abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167603469
Is er iemand in de organisatie die dezelfde functie heeft als jij? En heeft die persoon evenveel mensen/projecten onder zijn/haar hoede?

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je workload gewoon veel te groot is. Managers hebben er nogal eens een handje van om net zoveel projecten neer te leggen bij hun onderdanen totdat het krakend begint vast te lopen, vaak ook niet gehinderd door enige kennis over wat een project precies inhoudt en hoeveel ureninzet dit vergt. Het is dan ook aan de werknemer om daarin voldoende assertief te zijn.
  zondag 25 december 2016 @ 21:16:19 #27
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_167603958
Als ik jouw versie van het verhaal zo lees dan lijkt een negatieve beoordeling me wel op zijn plaats eerlijk gezegd. Ergens weet je dat zelf ook wel.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  zondag 25 december 2016 @ 21:28:02 #28
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_167604158
Je kan de functie niet aan. Wat verwacht je dan.
  zondag 25 december 2016 @ 21:37:52 #29
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_167604326
Niet ondertekenen. Desnoods op een gegeven moment ziekmelden, dat mag tot drie jaar lang. Daarna ga je de ww in. Laat hen maar naar een oplossing zoeken. Ben je lid van de FNV? Je kan heb bellen voor ondersteuning hierbij dan.

En ondertussen langzaam op zoek naar een andere baan.

Wel duidelijk aangeven dat de leidinggevende niet bijdraagt aan je werkgezondheid.
pi_167604405
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 21:37 schreef Mishu het volgende:
Niet ondertekenen. Desnoods op een gegeven moment ziekmelden, dat mag tot drie jaar lang. Daarna ga je de ww in. Laat hen maar naar een oplossing zoeken. Ben je lid van de FNV? Je kan heb bellen voor ondersteuning hierbij dan.

En ondertussen langzaam op zoek naar een andere baan.

Wel duidelijk aangeven dat de leidinggevende niet bijdraagt aan je werkgezondheid.
Ga mensen niet verkeerd voorlichten hier zeg.
Denk jij dat je met dit soort klachten 2 jaar thuis mag zitten.

Een arboarts gaat TS straks helpen om te kijken wat er aan de hand is.
Maar zo creeer je inderdaad een conflict en dan heb je gewoon beide een probleem.
Hell To The Liars
  zondag 25 december 2016 @ 21:43:35 #31
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_167604452
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2016 21:41 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ga mensen niet verkeerd voorlichten hier zeg.
Denk jij dat je met dit soort klachten 2 jaar thuis mag zitten.

Een arboarts gaat TS straks helpen om te kijken wat er aan de hand is.
Maar zo creeer je inderdaad een conflict en dan heb je gewoon beide een probleem.

Ja, en ze zijn vervolgens wettelijk verplicht om een realistisch reïntegratie-plan op te zetten.
pi_167604496
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2016 21:43 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ja, en ze zijn vervolgens wettelijk verplicht om een realistisch reïntegratie-plan op te zetten.
Ik lees nog nergens dat ze een diagnose burnout of ziek heeft gekregen

Sluit niet uit dat de bedrijfsarts zegt, u bent niet ziek u bent boos.
Ga maar eens met je werkgever praten.

Ik weet het niet, maar de wet poortwachter beschermd goed, mits je er onder valt.
Hell To The Liars
  Moderator zondag 25 december 2016 @ 21:50:03 #33
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  zondag 25 december 2016 @ 22:04:22 #34
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_167604856
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 21:37 schreef Mishu het volgende:
Niet ondertekenen. Desnoods op een gegeven moment ziekmelden, dat mag tot drie jaar lang.
Met dit soort vage klachten? Nee, absoluut niet. Daar moet een gegronde diagnose achter zitten, anders zat half Nederland wel betaald thuis.
pi_167606598
Ziekmelden? 3 jaar thuiszitten? Lijken me nou niet echt supergoede alternatieven waar je minder gestrest door raakt. Ik zou die beoordeling gewoon ter kennisgeving aannemen en dit jaar als doel stellen om een andere baan te zoeken. Markt trekt weer behoorlijk aan, dus voor jouw werkgever 10 anderen. Je kunt het zelf natuurlijk het beste inschatten, maar als ik dit zo lees is het een aflopende zaak en moet je hier gewoon weg.
  zondag 25 december 2016 @ 23:26:32 #36
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167606954
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 17:48 schreef meIIyou het volgende:
Onder dit niveau gaan werken is een optie, maar ik zie mezelf juist als ambitieus.
Tja hoe je jezelf ziet en de realiteit.. Die twee stroken blijkbaar niet (meer)
Als je ambitieus was, dan was er toch helemaal geen probleem en was het hele verhaal niet aan de orde, dan had je het immers zelf opgelost..

Zorg dat je iets gaat doen waar je lol in hebt, want hier heeft niemand baat bij.. zowel jijzelf niet als de mensen die onder je werken en het bedrijf zelf..

Als je daadwerkelijk ambitieus bent, dan zou dat ook gewoon uit jezelf moeten komen..
Dus mijn advies is om dit hoofdstuk af te sluiten en iets lichters te nemen..

Werk waar je lol in hebt is altijd lichter, en dan maakt de functie niet uit.. die kan best op een hoger of lager niveau liggen ;)
pi_167608812
Klinkt inderdaad als te hoge werkdruk. Die beoordeling moet je je maar niet al te veel van aantrekken. Dat is slechts de visie van 1 persoon die ook jouw baas is en waarmee je moeilijk door 1 deur komt. Je kunt jezelf misschien verdedigen met zinsneden als "dan vraag je van mij het onmogelijke".

Hoe lig je eigenlijk bij de rest? Als je alleen met je baas niet door een deur kan maar de rest vind je fantastisch, dan liggen de zaken alweer heel anders. Een goede manager zou bijvoorbeeld niet zomaar iemand ontslaan die hij niet mag maar die wel resultaten boekt of bijv alle lastige klanten goed te woord weet te staan of bijv bepaalde voor de organisatie onmisbare kennis heeft. Ook als je bij het hogere management goed ligt kan dat ook een zekere bescherming bieden.
pi_167609085
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2016 17:30 schreef meIIyou het volgende:
Wat veranderingen in de organisatie en deze zomer overwerkt geraakt omdat deze veranderingen moeizaam verliepen en ik veel overuren moest maken. Dit uitte zich in vermoeidheid, concentratieverlies, vergeetachtigheid en stemmingswisselingen. Arbo arts erbij en op zijn advies psychologische ondersteuning gekregen. Daarnaast gewoon fulltime blijven werken.

Inmiddels al wat verbetering geboekt maar nog altijd ben ik wat instabiel en heb moeite om structuur aan te brengen in mijn werk. Ik heb een regelbaan waarbij ik diverse teams en projecten aanstuur. De lopende zaken gaan inmiddels weer goed, maar nieuwe projecten krijg ik niet goed van de grond.
Heb je dit tijdens het fg ook met hem kunnen bespreken?
Stond hij open voor deze ervaringen van jou?
Heeft hij die ook in het verslag verwerkt?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_167613752
Ambitieus zijn is volgens mij niks mis mee, verder komen is altijd beter dan stilstaan of achteruit gaan. Dus ook in deze situatie, ik wil vooruit, en daarin gestimuleerd worden. Dat mis ik nu.

In het gesprek zijn twee zinnen gezegd en geschreven over mijn spanningsklachten, dat leidinggevende blij is dat ik me staande heb gehouden en ik dat ik nog steeds niet ben waar ik wil zijn.
Ik heb de indruk dat ik als lastige werknemer wordt gezien en daardoor probeer ik niet uit te wijden over mijn spanningsklachten.

Ik heb collega's die me erg waarderen en mijn functie zelfs een beetje schuwen door de hoeveelheid taken die het heeft.
pi_167613864
Hoe lang heb je deze manager nog? Mijn ervaring is dat dit soort managers nogal snel het veld moet ruimen. Zonder dat dat je werksituatie verbetert natuurlijk.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_167613871
Met spanningsklachten is het soms wijs om eerst een stapje terug te doen om er later 2 vooruit te maken.

Geloof me, been there done that.
Hell To The Liars
pi_167614425
Deze leidinggevende is een vervanger en het betreft een tijdelijke oplossing tot onze reorganisatie gaat plaatsvinden, dat kan echter nog wel anderhalf jaar duren.

Het stapje terug heb ik geprobeerd te maken, maar dat ziet men als 'negatief' in mijn functioneren. Eerder moest ik leren mijn grenzen aan te geven, nu ik wel eens nee zeg tegen zaken wordt dat gezien als defensief en een negatieve houding.
pi_167614639
Heb je nu nog steeds iets van psychologische ondersteuning.

Maar als ik jou zo hoor, zou ik nieuwe baan gaan zoeken en voor je begint even lekker bijkomen op vakantie en fris beginnen.
Hell To The Liars
pi_167615446
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 10:46 schreef meIIyou het volgende:
Ambitieus zijn is volgens mij niks mis mee, verder komen is altijd beter dan stilstaan of achteruit gaan. Dus ook in deze situatie, ik wil vooruit, en daarin gestimuleerd worden. Dat mis ik nu.

Niet per se, niet iedereen is voor elke baan geschikt en heb je gewoon je functioneringsplafond bereikt.
Ik merk duidelijk dat wanneer ik in een directievergadering bijzit ik dat sommige zaken niveau niet aankan, ook een van deze directeurs, die vroeger een prima manager was, zie ik nu vaak onduidelijke beslissingen nemen en komt vaak onzeker over.
Dan kan je beter in je eigen gebied super worden als steeds ambitieus die functie waarvoor je skills te kort komt na te lopen jagen.
  maandag 26 december 2016 @ 12:09:14 #45
456076 PreiKaas
Prei met Kaas
pi_167615585
Wat te doen met negatieve beoordeling?:

Jezelf niet gelijk in een slachtoffer rol manoeuvreren, en aangeven dat je er in het komende jaar mee aan de slag gaat.

Het is geen ontslag of zo. Het is commentaar (kritiek) op je werkzaamheden. Mag dat alleen maar positief zijn of zo?
pi_167615744
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2016 12:02 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Niet per se, niet iedereen is voor elke baan geschikt en heb je gewoon je functioneringsplafond bereikt.
Ik merk duidelijk dat wanneer ik in een directievergadering bijzit ik dat sommige zaken niveau niet aankan, ook een van deze directeurs, die vroeger een prima manager was, zie ik nu vaak onduidelijke beslissingen nemen en komt vaak onzeker over.
Dan kan je beter in je eigen gebied super worden als steeds ambitieus die functie waarvoor je skills te kort komt na te lopen jagen.
Ken je dit ??
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Peterprincipe

zo waar dit.

mij werd een voorstel gedaan om behalve logistiek ook verkoop te doen, na 2 weken heb ik aangegeven dat dit niet in mijn aard zit.
ben ik te aardig en eerlijk voor (matig fruit als gezond verkopen bv.) dus gaf ik mijn grens aan.
Want ze rekenen je er naderhand wel op af.
Hell To The Liars
pi_167615836
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2016 12:15 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ken je dit ??
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Peterprincipe

zo waar dit.
Ja ken ik, maar daar word je door je wg weggepromoveerd, in het geval van TS heb ik meer de indruk dat hij, tegen beter weten in, steeds maar naar een hogere functie wil doorgroeien, die kans ook gekregen heeft door wss goed functioneren en maar nu tegen die muur blijft aanknallen.
  maandag 26 december 2016 @ 12:30:06 #48
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167616029
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2016 12:20 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Ja ken ik, maar daar word je door je wg weggepromoveerd, in het geval van TS heb ik meer de indruk dat hij, tegen beter weten in, steeds maar naar een hogere functie wil doorgroeien, die kans ook gekregen heeft door wss goed functioneren en maar nu tegen die muur blijft aanknallen.
TS is een zij.. :7
pi_167616485
O.k. een selectie van de aangedragen oplossingen:

• Geen bezwaar maar akkoord gaan en werken aan de kritiekpunten

• Niet tekenen en gesprek aangaan waarom niet

• Arbo- arts/ psycholoog weer spreken

• Weggaan uit deze baan, solliciteren naar iets anders

• functioneringsplafond bereikt, minder veeleisend werk gaan doen
pi_167616550
Eerst nummer 3 en samen kijken welke andere 4 opties jou wat opleveren (lees rust geven).

Dat zou ik jou aanraden.
Hell To The Liars
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')