Jongens, je schopt iemand dood, je wordt veroordeeld en je krijgt een benefiettoernooi. Ik ga even een potje janken.quote:Leden van voetbalclub Nieuw -West United organiseren een voetbaltoernooi waarbij de opbrengsten gaan naar de voetbalvader die is veroordeeld tot zes jaar gevangenisstraf wegens de dood van grensrechter Richard Nieuwenhuizen in 2012.
Het benefiettoernooi wordt op zaterdag 7 januari en zondag 8 januari gespeeld. Seniorenteams betalen 70 euro voor hun deelname, jeugdteams 50 euro. Het totale bedrag, inclusief inkomsten in de kantine en vrijwillige donaties, gaan naar de vader die betrokken was bij de dood van Nieuwenhuizen.
"Of hij het nu wel of niet gedaan heeft. Wij willen zijn gezin graag helpen," zegt organisator Hanna van Putten. "Zijn schuld is volgens ons in ieder geval nooit bewezen."
De organisatoren kwamen op het idee voor het benefiettoernooi omdat de broer van de veroordeelde vader bestuurslid is van Nieuw-West United.
Eerder organiseerden familieleden ook al een inzamelingsactie voor de vader, inmiddels op vrije voeten wegens goed gedrag, die een schadevergoeding van 60.000 euro moet betalen. Als hij half januari de schadevergoeding niet heeft betaald, zal een deurwaarder beslag leggen op zijn inboedel en dreigt hij opnieuw een jaar in de gevangenis te moeten doorbrengen, schrijven de familieleden in een brief.
Oproep
In de brief wordt gesproken van 'een wanhopige oproep tot hulp' voor de Marokkaanse vader, 'die veel onrecht is aangedaan'. 'Deze actieve voetbalvader heeft slechts getracht om de boel te sussen en een einde te maken aan een akkefietje op het voetbalveld en dat is hem duur komen te staan.'
De actie van de familieleden staat los van het voetbaltoernooi. Van Putten: "De familie van de man kennen we niet. Ons doel is om een gezin in nood bij te staan. Zie het als een soort liefdadigheid. Maar als we te weinig aanmeldingen krijgen, gaat het niet door. Dan is het zonde van onze tijd."
De 41-jarige Richard Nieuwenhuizen was grensrechter bij een wedstrijd tussen de B-jeugd van Buitenboys uit Almere en Nieuw Sloten uit Amsterdam. Nadat de wedstrijd uit de hand was gelopen, werd Nieuwenhuizen belaagd door spelers van Nieuw Sloten, waarbij hij werd geschopt en geslagen. Een dag later overleed hij in het ziekenhuis. De dood van de grensrechter leidde tot een golf van verontwaardiging over geweld op en rond het voetbalveld.
http://www.parool.nl/amst(...)ent&utm_content=free
schaamteloos 2.0 jaquote:Op zondag 1 januari 2017 19:00 schreef Jigzoz het volgende:
Wauw. Dit is wel echt totaal schaamteloos.
Dat staat los van dit verhaal.quote:Op zondag 1 januari 2017 19:10 schreef Zipportal het volgende:
NWS / Doodschopper grensrechter zamelt geld in
Ja, want anders ben je zelf een kankerjood...quote:Op zondag 1 januari 2017 19:11 schreef -AMG- het volgende:
Die grensrechter zal het wel verdiend hebben anders organiseer je zoiets niet
quote:” Medeverdachte [medeverdachte3] zegt tijdens de wedstrijd over de grensrechter: “Als ik hem niet pak, dan ben ik een kankerjood”.
Zal die mevrouw niet kunnen lezen?quote:Op zondag 1 januari 2017 18:57 schreef Ajacied422 het volgende:
"Zijn schuld is volgens ons in ieder geval nooit bewezen."
quote:Verdachte en [medeverdachte4] trapten op het hoofd van Nieuwenhuizen.
En die nummer 10 of zo op de lijst van DENK, keurt dit goed dus?quote:Op zondag 1 januari 2017 19:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, want anders ben je zelf een kankerjood...
[..]
tijd om mijn bank even te bellenquote:Op zondag 1 januari 2017 19:44 schreef OEM het volgende:
Toch maar eens bij de ING gaan navragen waarom zij hun naam willen verbinden aan een zooitje ongeregeld dat willens en wetens de rechtstaat wil ondermijnen.
Intensief hoofdsponsorschap van ING met drie jaar verlengd
Maandag 2 januari 2017, Sinds 1 september 2014 heeft ING zich voor drie jaar met een intensief hoofdsponsorschap aan SV Nieuw West United verbonden. SV Nieuw West United was één van de amateurclubs in Nederland die uit bijna 800 aanmeldingen beloond werd met het sponsorschap. Met het sponsorprogramma wil de ING samen met de KNVB het amateurvoetbal in Nederland verder vooruit helpen. En dat krijgt een fantastisch vervolg! SV Nieuw West United heeft een verlenging van drie jaar van het intensief hoofdsponsorschap binnengehaald.
