+1quote:Op dinsdag 27 december 2016 12:47 schreef Valerie. het volgende:
Gefeliciteerd, Blue!
Ik voel me zo'n nitwit als ik hier mee lees altijd. Jullie schijnen zo'n beetje alles al te weten, en ik heb echt geen clue.
Voel me trouwens nog steeds niet zwanger ook, en heb ook echt niet het gevoel dat wij vader en moeder worden
Zo is iedereen begonnen, en het zijn vooral vrouwen die al een kind hebben die nu op het lijstje staan, en die hebben het natuurlijk al een keer meegemaakt. Al meelezende leer je een hele hoop, en er zijn veel mensen om vragen te beantwoorden.quote:Op dinsdag 27 december 2016 12:47 schreef Valerie. het volgende:
Gefeliciteerd, Blue!
Ik voel me zo'n nitwit als ik hier mee lees altijd. Jullie schijnen zo'n beetje alles al te weten, en ik heb echt geen clue.
Voel me trouwens nog steeds niet zwanger ook, en heb ook echt niet het gevoel dat wij vader en moeder worden
Went wel hoorquote:Op dinsdag 27 december 2016 15:46 schreef Selvaria het volgende:
Het is wel een beetje eenzaam hier aan de top.![]()
Ik heb ze zojuist een bericht gestuurd met de vraag wat "normaal" is in deze dus dan hoor ik het wel.quote:Op dinsdag 27 december 2016 19:24 schreef Lemijn het volgende:
Ik wilde populaire ZZP-kraamzorg en heb ook heel vroeg gebeld. Vonden ze alleen maar slim. In het ergste geval mail je ze af toch? Ik hoef persoonlijk geen 3D-echo maar als je dat tof lijkt zou ik er lekker voor gaan. De kans is het grootst dat het goed gaat tenslotte.
Ik heb bloedprikken bewust uitgesteld tot 2017. De kans zit er dik in dat ik dan m'n eigen risico toch wel op maak en dit jaar nog niks verbruikt. Heb het met de verloskundige overlegd en was geen probleem omdat het toch de tweede was en ze de gegevens van twee jaar terug nog had. Moet het wel in de eerste week van het jaar doen.quote:Op dinsdag 27 december 2016 21:25 schreef Sara82 het volgende:
Gefeliciteerd met je meisje BlueEyes! Snel herstel en veel fijne knuffel&snuffeltijd gewenst!
Welkom dobbey! Gefeliciteerd!
Bij mijn eerste wist ik ook echt bijna niets joh. Natuurlijk wel wat ingelezen in de loop der maanden hoor, en ook veel aan dit forum gehad. Maar eigenlijk gaat het best goed als je de meuk op de uitzetlijst koopt, en dan braaf afwacht. De kraamzorgmevrouw legt het allemaal uit!
Ik vergeet al bijna een week bloed te laten prikken voor de standaard-dingetjes. Dat zou me bij de eerste echt noooooit zijn overkomen.
Het standaard bloedonderzoek voor 12 weken naar infectieziekten, bloedgroep en antistoffen gaat niet van je eigen risico af: klikquote:Op dinsdag 27 december 2016 21:59 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb bloedprikken bewust uitgesteld tot 2017. De kans zit er dik in dat ik dan m'n eigen risico toch wel op maak en dit jaar nog niks verbruikt. Heb het met de verloskundige overlegd en was geen probleem omdat het toch de tweede was en ze de gegevens van twee jaar terug nog had. Moet het wel in de eerste week van het jaar doen.
daarom. Dat betaal je niet zelf. Wat er gedeclareerd wordt naar de verzekering is dan niet zo interessantquote:Op dinsdag 27 december 2016 22:19 schreef Lemijn het volgende:
Ja, omdat je dus meestal alleen voor dat Hb betaalt. Die infectieziekten enzo zijn echt wel duur hoor. Maar dat gaat dus gewoon van de basisverzekering, net als de gewone verloskundige zorg en termijnecho/20 weken echo.
Deel dat bedrag maar door 10: ik heb 1,42 euro betaald voor het meeprikken van Hb.quote:Op dinsdag 27 december 2016 22:25 schreef Lemijn het volgende:
Valt me anders nog tegen, als dat ene onderzoekje wel 13 euro kost. Maar goed, ik kon het tegelijk laten prikken met het bloed voor de combinatietest, en 1x prikken in plaats van 2x is me zeker ook wat waard.
Veel/alle? vk's hebben een apparaat staan waarmee inderdaad ook Hb gemeten kan worden. Maar dan betaalt feitelijk de verloskundige het zelf. Ik denk tenminste niet dat ze het kunnen declareren. En in het lab is iets nauwkeuriger. Bij elkaar zullen de meesten het in ieder geval in het trimester mee laten bepalen in het lab.quote:Op dinsdag 27 december 2016 23:19 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Hb doen ze toch gewoon bij de vk? Of bedoelen jullie iets anders?
Hier ging dat ieder voor zich.quote:Op woensdag 28 december 2016 12:29 schreef Hilzillah het volgende:
Ik was trouwens best wel in shock wat de vruchtbaarheidsbehandelingen in het ziekenhuis wel allemaal niet kostenEn ik vond het dus ook echt heel netjes dat alle behandelingen, inclusief die van vent (zwemmers check, zwemmers wassen enz.) allemaal op mijn naam weggeschreven zijn. Zodat we niet dubbel eigen risico hoefde te betalen. Weet iemand of dat normaal is? Of dat ieder voor zich betaald.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, kan prima dat je kind al laag zit. Maar gezien de verhouding bij 25? 26? weken tussen je bekkeningang en de grootte van je kind, kan hij ook weer makkelijk hoger gaan liggen. Heeft iemand werkelijk aan je buik gevoeld en verteld dat hij is ingedaald? Of is dat een uitspraak over de telefoon? Want je bekkenklachten kunnen ook gewoon dat zijn en dan heb je een fysiotherapeut nodig.quote:Op woensdag 28 december 2016 15:58 schreef Logician2.0 het volgende:
Blijkbaar kan het dus wel?
Ik had eerst een assistente die zich er geen raad mee wist, en die riep er een gyn bij. En idd hoefde nergens echt op te letten oid. Behalve dan weeën activiteit, en die opmerking ben ik nu dus stiekem wel een beetje onzeker over terwijl ik op het ongemak na verder eigenlijk echt prima voel...![]()
MissB al contact gehad met de gyn?
Maar je mag ook gewoon een baaldag/baalweek hebben! Er komt als je zwanger bent zoveel over je heen, en je gaat je toch zorgen maken, en opkroppen is óók niet goed.quote:Op woensdag 28 december 2016 16:07 schreef Logician2.0 het volgende:
MessinaJe hebt gelijk, ik had al een enorme baaldag dus misschien ook onbewust wat negatiever ingesteld ofzo vandaag, echt een beetje huilmodus hier
Hier is dat een probleem, ik wil geen kat op m'n slaapkamerquote:Op woensdag 28 december 2016 16:10 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
En voor de kat hebben wij de heel slimme oplossing van 'deuren open laten'![]()
oh my, die is eager to winquote:Op woensdag 28 december 2016 14:37 schreef Logician2.0 het volgende:
Mag ik even janken?
Ziekenhuis gebeld ivm toch vrij veel last van bandenpijn, en pijn op mijn schaambot.
Mijn baby is dus gewoon al ingedaald![]()
![]()
en ik moet nog 4 maand...
Ik heb er zo één:quote:Op woensdag 28 december 2016 16:30 schreef Thistleweed het volgende:
Hier hielp het om de deurkruk omhoog te monteren.
Siamees krijgt álles open waar eten in staat.quote:Op woensdag 28 december 2016 17:13 schreef missbrunette het volgende:
Messinaonze kat krijgt alleen het keuken kast deurtje open waar zijn eten staat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je raekt an de dinge geweun.
is er iets geks gezien?quote:Op woensdag 28 december 2016 17:53 schreef Minarosa het volgende:
Blue, gefeliciteerd!
Wij mogen door voor de GUO
Zie hierboven, ik wilde geen mysterieuze 'vraag allemaal wat er is!'-post plaatsen, drukte te vroeg op versturenquote:
quote:Op woensdag 28 december 2016 15:22 schreef missbrunette het volgende:
Hoi, ik vind het echt vervelend voor je hoor, dat je klachten hebt, en niet goed blij kan zijn enzo. Echt. Maar toch 2 vragen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- wil je alsjeblieft je berichten 1x nalezen voor je op 'invoeren' klikt? en dan bijvoorbeeld 'rond me navel' veranderen in 'rond mijn navel' of 'rond m'n navel'? Stormqueen vroeg dat ook al eens; je hoeft heus niet foutloos te schrijven maar dit doet veel mensen echt pijn aan hun ogen. het ontneemt mij de zin om op je te reageren
- waarom zet je zulke relevante ontopic dingen in een spoiler? het is geen geheim toch? of een spoiler in de zin dat sommige mensen het beter niet kunnen lezen?
Oké, nog een stukje inhoudelijke reactie. Kan je met iemand praten over die gevoelens? Verloskundige? Huisarts? Partner/moeder? Lijkt me fijn voor je, als je andere manieren kan vinden van afreageren.
Succes weer!![]()
----------
Minarosa, wat stom. Het is vast niks, maar je hoort liever gewoon 'alles oke, doei'.
Logician, balen van de bekkenpijn! Hopelijk klimt ze af en toe weer even omhoog.Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
hear hear!quote:Op woensdag 28 december 2016 19:06 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Hoi, ik vind het echt vervelend voor je hoor, dat je klachten hebt, en niet goed blij kan zijn enzo. Echt. Maar toch 2 vragen:
- wil je alsjeblieft je berichten 1x nalezen voor je op 'invoeren' klikt? en dan bijvoorbeeld 'rond me navel' veranderen in 'rond mijn navel' of 'rond m'n navel'? Stormqueen vroeg dat ook al eens; je hoeft heus niet foutloos te schrijven maar dit doet veel mensen echt pijn aan hun ogen. het ontneemt mij de zin om op je te reageren
- waarom zet je zulke relevante ontopic dingen in een spoiler? het is geen geheim toch? of een spoiler in de zin dat sommige mensen het beter niet kunnen lezen?
Oké, nog een stukje inhoudelijke reactie. Kan je met iemand praten over die gevoelens? Verloskundige? Huisarts? Partner/moeder? Lijkt me fijn voor je, als je andere manieren kan vinden van afreageren.
Succes weer!![]()
----------
Minarosa, wat stom. Het is vast niks, maar je hoort liever gewoon 'alles oke, doei'.
Logician, balen van de bekkenpijn! Hopelijk klimt ze af en toe weer even omhoog.
Nee. Gewoon nee.quote:Op woensdag 28 december 2016 19:17 schreef missbrunette het volgende:
Lemijn, ik vind het jammer dat je zo op de spelling let. "Rond me navel" is het zelfde als me,mijn,mij. En als er mensen zijn die het vervelend vinden hoef je het niet te lezen.Ieder zo zijn eigen ding.
Dat is niet helemaal waar. Maar Franny heeft gelijk, ik ben geen juf. Alleen op een forum posten mensen wat ze denken, ik dus ook.quote:Op woensdag 28 december 2016 19:17 schreef missbrunette het volgende:
Lemijn, ik vind het jammer dat je zo op de spelling let. "Rond me navel" is het zelfde als me,mijn,mij. En als er mensen zijn die het vervelend vinden hoef je het niet te lezen.Ieder zo zijn eigen ding.
Ik snap dat het fijn is om mensen te spreken die hetzelfde ervaren. Dat is de reden dat de meesten hier posten! Dus, goed idee. Ook fijn dat je een psychiater hebt.quote:Ik heb een psychiater met wie ik praat maar ik poste ik hem ook hier om te kijken of meerdere hetzelfde hebben of hadden.
Ik denk dat mensen juist wel spoilers lezen, want er staat potentieel iets interessants, geheims, smeuïgs in. Dus je schiet je doel voorbij. Als je bedoelt dat je niet wil dat iedereen het leest, dan ehm.... moet je het niet op een forum zetten.quote:En waarom spoiler - omdat ik vind dat niet iedereen het hoeft te lezen.
Of bedoelt en bedoeld. Ik moet er soms bijna van huilen. Maar dan log ik wel uitquote:Op woensdag 28 december 2016 19:48 schreef Stormqueen het volgende:
Op FOK is spelling wél belangrijk. En "me" is in geen enkel geval hetzelfde als "mijn". Net als dat "der" en "d'r" op geen enkele manier te vergelijken zijn.
die post gelukkig zeldenquote:Op woensdag 28 december 2016 19:49 schreef Franny_G het volgende:
Wel eens stukken van Danny gelezen, SQ?.
quote:Op woensdag 28 december 2016 17:28 schreef Messina het volgende:
[..]
Siamees krijgt álles open waar eten in staat.![]()
Hier, de terrorist in kwestie.Wat een prachtig beest zegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En had je van een Siamees anders verwacht?
Ik heb een half-Siameesje, maar die heeft vooral de nadelen van een Siamees geërfd.
Sorry voor de offtopic kattenpraat.
Je hebt gelijk. Ik vrees dat ik ook wel een klein beetje houd van vuurtjes opstoken soms. Anders wordt het zo roze en blij allemaal. Maar aardig is anders. Sorry daarvoor, MissB.quote:Op woensdag 28 december 2016 20:08 schreef Thistleweed het volgende:
Maar Messina, we hebben bijna nooit een rel hier, kunnen we daar niet gewoon nog even van genieten![]()
Nja, ik heb ergens ook wel een beetje medelijden met MissB. Ze houd wel vol en blijft plakken ondanks kritiek. Ik heb ook het idee dat ze haar best doet om zich aan te passen maar dat dat niet echt lukt maar ze blijft maar steeds kritiek krijgen, lijkt me dan niet echt leuk.
Hoe lang lurk je al in OUD? Roze en blij zou ik een standaard dag hier niet noemenquote:Op woensdag 28 december 2016 20:12 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Ik vrees dat ik ook wel een klein beetje houd van vuurtjes opstoken soms. Anders wordt het zo roze en blij allemaal. Maar aardig is anders. Sorry daarvoor, MissB.
Doe je het nou expres?quote:Op woensdag 28 december 2016 20:15 schreef missbrunette het volgende:
Ik zou er in ieder geval op letten
Dit ook jaquote:Op woensdag 28 december 2016 19:59 schreef Thistleweed het volgende:
Missb, hoe jij het woord 'me' gebruikt klopt echt niet. Ik kan me er niet echt aan storen. Ik merk wel dat ik meteen een bepaald beeld (vooroordeel?) krijg van iemand en ik denk dat dat voor meer mensen geldt. Het is de overweging waard om te kijken of het je lukt om minder fouten te maken, de kans is groot dat je dan serieuzer genomen wordt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
Een jaar of 100quote:Op woensdag 28 december 2016 20:15 schreef Burdie het volgende:
[..]
Hoe lang lurk je al in OUD? Roze en blij zou ik een standaard dag hier niet noemen.
(Maar het is ook niet meer het hormonale relhol van weleer)
misschien is het een dreigementquote:
lafaard.quote:Op woensdag 28 december 2016 20:22 schreef Kyara het volgende:
* Kyara pakt popcorn want SQ is hier toch al
mwah, bij jou is het zelden nodig volgens mijquote:Op woensdag 28 december 2016 20:23 schreef Thistleweed het volgende:
Hangt wel van het forum af, ik denk dat er genoeg fora zijn waar je er prima mee weg komt.
Ik kan er zelf trouwens behoorlijk slecht tegen als ik aangesproken word op mijn spelling/taalgebruik. Ik word er erg onzeker van en durf dan niet meer mee te schrijven.
quote:Op woensdag 28 december 2016 20:22 schreef Kyara het volgende:
* Kyara pakt popcorn want SQ is hier toch al
Sommige mensen hebben het overal moeilijk meequote:Op woensdag 28 december 2016 20:37 schreef tombolafan het volgende:
Ik denk altijd dat je alleen maar kan leren van je foutenMaar ik snap ook wel, dat als je een moeilijk verleden hebt met taal/spelling het lastiger is
Moeilijke materie
Oh nee, ik wist dat het slimme katten zijn, maar ik had toch iets minder vernuft verwacht.quote:Op woensdag 28 december 2016 20:06 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wat een prachtig beest zegEn had je van een Siamees anders verwacht?
Ik heb een half-Siameesje, maar die heeft vooral de nadelen van een Siamees geërfd.
Sorry voor de offtopic kattenpraat.
Ik vind een relletje wel leuk op z'n tijd, maar niet als het steeds weer op/over dezelfde user gaat. Er zit ook een mens achter die monitor. We weten alleen maar dat ze zwanger is en onzeker. Misschien zit er wel een dyslectische jongedame, weet ik veel. Vind het gewoon onnodig.quote:Op woensdag 28 december 2016 20:08 schreef Thistleweed het volgende:
Maar Messina, we hebben bijna nooit een rel hier, kunnen we daar niet gewoon nog even van genieten![]()
Ik heb een flaw; Ik kan er ZO slecht tegen als iemand 'sowieso' verkeerd schrijft.quote:Op woensdag 28 december 2016 20:23 schreef Thistleweed het volgende:
Ik kan er zelf trouwens behoorlijk slecht tegen als ik aangesproken word op mijn spelling/taalgebruik. Ik word er erg onzeker van en durf dan niet meer mee te schrijven.
Mmmmmmm truequote:Op woensdag 28 december 2016 20:40 schreef Burdie het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben het overal moeilijk mee
MISLUKT!quote:Op woensdag 28 december 2016 20:40 schreef Messina het volgende:
<knip>
Maar ik zeg er niets van. Met moeite houd ik me in.![]()
quote:Op woensdag 28 december 2016 20:50 schreef Franny_G het volgende:
Misschien moeten we doen dat alleen mensen die twintig fout of minder hadden bij het Nationaal Dictee hier mogen posten. Lekker elitair zwanger zijn met z'n tienen.
Maar de specifieke kritiek was al eerder geuit. MissB zal niet 'me schoenen' schrijven om ons te pesten. Toen niet. Nu, nu gaat dat natuurlijk wel gebeuren.quote:Op woensdag 28 december 2016 20:48 schreef Lemijn het volgende:
Helemaal in het algemeen, vind ik het altijd wel aantrekkelijk als mensen tegen een beetje kritiek kunnen. Dat is ook opvoeding hoor, maar daardoor heb ik zelf wel geleerd dat kritiek en liefde erg goed samen kunnen gaan. Of anders gezegd: discussie en waardering. Als iemand een opmerking opvat als persoonlijke aanval terwijl dat nergens zo staat, is dat soms ook wel aan de ontvanger. In het algemeen zonder specifieke bijgedachtes nu. Als we toch offtopic bezig zijn.
En een bekentenis tot slot: als ik ooit een carrièreswitch doe, word ik juf. Maar een lieve, dat beloof ik.
quote:
Ik ben al wegquote:Op woensdag 28 december 2016 20:50 schreef Franny_G het volgende:
Misschien moeten we doen dat alleen mensen die twintig fout of minder hadden bij het Nationaal Dictee hier mogen posten. Lekker elitair zwanger zijn met z'n tienen.
Goed! Baby is morgen 7 weken en we beginnen hem een beetje te leren kennen. Genieten wel, zo'n kleintjequote:Op woensdag 28 december 2016 20:48 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Mmmmmmm true
Hoe is het bij jou?
7 weken alweer, omg!quote:Op woensdag 28 december 2016 20:56 schreef Burdie het volgende:
[..]
Goed! Baby is morgen 7 weken en we beginnen hem een beetje te leren kennen. Genieten wel, zo'n kleintje.
(Hoewel ik ook wel erg kan uitkijken naar over een paar maanden, dan kan je er wat meer mee)
7 weken?! Je zat hier gister nog... Voor het gevoel.quote:Op woensdag 28 december 2016 20:56 schreef Burdie het volgende:
[..]
Goed! Baby is morgen 7 weken en we beginnen hem een beetje te leren kennen. Genieten wel, zo'n kleintje.
(Hoewel ik ook wel erg kan uitkijken naar over een paar maanden, dan kan je er wat meer mee)
Sinds Onderweg naar morgen is gestopt niet meer neequote:Op woensdag 28 december 2016 21:01 schreef Stormqueen het volgende:
Jongens hey. Een beetje milde kritiek is toch niet meteen rellenof komen jullie nooit buiten oud?
Oh wat fijn!quote:Op woensdag 28 december 2016 21:04 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Sinds Onderweg naar morgen is gestopt niet meer nee![]()
Oké, nog even een ontopic reactie. Ik heb rond kerst aan heel veel mensen verteld dat ik zwanger zijn, ook mensen die wat verder weg staan en niet geheel mijn situatie kennen. Ik was echt geroerd door alle lieve reacties. En het wordt ook steeds echter, door het zo vaak te zeggen en erover te hebben. Dat, in combinatie met de goede echo van vorige week, maakt dat het steeds een beetje echter wordt. En ik daarmee blijer en met meer vertrouwen. En dat ik kan denken, misselijk en wel: als dit zo doorgaat krijg ik gewoon een kind. Wat fantastisch eigenlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
Ja, nu moet ik popcorn.quote:Op woensdag 28 december 2016 21:22 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
voor Lemijn
![]()
Verder heb ik niets aan de inmiddels afgelopen rel toe te voegen behalve: zoete popcorn![]()
En baby Burdie al 7 weken!tijd vliegt!
quote:Op woensdag 28 december 2016 20:50 schreef Franny_G het volgende:
Mensen...quote:Op woensdag 28 december 2016 21:31 schreef WupWup het volgende:
[..]![]()
Verder kies ik er inderdaad voor om er overheen te lezen. Beste keuze voor mijn hormonen![]()
Vanmiddag baalde ik een beetje van mezelf. Ik deed boodschappen met de meiden en kreeg een smoothie aangeboden van zo'n promotiedame. "Goh", zei ze, "krijg je nog vóór het nieuwe jaar je kindje?" Dus ik antwoordde dat dat nog wel tot februari zou duren. "Oh, nou, je bent wel erg vol hè?" En toen ging ik uitleggen dat ik naar voren draag en dat het dus best meevalt. En dat vond ik achteraf zo stom! Waarom ga ik me in hemelsnaam lopen verantwoorden, als zo'n mens gewoon lelijk doet! Dus de volgende keer zeg ik dat ze zelf dik is
ja dit dusquote:Op woensdag 28 december 2016 21:40 schreef Skittles het volgende:
Ik kan het nog steeds niet inschatten en ben zelf zwanger geweest![]()
Mijn standaard reactie is "mooi hoor" zal misschien ook tegen het verkeerde been zijn dat ik haar volle bos haar niet complimenteer of zeg dat ze zo'n bescheiden buik heeft of zo mooi straalt of...
Je doet het nooit goed
Goed puntquote:Op woensdag 28 december 2016 21:49 schreef Franny_G het volgende:
Ik verbaas me er vooral over dat dit een promotiedame was die dus iets moet proberen te verkopen. Dat moet je dan toch net even anders aanpakken. 😀
Smoothies ja, dus "wat ben je vol, neem eens wat vaker een smoothie ipv een oliebol!"quote:Op woensdag 28 december 2016 21:49 schreef Franny_G het volgende:
Ik verbaas me er vooral over dat dit een promotiedame was die dus iets moet proberen te verkopen. Dat moet je dan toch net even anders aanpakken. 😀
In 1985 waren de spijkerbroeken ook een heel flink stuk wijder dan nuquote:Op donderdag 29 december 2016 07:12 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Spannend FFhopelijk zo goed mogelijk nieuws vanmiddag en dan lekker afleiding in de bios. Wel zoute popcorn hè
en deel wat met Thee, die heeft gister gemist
![]()
MissB ook succes vandaag! Je mocht weer even langskomen toch?
En opmerkingen over buiken.. Het wisselt toch ook enorm? Mijn moeder vertelt al 30 jaar over die vriendin die met bijna 8 maanden haar oude spijkerbroek nog aan kon. Als dat je maatstaf is...
En opmerkingen over dikke konten of volle gezichten zijn sowieso not done, zwanger of niet
Ode aan de tuinbroeken!quote:Op donderdag 29 december 2016 10:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
In 1985 waren de spijkerbroeken ook een heel flink stuk wijder dan numijn moeder had drie positiekledingstukken ofzo. Maar omdat de hedendaagse mode zo loeistrak is moeten de meesten idd voor de termijnecho al aan het positiespul
Ik heb onze voetenzak met flanel voering echt heel veel gebruikt, ze lag er ook mee in de wandelwagen bijvoorbeeld. Heerlijk warm. Slofjes en handschoenen dus nooit gebruikt vanwege die zak. Dikke sokken of sloffen lijkt me wel handig als je niet altijd zo'n zak gaat gebruiken.quote:Op donderdag 29 december 2016 11:35 schreef Selvaria het volgende:
Even een vraag aan iedereen die ook een winterbaby krijgt / al heeft:
(Kind is bij oma, mama heeft besteldrang)
Wat is nu echt onmisbaar voor baby's in de winter? Dreumes is van mei en was dus al niet meer supermini toen het weer koud begon te worden. Is een voetenzak voor in de Maxicosi bijvoorbeeld echt een must? Slofjes, handschoenen? Dreumes droeg altijd alleen maar sokken.Hoe maak ik de kinderwagen op als het echt koud is? Ervaringen en andere tips zijn zeer welkom.
Let erop dat pakjes ervoor zorgen dat de gordels minder strak zitten, dit kan dus gevaarlijk zijn!quote:Op donderdag 29 december 2016 11:56 schreef Selvaria het volgende:
Mnoh dat slaperige hoofdje.
Oké, warm pakje en gewoon een dekentje it is dan! Thanks.
Ingee.Dat krabben zit na bijna 3 jaar nog niet in mijn systeem. Voordat we naar dit huis verhuisden woonden we in een appartement met parkeergarage, nooit krabben dus. Nu sta ik nog regelmatig te vloeken van binnen zodra ik buiten kom omdat ik weer eens te laat vertrokken ben en nog moet krabben.
nee hoor. Ik vond de voetenzak echt een uitkomst. Baby's zweten niet zo snelquote:Op donderdag 29 december 2016 12:40 schreef Selvaria het volgende:
Maar zweten ze niet vreselijk in zo'n voetenzak in de cosi? Dat idee heb ik namelijk altijd wel, is een dun vestje met daaroverheen een dekentje gefrot dan niet fijner of is dat juist weer koud? Ik vind het maar lastig.
dan kun je m openritsen of een stukje eraf doen. Ik vond t vooral handig dat t niet eraf geschopt kon wordenquote:Op donderdag 29 december 2016 12:40 schreef Selvaria het volgende:
Maar zweten ze niet vreselijk in zo'n voetenzak in de cosi? Dat idee heb ik namelijk altijd wel, is een dun vestje met daaroverheen een dekentje gefrot dan niet fijner of is dat juist weer koud? Ik vind het maar lastig.
De kruiken en mutsjes zijn niet zozeer weersafhankelijk maar baby afhankelijk... Saar is van 31 juli, was heel warm toen (schijnt) en toch had ze de 1e 2 dagen een mutsje op.quote:Op donderdag 29 december 2016 12:47 schreef ingee het volgende:
Ga je trouwens met een hoogzomer baby ook nog met kruiken en mutsjes aan de slag?
Het duurt nog even, maar ik kan me daar dan weer geen voorstelling van maken.
Ik vond de voetenzak ook geweldig. Geen armpjes in mouwtjes frotten, maar gewoon kind tot aan de nek in de zak, heerlijk. Als de auto op temperatuur is niet vergeten de zak een beetje losser/open te doenquote:Op donderdag 29 december 2016 12:40 schreef Selvaria het volgende:
Ja, heel erg baby afhankelijk. Wij hadden heel warm weer bij beide meiden en evengoed hadden we altijd twee kruiken, dikke dekentjes en mutsjes nodig om ze op temperatuur te houden.quote:Op donderdag 29 december 2016 13:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
De kruiken en mutsjes zijn niet zozeer weersafhankelijk maar baby afhankelijk... Saar is van 31 juli, was heel warm toen (schijnt) en toch had ze de 1e 2 dagen een mutsje op.
Kruiken nooit gebruikt want ze bleef keurig op temp.
Gewoon reageren op wat je wel onthoudt of wat je interessant vind.quote:Op donderdag 29 december 2016 13:53 schreef dobbey het volgende:
wat typen jullie snel..... hoe ga ik dat ooit bijhouden en ook nog eens onthouden zodat ik inhoudelijk kan reageren
![]()
Leuk! Voor welke kleuren hebben jullie gekozen?quote:Op donderdag 29 december 2016 15:31 schreef Cygne het volgende:
Goede echo's!![]()
Mijn zwager is momenteel de babykamer aan het behangen. Het wordt zo mooi.![]()
Verder zit ik toch een beetje in de rats over de groei, met die beentjes op p3. Ik heb zelf ook korte benen en verder ziet alles er goed uit. Maar toch. Elke twee weken groeiecho nu. Niet omdat hij te groot zou zijn maar juist omdat hij aan de kleine kant is.
Ik had mijn dagcurves gemaild naar de diabetesverpleegkundige, die was supertevreden. Hoef nu alleen nog terug te mailen als mijn waardes boven de 7 komen. Verder doorgaan zoals ik deed.
Wat fijn!quote:Op donderdag 29 december 2016 15:19 schreef FlyingFish het volgende:
Nekplooi was 2x goeden met 85% zekerheid (x2) weten we het geslacht! Definitieve uitslag van de combinatietest volgt waarschijnlijk dinsdag of woensdag pas. We moeten wel een afspraak maken in het ziekenhuis voor verdere controle. Maar ik ben iig weer helemaal gerustgesteld!
Fijn dat de echo geslaagd was Fazz! Ben benieuwd naar de foto!
Hier heeft dochter net als ik lange benen. Heb voor haar altijd het eerst een grotere maat nodig voor broeken. Zoon heeft net als papa en opa korte benen en lang torso. Daar dus altijd eerst nieuwe shirts nodig, helaas is ie dan altijd een tijdje z'n handen kwijt door te lange mouwen.....gelukkig kan ik voor hem shirts op maat makenquote:Op donderdag 29 december 2016 16:04 schreef Messina het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre (beenlengte) van de ouders van invloed zijn, kan hier zo snel niets over vinden.
Missb, ik heb een laagliggende placenta (in de buurt van baarmoedermond, maar niet ervoor) gehad en mocht toen geen seks meer. Dus euh, bereid manlief alvast op het ergste voorquote:Op donderdag 29 december 2016 17:43 schreef missbrunette het volgende:
Goede echo's![]()
![]()
Ik heb ook een echo gehad.
Alles was goed alleen ik bloed nu wel een beetje. Ze kon niet met 100% zeggen of de placenta naast/voor de uitgang ligt. Dus ik moet volgende week weer terug komen en gaat ze kijken of ze het nu wel beter kan zien. Ze denkt dat daar het bloedverlies vandaan komt en de pijnen die ik heb tijdens de seks.
Geen seks in het algemeen of geen penis-in-vagina-seks? Ik weet dat dat voor veel hetero's synoniemen zijn maar vraag het toch even...quote:Op donderdag 29 december 2016 17:52 schreef Theeleuter het volgende:
[..]
Missb, ik heb een laagliggende placenta (in de buurt van baarmoedermond, maar niet ervoor) gehad en mocht toen geen seks meer. Dus euh, bereid manlief alvast op het ergste voor
Jaja, penis in vagina, al het andere kan gewoon nogquote:Op donderdag 29 december 2016 17:55 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Geen seks in het algemeen of geen penis-in-vagina-seks? Ik weet dat dat voor veel hetero's synoniemen zijn maar vraag het toch even...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 29 december 2016 18:49 schreef Franny_G het volgende:
Oh die hongerklop momenten zijn heel herkenbaar, Lemijn. Het begint nu eindelijk minder te worden. Ik kan nu gewoon wel eens drie/vier uur door zonder iets te eten..
Ben ook benieuwd naar je behang, Cygne! Ik was juist vandaag even aan het zoeken naar behang voor babykamer. De nieuwe baby krijgt het oude babykamertje van I, die is overgegaan naar een grotere kamer. Er zit nog bloemetjesbehang en hoe genderneutraal ik ook probeer te zijn, ik vind het voor een jongetje toch niet helemaal passend.. Nu kwam ik dit behang tegen en ben er verliefd op. Mijn vriend vond het zowaar ook leuk.
.
