abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 januari 2017 @ 13:24:47 #1
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_167923326
Opticiens blijken veel geld te verdienen met extra’s zoals ontspiegeling van brillenglazen en het aanbrengen van kraswerende lagen, blijkt uit onderzoek van De Telegraaf

Uit prijsopgaven van Chinese leveranciers blijkt dat deze extra’s de opticiens nog geen ¤1 kosten terwijl de consument daar in de winkel tientallen euro’s voor betaalt. Zo vraagt Hans Anders in een actie nu ¤50 (normaal ¤120) voor een ontspiegeling en een kraswerende laag. Bij Pearle betaal je ¤69 en bij Specsavers ¤60, blijkt uit de prijsopgaven op de websites.

Inkopers van brillenglazen, die niet met hun naam in de krant willen, bevestigen dat de gevonden inkoopprijzen voor de extra’s ’gangbaar’ zijn. ,,De marges zijn torenhoog voor opticiens, niet alleen op de extra’s. De inkoopprijs van een gehele bril is slechts een aantal tientjes, hooguit honderd euro’’, zegt een inkoper. ,,Dan zit er alles bij in. De inkoop van de glazen, de kosten van het transport, montuur, het slijpen van de glazen en het in elkaar zetten van de bril.’’

Woordvoerders van de grote brillenketens Hans Anders en Specsavers zeggen zich niet te herkennen in de absurde marges. ,,Ja, er zitten marges op. Maar voor een spijkerbroek betaal je soms ook 30 keer de inkoopprijs’’, zegt een woordvoerster van Specsavers. Volgens Sigrid Musters van de marketingafdeling van Hans Anders wordt ,,de verkoopprijs van het glas mede bepaald door de bewerking ervan voordat de glazen in het montuur worden gezet. Ieder glas wordt namelijk geslepen op basis van individuele kenmerken en natuurlijk de wensen van de klant.’’

Maar volgens diverse deskundigen hoeft de opticien er niet veel aan te doen. ,,Brillenglazen worden niet op sterkte geslepen of ontspiegeld door de opticien. Ze kopen de brillenglazen, inclusief sterkte, cilinder, ontspiegeling en kraswerende laag. Eigenlijk hoeft de opticien het glas alleen maar pas te maken voor het montuur’’, zegt de inkoper. ,,Alleen voor dunne glazen betaal je iets meer’’, zegt een andere brilleninkoper, ,,maar dan gaan de prijzen nog extremer omhoog.’’

http://www.telegraaf.nl/d(...)bij_opticiens__.html

Mijn brillenboer in Amsterdam zuid rijdt in een ferrari 599GTB :P en Fred S had een brillenboetiek in de PC had oa een Harley van 60.000 euro

En dan een lul verhaal ophangen waarom een bril online compleet 70 euro kost niet goed is :|W
pi_167923371
Gek genoeg zitten 'prijsvechters' als Hans Anders en Specsavers niet heel ver onder de prijzen van Pearle of Eye wish. Als de marges echt zo hoog zijn als hier genoemd dan verbaast me dat wel.
pi_167923489
Ja, nu je het zegt, die opticien hier op ons dorp heeft idd een groot landgoed tussen twee andere dorpen iets verderop en fokt in zijn vrije tijd Arabische hengsten. Ook rijdt hij rond in een Bentley en heeft-ie een vrouw die lijkt op koningin Maxima. Die vrouw is iets van 1m90 lang en hijzelf is een heel klein ventje van 1m70 of zo.
I´m back.
pi_167923514
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:27 schreef Bigs het volgende:
Gek genoeg zitten 'prijsvechters' als Hans Anders en Specsavers niet heel ver onder de prijzen van Pearle of Eye wish. Als de marges echt zo hoog zijn als hier genoemd dan verbaast me dat wel.
Dat zijn toch alle vier prijsvechters? :?
pi_167923534
Ondernemers die geld proberen te verdienen. Het moet niet gekker worden!
  vrijdag 6 januari 2017 @ 13:36:10 #7
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_167923543
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:35 schreef VEM2012 het volgende:
Dat.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_167923555
Overigens moet je er wel rekening mee houden dat in die marges ook aftersales in zit verwerkt. Als ze de prijzen flink verlagen, zullen ze kleine onderhoudswerkzaamheden als het rechtstellen van een bril moeten gaan factureren.

Blijft natuurlijk, dat het wel goedkoper kan.
pi_167923558
Een spijkerbroek kost ook vaak niet meer dan een paar euro inkoop...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 6 januari 2017 @ 13:37:22 #10
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_167923568
Paar keer besteld bij brilkopie op internet, veel goedkoper.

De meest voorkomende vorm van bijziendheid is trouwens omkeerbaar.
http://www.sciencedirect.(...)ii/S0014483512002473

En om verergering te voorkomen:
http://www.sciencedirect.(...)ii/S0014483516304547
pi_167923634
dat de laatste tijd de hele binnenstad hier vol zit met brillenwinkels, is dus niet zo gek...
pi_167923717
Ik heb -6,5 en zelfs bij "prijsvechters" betaal ik daardoor de hoofdprijs. Vond het al langer belachelijk.. Ben blij met mijn vondst van vorig jaar.

Je hebt een bedrijfje Ace and Tate waar je echt je complete bril voor 100 euro hebt. In Rotterdam, Amsterdam en Utrecht geloof ik. Maar je kan ook naar een opticien in de buurt gaan, een oogmeting laten doen voor een tientje en die gegevens dan online doorgeven en 5 brillen bestellen om thuis te passen.

Heb er nu sinds 2 maandjes mijn eerste bril van. De glazen zijn zelfs dunner geslepen dan die van mijn vorige bril en daar heb ik wel extra bij moeten betalen. :o
  vrijdag 6 januari 2017 @ 13:44:43 #13
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_167923726
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:40 schreef pokkerdepok het volgende:
dat de laatste tijd de hele binnenstad hier vol zit met brillenwinkels, is dus niet zo gek...
Dat heb je goed gezien :P
Met of zonder bril :? :+
pi_167923735
quote:
Ik vind dat je hiermee wel voorbij gaat aan het feit dat het eigenlijk net zo goed zorg is. Zonder bril was ik al lang platgereden op straat.
pi_167923749
quote:
Selectieve aanbidding van het neoliberalisme doet dat soort dingen. Alles wat niet het eigen welzijn verrijkt is 'oneerlijk', maar iedereen die minder heeft 'moet maar harder werken'. O+ Mooi hè?
Ja doei.
pi_167923764
Wat als ik jullie jongelui vertel dat veel van de brillenmerken eigendom is van 1 iemand. Schokkend he?
pi_167923774
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:44 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Dat heb je goed gezien :P
Met of zonder bril :? :+
ik heb er eigenlijk wel eentje nodig, vrees ik...
pi_167923783
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:45 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Selectieve aanbidding van het neoliberalisme doet dat soort dingen. Alles wat niet het eigen welzijn verrijkt is 'oneerlijk', maar iedereen die minder heeft 'moet maar harder werken'. O+ Mooi hè?
Je vraagt je af of die grote opticienmerken niet aan prijsafspraken doen eigenlijk.
Plus dealtje met zorgverzekeraars?

Net als carglass, ook veel te duur, maar ja dealtje met de grote auto-verzekeraars hè.
Fietsenbranche, idem.
I´m back.
pi_167923825
Nog even het videotje voor jullie jongelui

pi_167923882
quote:
11s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
Uit prijsopgaven van Chinese leveranciers blijkt...
Zijn het ook wel Chinese glazen die erin gaan? Bij een prijsvechter misschien, maar bij echte opticiens worden vaak glazen van Rodenstock of Zeiss gebruikt. Ik kan mij niet voorstellen dat die maar 1¤ meer rekenen voor zaken zoals ontspiegelen.

Het refereren naar "inkopers" doet mij eerder bovenstaande vermoeden. Een kleine opticien heeft geen inkoper in dienst ;)

Er zit ook enorm verschil op "ontspiegelde" glazen. Bij sommige is het net iets minder spiegelend, bij anderen is het totaal niet meer spiegelend.
Flutonderzoek lijkt mij.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  vrijdag 6 januari 2017 @ 13:55:13 #21
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_167923903
Ik heb mijn brillen bij charlietemple besteld. 10 euro voor een complete bril op sterkte _O_
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
pi_167923922
Nou, gat in de markt. Spring erin, zou ik zeggen.
pi_167923935
Mijn bril koste me 39 euro met ontspiegeling en kraswerende laag, wel huismerk montuur en deze keer geen merk montuur + ik heb gewoon standaard ogen dus ook standaard glazen.
Mijn man zou voor dezelfde bril 250 euro minimaal kwijt zijn geweest. Variofocus heb je in drie gradaties, elke gradatie kost 70 euro per bril dus voor de beste ben je 210 euro kwijt + 39 euro voor montuur + dan komen de kosten voor dunnere glazen er ook nog bij dus 300 euro ? en dit is bij een prijsvechter bij een andere opticien zou het op +/- 1000 euro komen
pi_167923973
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:56 schreef Sorella het volgende:
Mijn bril koste me 39 euro met ontspiegeling en kraswerende laag, wel huismerk montuur en deze keer geen merk montuur + ik heb gewoon standaard ogen dus ook standaard glazen.
Mijn man zou voor dezelfde bril 250 euro minimaal kwijt zijn geweest. Variofocus heb je in drie gradaties, elke gradatie kost 70 euro per bril dus voor de beste ben je 210 euro kwijt + 39 euro voor montuur + dan komen de kosten voor dunnere glazen er ook nog bij dus 300 euro ? en dit is bij een prijsvechter bij een andere opticien zou het op +/- 1000 euro komen
Laatste keer dat ik 2 brillen ging halen, was ik 660 ¤ kwijt... :{.
Moet dit jaar weer.
I´m back.
pi_167924050
Dit is toch algemeen bekend en oud nieuws? Zorg dat je een recept krijgt, pas bril en bestel online.

Groetjes.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_167924114
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:34 schreef vaduz het volgende:

[..]

Dat zijn toch alle vier prijsvechters? :?
Als de marges zo enorm zijn, dan is het opmerkelijk dat geen prijsvechter een oorlog start met een stuntende verkoopprijs...
pi_167924148
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Als de marges zo enorm zijn, dan is het opmerkelijk dat geen prijsvechter een oorlog aangaat qua prijs...
waarom zouden ze?

Dat is tijdelijk voordeel, en op termijn gewoon in eigen marges snijden. Gewoon afspreken dat ze om beurten eens goed "zot" doen, en ze blijven allevier goed verdienen ;)
pi_167924194
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:06 schreef Athmozz het volgende:

[..]

waarom zouden ze?

Dat is tijdelijk voordeel, en op termijn gewoon in eigen marges snijden. Gewoon afspreken dat ze om beurten eens goed "zot" doen, en ze blijven allevier goed verdienen ;)
Natuurlijk!
Maar dat mag dus niet.
pi_167924221
Zeer waarschijnlijk is het verhaall uit de OP hevig overdreven, want als de marges daadwerkelijk zo hoog zijn, dan komen vanzelf nieuwe partijen op de markt
pi_167924222
Daarom lenzen
pi_167924244
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:40 schreef pokkerdepok het volgende:
Wij hebben in de grotere stad hier in de buurt ook zo'n straatje zitten met allerlei opticienketens, wat mij altijd weer opvalt daarbij is dat de enige zaak die het druk heeft HansAnders is, de rest is altijd een oase van rust. En daar zitten dan ook minimaal twee opticiens in, maar die hebben wrs weinig te doen.
I´m back.
  vrijdag 6 januari 2017 @ 14:11:47 #32
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_167924265
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:53 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Zijn het ook wel Chinese glazen die erin gaan? Bij een prijsvechter misschien, maar bij echte opticiens worden vaak glazen van Rodenstock of Zeiss gebruikt.
En hoe weet je dat zo zeker? Dat een echte opticien je niet naait waar je bij staat?
And so is the past
pi_167924280
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Natuurlijk!
Maar dat mag dus niet.
Je mag je richten op de prijs van de concurrent, daar is geen enkel probleem mee. Als de vier nu toevallig geen zin meer hebben om te zakken, dan is dat nu eenmaal zo.
Langs de andere kant, waarom zouden ze. Om al het cliënteel van de ander naar zich toe te trekken? Wat ben je daarmee, als je dubbel zoveel volk hebt, maar maar een halve marge maakt moet je een grotere capaciteit hebben voor dezelfde totale marge => winst gaat achteruit. Marktwerking zorgt altijd voor stabiliserende prijzen.

Denk je dat ketens zoals Aldi / lidl / colruyt / albert hein geen prijsafspraken maken? Het is niet dat die met "minimale marges" verkopen hoor ;)
pi_167924287
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:09 schreef opgebaarde het volgende:
Zeer waarschijnlijk is het verhaall uit de OP hevig overdreven, want als de marges daadwerkelijk zo hoog zijn, dan komen vanzelf nieuwe partijen op de markt
Kennelijk zijn die er nu dus ook, als ik dat zo lees.
I´m back.
pi_167924327
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:11 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

En hoe weet je dat zo zeker? Dat een echte opticien je niet naait waar je bij staat?
Velen waarschijnlijk wel. Ik ga nu gewoon uit van "de eerlijke opticien" die tenminste geeft wat hij zegt jou te geven ;).

De mijne heb ik destijds eens in een spectroscoop gezet naast een die van Hans Anders kwam, en er zit toch een enorm verschil in de "filters" in beide glazen. Bij HA zou ik nooit bijbetalen voor zo'n filter, want die was er amper aanwezig ;).
pi_167924395
Ligt ook sterk aan bij welke van die winkels je naar binnenloopt.

Vriendin wilde graag een nachtbril voor het autorijden, maar dan met een zelfgekozen montuur.

Nee dat was allemaal niet mogelijk, tenminste niet zonder heel veel te betalen.
Dat was meen ik hans anders in Arnhem destijds.

Toevallig liepen we dezelfde dag bij pearl naar binnen ook in Arnhem, was allemaal geen probleem, totaal kosten? 20 euro ofzo.

Kan ook zijn dat ik de winkels verkeerd om heb gedraaid maar je snapt wat ik bedoel, ze beflikkeren je of proberen het gewoon.
pi_167924491
Zijn er nog meer anekdotes van opticiens die in weelde baden btw?
I´m back.
pi_167924516
Ik kan wel geloven dat het verhaal in de OP waar is, als je het anders interpreteert:

De brillen worden standaard zo goedkoop verkocht dat ze er geen hol aan verdienen, maar dat ze enkel aan de "opties" bij de bril iets hebben. Natuurlij maken ze dan "dikke" marges op de opties, het is het enige waar ze geld aan verdienen.
Bijna iedereen neemt ontspiegelde glazen, dus dan hebben ze toch ¤49 verdiend per bril.

Een beetje hetzelfde met printers en inkt; ze verdienen geen hol aan het toestel maar maken het dan goed op de inkt. Of bij auto's, basismodel krijg je bijna gratis mee, maar o wee als je een reservewiel wil ipv een kitje
pi_167924561
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:21 schreef Athmozz het volgende:
Ik kan wel geloven dat het verhaal in de OP waar is, als je het anders interpreteert:

De brillen worden standaard zo goedkoop verkocht dat ze er geen hol aan verdienen, maar dat ze enkel aan de "opties" bij de bril iets hebben. Natuurlij maken ze dan "dikke" marges op de opties, het is het enige waar ze geld aan verdienen.
Bijna iedereen neemt ontspiegelde glazen, dus dan hebben ze toch ¤49 verdiend per bril.

Een beetje hetzelfde met printers en inkt; ze verdienen geen hol aan het toestel maar maken het dan goed op de inkt.
Beetje de Dirk Scheringa-formule als het ware?
I´m back.
  vrijdag 6 januari 2017 @ 14:24:01 #40
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167924568
Gewoon zelf een bril maken

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_167924739
quote:

Een beetje hetzelfde met printers en inkt; ze verdienen geen hol aan het toestel maar maken het dan goed op de inkt. Of bij auto's, basismodel krijg je bijna gratis mee, maar o wee als je een reservewiel wil ipv een kitje
Bijna alle brillen worden gemaakt door Luxottica of Safilo en beide bedrijven zijn eigenaar van veel merken en winkels.
pi_167924969
quote:

Ook op de basis verdienen ze bizar. Vrijwel altijd kun je bij een opticien de tweede bril gratis, of een zonnebril op sterkte gratis krijgen. Dat er extreem wordt verdiend door opticiens leek me algemeen bekend.
pi_167925013
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:42 schreef Operc het volgende:

[..]

Ook op de basis verdienen ze bizar. Vrijwel altijd kun je bij een opticien de tweede bril gratis, of een zonnebril op sterkte gratis krijgen. Dat er extreem wordt verdiend door opticiens leek me algemeen bekend.
Zit gewoon meegerekend in de prijs. Juist zoals je bij een keukenbouwer vrijwel altijd of de plaatsing gratis krijgt, of de elektrotoestellen ;).

Marges zullen wel ergens rond de 40% liggen als ze promo's doen (beetje gangbare marge voor een zelfstandige), dus ik als je zo dom bent om buiten promo te gaan kopen dan zitten ze tegen de 180% aan :)
  † In Memoriam † vrijdag 6 januari 2017 @ 14:47:07 #44
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_167925072
Marges op producten?

When does the hurting stop?
Carpe Libertatem
  vrijdag 6 januari 2017 @ 14:50:58 #45
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_167925157
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:09 schreef opgebaarde het volgende:
Die zijn er dan ook allang. Eyes + more, Ace & Tate, online brillenzaken etc.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_167925163
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:44 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Zit gewoon meegerekend in de prijs. Juist zoals je bij een keukenbouwer vrijwel altijd of de plaatsing gratis krijgt, of de elektrotoestellen ;).
Precies, dus als je een tweede bril gratis krijgt en ze maken nog dikke winst, dan laat dat zien dat de marges bizar hoog zijn. Dan zouden ze op 1 bril een marge hebben van rond de 80 procent en dat past wel bij de getallen in het artikel + winkelkosten.
  vrijdag 6 januari 2017 @ 14:52:24 #47
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_167925193
Mensen met slechte ogen moeten gewoon betalen voor hun inferieure genen.
pi_167925314
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:27 schreef Bigs het volgende:
Zelfde ketens.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_167925433
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:51 schreef Operc het volgende:

[..]

Precies, dus als je een tweede bril gratis krijgt en ze maken nog dikke winst, dan laat dat zien dat de marges bizar hoog zijn. Dan zouden ze op 1 bril een marge hebben van rond de 80 procent en dat past wel bij de getallen in het artikel + winkelkosten.
2de bril gratis is dan ook geen eenmalige actie, het is zowat continu. Dus de normale marge hebben ze als je "2brillen voor de prijs van 1"-koopt. Als je buiten die acties koopt is het volledig kassa-kassa :)
pi_167925764
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 15:02 schreef Athmozz het volgende:

[..]

2de bril gratis is dan ook geen eenmalige actie, het is zowat continu. Dus de normale marge hebben ze als je "2brillen voor de prijs van 1"-koopt. Als je buiten die acties koopt is het volledig kassa-kassa :)
Dat zeg ik. :)
pi_167925841
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:45 schreef Fripsel het volgende:

Ik vind dat je hiermee wel voorbij gaat aan het feit dat het eigenlijk net zo goed zorg is. Zonder bril was ik al lang platgereden op straat.
Je kan ook een goedkope bril nemen en die wordt dan gewoon door je zorgverzekering betaald.

Maar ja, de mensen willen graag een hip montuur van Prada oid. Nou, kom dan bij mij niet aan met 'ik vind het te duur'.

Wat denk je overigens dat personeel kost, winkelpand midden in de stad, enz.

Het is geen pure winst ofzo.
pi_167925907
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 15:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je kan ook een goedkope bril nemen en die wordt dan gewoon door je zorgverzekering betaald.

Maar ja, de mensen willen graag een hip montuur van Prada oid. Nou, kom dan bij mij niet aan met 'ik vind het te duur'.

Dus hoeveel ervaring heb jij met slecht zien? Wat is jouw sterkte etc?
pi_167925911
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 15:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Hans Anders +/- 30 mio operationele winst bij een omzet van 170 mio

Best aardig :Y
pi_167925935
De Telegraaf vindt ook eens uit hoe retail werkt en brengt dat maar eens als brekend. :')
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  vrijdag 6 januari 2017 @ 15:27:58 #55
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_167926016
Online vind je inderdaad veel goedkopere brillen. Sommige sites vanaf $5.95, $9.95, $14.00...

5 winkels die velen goed vonden (neem aan door VS publiek, geen idee of ze internationaal leveren)
http://lifehacker.com/five-best-online-glasses-stores-1603858245
are we infinite or am I alone
pi_167926077
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 15:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Hans Anders +/- 30 mio operationele winst bij een omzet van 170 mio

Best aardig :Y
18% winst, dus niet echt "enorme marges :o".

Vraag is natuurlijk hoe representatief de cijfers zijn, bepaalde zware investeringen (vb privatisering winkels tov huur van winkels) kunnen mee de operationele winst omlaag drukken. Ik denk als je de operationele winst van veel kleine groeiende ondernemingen bekijkt, dat je eerder het gevoel hebt dat ze failliet gaan :p
pi_167926080
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 15:23 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Dus hoeveel ervaring heb jij met slecht zien? Wat is jouw sterkte etc?
Hoe is dat relevant?

Ik draag daglenzen en ik heb een bril voor het geval dat. Dat heeft best wat gekost, maar ik krijg goed advies en dat vind ik geld waard.
  vrijdag 6 januari 2017 @ 15:34:38 #58
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_167926176
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 15:30 schreef Athmozz het volgende:

[..]

18% winst, dus niet echt "enorme marges :o".

Vraag is natuurlijk hoe representatief de cijfers zijn, bepaalde zware investeringen (vb privatisering winkels tov huur van winkels) kunnen mee de operationele winst omlaag drukken. Ik denk als je de operationele winst van veel kleine groeiende ondernemingen bekijkt, dat je eerder het gevoel hebt dat ze failliet gaan :p
winkelpand met goede ligging kost natuurlijk. Personeel ook. Die kosten hebben online shops niet.
are we infinite or am I alone
pi_167926277
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 15:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Hoe is dat relevant?

Ik draag daglenzen en ik heb een bril voor het geval dat. Dat heeft best wat gekost, maar ik krijg goed advies en dat vind ik geld waard.
Omdat je dan zou weten dat jezelf voor een bril verzekeren helemaal niet meer loont. En dat bij een sterke afwijking de kosten in de glazen gaan zitten, niet in het montuur. Dus ik vind je argumenten een beetje kul.

Juist doordat goede oogzorg belangrijk is lijkt een groep van de bevolking maar blind achter de opticien aan te lopen, terwijl dat tegenwoordig dus hartstikke commercieel is en amper nog om zorg lijkt te gaan als je het mij vraagt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2017 15:40:30 ]
pi_167926398
Dat die marges zo enorm waren merkte ik eigenlijk pas toen ik buiten Nederland ging wonen en echt een bril nodig had. Ik was al een vlak daarvoor in Nederland wezen kijken, maar ik kwam met mijn eisen (multivocaal/ontspiegeld/kraswerend/meekleurend/gepolariseerd/etc/etc) met een montuur wat mij beviel eigenlijk nergens onder de ¤450..

Nu woon ik al een paar jaar in het buitenland (Bosnie) en een klein half jaar geleden had ik toch maar besloten om een bril te nemen. Denkende dat het hier overal ook zo'n ¤500 zou kosten gewoon de eerste de beste brillenwinkel ingestapt, leuk (imho) Porsche montuurtje uitgezocht, ogen laten meten en brilleglazen besteld met alle toeters en bellen welke ik graag wou. Ik had haast en had ook totaal niet naar de exacte prijs gevraagd, dit bedacht ik me later pas maar ik vond het een beetje ongemakkelijk om ze nou achteraf te bellen en te vragen wat het zou kosten :@

Weekje later ging de telefoon en ik mocht de bril ophalen. Eenmaal aangekomen, lagen er zelfs 2 brillen voor me klaar; Mijn 'gewone' bril en een gratis zonnebril. Bril paste perfect en ik zag weer als een roofvogel in zijn beste jaren. Toch maar even afrekenen en toen viel ik van verbazing bijna om.. 89KM voor deze bril + de gratis zonnebril. Dat is omgerekend ¤45.50! Vijf-en-veertig euro, en dan verdiend die brillenwinkel er ook nog gewoon lekker aan. :o Kan je voorstellen hoe het in NL is.

Ik heb het echt niet over een of ander gammel brilletje ofzo, maar gewoon een lichtgewicht
origineel Porsche montuur met brilleglazen welke zijn voorzien van alle eisen welke ik had.

Het is toch van den gekke dat zo'n bril hier maar ¤45 kost terwijl je in NL het TIENvoudige kwijt bent? 8)7
Nee.
pi_167926429
En dit bovenstaande is dus precies wat ik bedoel. _O_
pi_167926608
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:46 schreef Cruseder4 het volgende:
Wat als ik jullie jongelui vertel dat veel van de brillenmerken eigendom is van 1 iemand. Schokkend he?
Van wie is het eigendom dan?

Kom niet aan met Luxotica, dit bedrijf maakt merkbrillen maar het is niet hun eigendom (ray-ban is wel een brand van hun dacht ik).
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_167926633
Er zijn toch ook wel een aantal 'echte' prijsvechters: Eyes and More, Eyelove en online Brillen24.
Ik heb geen kwaliteitsonderzoek gedaan, maar er zijn dus zeker goedkopere alternatieven.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_167926877
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 15:38 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Omdat je dan zou weten dat jezelf voor een bril verzekeren helemaal niet meer loont. En dat bij een sterke afwijking de kosten in de glazen gaan zitten, niet in het montuur. Dus ik vind je argumenten een beetje kul.

Juist doordat goede oogzorg belangrijk is lijkt een groep van de bevolking maar blind achter de opticien aan te lopen, terwijl dat tegenwoordig dus hartstikke commercieel is en amper nog om zorg lijkt te gaan als je het mij vraagt.
Ik ben goed verzekerd.

En ja, ik moet bijbetalen. Don't care.
pi_167927142
Ik heb een leesbril met merkmontuur bij de zelfstandige opticien laten aanmeten en dat kostte mij dik 200 euro. Perfect ding.

Via mijn werk kon je een beeldschermbril laten aanmeten bij Hans Anders en daar kwamen ze met een compleet ander recept. Links en rechts precies tegengesteld en as en cilinder speelt daar kennelijk niet. Ik haal er olympische records mee: binnen 1 minuut 20 heb ik schele hoofdpijn van die bril.

Die ervaringen remmen mij dus nogal om bij de volgende leesbril update over te stappen op die mooie aanbiedingen van één van de ketens. Twee brillen voor 79 euro lijkt me wel wat maar als de kwaliteit niet deugt heb je er niks aan.
-
pi_167927435
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 15:45 schreef Fripsel het volgende:
En dit bovenstaande is dus precies wat ik bedoel. _O_
Volgende keer als je een bril van een paar honderd euro wil aanschaffen dus gewoon combineren met een stedentrip naar Sarajevo, Bosnie. Ben je wel hetzelfde kwijt aan het eind van de rit, maar heb je een mooi brilletje op je neus en nog een leuke stad gezien ;)

Nee.
pi_167927668
Mijn schoonouders kopen hun brillen juist altijd in Nederland omdat dit voor hen juist spotgoedkoop is.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  Trouwste user 2022 vrijdag 6 januari 2017 @ 16:38:07 #68
7889 tong80
Spleenheup
pi_167927870
Ik kreeg een tweede bril gratis. Ik poep nu staand.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_167928060
quote:
15s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:33 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, nu je het zegt, die opticien hier op ons dorp heeft idd een groot landgoed tussen twee andere dorpen iets verderop en fokt in zijn vrije tijd Arabische hengsten. Ook rijdt hij rond in een Bentley en heeft-ie een vrouw die lijkt op koningin Maxima. Die vrouw is iets van 1m90 lang en hijzelf is een heel klein ventje van 1m70 of zo.
De dame die bij mijn opticien werkt is ongelooflijk lekker. Ook de juiste uitstraling. Pure porno.
pi_167928068
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 16:30 schreef hottentot het volgende:
Mijn schoonouders kopen hun brillen juist altijd in Nederland omdat dit voor hen juist spotgoedkoop is.
De goedkoopste bril (standaard montuur + standaard glazen op sterkte) kost hier een schamele 14KM.. (¤7) :')
Dit idee een beetje:
Nee.
pi_167928881
Ik was vorig jaar 79 euro kwijt bij Spacsavers. Montuur van 79 euro en gratis glazen. Mocht kiezen tussen een 2e bril gratis of gratis ontspiegeling. Heb dus maar voor de gratis ontspiegeling gekozen.

Scheelt wel dat ik geen multifocale glazen heb.
pi_167928897
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 16:30 schreef hottentot het volgende:
Waar wonen je schoonouders? België toevallig? Ik weet namelijk van familie dat brillen daar niet goedkoop zijn.
pi_167929378
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 17:29 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:

[..]

Waar wonen je schoonouders? België toevallig? Ik weet namelijk van familie dat brillen daar niet goedkoop zijn.
Zijn Zweeds ;)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_167929439
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 16:47 schreef Opa_vertelt het volgende:

[..]

De goedkoopste bril (standaard montuur + standaard glazen op sterkte) kost hier een schamele 14KM.. (¤7) :')
Dit idee een beetje: [ afbeelding ]
Varifocus met ontspiegeling en anti-kras en polarisatie met een leuk doorsnee monteurtje kost ze in Nederland een paar honderd, in Zweden zijn zij het dubbele kwijt. Laatste keer waren ze met zijn vieren in Nederland, scheelt een hoop geld.

En die brillen die jij bedoelt zijn zeker die standaard rotzooi van de pomp of drogisterij?
pi_167929448
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:31 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Bijna alle brillen worden gemaakt door Luxottica of Safilo en beide bedrijven zijn eigenaar van veel merken en winkels.

Dat zijn allemaal van die 'nepmerken'. Ik bedoel merken waarvan iedereen toch hopelijk snapt dat ze zelf geen brillen maken, maar dat uitbesteden aan een of andere grote, anonieme brillenproducent. Natuurlijk maakt een kledingmerk als Tommy Hilfiger zelf geen brillen, maar mensen willen kennelijk wel graag een bril daarvan, dus dan plakken ze hun merkje gewoon op brillen van een toeleverancier. Zelfde met horloges (en allerlei andere producten); je Tommy Hilfiger horloge komt ook gewoon van een of andere toeleverancier.

De echte brillensnob haalt dus z'n neus op voor dergelijke merken en draagt bijv een bril van Lindberg - een echt brillenmerk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2017 18:07:25 ]
  vrijdag 6 januari 2017 @ 18:11:45 #76
321876 Cherna
Fuck the System
pi_167929554
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:53 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Zijn het ook wel Chinese glazen die erin gaan? Bij een prijsvechter misschien, maar bij echte opticiens worden vaak glazen van Rodenstock of Zeiss gebruikt. Ik kan mij niet voorstellen dat die maar 1¤ meer rekenen voor zaken zoals ontspiegelen.

Het refereren naar "inkopers" doet mij eerder bovenstaande vermoeden. Een kleine opticien heeft geen inkoper in dienst ;)

Er zit ook enorm verschil op "ontspiegelde" glazen. Bij sommige is het net iets minder spiegelend, bij anderen is het totaal niet meer spiegelend.
Flutonderzoek lijkt mij.
Dit.
Bovendien gebruiken prijsvechters monturen die je niet meer met een föhn kunt bewerken en nauwelijks nog te repareren zijn laat staan te solderen.

Hoe vaak mensen bij de echte opticien komen om brillen te herstellen die gekocht zijn bij prijsvechters is niet bij te houden. En als je ze dan verwijst daar waar de bril gekocht is zijn ze nog kwaad ook als de echte opticien zegt dat het niet te herstellen is en al zeker niet gratis.

Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en een topkwaliteit verwachten. Tja
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_167929628
Ach, het mooiste brilletje dat ik vroeger had was zo'n soort ziekenfonds brilletje. Helaas kun je die al meer dan anderhalf decennium niet meer krijgen.
I´m back.
pi_167930167
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 18:09 schreef Opa_vertelt het volgende:

[..]

Je moeder, die was pas scheel..
..elke keer als ik mijn pik in haar mond wou stoppen riep ze "ho ho, één tegelijk!"
Ach die van jou dacht dat mijn vijfje vijftig euro was toen ik haar huurde.
pi_167930587
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 18:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ach die van jou dacht dat mijn vijfje vijftig euro was toen ik haar huurde.
whahahaha :D
Nee.
pi_167930715
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wij hebben in de grotere stad hier in de buurt ook zo'n straatje zitten met allerlei opticienketens, wat mij altijd weer opvalt daarbij is dat de enige zaak die het druk heeft HansAnders is, de rest is altijd een oase van rust. En daar zitten dan ook minimaal twee opticiens in, maar die hebben wrs weinig te doen.
met dit soort winstmarges hoef je maar drie brillen per week te verkopen, loop je nog binnen...

en hier in Utrecht hebben ze allemaal zo langzamerhand drie vestigingen zitten, plus een hele zwik minder bekenden. ze zitten echt in elke winkelstraat ineens....
pi_167930776
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 19:05 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

met dit soort winstmarges hoef je maar drie brillen per week te verkopen, loop je nog binnen...

en hier in Utrecht hebben ze allemaal zo langzamerhand drie vestigingen zitten, plus een hele zwik minder bekenden. ze zitten echt in elke winkelstraat ineens....
Ja, dat is ook de reden waarom keukens zo duur zijn. Zitten gewoon verkoopmedewerkers dagen lang niets te doen, of te FOK!ken of zo.
Dat moet je meerekenen natuurlijk.
I´m back.
pi_167931736
Bril, glazen en bezorging voor 35 euro, prima bril bij brillen24.nl :Y.
Ik haal hooguit 1x per 3 jaar een nieuwe bril bij een opticien en laat mijn ogen dan meten. Met dat recept bestel ik in de tussenliggende jaren weer online brillen..
dag
pi_167936220
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 19:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat is ook de reden waarom keukens zo duur zijn. Zitten gewoon verkoopmedewerkers dagen lang niets te doen, of te FOK!ken of zo.
Dat moet je meerekenen natuurlijk.
of bankstellen, ook zoiets. kost geen drol om in mekaar te zetten; gewoon verkopen voor 3000 euro...
pi_167936254
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 21:38 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

of bankstellen, ook zoiets. kost geen drol om in mekaar te zetten; gewoon verkopen voor 3000 euro...
Yep, en wat denk je van zo'n zaak waar ze tegeltjes verkopen...
I´m back.
pi_167936318
Het is wachten op de action van de optiek.
Twiddel
pi_167936387
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:09 schreef Opkloter het volgende:
Daarom lenzen
Beetje lenzen zijn al 15 euro per maand.
Twiddel
pi_167936432
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 18:06 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat zijn allemaal van die 'nepmerken'. Ik bedoel merken waarvan iedereen toch hopelijk snapt dat ze zelf geen brillen maken, maar dat uitbesteden aan een of andere grote, anonieme brillenproducent. Natuurlijk maakt een kledingmerk als Tommy Hilfiger zelf geen brillen, maar mensen willen kennelijk wel graag een bril daarvan, dus dan plakken ze hun merkje gewoon op brillen van een toeleverancier. Zelfde met horloges (en allerlei andere producten); je Tommy Hilfiger horloge komt ook gewoon van een of andere toeleverancier.

De echte brillensnob haalt dus z'n neus op voor dergelijke merken en draagt bijv een bril van Lindberg - een echt brillenmerk.
Uiteraard en vooral met horloges vind ik dat bijzonder komisch maar wat vind jij van Ray-Ban? Die valt neem ik aan niet onder de noemer nepmerk? Want die komt wel uit dezelfde fabriek
pi_167936454
Je bent toch gewoon verzekerd voor een bril? Mijn ouders hebben beiden een bril gratis gekregen doordat ze dus verzekerd zijn :)
pi_167936498
Prima toch? Dan moet er een concurrent komen die het goedkoper doet.
  vrijdag 6 januari 2017 @ 21:47:15 #90
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_167936595
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 21:44 schreef vigen98 het volgende:
Je bent toch gewoon verzekerd voor een bril? Mijn ouders hebben beiden een bril gratis gekregen doordat ze dus verzekerd zijn :)
Alleen bij een aanvullende verzekering. Máár je betaalt per jaar meer aan premie dan je per jaar (of twee jaar) mag besteden aan een bril of lenzen. Dus dat is gewoon geld verbranden en bij sommige verzekeraars is het zelfs grof veel geld verbranden
pi_167936835
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 21:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Yep, en wat denk je van zo'n zaak waar ze tegeltjes verkopen...
haha ja... fucking tegeltjes
pi_167936936
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 21:54 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

haha ja... fucking tegeltjes
Beddenkampioen. Of ook leuk gast verkocht dekbedden en kussens e.d. :').
Mooiste vind ik nog altijd, grotere stad in de buurt duurste winkelstraat, die gast verkoopt wenskaartjes e.d.
I kid you not.
I´m back.
pi_167936963
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 21:44 schreef vigen98 het volgende:
Dat is niet gratis dan hè.
I´m back.
pi_167937476
Contactlenzen zitten nog hogere marges op.
15 euro per maand, voor zoiets kleins....
pi_167937603
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 18:11 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dit.
Bovendien gebruiken prijsvechters monturen die je niet meer met een föhn kunt bewerken en nauwelijks nog te repareren zijn laat staan te solderen.

Hoe vaak mensen bij de echte opticien komen om brillen te herstellen die gekocht zijn bij prijsvechters is niet bij te houden. En als je ze dan verwijst daar waar de bril gekocht is zijn ze nog kwaad ook als de echte opticien zegt dat het niet te herstellen is en al zeker niet gratis.

Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en een topkwaliteit verwachten. Tja
Ik herken je verhaal, maar dan vanuit een andere branche. Eerst voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten door naar een prijsvechter te gaan, en vervolgens als er klachten zijn niet terug gaan naar de prijsvechter. Maar in plaats daarvan je probleem bij de echte specialist neerleggen en verwachten dat die het voor niks of weinig oplost. En dan vooral zeuren dat onderzoeks- en herstelkosten zo duur zijn, want de prijsvechter biedt het hele product aan voor minder. Ja meneer/mevrouw, maar dat is nu stuk. Het kan zo goedkoop omdat het bagger kwaliteit is en in het ontwerp geen rekening gehouden is met reparatie- en herstelmogelijkheden.
pi_167938377
Vandaar dat ze je altijd een bril proberen aan te smeren zodra je voor lenscontrole komt.
pi_167941089
Ik heb mij bij aanschaf van een nieuwe auto door de garagist over laten halen om de ruiten rondom op sterkte te nemen, zit in het licht en zicht pakket.

Nou, ik kan jullie melden ik wil nooit meer anders!

Ik ben de enige die in de auto kan rijden.
Als ik iemand meeneem ziet die geen zier, wel zo rustig.

Nooit meer een nieuwe autorijbril, nou kostte dat geintje 30 ruggen dus dat mag dan ook wel.
Karper diem, vis van de dag
pi_167947565
Wat ik altijd apart vind is dat een opticien in dienst van de zaak je ogen gaat meten en beoordelen. Dat is toch nooit objectief?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_167947734
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 00:46 schreef dl3b het volgende:
Ik heb mij bij aanschaf van een nieuwe auto door de garagist over laten halen om de ruiten rondom op sterkte te nemen, zit in het licht en zicht pakket.

Nou, ik kan jullie melden ik wil nooit meer anders!

Ik ben de enige die in de auto kan rijden.
Als ik iemand meeneem ziet die geen zier, wel zo rustig.

Nooit meer een nieuwe autorijbril, nou kostte dat geintje 30 ruggen dus dat mag dan ook wel.
Nu de ramen van je huis nog dan hè.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')