Ik heb onlangs mijn functioneringsgesprek gehad, en de uitkomst is niet positief. Ik vraag me af wat ik ermee moet doen.
De voorgeschiedenis, nieuwe leidinggevende, maar daar geen persoonlijke klik mee. Wat veranderingen in de organisatie en deze zomer overwerkt geraakt omdat deze veranderingen moeizaam verliepen en ik veel overuren moest maken. Dit uitte zich in vermoeidheid, concentratieverlies, vergeetachtigheid en stemmingswisselingen. Arbo arts erbij en op zijn advies psychologische ondersteuning gekregen. Daarnaast gewoon fulltime blijven werken.
Inmiddels al wat verbetering geboekt maar nog altijd ben ik wat instabiel en heb moeite om structuur aan te brengen in mijn werk. Ik heb een regelbaan waarbij ik diverse teams en projecten aanstuur. De lopende zaken gaan inmiddels weer goed, maar nieuwe projecten krijg ik niet goed van de grond.
Leidinggevende is erg zakelijk en constateerde dat ik het afgelopen jaar weinig progressie heb gemaakt in het opzetten van projecten en mijn werkhouding wisselend en soms negatief is.
Leidinggevende acht mij in staat om dit wel te kunnen en vereist nu dat ik snel progressie ga maken. Hij heeft gelijk, maar in mijn proces naar herstel voel ik me falen en niet gesteund. Im heb meermals om wat meer richtlijnen en coaching gevraagd, maar leidinggevende acht het in mijn functie normaal dat ik mezelf kan sturen en opbouwen.
Het gesprek en verslag zijn negatief en ik vraag me af of ik er zo uit zal komen. De werkdruk is hoog en ik weet niet of de eisen waar te maken zijn. Ik twijfel aan mijn capaciteiten, de band met mijn leidinggevende en aan de beoordeling. Zakelijk of hij gelijk heeft en persoonlijk of wij wel ooit goed gaan samenwerken. Het hangt nu een beetje in de lucht en kan vele kanten op. Arbeidsconflict? Werkdruk/ niveau te hoog voor mij? Doelen realistisch?
Ons kantoor heeft geen vertrouwenspersoon, en ik weet nu niet of ik het verslag van de beoordeling moet tekenen of niet. Iemand in de organisatie
om advies moet vragen? de bedrijfsarts of mijn psycholoog nog eens moet spreken? Met een reactie zal ik zaken erger maken of verbeteren? Laten rusten kan betekenen dat ik de doelen niet waar kan maken en alsnog strand in problemen.