abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167600815
Ik heb onlangs mijn functioneringsgesprek gehad, en de uitkomst is niet positief. Ik vraag me af wat ik ermee moet doen.

De voorgeschiedenis, nieuwe leidinggevende, maar daar geen persoonlijke klik mee. Wat veranderingen in de organisatie en deze zomer overwerkt geraakt omdat deze veranderingen moeizaam verliepen en ik veel overuren moest maken. Dit uitte zich in vermoeidheid, concentratieverlies, vergeetachtigheid en stemmingswisselingen. Arbo arts erbij en op zijn advies psychologische ondersteuning gekregen. Daarnaast gewoon fulltime blijven werken.

Inmiddels al wat verbetering geboekt maar nog altijd ben ik wat instabiel en heb moeite om structuur aan te brengen in mijn werk. Ik heb een regelbaan waarbij ik diverse teams en projecten aanstuur. De lopende zaken gaan inmiddels weer goed, maar nieuwe projecten krijg ik niet goed van de grond.

Leidinggevende is erg zakelijk en constateerde dat ik het afgelopen jaar weinig progressie heb gemaakt in het opzetten van projecten en mijn werkhouding wisselend en soms negatief is.
Leidinggevende acht mij in staat om dit wel te kunnen en vereist nu dat ik snel progressie ga maken. Hij heeft gelijk, maar in mijn proces naar herstel voel ik me falen en niet gesteund. Im heb meermals om wat meer richtlijnen en coaching gevraagd, maar leidinggevende acht het in mijn functie normaal dat ik mezelf kan sturen en opbouwen.

Het gesprek en verslag zijn negatief en ik vraag me af of ik er zo uit zal komen. De werkdruk is hoog en ik weet niet of de eisen waar te maken zijn. Ik twijfel aan mijn capaciteiten, de band met mijn leidinggevende en aan de beoordeling. Zakelijk of hij gelijk heeft en persoonlijk of wij wel ooit goed gaan samenwerken. Het hangt nu een beetje in de lucht en kan vele kanten op. Arbeidsconflict? Werkdruk/ niveau te hoog voor mij? Doelen realistisch?

Ons kantoor heeft geen vertrouwenspersoon, en ik weet nu niet of ik het verslag van de beoordeling moet tekenen of niet. Iemand in de organisatie
om advies moet vragen? de bedrijfsarts of mijn psycholoog nog eens moet spreken? Met een reactie zal ik zaken erger maken of verbeteren? Laten rusten kan betekenen dat ik de doelen niet waar kan maken en alsnog strand in problemen.
pi_167600829
Ga op zoek naar wat anders.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_167600835
Het lijkt erop dat je functie te zwaar is voor je.
Je kan ervoor kiezen om de beoordeling te ondertekenen of niet, veel verschil zal dat niet geven.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_167600951
Overwerkt zijn is een soort beginnetje van een burnout hey,

Kan ook teken zijn dat je het werk gewoon niet leuk vind? Dus op zoek moet gaan naar werk dat je WEL leuk vind?
pi_167600968
Waarom denk je aan een arbeidsconflict?
pi_167600994
Ervaar je je beoordeling als kritiek of feedback?

Kan het zijn dat je door je oververmoeid bent sneller geirriteerd bent.
En/ of de hand op je schouder mist voor wat begrip.

Verder is dit natuurlijk moeilijk oordelen voor ons, welke branche, welke functie heb je.

Bv. voor 5000 p/m zal jouw baas je niet veel leiding willen geven, die verantwoordelijk moet hij aan jouw kwijt kunnen.
Hell To The Liars
pi_167600997
Is het verstandig om iets anders te zoeken als je nog niet stabiel bent in je huidige werk na spanningsklachten?
Functies op dit niveau verwachten een sterke medewerker, op dit moment ben ik dat niet. Onder dit niveau gaan werken is een optie, maar ik zie mezelf juist als ambitieus.

Aan de andere kant, wellicht is een nieuwe werkomgeving en team wel een stimulans die me uit deze cirkel kan halen.

Vraag is dan nog, ga ik iets doen met de huidige beoordeling of laat ik het hierbij.
pi_167601051
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2016 17:30 schreef meIIyou het volgende:

Ons kantoor heeft geen vertrouwenspersoon, en ik weet nu niet of ik het verslag van de beoordeling moet tekenen of niet.
Niet tekenen en mededelen dat je het niet eens bent met z'n beoordeling.

Succes. :7
  Moderator / Miss SHO zondag 25 december 2016 @ 17:56:50 #9
22592 crew  Ole
pi_167601100
In elk geval niet 'voor akkoord' tekenen, hooguit voor 'gezien'

Ben je het met alle punten eens? Zo niet, laat ze dan schriftelijk weten waar je het niet mee eens bent, en laat dat als bijlage bij het verslag opnemen.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_167601117
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 17:48 schreef meIIyou het volgende:
Is het verstandig om iets anders te zoeken als je nog niet stabiel bent in je huidige werk na spanningsklachten?
Functies op dit niveau verwachten een sterke medewerker, op dit moment ben ik dat niet. Onder dit niveau gaan werken is een optie, maar ik zie mezelf juist als ambitieus.

Aan de andere kant, wellicht is een nieuwe werkomgeving en team wel een stimulans die me uit deze cirkel kan halen.

Vraag is dan nog, ga ik iets doen met de huidige beoordeling of laat ik het hierbij.
Wacht je bedrijfsarts even af.
Als je hard uitvalt kan je eventueel ergens anders re-integreren.

Maar ga eerst eens in goed overleg met betrokken partijen.
Volgens mij heb je even rust nodig en lijkt het dat een conflict meer tussen jouw oren zit momenteel (omdat stress?? ;)
Hell To The Liars
pi_167601127
Ik denk aan arbeidsconflict omdat de relatie met leidinggevende niet goed lijkt te zijn de samenwerking verloopt stroef vanwege verchil in karakters.

Ik ben projectmedewerker en ondersteuner in de jeugdzorg. Kleine organisatie en werk mee in administratie, casemanaging van de uitvoerders, financiele ondersteuning. Ik geef zelf leiding aan ongeveer 10 medewerkers en meerdere stagiairs en heb op ons kantoor een staf en manager boven me.

Ik ben inderdaad nog snel geirriteerd en defensief als ik de druk even niet aankan. Dat resulteert in wisselende stemming. Het defensieve is een poging om grenzen aan te geven. Dit uit zich vooral naar mijn leidinggevende omdat ik de front-office positief wil blijven bedienen. Anders gezegd, ik ben nog niet terug in mijn oude doen. Waar ik wél stabiel was.
pi_167601303
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 17:56 schreef Ole het volgende:
In elk geval niet 'voor akkoord' tekenen, hooguit voor 'gezien'

Ben je het met alle punten eens? Zo niet, laat ze dan schriftelijk weten waar je het niet mee eens bent, en laat dat als bijlage bij het verslag opnemen.
Je hoeft helemaal nergens voor te tekenen. Het doet namelijk niet ter zake of je wel of niet akkoord bent bij een beoordelingsgesprek. Het is 1 richting op (werkgever -> werknemer). En dat is het.
pi_167601319
quote:
Nee. Want jij hebt hier niets over te vertellen. Het is een beoordeling, punt.
Functioneringsgesprekken zijn een ander verhaal.
  Moderator / Miss SHO zondag 25 december 2016 @ 18:20:35 #14
22592 crew  Ole
pi_167601341
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 18:18 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Nee. Want jij hebt hier niets over te vertellen. Het is een beoordeling, punt.
Functioneringsgesprekken zijn een ander verhaal.
Haalde dat inderdaad door elkaar :)
  zondag 25 december 2016 @ 18:24:03 #15
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_167601364
quote:
Je zelfbeeld is op dit moment wellicht "ambitieus". Het heeft je gebracht waar je nu bent. Maar ik zou me maar eens goed achter de oren krabben of dat zelfbeeld nog wel zo nuttig is.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_167601392
Het was een functioneringsgesprek, maar het tweerichtingsverkeer kwam niet zo van de grond.

Waarom? Omdat ik me slecht op mijn gemak voel bij deze persoon. Ik niet zo sterk in mijn schoenen meer sta. En als ik dat probeer het erg defensief overkomt. En dat defensieve is een van de punten van kritiek.
pi_167601407
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 18:24 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Je zelfbeeld is op dit moment wellicht "ambitieus". Het heeft je gebracht waar je nu bent. Maar ik zou me maar eens goed achter de oren krabben of dat zelfbeeld nog wel zo nuttig is.
Want welk zelfbeeld past wel?
  Moderator / Miss SHO zondag 25 december 2016 @ 18:33:55 #18
22592 crew  Ole
pi_167601485
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 18:26 schreef meIIyou het volgende:
Het was een functioneringsgesprek, maar het tweerichtingsverkeer kwam niet zo van de grond.

Waarom? Omdat ik me slecht op mijn gemak voel bij deze persoon. Ik niet zo sterk in mijn schoenen meer sta. En als ik dat probeer het erg defensief overkomt. En dat defensieve is een van de punten van kritiek.
Wat een rotsituatie..
Heb ook ervaring bij vorige baan dat functioneringsgesprekken maar van één kant kwamen. Zodra ik eindelijk iets kon zeggen was de tijd op :')
Wat een volgende keer kan helpen is van tevoren punten inbrengen die jij graag zou willen bespreken.
Hebben ze jou trouwens wel van tevoren de onderwerpen gegeven? Dat hoort namelijk op zich wel!
pi_167601586
Is er een plan van aanpak opgemaakt.
Of heeft de arbo arts dat niet geadviseerd?

En wat heeft de psychologische ondersteuning je opgeleverd?
Hell To The Liars
  Moderator / Miss SHO zondag 25 december 2016 @ 18:45:52 #20
22592 crew  Ole
pi_167601625
Misschien kun je wel een training weerbaarheid doen of zoiets...
Ze moeten je wel kansen geven tot verbetering!
pi_167601731
De "slechte" beoordeling is terecht, je leidinggevende heeft geen dingen gezegd die niet waar zijn. Uiteraard zit je daar mee, want zoiets heeft gewoon impact. Zoveel impact, dat je er met kerst een topic over opent. Het probleem is niet de beoordeling, maar de confrontatie met je tekortkomingen.
pi_167601822
Ik denk dat je beter uit kunt kijken naar wat anders, als het niet klikt met een leidinggevende zal het niet snel beter worden. Ook als je baan leuk is de energie die je erin moet stoppen is hoger als wat je ervoor terug krijgt
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_167602200
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 18:56 schreef JoPiDo het volgende:
De "slechte" beoordeling is terecht, je leidinggevende heeft geen dingen gezegd die niet waar zijn. Uiteraard zit je daar mee, want zoiets heeft gewoon impact. Zoveel impact, dat je er met kerst een topic over opent. Het probleem is niet de beoordeling, maar de confrontatie met je tekortkomingen.
En je advies is? Huilen in een hoekje heeft ook geen nut, ook niet met kerst.....
pi_167602540
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2016 19:32 schreef meIIyou het volgende:

[..]

En je advies is? Huilen in een hoekje heeft ook geen nut, ook niet met kerst.....
De ondersteuning weer vragen via de Arbo zodat dit niet escaleert.
Die eventueel vragen hoe je dit gesprek kan intepreteren.

Eventueel aan je tekortkomingen werken waar mogelijk.

Tenzij je van je leidinggevende wilt weglopen, dan kan je misschien beter ergens anders solliciteren.
Hopelijk loop je dan niet tegen dezelfde problemen op.
Hell To The Liars
pi_167603194
Je verhaal komt een beetje zweverig over zo.
Kun je ook een lijst opstellen met wat je concreet hebt gedaan en opgeleverd elke maand van het afgelopen jaar?
Want dan kun je zelf ook wel inschatten of dat in lijn is met je salaris en of je negatieve beoordeling terecht is.
pindazakje
pi_167603469
Is er iemand in de organisatie die dezelfde functie heeft als jij? En heeft die persoon evenveel mensen/projecten onder zijn/haar hoede?

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je workload gewoon veel te groot is. Managers hebben er nogal eens een handje van om net zoveel projecten neer te leggen bij hun onderdanen totdat het krakend begint vast te lopen, vaak ook niet gehinderd door enige kennis over wat een project precies inhoudt en hoeveel ureninzet dit vergt. Het is dan ook aan de werknemer om daarin voldoende assertief te zijn.
  zondag 25 december 2016 @ 21:16:19 #27
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_167603958
Als ik jouw versie van het verhaal zo lees dan lijkt een negatieve beoordeling me wel op zijn plaats eerlijk gezegd. Ergens weet je dat zelf ook wel.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  zondag 25 december 2016 @ 21:28:02 #28
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_167604158
Je kan de functie niet aan. Wat verwacht je dan.
  zondag 25 december 2016 @ 21:37:52 #29
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_167604326
Niet ondertekenen. Desnoods op een gegeven moment ziekmelden, dat mag tot drie jaar lang. Daarna ga je de ww in. Laat hen maar naar een oplossing zoeken. Ben je lid van de FNV? Je kan heb bellen voor ondersteuning hierbij dan.

En ondertussen langzaam op zoek naar een andere baan.

Wel duidelijk aangeven dat de leidinggevende niet bijdraagt aan je werkgezondheid.
pi_167604405
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 21:37 schreef Mishu het volgende:
Niet ondertekenen. Desnoods op een gegeven moment ziekmelden, dat mag tot drie jaar lang. Daarna ga je de ww in. Laat hen maar naar een oplossing zoeken. Ben je lid van de FNV? Je kan heb bellen voor ondersteuning hierbij dan.

En ondertussen langzaam op zoek naar een andere baan.

Wel duidelijk aangeven dat de leidinggevende niet bijdraagt aan je werkgezondheid.
Ga mensen niet verkeerd voorlichten hier zeg.
Denk jij dat je met dit soort klachten 2 jaar thuis mag zitten.

Een arboarts gaat TS straks helpen om te kijken wat er aan de hand is.
Maar zo creeer je inderdaad een conflict en dan heb je gewoon beide een probleem.
Hell To The Liars
  zondag 25 december 2016 @ 21:43:35 #31
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_167604452
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2016 21:41 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ga mensen niet verkeerd voorlichten hier zeg.
Denk jij dat je met dit soort klachten 2 jaar thuis mag zitten.

Een arboarts gaat TS straks helpen om te kijken wat er aan de hand is.
Maar zo creeer je inderdaad een conflict en dan heb je gewoon beide een probleem.

Ja, en ze zijn vervolgens wettelijk verplicht om een realistisch reïntegratie-plan op te zetten.
pi_167604496
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2016 21:43 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ja, en ze zijn vervolgens wettelijk verplicht om een realistisch reïntegratie-plan op te zetten.
Ik lees nog nergens dat ze een diagnose burnout of ziek heeft gekregen

Sluit niet uit dat de bedrijfsarts zegt, u bent niet ziek u bent boos.
Ga maar eens met je werkgever praten.

Ik weet het niet, maar de wet poortwachter beschermd goed, mits je er onder valt.
Hell To The Liars
  Moderator zondag 25 december 2016 @ 21:50:03 #33
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  zondag 25 december 2016 @ 22:04:22 #34
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_167604856
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 21:37 schreef Mishu het volgende:
Niet ondertekenen. Desnoods op een gegeven moment ziekmelden, dat mag tot drie jaar lang.
Met dit soort vage klachten? Nee, absoluut niet. Daar moet een gegronde diagnose achter zitten, anders zat half Nederland wel betaald thuis.
pi_167606598
Ziekmelden? 3 jaar thuiszitten? Lijken me nou niet echt supergoede alternatieven waar je minder gestrest door raakt. Ik zou die beoordeling gewoon ter kennisgeving aannemen en dit jaar als doel stellen om een andere baan te zoeken. Markt trekt weer behoorlijk aan, dus voor jouw werkgever 10 anderen. Je kunt het zelf natuurlijk het beste inschatten, maar als ik dit zo lees is het een aflopende zaak en moet je hier gewoon weg.
  zondag 25 december 2016 @ 23:26:32 #36
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167606954
quote:
Onder dit niveau gaan werken is een optie, maar ik zie mezelf juist als ambitieus.
Tja hoe je jezelf ziet en de realiteit.. Die twee stroken blijkbaar niet (meer)
Als je ambitieus was, dan was er toch helemaal geen probleem en was het hele verhaal niet aan de orde, dan had je het immers zelf opgelost..

Zorg dat je iets gaat doen waar je lol in hebt, want hier heeft niemand baat bij.. zowel jijzelf niet als de mensen die onder je werken en het bedrijf zelf..

Als je daadwerkelijk ambitieus bent, dan zou dat ook gewoon uit jezelf moeten komen..
Dus mijn advies is om dit hoofdstuk af te sluiten en iets lichters te nemen..

Werk waar je lol in hebt is altijd lichter, en dan maakt de functie niet uit.. die kan best op een hoger of lager niveau liggen ;)
pi_167608812
Klinkt inderdaad als te hoge werkdruk. Die beoordeling moet je je maar niet al te veel van aantrekken. Dat is slechts de visie van 1 persoon die ook jouw baas is en waarmee je moeilijk door 1 deur komt. Je kunt jezelf misschien verdedigen met zinsneden als "dan vraag je van mij het onmogelijke".

Hoe lig je eigenlijk bij de rest? Als je alleen met je baas niet door een deur kan maar de rest vind je fantastisch, dan liggen de zaken alweer heel anders. Een goede manager zou bijvoorbeeld niet zomaar iemand ontslaan die hij niet mag maar die wel resultaten boekt of bijv alle lastige klanten goed te woord weet te staan of bijv bepaalde voor de organisatie onmisbare kennis heeft. Ook als je bij het hogere management goed ligt kan dat ook een zekere bescherming bieden.
pi_167609085
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2016 17:30 schreef meIIyou het volgende:
Wat veranderingen in de organisatie en deze zomer overwerkt geraakt omdat deze veranderingen moeizaam verliepen en ik veel overuren moest maken. Dit uitte zich in vermoeidheid, concentratieverlies, vergeetachtigheid en stemmingswisselingen. Arbo arts erbij en op zijn advies psychologische ondersteuning gekregen. Daarnaast gewoon fulltime blijven werken.

Inmiddels al wat verbetering geboekt maar nog altijd ben ik wat instabiel en heb moeite om structuur aan te brengen in mijn werk. Ik heb een regelbaan waarbij ik diverse teams en projecten aanstuur. De lopende zaken gaan inmiddels weer goed, maar nieuwe projecten krijg ik niet goed van de grond.
Heb je dit tijdens het fg ook met hem kunnen bespreken?
Stond hij open voor deze ervaringen van jou?
Heeft hij die ook in het verslag verwerkt?
pi_167613752
Ambitieus zijn is volgens mij niks mis mee, verder komen is altijd beter dan stilstaan of achteruit gaan. Dus ook in deze situatie, ik wil vooruit, en daarin gestimuleerd worden. Dat mis ik nu.

In het gesprek zijn twee zinnen gezegd en geschreven over mijn spanningsklachten, dat leidinggevende blij is dat ik me staande heb gehouden en ik dat ik nog steeds niet ben waar ik wil zijn.
Ik heb de indruk dat ik als lastige werknemer wordt gezien en daardoor probeer ik niet uit te wijden over mijn spanningsklachten.

Ik heb collega's die me erg waarderen en mijn functie zelfs een beetje schuwen door de hoeveelheid taken die het heeft.
pi_167613864
Hoe lang heb je deze manager nog? Mijn ervaring is dat dit soort managers nogal snel het veld moet ruimen. Zonder dat dat je werksituatie verbetert natuurlijk.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_167613871
Met spanningsklachten is het soms wijs om eerst een stapje terug te doen om er later 2 vooruit te maken.

Geloof me, been there done that.
Hell To The Liars
pi_167614425
Deze leidinggevende is een vervanger en het betreft een tijdelijke oplossing tot onze reorganisatie gaat plaatsvinden, dat kan echter nog wel anderhalf jaar duren.

Het stapje terug heb ik geprobeerd te maken, maar dat ziet men als 'negatief' in mijn functioneren. Eerder moest ik leren mijn grenzen aan te geven, nu ik wel eens nee zeg tegen zaken wordt dat gezien als defensief en een negatieve houding.
pi_167614639
Heb je nu nog steeds iets van psychologische ondersteuning.

Maar als ik jou zo hoor, zou ik nieuwe baan gaan zoeken en voor je begint even lekker bijkomen op vakantie en fris beginnen.
Hell To The Liars
pi_167615446
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 10:46 schreef meIIyou het volgende:
Ambitieus zijn is volgens mij niks mis mee, verder komen is altijd beter dan stilstaan of achteruit gaan. Dus ook in deze situatie, ik wil vooruit, en daarin gestimuleerd worden. Dat mis ik nu.

Niet per se, niet iedereen is voor elke baan geschikt en heb je gewoon je functioneringsplafond bereikt.
Ik merk duidelijk dat wanneer ik in een directievergadering bijzit ik dat sommige zaken niveau niet aankan, ook een van deze directeurs, die vroeger een prima manager was, zie ik nu vaak onduidelijke beslissingen nemen en komt vaak onzeker over.
Dan kan je beter in je eigen gebied super worden als steeds ambitieus die functie waarvoor je skills te kort komt na te lopen jagen.
  maandag 26 december 2016 @ 12:09:14 #45
456076 PreiKaas
Prei met Kaas
pi_167615585
Wat te doen met negatieve beoordeling?:

Jezelf niet gelijk in een slachtoffer rol manoeuvreren, en aangeven dat je er in het komende jaar mee aan de slag gaat.

Het is geen ontslag of zo. Het is commentaar (kritiek) op je werkzaamheden. Mag dat alleen maar positief zijn of zo?
pi_167615744
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2016 12:02 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Niet per se, niet iedereen is voor elke baan geschikt en heb je gewoon je functioneringsplafond bereikt.
Ik merk duidelijk dat wanneer ik in een directievergadering bijzit ik dat sommige zaken niveau niet aankan, ook een van deze directeurs, die vroeger een prima manager was, zie ik nu vaak onduidelijke beslissingen nemen en komt vaak onzeker over.
Dan kan je beter in je eigen gebied super worden als steeds ambitieus die functie waarvoor je skills te kort komt na te lopen jagen.
Ken je dit ??
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Peterprincipe

zo waar dit.

mij werd een voorstel gedaan om behalve logistiek ook verkoop te doen, na 2 weken heb ik aangegeven dat dit niet in mijn aard zit.
ben ik te aardig en eerlijk voor (matig fruit als gezond verkopen bv.) dus gaf ik mijn grens aan.
Want ze rekenen je er naderhand wel op af.
Hell To The Liars
pi_167615836
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2016 12:15 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ken je dit ??
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Peterprincipe

zo waar dit.
Ja ken ik, maar daar word je door je wg weggepromoveerd, in het geval van TS heb ik meer de indruk dat hij, tegen beter weten in, steeds maar naar een hogere functie wil doorgroeien, die kans ook gekregen heeft door wss goed functioneren en maar nu tegen die muur blijft aanknallen.
  maandag 26 december 2016 @ 12:30:06 #48
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167616029
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2016 12:20 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Ja ken ik, maar daar word je door je wg weggepromoveerd, in het geval van TS heb ik meer de indruk dat hij, tegen beter weten in, steeds maar naar een hogere functie wil doorgroeien, die kans ook gekregen heeft door wss goed functioneren en maar nu tegen die muur blijft aanknallen.
TS is een zij.. :7
pi_167616485
O.k. een selectie van de aangedragen oplossingen:

• Geen bezwaar maar akkoord gaan en werken aan de kritiekpunten

• Niet tekenen en gesprek aangaan waarom niet

• Arbo- arts/ psycholoog weer spreken

• Weggaan uit deze baan, solliciteren naar iets anders

• functioneringsplafond bereikt, minder veeleisend werk gaan doen
pi_167616550
Eerst nummer 3 en samen kijken welke andere 4 opties jou wat opleveren (lees rust geven).

Dat zou ik jou aanraden.
Hell To The Liars
pi_167618064
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 10:46 schreef meIIyou het volgende:
In het gesprek zijn twee zinnen gezegd en geschreven over mijn spanningsklachten, dat leidinggevende blij is dat ik me staande heb gehouden en ik dat ik nog steeds niet ben waar ik wil zijn.
Ik heb de indruk dat ik als lastige werknemer wordt gezien en daardoor probeer ik niet uit te wijden over mijn spanningsklachten.
Tja ... als jij je niet uit, dan is dat niet je leidinggevende aan te rekenen (hoewel hij wel wat beter had kunnen dóórvragen).

Het verslag is dus wel een correcte weergave van hetgeen besproken is en dát is het doel van het verslag. Ik zie niet in waarom je dat dan niet zou moeten tekenen.
pi_167618228
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 11:19 schreef meIIyou het volgende:
Deze leidinggevende is een vervanger en het betreft een tijdelijke oplossing tot onze reorganisatie gaat plaatsvinden, dat kan echter nog wel anderhalf jaar duren.

Het stapje terug heb ik geprobeerd te maken, maar dat ziet men als 'negatief' in mijn functioneren. Eerder moest ik leren mijn grenzen aan te geven, nu ik wel eens nee zeg tegen zaken wordt dat gezien als defensief en een negatieve houding.
Het is denk ik zaak om nu samen een plan te maken hoe eea te verbeteren. Ik kan me voorstellen dat je eet zelf even niet uitkomt, dan mag je van je werkgever verwachten dat deze je helpt je functie goed in te vullen.

Ik kan vanaf hier niet zien of je het echt niet aankan en of de beoordeling eerlijk is. Jeugdzorg is wel een kut organisatie over het algemeen, dus ik sluit niet uit dat je eigen manager incompetent is en jou met de shit opzadelt.

Ik zou eerst een gesprek aanvragen en dit ook te documenteren mbt een verbeterplan (als je ook vindt dat het beter moet). Hierin spreek je af wat er moet veranderen, maar ook hoe werkgever jou gaat helpen. Ook maak je afspraken over werkdruk en aantal projecten.
Whatever...
pi_167618271
Omdat als ik teken ik misschien de kans laat gaan om op het gesprek terug te komen en wél mijn inbreng te doen?

Aan de andere kant, als ik dat niet goed voorbereid of formuleer het kan leiden tot meer problemen. De vraag is dus, slikken en mezelf een schop verkopen om beter te worden.
Of actie ondernemen en staan voor het feit dat ik nog niet van mijn spanningsklachten af ben en daar meer voor nodig heb.

Deze keuzes kunnen beide vergaande gevolgen hebben voor mijn loopbaan.
pi_167618301
Zie alleen maar dat de beste man zegt dat je meer zou moeten kunnen en dat hij blij is dat je je staande hebt gehouden. Vind het eigenlijk wel meevallen hoe negatief je beoordeeld bent, als ik de rest van je verhaal hoor.

Als het je niet helemaal duidelijk is wat de punten zijn waar je volgend jaar op kan scoren (concreet, hoeveel nieuwe projecten moet je opzetten etc.. exacte getallen!), welke verbeteringen je dient te laten zien of welke hulp je kan krijgen om je verbeteringen te realiseren, zou ik een nieuw gesprek aanvragen. Neem hierbij wel de controle, het is je namelijk al verteld dat je te weinig van de grond krijgt. Dus wat heb je nu liggen, wat wil je dit jaar nog opzetten, welke projecten ga je afronden etc.

Laat je niet uit het veld slaan door deze beoordeling. Bedrijven kunnen niet zomaar van je af, ook niet na 1 of 2 negatieve beoordelingen. Zorg dat je een juridische verzekering hebt, zodat je dit soort vragen ergens kan stellen en richt je op weer de persoon worden die je was, je leidinggevende heeft in ieder geval het vertrouwen dat je het wel kan, nu jij nog!

Sterkte!
pi_167618385
En teken dat ding gewoon, er zitten verder toch geen rechten aan vast.

Zolang je maar je eigen plan helder hebt en hiervan de voortgang bespreekt (en dit vast legt!). Ik zou ook een cursus time management/leren delegeren vragen. Ze moeten je de mogelijkheid bieden om te verbeteren op de punten waar je nu inlevert, dus pro-actief handelen.

Ga met je eigen mensen zitten, sluit je een dag op en zorg dat je het kantoor niet uitkomt voordat je een nieuw jaarplan hebt..

hop hop, manage. ;)

[ Bericht 27% gewijzigd door _I op 26-12-2016 14:37:23 ]
pi_167618580
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 14:26 schreef meIIyou het volgende:
Omdat als ik teken ik misschien de kans laat gaan om op het gesprek terug te komen en wél mijn inbreng te doen?
Het gesprek is geweest, de inhoud kun je niks aan veranderen en voor de goede orde wordt dat vastgelegd in een verslag. Niks mis mee.

Dat betekent echter niet dat je na een functioneringsgesprek niet op je verbetertraject terug kunt/mag komen in een vervolggesprek. Sterker, dat getuigt alleen maar van goede wil en voortschrijdend inzicht.
pi_167619530
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 12:48 schreef meIIyou het volgende:
• Weggaan uit deze baan, solliciteren naar iets anders
Dit zou ik niet doen. Iedere manager heeft zich wel eens zo gevoeld, zoals jij je nu voelt, geef het tijd.

Is er niet iemand in je bedrijf die als een mentor kan acteren? Of zoek een goed boek met project managementstijlen (Scrum, agile, LEAN/six sigma in de zorg oid.) en probeer gewoon wat uit. Misschien "week starts" met je team opstarten..

Probeer er na de kerstdagen weer de lol van in te zien.. Het is maar een beoordeling over je werk van een bepaalde periode, het is geen oordeel over jou als persoon.
pi_167627661
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 18:33 schreef Ole het volgende:

[..]

Hebben ze jou trouwens wel van tevoren de onderwerpen gegeven? Dat hoort namelijk op zich wel!
Dat hoort? Een ieder weet toch wel wat je zo'n gesprek moet verwachten?
pi_167631056
Serieus, mensen die na een negatieve (en zo te zien realistische) beoordeling beginnen over de ziektewet.. :')

Zoals ik het lees, is de werkgever behoorlijk eerlijk geweest over het functioneren van TS. Hij verwacht, bij monde van manager x, meer van de werknemer als het gaat om instelling en resultaat. Ik zou zeggen, doe er iets mee. En als je niet precies weet hoe je dat aan moet pakken, dan vraag je om een vervolggesprek waarbij je zelf de touwtjes in handen neemt, en uitlegt waar voor jou de pijnpunten liggen - en hoe jullie daar het beste uit kunnen komen. Ga ook even bij jezelf te rade; is de functie te zwaar, of valt jou falen echt toe te schrijven aan externe factoren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')