Wollah, hij is slachtoffer, kkhoer.quote:Op zondag 1 januari 2017 20:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Blijkbaar niet. Mag dit eigenlijk gewoon? Een benefiet houden voor een moordenaar?
Hij mag dan wel een kopschoppende klootzak zijn, het is iig hún kopschoppende klootzak en tenminste niet zo'n kk kaas.quote:Op zondag 1 januari 2017 20:44 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Wollah, hij is slachtoffer, kkhoer.
Wachtwachtwachtwacht... Begrijp ik het verkeerd, of zijn er straks voetballers in ING-shirts geld aan het ophalen om de boete van de moordenaar van een grensrechter te betalen?quote:Op zondag 1 januari 2017 19:44 schreef OEM het volgende:
Toch maar eens bij de ING gaan navragen waarom zij hun naam willen verbinden aan een zooitje ongeregeld dat willens en wetens de rechtstaat wil ondermijnen.
Intensief hoofdsponsorschap van ING met drie jaar verlengd
Maandag 2 januari 2017, Sinds 1 september 2014 heeft ING zich voor drie jaar met een intensief hoofdsponsorschap aan SV Nieuw West United verbonden. SV Nieuw West United was één van de amateurclubs in Nederland die uit bijna 800 aanmeldingen beloond werd met het sponsorschap. Met het sponsorprogramma wil de ING samen met de KNVB het amateurvoetbal in Nederland verder vooruit helpen. En dat krijgt een fantastisch vervolg! SV Nieuw West United heeft een verlenging van drie jaar van het intensief hoofdsponsorschap binnengehaald.
Ja. Ik dacht eerst ook dat ze geld gingen ophalen voor het gezin van de doodgeschopte grensrechter maar nee, de moordenaar is de gelukkige. Wat een bizar en schaamteloos initiatief.quote:Op zondag 1 januari 2017 20:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wachtwachtwachtwacht... Begrijp ik het verkeerd, of zijn er straks voetballers in ING-shirts geld aan het ophalen om de boete van de moordenaar van een grensrechter te betalen?
Nou, dat zal ING wel leuk vinden.quote:Op zondag 1 januari 2017 20:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja. Ik dacht eerst ook dat ze geld gingen ophalen voor het gezin van de doodgeschopte grensrechter maar nee, de moordenaar is de gelukkige. Wat een bizar en schaamteloos initiatief.
'Hanna van Putten' klinkt nou niet echt Marokkaans...quote:Op zondag 1 januari 2017 20:34 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Tja sommige bevolkingsgroepen steunen elkaar onderling altijd. Het gaat hier allang niet meer om wie het slachtoffer of dader is. Als de grensrechter een Marokkaan was geweest en de doodschopper een blanke man had je meer verontwaardiging gehad en dan was die doodschopper in hun ogen wel de schuldige. En dan werd er wel voor het slachtoffer opgehaald ipv de dader.
Da's Takiyya.quote:Op zondag 1 januari 2017 20:53 schreef k_man het volgende:
[..]
'Hanna van Putten' klinkt nou niet echt Marokkaans...
ING betekent Ik Neuk Grensrechters de moeder, je weet toch...quote:
Je mag toch hopen dat een sponsor hier niet van gediend is...quote:Op zondag 1 januari 2017 20:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wachtwachtwachtwacht... Begrijp ik het verkeerd, of zijn er straks voetballers in ING-shirts geld aan het ophalen om de boete van de moordenaar van een grensrechter te betalen?
quote:Op zondag 1 januari 2017 20:54 schreef DonVincenzo het volgende:
[..]
ING betekent Ik Neuk Grensrechters de moeder, je weet toch...
Ook zojuist aan ze gevraagd of het sponsoren van kopschoppers wel past bij hun visie, hopelijk zien ze er van af.quote:Op zondag 1 januari 2017 20:56 schreef Jigzoz het volgende:
Had ik een rekening bij ING, dan zou ik toch even een berichtje sturen. Gewoon even vragen of ze van plan zijn zich hiervan te distantiëren.
Ik ben benieuwd naar hun antwoord.quote:Op zondag 1 januari 2017 20:59 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ook zojuist aan ze gevraagd of het sponsoren van kopschoppers wel past bij hun visie, hopelijk zien ze er van af.
Ja, waarom zou het niet mogen? Smakeloze dingen zijn doorgaans niet verboden.quote:Op zondag 1 januari 2017 20:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Blijkbaar niet. Mag dit eigenlijk gewoon? Een benefiet houden voor een moordenaar?
Dit is een tandje erger dan smakeloos, maar ik neem aan dat je dat zelf ook wel begrijpt.quote:Op zondag 1 januari 2017 21:10 schreef bamibij het volgende:
[..]
Ja, waarom zou het niet mogen? Smakeloze dingen zijn doorgaans niet verboden.
Eigenlijk doen ze een beetje hetzelfde als Wilders. Een uitspraak van justitie niet serieus nemen.quote:Op zondag 1 januari 2017 21:12 schreef Jigzoz het volgende:
Heeft Wilders zich overigens nog niet woedend verklaard? Hier valt toch vrij gemakkelijk een slaatje uit te slaan, lijkt me.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |