abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167879913
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 16:07 schreef NobodyKerz het volgende:

[..]

Je kan deze discussie niet houden zonder het geloof, want deze discussie houdt stand door voornamelijk het geloof.

Zelfs al kom je met tientallen goede argumenten, dan komt het er uiteindelijk toch nog op neer dat god het allemaal niet tolereert, dus dienen wij dat ook maar niet te doen. Theïsten doen altijd net of ze objectief dit soort zaken bediscussieren, maar dat is allemaal schijn want ze proberen alleen maar te beredeneren waarom god het niet goed vind. Niet of het daadwerkelijk goed of slecht is.
Onzin, ik ben niet gelovig. Dan is het gewoon nog steeds een kwestie van argumenten waarom ik het wel zou kunnen vinden dat je tegen homo's bent en waarom ik dat niet zou kunnen vinden.
pi_167879973
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 16:14 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Onzin, ik ben niet gelovig. Dan is het gewoon nog steeds een kwestie van argumenten waarom ik het wel zou kunnen vinden dat je tegen homo's bent en waarom ik dat niet zou kunnen vinden.
Waarom kan ik vanwege het dikgedrukte dan met vrij grote zekerheid zeggen dat je niet tegen homoseksualiteit bent?
pi_167880129
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 16:16 schreef NobodyKerz het volgende:

[..]

Waarom kan ik vanwege het dikgedrukte dan met vrij grote zekerheid zeggen dat je niet tegen homoseksualiteit bent?
Weet ik veel, dat heeft toch niks met geloof te maken. Ik hoef het voor de rest niet te zien, maar mensen moeten lekker hun gang gaan en doen wat ze zelf fijn vinden.
pi_167881126
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 16:20 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Weet ik veel, dat heeft toch niks met geloof te maken. Ik hoef het voor de rest niet te zien, maar mensen moeten lekker hun gang gaan en doen wat ze zelf fijn vinden.
Nee want dat mag niet van god.
pi_167882624
quote:
2s.gif Op maandag 2 januari 2017 21:02 schreef Jaccoo het volgende:
Wat ik me wel afvroeg is waarom homofobie nog bestaat?
Religie, angst om zelf homo te worden (des te harder dat ik er tegen aan schop des te groter het bewijs dat ik het zelf niet ben) en echte angst voor homo's ( Bang dat iedere homo hun in hun reet knijpt))

[ Bericht 14% gewijzigd door Werkman op 04-01-2017 17:55:50 ]
pi_167884487
Wat hebben de religieuzen in dit topic eigenlijk te zeggen over het feit dat het bewezen is dat je je geaardheid niet kunt veranderen en dus maar je hele leven in een leugen moet leven om je ''god'' blij te maken.
De stem van de toekomst.
pi_167885736
Als mensen toch eens wisten........ Maar de meesten weten niet. Ze zijn mentaal geconditioneerd door anderen en dat vormt hun perceptie van de werkelijkheid. Dat bepaalt wat zij denken wat wel en wat niet mag. Wat deugdelijk is, en wat schandalig. Wat prijzenswaardig en waar we voor zouden moeten boeten. Het lijkt allemaal zo onwijs werkelijk, die bril waar doorheen je kijkt en van waaruit je wat je ziet beoordeelt, maar dat is het niet! Het is je allemaal aangeleerd. En degenen die jou het hebben aangeleerd, hebben het ook weer aangeleerd gekregen. Van generatie op generatie. Het is de massa-psychose waarin de mensheid verkeert. De bewustzijnsdroom die je dagelijks voor waar aanneemt. En dan denken dat de Bijbelse of Koranische boodschap los van die droom staat en objectiviteit biedt! Nee! Die faciliteren 'm slechts en maken 'm hard en verdichten 'm als strakker aangedraaide duimschroeven!

Nee, die 'god' is absoluut onderdeel van de illusie. Dat is aan zo'n beetje aan iedere letter die erin staat te zien voor wie de ogen open heeft. Hij is net zo dom als de mensen! De Bijbel en Koran zijn beiden een lofzang op het geloof in de droom van afgescheidenheid, die gekenmerkt wordt door de subject-object-illusie die de mens gevangen houdt in een toestand van verwarring en daaruit volgende ellende.

God is werkelijk. Maar de God waarin wordt geloofd is een maaksel van de menselijke mind in een toestand van verwarring.
pi_167886144
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 19:56 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:
Als mensen toch eens wisten........ Maar de meesten weten niet. Ze zijn mentaal geconditioneerd door anderen en dat vormt hun perceptie van de werkelijkheid. Dat bepaalt wat zij denken wat wel en wat niet mag. Wat deugdelijk is, en wat schandalig. Wat prijzenswaardig en waar we voor zouden moeten boeten. Het lijkt allemaal zo onwijs werkelijk, die bril waar doorheen je kijkt en van waaruit je wat je ziet beoordeelt, maar dat is het niet! Het is je allemaal aangeleerd. En degenen die jou het hebben aangeleerd, hebben het ook weer aangeleerd gekregen. Van generatie op generatie. Het is de massa-psychose waarin de mensheid verkeert. De bewustzijnsdroom die je dagelijks voor waar aanneemt. En dan denken dat de Bijbelse of Koranische boodschap los van die droom staat en objectiviteit biedt! Nee! Die faciliteren 'm slechts en maken 'm hard en verdichten 'm als strakker aangedraaide duimschroeven!

Nee, die 'god' is absoluut onderdeel van de illusie. Dat is aan zo'n beetje aan iedere letter die erin staat te zien voor wie de ogen open heeft. Hij is net zo dom als de mensen! De Bijbel en Koran zijn beiden een lofzang op het geloof in de droom van afgescheidenheid, die gekenmerkt wordt door de subject-object-illusie die de mens gevangen houdt in een toestand van verwarring en daaruit volgende ellende.

God is werkelijk. Maar de God waarin wordt geloofd is een maaksel van de menselijke mind in een toestand van verwarring.
Dit is prachtig gezegd en ik geef je gelijk.
Ik identificeer me alleen als christen omdat ik zo ben opgevoed. Ik geloof niet in Jezus, en daarbij eigenlijk niet eens in alles wat in de bijbel staat. Ik geloof wel in een God, maar niet zoals die beschreven wordt.
Hij is voor mij gewoon een ''persoon'' die van iedereen houdt.
De stem van de toekomst.
pi_167895995
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 16:52 schreef NobodyKerz het volgende:

[..]

Nee want dat mag niet van god.
Nogmaals, ik geloof niet. Hij bepaalt voor mij dus niet wat wel en niet mag, dus wat wil je nou bereiken met deze argumenten tegen ongelovigen..
pi_167901654
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 20:10 schreef Jaccoo het volgende:
Ik identificeer me alleen als christen omdat ik zo ben opgevoed.
Sterk staaltje zelfidentificatie. Kun je gerust achter wegen laten. Ik bedoel, wie denk je dat je voor de gek houdt? :?
pi_167901689
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 14:27 schreef vaduz het volgende:

[..]

Sterk staaltje zelfidentificatie. Kun je gerust achter wegen laten. Ik bedoel, wie denk je dat je voor de gek houdt? :?
Als jij niet gelovig was opgevoed zou je het waarschijnlijk ook niet zijn geworden.
De stem van de toekomst.
pi_167901760
quote:
18s.gif Op donderdag 5 januari 2017 14:28 schreef Jaccoo het volgende:

[..]

Als jij niet gelovig was opgevoed zou je het waarschijnlijk ook niet zijn geworden.
Wat heeft dat er nou mee te maken? Verder weet jij niet wie mijn ouders zijn en hun geloofsovertuiging. Geloven is iets wat je zelf al dan niet doet. Dat erf je niet over van je ouders.
pi_167904689
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 14:31 schreef vaduz het volgende:

[..]

Wat heeft dat er nou mee te maken? Verder weet jij niet wie mijn ouders zijn en hun geloofsovertuiging. Geloven is iets wat je zelf al dan niet doet. Dat erf je niet over van je ouders.
Je erft het niet, maar je neemt het 90% van de tijd wel over van je ouders.
  donderdag 5 januari 2017 @ 16:56:51 #289
282135 PietPossum
Disputatio non grata
pi_167904920
Ik vind t een simpele vraag. Simpelweg omdat het niet 'gewoon' is. Er is een klein deel homo. Om dezelfde reden wordt een zwarte in een klein dorp beledigd of wordt je als blank kindje op een Amsterdamse school weggepest: het is gewoon anders dan 'de rest'.

Heb zelf totaal niets tegen homo's, kan er net zo goed mee overweg gaan als ieder anders persoon, maar heb ook absoluut niks met bv een Gay parade.

Lastige situatie, TS. Als ik een 'vreemde' hobby zou uitdragen op straat, zal ik ook voor gek worden uitgemaakt. Dat het bij jou iets heel gangbaars als liefde, maakt het wel lastig om het 'achter gesloten deuren' te houden, maar ik denk wel dat het er een beetje bij zal blijven horen zolang je 'anders bent dan de meesten'. Succes TS
  vrijdag 6 januari 2017 @ 09:44:08 #290
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_167918893
homoseksualiteit wordt door geen enkel cultuur als normaal gezien. en dat is het ook niet, ook nooit geweest bij welk volk dan ook. dat het nu voor de westerlingen normaal is, zegt veel meer over de westerlingen. westerlingen vinden overspel ook doodnormaal, maar dat zegt toch echt veel meer over de westerlingen dan over wat normaal is.

Volgens de hersenonderzoeker Swaab zit het allemaal in de hersenen, waarom jullie dan de pedo's afvallen en de homo's beschermen is mij een raadsel...Naar mijn mening sporen ze beide niet, beide op een ander niveau.. :T
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_167927137
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 00:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja maar dat zijn vrouwen. Het is ook niet raar want het bestaat al zo lang als de mensheid overal op de wereld. Maar begrijpen doe ik het niet. Dat een vrouw je gewoon niets doet en je liever seks hebt met een man. Sommige vrouwen vind ik zo ontzettend mooi, of ze lunnen zo sexy bewegen of zitten.

Kijk haar bijvoorbeeld. Haar blik, haar pose
[ afbeelding ]

Godver wat lekker. Ik kan me niet voorstellen dat je daar geen seks me wilt.
Vrouwen hebben een groter vetpercentage en ik vind vet vies.
99,9% vd vrouwen heeft geen wasbordje en wasbordje is hotste aan een mensenlichaam.
pi_167927309
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 09:44 schreef corehype het volgende:
Volgens de hersenonderzoeker Swaab zit het allemaal in de hersenen, waarom jullie dan de pedo's afvallen en de homo's beschermen is mij een raadsel...
Omdat de twee niet te vergelijken zijn natuurlijk.
Conscience do cost.
pi_167927782
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 16:09 schreef Funk__Doc het volgende:

[..]

Vrouwen hebben een groter vetpercentage en ik vind vet vies.
99,9% vd vrouwen heeft geen wasbordje en wasbordje is hotste aan een mensenlichaam.
:')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_167928625
quote:
homoseksualiteit wordt door geen enkel cultuur als normaal gezien. en dat is het ook niet, ook nooit geweest bij welk volk dan ook. dat het nu voor de westerlingen normaal is, zegt veel meer over de westerlingen. westerlingen vinden overspel ook doodnormaal, maar dat zegt toch echt veel meer over de westerlingen dan over wat normaal is.

Volgens de hersenonderzoeker Swaab zit het allemaal in de hersenen, waarom jullie dan de pedo's afvallen en de homo's beschermen is mij een raadsel...Naar mijn mening sporen ze beide niet, beide op een ander niveau.. :T
Ben jij een minderjarig pubertje met een identiteitscrisis ofzo? :')
pi_167930916
quote:

Ik hoop dat je een troll bent, zo niet:

In de Griekse oudheid werd homoseksualiteit als iets heel normaals gezien en veel Romeinse keizers hadden gelijkslachtige seksuele contacten.
De opkomst van onder andere het Christendom heeft het gewoon onderdrukt. De meeste culturen doen het gewoon afkeuren omdat homoseksuelen een kleine minderheid vormen.

Ik zou het appreciëren als je ook op andere voorstandpunten zou reageren zoals:
quote:
dat je je geaardheid niet kunt veranderen en dus maar je hele leven in een leugen moet leven om je ''god'' en een klein deelvan de mensen die er tegen zijn blij te maken.
De stem van de toekomst.
pi_167931370
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 20:10 schreef Jaccoo het volgende:

[..]
Hij is voor mij gewoon een ''persoon'' die van iedereen houdt.
Ik neuk jouw god in de kont.
pi_167931433
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 19:28 schreef keci_siken het volgende:

[..]

Ik neuk jouw god in de kont.
Het is voor mij eigenlijk vooral een makkelijkere manier om met de dood om te gaan, maar we kunnen alleen maar hopen dat het leven na de dood niet helemaal eindigt..
De stem van de toekomst.
pi_167931488
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 19:30 schreef Jaccoo het volgende:

[..]

maar we kunnen alleen maar hopen dat het leven na de dood niet helemaal eindigt..
Na de dood is er niets, net als voor de geboorte. Accepteer het gewoon.
pi_167931518
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 19:32 schreef keci_siken het volgende:

[..]

Na de dood is er niets, net als voor de geboorte. Accepteer het gewoon.
Kan ik niet, hoe graag ik dat ook zou willen. 'T zou me alleen maar verdrietiger maken.
De stem van de toekomst.
pi_167931542
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 19:34 schreef Jaccoo het volgende:

[..]

Kan ik niet
Cognitieve dissonantie heet dat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')