Dat zijn toch alle vier prijsvechters?quote:Op vrijdag 6 januari 2017 13:27 schreef Bigs het volgende:
Gek genoeg zitten 'prijsvechters' als Hans Anders en Specsavers niet heel ver onder de prijzen van Pearle of Eye wish. Als de marges echt zo hoog zijn als hier genoemd dan verbaast me dat wel.
Dat.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 13:35 schreef VEM2012 het volgende:
Ondernemers die geld proberen te verdienen. Het moet niet gekker worden!
Dat heb je goed gezienquote:Op vrijdag 6 januari 2017 13:40 schreef pokkerdepok het volgende:
dat de laatste tijd de hele binnenstad hier vol zit met brillenwinkels, is dus niet zo gek...
Ik vind dat je hiermee wel voorbij gaat aan het feit dat het eigenlijk net zo goed zorg is. Zonder bril was ik al lang platgereden op straat.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 13:35 schreef VEM2012 het volgende:
Selectieve aanbidding van het neoliberalisme doet dat soort dingen. Alles wat niet het eigen welzijn verrijkt is 'oneerlijk', maar iedereen die minder heeft 'moet maar harder werken'.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 13:35 schreef VEM2012 het volgende:
ik heb er eigenlijk wel eentje nodig, vrees ik...quote:Op vrijdag 6 januari 2017 13:44 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dat heb je goed gezien
Met of zonder bril![]()
Je vraagt je af of die grote opticienmerken niet aan prijsafspraken doen eigenlijk.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 13:45 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Selectieve aanbidding van het neoliberalisme doet dat soort dingen. Alles wat niet het eigen welzijn verrijkt is 'oneerlijk', maar iedereen die minder heeft 'moet maar harder werken'.Mooi hè?
Zijn het ook wel Chinese glazen die erin gaan? Bij een prijsvechter misschien, maar bij echte opticiens worden vaak glazen van Rodenstock of Zeiss gebruikt. Ik kan mij niet voorstellen dat die maar 1¤ meer rekenen voor zaken zoals ontspiegelen.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 13:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
Uit prijsopgaven van Chinese leveranciers blijkt...
Laatste keer dat ik 2 brillen ging halen, was ik 660 ¤ kwijt...quote:Op vrijdag 6 januari 2017 13:56 schreef Sorella het volgende:
Mijn bril koste me 39 euro met ontspiegeling en kraswerende laag, wel huismerk montuur en deze keer geen merk montuur + ik heb gewoon standaard ogen dus ook standaard glazen.
Mijn man zou voor dezelfde bril 250 euro minimaal kwijt zijn geweest. Variofocus heb je in drie gradaties, elke gradatie kost 70 euro per bril dus voor de beste ben je 210 euro kwijt + 39 euro voor montuur + dan komen de kosten voor dunnere glazen er ook nog bij dus 300 euro ? en dit is bij een prijsvechter bij een andere opticien zou het op +/- 1000 euro komen
Als de marges zo enorm zijn, dan is het opmerkelijk dat geen prijsvechter een oorlog start met een stuntende verkoopprijs...quote:Op vrijdag 6 januari 2017 13:34 schreef vaduz het volgende:
[..]
Dat zijn toch alle vier prijsvechters?
waarom zouden ze?quote:Op vrijdag 6 januari 2017 14:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als de marges zo enorm zijn, dan is het opmerkelijk dat geen prijsvechter een oorlog aangaat qua prijs...
Natuurlijk!quote:Op vrijdag 6 januari 2017 14:06 schreef Athmozz het volgende:
[..]
waarom zouden ze?
Dat is tijdelijk voordeel, en op termijn gewoon in eigen marges snijden. Gewoon afspreken dat ze om beurten eens goed "zot" doen, en ze blijven allevier goed verdienen
Wij hebben in de grotere stad hier in de buurt ook zo'n straatje zitten met allerlei opticienketens, wat mij altijd weer opvalt daarbij is dat de enige zaak die het druk heeft HansAnders is, de rest is altijd een oase van rust. En daar zitten dan ook minimaal twee opticiens in, maar die hebben wrs weinig te doen.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 13:40 schreef pokkerdepok het volgende:
dat de laatste tijd de hele binnenstad hier vol zit met brillenwinkels, is dus niet zo gek...
En hoe weet je dat zo zeker? Dat een echte opticien je niet naait waar je bij staat?quote:Op vrijdag 6 januari 2017 13:53 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Zijn het ook wel Chinese glazen die erin gaan? Bij een prijsvechter misschien, maar bij echte opticiens worden vaak glazen van Rodenstock of Zeiss gebruikt.
Je mag je richten op de prijs van de concurrent, daar is geen enkel probleem mee. Als de vier nu toevallig geen zin meer hebben om te zakken, dan is dat nu eenmaal zo.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 14:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Natuurlijk!
Maar dat mag dus niet.
Kennelijk zijn die er nu dus ook, als ik dat zo lees.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 14:09 schreef opgebaarde het volgende:
Zeer waarschijnlijk is het verhaall uit de OP hevig overdreven, want als de marges daadwerkelijk zo hoog zijn, dan komen vanzelf nieuwe partijen op de markt
Velen waarschijnlijk wel. Ik ga nu gewoon uit van "de eerlijke opticien" die tenminste geeft wat hij zegt jou te gevenquote:Op vrijdag 6 januari 2017 14:11 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
En hoe weet je dat zo zeker? Dat een echte opticien je niet naait waar je bij staat?
Beetje de Dirk Scheringa-formule als het ware?quote:Op vrijdag 6 januari 2017 14:21 schreef Athmozz het volgende:
Ik kan wel geloven dat het verhaal in de OP waar is, als je het anders interpreteert:
De brillen worden standaard zo goedkoop verkocht dat ze er geen hol aan verdienen, maar dat ze enkel aan de "opties" bij de bril iets hebben. Natuurlij maken ze dan "dikke" marges op de opties, het is het enige waar ze geld aan verdienen.
Bijna iedereen neemt ontspiegelde glazen, dus dan hebben ze toch ¤49 verdiend per bril.
Een beetje hetzelfde met printers en inkt; ze verdienen geen hol aan het toestel maar maken het dan goed op de inkt.
Bijna alle brillen worden gemaakt door Luxottica of Safilo en beide bedrijven zijn eigenaar van veel merken en winkels.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 14:21 schreef Athmozz het volgende:
Ik kan wel geloven dat het verhaal in de OP waar is, als je het anders interpreteert:
De brillen worden standaard zo goedkoop verkocht dat ze er geen hol aan verdienen, maar dat ze enkel aan de "opties" bij de bril iets hebben. Natuurlij maken ze dan "dikke" marges op de opties, het is het enige waar ze geld aan verdienen.
Bijna iedereen neemt ontspiegelde glazen, dus dan hebben ze toch ¤49 verdiend per bril.
Een beetje hetzelfde met printers en inkt; ze verdienen geen hol aan het toestel maar maken het dan goed op de inkt. Of bij auto's, basismodel krijg je bijna gratis mee, maar o wee als je een reservewiel wil ipv een kitje
Ook op de basis verdienen ze bizar. Vrijwel altijd kun je bij een opticien de tweede bril gratis, of een zonnebril op sterkte gratis krijgen. Dat er extreem wordt verdiend door opticiens leek me algemeen bekend.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 14:21 schreef Athmozz het volgende:
Een beetje hetzelfde met printers en inkt; ze verdienen geen hol aan het toestel maar maken het dan goed op de inkt. Of bij auto's, basismodel krijg je bijna gratis mee, maar o wee als je een reservewiel wil ipv een kitje
Zit gewoon meegerekend in de prijs. Juist zoals je bij een keukenbouwer vrijwel altijd of de plaatsing gratis krijgt, of de elektrotoestellenquote:Op vrijdag 6 januari 2017 14:42 schreef Operc het volgende:
[..]
Ook op de basis verdienen ze bizar. Vrijwel altijd kun je bij een opticien de tweede bril gratis, of een zonnebril op sterkte gratis krijgen. Dat er extreem wordt verdiend door opticiens leek me algemeen bekend.
Die zijn er dan ook allang. Eyes + more, Ace & Tate, online brillenzaken etc.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 14:09 schreef opgebaarde het volgende:
Zeer waarschijnlijk is het verhaall uit de OP hevig overdreven, want als de marges daadwerkelijk zo hoog zijn, dan komen vanzelf nieuwe partijen op de markt
Precies, dus als je een tweede bril gratis krijgt en ze maken nog dikke winst, dan laat dat zien dat de marges bizar hoog zijn. Dan zouden ze op 1 bril een marge hebben van rond de 80 procent en dat past wel bij de getallen in het artikel + winkelkosten.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 14:44 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Zit gewoon meegerekend in de prijs. Juist zoals je bij een keukenbouwer vrijwel altijd of de plaatsing gratis krijgt, of de elektrotoestellen.
Zelfde ketens.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 13:27 schreef Bigs het volgende:
Gek genoeg zitten 'prijsvechters' als Hans Anders en Specsavers niet heel ver onder de prijzen van Pearle of Eye wish. Als de marges echt zo hoog zijn als hier genoemd dan verbaast me dat wel.
2de bril gratis is dan ook geen eenmalige actie, het is zowat continu. Dus de normale marge hebben ze als je "2brillen voor de prijs van 1"-koopt. Als je buiten die acties koopt is het volledig kassa-kassaquote:Op vrijdag 6 januari 2017 14:51 schreef Operc het volgende:
[..]
Precies, dus als je een tweede bril gratis krijgt en ze maken nog dikke winst, dan laat dat zien dat de marges bizar hoog zijn. Dan zouden ze op 1 bril een marge hebben van rond de 80 procent en dat past wel bij de getallen in het artikel + winkelkosten.
Dat zeg ik.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 15:02 schreef Athmozz het volgende:
[..]
2de bril gratis is dan ook geen eenmalige actie, het is zowat continu. Dus de normale marge hebben ze als je "2brillen voor de prijs van 1"-koopt. Als je buiten die acties koopt is het volledig kassa-kassa
Je kan ook een goedkope bril nemen en die wordt dan gewoon door je zorgverzekering betaald.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 13:45 schreef Fripsel het volgende:
Ik vind dat je hiermee wel voorbij gaat aan het feit dat het eigenlijk net zo goed zorg is. Zonder bril was ik al lang platgereden op straat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |