Fir3fly | vrijdag 6 januari 2017 @ 12:06 | |
TEAMS en COUREURS: Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes F1 W08 EQ Power+ (Mercedes M08 EQ Power+) #44 Lewis Hamilton en #77 Valtteri Bottas Red Bull Racing Red Bull Racing RB13 (Tag Heuer) #3 Daniel Ricciardo en #33 Max Verstappen Scuderia Ferrari Ferrari SF70H (Ferrari 062) #5 Sebastian Vettel en #7 Kimi Raikkonen Sahara Force India F1 Team Force India VJM10 (Mercedes M08 EQ Power+) #11 Sergio Perez en #31 Esteban Ocon Williams Martini Racing Williams FW40 (Mercedes M08 EQ Power+) #19 Felipe Massa en #18 Lance Stroll McLaren Honda Formula 1 Team McLaren MCL32 (Honda RA617H) #14 Fernando Alonso en #2 Stoffel Vandoorne Scuderia Toro Rosso Toro Rosso (Renault R.E.17) #55 Carlos Sainz en #26 Daniil Kvyat Haas F1 Team Haas VF-17 (Ferrari 062) #8 Romain Grosjean en #20 Kevin Magnussen Renault Sport Formula One Team Renault R.S.17 (Renault R.E.17) #27 Nico Hulkenberg en #30 Jolyon Palmer Sauber F1 Team Sauber C36 (Ferrari 061) #9 Marcus Ericsson en #94 Pascal Wehrlein KALENDER 2017: Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) - Regulations pagina van FIA F1 nieuws portals: Andere autosport gerelateerde topics: Wijzigingen 2017 uitgelegd [ Bericht 36% gewijzigd door Nattekat op 29-03-2017 13:34:41 ] | ||
Fir3fly | vrijdag 6 januari 2017 @ 12:06 | |
Manor F1 is eindelijk klaar. http://news.sky.com/story(...)sh-runs-out-10719424 | ||
heywoodu | vrijdag 6 januari 2017 @ 12:07 | |
Erg jammer. | ||
Peterselieman | vrijdag 6 januari 2017 @ 12:10 | |
Maar het zat er een beetje aan te komen doordat Sauber in Brazilië Manor in het constructeurskampioenschap voorbij stak en Manor hierdoor veel prijzengeld misloopt | ||
Dos37 | vrijdag 6 januari 2017 @ 12:11 | |
Ik vind het ook jammer, hopelijk neemt iemand de boel over. 20 rijders vind ik eigenlijk te weinig. Ook al doen er altijd een aantal voor spek en bonen mee. | ||
Nattekat | vrijdag 6 januari 2017 @ 12:12 | |
Balen... had ook veel liever Manor dan Sauber gezien | ||
Meike26 | vrijdag 6 januari 2017 @ 12:13 | |
Indd, ze waren afgelopen jaar als achterhoede team juist zo goed bezig. Hopelijk weet iemand of iets het team nog te redden. Eindelijk weer 24 autos op de grid en dan dit. | ||
Peterselieman | vrijdag 6 januari 2017 @ 12:14 | |
klopt. Het komt ook mede door het huidige verdienmodel dat een team als Manor het niet gaat redden | ||
Rossdale | vrijdag 6 januari 2017 @ 12:26 | |
Het zou ontzettend jammer zijn... gun Manor het zo veel meer dan Sauber Maargoed, dat zou wel betekenen dat er ook goed nieuws te melden valt: Alle stoeltjes zijn vergeven, dus volgend jaar GEEN Gutierrez op de grid
| ||
Coelho | vrijdag 6 januari 2017 @ 12:26 | |
Hoe kom je aan 24? Het afgelopen jaar hadden we toch maar 22 auto's op de grid of tel ik nu mis? | ||
Meike26 | vrijdag 6 januari 2017 @ 12:46 | |
Je hebt gelijk.. ik weet ook niet waar ik dat vandaan heb.. maar al met al.. toch zonde als Manor verwijnt. | ||
Geralt | vrijdag 6 januari 2017 @ 12:48 | |
Ik zat ook al met mn brakke hoofd van huh 24 er waren er maar 22 toch?! Maar ik wist het niet zeker. Vanwege dat eerder genoemde brakke hoofd. | ||
Beach | vrijdag 6 januari 2017 @ 13:03 | |
Hopelijk koopt bijv. Carlos Slim de boel op
| ||
sasquatsch | vrijdag 6 januari 2017 @ 13:10 | |
Voor 2017 slechts 11 miljoen o.i.d. Dat is namelijk het prijzengeld voor de 10de plek in het kampioenschap. Voor de jaren er na nog eens ruim 40 miljoen meer als ze geen 10de worden in 2017. Dat is het geld dat je krijgt voor de beste 10 teams over 2 jaar binnen 3 jaar. Die 40 miljoen krijgen ze nog wel in 2017 (als ze blijven bestaan), aangezien Haas daar nog niet in aanmerking voor komt. Pas in 2018 maakt Haas hier aanspraak op omdat ze dan 2 jaar meedoen. | ||
motorbloempje | vrijdag 6 januari 2017 @ 13:16 | |
Jammer | ||
ESF1Gamer | vrijdag 6 januari 2017 @ 13:17 | |
Jammer Ik vond Manor het nieuwe Minardi. Vaak achterin te vinden en verder sympathieke team. Kan Boekhoorn het niet kopen om Giedo in F1 te laten rijden (Sorry, gekke gedachtekronkel van me) | ||
sasquatsch | vrijdag 6 januari 2017 @ 13:22 | |
Er is een andere (halve) Mexicaan in gesprek. Tavo Hellmund, de man achter de GP's in Austin en Mexico. Ook worden Greame Lowdon met wat Indonesische backers (KFC Indonesia?) genoemd en zou Ron Dennis met Chinese investeerders in gesprek zijn voor een overname. Hopen dat een van deze initiatieven door gaat. | ||
Peterselieman | vrijdag 6 januari 2017 @ 13:28 | |
klopt, maar dat zal bij de potentiële investeerders al wel meewegen bij het nemen van beslissingen. | ||
Tarado | vrijdag 6 januari 2017 @ 16:48 | |
Manor verkiezen boven Sauber begrijp ik niet zo goed al gun ik dit Manor ook niet, wie weet komt er nog een redder | ||
Nattekat | vrijdag 6 januari 2017 @ 16:52 | |
Het enige wat Sauber nog heeft van die mooie historie is de naam. Dan liever een team als Manor. | ||
Tarado | vrijdag 6 januari 2017 @ 16:57 | |
we hoeven het ook niet eens te zijn | ||
Sinister-D- | vrijdag 6 januari 2017 @ 19:30 | |
dat zeg je alleen maar omdat je een hekel hebt gekregen aan Kalterborn en haar wanbeleid, met als toppunt de manier hoe ze met Giedo en zijn contract is omgegaan. Was dat laatste niet gebeurt, dan was je mening over het team al een stuk milder... | ||
trein2000 | zaterdag 7 januari 2017 @ 00:37 | |
Geruchten over een mogelijk bod van Ron Dennis doen voorzichtig de ronde. | ||
THEFXR | zaterdag 7 januari 2017 @ 01:25 | |
dus nu gaan ze onder terwijl ze nog recht hebben op 40 mil, die ze nu zouden kunnen redden? | ||
opreis | zaterdag 7 januari 2017 @ 02:33 | |
Zuur voor Nasr, doordat hij 9de werd in brazilie kan hij nu zelf waarschijnlijk niet rijden komend seizoen | ||
sasquatsch | zaterdag 7 januari 2017 @ 08:30 | |
Ja. Alleen wordt het geld in termijnen het komende jaar uitgekeerd. | ||
Sinister-D- | zaterdag 7 januari 2017 @ 09:44 | |
| ||
Kleffe_Dop | zaterdag 7 januari 2017 @ 10:59 | |
Als er één schaap over de dam is... Na Sauber heeft nu ook Force India een officieel account op Reddit. | ||
Rossdale | maandag 9 januari 2017 @ 13:31 | |
Ik kan even niet linken maar op autosport staat een artikel waarbij wordt vermeld dat Honda het size zero concept van de motor laat vallen en het Mercedes concept gaat kopiëren. McLaren gaat volgend jaar dus ook geen spectaculaire sprong maken als ze weer vanaf 0 moeten beginnen... | ||
Peterselieman | maandag 9 januari 2017 @ 13:35 | |
Weet ik niet. Zoiets zit al lange tijd in de pijplijn en dan kun je er veel tijd aan besteden om het pakket optimaal te krijgen. Dus het hoeft niet per se nadelig te zijn. | ||
sasquatsch | maandag 9 januari 2017 @ 13:50 | |
Ik hoop niet dat ze dan vanaf 0 moeten beginnen want dat zou ook niet zoveel goeds betekenen voor Renault, die ook met een nieuw concept voor hun motor komt. http://nl.motorsport.com/(...)tor-voor-2017-847771 | ||
Rossdale | maandag 9 januari 2017 @ 13:58 | |
Zowel Honda als Renault hebben alleen data van de testbank en Mercedes heeft enorm veel data van 3 jaar performance op de baan. In dat opzicht beginnen ze dan toch zeker met een achterstand en vrees ik wederom voor een Mercedes dominatie komend seizoen | ||
Meike26 | maandag 9 januari 2017 @ 18:11 | |
Dat denk ik ook. Door het size zero concept heb je een groot voordeel en een groot nadeel. Motor is licht en ultra compact, dus meer ruimte voor koeling, airbox, tank en andere zaken. Maar door dat compacte formaat lever je denk ik automatisch in op betrouwbaarheid en duurzaamheid van onderdelen. Alles moet licht, klein en compact mogelijk + het zit allemaal op de millimeter op elkaar. Sky heeft daar wel eens een foto van gepost. Bij een wat conventionelere benadering leveren ze wel wat gewicht en ruimte in, maar moet de motor hopelijk ook wat betrouwbaarder/duurzamer worden. | ||
sasquatsch | maandag 9 januari 2017 @ 18:23 | |
Probleem met de Honda was vooral dat ze door de kleine compressor het ERS systeem niet genoeg konden opladen en dus op lange rechte stukken vermogen tekort kwamen. Door van het size zero concept af te stappen hebben ze dit probleem niet meer en zouden ze dus (in theorie) mee moeten kunnen doen om de bovenste plaatsen. | ||
Fer | maandag 9 januari 2017 @ 19:54 | |
http://nl.motorsport.com/(...)n-compressor-864032/ Meer van hetzelfde, maar dit artikel is een beetje lost in translation. Geloof een Italiaan, die een Engels artikel sxhrijft, wat vervolgens vertaald naar Nederlands wordt. Probleem waa inderdaad voor het size zero concept de compressor een rare lange vorm heeft gekregen om tussen de banken van V te passen. In 2015 dramatisch voor de betrouwbaarheid, werd veel te heet en in 2016 bleek ook dat ze met dit concept tegen beperkingen aanliepen, kwa hoeveelheid energie uit de uitlaat teruggewonnen kon worden. En die turbulent jet ignition van Mahle/Ferrari gaat vooral over een bijzonder ontstekingsssysteem met voorkamer, waaruit steekvlammen het mengsel ontsteken. [ Bericht 40% gewijzigd door Fer op 09-01-2017 19:59:05 ] | ||
opreis | dinsdag 10 januari 2017 @ 00:24 | |
Vergeet ook niet dat het tokensysteem is afgeschaft dus zowel honda als renault kunnen nu ongelimiteerd doorontwikkelen | ||
Geralt | dinsdag 10 januari 2017 @ 05:44 | |
Gewoon steekvlammen gebruiken ipv bougies | ||
Rossdale | dinsdag 10 januari 2017 @ 09:14 | |
Tsja waarom niet, zo werkt het in de ruimtevaart ook | ||
Rossdale | dinsdag 10 januari 2017 @ 10:38 | |
Gutierrez rijdt volgend seizoen in de Formule E Bye bye esteban, and stay out! | ||
sasquatsch | dinsdag 10 januari 2017 @ 10:50 | |
Waarschijnlijk in plaats van Massa, die een Formule E deal heeft afgezegd om nog een jaar F1 te doen. | ||
Rossdale | dinsdag 10 januari 2017 @ 11:12 | |
Zou best kunnen inderdaad | ||
sasquatsch | dinsdag 10 januari 2017 @ 12:00 | |
Lowe weg bij Mercedes. http://www.skysports.com/(...)s-for-2017-f1-season Nu is het nog wachten op de bekendmaking van Bottas, Massa en Wehrlein. | ||
Fer | dinsdag 10 januari 2017 @ 12:17 | |
Ja Jet Ignition is best lastig vertalen, naar NL. De bougie ontsteekt een mengsel in de voorkamer, wat weer een vlam veroorzaakt die de rest van het mengsel doet ontsteken. | ||
Asschen_sukar | dinsdag 10 januari 2017 @ 13:53 | |
Wat is daar dan exact het voordeel van? Een leek als ik denk dan, zo'n voorkamer is weer een extra onderdeel dat ruimte in neemt, waarom niet direct door bougie, als die toch nodig is. | ||
Peterselieman | dinsdag 10 januari 2017 @ 13:55 | |
Als het ook maar een beetje voordeel kan geven denken ze er sterk over na om het toe te passen | ||
Fir3fly | dinsdag 10 januari 2017 @ 14:02 | |
Ik heb er het een en ander over gelezen, en het is vooral bedoeld om de verbrandingsgraad van de brandstof te verhogen. Door de brandstof 'voor te verwarmen' komt er bij de daadwerkelijke ontbranding meer energie en dus meer power vrij. Een trucje dat zowel de F1 fabrikanten als de LMP1-fabrikanten hebben ontdekt. Het heeft de thermal efficiency van de motoren enorm verbeterd en men verwacht dat dat alleen nog maar beter wordt. Tot het punt waarop de efficiëntie van een elektromotor gehaald kan worden. | ||
Rossdale | dinsdag 10 januari 2017 @ 14:30 | |
Een soort afterburner dus, alleen dan niet in de uitlaat maar voor de verbrandingskamer. Een preburner, zoals dat ook in de ruimtevaart gebruikt wordt. Werkt erg goed bij vaste brandstoffen. Blijkbaar vinden ze ook performanceverbetering bij normale vloeibare brandstoffen. | ||
Fer | dinsdag 10 januari 2017 @ 14:39 | |
De vlam ontsteekt feller dan een vonk. Waardoor met een armer (zuiniger) mengsel gedraait kan worden. Normaal is 1:14,7 benzine/lucht. Volgas is vaak al rijker, 1:12, minder lucht. Deze motoren draaien juist hoger dan 1:15 Volgas. | ||
Meike26 | dinsdag 10 januari 2017 @ 14:44 | |
Een F1 die beter loopt dan 1:15, wie had dat ooit gedacht Nee, serieus, duidelijk verhaal zo | ||
Waffle | dinsdag 10 januari 2017 @ 15:08 | |
Volgens mij is het onmogelijk om net zo efficiënt te worden als een elektromotor. | ||
Fir3fly | dinsdag 10 januari 2017 @ 15:09 | |
Volgens mij niet. En volgens de engineers ook niet. Bovendien wordt de zogenaamde efficiëntie van elektromotoren ook schromelijk overdreven. | ||
Waffle | dinsdag 10 januari 2017 @ 15:12 | |
Bron? | ||
Fer | dinsdag 10 januari 2017 @ 15:41 | |
Hier een voorbeeld hoe een voorkamer werkt. Alleen mogen ze in f1 maar een enkele injector gebruiken. Dus hoe het precies eruit zit weet niemand. | ||
Pagan | dinsdag 10 januari 2017 @ 18:16 | |
http://www.f1fanatic.co.u(...)firm-lowe-left-team/ | ||
Asschen_sukar | dinsdag 10 januari 2017 @ 19:44 | |
Duidelijk, thanks | ||
sasquatsch | woensdag 11 januari 2017 @ 11:19 | |
Het rommelt bij Renault. Vasseur na een seizoen al weer weg als teambaas. http://www.skysports.com/(...)ahead-of-2017-season | ||
Meike26 | woensdag 11 januari 2017 @ 18:45 | |
Ze zijn niet goed wijs daar.. De meest succesvolle man onderhand op de grid.. Meer dan 20 kampioenschappen behaald met teams en rijders. En dan klopt zijn visie niet en trekt hij zelf de stekker eruit.. Hulkenberg, ik heb het met hem te doen ! | ||
Spockjuh_ | zaterdag 14 januari 2017 @ 18:03 | |
http://www.gpblog.nl/1409(...)rand-prix-zandvoort/ | ||
Meike26 | zaterdag 14 januari 2017 @ 18:35 | |
Een hoop luchtfietserij van die vent. En dan heeft ie het over de F1 van Maart tot November.. Kerel, als de F1 van Zandvoort al op de kalender komt, dan is dat ergens tussen de GP van Monaco en Monza in.. juist, voorjaar/zomer. Moet je qua infra structuur geluk hebben dat het elk jaar snert weer word tijdens het GP weekend. | ||
beantherio | zondag 15 januari 2017 @ 21:41 | |
Hij heeft het vooral over de catering en "de beleving" en de problemen met de infrastructuur wuift ie weg. Over de geluidsdagen heeft ie het niet en over de kosten zegt ie "geen idee". Het klinkt niet echt alsof ie snap hoe het werkt. Voor de zoveelste keer wordt dat niks. | ||
Fir3fly | zondag 15 januari 2017 @ 22:10 | |
Gewoon Assen upgraden. Infrastructuur en geluidsdagen is geen probleem, en het circuit heeft maar een paar aanpassingen nodig. | ||
Peterselieman | zondag 15 januari 2017 @ 22:21 | |
Het circuit in Assen is niet breder dan een Hummer, dus dat gaat nog wat worden als je een inhaalactie probeert | ||
Automatic_Rock | maandag 16 januari 2017 @ 09:04 | |
Bron? | ||
motorbloempje | maandag 16 januari 2017 @ 13:08 | |
http://www.f1fanatic.co.u(...)t&utm_medium=twitter | ||
D_A | maandag 16 januari 2017 @ 13:08 | |
Wehrlein -> Sauber http://www.sauberf1team.c(...)_content=buffera7229 | ||
motorbloempje | maandag 16 januari 2017 @ 13:08 | |
Gamma. | ||
D_A | maandag 16 januari 2017 @ 13:13 | |
| ||
tong80 | maandag 16 januari 2017 @ 14:54 | |
Het Formule 1-seizoen is al een tijdje voorbij, maar voor Max Verstappen blijft het prijzen regenen. De Formule 1-coureur, die in 2016 met een overwinning in Spanje de eerste Nederlandse GP-winnaar werd, werd maandag beloond met de award voor beste inhaalactie van 2016. De geniale move van Verstappen op wereldkampioen Nico Rosberg op het natte circuit van Interlagos in Brazilië werd door de fans verkozen boven de inhaalactie van de Nederlander op diezelfde Rosberg in Engeland. Op het jaarlijkse gala van wereldautosportbond FIA werd de Nederlandse Formule 1-coureur ook al uitgeroepen tot persoonlijkheid van het jaar én winnaar van de FIA Action of the Year. Ook toen was het de actie in Brazilië op Rosberg die de doorslag gaf. Bovendien veroverde Verstappen in december ook al de titel van Nederlands Sportman van het Jaar. Hij klopte toen onder meer schaatser Sven Kramer, wielrenner Tom Dumoulin, zwemmer Ferry Weertman en windsurfer Dorian van Rijsselberghe. "Ik ben zeer vereerd met deze prijs", stelde Verstappen toen. "Het was een heel mooi seizoen, de overwinning in Barcelona zal me altijd bijblijven. Ook omdat ik een paar weken daarvoor Johan Cruijff nog mocht ontmoeten. Ik ben heel blij dat ik hem heb leren kennen. http://www.telegraaf.nl/t(...)rijzen_winnen__.html | ||
motorbloempje | maandag 16 januari 2017 @ 15:34 | |
Ennnnn http://www.skysports.com/(...)&utm_medium=referral
| ||
motorbloempje | maandag 16 januari 2017 @ 15:36 | |
| ||
motorbloempje | maandag 16 januari 2017 @ 15:39 | |
'nieuwtjes' | ||
sasquatsch | maandag 16 januari 2017 @ 15:42 | |
Dit zijn (bevestigde) nieuwtjes. Tot nog toe was het speculaas. | ||
motorbloempje | maandag 16 januari 2017 @ 15:43 | |
| ||
Beach | maandag 16 januari 2017 @ 15:43 | |
https://www.instagram.com/p/BPVDRBMgCxk/ | ||
motorbloempje | maandag 16 januari 2017 @ 15:43 | |
"back" Hij is niet weggeweest. | ||
de_boswachter | maandag 16 januari 2017 @ 15:44 | |
Massa .!!! Nog een seizoen die rotkop van z'n vader in beeld | ||
sasquatsch | maandag 16 januari 2017 @ 15:54 | |
16.00 uur persconferentie Mercedes. | ||
sasquatsch | maandag 16 januari 2017 @ 16:12 | |
Bottas zojuist bevestigd door Mercedes. | ||
motorbloempje | maandag 16 januari 2017 @ 16:17 | |
Joh? | ||
sasquatsch | maandag 16 januari 2017 @ 16:26 | |
| ||
sasquatsch | maandag 16 januari 2017 @ 16:35 | |
En dan zijn naam niet kunnen schrijven. | ||
motorbloempje | maandag 16 januari 2017 @ 16:40 | |
da's wel sneu | ||
SnowOokami | maandag 16 januari 2017 @ 16:41 | |
Massa weer terug | ||
Marcoss | maandag 16 januari 2017 @ 16:50 | |
Massa moet ook het toekomstige F1-stoeltje van z'n zoon financieren he, bij Stroll is te zien hoe duur dat kan zijn | ||
bloodymary1 | maandag 16 januari 2017 @ 17:04 | |
Na dat uitgebreide afscheid van twee races.... | ||
WheeledWarrior | maandag 16 januari 2017 @ 17:32 | |
Oke, dus Williams kunnen we wel afschrijven voor komend jaar. Massa presteert al sinds 2011 (zijn Ferrari-tijd) ondermaats, met een paar oplevingen in 2014 daargelaten, en Stroll gaat natuurlijk alle rookie-fouten maken. Hamilton zal ook wel blij zijn met Bottas. Een soort Rosberg, goed genoeg om hem scherp te houden, maar mist dat laatste beetje extra om echt een grote te worden. Als de techniek Hamilton niet weer in de steek laat dan heeft ie Bottas in z'n zak, vermoed ik. Ben wel echt benieuwd naar wat Red Bull en Ferrari op de baan gaan brengen komend seizoen. Zal toch van Ricciardo, Verstappen en Vettel moeten komen dat weerwerk, schat ik zo in. | ||
Beach | maandag 16 januari 2017 @ 17:47 | |
Knap dat jij al precies weet wat er gaat gebeuren. | ||
beantherio | maandag 16 januari 2017 @ 18:14 | |
Voor Williams hoop ik dat ze een schep geld dan wel gratis motoren hebben gekregen. Anders zijn ze daar officieel gek geworden. | ||
Sinister-D- | maandag 16 januari 2017 @ 18:26 | |
met Toto Wolff als Bottas' zijn manager zal er vast en zeker ergens een achterdeur of clausule in dat contract gevonden zijn.... | ||
sasquatsch | maandag 16 januari 2017 @ 18:35 | |
Een eerste bod van 10 miljoen had Williams afgewezen, dus zal wel in de buurt komen van gratis motoren. | ||
franklop | maandag 16 januari 2017 @ 19:40 | |
Allemachtig, het zat er natuurlijk wel in, maar waarom Massa | ||
beantherio | maandag 16 januari 2017 @ 20:33 | |
"ervaring" blijkbaar | ||
Sinister-D- | maandag 16 januari 2017 @ 21:07 | |
Ach, het is natuurlijk wel de juiste keuze met iemand als Stroll in de 2de wagen. Als papa Stroll niet op de deur aan het bonken was met een knapzak van ¤80.000.000 dan was Massa evengoed aangebleven. Dit gaat gewoon een tussenjaar worden om een nieuwe rijder aan te trekken voor 2018 en langer. | ||
Peterselieman | maandag 16 januari 2017 @ 21:07 | |
Ik zie Bottas na dit jaar wel weer terug gaan naar Williams | ||
sasquatsch | maandag 16 januari 2017 @ 21:32 | |
Het moest een ervaren coureur ouder dan 25 jaar zijn, vanwege contractuele verplichtingen met Martini en naar verluidt ook met Stroll. | ||
sasquatsch | maandag 16 januari 2017 @ 21:36 | |
Of Felipe Nasr. Las een tijd geleden het gerucht dat Bottas volgend jaar sowieso weg zou gaan (waarschijnlijk naar Renault) en dat dan Nasr mogelijk zijn vervanger zou worden. Die is dan wel 25. | ||
Peterselieman | maandag 16 januari 2017 @ 21:44 | |
Nasr heeft dan weer als nadeel dat hij hoogstwaarschijnlijk een F1-seizoen zal gaan missen | ||
Marcoss | maandag 16 januari 2017 @ 21:51 | |
Snap eigenlijk ook niet waarom hij het zelf nog wil, neem toch aan dat hij geld zat heeft.. (al weet je het nooit in Brazilië, na een ontvoering van je schoonmoeder ben je zo de helft kwijt.. ) | ||
opreis | dinsdag 17 januari 2017 @ 02:35 | |
Ben wel benieuwd naar hoeveel jarig contract Bottas heeft. Zal wel 1 jaar zijn. Normaal gesproken een behoorlijk risico als hij straks door Hamilton zoek gereden wordt. Maar aan de andere kant lijkt me volgend jaar weer de nodige stoeltjes beschikbaar zijn, en hij zal waarschijnlijk altijd terug kunnen bij Williams mocht hij niets vinden. Raikonen, Massa en Alonso zijn oud en hebben allemaal nog 1 jaar te gaan in hun contract Vettel heeft ook nog maar 1 jaar. Veel kansen na dit jaar voor coureurs als Perez, Grojean, Sainz, Wehrlein, Stoffel en Ocon. | ||
sasquatsch | dinsdag 17 januari 2017 @ 13:00 | |
1 jaar met een optie voor meer volgens de BBC. | ||
Meike26 | dinsdag 17 januari 2017 @ 13:38 | |
Ik denk/gok dat aankomend seizoen ook wel eens het laatste F1 jaar voor Lewis kan worden. Hij wil circuits ontwerpen zegt ie en heeft denk iknog het1 en ander aan aspiraties voor een muziek carriere (als producer?). Of hij nog een kampioenschap in zijn zak steekt ofniet, naar een ander team zal hij ook niet snel meer gaan. Heeft z'n dromen redelijk gehaald. Dus een meerjarig contractvoor Bottaslijkt me niet ondenkbaar en een goede stabiele factor straks naar weer een nieuw talent, wat Ocon zal zijn. | ||
nils7 | dinsdag 17 januari 2017 @ 14:00 | |
Wut? Circuits ontwerpen.... Naja als iemand weet hoe t wel en niet moet... | ||
Rossdale | dinsdag 17 januari 2017 @ 14:38 | |
Allemaal bochten ontwerpen met handige shortcuts enzo | ||
Rossdale | dinsdag 17 januari 2017 @ 14:39 | |
Geloof er geen zak van, hij geniet veel te veel van het popi jopi leventje als F1 coureur. Zolang hij kan winnen gaat hij echt niet weg | ||
Meike26 | dinsdag 17 januari 2017 @ 14:40 | |
Misschien is dan een baan bij EA een goede optie, Need For Speed zit er ook altijd vol mee | ||
Rossdale | dinsdag 17 januari 2017 @ 14:45 | |
Kun je ook ongestraft anderen van de baan afrijden | ||
sasquatsch | donderdag 26 januari 2017 @ 19:10 | |
Ferrari vernoemt de nieuwe F1 wagen naar Jules Bianchi. De naam wordt Ferrari SF17-JB. Dit heeft sponsor Santander per ongeluk in een tweet onthuld, die al weer verwijderd is. | ||
franklop | donderdag 26 januari 2017 @ 19:10 | |
Mooi gebaar | ||
Meike26 | donderdag 26 januari 2017 @ 19:18 | |
Tof ! Wieweet hoe het anders was gegaan? Dan had Jules nu waarschijnlijk voor Ferrari gereden, misschien vorig jaar al. Mooi eerbetoon ! | ||
TagForce | donderdag 26 januari 2017 @ 20:23 | |
Jenson Button | ||
King_Merc | donderdag 26 januari 2017 @ 21:15 | |
mooi gebaar , dan hoop ik dat de Ferrari van 2027 naar Gilles wordt vernoemd, is 126GV wat ? (met type 126 model reed ie de laatste 2 jaar . wel erg ver in de toekomst | ||
sasquatsch | vrijdag 27 januari 2017 @ 13:10 | |
Sauber presenteert de C36 op 22 februari op het circuit van Barcelona tijdens een filmdag. | ||
Rossdale | vrijdag 27 januari 2017 @ 13:34 | |
Sauber zal in ieder geval met een hele andere livery komen verwacht ik, nu dat de Banco do Brasil sponsoring weg is gevallen. | ||
Rossdale | vrijdag 27 januari 2017 @ 13:51 | |
Manor is finito... Reddingsactie niet geslaagd http://www.bbc.com/sport/formula1/38772098 [ Bericht 52% gewijzigd door Rossdale op 27-01-2017 14:14:12 ] | ||
Fir3fly | vrijdag 27 januari 2017 @ 13:52 | |
Jammer voor de medewerkers . Ik hoop dat ze allemaal goed terecht komen. Maar verder goed nieuws . | ||
sasquatsch | vrijdag 27 januari 2017 @ 15:30 | |
Juist niet. Ze waren dit seizoen goed bezig en op gelijkwaardig niveau als Sauber. Maar het hoeft nog niet het einde te zijn. De entry blijft voorlopig nog actief zolang het team zelf niet in faillissement is en er nog geen drie races zijn verstreken. Een ander kan de entry opkopen en een team beginnen, al is die kans klein. | ||
flipsen | vrijdag 27 januari 2017 @ 18:05 | |
Zal het vanavond eens met mijn vrouw bespreken tijdens het avondeten | ||
Beach | vrijdag 27 januari 2017 @ 19:00 | |
hoe de 2017 Manor eruit zou zien | ||
Meike26 | vrijdag 27 januari 2017 @ 19:31 | |
Wel bizar om die ruimte te zien. Een luxe garage box is het, waarschijnlijk ergens achterop een industrie terrein. De kale stenen... Alsof je naar een team foto kijkt uit de 90's Toch niet te vergelijken met die steriele werkruimten bij de topteams.. Mooi.. Jammer dat het er op lijkt dat ze verdwijnen | ||
sasquatsch | vrijdag 27 januari 2017 @ 20:11 | |
De vorige ruimte van Manor was vorig jaar overgenomen door Haas tijdens de vorige faillissementsperiode van Manor. Dat zag er wel goed uit. | ||
WheeledWarrior | zaterdag 28 januari 2017 @ 12:49 | |
Je bent optimistisch, maar dit zal in de praktijk niet gaan gebeuren. | ||
sasquatsch | zondag 29 januari 2017 @ 00:36 | |
Het schijnt dat het einde nog niet helemaal definitief is. Een groep investeerders onder de naam CGF is blijkbaar al een tijdje aan het onderhandelen met de curatoren en zijn bezig met een onderzoek of ze aansprakelijk gesteld kunnen worden voor de dood van Bianchi en De Villota als ze het team overnemen. Dat zou de reden zijn dat het zo lang duurt. Aldus sources binnen het team volgens de Manor Fansite. | ||
Nattekat | zondag 29 januari 2017 @ 00:41 | |
Ik mag toch hopen dat er in ieder contract een 'autosport is gevaarlijk'-disclaimer staat... | ||
Fir3fly | zondag 29 januari 2017 @ 00:42 | |
Klinkt als een hoop wensdenken weer. | ||
Peterselieman | dinsdag 31 januari 2017 @ 21:07 | |
De motor van Ferrari zou moeten gaan werken met een druk van maar liefst 400 bar. Om dit te bereiken gaan de geruchten dat ze 3D printen in gaan zetten om een zuiger met een speciale metaallegering te maken. Dit is nodig omdat het principe van Turbulent Jet Ignition System verder geperfectioneerd wordt met onder meer een nieuw injectiesysteem van Magneti Marelli. http://www.motorsport.com(...)o-3d-printing-870008 | ||
Ferry_76 | dinsdag 31 januari 2017 @ 21:53 | |
Nog een foto van wat de 2017 Manor had moeten worden, en hoe de auto's er dit jaar uit gaan zien: | ||
Rossdale | dinsdag 31 januari 2017 @ 22:35 | |
Claimde Sauber niet dat ze met een 2016 motor gingen rijden omdat deze toch niet veel meer geoptimaliseerd zou kunnen worden dit jaar? | ||
Peterselieman | dinsdag 31 januari 2017 @ 22:40 | |
Zoiets en ze wilden de focus op het chassis gaan leggen. Vroeg beginnen, zodat ze eindelijk wel een auto hebben die qua chassis mee kan met de rest van het veld. Ze moeten natuurlijk ergens beginnen met die knakenbak van hun. | ||
Sjemmert | dinsdag 31 januari 2017 @ 23:18 | |
Dat is een 2016 Manor die aangepast is naar 2017 specs. De echte 2017 autos zullen nog iets wijder worden en er iets anders uitzien. | ||
Rossdale | woensdag 1 februari 2017 @ 09:04 | |
De voorvleugels krijgen waarschijnlijk meer een V-vorm dit jaar, dus de auto's zullen er toch wat anders uitzien dan dit schaalmodel | ||
de_boswachter | woensdag 1 februari 2017 @ 09:23 | |
10 teams op de grid, faal. Moeten er 13 zijn. | ||
Ferry_76 | woensdag 1 februari 2017 @ 17:37 | |
Volgens motorsport.com waren de chassis' voor dit jaar al klaar, ze hebben er schijnbaar ook een foto van (Al zie ik het verschil niet met 2016): http://www.motorsport.com(...)08/?tp%5B0%5D=19&s=1 | ||
Swetsenegger | donderdag 2 februari 2017 @ 22:14 | |
2015 hadden we er ook 10. En 2009. | ||
Pagan | woensdag 8 februari 2017 @ 14:57 | |
Verstappen krijgt bij Grand Prix van Spanje verbeterde motorBron | ||
Sinister-D- | vrijdag 10 februari 2017 @ 14:18 | |
BP/Castrol en Mclaren samenwerking bevestigd http://www.mclaren.com/fo(...)nical-collaboration/
| ||
sasquatsch | vrijdag 10 februari 2017 @ 14:25 | |
Je was me net voor. Maar dat betekent dat BP/Castrol zowel voor de Renault motor als de Honda motor brandstof en smeermiddelen moet gaan leveren. De karakteristieken van die brandstof is voor elke motor anders dus zullen ze twee soorten brandstof moeten gaan ontwikkelen. ExxonMobil heeft het makkelijker want die hoeft zich maar te richten op één motor (de Renault motor) na de afgelopen jaren achtereenvolgens voor de Mercedes en Honda motor brandstof ontwikkeld te hebben. Die elk ook weer hun eigen karakteristiek hebben. http://www.motorsport.com(...)title-battle-872201/ | ||
Sinister-D- | vrijdag 10 februari 2017 @ 14:38 | |
Ow, Renault rijdt dus ook met BP dat heb ik volledig gemist Herrie in de keet met Total of wat is daar gebeurt? | ||
Rossdale | vrijdag 10 februari 2017 @ 15:05 | |
Total is toch eigenlijk sponsor van Grosjean? Wellicht gaan die iets met Haas doen ofzo? | ||
Meike26 | vrijdag 10 februari 2017 @ 15:39 | |
Totall olie in een Ferrari blok gooien.. klinkt als een VDO dayton systeem in je 7 serie inbouwen.. | ||
Sinister-D- | vrijdag 10 februari 2017 @ 16:07 | |
Total is onderdeel van ELF. ELF is alweer sinds het gesneden brood is uitgevonden partner geweest van Renault, niet alleen in F1 of andere motorsporttakken, maar ook ver daarbuiten. Dat Renault nu ineens met BP gaat rijden is daarom vreemd. Dat Total ook een sponsor is van Romain staat daar helemaal los van. | ||
SnowOokami | vrijdag 10 februari 2017 @ 21:33 | |
sjonge... ELF doet me denken aan m'n jeugd, scooters die op ELF124 liepen giftige brandstof die het mogelijk maakte om de compressie enorm te verlagen zonder dat het blok plofte | ||
longasleep | vrijdag 10 februari 2017 @ 21:37 | |
Ik hoop nog steeds dat de nieuwe eigenaren alle races ooit streamable maken zou hier best wat geld voor over hebben. | ||
Fir3fly | vrijdag 10 februari 2017 @ 21:39 | |
Zal wel flink duur worden denk ik... Maar heel veel series hebben het al heel lang. 36 eurootjes voor alle WEC races in 2017 is de beste deal wat mij betreft. Maar F1 zal wel minstens tien keer zo duur zijn. | ||
Meike26 | maandag 13 februari 2017 @ 22:26 | |
Aan de ene kant verwacht ik dat ook. Maar kijk je naar Nascar en Indycar, dan hebben de Yankees wel beter door dat je met torenhoge prijzen ook geen publiek trekt, de prijzen van tickets zijn 'normaler'', natuurlijk betaal je nog steeds wel wat geld, maar het is wel meer value for money.. Die Chase Carry ofzo heeft ook al gezegd dat hij naar de ticketprijzen wil gaan kijken. Die heeft ook wel door dat als je met te hoge kosten nooit die 'Superbowl' ervaring krijgt.. half lege tribunes doen daar afbreuk aan. Die filosofie zal hoop ik ook doorgevoerd worden in het streamable maken van de F1. Niet 10 keer zo duur, maar ik reken ergens op een Eurootje of 90. Net onder de grens van de honderd. | ||
Sunri5e | dinsdag 14 februari 2017 @ 07:11 | |
Klinkt toch weer of dat Mercedes makkelijk kampioen gaat worden. | ||
Sinister-D- | dinsdag 14 februari 2017 @ 11:02 | |
als je andere verwachtingen hebt de komende 3 jaar, stel ze dan maar bij. | ||
Sunri5e | dinsdag 14 februari 2017 @ 11:30 | |
Waarom? Ik had echt het idee dat RBR in de buurt van Mercedes zou kunnen komen dit seizoen. Maar als ik dit zo lees is die gedachte in een keer weg. | ||
Peterselieman | dinsdag 14 februari 2017 @ 11:35 | |
later dit jaar moet dat echt wel lukken. | ||
Sinister-D- | dinsdag 14 februari 2017 @ 12:41 | |
dan is het alweer te laat en staat Mercedes mijlen ver voor. En dan gaat het enkel nog om dagzeges. Ook leuk om te kijken, maar met een spannend WK nog beter. | ||
sasquatsch | dinsdag 14 februari 2017 @ 12:52 | |
Als Renault, Ferrari en Honda niet binnen afzienbare tijd in de buurt van de Mercedes motor kunnen komen verdienen ze het niet om in de F1 rond te rijden. Zeker nu het tokensysteem is losgelaten mag er wel wat van ze verwacht worden. Ik kan me echter wel voorstellen dat Honda en Renault in het begin wat behoudend zijn omdat ze allebei met een nieuw concept komen, wat ze uiteindelijk verder naar voren moet brengen. Sowieso heeft Red Bull al aangegeven blij te zijn met de vooruitgang die Renault nu al over de winter heeft geboekt. | ||
sasquatsch | dinsdag 14 februari 2017 @ 15:33 | |
Sauber is geïnteresseerd in Antonio Giovinazzi als backup voor Wehrlein, mocht die niet fit genoeg zijn voor de wintertesten en eerste races. | ||
sasquatsch | dinsdag 14 februari 2017 @ 19:02 | |
Europees Parlement wil onderzoek naar geldverdeling F1
| ||
heywoodu | dinsdag 14 februari 2017 @ 20:17 | |
Doorbraak van het Jaar dus, over alle sporten gezien, wat een onzin. Alsof Rosberg dit jaar ineens is doorgebroken. | ||
Peterselieman | dinsdag 14 februari 2017 @ 20:31 | |
Het was in die zin een doorbraak dat hij sterk genoeg was om Hamilton te verslaan, iets dat hem in een gelijke wagen nog niet gelukt was in al die jaren. | ||
heywoodu | dinsdag 14 februari 2017 @ 20:38 | |
Ja, maar bij een doorbraak denk je toch niet aan iemand die al een hele rij races heeft gewonnen en twee seizoenen op rij tweede werd in het WK? Bij een doorbraak denk je aan iemand die voor 2016 nog in de middenmoot zat en dan ineens olympisch goud won, of races in de F1 won of iets als dat. | ||
Meike26 | dinsdag 14 februari 2017 @ 20:43 | |
Ja eens !! Rosberg die deze prijs wint. | ||
Peterselieman | dinsdag 14 februari 2017 @ 20:48 | |
uiteraard | ||
de_boswachter | dinsdag 14 februari 2017 @ 22:08 | |
http://m.nicerodds.co.uk/formula-one-drivers-championship Place your bets Waar zetten jullie een centje op? 2.25 voor Hamilton vind ik serieus leuk geld. | ||
Pagan | woensdag 15 februari 2017 @ 02:07 | |
Ach, twee jaar geleden hadden ze nog vier racecoureurs onder contract voor slechts twee stoeltjes. Het kan verkeren. | ||
lobotm | woensdag 15 februari 2017 @ 10:36 | |
1 jaar je geld wegzetten zonder rente en kans op -100%. Iedereen weet toch dat Max Verstappen kampioen gaat worden 4.5 voor onzer Max is veel beter | ||
sasquatsch | donderdag 16 februari 2017 @ 11:19 | |
Mercedes bevestigt komst Allison. Allison zal begin maart starten als technisch directeur. | ||
THEFXR | donderdag 16 februari 2017 @ 12:45 | |
Henno is er mee gekapt. | ||
Armani XL | donderdag 16 februari 2017 @ 12:48 | |
Dat is geen goed nieuws. Heb nu wel zo'n streambox, maar SkySports wordt daar niet HD op gestreamt. | ||
fathank | donderdag 16 februari 2017 @ 13:03 | |
Die hebben ze gepakt toch? | ||
sasquatsch | donderdag 16 februari 2017 @ 13:05 | |
| ||
Beach | donderdag 16 februari 2017 @ 13:36 | |
Je bedoelt dat Daryl Smith uit Newcastle geen wiet meer kan kopen van het donatie geld. | ||
Nattekat | donderdag 16 februari 2017 @ 13:37 | |
2016 belde, ze willen hun nieuws terug. | ||
sasquatsch | donderdag 16 februari 2017 @ 15:14 | |
26 februari is de presentatie van de nieuwe Haas. Dan is alleen Williams nog niet bekend. | ||
HerrFritz | donderdag 16 februari 2017 @ 15:39 | |
En Wehrlein staat de eerste week zijn auto af aan Giovanazzi, nek issues. | ||
Rossdale | donderdag 16 februari 2017 @ 15:41 | |
Begin van het einde voor Wehrlein's carriere? | ||
opgebaarde | donderdag 16 februari 2017 @ 15:49 | |
| ||
THEFXR | donderdag 16 februari 2017 @ 16:02 | |
2017 nattekat is er mee gekapt | ||
HerrFritz | donderdag 16 februari 2017 @ 16:02 | |
Zou wel sneu zijn voor de beste jongen, want rijden kan hij op zich best wel. Vind het wel frappant, als je het filmpje ziet van de crash, valt de crash op zich mee, hij stapt normaal uit, geen rare handelingen met zijn nek of als hij zijn helm af doet..... Hij komt met zijn helm vol op de "kussens" en de impact zelf zie je niet. Maar als ik zo zou crashen, en echt mijn nek pijn voelen doen, zou ik blijven zitten. Dus vind het wel frappant dat het dus blijkbaar zo ernstig is dat hij niet eens kan rijden.... | ||
Sinister-D- | donderdag 16 februari 2017 @ 16:11 | |
ooit zelf als eens een ongeluk gehad? In eerste instantie heb je niet zo heel veel pijn, die komt als de adrenaline weg is, is in het geval van spieren enkele uren of zelfs een dag later. | ||
Asschen_sukar | donderdag 16 februari 2017 @ 17:25 | |
Vergeet ook niet dat met de nieuwe wagens de g krachten ook een stuk hoger zijn. Zeker die op de nek. | ||
Peterselieman | donderdag 16 februari 2017 @ 17:57 | |
Wehrlein heeft een rugblessure | ||
HerrFritz | donderdag 16 februari 2017 @ 18:30 | |
Nou gelukkig niet. Ok wist niet dat het dan zo veel erger kan zijn. Paar jaar geleden had je ook alonso op Barcelona in de winter met die rare crash | ||
Nattekat | donderdag 16 februari 2017 @ 18:33 | |
Ze nemen gewoon geen risico zo buiten het seizoen, niet meer dan logisch. Vergeet niet dat dit ook nog een fase is dat coureurs hard aan het trainen zijn, Wehrlein loopt wat achter. | ||
King_Merc | donderdag 16 februari 2017 @ 19:41 | |
Ja en die was ook niet erg hard... | ||
Funzel | donderdag 16 februari 2017 @ 20:15 | |
Sneu voor Wehrlein zeg, zit 'm niet mee. Maar wel Giovinazzi Als ik iemand graag in de F1 zou zien is hij het wel. | ||
de_boswachter | donderdag 16 februari 2017 @ 21:05 | |
Alleen door die domme crash ?! | ||
longasleep | donderdag 16 februari 2017 @ 22:18 | |
jup kijk maar terug zijn nek beweegt nog best hard heen en weer. die kerel nooit gemogen heb liever een ander persoon in de formule 1 | ||
Rossdale | vrijdag 17 februari 2017 @ 09:14 | |
Volledig mee eens En Frijns natuurlijk, maar die zien we nooit meer terug | ||
sasquatsch | vrijdag 17 februari 2017 @ 11:01 | |
Die schijnt een carriere in rugby te overwegen. https://mobile.twitter.co(...)578443603968/video/1 | ||
Meike26 | vrijdag 17 februari 2017 @ 12:08 | |
Dit kan inderdaad het einde van zijn carriere betekenen. Je nek is een onderdeel van je rug en hijhoeft maar 1 zijdelingse schuiver tegen de barriere te maken en het kan zo over zijn. Ook al gaat hij racen, ik zie hem dit jaar niet meer afmaken.. heel sneu. Dan mag je het nog een hork vinden, maar qua talent zou het echt zonde zijn. | ||
Peterselieman | vrijdag 17 februari 2017 @ 12:12 | |
Het zou zeker zonde zijn. Wehrlein heeft dit silly season denk ik wel een hele belangrijke les geleerd. Namelijk dat een arrogante houding niet werkt en dat hij met alles en iedereen moet samenwerken om uiteindelijk zo ver mogelijk te kunnen komen. | ||
flipsen | vrijdag 17 februari 2017 @ 12:43 | |
Neem aan dat Frijns dus FormulaE rijdt? Had misschien nog wel willen gaan, maar om daar nou 2 uur voor in het vliegtuig te zitten was me net even te gek | ||
bloodymary1 | vrijdag 17 februari 2017 @ 12:48 | |
Inderdaad. Pas geleden twee ribben gebroken na val van paard. Nee, valt wel mee, het gaat goed, zelf nog naar huis gereden met de auto en de hele dag van alles gedaan. Goh, valt echt mee gebroken ribben! De volgende dag kon ik letterlijk niet meer uit bed komen, kon me niet meer bewegen... | ||
sasquatsch | vrijdag 17 februari 2017 @ 12:51 | |
Ja, net zoals vorig seizoen rijdt hij ook dit seizoen voor Amlin Andretti. Daarnaast rijdt hij ook in de Blancpain GT Series voor Audi. | ||
bloodymary1 | vrijdag 17 februari 2017 @ 12:51 | |
Haha, Giovanizzi, de nieuwe Luca Badoer. | ||
Nattekat | vrijdag 17 februari 2017 @ 12:51 | |
Ik had meteen au, kon die avond niet naar werk, maar de volgende dag gewoon weer (mank) rond gelopen. | ||
sasquatsch | vrijdag 17 februari 2017 @ 12:53 | |
Hij is veel beter dan 'Look how bad you are'. | ||
Peterselieman | vrijdag 17 februari 2017 @ 12:57 | |
absoluut. Hij heeft wel het niveau om met bijvoorbeeld een Ferrari in de top tien te rijden, maar wat hij werkelijk kan op het hoogste niveau? Geen idee. | ||
bloodymary1 | vrijdag 17 februari 2017 @ 13:03 | |
Zal ook best hoor. Het was de eerste gedachte die bij me op kwam bij een Ferraritestrijder die invalt bij een blessure. | ||
WheeledWarrior | vrijdag 17 februari 2017 @ 13:07 | |
Wordt waarschijnlijk een kansloos seizoen voor Sauber dit. Ericsson is geen topper, Wehrlein begint met een achterstand, een oude Ferrari-motor, Manor dat al verdwenen is waardoor ze op papier nu de nummer laatst zijn. Daar bovenop een teammanager die het laatst al had over de 2018-auto. Met andere woorden: ze schrijven dit seizoen waarschijnlijk al af als het welbekende overgangsjaar. | ||
Wombcat | vrijdag 17 februari 2017 @ 13:11 | |
Voordeel dat Manor verdwenen is, is wel dat de 10e plek gegarandeerd is. Dat levert sowieso centjes op. Verder lijkt me Sauber wel een kansloze zaak te worden idd. | ||
Peterselieman | vrijdag 17 februari 2017 @ 13:12 | |
ik vermoed dat ze zich al heel vroeg op 2018 gaan richten, want met een jaar oude motor fiets je al direct achter de feiten aan. | ||
franklop | vrijdag 17 februari 2017 @ 13:19 | |
Motoren en fietsen is tegenwoordig een gevoelig onderwerp he | ||
Wombcat | vrijdag 17 februari 2017 @ 13:21 | |
Misschien kunnen ze er nog wat van leren? | ||
WheeledWarrior | vrijdag 17 februari 2017 @ 13:22 | |
Wel benieuwd naar de kleurstelling van de Sauber. Banco do Brasil is daar weg toch? Zou wel jammer zijn als ze weer naar zo'n saaie grijs-wit-zwarte livery gaan. | ||
Peterselieman | vrijdag 17 februari 2017 @ 13:26 | |
mja, misschien gaan ze dan sneller dan in die trapskelter van hun | ||
King_Merc | vrijdag 17 februari 2017 @ 20:12 | |
Denk Rood/ wit gok ik (Silanna (sponsor van Ericsson is qua logo rood / wit, het "bedrijf" achter Sauber heeft ook een rood wit logo (volgens mij ) en ze willen zichzelf ook als een echt zwitsers team promoten, ) | ||
de_boswachter | vrijdag 17 februari 2017 @ 21:35 | |
Blijft het bij 10 teams? | ||
Beach | vrijdag 17 februari 2017 @ 21:37 | |
Misschien komt Stefan GP nog. | ||
de_boswachter | vrijdag 17 februari 2017 @ 21:42 | |
Ok | ||
zoem | zaterdag 18 februari 2017 @ 09:40 | |
Ik zag em hier nog niet staan. De renders van Williams:
| ||
Sinister-D- | zaterdag 18 februari 2017 @ 13:52 | |
SPT / [F1 Algemeen] 2017 Formula 1 GP's #415 duurt wel erg lang | ||
zoem | zaterdag 18 februari 2017 @ 14:30 | |
Dit is het nieuwtjes topic | ||
sasquatsch | maandag 20 februari 2017 @ 12:33 | |
Wolff en Lauda hebben hun contract bij Mercedes verlengt tot en met 2020. Dus hun contract loopt tegelijk af met het huidige Concorde Agreement. En Di Resta blijft Williams reserverijder voor komend seizoen. | ||
sasquatsch | woensdag 1 maart 2017 @ 13:40 | |
Definitief geen Manor op de grid in Australië
| ||
sasquatsch | woensdag 1 maart 2017 @ 17:33 | |
FIA publiceert nieuwe entry list zonder Manor: | ||
sasquatsch | woensdag 22 maart 2017 @ 12:41 | |
Sean Gelael gaat dit seizoen testen voor Toro Rosso
| ||
HerrFritz | woensdag 22 maart 2017 @ 13:09 | |
Geen Gelael, auto rijden! | ||
Rossdale | woensdag 22 maart 2017 @ 13:23 | |
Bijzonder, hij is toch helemaal geen RBR junior? | ||
sasquatsch | woensdag 22 maart 2017 @ 13:37 | |
Nee, maar afgezien van Pierre Gasly hebben ze verder niemand om in de F1 te testen. Alle andere junioren komen uit in de FR 2.0 of GP3. Gasly verwacht ik wel in de RB te zien. | ||
Rossdale | woensdag 22 maart 2017 @ 14:06 | |
Het is toch geen vereiste dat ze minimaal GP2/F2 rijden om te kunnen testen? | ||
flipsen | woensdag 22 maart 2017 @ 14:25 | |
15e in de GP2... Indonesiër... Ok, kennelijk heeft ook ToroRosso geld nodig | ||
sasquatsch | woensdag 22 maart 2017 @ 14:40 | |
Niet per se. Vorig jaar testte Sette Camara een dag voor Toro Rosso. Maar ik denk dat ze met de nieuwe auto's die nog volop in ontwikkeling zijn en zwaarder te rijden een meer ervaren coureur wilden hebben. En eentje die waarschijnlijk ook nog met geld over de brug komt, zoals flipsen al aangeeft. Sowieso had zijn vader bijna Manor gekocht. Misschien heeft hij nu interesse in STR? | ||
Rossdale | woensdag 22 maart 2017 @ 14:48 | |
Ohja is dat die kerel, ja dan zal het wel knaken opleveren inderdaad | ||
Hanschje | woensdag 22 maart 2017 @ 14:55 | |
De motorbranding van TR staat ook nog te koop, misschien een dealtje gesloten en komen de verdere details later dit weekend. | ||
sasquatsch | woensdag 22 maart 2017 @ 15:06 | |
Een Jagonya Ajam (KFC Indonesia) motor. Ja, dat zal het goed doen. | ||
Rossdale | woensdag 22 maart 2017 @ 15:08 | |
Tsja als Red Bull met een horlogemotor rond rijdt.. Waarom niet? | ||
sasquatsch | woensdag 22 maart 2017 @ 15:09 | |
Tja, geen idee eigenlijk. Ik vind het alleen een raar idee. | ||
franklop | woensdag 22 maart 2017 @ 15:19 | |
Als er niks aan het geluid gedaan kan worden, dan maar aan de geur toch? | ||
Beach | woensdag 22 maart 2017 @ 15:30 | |
Dan wordt F1 wel populair bij de negers. | ||
sasquatsch | woensdag 22 maart 2017 @ 16:12 | |
Wat waarschijnlijk ook wel meespeelt is dat Gelael dit jaar voor Arden (het team van Horner) in de F2 gaat rijden en dat Jagonya Ajam daar titelsponsor is. | ||
sasquatsch | donderdag 23 maart 2017 @ 23:56 | |
De nieuwe OP voor dit F1 Nieuwtjes topic: TEAMS en COUREURS: Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes F1 W08 EQ Power+ (Mercedes M08 EQ Power+) #44 Lewis Hamilton en #77 Valtteri Bottas Red Bull Racing Red Bull Racing RB13 (Tag Heuer) #3 Daniel Ricciardo en #33 Max Verstappen Scuderia Ferrari Ferrari SF70H (Ferrari 062) #5 Sebastian Vettel en #7 Kimi Raikkonen Sahara Force India F1 Team Force India VJM10 (Mercedes M08 EQ Power+) #11 Sergio Perez en #31 Esteban Ocon Williams Martini Racing Williams FW40 (Mercedes M08 EQ Power+) #19 Felipe Massa en #18 Lance Stroll McLaren Honda Formula 1 Team McLaren MCL32 (Honda RA617H) #14 Fernando Alonso en #2 Stoffel Vandoorne Scuderia Toro Rosso Toro Rosso (Renault R.E.17) #55 Carlos Sainz en #26 Daniil Kvyat Haas F1 Team Haas VF-17 (Ferrari 062) #8 Romain Grosjean en #20 Kevin Magnussen Renault Sport Formula One Team Renault R.S.17 (Renault R.E.17) #27 Nico Hulkenberg en #30 Jolyon Palmer Sauber F1 Team Sauber C36 (Ferrari 061) #9 Marcus Ericsson en #94 Pascal Wehrlein KALENDER 2017: Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) - Regulations pagina van FIA F1 nieuws portals: Andere autosport gerelateerde topics: Wijzigingen 2017 uitgelegd
| ||
sasquatsch | woensdag 29 maart 2017 @ 11:34 | |
1. Kan een mod de OP aanpassen? (zie post hierboven) 2. Aanstaande vrijdag is er een bijeenkomst van teams en motorenleveranciers om het motorreglement vanaf 2021 te gaan bespreken. Volgens geruchten is Audi hierbij aanwezig.
| ||
Fir3fly | woensdag 29 maart 2017 @ 13:27 | |
Die eeuwige idiote Audi-geruchten worden nu wel heeeel erg oud . | ||
2snel2furieus | woensdag 29 maart 2017 @ 16:15 | |
Naar mijn mening een welkome aanvulling op deze topic is de seizoensgids van Racingnews365 https://racingnews365.nl/(...)ews365-seizoensgids/ | ||
RingBewoner | woensdag 29 maart 2017 @ 17:23 | |
Er schijnen meer fabrikanten aan te schuiven. Toyota misschien? | ||
Fir3fly | woensdag 29 maart 2017 @ 17:28 | |
Neen. Maar wat is de bron van dat hele verhaal eigenlijk? Lijkt geen enkele fatsoenlijke te zijn. Wederom gebakken lucht dus. | ||
sasquatsch | woensdag 29 maart 2017 @ 18:10 | |
De oorspronkelijke bron:
| ||
Peterselieman | woensdag 29 maart 2017 @ 18:19 | |
Dat Japanse bedrijf lijkt me Toyota te zijn, omdat andere opties zoals Nissan (al vertegenwoordigd met Renault), Yamaha (weinig autohistorie) en Mitsubishi (focus op andere producten) afgestreept kunnen worden. | ||
franklop | woensdag 29 maart 2017 @ 18:20 | |
Zou niet vreemd zijn toch als er andere partijen aanschuiven, al is het alleen maar om geïnformeerd te worden. | ||
nils7 | woensdag 29 maart 2017 @ 18:26 | |
Zou Dietrich Audi zover hebben gekregen | ||
franklop | woensdag 29 maart 2017 @ 18:36 | |
nu al een topshow | ||
Fir3fly | woensdag 29 maart 2017 @ 19:08 | |
Neuh. Het Audi LMP1 team bestaat niet meer. Al die lui zijn verhuisd naar Porsche, Bentley en DTM-teams. Maar mocht het gerucht waar zijn is dat ook niet zo gek natuurlijk, bij zo'n meeting wil je altijd zijn. De mogelijkheid om goedkope simpele motortjes te leveren voor marketing sla je niet af. | ||
Fir3fly | woensdag 29 maart 2017 @ 19:08 | |
Nope. | ||
sasquatsch | donderdag 30 maart 2017 @ 13:52 | |
Het is niet Audi, maar Lamborghini in de persoon van Stefano Domenicali die naar die meeting gaat. Er zouden naast de huidige vier leveranciers nog vier zijn. Genoemd naast Lamborghini worden een onafhankelijke fabrikant (Cosworth?), een Japanse fabrikant en Mario Illien die nu voor McLaren bezig schijnt te zijn. http://en.f1i.com/news/26(...)-engine-meeting.html en de oorspronkelijke bron: http://www.autobild.de/ar(...)t-2021-10924171.html | ||
Beach | donderdag 30 maart 2017 @ 14:09 | |
Hopelijk Subaru weer. | ||
Meike26 | donderdag 30 maart 2017 @ 14:21 | |
Subaru zou echt rare marketing zijn. Subaru = 4x4 = rally. Dan zou ik Daihatsu nog logischer vinden als ze het merk in Europa weer willen her-introduceren. | ||
franklop | donderdag 30 maart 2017 @ 14:25 | |
Toyota lijkt me dan nog waarschijnlijker | ||
Peterselieman | donderdag 30 maart 2017 @ 14:47 | |
Die staan hier bekend om hun boodschappenwagens. Geen gek idee eigenlijk, want Max maakte van de Red Bull al een boodschappenbezorgauto | ||
Waffle | donderdag 30 maart 2017 @ 14:49 | |
Jammer dat er niks op lijkt dat Ford aanschuift. | ||
Rossdale | donderdag 30 maart 2017 @ 15:10 | |
Geen Amerikaanse motorenbouwer van General Motors? Dat zou ik met Liberty wel verwachten. Alhoewel... Amerikanen die slechts een V6 mogen bouwen... | ||
Meike26 | donderdag 30 maart 2017 @ 15:42 | |
Dat gezegd hebbende, zou PSA wat van plan zijn met Opel misschien. Het merk heeft een imago boost nodig, nu ze dit jaar Opel van GM heb en over genomen, zou het mij niet verbazen dat ze Opel een wat sportievere/luxere kant op te duwen ?! | ||
Re | donderdag 30 maart 2017 @ 15:57 | |
voornamelijk electrisch toch? | ||
Meike26 | donderdag 30 maart 2017 @ 16:02 | |
Dat heb ik gemist | ||
jpjedi | vrijdag 31 maart 2017 @ 09:23 | |
Sauber naar Honda? | ||
nils7 | vrijdag 31 maart 2017 @ 09:36 | |
Daar lijken ze me DS voor te gaan gebruiken... | ||
heywoodu | vrijdag 7 april 2017 @ 07:50 | |
Maleisië verdwijnt van de kalender. Dat is niet nieuw, maar in plaats van na 2018 is het nu na dit jaar. Grand Prix Maleisië na 2017 definitief niet op kalender | ||
franklop | vrijdag 7 april 2017 @ 07:59 | |
Zonde | ||
Peterselieman | vrijdag 7 april 2017 @ 09:17 | |
Zonde. Mooi circuit, altijd prima actie en lekker zwaar voor de coureurs. | ||
DeeBee | vrijdag 7 april 2017 @ 09:23 | |
Zonde ja, een van de eerste nieuwe 'supercircuits' en vanaf het begin af aan een hele karakteristieke baan en een pak legendarische races. Een positieve noot: ik heb m'n kaartjes al binnen voor Sepang dit jaar, dus ben er in ieder geval live bij de laatste keer. | ||
Beach | vrijdag 7 april 2017 @ 10:55 | |
Niet zo gek, bij de MotoGP zit het daar stampvol en is het bovendien goedkoper voor het circuit zelf om een race te organiseren. | ||
Rossdale | vrijdag 7 april 2017 @ 10:57 | |
Wel weer Frankrijk en Duitsland | ||
Kleffe_Dop | vrijdag 7 april 2017 @ 22:18 | |
Jammer van SepInderdaad.. jammer van Sepang, maar het hing al een beetje in de lucht. | ||
sasquatsch | dinsdag 11 april 2017 @ 16:18 | |
Zo ziet het nieuwe aeroscreen eruit dat de FIA aan de teams heeft getoond: | ||
ESF1Gamer | dinsdag 11 april 2017 @ 16:39 | |
lijkt net een slurf | ||
lord_bono | dinsdag 11 april 2017 @ 16:47 | |
Lijkt me niet dat dit het zicht van de coureurs ten goede komt? | ||
potjecreme | dinsdag 11 april 2017 @ 17:14 | |
| ||
twiFight | dinsdag 11 april 2017 @ 19:46 | |
Jammer, ik had graag Giovinazzi nog een weekend zien rijden. Ik geloof dat Australie meer kenmerkend voor hem was dan China. | ||
Meike26 | dinsdag 11 april 2017 @ 19:50 | |
Zitten een hoop ronde vormen en vervormingen in, dat lijkt me echt bijna onmogelijk om het zicht van de coureur gezond te houden, zonder vissekom effecten. | ||
Hanschje | woensdag 12 april 2017 @ 09:18 | |
En niet te vergeten dat het niet schoon te houden is bijna met stof, zand, modder. On a side note: Turkije komt waarschijnlijk terug in 2018 | ||
Rossdale | woensdag 12 april 2017 @ 09:41 | |
Zou ik zeker toejuichen. Vette baan is dat! Daar heeft Tilke een misser gehad en per ongeluk een topbaan ontworpen. | ||
sasquatsch | woensdag 12 april 2017 @ 10:05 | |
Vraag ik me af omdat Duitsland en Frankrijk ook al terugkomen. Dat zijn dan al 21 races. Met Turkije zouden het er 22 worden. Weet niet of de teams dat willen. | ||
Hanschje | woensdag 12 april 2017 @ 10:10 | |
22 races is 5de motor en bak toch? Dat is toch juist super dan? Of is dat al bij 21 races? | ||
sasquatsch | woensdag 12 april 2017 @ 10:13 | |
Ook bij 21 races zoals vorig jaar. | ||
Beach | woensdag 12 april 2017 @ 12:15 | |
En dan staat Erdogan in de kamer voor het podium bij de coureurs hopelijk. Zal weer heerlijke televisie geven. Net zoals toen Poetin in Rusland. Ook zo awkward. | ||
Niox | woensdag 12 april 2017 @ 12:16 | |
Alonso rijdt de Indy 500 ipv de GP van Monaco dit jaar. Hij wil de triple crown winnen. | ||
Beach | woensdag 12 april 2017 @ 12:16 | |
Wow dat is wel vet. Ik zie dat Button dan Monaco doet. | ||
heywoodu | woensdag 12 april 2017 @ 12:17 | |
Dit is echt bizar gaaf Als het waar is | ||
Beach | woensdag 12 april 2017 @ 12:19 | |
Als oa de officiële twitter van McLaren het meldt https://twitter.com/McLarenF1/status/852101929136271362 https://twitter.com/FollowAndretti/status/852102421979553792 https://twitter.com/alo_oficial | ||
Niox | woensdag 12 april 2017 @ 12:19 | |
McLaren bevestigd het hier: http://www.mclaren.com/fo(...)-andretti-autosport/ Updates van de BBC hier: http://www.bbc.com/sport/formula1/39576099 | ||
heywoodu | woensdag 12 april 2017 @ 12:21 | |
Ik zag het ja, maar ik heb er echt een heel erg 1 april-gevoel bij Heel gaaf | ||
flipsen | woensdag 12 april 2017 @ 12:23 | |
Dat was ook mijn eerste reactie ja, ze zijn een beetje laat Maar kennelijk echt waar. Dat heeft Alonso vast wel ergens in zijn contract laten opnemen: als we nog steeds niet meedoen voor podiums, mag ik doen en laten wat ik wil en wanneer ik wil | ||
beantherio | woensdag 12 april 2017 @ 12:24 | |
Bizar. Toen ik het las moest ik letterlijk even op de kalender kijken om te zien of het geen 1 april was. Ik ben wel benieuwd bij wie het initiatief hiertoe vandaan komt. | ||
heywoodu | woensdag 12 april 2017 @ 12:26 | |
Ik zou zeggen, zet Nyck de Vries in Monaco in die McLaren | ||
franklop | woensdag 12 april 2017 @ 12:27 | |
Fantastisch toch Vond het ook zo mooi dat de Hulk toen Le Mans kon en mocht doen tussendoor. | ||
franklop | woensdag 12 april 2017 @ 12:30 | |
Meest logische en waarschijnlijkste lijkt me Button. | ||
Smacked_Actor | woensdag 12 april 2017 @ 12:31 | |
Serieus vet! | ||
Gezicht | woensdag 12 april 2017 @ 12:35 | |
Eerste stap naar een Alonso-exit volgend jaar? | ||
WheeledWarrior | woensdag 12 april 2017 @ 12:37 | |
Dat Alonso een F1-race, Monaco nog wel, overslaat om een andere klasse te rijden zegt ook wel genoeg over de situatie bij McLaren op dit moment. Denk dat dit serieus Fernando's laatste F1-jaar is. Hij heeft al lang in de gaten dat er met die Honda niks serieus mogelijk is. Verder wel gaaf dat hij Indy 500 gaat rijden, daar niet van. | ||
Kleffe_Dop | woensdag 12 april 2017 @ 12:45 | |
Nice! | ||
sasquatsch | woensdag 12 april 2017 @ 12:46 | |
Honda heeft externe expertise ingehuurd om de motor te verbeteren (Mario Illien) die vorig jaar ook al de Renault motor verbeterd heeft. Verwachting is dat na de zomer de auto een sprong in performance gaat maken. | ||
Ener-G | woensdag 12 april 2017 @ 12:50 | |
Wel ironisch dat er een 2.2 twinturbo V6 Honda motor in die indycar ligt | ||
franklop | woensdag 12 april 2017 @ 12:52 | |
ik denk dat die motor juist 1 van de redenen is dat hij mee mag doen | ||
nils7 | woensdag 12 april 2017 @ 12:56 | |
Op F1 Today zeggen ze dat Red Bull een nieuwe aan t bouwen is en er in Barcelona moet staan. | ||
Kleffe_Dop | woensdag 12 april 2017 @ 12:58 | |
Ok 15 mei stapt hij dus voor het eerst in een Indycar bolide. Ik ben benieuwd óf hij in staat is om aan te haken in die korte tijd. | ||
Beach | woensdag 12 april 2017 @ 12:59 | |
Nietszeggend aangezien voor veel teams Barcelona meestal de plaats is om de B spec te introduceren. Alsof de rest stil staat met de ontwikkeling. | ||
Peterselieman | woensdag 12 april 2017 @ 13:09 | |
ik mag het hopen. Wat mij het meest verbaasde is dat Honda test met een monocylinder, waar alles er goed uitziet, en daarna pas problemen tegenkomt als de V6 in elkaar geschroefd is. | ||
Tarado | woensdag 12 april 2017 @ 13:40 | |
een leuke uitdaging, heb wel een beetje het idee dat McLaren/Honda dit doet om goodwill bij de sponsors te kweken en het beschadigde imago wat op te vijzelen. Monaco is zo'n beetje het enige circuit waar hij een kans op redelijke punten heeft. | ||
sasquatsch | woensdag 12 april 2017 @ 14:10 | |
| ||
Geralt | woensdag 12 april 2017 @ 14:45 | |
Alonso in de Indy 500 Dat is nieuws wat ik niet zag aankomen Mooi man | ||
Wolve000 | woensdag 12 april 2017 @ 14:48 | |
Een nieuwe... wat? B-spec auto? Ze zouden er al wel een kleine motor-update van Renault krijgen geloof ik, maar de grote Renault update is al uitgesteld tot Canada, als m'n geheugen me niet in de steek laat. | ||
sasquatsch | woensdag 12 april 2017 @ 15:25 | |
Ja. In Barcelona een B-spec auto en in Canada de nieuwe motor. Vanaf dat moment zouden ze met Ferrari en Mercedes om overwinningen moeten kunnen strijden, aldus Helmut Marko. | ||
#ANONIEM | woensdag 12 april 2017 @ 15:30 | |
en ook nog eens in een Andretti auto, ben benieuwd. | ||
Rossdale | woensdag 12 april 2017 @ 15:33 | |
Mocht hij winnen dan slaat hij Baku ook over dus? | ||
franklop | woensdag 12 april 2017 @ 15:37 | |
24u van Le Mans valt niet samen met Baku dit jaar | ||
Rossdale | woensdag 12 april 2017 @ 15:38 | |
Niet? Ah is de FIA dan toch eens verstandig geworden? |