Hoog water idd. Het is wel geen volle/nieuwe maan, maar kan met deze noorden wind aardig hoog worden.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 11:35 schreef INViCTuS het volgende:
Morgen bende buien en hoop wind.
Der deutschen Ostseeküste droht am Mittwoch eine schwere Sturmflut. Wasserstände von 1,5 bis 1,8 Meter über Normal erscheinen aus jetziger Sicht möglich, womit die schwerste Sturmflut seit dem 21. Februar 2002 droht. Auch an der Nordsee kann Wintersturm AXEL eine Sturmflut bringen, allerdings ist man hier Wasserstände von rund 1,5 Meter über Normal mehr gewohnt. Erst vor einer Woche gab es durch Sturm BARBARA in der Deutschen Bucht eine Sturmflut.
Sneeuw levert naast een hoop gezeik rondom woon-werk verkeer ook een hele hoop plezier op. Lekker wandelen door de bossen, sleetje rijden, sneeuwpop maken, met de kinderen ravotten in de sneeuw. Heerlijk! Neem ik graag een paar dagen vrij voor.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 11:35 schreef dick_laurent het volgende:
Ik weet dat ik deze vraag eens eerder heb gesteld. Maar toch..... uit nieuwsgierigheid. Waarom zou je in NL een halve meter of zelfs een meter sneeuw willen? Wat kan je daar dan mee?
Buiten het feit dat het dagelijkse leven dan to-taal vastloopt met alle stress en problemen van dien.... wat kan je er mee? We hebben hier geen bergen. Je kan niet gaan skiën of snowboarden. Je kan dan misschien met je slee een beetje over een straat hobbelen. Joepie de poepie.
Ladingen sneeuw in de alpen (of anywhere waar er bergen zijn), ja dat snap ik. Maar in NL en dan met name de randstad? Why
Ik krijg geen verlof, ik neem verlof, ik heb 27 vakantiedagen en hou altijd wel iets over ieder jaar. Ik heb gelukkig een baas die begrijpt dat het heel weinig zin heeft om mij 3 uur heen en terug in de file te laten staan. Daarnaast begrijpt die ook dat flexibiliteit van 2 kanten moet komen, dus doet die niet moeilijk als ik op korte termijn vrij wil zijn, zolang ik niet moeilijk doe als het een keer druk is en er wat meer gedaan moet worden.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 11:43 schreef dick_laurent het volgende:
Haha ok, fair enough. Als ik van mijn werkgever betaald verlof krijg zodra er een dik pak sneeuw valt, en ik dus niet door die ellende naar mijn werk hoef. Dan vind ik het prima. Let it snow!
Sleëen. Langlaufen. Sneeuwpoppen maken. Sneeuwengels maken. Foto's maken. Het in z'n algemeen een keer meemaken.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 11:35 schreef dick_laurent het volgende:
Ik weet dat ik deze vraag eens eerder heb gesteld. Maar toch..... uit nieuwsgierigheid. Waarom zou je in NL een halve meter of zelfs een meter sneeuw willen? Wat kan je daar dan mee?
Buiten het feit dat het dagelijkse leven dan to-taal vastloopt met alle stress en problemen van dien.... wat kan je er mee? We hebben hier geen bergen. Je kan niet gaan skiën of snowboarden. Je kan dan misschien met je slee een beetje over een straat hobbelen. Joepie de poepie.
Ladingen sneeuw in de alpen (of anywhere waar er bergen zijn), ja dat snap ik. Maar in NL en dan met name de randstad? Why
Halfbakken schuiven en strooien is inderdaad enorm kansloos. Wordt het dikwijls enkel maar gladder vanquote:Op dinsdag 3 januari 2017 12:21 schreef jajablahblah het volgende:
Nou doorgaans hebben we hier nooit langer dan 2 weken sneeuw volgens mij.
Dus maandenlang maatschappij ontwrichtend is het nou ook weer niet.
En ik word er zo vreselijk blij van. Goede herinneringen aan sneeuw en het is zo prachtig.
Ik heb alleen een schurfthekel aan mensen die het meteen allemaal wegschuiven en strooien.
2010 was de laatste keer dat het echt langdurig sneeuwde in Nederland.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 12:21 schreef jajablahblah het volgende:
Nou doorgaans hebben we hier nooit langer dan 2 weken sneeuw volgens mij.
Dus maandenlang maatschappij ontwrichtend is het nou ook weer niet.
En ik word er zo vreselijk blij van. Goede herinneringen aan sneeuw en het is zo prachtig.
Ik heb alleen een schurfthekel aan mensen die het meteen allemaal wegschuiven en strooien.
2 dagen is nog een onderschatting?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 10:48 schreef Dven het volgende:
[..]
Een meter sneeuw smelten duurt nog een beste tijdKan ik me in maart nog wel herinneren. Rond de 20 graden en alsnog gigantische sneeuwhopen langs de straat
quote:A level 1 was issued for parts of W Denmark, N Germany and Netherlands mainly for severe wind gusts and tornadoes.
SYNOPSIS
A quite-complex weather pattern exists over Europe with several vorticity maxima in the upper and lower parts of the troposphere. NWP models forecast the formation of a fast moving cyclone NW from Scandinavia, crossing the peninsula while deepening during Tuesday and Wednesday. In addition, another cyclone remains offshore west from Portugal where weak instability creates some short-living thunderstorms. Low geopotentials and steep lapse rates over the South Mediterranean will feed some few non-severe thunderstorms with decreasing activity during the forecast period in Central Mediterranean and increasing activity in eastern parts during Wednesday morning.
Harmonie laat windstoten zien tot 120 km.quote:
Tering, dat gaat schade veroorzakenquote:Op dinsdag 3 januari 2017 13:45 schreef aloa het volgende:
Dit zal Speedy GJ een leuke kaart vinden.
[ afbeelding ]
Ameland zelfs tegen de 130 km.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 13:47 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Tering, dat gaat schade veroorzaken
Lekker lekker.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 14:24 schreef aloa het volgende:
De wind is inmiddels al aan het toenemen. Nu een windkracht 6 voor de kust.
Ja ditquote:Op dinsdag 3 januari 2017 12:20 schreef Dven het volgende:
[..]
Sleëen. Langlaufen. Sneeuwpoppen maken. Sneeuwengels maken. Foto's maken. Het in z'n algemeen een keer meemaken.
En alle haters zien haten natuurlijk
Als ik moet kiezen tussen 15 centimeter aan sneeuw of een meter dan kies ik duidelijk voor een meter. lekker surreële beeldenquote:Op dinsdag 3 januari 2017 15:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja dit
Maar eerlijk is eerlijk, dat kan met 15 cm sneeuw allemaal ook prima. Een meter zal idd een stuk lastiger zijn voor de gemiddelde mens. (Al lijkt het me geweldig om een keer mee te maken!)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |