier in Utrecht hebben ze allemaal zo langzamerhand drie vestigingen zitten, plus een hele zwik minder bekenden. ze zitten echt in elke winkelstraat ineens....
Ja, dat is ook de reden waarom keukens zo duur zijn. Zitten gewoon verkoopmedewerkers dagen lang niets te doen, of te FOK!ken of zo.
Dat moet je meerekenen natuurlijk.
I´m back.
pi_167931736
Bril, glazen en bezorging voor 35 euro, prima bril bij brillen24.nl :Y.
Ik haal hooguit 1x per 3 jaar een nieuwe bril bij een opticien en laat mijn ogen dan meten. Met dat recept bestel ik in de tussenliggende jaren weer online brillen..
dag
pi_167936220
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 19:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat is ook de reden waarom keukens zo duur zijn. Zitten gewoon verkoopmedewerkers dagen lang niets te doen, of te FOK!ken of zo.
Dat moet je meerekenen natuurlijk.
of bankstellen, ook zoiets. kost geen drol om in mekaar te zetten; gewoon verkopen voor 3000 euro...
pi_167936254
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 21:38 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

of bankstellen, ook zoiets. kost geen drol om in mekaar te zetten; gewoon verkopen voor 3000 euro...
Yep, en wat denk je van zo'n zaak waar ze tegeltjes verkopen...
I´m back.
pi_167936318
Het is wachten op de action van de optiek.
Twiddel
pi_167936387
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:09 schreef Opkloter het volgende:
Daarom lenzen
Beetje lenzen zijn al 15 euro per maand.
Twiddel
pi_167936432
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 18:06 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat zijn allemaal van die 'nepmerken'. Ik bedoel merken waarvan iedereen toch hopelijk snapt dat ze zelf geen brillen maken, maar dat uitbesteden aan een of andere grote, anonieme brillenproducent. Natuurlijk maakt een kledingmerk als Tommy Hilfiger zelf geen brillen, maar mensen willen kennelijk wel graag een bril daarvan, dus dan plakken ze hun merkje gewoon op brillen van een toeleverancier. Zelfde met horloges (en allerlei andere producten); je Tommy Hilfiger horloge komt ook gewoon van een of andere toeleverancier.

De echte brillensnob haalt dus z'n neus op voor dergelijke merken en draagt bijv een bril van Lindberg - een echt brillenmerk.
Uiteraard en vooral met horloges vind ik dat bijzonder komisch maar wat vind jij van Ray-Ban? Die valt neem ik aan niet onder de noemer nepmerk? Want die komt wel uit dezelfde fabriek
pi_167936454
Je bent toch gewoon verzekerd voor een bril? Mijn ouders hebben beiden een bril gratis gekregen doordat ze dus verzekerd zijn :)
pi_167936498
Prima toch? Dan moet er een concurrent komen die het goedkoper doet.
  vrijdag 6 januari 2017 @ 21:47:15 #90
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_167936595
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 21:44 schreef vigen98 het volgende:
Je bent toch gewoon verzekerd voor een bril? Mijn ouders hebben beiden een bril gratis gekregen doordat ze dus verzekerd zijn :)
Alleen bij een aanvullende verzekering. Máár je betaalt per jaar meer aan premie dan je per jaar (of twee jaar) mag besteden aan een bril of lenzen. Dus dat is gewoon geld verbranden en bij sommige verzekeraars is het zelfs grof veel geld verbranden
pi_167936835
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 21:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Yep, en wat denk je van zo'n zaak waar ze tegeltjes verkopen...
haha ja... fucking tegeltjes
pi_167936936
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 21:54 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

haha ja... fucking tegeltjes
Beddenkampioen. Of ook leuk gast verkocht dekbedden en kussens e.d. :').
Mooiste vind ik nog altijd, grotere stad in de buurt duurste winkelstraat, die gast verkoopt wenskaartjes e.d.
I kid you not.
I´m back.
pi_167936963
quote:
Dat is niet gratis dan hè.
I´m back.
pi_167937476
Contactlenzen zitten nog hogere marges op.
15 euro per maand, voor zoiets kleins....
pi_167937603
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 18:11 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dit.
Bovendien gebruiken prijsvechters monturen die je niet meer met een föhn kunt bewerken en nauwelijks nog te repareren zijn laat staan te solderen.

Hoe vaak mensen bij de echte opticien komen om brillen te herstellen die gekocht zijn bij prijsvechters is niet bij te houden. En als je ze dan verwijst daar waar de bril gekocht is zijn ze nog kwaad ook als de echte opticien zegt dat het niet te herstellen is en al zeker niet gratis.

Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en een topkwaliteit verwachten. Tja
Ik herken je verhaal, maar dan vanuit een andere branche. Eerst voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten door naar een prijsvechter te gaan, en vervolgens als er klachten zijn niet terug gaan naar de prijsvechter. Maar in plaats daarvan je probleem bij de echte specialist neerleggen en verwachten dat die het voor niks of weinig oplost. En dan vooral zeuren dat onderzoeks- en herstelkosten zo duur zijn, want de prijsvechter biedt het hele product aan voor minder. Ja meneer/mevrouw, maar dat is nu stuk. Het kan zo goedkoop omdat het bagger kwaliteit is en in het ontwerp geen rekening gehouden is met reparatie- en herstelmogelijkheden.
pi_167938377
Vandaar dat ze je altijd een bril proberen aan te smeren zodra je voor lenscontrole komt.
pi_167941089
Ik heb mij bij aanschaf van een nieuwe auto door de garagist over laten halen om de ruiten rondom op sterkte te nemen, zit in het licht en zicht pakket.

Nou, ik kan jullie melden ik wil nooit meer anders!

Ik ben de enige die in de auto kan rijden.
Als ik iemand meeneem ziet die geen zier, wel zo rustig.

Nooit meer een nieuwe autorijbril, nou kostte dat geintje 30 ruggen dus dat mag dan ook wel.
Karper diem, vis van de dag
pi_167947565
Wat ik altijd apart vind is dat een opticien in dienst van de zaak je ogen gaat meten en beoordelen. Dat is toch nooit objectief?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_167947734
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 00:46 schreef dl3b het volgende:
Ik heb mij bij aanschaf van een nieuwe auto door de garagist over laten halen om de ruiten rondom op sterkte te nemen, zit in het licht en zicht pakket.

Nou, ik kan jullie melden ik wil nooit meer anders!

Ik ben de enige die in de auto kan rijden.
Als ik iemand meeneem ziet die geen zier, wel zo rustig.

Nooit meer een nieuwe autorijbril, nou kostte dat geintje 30 ruggen dus dat mag dan ook wel.
Nu de ramen van je huis nog dan hè.
I´m back.
pi_167951443
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 21:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Uiteraard en vooral met horloges vind ik dat bijzonder komisch maar wat vind jij van Ray-Ban? Die valt neem ik aan niet onder de noemer nepmerk? Want die komt wel uit dezelfde fabriek
Ja, klopt. Dat zou ik inderdaad wel een 'echt' brillenmerk noemen. :)
  zaterdag 7 januari 2017 @ 15:20:10 #102
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167951583
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:55 schreef Sotchi2014 het volgende:
Ik heb mijn brillen bij charlietemple besteld. 10 euro voor een complete bril op sterkte _O_
GOED NIEUWS!
Wanneer jouw sterkte +6,25 of -6,25 of hoger is, en/of jouw cilindersterkte -2,25 of +2,25 of meer is, dan laten we speciale glazen voor je maken. De kosten hiervoor zijn ¤30,-. Het goede nieuws is dat je dan meteen de extra dunne premium glazen krijgt, inclusief alle coatings.

:') |:(
Goed nieuws....
  zaterdag 7 januari 2017 @ 15:24:11 #103
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167951682
quote:
Die komen er ook.. ik heb nu al jaren brillen van online winkels..
Hoge sterkte.. cilinder.. en altijd voor niet meer dan 50 euro thuis.. En 3 maanden niet goed geld terug zonder gezeur..

Voordeel is ook dat je je bril kan zien dmv een geuploade foto.. das handig als je min 8 hebt en je wil je montuur in de spiegel bekijken in de winkel.. :+

quote:

[..]

Eehm.. nee.. daar moet je je extra voor verzekeren.. Ze vergoeden tot een bepaalde sterkte.. :')
En die extra aanvulling is duurder dan een goedkope bril online kopen..

Dingen zoals wat dunnere glazen zodat je niet met een zware bril loopt, of omdat de glazen uit het montuur steken mag je dan alsnog zelf betalen.. Om over ontspiegeling en krasvast nog maar te zwijgen..

[ Bericht 4% gewijzigd door Zolderkamer op 07-01-2017 15:44:55 ]
pi_167951815
quote:
dat dit kan in nederland!!!! Oberto Stegeman kom er maar in!?
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_167952204
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 15:43 schreef Opa_vertelt het volgende:
Dat die marges zo enorm waren merkte ik eigenlijk pas toen ik buiten Nederland ging wonen en echt een bril nodig had. Ik was al een vlak daarvoor in Nederland wezen kijken, maar ik kwam met mijn eisen (multivocaal/ontspiegeld/kraswerend/meekleurend/gepolariseerd/etc/etc) met een montuur wat mij beviel eigenlijk nergens onder de ¤450..

Nu woon ik al een paar jaar in het buitenland (Bosnie) en een klein half jaar geleden had ik toch maar besloten om een bril te nemen. Denkende dat het hier overal ook zo'n ¤500 zou kosten gewoon de eerste de beste brillenwinkel ingestapt, leuk (imho) Porsche montuurtje uitgezocht, ogen laten meten en brilleglazen besteld met alle toeters en bellen welke ik graag wou. Ik had haast en had ook totaal niet naar de exacte prijs gevraagd, dit bedacht ik me later pas maar ik vond het een beetje ongemakkelijk om ze nou achteraf te bellen en te vragen wat het zou kosten :@

Weekje later ging de telefoon en ik mocht de bril ophalen. Eenmaal aangekomen, lagen er zelfs 2 brillen voor me klaar; Mijn 'gewone' bril en een gratis zonnebril. Bril paste perfect en ik zag weer als een roofvogel in zijn beste jaren. Toch maar even afrekenen en toen viel ik van verbazing bijna om.. 89KM voor deze bril + de gratis zonnebril. Dat is omgerekend ¤45.50! Vijf-en-veertig euro, en dan verdiend die brillenwinkel er ook nog gewoon lekker aan. :o Kan je voorstellen hoe het in NL is.

Ik heb het echt niet over een of ander gammel brilletje ofzo, maar gewoon een lichtgewicht
origineel Porsche montuur met brilleglazen welke zijn voorzien van alle eisen welke ik had.
[ afbeelding ]

Het is toch van den gekke dat zo'n bril hier maar ¤45 kost terwijl je in NL het TIENvoudige kwijt bent? 8)7
Raar inderdaad dat Bosnië zoveel goedkoper is. Vooral ook omdat het modaal inkomen (en daarmee de loonkosten), de huurprijzen en de kosten van kapitaalgoederen vrijwel hetzelfde zijn als hier. :') Als je nou met Duitsland aan kwam zetten...
  zaterdag 7 januari 2017 @ 15:49:40 #106
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_167952267
M'n montuur is al iets van 1000 euro, wat kan mij een paar tientjes op een glas nou boeien? Wanneer ik een bril koop is dat inclusief goed afstellen, verdere service en nazorg op een manier die ik nooit bij een Pearle, laat staan bij een webshop, krijg.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_167952330
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 15:24 schreef Zolderkamer het volgende:
Voordeel is ook dat je je bril kan zien dmv een geuploade foto.. das handig als je min 8 hebt en je wil je montuur in de spiegel bekijken in de winkel.. :+
Gewoon selfies maken in de winkel. :)
  zaterdag 7 januari 2017 @ 15:53:54 #108
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167952376
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 15:49 schreef Dagonet het volgende:
M'n montuur is al iets van 1000 euro, wat kan mij een paar tientjes op een glas nou boeien? Wanneer ik een bril koop is dat inclusief goed afstellen, verdere service en nazorg op een manier die ik nooit bij een Pearle, laat staan bij een webshop, krijg.
1 keer bij een dure gerenommeerde zaak een bril gekocht..
Die kreeg de glazen niet zonder beschadiging in het montuur.. na 3 setjes glazen leverde ie een bril af met een klein hoekje uit het glas..

Dus daar ben ik totaal van genezen..

Als ik iets moet wat service betreft geeft ik weer 3 tientjes uit en loop ik met een nieuwe bril..
Brillenwinkels hebben zichzelf totaal uit de markt gewerkt bij mij..
  zaterdag 7 januari 2017 @ 15:59:06 #109
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167952513
quote:
3s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 15:51 schreef k_man het volgende:

[..]

Gewoon selfies maken in de winkel. :)
Das idd ook een optie.. maar ik vind het maar nare gladde lui..
Weinig brillenzaken die normaal met je omgaan ipv te doen alsof je een klein kind bent met een of andere stoornis..
Ik ken de prijzen.. weet wat ik nodig heb.. en nog proberen ze je van alles aan te smeren.. is het niet mogelijk om tegen betaling een meting te laten doen etc..
Ze verzinnen altijd wel weer iets om je een bepaald gevoel aan te praten.. en voor nop te heen en weer te laten vliegen..

Ik moet ze niet.. :N
  zaterdag 7 januari 2017 @ 15:59:37 #110
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_167952531
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 15:53 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

1 keer bij een dure gerenommeerde zaak een bril gekocht..
Die kreeg de glazen niet zonder beschadiging in het montuur.. na 3 setjes glazen leverde ie een bril af met een klein hoekje uit het glas..

Dus daar ben ik totaal van genezen..
Tja, ik heb daar gelukkig andere ervaringen mee.
Ik heb persoonlijk ook niet de behoefte om met een dertien in een dozijn montuur. Ik shop ook niet bij de wibra.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  zaterdag 7 januari 2017 @ 16:02:25 #111
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167952593
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 15:59 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Tja, ik heb daar gelukkig andere ervaringen mee.
Ik heb persoonlijk ook niet de behoefte om met een dertien in een dozijn montuur. Ik shop ook niet bij de wibra.
Wat voor zeer speciale eenmalige custom made bril heb je dan nu op je neus staan?
De Wibra verkoopt 1 van de beste producten die voor de consument te krijgen is in NL.. gele Dasty..
Kun je wel laagdunkend doen.. maar ook jouw plee moet schoon..
  zaterdag 7 januari 2017 @ 16:31:08 #112
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_167953315
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 16:02 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Wat voor zeer speciale eenmalige custom made bril heb je dan nu op je neus staan?
Zo speciaal is het niet hoor. Rolf, Oostenrijks merk.
  zaterdag 7 januari 2017 @ 16:35:05 #113
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167953412
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 16:31 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Zo speciaal is het niet hoor. Rolf, Oostenrijks merk.
En dan heeft ie het over geen 13 in een dozijn model... :D
Alleen het materiaal is leuk.. verder hebben ze alleen maar van die hipstermodellen die iedereen heeft.. _O-

Maarja ieder zn ding.. ^O^
pi_167953635
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 21:42 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Beetje lenzen zijn al 15 euro per maand.
Ik betaal 27 euro per maand zelfs. Komt door specifieke sterktes, cilinder en speciaal voor beeldschermwerk. Met kruidvatlenzen kom ik er niet.
  zaterdag 7 januari 2017 @ 16:58:42 #115
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_167953987
Och, een blauwe maandag bij een slijper gewerkt, en daar ook de glazen van mijn vader onderhanden gehad. Die heeft zo'n beetje elke afwijking op blind zijn na en dan verwacht je inderdaad een beste prijs (hij betaald altijd rond de ¤1200 voor de glazen -wel multifocaal en meekleurend-). Je verwacht echter niet dat de productie slechts ¤40 is. In totaal. Da's toch een fijne winst voor de brillenboer.
  zaterdag 7 januari 2017 @ 17:05:21 #116
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_167954125
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 15:20 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

GOED NIEUWS!
Wanneer jouw sterkte +6,25 of -6,25 of hoger is, en/of jouw cilindersterkte -2,25 of +2,25 of meer is, dan laten we speciale glazen voor je maken. De kosten hiervoor zijn ¤30,-. Het goede nieuws is dat je dan meteen de extra dunne premium glazen krijgt, inclusief alle coatings.

:') |:(
Goed nieuws....
Ik kijk niet zo nauw.

Ha. ha. :{
  zaterdag 7 januari 2017 @ 17:05:57 #117
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167954145
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 17:05 schreef Sotchi2014 het volgende:

[..]

Ik kijk niet zo nauw.

Ha. ha. :{
Ben jij geen Chinees?
  zaterdag 7 januari 2017 @ 17:06:20 #118
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_167954154
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 17:05 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ben jij geen Chinees?
Alleen op donderdagen.
  zaterdag 7 januari 2017 @ 17:08:03 #119
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167954200
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 17:06 schreef Sotchi2014 het volgende:

[..]

Alleen op donderdagen.
Is het dat niet elke dag voor jou? O-)
  zaterdag 7 januari 2017 @ 17:14:08 #120
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_167954344
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 17:08 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Is het dat niet elke dag voor jou? O-)
Geen idee, ik heb geen ramen in mijn zolderkamer, zolderkamer.
pi_167955548
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 15:13 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja, klopt. Dat zou ik inderdaad wel een 'echt' brillenmerk noemen. :)
Maar ook wel een beetje doorsnee geworden. Vrijwel iedereen loopt er mee. Beetje net als Volkswagen, zeg maar.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_167955753
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 17:57 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Maar ook wel een beetje doorsnee geworden. Vrijwel iedereen loopt er mee. Beetje net als Volkswagen, zeg maar.
Zeker, maar daar ging het even niet om. :)
pi_167955802
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 16:35 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

En dan heeft ie het over geen 13 in een dozijn model... :D
Alleen het materiaal is leuk.. verder hebben ze alleen maar van die hipstermodellen die iedereen heeft.. _O-

Maarja ieder zn ding.. ^O^
Ik had voorheen geen Rolf, maar een Theo. Dat merk heeft wel echt bijzondere modellen.

Nu een Lindberg. Geen heel uitgesproken model, maar de innovatie zit 'm vooral in het materiaal. De bril is extreem licht, wat bij mijn sterkte erg prettig is. :)
  zaterdag 7 januari 2017 @ 18:08:19 #124
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_167955905
Vroeger zeiden ze al dat twee Joden wisten wat een bril kost.
The End Times are wild
pi_167956735
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 15:47 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Raar inderdaad dat Bosnië zoveel goedkoper is. Vooral ook omdat het modaal inkomen (en daarmee de loonkosten), de huurprijzen en de kosten van kapitaalgoederen vrijwel hetzelfde zijn als hier. :') Als je nou met Duitsland aan kwam zetten...
Hoe je het ook wend of keert, de gemiddelde inkomen/loonkosten/huurprijzen/etc zijn zeker niet 10 x lager dan in NL.
Maar al was het wel zo.. Dan nog is het niet logisch dat bijvoorbeeld dat Porsche montuurtje hier ¤20 kost en in NL ¤200 oid. Dingen worden echt niet ter plekke hier gemaakt ofzo, komt gewoon uit dezelfde fabriek als dat ze in NL in de winkels liggen.
Nee.
pi_167959037
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 18:39 schreef Opa_vertelt het volgende:

[..]

Hoe je het ook wend of keert, de gemiddelde inkomen/loonkosten/huurprijzen/etc zijn zeker niet 10 x lager dan in NL.
Maar al was het wel zo.. Dan nog is het niet logisch dat bijvoorbeeld dat Porsche montuurtje hier ¤20 kost en in NL ¤200 oid. Dingen worden echt niet ter plekke hier gemaakt ofzo, komt gewoon uit dezelfde fabriek als dat ze in NL in de winkels liggen.
Hoe je het ook wendt of keert heeft Nederland een stuk sterkere economie dan Bosnië en dat veroorzaakt om verschillende redenen sterke prijsverschillen. Dat betekent niet "de prijs verschilt een factor 10, dus zouden de loon- en huurkosten ook een factor 10 moeten verschillen". Zo speelt ook de vraag mee bij welk bedrag bosniërs liever schijt zullen hebben aan hun ogen, omdat ze niet zoveel te besteden hebben aan een bril en het verschil in verzekeringsdekking.

Overigens betekent het feit dat een product uit dezelfde fabriek komt niet dat het evenveel kost om deze in de winkel te krijgen in twee landen. Net zoals hetzelfde merkje ook lang niet altijd betekent dat het (kwalitatief) hetzelfde product is.
pi_167970393
quote:
15s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:33 schreef Ryan3 het volgende:
De opticien van mijn zus wordt rondgereden in een Rolls Royce met chauffeur, heeft een eigen eiland aan de kust van Dubai en in zijn vrije tijd verkoopt hij luxe villa's in St Tropez die hij in eigen beheer heeft.
Opticiens zijn de maffioso van 2017.
pi_167970409
Haha stelletje brillenjoden allemaal.

In mijn gehucht heeft de opticien een omheind landgoed met heli-platform, privé-leger en een eigen dierentuin.
Wat een gajes die opticiens, allemaal terug naar Turkije
Radio Espantoso
pi_167970411
En in zijn vrije tijd doet hij ook dingen.
Radio Espantoso
pi_167970765
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 18:39 schreef Opa_vertelt het volgende:

[..]

Voor 20 euro heb je geen echt PD montuur. Merkartikelen zijn juist prijstechnisch heel stabiel wereldwijd, anders komt er grijze import.
  zondag 8 januari 2017 @ 12:27:02 #131
321876 Cherna
Fuck the System
pi_167973595
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 05:34 schreef Peligrosso het volgende:
Haha stelletje brillenjoden allemaal.

In mijn gehucht heeft de opticien een omheind landgoed met heli-platform, privé-leger en een eigen dierentuin.
Wat een gajes die opticiens, allemaal terug naar Turkije
Een van mijn dochters is opticien en hoeft al niet meer te werken en is al binnen op 26 jarige leeftijd als ze de deur dicht doet.😁

Alle gekheid op een stokje. Bedenk dat je maar een paar ogen hebt.
  zondag 8 januari 2017 @ 13:27:06 #132
321876 Cherna
Fuck the System
pi_167974921
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:01 schreef venomsnake het volgende:
Dit is toch algemeen bekend en oud nieuws? Zorg dat je een recept krijgt, pas bril en bestel online.

Groetjes.
Steeds meer opticiens doen pas metingen na de aanschaf van het montuur. Een goede meting kost al gauw een uur als het niet meer is. Dat gaat van oogdruk tot cilinder etc. Ook dat kost een ondernemer geld. Bovendien zit daar dan de jaarlijkse controle bij.

Mijn bril koste mij 800 euro met korting vanwege mijn dochter. Ik doe gemiddeld vier jaar met een goede bril. Gratis onderhoud etc.
Val ik in slaap en mijn bril is verbogen dan word die weer gratis passend gemaakt. Bovendien word door de zorgverzekeraar ook nog een deel vergoed. Uiteindelijk kost mij een goede bril gemiddeld 300 tot 400 euro om de vier jaar.
Mijn ogen vind ik te belangrijk om daarmee te klooien.
pi_167975216
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 13:27 schreef Cherna het volgende:

[..]

Steeds meer opticiens doen pas metingen na de aanschaf van het montuur. Een goede meting kost al gauw een uur als het niet meer is. Dat gaat van oogdruk tot cilinder etc. Ook dat kost een ondernemer geld. Bovendien zit daar dan de jaarlijkse controle bij.

Mijn bril koste mij 800 euro met korting vanwege mijn dochter. Ik doe gemiddeld vier jaar met een goede bril. Gratis onderhoud etc.
Val ik in slaap en mijn bril is verbogen dan word die weer gratis passend gemaakt. Bovendien word door de zorgverzekeraar ook nog een deel vergoed. Uiteindelijk kost mij een goede bril gemiddeld 300 tot 400 euro om de vier jaar.
Ik heb nog een extra optie: ook bij stoeien met mijn vrouw, als dan de bril verbogen raakt, dan mag ik hem gratis laten terug buigen.
Overigens voor de laatste bril heb ik hem er niet bij genomen, want die was van kunststof.
En nu hoeft het helemaal al niet meer bij de nieuwe bril die ik ga aanschaffen. (reden bij de redactie bekend).
I´m back.
pi_167975254
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 05:13 schreef Za het volgende:

[..]

De opticien van mijn zus wordt rondgereden in een Rolls Royce met chauffeur, heeft een eigen eiland aan de kust van Dubai en in zijn vrije tijd verkoopt hij luxe villa's in St Tropez die hij in eigen beheer heeft.
Opticiens zijn de maffioso van 2017.
Ja, er zijn opticiens die hier hun neus voor ophalen en zeggen: pauper!
Zo is er in die grote stad in de buurt bij ons een opticien die het allemaal niet meer doet voor het geld, maar voor de macht. Hij wordt ieder jaar uitgenodigd voor de Bilderbergconferentie namelijk en Putin en Obama bellen hem regelmatig om advies.
I´m back.
  zondag 8 januari 2017 @ 13:44:49 #135
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_167975262
quote:

[..]

En ik koop voor een tientje een nieuwe als ik erop ga zitten.
  zondag 8 januari 2017 @ 13:45:50 #136
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167975285
quote:

[..]

Steeds meer opticiens weigeren een meting tegen betaling.. Dat zegt al voldoende..
Dat je ogen oh zo belangrijk zijn heeft daar niets mee te maken.. dat heeft eerder met inzicht te maken.. en het is precies de reden dat er zoveel winkels op de fles gaan..

Ze hebben geen idee hoe ze moeten omgaan met veranderingen in aankoopgedrag..

En vier jaar met een bril doen.. tegen die tijd vol krassen.. is niet gezond voor je ogen
pi_167975660
quote:

[..]

Een uur voor een oogmeting? Dat snap ik als ze je laten betalen, met de normale 15 minuten zou je je dan genaaid voelen. :D Maar een oogmeting van een uur is echt totaal zinloos. En de mensen die het hebben over "je hebt maar 1 paar ogen", dat argument heeft waarde als het gaat om waar je ze laat laseren, niet of je er een stukje glas voor zet. Maar goed, de verkooptrucs van opticiens werken blijkbaar erg goed. :)
  zondag 8 januari 2017 @ 14:07:07 #138
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_167975863
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 13:59 schreef Operc het volgende:

[..]

Een uur voor een oogmeting? Dat snap ik als ze je laten betalen, met de normale 15 minuten zou je je dan genaaid voelen. :D Maar een oogmeting van een uur is echt totaal zinloos. En de mensen die het hebben over "je hebt maar 1 paar ogen", dat argument heeft waarde als het gaat om waar je ze laat laseren, niet of je er een stukje glas voor zet. Maar goed, de verkooptrucs van opticiens werken blijkbaar erg goed. :)
De brilspecialist (niet van een keten, gewoon een zelfstandige) hier in het dorp was ook zo.

- "Hoi, mag ik een oogmeting laten doen? Ik zie slecht de laatste tijd."
"Natuurlijk, nadat je een montuurtje uitgezocht hebt."

"montuurtje" :r

Dus toen ben ik maar naar de pearle gegaan waar ik binnen een minuut met een bril a la Wall-E voor m'n neus zat.

Goede manier van klantenbinding. Echt, moet je doen als zelfstandige in deze tijd.
  zondag 8 januari 2017 @ 14:18:21 #139
321876 Cherna
Fuck the System
pi_167976162
quote:
14s.gif Op zondag 8 januari 2017 13:45 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Steeds meer opticiens weigeren een meting tegen betaling.. Dat zegt al voldoende..
Dat je ogen oh zo belangrijk zijn heeft daar niets mee te maken.. dat heeft eerder met inzicht te maken.. en het is precies de reden dat er zoveel winkels op de fles gaan..

Ze hebben geen idee hoe ze moeten omgaan met veranderingen in aankoopgedrag..

En vier jaar met een bril doen.. tegen die tijd vol krassen.. is niet gezond voor je ogen
Die zit echt niet na vier jaar vol met krassen. Kwaliteit en hardheid glazen spelen daarbij een rol. Normaal zit die meting in de prijs als je een bril koopt. Maar jij hebt natuurlijk liever dat die meting gratis is en je dan met dat recept elders een bril koopt. Natuurlijk dat steeds meer opticiens daar niet aan mee doen.

Maar goed gelukkig is iedereen vrij om te kopen wat hij wil.
pi_167976287
quote:

[..]

In een kwartier red je het niet. Denk eerder een half uur, als het ook gaat om blikveld,oogdruk etc.

Kan er trouwens iets verzonnen worden op de oogdrukmeting? Wat is dat ontzettend irritant zeg.
  zondag 8 januari 2017 @ 14:25:51 #141
321876 Cherna
Fuck the System
pi_167976353
quote:

[..]

Ik wil ze niet te vreten geven die hun ogen verknalt hebben met contactlenzen en zelf al niet meer terecht kunnen bij de opticiens maar gelijk doorgestuurd worden naar een optometrist of specislist.

Een opticien is er ook voor contactlenzen. Bovendien een knappe opticien die in 15 minuten een oogmeting kan verrichten.
pi_167976417
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 14:18 schreef Cherna het volgende:

[..]

Die zit echt niet na vier jaar vol met krassen. Kwaliteit en hardheid glazen spelen daarbij een rol. Normaal zit die meting in de prijs als je een bril koopt. Maar jij hebt natuurlijk liever dat die meting gratis is en je dan met dat recept elders een bril koopt. Natuurlijk dat steeds meer opticiens daar niet aan mee doen.

De glazen kunnen inderdaad prima een aantal jaar mee. Het is eerder de vraag of je sterkte na 4 jaar nog wel klopt. Volgens mij wordt aangeraden om dat om de 2 jaar te laten checken.

De opticien hier rekent volgens mij zelfs formeel 35 euro voor een uitgebreide oogmeting, maar natuurlijk niet als je er ook echt een bril koopt. En ook niet tussentijds voor vaste klanten.
pi_167976435
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 14:25 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ik wil ze niet te vreten geven die hun ogen verknalt hebben met contactlenzen en zelf al niet meer terecht kunnen bij de opticiens maar gelijk doorgestuurd worden naar een optometrist of specislist.

Een opticien is er ook voor contactlenzen. Bovendien een knappe opticien die in 15 minuten een oogmeting kan verrichten.
Och, laat het een half uur zijn, ik doelde er vooral op dat betalen omdat het langer duurt de omgekeerde wereld is. Zeker omdat het allemaal geen hogere wiskunde is.

En dat mensen de fout in gaan met contactlenzen kan (we hadden het over brillen, maar goed), maar aangezien er gewoon een opleiding voor opticiens is met betrekking tot oogmetingen is die kwaliteit overal goed.
  zondag 8 januari 2017 @ 14:39:01 #144
321876 Cherna
Fuck the System
pi_167976687
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 14:29 schreef Operc het volgende:

[..]

Och, laat het een half uur zijn, ik doelde er vooral op dat betalen omdat het langer duurt de omgekeerde wereld is. Zeker omdat het allemaal geen hogere wiskunde is.

En dat mensen de fout in gaan met contactlenzen kan (we hadden het over brillen, maar goed), maar aangezien er gewoon een opleiding voor opticiens is met betrekking tot oogmetingen is die kwaliteit overal goed.
De opleiding opticien duurt 4 jaar(Roermond). Inclusief stage etc. Bovendien mag je geen stage lopen bij HA etc. Het is meer dan oogmetingen alleen. Je moet ook solderen slijpen en handmatig glazen passend kunnen slijpen in monturen.
Dan moet je nog 2 jaar een opleiding volgen voor contactlenzen. Het is allemaal mbo4 niveau waarbij je wel een hbo kunt volgen voor optometrist.

Nu heb ik een hts diploma maar toen ik mijn dochter moest helpen met het vak optometrie moest ik toch even slikken hoe diep die stof ging mbt tot lenzen en licht.

Opticiens die intern zijn opgeleid bij BV HA worden meer opgeleid in verkooptechnieken dan het vak opticien.

Maar nogmaals, gelukkig kunnen mensen de keus maken.
  zondag 8 januari 2017 @ 14:57:41 #145
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167977192
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 14:18 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ik heb niet al vier (4) keer in dit topic gezegd dat ik daar gewoon voor wil betalen.. notabene in de post die je quote.. :')

[ Bericht 3% gewijzigd door Zolderkamer op 08-01-2017 15:07:48 ]
pi_167977913
quote:
Maar voor een spijkerbroek betaal je soms ook 30 keer de inkoopprijs
Maar ik hoor ook niemand roepen dat dát normaal is.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  zondag 8 januari 2017 @ 15:28:55 #147
321876 Cherna
Fuck the System
pi_167978200
quote:
14s.gif Op zondag 8 januari 2017 14:57 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ik heb niet al vier (4) keer in dit topic gezegd dat ik daar gewoon voor wil betalen.. notabene in de post die je quote.. :')
Oké mijn fout dan. Het was niet geheel persoonlijk bedoeld. Maar als ik de verhalen hoor van mijn dochter dat mensen verwachten gratis een oogmeting te verrichten en nog kwaad worden ook als je daar als ondernemer niet aan mee werkt is dat toch de tendens dat het maar gratis moet zo ook het herstellen van een bril dat onmogelijk is gekocht bij een keten en dat nog gratis ook met de stelling dat kan toch ff tussendoor.

Jij wil dan betalen voor een meting. Maar het overgrote deel wil dat niet.
  zondag 8 januari 2017 @ 15:36:25 #148
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167978408
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 15:28 schreef Cherna het volgende:

[..]

Oké mijn fout dan. Het was niet geheel persoonlijk bedoeld. Maar als ik de verhalen hoor van mijn dochter dat mensen verwachten gratis een oogering te verrichten en nog kwaad worden ook als je daar als ondernemer niet aan mee werkt is dat toch de tendens dat het maar gratis moet zoon het herstellen van een bril dat onmogelijk is gekocht bij een keten eb dat nog gratis ook met de stelling dat kan toch ff tussendoor.

Jij wil dan betalen voor een meting. Maar het overgrote deel wil dat niet.
Geen punt hoor.. maar mijn ervaring is dat ik kwaad word als ik om een oogmeting vraag.. daarvoor wil betalen en men mij een bril aan wil smeren.. uitleg krijg over alle coatings en hardheden etc.. terwijl ik vanaf mn 7e een bril draag en echt wel weet wat er te krijgen is en tegen welke prijzen ..

Ik ben helder in wat ik wil.. bij de meeste opticiens zijn ze meer van de marketing dan gericht op de wensen van de klant..
Dat ze dan ook nog eens veel te duur zijn.. (heb ik het niet over kosten, maar over duur zijn)
Maakt dat ik 95% niet moet..

Dus ga ik online, waar ik wel gewoon naar mijn wens kan winkelen..
Daarbij heb je veel meer service en rechten...
(een bril met 3 maand teruggaaf zonder reden bijv.. wil je lachen dan moet je daar eens mee bij een opticien om komen)
pi_167989549
quote:
Opticiens blijken veel geld te verdienen met extra’s zoals ontspiegeling van brillenglazen en het aanbrengen van kraswerende lagen, blijkt uit onderzoek van De Telegraaf.
Het lijken wel autodealers. _O-
pi_167989801
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 21:52 schreef koekoe het volgende:

[..]

Het lijken wel autodealers. _O-
Breek me de bek aub niet open. Icm verzekeraars.
I´m back.
pi_167991086
Geen bril nodig, sterker nog extreem goede ogen, ik kan van 400 meter de verkeersborden lezen 8-)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_167992489
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 22:26 schreef raptorix het volgende:
Geen bril nodig, sterker nog extreem goede ogen, ik kan van 400 meter de verkeersborden lezen 8-)
Dat klinkt alsof je behoorlijk verziend bent. Daar hebben we wel wat voor! Speciale onzichtbare en lichtgewicht polarizing glasses voor de amazing special price van ¤500,-

Omdat het zinderende zondag is hebben we een speciale occasion voor u: voor slechts ¤50,- krijgt u er een behandeling met Turtle Wax T-241A Polishing Compound bij en dan zit u voor de komende 5 jaar gebakken! U neemt toch geen genoegen met minder dan het beste voor uw ogen?
pi_167994655
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 22:57 schreef koekoe het volgende:

[..]

Dat klinkt alsof je behoorlijk verziend bent. Daar hebben we wel wat voor! Speciale onzichtbare en lichtgewicht polarizing glasses voor de amazing special price van ¤500,-
[ afbeelding ]
Omdat het zinderende zondag is hebben we een speciale occasion voor u: voor slechts ¤50,- krijgt u er een behandeling met Turtle Wax T-241A Polishing Compound bij en dan zit u voor de komende 5 jaar gebakken! U neemt toch geen genoegen met minder dan het beste voor uw ogen?
Volgens mij loopt de hele brillenbusiness op het feit dat zorgverzekeringen veel te veel budget uitkeren, en dat ze mensen verleiden met een "gratis" bril. Geld trouwens ook voor hoorwinkels. Overigens vreemd dat mensen dus met een medische "beperking" geholpen worden door iedereen die zich maar opticien wil noemen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 9 januari 2017 @ 00:08:07 #154
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_167994732
Ik ken ze van de duitse tv reclame maar ze zitten nu ook in Nederland *O*

De compleetprijs-aanbieding bij Fielmann.

Dit biedt Fielmann u aan: een modieuze bril met metaal- of kunststofmontuur en glas- of kunststofglazen. U hebt de keuze uit meer dan 600 modellen en krijgt 3 jaar garantie op uw bril. De compleetprijs-aanbieding bij Fielmann.

Bij Fielmann koopt u gegarandeerd voordelig. Ziet u hetzelfde product dat u gekocht heeft binnen 6 weken ergens anders voordeliger, neemt Fielmann het artikel terug en betaalt het complete aankoopbedrag retour

http://www.fielmann.nl/compleetprijs/

Beat this :7
  maandag 9 januari 2017 @ 01:43:25 #155
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167995429
quote:
6s.gif Op maandag 9 januari 2017 00:08 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ik ken ze van de duitse tv reclame maar ze zitten nu ook in Nederland *O*

De compleetprijs-aanbieding bij Fielmann.

Dit biedt Fielmann u aan: een modieuze bril met metaal- of kunststofmontuur en glas- of kunststofglazen. U hebt de keuze uit meer dan 600 modellen en krijgt 3 jaar garantie op uw bril. De compleetprijs-aanbieding bij Fielmann.

Bij Fielmann koopt u gegarandeerd voordelig. Ziet u hetzelfde product dat u gekocht heeft binnen 6 weken ergens anders voordeliger, neemt Fielmann het artikel terug en betaalt het complete aankoopbedrag retour

[ afbeelding ]

http://www.fielmann.nl/compleetprijs/

Beat this :7
Tot welke dioptrie? welke glasdikte? welke coatings?
Heel veel van die "aanbiedingen" worden dan opeens heel duur..
Helemaal als er verder niets over genoemd word en je niet online kan bestellen.. dat voorspeld niet veel goeds..

Ik wacht altijd tot er aanbiedingen zijn bij lensway of bij brillen24 etc etc
Al waren ze een paar jaar terug nog scheutiger met dunne (1,74) glazen en coatings.. daar moet je nu ook al meer voor betalen, of ze gaan maar tot 1,67.. dat is dan wel weer jammer..

https://www.lensway.nl/outlet
(of goedkopere links via aanbiedingen, codes, facebook ed)
De prijs is inclusief:
Brilmontuur en brillenkoker
Enkelvoudige glazen geslepen voor uw sterktes
Ontspiegeling en kraswerende coating
Geen retourkosten
Tevredenheidsgarantie van 3 maanden! Bent u niet geheel tevreden, ontvangt u uw geld terug.
2-jaars productgarantie

[ Bericht 1% gewijzigd door Zolderkamer op 09-01-2017 01:55:26 ]
pi_167998837
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 13:02 schreef eight het volgende:
Wat ik altijd apart vind is dat een opticien in dienst van de zaak je ogen gaat meten en beoordelen. Dat is toch nooit objectief?
Daar kies je toch ook voor als klant? Het is goedkoper hé, want er komt geen aparte rekening van een opticien... Helaas meer en meer de huidige mentaliteit; low budget is belangrijker dan kwaliteit.
  maandag 9 januari 2017 @ 11:14:22 #157
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_167999303
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 13:02 schreef eight het volgende:
Verwacht je dat je een andere uitslag krijgt bij een onafhankelijke opticien? Je kan je toch moeilijk een bril laten aansmeren waar je niet goed door kan kijken, dat valt meteen op.

'Meneer, uit onze meting blijkt dat u -6 nodig heeft, die glazen zijn 150 euro per glas meer helaas'
'maar ik zie geen fuck?'
'Ja, jammer dan, meting, kijk maar, hier staat het, u heeft -6'.

Dat werkt niet.
pi_167999343
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 10:50 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Daar kies je toch ook voor als klant? Het is goedkoper hé, want er komt geen aparte rekening van een opticien... Helaas meer en meer de huidige mentaliteit; low budget is belangrijker dan kwaliteit.
Laat me raden, wilde gok hoor, maar ik heb zo'n heel vaag idee dat jij geen bril of lenzen draagt
pi_167999409
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 11:16 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Laat me raden, wilde gok hoor, maar ik heb zo'n heel vaag idee dat jij geen bril of lenzen draagt
vroeger bril, maar al paar jaar naar lenzen overgeschakeld. Ja het kost geld, maar wat is beter? Leven gelijk een blinde mol? Ik heb nu eenmaal geen perfecte ogen, dus dan moet ik dat accepteren. Het is nu niet dat lenzen zo duur zijn, ik betaal ¤30/ maand voor mijn lenzen. Ik vind dat schappelijk tov het comfort dat ik daarvan heb.
pi_167999483
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 11:19 schreef Athmozz het volgende:

[..]

vroeger bril, maar al paar jaar naar lenzen overgeschakeld. Ja het kost geld, maar wat is beter? Leven gelijk een blinde mol? Ik heb nu eenmaal geen perfecte ogen, dus dan moet ik dat accepteren. Het is nu niet dat lenzen zo duur zijn, ik betaal ¤30/ maand voor mijn lenzen. Ik vind dat schappelijk tov het comfort dat ik daarvan heb.
gelijk :')
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_167999556
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:31 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat...

Er zijn te weinig spelers in de opticienindustrie.. Luxottica en Safilo hebben teveel macht en kunnen daardoor de prijzen zo opdrukken. En dat is vreemd, omdat zoveel mensen toch van een bril of lenzen afhankelijk zijn.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_169373797
Nou ik heb weer een nieuw brilletje. Per brillenglas 162,50. 365 ¤ afgerekend.
En het is weer even wennen.
I´m back.
pi_169374011
Er gaat geen reclameblok voorbij zonder commercials voor brillen en hoortoestellen. Daaruit blijkt wel dat het big business is.
pi_169374139
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 16:25 schreef Elfletterig het volgende:
Er gaat geen reclameblok voorbij zonder commercials voor brillen en hoortoestellen. Daaruit blijkt wel dat het big business is.
Mensen willen 3 brillen hebben ook, tegenwoordig. Waar die gekkigheid toch vandaan komt.
I´m back.
pi_169374261
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:44 schreef Fripsel het volgende:
Ik heb -6,5 en zelfs bij "prijsvechters" betaal ik daardoor de hoofdprijs. Vond het al langer belachelijk.. Ben blij met mijn vondst van vorig jaar.
Ik heb -9, maar normaal gesproken draag ik lenzen.
Maar vorige week was mijn bril "voor erbij" stuk, dus ik moest een nieuwe.
¤49 bij Eyelove, omdat ik extra dunne glazen wilde (is wel nodig bij -9 ;) ) was het uiteindelijk ¤64 voor een complete bril :D
quote:
Het is nu niet dat lenzen zo duur zijn, ik betaal ¤30/ maand voor mijn lenzen. Ik vind dat schappelijk tov het comfort dat ik daarvan heb.
Mijn (zachte) maandlenzen zijn ¤60 per half jaar, via een webshop.
Gewoon dezelfde merklenzen als de opticien ook verkoopt ;)
  woensdag 8 maart 2017 @ 16:38:39 #166
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_169374271
quote:
15s.gif Op woensdag 8 maart 2017 16:15 schreef Ryan3 het volgende:
Heb je wel gezoend toen je genaaid werd?
pi_169374319
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 16:38 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik heb -9, maar normaal gesproken draag ik lenzen.
Maar vorige week was mijn bril "voor erbij" stuk, dus ik moest een nieuwe.
¤49 bij Eyelove, omdat ik extra dunne glazen wilde (is wel nodig bij -9 ;) ) was het uiteindelijk ¤64 voor een complete bril :D
Ik heb varifocus hè. Verder 1 oog -2,75 ander oog -1,75, niet zo gek sterk dus, maar ja, je schrikt je wel een hoedje van de kosten per glas dus.
I´m back.
pi_169374330
quote:
6s.gif Op woensdag 8 maart 2017 16:38 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Heb je wel gezoend toen je genaaid werd?
Nee, dat niet, maar ik heb wel 3 grappen gemaakt.
I´m back.
  woensdag 8 maart 2017 @ 16:50:42 #169
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_169374424
Ik ga altijd naar de oogarts voor een gratis meting (mijn vriendin is anesthesioloog en hij werkt in hetzelfde ZH) en dan bestel ik een complete bril online. Je hebt dan dezelfde kwaliteit als bij een brillenboer maar je bent veel goedkoper uit.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_169374485
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 16:50 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik ga altijd naar de oogarts voor een gratis meting (mijn vriendin is anesthesioloog en hij werkt in hetzelfde ZH) en dan bestel ik een complete bril online. Je hebt dan dezelfde kwaliteit als bij een brillenboer maar je bent veel goedkoper uit.
Ja, dat is wel het dingetje tegenwoordig, alleen met varifocus gaat dat niet, toch?
I´m back.
  woensdag 8 maart 2017 @ 16:57:08 #171
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_169374508
Niet met varifocus, nee.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_169374536
quote:

[..]

Ik heb maandlenzen voor een tientje per maand bij Hans Anders. Of 8,95. Dat weet ik niet heel zeker. Maar goed, ben blij dat ze er zijn en dat ik gewoon goed zicht heb. Mag Hans van mij best in een dure auto rijden.
pi_169374544
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 16:57 schreef PalmRoyale het volgende:
Niet met varifocus, nee.
Nee, want dat varifocus gedeelte moeten ze aftekenen op het toevallige montuurtje dat je kiest. Maar ja dat zou je toch kunnen veralgemeniseren, denk ik.
I´m back.
pi_169374549
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 16:59 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik heb maandlenzen voor een tientje per maand bij Hans Anders. Of 8,95. Dat weet ik niet heel zeker. Maar goed, ben blij dat ze er zijn en dat ik gewoon goed zicht heb. Mag Hans van mij best in een dure auto rijden.
Ja, dat doet-ie van mijn brillenglazen.
I´m back.
pi_169374606
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 17:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat doet-ie van mijn brillenglazen.
Het meisje dat bij Hans Anders staat is wel erg sexy. Ik kom er graag op controle. Maar goed, die lenzen van mij zullen ook wel voor de helft, of minder ingekocht worden. Denk dat op een termijn van 3 jaar (weet niet hoe vaak je van bril verandert) we allebei een even groot aandeel in de bolide hebben ingelegd.
pi_169374685
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 17:05 schreef Toefjes het volgende:
Maar goed, die lenzen van mij zullen ook wel voor de helft, of minder ingekocht worden.
Heb je merklenzen , of huismerk van Hans Anders ?
Als je merklenzen hebt: Google maar eens op de merknaam/type en sterkte, genoeg webshops die ze verkopen.
  woensdag 8 maart 2017 @ 17:11:45 #177
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_169374700
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 16:59 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Maandlenzen kan je langer dan een maand dragen. Ik schat dat ik minder dan 30¤ per jaar uitgeef (Kruidvat maandlenzen, 18¤ voor zes).
pi_169374732
Twee keer online een bril besteld in China. Glazen waren redelijk, monturen helaas niet geschikt om hele dagen te dragen.
1x een bril bij Eyelove, die zit ietsjes beter, maar zijn de glazen niet helemaal goed. Helaas ging die dicht voordat ik een tweede bril kon kopen (inmiddels een nieuw recept voor glazen gescoord).

Laatste bril van Specsavers. Montuur zit goed, glazen redelijk. Tweede bril gratis bij hen is bullshit. Ik zat te wachten en hoorde hoe een mevrouw ernaar vroeg. Het werd haar uitgelegd en voorgerekend. Je tweede bril moet dezelfde opties hebben als de eerste. Heb je daar kraswerend en dunner etc gekozen, dan krijgt je 2e bril dat ook. En die opties moet je betalen.

Ik heb dus stug 1 bril volgehouden, niet dunner laten slijpen etc. Ze waren een beetje verbaasd dat ik dat allemaal niet wilde oO<
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 8 maart 2017 @ 17:13:50 #179
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_169374735
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 17:11 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Maandlenzen kan je langer dan een maand dragen. Ik schat dat ik minder dan 30¤ per jaar uitgeef (Kruidvat maandlenzen, 18¤ voor zes).
Ik vind die van de kruidvat niet lekker zitten omdat ze te klein zijn, maar ik las hierboven de tip dat je die merken dus online kan kopen, wellicht is dat goedkoper dan bij Pearle (waar ik nu zit, vroeger goede service gehad, maar woon niet meer bij een pearle in de buurt)
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_169374770
De matige glazen ligt overigens aan mijn ogen (aangeboren staar) en ik heb harde lenzen + een flinke cylinder. Nadat ik 750 euro had betaald voor een bril en er nog niet goed mee uit de voeten kon, besloten tot de goedkopere opties :+
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_169374774
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 17:10 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Heb je merklenzen , of huismerk van Hans Anders ?
Als je merklenzen hebt: Google maar eens op de merknaam/type en sterkte, genoeg webshops die ze verkopen.
Ik vermoed het huismerk. Maar ga eens op onderzoek uit, bedankt voor de suggestie ^O^

quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 17:11 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Hoe lang draag je ze al, en bevallen ze?
  woensdag 8 maart 2017 @ 17:19:47 #182
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_169374830
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 17:16 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik vermoed het huismerk. Maar ga eens op onderzoek uit, bedankt voor de suggestie ^O^

[..]

In feite kan je een lens natuurlijk onbeperkt dragen. Raad ik niemand aan, het te lang dragen van lenzen zorgt ervoor dat je ogen te weinig zuurstof krijgen en daardoor extra haarvaten gaat aanmaken. Dat resulteerd in een minder mooi oogwit (plastisch) en adervorming in het oog (medisch) waardoor je minder goed kan zien.
pi_169374950
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 17:19 schreef whY... het volgende:

[..]

In feite kan je een lens natuurlijk onbeperkt dragen. Raad ik niemand aan, het te lang dragen van lenzen zorgt ervoor dat je ogen te weinig zuurstof krijgen en daardoor extra haarvaten gaat aanmaken. Dat resulteerd in een minder mooi oogwit (plastisch) en adervorming in het oog (medisch) waardoor je minder goed kan zien.
Ik bedoelde meer hoe lang hij al in de slag is met de maandlenzen :P Draag ze zelf ook vaak langer dan een maand, maar dat is meer omdat de tijd sneller voorbij gaat dan dat ik me af en toe besef.
  woensdag 8 maart 2017 @ 17:28:11 #184
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_169374983
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 17:25 schreef Toefjes het volgende:

Ik bedoelde meer hoe lang hij al in de slag is met de maandlenzen :P Draag ze zelf ook vaak langer dan een maand, maar dat is meer omdat de tijd sneller voorbij gaat dan dat ik me af en toe besef.
Hier hetzelfde. Ik doe het gevoelsmatig, zodra ik merk dat mijn ogen droger aanvoelen en de lenzen minder comfortabel gaan zitten, verwissel ik ze. Meestal is dat met anderhalve maand zo'n beetje.
  woensdag 8 maart 2017 @ 17:28:27 #185
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_169374988
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 17:25 schreef Toefjes het volgende:

[..]

(hier hetzelfde :@ ik probeer er wel meer op te letten)
  woensdag 8 maart 2017 @ 17:32:49 #186
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_169375052
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 17:16 schreef Toefjes het volgende:

[..]

15 a 20 jaar denk ik. Tot nu toe geen problemen gehad. Vroeger hield ik ze ook 's nachts in, maar daar ben ik mee gestopt toen ik las dat het neovascularisatie veroorzaakt (groei van bloedvaten in het hoornvlies). Ben wel al 30 jaar of langer niet bij de oogarts geweest...
pi_169375076
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 17:32 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

15 a 20 jaar denk ik. Tot nu toe geen problemen gehad. Vroeger hield ik ze ook 's nachts in, maar daar ben ik mee gestopt toen ik las dat het neovascularisatie veroorzaakt (groei van bloedvaten in het hoornvlies). Ben wel al 30 jaar of langer niet bij de oogarts geweest...
Bedankt voor de info en het attenderen. Zal binnenkort eens een setje kopen ^O^
  woensdag 8 maart 2017 @ 17:38:44 #188
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_169375166
quote:

Toen ik nog daglenzen droeg, sliep ik er standaard een nacht mee. En ging ik twee keer per jaar op controle bij mijn opticien. Dan zorgde ik er altijd voor dat ik die lenzen al een nacht in had gehad en mijn ogen zagen er altijd prima uit. Maar langer dan een nacht, durfde ik ook weer niet aan :o .
pi_169375248
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 17:05 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het meisje dat bij Hans Anders staat is wel erg sexy. Ik kom er graag op controle. Maar goed, die lenzen van mij zullen ook wel voor de helft, of minder ingekocht worden. Denk dat op een termijn van 3 jaar (weet niet hoe vaak je van bril verandert) we allebei een even groot aandeel in de bolide hebben ingelegd.
Hoe dan ook, als je die 365 ¤ even terug rekent naar guldens zit je op fl 803,- hè.

Maar ja 4 plakjes ham is ook bijna fl 6,-
I´m back.
  woensdag 8 maart 2017 @ 17:43:30 #190
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_169375269
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 17:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoe dan ook, als je die 365 ¤ even terug rekent naar guldens zit je op fl 803,- hè.
We hebben al 16 jaar geen guldens meer, dat is niet meer reeel na twee economische crisis-en.
pi_169375355
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 17:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar ja 4 plakjes ham is ook bijna fl 6,-
Maar de ferrari van toen is ook 2,2 keer zo duur geworden. Ook Hans heeft het niet gemakkelijk.
  woensdag 8 maart 2017 @ 17:54:34 #192
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169375441
quote:
Dan betaal je dubbel, een hogere premie voor de bril en voor de winst van de verzekeraar. Net als alle verzekeringen, als je het risico zelf kan dragen moet je je niet verzekeren. Ik betaal mijn tandarts al 30 jaar zelf, heeft mij heel veel geld bespaard,
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169376196
quote:

[..]

Ik heb Acuvue 2 zachte lenzen. Ik draag ze een week lang dag en nacht en gooi ze dan weg. Vorige zomer nog bij de oogarts geweest in het ziekenhuis (ga om de 3 jaar), alles prima in orde. Doe dit al 15 jaar. Had daarvoor andere lenzen (met vloeistof) en vaker oogontstekingen, met deze lenzen nooit meer last van gehad.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_169376226
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:34 schreef vaduz het volgende:

[..]

Beetje als de mandemakers groep
Ik zwaai naar dieren.
pi_169376240
quote:
Goeien kick.
  woensdag 8 maart 2017 @ 19:10:00 #196
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_169376578
quote:
7s.gif Op woensdag 8 maart 2017 17:38 schreef Copycat het volgende:

[..]

Toen ik nog daglenzen droeg, sliep ik er standaard een nacht mee. En ging ik twee keer per jaar op controle bij mijn opticien. Dan zorgde ik er altijd voor dat ik die lenzen al een nacht in had gehad en mijn ogen zagen er altijd prima uit. Maar langer dan een nacht, durfde ik ook weer niet aan :o .
Achteraf bezien was het niet verstandig, maar toen had ik zoiets van "als ik er geen last van heb is er geen probleem". Tot ik las dat je van neovascularisatie niets merkt tot het te ver gevorderd is, en dat lenzen die weinig zuurstof doorlaten je ogen minder gevoelig maken. Maw, lenzen kunnen comfortabel aanvoelen omdat ze te weinig zuurstof doorlaten...
  woensdag 8 maart 2017 @ 19:50:08 #197
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_169377367
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 18:48 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

Ik heb Acuvue 2 zachte lenzen. Ik draag ze een week lang dag en nacht en gooi ze dan weg. Vorige zomer nog bij de oogarts geweest in het ziekenhuis (ga om de 3 jaar), alles prima in orde. Doe dit al 15 jaar. Had daarvoor andere lenzen (met vloeistof) en vaker oogontstekingen, met deze lenzen nooit meer last van gehad.
Acuvue Oasys (twee-weeklenzen)? Die hebben een Dk/t van 147, zou je inderdaad weinig problemen mee verwachten: een Dk/t >20 lijkt voldoende om zwelling van de cornea tegen te gaan, een waarde van >50 om microcysts te vermijden, en neovascularisatie treedt ook enkel op bij lage waarden. (bron)

Van de kruidvat lenzen is de Dk/t waarde niet zo makkelijk te vinden. Zal niet zo hoog liggen, anders zouden ze het als feature vermelden...
  woensdag 8 maart 2017 @ 20:10:12 #198
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_169377739
Hoge marges op het product is nog wat anders dan veel winst maken. Die winkel staat daar ook niet voor niks, het personeel ook niet.
The End Times are wild
  woensdag 8 maart 2017 @ 22:14:08 #199
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_169381851
quote:
Dat wennen komt door overcorrectie, maar je ziet wel haarscherp, daardoor blijf je steeds sterker nodig hebben.
Dure grap, je zal wel sterke glazen hebben.
pi_169386082
Ik hou ervan om enorme teleurstellingen af te kunnen lezen op gezichten van verkopers.
pi_169386149
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 20:10 schreef LXIV het volgende:
Hoge marges op het product is nog wat anders dan veel winst maken. Die winkel staat daar ook niet voor niks, het personeel ook niet.
Mwaoh, ze betalen die lui (werknemers) ook niet echt veel en er staan er niet weinig (klanten), je moet altijd wachten als je pech hebt. Ik denk dat ze qua kostprijs op mijn bril zo'n 300 ¤ verdiend hebben inclusief, dus met aftrek van personeels- en huisvestingskosten.
Gaat nog beter dan Apple dus wrs.
I´m back.
pi_169386165
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 01:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mwaoh, ze betalen die lui ook niet echt veel en er staan er weinig, je moet altijd wachten als je pech hebt. Ik denk dat ze qua kostprijs op mijn bril zo'n 300 ¤ verdiend hebben includsief, dus met aftrek van personeels- en huisvestingskosten.
Dus feitelijk zeg je dat de brillenwinkel hun brillen gratis inkoopt en dat ze geen huur betalen? En dat vind je wel een aannemelijk verhaal? :')
pi_169386168
quote:
10s.gif Op donderdag 9 maart 2017 01:04 schreef k_man het volgende:

[..]

Dus feitelijk zeg je dat de brillenwinkel hun brillen gratis inkoopt en dat ze geen huur betalen? En dat vind je wel een aannemelijk verhaal? :')
Nee, ik zeg dat op mijn bril hun kosten inclusief wrs op 65 ¤ uitkomen en dat de rest winst is. :').
I´m back.
pi_169386175
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 01:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, ik zeg dat op mijn bril hun kosten inclusief wrs op 65 ¤ uitkomen en dat de rest winst is.
Precies. Alleen de personeelskosten zullen die ¤ 65 al dekken, dus de bril krijgen ze kennelijk gratis en ze betalen geen huur. Of hebben ze personeel dat gratis werkt?
pi_169386191
quote:
6s.gif Op donderdag 9 maart 2017 01:07 schreef k_man het volgende:

[..]

Precies. Alleen de personeelskosten zullen die ¤ 65 al dekken, dus de bril krijgen ze kennelijk gratis en ze betalen geen huur. Of hebben ze personeel dat gratis werkt?
Nee, hoor, want je moet altijd wachten daar totdat je aan de beurt bent. Aan de overkant zijn de duurdere brillenboeren en daar ben je meteen aan de beurt, want daar gaat niemand naar toe. Opticiens dragen wel stropdassen en eigen kleding en niet een shirtje van de Hans Anders. Maar wrs gaan er dagen voorbij aleer ze een klant hebben. Die bril is vervolgens veel duurder en dan halen ze hun marge ook. Maar iedereen weet dat het oplichting is in feite. Zelfde als jouw dure merkkleding.
I´m back.
pi_169386245
quote:
6s.gif Op donderdag 9 maart 2017 01:10 schreef Ryan3 het volgende:
Nee, hoor, want je moet altijd wachten daar totdat je aan de beurt bent.
Dat heeft er natuurlijk niks mee te maken. Ze zullen alles bij elkaar gauw een uur met je bezig zijn geweest. Met een oogmeting, montuur uitzoeken, montuur aanmeten, etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2017 01:19:13 ]
pi_169386277
quote:
7s.gif Op donderdag 9 maart 2017 01:18 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat heeft er natuurlijk niks mee te maken. Ze zullen alles bij elkaar gauw een uur met je bezig zijn geweest. Met een oogmeting, montuur uitzoeken, montuur aanmeten, etc.
Niet iedereen gaat om een oogmeting. Gaat erom dat aan de overkant het een beetje lijkt op een shoarma-zaak die in feite een witwas-drugs operatie is en bij Hans niet. Ik ken de cijfers ook niet, uiteraard, ik constateer alleen dat ze niet goedkoop zijn, aan de overkant wrs nog duurder (wat klopt, want ik heb daar ook gekeken) en dus is de marge wrs groter dan bij Apple.
Overigens gekke is dan weer dat je geen veiligheidsbril (in deze regio althans) bij Hans kunt krijgen en wel aan de overkant. Maar dat zal ook wel een bepaalde gunstige deal zijn, wrs nog gesubsidieerd ook, schat ik in. (Via belastingteruggave).
I´m back.
pi_169386286
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 01:24 schreef Ryan3 het volgende:
Niet iedereen gaat om een oogmeting.
Jij hebt je nieuwe multifocale glazen besteld zonder oogmeting? Werkelijk? 8)7
pi_169386289
quote:
11s.gif Op donderdag 9 maart 2017 01:26 schreef k_man het volgende:

[..]

Jij hebt je nieuwe multifocale glazen besteld zonder oogmeting? Werkelijk? 8)7
Nee, waar staat dat?
I´m back.
pi_169386296
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 01:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, waar staat dat?
Je gebruikte het als argument om te aan te tonen dat ze op jouw bril van 365 euro een winst van 300 euro hebben gemaakt. Als je wel een oogmeting hebt gehad slaat je argument dus nergens op. Dan is die 65 euro al opgegaan aan alleen de personeelskosten.
pi_169386310
quote:
7s.gif Op donderdag 9 maart 2017 01:29 schreef k_man het volgende:

[..]

Je gebruikte het als argument om te aan te tonen dat ze op jouw bril van 365 euro een winst van 300 euro hebben gemaakt. Als je wel een oogmeting hebt gehad slaat je argument dus nergens op. Dan is die 65 euro al opgegaan aan alleen de personeelskosten.
Nee, ik gebruikte dat argument, omdat ik een bril na oogmeting ging ophalen en in een rij terecht kwam bijna reikende tot aan de voordeur. En dus zei ik tegen de voorgangster van mij, ze zouden twee incheck balies moeten hanteren: 1 voor ophalen en 1 voor oogmetingen. En ze was het daarmee eens.
Overigens die dame voor me bleek dezelfde geboorte datum te hebben als mijn weggelopen vrouw, je wet wel wie, alleen 13 jaar ouder. Op zich grappig.
Waarom stond die vrouw daar trouwens: bril laten opmeten, maar die was niet goed, ook met varifocus.
Ik zei nog als grap: niet je oude bril weggooien dus!
Opticien (jaar of 60) lachte wel, maar vond dat geen leuke grap, zag ik. :D.

Dacht trouwens in een split second, zal ik zeggen: ik ga mijn oude bril altijd kapot trappen.
Heb je twee grappen op zo'n moment en dan kies je er toch 1.

Had later nog een andere grap, moesten wel 5 vrouwen hard om lachen hoor. :D.
En het was zo simpel humor ligt op straat.

Vrouw die er tussen kwam kreeg namelijk een waardebon, omdat ze een korting niet nam. Nee, hoeft niet zei ze.
Toen zei ik: waardebon V&D?
Die dames lachen.
De Hans Anders ligt 400m van de leegstaande V&D ook.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ryan3 op 09-03-2017 01:43:59 ]
I´m back.
pi_169386354
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 01:32 schreef Ryan3 het volgende:
Nee, ik gebruikte dat argument, omdat ik een bril na oogmeting ging ophalen en in een rij terecht kwam bijna reikende tot aan de voordeur.
Dat heeft er al helemaal niks mee te maken. Jij stelde dat ze 300 euro winst hebben gemaakt op jouw bril van 365 euro. Dat is totale onzin en dat weet je zelf ook. Je kunt er wel een heel verhaal bij verzinnen over de buren, de wachtrij en je mislukte leven, maar dat heeft allemaal totaal niks van doen met de winstmarge van de brillenwinkel. Ze zullen er genoeg op verdienen, maar zeker geen 300 euro. Jij kunt geen enkele aannemelijke som maken waar dat als resultaat uit komt.
pi_169386363
quote:

[..]

Mwaoh, ze betalen die lui (werknemers) ook niet echt veel en er staan er niet weinig (klanten), je moet altijd wachten als je pech hebt. Ik denk dat ze qua kostprijs op mijn bril zo'n 300 ¤ verdiend hebben inclusief, dus met aftrek van personeels- en huisvestingskosten.
Wat een ongelofelijk wereldvreemde onzin.

300,- winst op een bril van 365,-

Dat is dan 1,65 voor inkoop, personeel, huisvesting, winstbelasting etc...

:') x oneindig.
pi_169386370
quote:
7s.gif Op donderdag 9 maart 2017 01:44 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat heeft er al helemaal niks mee te maken. Jij stelde dat ze 300 euro winst hebben gemaakt op jouw bril van 365 euro. Dat is totale onzin en dat weet je zelf ook. Je kunt er wel een heel verhaal bij verzinnen over de buren, de wachtrij en je mislukte leven, maar dat heeft allemaal totaal niks van doen met de winstmarge van de brillenwinkel. Ze zullen er genoeg op verdienen, maar zeker geen 300 euro. Jij kunt geen enkele aannemelijke som maken waar dat als resultaat uit komt.
Mijn mislukte leven? :D.
Nee, luister ik heb de cijfers niet idd, maar ik denk wel dat dit een goudmijntje geweest is al lange tijd, anders kun je via internet niet een bril van 50 ¤ aanbieden, daar zit ook een marge op.
Hee, mensen moeten ergens rijk van worden hè, hoe zie jij dat dan?
Aan de overkant kun je niet gestropdaste lui werkelijk waar de hele dag laten duim draaien tegen zelfde huren in die straat.
I´m back.
pi_169386378
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 01:46 schreef hottentot het volgende:

[..]

Wat een ongelofelijk wereldvreemde onzin.

300,- winst op een bril van 365,-

Dat is dan 1,65 voor inkoop, personeel, huisvesting, winstbelasting etc...

:') x oneindig.
Echt joh?
I´m back.
pi_169386408
quote:
10s.gif Op donderdag 9 maart 2017 01:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Echt joh?
Ja echt?

Als je dom wilt doen, dan houd ik je niet tegen maar als je zelfs geen rekening wilt houden met de BTW dan is er helemaal niemand die niet denkt dat je dom lult.
pi_169386414
Niu ja, ik verwachtte nu eigenlijk een pfd'je met de jaarrekening van Hans Anders en dat ze bijna failliet gingen. Dan niet hè.
I´m back.
pi_169386418
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 01:56 schreef hottentot het volgende:

[..]

Ja echt?

Als je dom wilt doen, dan houd ik je niet tegen maar als je zelfs geen rekening wilt houden met de BTW dan is er helemaal niemand die niet denkt dat je dom lult.
Heb je erin geïnvesteerd of wat?
I´m back.
pi_169386427
quote:
10s.gif Op donderdag 9 maart 2017 01:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Heb je erin geïnvesteerd of wat?
Slechte come-back kerel. Je praat poep en daarmee geconfronteerd sta je met de mond vol tanden.

_O- _O- _O-

:W
pi_169386437
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 02:00 schreef hottentot het volgende:

[..]

Slechte come-back kerel. Je praat poep en daarmee geconfronteerd sta je met de mond vol tanden.

_O- _O- _O-

:W
Nee, hoor, hoezo? Je zegt maar wat, ik ben oom total niet onder de indruk van je, goed dat doe ik ook weliswaar maar, dat willen de burgers wel graag horen dat ze door iedereen worden afgezet. En volgens mij is dat ook zo. Alles kan gewoon veel goedkoper en daar is de brillenmarkt een voorbeeld van imho.

Uit OP:

quote:
"De marges zijn torenhoog voor opticiens, niet alleen op de extra's. De inkoopprijs van een gehele bril is slechts een aantal tientjes, hooguit honderd euro'', zegt een inkoper. ,,Dan zit er alles bij in. De inkoop van de glazen, de kosten van het transport, montuur, het slijpen van de glazen en het in elkaar zetten van de bril.''
I´m back.
pi_169386457
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 01:48 schreef Ryan3 het volgende:
Nee, luister ik heb de cijfers niet idd, maar ik denk wel dat dit een goudmijntje geweest is al lange tijd, anders kun je via internet niet een bril van 50 ¤ aanbieden, daar zit ook een marge op.
Als je dezelfde bril voor 50 euro online zou kunnen kopen, waarom heb je dat dan niet gedaan. En hoe had je gedacht online de oogmeting en het aanmeten van de varifocus glazen te doen?

Je kletst uit je nek en aangezien je zelf ook al toegeeft dat je de cijfers eigenlijk helemaal niet kent, lijkt de discussie me wel klaar. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2017 02:09:01 ]
pi_169386464
quote:
7s.gif Op donderdag 9 maart 2017 02:08 schreef k_man het volgende:

[..]

Als je dezelfde bril voor 50 euro online zou kunnen kopen, waarom heb je dat dan niet gedaan. En hoe had je gedacht online de oogmeting en het aanmeten van de varifocus glazen te doen?

Je kletst uit je nek en aangezien je zelf ook al toegeeft dat je de cijfers eigenlijk helemaal niet kent, lijkt de discussie me wel klaar. :)
Uit OP:

quote:
"De marges zijn torenhoog voor opticiens, niet alleen op de extra's. De inkoopprijs van een gehele bril is slechts een aantal tientjes, hooguit honderd euro'', zegt een inkoper. ,,Dan zit er alles bij in. De inkoop van de glazen, de kosten van het transport, montuur, het slijpen van de glazen en het in elkaar zetten van de bril.''
I´m back.
pi_169386473
quote:
7s.gif Op donderdag 9 maart 2017 02:08 schreef k_man het volgende:

[..]

Meneer weet het beter dus? Kom maar op met je pdf'je dan van de smalle marges der opticiens. Beetje zoals Philips waar ik vroeger werkte ook zo'n joke. :D.

Wat is je motivatie k_man, gewoon weerzin tegen mij?
Alles wat ik zeg, is fout, want ik ben een mislukkeling of zo?

Zo van, ja, Ryan3, maar jij bent mislukt dus jij ouwehoert onzin? :D.

[ Bericht 15% gewijzigd door Ryan3 op 09-03-2017 02:21:28 ]
I´m back.
pi_169389614
quote:
10s.gif Op donderdag 9 maart 2017 02:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Meneer weet het beter dus? Kom maar op met je pdf'je dan van de smalle marges der opticiens. Beetje zoals Philips waar ik vroeger werkte ook zo'n joke. :D.

Wat is je motivatie k_man, gewoon weerzin tegen mij?
Alles wat ik zeg, is fout, want ik ben een mislukkeling of zo?

Zo van, ja, Ryan3, maar jij bent mislukt dus jij ouwehoert onzin? :D.

Niemand zegt dat ze een smalle margé hebben, maar iedereen zegt dat in elk geval jouw cijfers totale onzin zijn. En dat heeft niets met jou persoonlijk te maken, als Danny of Yvonne dit zouden beweren zou ik ook beweren dat ze poep roepen.

Dat je met de neus op de feitelijkheid van jouw onzin gedrukt wordende besluit om er verder maar een trol topic van te maken vind ik dan wel weer grappig, maar het is wel kansloos natuurlijk om in de discussie het gelijk naar je toe te trekken.
  donderdag 9 maart 2017 @ 12:22:28 #225
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_169390133
quote:

[..]

Kijk ook naar de waarde van de aandelen van lensmakers. Essilor, van ¤40 begin 2010 naar ¤110 nu.

Kostprijs van montuur en glazen ligt niet zo hoog klopt
pi_169390508
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 12:22 schreef Manke het volgende:

[..]

Kijk ook naar de waarde van de aandelen van lensmakers. Essilor, van ¤40 begin 2010 naar ¤110 nu.
Zonder verdere info zijn die cijfers nietzeggend, het bedrijf is bijvoorbeeld door overnames ook enorm gegroeid. De omzet/winst verhouding is in die jaren amper veranderd.
pi_169390588
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 12:22 schreef Manke het volgende:

[..]

Kostprijs van montuur en glazen ligt niet zo hoog klopt
Ik begreep dat glazen heel goedkoop kunnen zijn zo lang het gaat om standaard glazen. Glazen met veel voorkomende sterktes kunnen ze gewoon op voorraad produceren, in flinke aantallen.

Het wordt duur(der) als jouw glazen op maat gemaakt moeten worden. Denk aan multifocaal: boven en onder verschillende sterktes, die naadloos in elkaar over moeten lopen en waardoor een enorm aantal mogelijke combinaties bestaat. Die hebben ze niet op de plank liggen, die zullen ze speciaal voor jou moeten maken. Bovendien moeten die glazen worden aangemeten, dus zul je naar een winkel moeten.

Denk ook aan glazen met een bepaalde cilinder en/of forse sterktes. Bij zulke sterktes wil je bovendien graag het ultra dunne glas (feitelijk kunststof), om het gewicht draaglijk te houden en het netjes in een montuur te laten passen.

Als je een multifocale bril nodig hebt, met een flinke sterkte, een cilinder en het dunst mogelijk kunststof... dan ben je de sjaak.
  donderdag 9 maart 2017 @ 13:39:04 #228
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_169391370
quote:
7s.gif Op donderdag 9 maart 2017 12:53 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik begreep dat glazen heel goedkoop kunnen zijn zo lang het gaat om standaard glazen. Glazen met veel voorkomende sterktes kunnen ze gewoon op voorraad produceren, in flinke aantallen.

Het wordt duur(der) als jouw glazen op maat gemaakt moeten worden. Denk aan multifocaal: boven en onder verschillende sterktes, die naadloos in elkaar over moeten lopen en waardoor een enorm aantal mogelijke combinaties bestaat. Die hebben ze niet op de plank liggen, die zullen ze speciaal voor jou moeten maken. Bovendien moeten die glazen worden aangemeten, dus zul je naar een winkel moeten.

Denk ook aan glazen met een bepaalde cilinder en/of forse sterktes. Bij zulke sterktes wil je bovendien graag het ultra dunne glas (feitelijk kunststof), om het gewicht draaglijk te houden en het netjes in een montuur te laten passen.

Als je een multifocale bril nodig hebt, met een flinke sterkte, een cilinder en het dunst mogelijk kunststof... dan ben je de sjaak.
Dat is volgens de factuur van de opticien :) want het kan veel goedkoper:
Als je bijvoorbeeld een multifocaal 1.67 met sterke -9 en cilinder koopt met alle speciale behandelingen van het glas, betaal je bij een online brilverkoper ¤108 voor een complete bril, had het bekeken bij een willekeurige winkel (www.charlietemple.nl) . Bij HA kosten de zelfde glazen ¤300 voor alleen het glas. (volgens brilprijzen.nl). HA maakt gewoon veel meer winst op de bril, maar dat moet, anders kunnen ze niet bestaan. Overcorrectie is een trucje waardoor je steeds een nieuwe bril (denkt) nodig te hebben.

Het zijn volgens mij allemaal geautomatiseerde glasbewerkingen (anders kan het niet zo goedkoop) , alleen op formaat maken niet.
pi_169393380
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 13:39 schreef Manke het volgende:

[..]

Dat is volgens de factuur van de opticien :) want het kan veel goedkoper:
Als je bijvoorbeeld een multifocaal 1.67 met sterke -9 en cilinder koopt met alle speciale behandelingen van het glas, betaal je bij een online brilverkoper ¤108 voor een complete bril, had het bekeken bij een willekeurige winkel (www.charlietemple.nl) . Bij HA kosten de zelfde glazen ¤300 voor alleen het glas. (volgens brilprijzen.nl). HA maakt gewoon veel meer winst op de bril, maar dat moet, anders kunnen ze niet bestaan. Overcorrectie is een trucje waardoor je steeds een nieuwe bril (denkt) nodig te hebben.

Het zijn volgens mij allemaal geautomatiseerde glasbewerkingen (anders kan het niet zo goedkoop) , alleen op formaat maken niet.
Volgens mij mis je m'n punt. Bij die online brillenwinkel zie je juist precies wat ik zei: het wordt snel duurder als je iets anders nodig hebt dan een bril met standaard enkelvoudige glazen. Ze adverteren met een bril op sterkte voor ¤ 25, maar in jouw voorbeeld is het al meer dan vier keer zoveel.

Overigens kun je niet zonder meer zeggen dat Hans Anders meer winst maakt. Ze rekenen hogere prijzen, maar ze hebben ook meer kosten dan een winkel online. Bovendien kun je niet zomaar je bril online bestellen - je zult toch ergens een oogmeting moeten laten doen. Als je dat doet bij een winkel waar je niks koopt, zul je voor de meting waarschijnlijk moeten betalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')