ik ben ook al tijden verliefd op dieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar die prijs hey
disclaimer
Ja, die prijs. Maar we doen dan niet het hele kamertje, gewoon één muur en dan nog een klein zij muurtje ernaast. En verder hebben we sowieso weinig nieuwe spullen nodig dus dat zou dan één van de weinig dure uitgaven zijn. Ik heb voor I's kamer ook het dure bomenbehang gedaan voor één muur en het effect daarvan op de sfeer van het kamertje maakt het wel echt de moeite waard. Kortom. ik heb dit heel mooi voor mezelf verantwoord.quote:Op donderdag 29 december 2016 19:16 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik ben ook al tijden verliefd op die
Maar die prijs hey
Wat gaaf!! Klinkt heel goed allemaal! Geniet ervan.quote:Op donderdag 29 december 2016 19:26 schreef Heliotrope het volgende:
Hai, sinds vanochtend een lief klein meisje hierGing goed, vooral best snel, middernachtelijk door de mist rijden met 5 cm
nu allang weer thuis. Ze is zo lief en mooi
En fijne ontmoeting met peuter precies zoals bedacht
(Naam niet op fok want gehecht aan anoniem)
Jaaah Helio wat fijnquote:Op donderdag 29 december 2016 19:26 schreef Heliotrope het volgende:
Hai, sinds vanochtend een lief klein meisje hierGing goed, vooral best snel, middernachtelijk door de mist rijden met 5 cm
nu allang weer thuis. Ze is zo lief en mooi
En fijne ontmoeting met peuter precies zoals bedacht
(Naam niet op fok want gehecht aan anoniem)
Ik had nog wel de foto gepakt waar dat het minst duidelijk op stondquote:Op donderdag 29 december 2016 21:35 schreef Stormqueen het volgende:
Ff, wil je het geslacht al delen? Ik denk het wel te zien
Snap ik! Ik denk zelfs dat we geen babykamer hadden gemaakt in ons oude huis.quote:Op donderdag 29 december 2016 21:35 schreef Gogo83 het volgende:
Gefeliciteerd Helio! Geniet van elkaar.
Mooi behang Cygne! Ook dat behang van Franny is mooi, ik word erg blij van dat okergeel dat je zo veel ziet momenteel. Wij gaan niet behangen, we willen binnen een jaar nadat been er is gaan verhuizen.
Ik vind die foto's ook heel bijzonder om te zien!quote:Op donderdag 29 december 2016 22:33 schreef Kyara het volgende:
Mooie foto's! Zo bijzonder he, 2 kindjes in je buik
en als ze het niet delen dan kan het ook nog steedsquote:Op donderdag 29 december 2016 23:08 schreef WupWup het volgende:
Ff, het buitenste vlies delen ze dus wel als ik je goed begrijp? Dan is het inderdaad eeneiig. Ben je al bij de gynaecoloog geweest voor meer info?
Ze delen iig het binnenste vlies niet, het buitenste weet ik nietquote:Op donderdag 29 december 2016 23:08 schreef WupWup het volgende:
Gefeliciteerd helio!![]()
Ff, het buitenste vlies delen ze dus wel als ik je goed begrijp? Dan is het inderdaad eeneiig. Ben je al bij de gynaecoloog geweest voor meer info?
VERLOF!
Ja de kans is ongeveer 70/80% maar dat wisten we van te voren. Gemiddeld komen ze rond de 32 weken maar dat komt wel goed. Normaal gesproken krijg je iets meer controles maar omdat ik aangemeld word bij de pop poli ivm verhoogde kans op pre en post natale depressie krijg ik volgens mij heel veel controles ook ivm eventueel medicijn gebruik als ze moeten ingrijpen. Na de bevalling moet ik ook sowieso 48 uur blijven in het ziekenhuis voor extra controle en gesprekken met psycholoog om te zien hoe het gaat. Wij konden eventueel wel over stappen naar Almelo maar wij hebben besloten in Zwolle te blijven omdat daar onze historie bekend is en we direct goed zitten bij een geboorte onder de 32 weken.quote:Op vrijdag 30 december 2016 08:37 schreef Thistleweed het volgende:
Ahjoh, maakt toch niet uit. Als je het leuk vindt in de op moet je er lekker in gaan. Ik denk dat men het vervelender vind voor jou dat je te vroeg bevalt dan dat er iemand voorkruipt op de lijst.
Ik wist dat trouwens helemaal niet. Lijkt me best heftig dat de kans op een vroeggeboorte groter is. Krijg je dan extra controles enzo? Moet je dan ook in het ziekenhuis bevallen? Is de kans heel groot?
Een rondje googlen levert mij van alles op maar volgens mij niet wat je bedoeltquote:Op vrijdag 30 december 2016 08:49 schreef Messina het volgende:
Voor mij is het trouwens SEO-dag. Tot ik wakker werd stond ik er vrij nuchter in, maar merk dat ik toch wel een beetje zenuwen heb.
Nee, mijn moeder kreeg dus rond 4/5 maanden een miskraam en dacht dat ze daarmee de baby was verloren. Ze wist niet dat ze zwanger was van een tweeling. Bij controle bleek ik er nog te zitten en bij de geboorte zag de arts ook (volgens mij aan de placenta maar mijn moeder weet dit niet meer zo goed) dat er oorspronkelijk sprake was geweest van een tweeling.quote:Op vrijdag 30 december 2016 02:29 schreef Sara82 het volgende:
Da's een raar idee inderdaad Franny... Is de andere baby dan wel blijven zitten totdat jij kwam?
Verlof voor Wupwup, whoopwhoop!
http://www.rivm.nl/Onderw(...)en_SEO_professionalsquote:Op vrijdag 30 december 2016 08:52 schreef dobbey het volgende:
[..]
Een rondje googlen levert mij van alles op maar volgens mij niet wat je bedoeltwat is seo als ik vragen mag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |