abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 januari 2017 @ 13:24:47 #1
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_167923326
Opticiens blijken veel geld te verdienen met extra’s zoals ontspiegeling van brillenglazen en het aanbrengen van kraswerende lagen, blijkt uit onderzoek van De Telegraaf

Uit prijsopgaven van Chinese leveranciers blijkt dat deze extra’s de opticiens nog geen ¤1 kosten terwijl de consument daar in de winkel tientallen euro’s voor betaalt. Zo vraagt Hans Anders in een actie nu ¤50 (normaal ¤120) voor een ontspiegeling en een kraswerende laag. Bij Pearle betaal je ¤69 en bij Specsavers ¤60, blijkt uit de prijsopgaven op de websites.

Inkopers van brillenglazen, die niet met hun naam in de krant willen, bevestigen dat de gevonden inkoopprijzen voor de extra’s ’gangbaar’ zijn. ,,De marges zijn torenhoog voor opticiens, niet alleen op de extra’s. De inkoopprijs van een gehele bril is slechts een aantal tientjes, hooguit honderd euro’’, zegt een inkoper. ,,Dan zit er alles bij in. De inkoop van de glazen, de kosten van het transport, montuur, het slijpen van de glazen en het in elkaar zetten van de bril.’’

Woordvoerders van de grote brillenketens Hans Anders en Specsavers zeggen zich niet te herkennen in de absurde marges. ,,Ja, er zitten marges op. Maar voor een spijkerbroek betaal je soms ook 30 keer de inkoopprijs’’, zegt een woordvoerster van Specsavers. Volgens Sigrid Musters van de marketingafdeling van Hans Anders wordt ,,de verkoopprijs van het glas mede bepaald door de bewerking ervan voordat de glazen in het montuur worden gezet. Ieder glas wordt namelijk geslepen op basis van individuele kenmerken en natuurlijk de wensen van de klant.’’

Maar volgens diverse deskundigen hoeft de opticien er niet veel aan te doen. ,,Brillenglazen worden niet op sterkte geslepen of ontspiegeld door de opticien. Ze kopen de brillenglazen, inclusief sterkte, cilinder, ontspiegeling en kraswerende laag. Eigenlijk hoeft de opticien het glas alleen maar pas te maken voor het montuur’’, zegt de inkoper. ,,Alleen voor dunne glazen betaal je iets meer’’, zegt een andere brilleninkoper, ,,maar dan gaan de prijzen nog extremer omhoog.’’

http://www.telegraaf.nl/d(...)bij_opticiens__.html

Mijn brillenboer in Amsterdam zuid rijdt in een ferrari 599GTB :P en Fred S had een brillenboetiek in de PC had oa een Harley van 60.000 euro

En dan een lul verhaal ophangen waarom een bril online compleet 70 euro kost niet goed is :|W
pi_167923371
Gek genoeg zitten 'prijsvechters' als Hans Anders en Specsavers niet heel ver onder de prijzen van Pearle of Eye wish. Als de marges echt zo hoog zijn als hier genoemd dan verbaast me dat wel.
pi_167923489
Ja, nu je het zegt, die opticien hier op ons dorp heeft idd een groot landgoed tussen twee andere dorpen iets verderop en fokt in zijn vrije tijd Arabische hengsten. Ook rijdt hij rond in een Bentley en heeft-ie een vrouw die lijkt op koningin Maxima. Die vrouw is iets van 1m90 lang en hijzelf is een heel klein ventje van 1m70 of zo.
I´m back.
pi_167923514
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:27 schreef Bigs het volgende:
Gek genoeg zitten 'prijsvechters' als Hans Anders en Specsavers niet heel ver onder de prijzen van Pearle of Eye wish. Als de marges echt zo hoog zijn als hier genoemd dan verbaast me dat wel.
Dat zijn toch alle vier prijsvechters? :?
pi_167923534
Ondernemers die geld proberen te verdienen. Het moet niet gekker worden!
  vrijdag 6 januari 2017 @ 13:36:10 #7
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_167923543
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:35 schreef VEM2012 het volgende:
Dat.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_167923555
Overigens moet je er wel rekening mee houden dat in die marges ook aftersales in zit verwerkt. Als ze de prijzen flink verlagen, zullen ze kleine onderhoudswerkzaamheden als het rechtstellen van een bril moeten gaan factureren.

Blijft natuurlijk, dat het wel goedkoper kan.
pi_167923558
Een spijkerbroek kost ook vaak niet meer dan een paar euro inkoop...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 6 januari 2017 @ 13:37:22 #10
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_167923568
Paar keer besteld bij brilkopie op internet, veel goedkoper.

De meest voorkomende vorm van bijziendheid is trouwens omkeerbaar.
http://www.sciencedirect.(...)ii/S0014483512002473

En om verergering te voorkomen:
http://www.sciencedirect.(...)ii/S0014483516304547
pi_167923634
dat de laatste tijd de hele binnenstad hier vol zit met brillenwinkels, is dus niet zo gek...
pi_167923717
Ik heb -6,5 en zelfs bij "prijsvechters" betaal ik daardoor de hoofdprijs. Vond het al langer belachelijk.. Ben blij met mijn vondst van vorig jaar.

Je hebt een bedrijfje Ace and Tate waar je echt je complete bril voor 100 euro hebt. In Rotterdam, Amsterdam en Utrecht geloof ik. Maar je kan ook naar een opticien in de buurt gaan, een oogmeting laten doen voor een tientje en die gegevens dan online doorgeven en 5 brillen bestellen om thuis te passen.

Heb er nu sinds 2 maandjes mijn eerste bril van. De glazen zijn zelfs dunner geslepen dan die van mijn vorige bril en daar heb ik wel extra bij moeten betalen. :o
  vrijdag 6 januari 2017 @ 13:44:43 #13
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_167923726
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:40 schreef pokkerdepok het volgende:
dat de laatste tijd de hele binnenstad hier vol zit met brillenwinkels, is dus niet zo gek...
Dat heb je goed gezien :P
Met of zonder bril :? :+
pi_167923735
quote:
Ik vind dat je hiermee wel voorbij gaat aan het feit dat het eigenlijk net zo goed zorg is. Zonder bril was ik al lang platgereden op straat.
pi_167923749
quote:
Selectieve aanbidding van het neoliberalisme doet dat soort dingen. Alles wat niet het eigen welzijn verrijkt is 'oneerlijk', maar iedereen die minder heeft 'moet maar harder werken'. O+ Mooi hè?
Ja doei.
pi_167923764
Wat als ik jullie jongelui vertel dat veel van de brillenmerken eigendom is van 1 iemand. Schokkend he?
pi_167923774
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:44 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Dat heb je goed gezien :P
Met of zonder bril :? :+
ik heb er eigenlijk wel eentje nodig, vrees ik...
pi_167923783
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:45 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Selectieve aanbidding van het neoliberalisme doet dat soort dingen. Alles wat niet het eigen welzijn verrijkt is 'oneerlijk', maar iedereen die minder heeft 'moet maar harder werken'. O+ Mooi hè?
Je vraagt je af of die grote opticienmerken niet aan prijsafspraken doen eigenlijk.
Plus dealtje met zorgverzekeraars?

Net als carglass, ook veel te duur, maar ja dealtje met de grote auto-verzekeraars hè.
Fietsenbranche, idem.
I´m back.
pi_167923825
Nog even het videotje voor jullie jongelui

pi_167923882
quote:
11s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
Uit prijsopgaven van Chinese leveranciers blijkt...
Zijn het ook wel Chinese glazen die erin gaan? Bij een prijsvechter misschien, maar bij echte opticiens worden vaak glazen van Rodenstock of Zeiss gebruikt. Ik kan mij niet voorstellen dat die maar 1¤ meer rekenen voor zaken zoals ontspiegelen.

Het refereren naar "inkopers" doet mij eerder bovenstaande vermoeden. Een kleine opticien heeft geen inkoper in dienst ;)

Er zit ook enorm verschil op "ontspiegelde" glazen. Bij sommige is het net iets minder spiegelend, bij anderen is het totaal niet meer spiegelend.
Flutonderzoek lijkt mij.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  vrijdag 6 januari 2017 @ 13:55:13 #21
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_167923903
Ik heb mijn brillen bij charlietemple besteld. 10 euro voor een complete bril op sterkte _O_
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
pi_167923922
Nou, gat in de markt. Spring erin, zou ik zeggen.
pi_167923935
Mijn bril koste me 39 euro met ontspiegeling en kraswerende laag, wel huismerk montuur en deze keer geen merk montuur + ik heb gewoon standaard ogen dus ook standaard glazen.
Mijn man zou voor dezelfde bril 250 euro minimaal kwijt zijn geweest. Variofocus heb je in drie gradaties, elke gradatie kost 70 euro per bril dus voor de beste ben je 210 euro kwijt + 39 euro voor montuur + dan komen de kosten voor dunnere glazen er ook nog bij dus 300 euro ? en dit is bij een prijsvechter bij een andere opticien zou het op +/- 1000 euro komen
pi_167923973
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:56 schreef Sorella het volgende:
Mijn bril koste me 39 euro met ontspiegeling en kraswerende laag, wel huismerk montuur en deze keer geen merk montuur + ik heb gewoon standaard ogen dus ook standaard glazen.
Mijn man zou voor dezelfde bril 250 euro minimaal kwijt zijn geweest. Variofocus heb je in drie gradaties, elke gradatie kost 70 euro per bril dus voor de beste ben je 210 euro kwijt + 39 euro voor montuur + dan komen de kosten voor dunnere glazen er ook nog bij dus 300 euro ? en dit is bij een prijsvechter bij een andere opticien zou het op +/- 1000 euro komen
Laatste keer dat ik 2 brillen ging halen, was ik 660 ¤ kwijt... :{.
Moet dit jaar weer.
I´m back.
pi_167924050
Dit is toch algemeen bekend en oud nieuws? Zorg dat je een recept krijgt, pas bril en bestel online.

Groetjes.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')